• Aldis

    Ahoj, koukám po nových pláštích, ty staré (Schwalbe Racing Ralph)vzaly za své. Mám 27,5, jezdím pár maratonů za sezonu, ale jinak jezdím i dost po asfaltu, zhruba 50na50, tak bych ocenil, kdyby něco vydržely. Zaujali mě tyhle od Ritchey http://www.bikesport.cz/…vlarovy_3909 má s nima někdo zkušenosti? Případně doporučte jiné, díky za každou radu :)

    0 0
    • Aldis  

      Jakou máte zkušenost s pláštěma od Rubeny? Zaujal mě tenhle http://www.rubenatyres.eu/…ck/d-152195/ Jezdí to někdo?

      0 0
    • vp2  

      Já osobně chci na letošek obouvat Hutchinson Python 2, v kombinaci s přední Cobrou, ovšem nikde jsem se nedopátral, že by modelovou řadu Hutchinson Python 2015 někdo prodával z českých eshopů. Netušíte někdo, kdo a kdy by je mohl mít či naskladnit?

      0 0
      • Tina  

        Mám skladom Python 27,5×2,2 NG XC RR tubeless ready. V prípade záujemu mi písni na meil.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Hodím to sem.

      Jezdí někdo Ardenta Race?

      Teď jezdím HRko vepředu a vzadu Ardenta, ale na ježdění po okolí (nic brutálního) bych si klidně dokázal představit kombinaci Ardent / Ardent Race. Vozil jsem Ardenty 2.4/2.25, ale myslím, že by ten zadek mohl být klidně ještě jezdivější…

      0 0
      • Mereck  

        Já ano. Jezdím Ardent Race 29"/2.20" na ht jako zadní plášť (v kombu s NN 3C vepředu) a nemůžu si vynachválit. Drží to, jede to… dobrý! NN nebo normální Ardent vzadu má lepší grip v mokrých výjezdech, ale jen maličko. Ardent Race lépe jede. Za mě Ardent Race = ANO.

        0 0
    • Staifus  

      Nemáte někdo tip, kde koupím pláště 27,5" x 2,0–2,4 aby měly bílé – béžové boky? Dělal to Maxxis , ale už zaboha nemůžu nikde na e-shopech nic najít… Dělají to vůbec ještě? A když už najdu, tak jen 29" Na vzorek speciální požadavek nemám. Díky za tip

      0 0
    • svobikk  

      zdravičko, zkoušel někdo pláště continental nebo micheln ? moje schwalbe už jsou skoro po srmtni a kamoš mě doporučil týto značky, ale docela raketa za tý pláště. opravdu se to vyplatí ? díky za info

      0 0
      • rb  

        Měl bys to trochu specifikovat.Jak má kdo vědět o jakých gumách mluvíš.

        0 0
        • svobikk  

          27,5 na jízdní kolo a 2.3

          0 0
          • novas752  

            A model + typ?

            0 0
            • svobikk  

              Tak horské kolo když je to 2.3

              A typ nevím je toho moc je tak se ptám jestli někdo je nemá obutý. Nepotřebuji informace na daný typ gumy. Neznám jich pokud někdo má takovou značku na kole a aj šířku 2. 3 šak bych poprosil informace jak sedí jestli jsou tvrdší nebo menší atd.

              0 0
              • novas752  

                To pal tezko radit protoze kazdej model na ruznych rafcixh ma pokazdy jinou sirku/vysku.

                0 0
              • MlokCZ  

                Bez řešení zcela konkrétního typu je to celé úplně k ničemu.

                Pro představu jak se mohou lišit různé modely i stejné značky. Třeba 29" RK protection 2,2 je stejně široký jako 29" XK protection 2,4" a to na stejném ráfku (jiná šířka ráfku je ještě další faktor).

                0 0
                • svobikk  

                  Tak to se omlouvám tak jinak

                  Mám teď ráfky Roval Traverse 650b, 29mm inner width

                  Na tom gumy Specialized Butcher Control / Purgatory Control 650bx2.3"

                  A chtěl bych něco místo toho. Jezdím všechno, plní cesty, asfalt ale i bikepark a veškerý bordel.

                  Známý mi doporučil buď Continental nebo Michelin. Vyplatí se investice?

                  0 0
                  • novas752  

                    Conti jsou dost drahy, a Micheliny jsou dost raritni zalezitost –

                    s nima moc lidi zkusenost nema.

                    Sel bych do nejakych osvedcenych Maxxisu s Exo Protection, dopredu 3C smes. Ja spokojene vozim vepredu HighRoller II 2,4", vzadu ho mam taky ale uvazuju vymenit za neco jezdivejsiho – Minion SS nebo Agressor.

                    0 0
                    • svobikk  

                      2,4? Jede to vůbec? Nebo po rovině funíš jak pes. Dyt já mám 2.3 a to už je guma docela.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Samotná šířka nemá na to jak to jede vliv téměř žádný. Většinou v praxi různé šířky totožného modelu pláště jedou stejně nebo se liší jen minimálně. Pokud tam občas je větší rozdíl, tak je proto, že ty různé šířky nejsou totožné konstrukce (širší verze občas mívá i vyšší vzorek) a pak to nelze považovat za stejný typ pláště.

                        Jak to jede je dané kostrou pláště, vzorkem a směsí. Třeba 29"x2,35" Schwalbe G-one speed je jeden z nejrychlejších plášťů na trhu a to až do extrému, že má nižší valivý odpor i než poměrně dost silničních plášťů.

                        To jen pro představu, že o šířce to opravdu vůbec není.

                        A musíš si rozmyslet, co bude hlavní prioritou toho, co na tom budeš jezdit. Protože plášť na asfalt to chce naprosto odlišný od pláště do bike parku. A pokud na jednom budeš jezdit až takové extrémy, tak to prostě buď bude perfektní pro jeden povrch a úplně na h…o pro druhý nebo to bude kompromis a nic moc to nebude nikde, ale nějak to se zamhouřením oka půjde všude.

                        To co doporučil noavs752 je právě blíže k té preferenci pořádný terén a bike park a na asfaltu to bude už slušné utrpení.

                        A zase oproti tomu ten G-one speed je vyloženě na hodně asfaltu a do bike parku bude nepoužitelný.

                        0 0
                        • svobikk  

                          No na těch co mám tak se dá jet v klidu na asfaltu i 35 km/h a v bikepark jezdím taky s nimi a jako není to zase tak špatný nejezdím žádnou extra pilu takže by to chtělo něco hodně podobného. Než se rozjedou parky tak jezdím kolem komína (polnacky, asfalt) a až se otevře tak jezdím spíše do hor no takže tak nějak.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            S jaký týmem máš profi smlouvu?

                            0 0
                          • novas752  

                            Doporucil bych si sestelovat tachometr – 35km/h po rovine neudrzi dlouhodobe spousta lidi ani na silnicce a ty tvoje plaste od Speslu nejsou o moc jezdivejsi nez ty moje.

                            Ale musim souhlasit s Mlokem, na tak odlisne podminky bych volil 2 sady plastu protoze jinak to bude vzdycky velky kompromis, bud to pojede po asfaltu a bude to nahovno v tezsim terenu nebo naopak. Ja mam kol vic takze Jeffsy s tema HRII pouzivam krome nutnych prejezdu hlavne v tezsich terenech. Na asfalt mam silnicku a na lehci teren obcas vytahnu stary hardtail kde mam obuty Nobby Nic vepredu a Smart Sam vzdadu oboji 26×2,25".

                            0 0
                            • svobikk  

                              neříkám, že se to dá dlouhodobě, ale že to de jelikož mám 1×11 tak 30už je takovej max jinak šlapu jak péro, ale těch 30 jako v klidu asi po pěkným asfaltu a dkyž je bez větří.

                              0 0
                              • Rowdy  

                                Venkovní měření rychlosti je na pikáču. Venku nikdy nejsou stejné podmínky. Podle toho jak fouká, jedu jeden úsek třebas 40km/h a druhý den fouká z druhé strany a bojuju, abych vůbec udržel 30km/h. A to nemluvím o žádné vichřici. Skoro bezvětří je prima pojem. Totiž 1m/s člověk chodec skoro nevnímá a považuje to za bezvětří. Na kole při rychlosti 30+ to však znamená, že skoro o ten 1m/s jedeš rychleji nebo pomaleji proti bezvětří podle toho, jestli ti to foukne zezadu nebo zepředu. A 1m/s je 3.6km/h a ponásob si to dvěma. Navrch se na běžné silnici téměř nevyskytují úseky, který by byly skutečně vodorovně. Skoro vždy je tam nějaký drobný sklon. Uvádět svoje rychlosti je tedy téměř na nic, protože si pod tím nikdo nic smysluplného nemůže představit. Když už rychlosti, zkus VAM.

                                0 0
                                • novas752  

                                  To je taky udaj k hovnu. :)

                                  Tam dost zalezi kde to najedes – prevyseni a delka kopce, povrch, jak se meni sklon, je li to v lese nebo mimo… Jsou kopce, ktery i na Jeffsy vylamu s VAMem pres 800 (kratky, peknej povrch, idealni konstantni sklon, na jinych to neni ani 500 – prudky, technicky pasaze…

                                  Navic pokouset se s plastema na trail/en/dh o nejake VAMy je skoro pripad pro chocholouska. :)

                                  ±rovny usek podel nejake reky ma snad v okoli skoro kazdej.

                                  0 0
                                  • Rowdy  

                                    No já vím, ale najít kus souvislého stoupání, kde se dá jet bez přerušení, je furt snazší, než poměřovat rychlost po rovince na asfaltu.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    V kopci naopak bude vliv plášť nejmenší (a čím prudší, tím menší). Největší vliv mají pláště na rovině pro méně výkonné jezdce, který nejede ještě tak rychle a nedostane se do stavu, že většinu dělá odpor vzduchu.

                                    Z toho ± rovného úseku tu pak jsou ty neustálé nesmysly o tom, jak to kdo jezdí rychle. Za mě je to také údaj naprosto k ničemu.

                                    VAM se dá naopak porovnávat docela dobře, stačí to jet po jezdivém povrchu a aspoň trochu souvislé stoupání. Co se týká délky, tak tam je to problém jak v kopci, tak na rovině. Souvislý kopec jetý stejnou dobu jako rovinu najdeš většinou snáze.

                                    Na sklonu pak moc nezáleží, jen nesmí být přehnaně mírný, aby do hry nevstoupila aerodynamika a více valivý odpor.

                                    Já mám třeba změřeno, že už od cca 5–6% mám ± stejnou hodnotu VAM až do libovolně prudkého sklonu, který ještě dokážu souvisle jet na rozumné intenzitě (tedy na jezdivém povrchu třeba až do 20%, dostatečně lehké převody na to mám).

                                    Ten minimální sklon se bude pro každého lišit. Čím výkonější jezdec, tím bude potřebovat větší minimální sklon, jak jede rychleji na stejném sklonu (a tak se mu více projeví aerodynamika).

                                    U mě třeba na rovině může být valivý odpor (na jezdivém povrchu asfalt nebo opravdu rychlá šotolina, apod.) klidně i 30% celkového odporu (pro případ opravdu rychlých plášťů typu TB, G-one allround, pro pomalé pláště to bude ještě větší část z celkového odporu). V 10% kopci to není ani 10% celkového odporu. Tedy na rovině více než trojnásobný vliv plášťů než v 10% kopci (pro pomalé pláště se ten poměr ještě zvětší).

                                    Dle výkonosti to bude mít každý trochu jinak, ale jen pro představu jak o moc to ovlivní pláště na rovině a jak ve výjezdu.

                                    0 0
                      • novas752  

                        Moc nejede, ale ani bych od DH plastu necekal ze pojedou, to je domena xc slupicek. Zato jsou odolny a drzi sakra dobre. I ted v bahnu, zatimco kamos na xc plastich davno protaci do kopce zadni kolo na miste, ja si vesele stoupam. :) I kdyz vse ma sve limity, taky se mi stalo ze jsem se zastavil, ale dalsi vyhodou ze se dobre odbahnuji, staci trochu zvysit rychlost a bahno z toho otevreneho vzorku snadno odlita.

                        A neni to zase tak hrozny jak to zni, s mym najezdem cca 4000km za rok a odpovidajici bidnou fyzickou na rovine po asfaltu dlouhodobe udrzim tempo 20–25km/h celkem bezproblemu a 95km trip za odpoledne s nastoupanymi 2km a 35km asfaltovych presunu neni zas takovy problem.

                        0 0
                        • Davidakta  

                          Chlapy dejte mi tip na plášť pro manželku.27,5×2,2 ně­co s malou váhou a odporem,bez ohledu na výdrž a odolnost

                          0 0
                          •  

                            race king, thunder burt

                            0 0
                            • Davidakta  

                              A existuje k tomu odpovídající maxxis?nebo by to byl krok zpátky?

                              0 0
                              • novas752  

                                Crossmark nebo Ikon.

                                0 0
                                • LM  

                                  Napadá mne ještě Aspen ale nezkoušel jsem ho.

                                  0 0
                                • nomecz  

                                  Ikon je proti RK docela kotva

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ikon – to je naprosto mimo. Ten má problém při srovnání jak jede i proti NN, o RaR a RoR nemluvě. S TB je srovnání naprosto mimo.

                                  0 0
                                  • team_daddy  

                                    Nezlob se na mně, ale mě se zdá naprosto mimo tohle prohlášení. Prostě Ikony se jezdí u závoďáků hodně. Nezlob se na mně, ale kdyby to stálo za hovno, tak to jezdit nebudou.

                                    PS: Samozřejmě sem si vědom toho, že prohlásit o něčem, že je to skvělé, „protože závoďáci“ je hloupý…spíš mě provokujou ty neustálý názory, že je to „naprosto mimo“.

                                    0 0
                                    • oddie  

                                      Nemá náhodou Ikon úplně jinou cílovku/určení než TB? A že proto je mimo je srovnávat?

                                      0 0
                                      • team_daddy  

                                        Máš pravdu, konec věty patřil TB. Nicméně i část věty: Má problém.....i proti NN" mě dráždí.

                                        Ten má problém při srovnání jak jede i proti NN, o RaR a RoR nemluvě

                                        Nehledě na to, že Mlok to tu hlásí už snad celý roky a snad ve srovnání s každým pláštěm. Až ho trochu podezřívám, je-li vůbec soukromou osobou a nemá-li nějakou komerční souvislost s konkurenty Maxxisu :-)

                                        Jako jasně, já osobně mám zkušeností málo, ale tahle Mlokovina už je tak do očí bijící, že mi to děsně připomíná věčná vítězství Continentalu v testech ADAC. A to v přímé souvislosti s tím, jak mnoho lidí kolem mě tyhle testy žere, řídí se jimi. Do očí Ti tvrdí, že jak si je koupili, tak je to faaaakt poznat a po delším rozhovoru zjistíš, že jsou řidičsky naprosto tupý a v autě necítí nic. Tak sem se ozval, že se mi ta nerovnováha nějak nezdá. Nikoho přesvědčovat nehodlám.

                                        0 0
                                        • oddie  

                                          Ono spíš ten TB je asi dost úkaz, co se odporu týče, podle těch měření. Byť jsem teda neměl odvahu si pořídit, ten vzorek je na mě pocitově moc jemný. Ale možná to časem udělám :)

                                          0 0
                                        • danielh  

                                          Nejezdi se ten Ikon na zavodech v downhilu? :-) kdyz je to takova kotva.

                                          0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Jediný plus Ikonu 3C oproti RaR SS byla menší prosákovost tmelu. Jinak totální kotva, jak píše Mlok, který ti jistě i pošle odkaz na nějaký měření, je to plášť totálně mimo. Zvlášť v porovnání TB.

                                      0 0
                                    • BB  

                                      Jak říkáš, někdy je dobré vyzkoušet to, co se osvědčilo na závodech nebo ve srovnávacích testech. Já se inspiroval několika srovnávacími testy, kde měly biky kombinaci Rekon vepředu a Ikon vzadu. Po deseti letech u Schwalbe jsem spokojený, moje terény se mi jezdí nějak lépe, ve sjezdech to má lepší vedení než třeba komninace NN a RoR, které jsem vozil. Ale je to pocitově, nelze prokázat. A ty testy s Ikonem na hladkém válci jsou o ničem, to se v terénu nepočítá a na asfaltu mě to nezajímá, tam ať to kotva je.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Jenže pro Ikon existuje měření z wattmetru z terénu, které to potvrzuje, jak je pomalý a odpovídá to měření na válci (a nejen pro Ikon, ale pro každý plášť z měření na válci měření z reálu není, pro Ikon je, tam není o čem diskutovat). To, že je pomalý je prostě fakt a nikdo na tom nic dalšími příspěvky nezmění.

                                        O jiných vlastnostech se tu nikdo nedohaduje, třeba grip má Ikon slušný a pro někoho to může být zajímavý plášť.

                                        Zadání bylo malá váha a nízký valivý odpor a případné alternativy k TB a tam prostě Ikon nemá proti TB naprosto žádná šanci. A ani nemá cenu tyhle pláště srovnávat, Ikon je zase gripem jinde než TB, prostě zcela jina zaměřený plášť.

                                        Davidakata jasně napsal jaké preferuje vlastnosti pláště pro manželku a k tomu je diskuze.

                                        0 0
                                        • BB  

                                          hledal jsem hledal, ale nenašel, pošli odkaz pls. Ne že bych pak Ikona sundal, preferuji jízdní vlastnosti před valivým odporem. Pouze mě zajímá, jak to měřili.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Původní zdroj byl na bicyclerollin­gresistance, kde se to řešilo v diskuzi, byl tam jak výsledek, tak i popis jak bylo měřeno.

                                            Ale teď koukám, že autor upravil stránky a diskuzi zcela zrušil, tedy už to není dostupné. Úplně původní zdroj byl v něčem placeném, tedy na netu to k dohledání už není.

                                            Bylo měřeno větší množství opakování (pro každý plášť) průjezdu stejného úseku s maximální snahou totožných průjezdů a zobrazeny výsledky všech průjezdů a pak jejich průměr.

                                            Výsledky pro každý průjezd docela lítají (zcela totožně to nikdy nikdo projet nemůže), což je obecný problém měření plášťů v terénu. Proto je těch měření tak málo, protože je to tak náročně na realizaci.

                                            A nebylo to ve vyloženě technickém terénu, kde by asi měření bylo už nereálné (aspoň trochu srovnatelné průjezdy).

                                            Myslím, že jsem aspoň samotný výsledkový srovnávací graf sem někdy kopíroval, ale teď nevím kde to bylo, zkusím se pak ještě podívat.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak jsem to našel tady na fóru. Opravdu jsem to sem dával, ale bohužel jen samotný odkaz, nikoliv vykopírovaný výsledek. Tady je ten můj původní příspěvek.

                                              https://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html#…

                                              Takže bohužel výsledky už k vidění aktuálně nejsou.

                                              Něco málo jsem tam psal k metodě měření.

                                              Celá pointa je ale hlavně v tom, že všechny pláště měřené v reálu odpovídali měření na válci. Jen ne vždy odpovídají přesně rozdíly.

                                              Tedy vždy sedělo, který plášť je rychlejší, ale trochu se lišilo o kolik, což je logické, to vždy bude záviset na konkrétním terénu.

                                              Ale ukazuje to, že výsledky z bubnu lze minimálně pro posouzení, který plášť je rychlejší (i když třeba ne úplně přesně o kolik) klidně brát opravdu vážně.

                                              A jestli si dobře pamatuju, tak bylo 10 průjezdů daného úseku pro každý plášť.

                                              0 0
                                            • novas752  

                                              Ono je tam těch proměnných hrozně moc.

                                              Verze pláště, duše/bezduše, různé tlaky, teploty, zatížení, drsnosti a členitosti povrchu, asi i mokro/sucho atd.

                                              A když by měli pro každou kombinaci otestovat aspoň 5 kusů aby to mělo nějakou vypovídající hodnotu…

                                              Můžem být rádi za to co je a nebo to neřešit a jezdit. :)

                                              0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Nevím, co je na tom Ikonu tak zázračnýho, mě teda vlastnostma přišel jak RaR, akorát to nejelo a to dost podstatně oproti RaR. Po něm jsem pořídil Arden race, kde mi přijde, že to jede stejně s mnohem lepšíma jízdníma vlastnostma. Pravdou je, že RaR (verze SS) mi oproti Ikonu (verze 3C) vydržel o dost míň, což je možná jediná výhoda.

                                            0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A závoďák má stejné požadavky jako se tu řeší? Tedy „něco s malou váhou a odporem,bez ohledu na výdrž a odolnost“. Pro závoďáka je rozhodující třeba něco úplně jiného, třeba grip. A na gripu může nahnat co ztratí na valivém odporu.

                                      Padnul tu TB jako velmi rychlý plášť přesně to co chtěl a pak byl dotaz na případnou alternativu srovnatelných požadovaných vlastností.

                                      A tam přesně platí, že Ikon je naprosto mimo a podložené to mám i měřením z wattmetru z reálu (konkrétně to nebylo proti TB, ten se tam neměřil, ale byl tam RaR, který byl znatelně rychlejší než Ikon a TB je zase ještě o dost rychlejší než RaR), takže tohle nikdo nemůže už nijak rozporovat, prostě je to fakt.

                                      Zkuste číst celé vlákno a nevytrhávat z kontextu. Žádné obecné hodnocení Ikonu se tu neřeší…

                                      0 0
                              •  

                                tak trošku krok zpátky to je

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Rozhodně neexistuje. Nic tak rychlého jako TB maxxis nemá.

                                A pokud nejezdí skoro žádný opravdu terén, tak klidně zajdi ještě dále než TB a vem G-one allround, který je ještě o trošku rychlejší.

                                A pokud stačí rychlostně TB, tak moc alternativ není. Určitě RK, ten je rychlostně ± srovnatelný. Možná se ještě něco najde, co jsem nejezdil a ani neviděl měření, ale budou to jen ojedinělé vyjímky.

                                0 0
                • stanik48  

                  Ahoj já jsem právě uvažoval dat XK dopředu a dozadu dojet RK. Chtěl jsem aby to bylo pořád rychle, ale aby předek líp držel. Ale jestli je XK užší… Ještě se zeptam jestli je velký rozdíl v praxi mezi směsi Black chilli a Pure grip. Teď jezdím RK RK pure grip. Diky

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Plati to pro 29" protection verze, pro jine to muze byt jinak. A jeste pro 2017 verze, 2018 prepracovane protection jsem jeste ani nemel v ruce.

                    XK 29" protection 2017 (do 2017, vice let byl ten plast stejny) jsem proto vozil vzdy ve 2,4" v kombinaci s RK 2,2. Nekdy byl ten 2,4 o 1mm sirsi nez ten 2,2 RK. 2,2 XK byl o hodne uzsi (o cca 4mm nez 2,2 RK).

                    Pure grip docela dobre drzi, tam rozdil oproti black chili temer neni. Black chili ale o neco lepe jede.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.