• Darius

    Loni jsem objevil kouzlo pevne vidlice, a tak SID pro letosek putoval do krabice. Najednou, tak mesic zpatky, me zacaly trapit caste prurazy na prednim kole (na zadnim nic). Imho jezdim porad stejne a foukam stejne tlaky. Predek 30psu, zadek 35psu, jezdec 75kg, rafky DT 4.2d, duse 120g. Typicka situace: jedu rozbitejsi kamenity sjezd nejlepe plny listi, takze prd vidim, ucitim malou ranku a nekdy ani to ne, dole ujedu tak 500m a pak najednou je plast prazdny… uz jsem zacal uvazovat u bezdusich, ale bojim se znicim rafek… vydrzi neco ZTR 355 nebo FRM 388? Do C-maxu nejdu, na to mam 240ky moc rad.

    Anketa: jak se vyhnout prurazum s pevnou vidli na prednim kole?

    10x
    48%
    UST
    2x
    10%
    0 0
    • Georrge  

      přední kolo je mnohem náchylnější na rázy než zadní, a navíc když ještě foukáš nižší tlak, tak se nediv. Přifoukni, nebo hoď bezduše, ale pak asi pro změnu zrušíš ráfky…

      0 0
    • Smazaný účet  

      pevná ti neodpustí žádnou chybu – víc foukej a při nájezdu na hrany nadlehčuj nebo nadhazuj přední kolo

      0 0
      • Darius  

        zase takovy strevo nejsem:) pokud prekazky vidim, tak nemam problem, spis se jedna o nastrazene sutry pod listim

        0 0
    • nox159  

      dej tam objemnejsi plast…

      jinak 30 psu na 75kg je relativne dost…

      0 0
      • JakeF  

        Dost s duší? :) Já když to s dušema zaprasil na 45psi, Foxkou a o 10kg míň, tak jsem to stejně cvaknul.

        0 0
        • bagr84  

          To bych rád viděl :)

          0 0
          • JakeF  

            Co bys rád viděl? Až tak těžký to nebylo, stačilo v dostatečný rychlosti šikovně trefit šutr. Ale když o tom tak přemýšlím, tak už nevim, který to bylo kolo, na TB asi zadní, na Plešivci spíš přední.

            0 0
          • jIrI___  

            Zas jako takový problém bych to neviděl. Já udělal snakebit na plášti (!) nafoukaném na necelých 40 psi, vážím 80 kg… Jinak 30 psi na 75 kg a s duší mi připadá tak akorát.

            0 0
        • nox159  

          jasne vozil jsem cca 20–25 psu s dušema a bez problemu… :)

          stejne s pevnou poradne nezaprasis protoze by ti to urvalo ruky…

          jinak pokud se tohle tobe fakt povedlo tak pro tebe plati ta posledni kolonka v ankete :D

          0 0
          • JakeF  

            Tolik jsem do duší foukal akorát na sníh :).

            Povedlo, no… Když člověk nechce jet pomalu, tak je občas lepší to vzít přes ty šutry a doufat, že to duše ustojí, než se přizabít při pokusu se jim na sypkým podkladu vyhnout. Teď s NoTubes jezdím kolem 30psi a ráfek jsem ještě netrefil.

            0 0
            • nox159  

              stejne nepochopim co te vedlo k tomu foukat na 60kg 45 psu :)

              takove kraviny jsem delal kdyz jsem na kole zacinal…

              0 0
          • JakeF  

            Jasný, hlavně že to tady zrovna řešíme :D. Jsem zpátky ze švihu, po 10km jsem u Točníka procvaknul RaR fouklej lehce pod 2atm a následně se mi povedlo ulomit ventilek při snaze klepat pláštěm s nasazenou pumpičkou :). Ale nejsem si jistej, že jsem ho cvaknul tady, co je ta fotka, možná o kousek vejš, kde je takovej přírodní schod, kde to člověk musí poslat vzduchem skoro na placku do kamenů, jinak by hrozilo zaseknutí předku a polet přes řidítka. Ale myslim, že zrovna tohle je případ, kde už defekt není až tak o technice jízdy jako spíš o materiálovejch limitech lehkejch závodních plášťů na pevňáku.

            0 0
            • nox159  

              z prava se to da v pohode objet a zleva skocit ne ( beru z pohledu jak se na to divam) – dopad je celkem slusny…

              samozrejme fotka muze klamat…

              jinak do šutru jsem dneska nekolikrat naskakoval z FF a prezil ( testuju jestli to vydrzi zavody nebo ne a zatim to vypada ze vydrzi :D )

              btw: proc klepes plastem z nasazenou pumpou?

              0 0
              • JakeF  

                No, ta fotka docela klame :). Zprava je to tak, že člověk se slušnější technikou to projede, zleva to někdy zkusim, ale už je to na hranici, středem je to podle mě na pevňáku nejetelný a skákat podle mě nemožný, těsně nad tim i pod tim jsou vracečky, takže člověk nahoře nemá zrovna moc prostoru se srovnat a dneska jsem to jel celkem rychle, že jsem měl problém se do tý druhý vracečky vejít i bez skákání.

                Proč? Jsem byl línej jí sundavat, mě nenapadlo, že to ten ventilek nerozdejchá :D.

                0 0
                • nox159  

                  spis mysleno proc klepes s kolem obecne… :)

                  jinak pravda z fotky se blbe soudi…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Bylo to cvaklý tak, že byly dvě cca 3mm díry mezi figurama vzorku a jedna těsně nad patkou, kam by se tmel jinak nedostal, tak jsem s tím zaklepal, aby se tam dostal taky.

                    0 0
                    • nox159  

                      ttj sem nevedel ze mas porad to no tube – ja mam takove stesti ze kdyz jsem prorazil RR tak mi vsechen tmel vycakal na zada :D

                      0 0
    • Rychlej turista  

      Spíše, než ráfek, by bylo zajímavější uvést, jaký plášť jezdíš, protože ráfek na ty průrazy asi moc vliv mít nebude :-)

      0 0
      • Darius  

        Zodpovedny plast je Conti Mountain King 2,2" Supersonic, zadny velky balon to neni, vyska bez vzorku cca 47–48mm. Zrovna se chystam koupit neco noveho dopredu, tak si rad necham poradit. Vzadu si spokojene hovi Nanoraptor.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Výška 47 mm bez vzorku je už pořádný balón. Pokud se ti to ale i tak daří cvakat, tak pomůže maličko přidat tlak a hlavně si na ty kameny dávat pozor a nenajíždět do nich natvrdo. Šířka duše na to nemá vliv, ta pomáhá pokud bys měl hodně pomalých defektů.

          0 0
          • Darius  

            NR je vyssi, ale dopredu potrebuju vzorek, zatim jsem chtel nasadit X-king, i kdyz zacinam pochybovat, zda by nestacil Raceking

            0 0
    • pustipav  

      Pevna vidla nema zadny kouzlo :D

      0 0
      • Darius  

        nevis nic:D

        0 0
      • hribik A1  

        ty snáď nevidíš kúzlo v tom, že keď pred teba z krovia vyjde nepozorný pešiak, a ty sa mu v poslednej chvíli vyhneš cez poriadnu dieru, vyletíš do vzduchu a skončíš rovno na ňom? nevidíš snáď kúzlo v 3 mesiacoch spolu s ním v nemocnici, roku PN, pár rokoch súdov a právnikov.. :-)

        0 0
    • Flegmatik  

      Stodvacetigramová duše… to je nějaká odlehčená verze, ne? Co tam dát normální, 150–160 g, která by snad více vydržela?

      0 0
      • Smazaný účet  

        přesně – zásadně vozím ty nejtlustější duše a s defekty nemám víceméně problém (tak jeden defekt na 6000 km)

        0 0
        • Flegmatik  

          No, taky myslím. Sám mám právě dvě 150 a 160 gramů a občas jsem to žvejknul dosti na hranu zadním kolem a vydržely.

          0 0
          • blisterexist  

            já vozím duše kolem 110g a taky to už párkrát šlo na ráfek a nikdy sem neprorazil, vždy to odnesl ráfek

            0 0
          • MlokCZ  

            Prostě štěstí. Těch 30g na duši nepomůže vůbec ničemu. V partě vozí ostatní jak lehké, tak těžší duše a je to dlouhodobě úplně jedno. Zásadní je jaké kdo vozí pláště.

            A kdysi jsem vozil taky všelijaké duše, jak těžké, tak lehké. Málo odolné pláště nezachránila ani 210g duše, s odolnými plášti nebyl nikdy problém ani se 120g duší (95g 0,45mm superultralightky jsem nikdy nevozil, vždy jen 0,6mm).

            V každém případě duše do terénu jsou přežitek :-)

            0 0
            • Flegmatik  

              Tak v tom případě je i problém zakladatele o štěstí a nejde jej vyřešit žádnou radou :-) Já uznávám, že taky mohu mít štěstí, ale možná taky ne. To nikdo neví. Záleží, na co člověk zrovna vjede.

              P.S. Taky pracuji na bezduších :-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Při jízdě po kamení pomáhá, pokud člověk nedrží řídítka pevně, ale nechá je v ruce lítat, to pár cm pružení nahradí. To si ale může dovolit jen tam, kde vidí. Pokud ale jede po neznám listí, tak by při něčem neočekávaném takhle mohl snadno opustit kolo :-)

                0 0
              • MlokCZ  

                Před pár lety, co jsem míval hodně defektů (10–15 ročně), tak jsem vozil obyč verze Schwalbe + těžké duše (kolem 200g). A defektil jsem pořád.

                Pak jsem přešel na odolnější pláště a současně na lehké duše (120–130g; 0,6mm) a defekty téměř zmizely.

                Pak jsem duše vyhodil úplně a pořád prodlužuju období bez defektu (už skoro 4 roky, z toho půl rok byl ještě na double defense + duše).

                Samozřejmě souhlasím, že zcela objektivní srovnání tady nikdo ani z praxe napsat nemůže.

                Když ale vidím při testech defektů, co vydrží při testu píchnutí plášť a to i lehké šlupky (a o odlných verzích ani nemluvě), tak oproti tomu duše už nemá odolnost žádnou.

                0 0
                • blisterexist  

                  já vozím na předku nějaký obyč kevlarový NN2.25, po 2 letech jsem teď poprvé píchnul:-D

                  0 0
            • blisterexist  

              ty máš na bezdušáky jen jedny kola? nebo máš víc párů a podle počasí prohazuješ?

              0 0
              • MlokCZ  

                Prohazuju celé biky :-)

                Kdo by se patlal s nějakým prohazováním plášťů bez duší. UST + UST variantu vozím, abych měl co nejméně starostí.

                A hlavně dle počasí pláště nemám potřebu prohazovat. Vozím pouze dvoje různé obutí dle toho na kterém fullu (jedno více zaměřené do těžšího terénu, jedno do lehčího).

                0 0
                • blisterexist  

                  aha, tak to bych s bezdušema nepochodil:-D

                  mám dva páry závodních plášťů(sucho mokro), a pak ještě hromadu nezávodních:-D

                  0 0
                  • jonti  

                    Mam to taky podobne, dva pary kol, na ZTR kolech vozim zavodni plaste a na Crossmaxech dojizdim starsi gumy nebo tam mam zavodni gumy na tezsi teren a blato.

                    0 0
        • MlokCZ  

          Těžké duše téměř žádnému defektu stejně nezabrání, pouze vyjímečně. Zbytečná váha navíc. Když už vozit vůbec duše, tak je lepší vozit odolné pláště a lehčí duše, to je ve výsledku mnohem odolnější než lehké pláště a těžké duše.

          0 0
          • JSt  

            jestli chces rict, ze ultralajt vydrzi to samy, co standardni dusa, pak nesouhlasim.

            0 0
            • blisterexist  

              já s mlokem naprosto souhlasím!, když už se ten trn přes plášť dostane tak je jedno jestli píchne tenkou nebo tlustou duši

              0 0
              • thesecond96  

                Ale proti cvaknutí bude silnější duše odolnější, plášť neplášť.

                0 0
                • blisterexist  

                  já mám opačné zkušenosti!, tlustých klasickách duší jsem procvakal kila, ultralajtku nikdy:-)

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Na procvaknutí šířka duše vliv nemá.

                  0 0
                  • thesecond96  

                    Myslíš šířka duše, nebo šířka stěny duše? Aby jsme si rozuměli :D

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Tak speciálně pro tebe tím myslím sílu stěny duše.

                      0 0
                      • thesecond96  

                        Ano, děkuji :D No budu vám věřit, ale pořád se mi to nějak nezdá :)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Myslel jsem si to taky, ale jen do doby, než jsem pohodlně procvakl 465 g DH Maxxis duši, tuším nějakých 1,6 mm :-)

                          0 0
                          • DaSnail  

                            FF 2,0? ;o)

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Byla to dřina, ji do 295 g pláště narvat :-D

                              Tím je ale v praxi ověřeno, že MlokCZ má pravdu, že na cvakání má největší vliv plášť a podíl duše je zcela zanedbatelný. Ta slouží jen k tomu, aby byl uvnitř vzduch.

                              0 0
                              • DaSnail  

                                ja vozím plášte ochlp ťažšie jak ff a rozdiel medzi dušami vidím 8o)

                                0 0
                              • JSt  

                                myslim, ze tim jsi jen overil, ze je opravdu hloupost cpat do 2" plaste dusu, kera je urcena pro 2.5" a vic ;-).

                                0 0
                  • DaSnail  

                    no, ja som maxxisy welterweight občas cvakol, maxx freeride ešte ne. jazdím a fúkam furt rovnako.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      300g 1,2mm duše je ale už extrém. Tady už začíná být materiálu opravdu hodně a tady bych už věřil i znatelně větší odolnosti.

                      0 0
                      • Georrge  

                        samotná duše bude odolná asi jako celej FF :D když váží stejně… po takový duši už se dá jezdit jako po sliku ne?

                        0 0
                    • Rychlej turista  

                      Já bez problémů cvakl i 465 g DH Maxxis duši. Duše je prostě příliš měkká, aby cvaknutí zabránila a pokud je síla nárazu nastavená tak, aby se plášť ráfku dotknul, tak duše tomu nezabrání.

                      0 0
                      • DaSnail  

                        je to možné. preto som nevyvodzoval nijaké závery, len som uviedol fakty.

                        a na 29ke, kde mám pevnú vidlu a fúkam dost málo, som tiež párkrát ťukol s predným tak že som cítil ráfik a duša drží. 200g maxxis 29.

                        žena tiež na smoke tenké krosové duše sekala a s ťažšími ne.

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Jak jsem psal. Pokud to bude na hraně jen lehký kontakt s duší, který akorát ultralightka nepřežije, tak těžší duše vydržet může.

                  Kolik ale bude takových případů? V partě ti co vozí duše, tak proráží i ty těžké. Všichni vozí odolné verze plášťů, takže defektů je opravdu málo a zůstaly převážně cvaknutí, tam ta odolěnšjí verze pláště téměř nepomůže (pokud se bavíme pořád o double defense a ne už o nějakých supervyztužených FR/DH pláštích).

                  0 0
            • MlokCZ  

              Ne zcela to samé, ale rozdíl se projeví jen v hodně málo situacích. Defekty typu trn, říznutí, prorvání pláště, tam je to podle mě úplně na stejno.

              Možná tak při cvaknutí v situaci, kdy to lehce skřípne duši a je to přesně na hraně u té ultralightky, tak těžší možná vydrží.

              Oproti tomu rozdíl co vydrží double defense x obyč verze u Schwalbe je obrovský. A váhově je to rozdíl podobný jako hodně těžká duše (210–220g) x 120g ultralight.

              Nehodnotím ty superultralightky pod 100g se stěnou jen 0,45mm, ty jsem nevozil ani nikdo v mojem okolí nevozí.

              0 0
              • JSt  

                takze se nakonec shodnem – tlustsi duse (butylova) je po vsech stranach odolnejsi ;-).

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Po všech straných nějak výrazně ne. Je významně odolnější jen na té straně, kde ji něco rozdírá, třeba zakousnutý kamínek v plášti. Z jiných stran by klidně mohla být třetinová a vůbec bys to nepoznal :-)

                  0 0
            • Rychlej turista  

              Širší duše mají vliv pouze na snížení počtu pomalých defektů. Případně se u široké duše s takovým defektem dá jet i hodně dlouho. U hubené duše v tomto případě končíš. Když do jetého a tím pádem i dost děravého FF, který bych jinak musel vyhodit, narvu 295 g FR duši od Maxxisu, dám na něm ještě 1 000 km, protože tou duší se ty drobné kamínky prostě neprokoušou a vždycky stačí vypadnout dříve.

              0 0
    • o5majkl  

      v anketě mi chybí možnost „zahodit pevnou vidli“… já sám ji nasadím max na dva závody ročně, ale jinak mi to příde úplněj nesmysl na jízdu v terénu. To co tim získáš na silnici a do kopce 2× ztratíš v terénu a z kopce… jinak bezduše sou jasná volba…

      0 0
    • MlokCZ  

      Pláště vozíš poměrně objemné. Tlak mi přijde ok.

      Je mi ale hodně divné, že tak často prorázíš a přitom téměř nic necítíš.

      Je to opravdu proražené? Není třeba špatná páska v ráfku?

      Já jezdil pevnou v terénu jen bez duší a klidně jen na 20psi přední (mám 70kg). A ve chvíli kdy jsem měl pocit, že by to mohlo jít na předním až k ráfku, tak jedině v situacích, kdy mi to málem urazilo ruce když jsem něco většího přehlédnul.

      0 0
    • Darius  

      ani jsem necekal tak zajimavou diskusi

      ono to neni tak zle, ze bych prorazel kazdou vyjizku, ani kazdou druhou ani treti… jen se mi to povedlo za posledni 2 ze 4, tak me napadlo, jestli neco neni spatne… zatim to tedy vidim takhle: trochu prifouknu, v neprehlednych pasazich malinko zpomalim a mezi tim vsim se naucim jezdit… pokud nic nezabere, duse vyhodim a investuji do Notubes

      0 0
      • mr.antik  

        To je rozumný. Ono když do listí nevidíš, není uplně ideální jet kule – podle mě zbytečnej risk který nic nepřináší…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.