• AldarWarrior

    Nedávno jsem našel obrázek doplňku, který mě dost zaujmul. Jedná se o kolo s pásem vzadu a lyží vpředu, které se nasazují místo kol. Marně se pokouším najít nějaké informace na internetu, a proto bych se htěl zeptat tady. Údajně se jedná o kanadský-či snad americký výrobek v eně do 10 000. Potřeboval bych to ale vědět docela přesně. Jaký je váš názor na tuhletu vychytávku?? A přihoďte sem prosím nějaké info, jestli o tom něco víte. Jestli se to povede, přidám i ten obrázek… dík za reakce

    0 0
    • navikin  

      Někde hlouběji to tady už najdeš podle mne i s odkazy, alespoň já si to tak pamatuju – i s odkazy na stránku výrobce/prodejce

      0 0
    • Jirik123  

      nevim jestli je to od stejnyho autora, ale nejakej prototyp je tu patentpending­.blogs.com/pa­tent_pending_blog/2006/­04/motorcycle_snow­.html

      ale tedko dela jen konverze motorek..

      0 0
    • buboman  

      www.ktrakcycle.com/home.html Taky jsem o tom uvazoval. Muze to byt dobra sranda, ale snad na pristi zimu. Kdyz tak nekdo napiste, jak se na tom jezdi

      0 0
      • buboman  

        Tak to vypada, ze se to nakonec odvazim objednat uz ted. Nenajde se nekdo, kdo me odradi?:)

        0 0
    • SNAIL  

      Koupil to Gung-Ho, zkus mu napsat. Ale určitě na tom ještě nevyjel, na to ještě nebylo počasí :-)

      0 0
    • Corbett  

      Zeptej se Honzy Kopky jaký má na to názor, nebo si přečti od něho Ve spárech Aljašky. Neměl sice pás na zadním kole, ale vezl 1800km lyži která jde upevnit na přední kolo. Dá se říct, že ji vezl na hovno. Tohle si pořiď do sněhu:)

      0 0
      • přišlapávač  

        hm, mám pocit že s tímhle dneska jel Honzaráno po Jizerkách a docela mě to nsaralo, pac bylo krásně urolbováno a v tom rýha, že se tam chytala lyže :-/

        0 0
        • navikin  

          To naštve a těžko se mi to chápe

          0 0
          • přišlapávač  

            já ho na jednu stranu chápu a obdivuju, ale tadyto mě docela se**, když ještě jede po nejfrekventovanější magistrále, kde jezděj všichni a i přes to, že má široký gumy, tak tam zůstává žlab, kde prostě nejde jet bez toho, aniž by musel pořád měnit rytmus…přece jen lesních cest je dost a zničit rovný pás na bruslení je podle mě trošku bezohlednost…

            0 0
    • multib  

      Pásy na kole mi přijdou k ničemu. Z obrázků není patrná šíře pásu, ale vzhledem k vidlici nebude velká .. takže se bude bořit b.. nulová perspektiva .. :-) J.

      0 0
      • buboman  

        Tak zase jste me nahlodali. Budu teda muset sehnat nekoho, kdo to ma a uvidime. Zkusim, jestli najdu nejake cizi forum

        0 0
      • Jirik123  

        podivej se na obrazky www.ktrakcycle.com/index.html plocha styku pasu s cestou bude mnohonasobne vesti, nez u normalniho kola. takze se to borit nebude.

        0 0
        • buboman  

          Aspon nekdo tomu veri

          0 0
          • Jirik123  

            treba v prasanu se to samozrejme borit bude, ale min nez obyc. kola. i ta lyze vepredu ma mnohem vesti plochu. ale stejne bych si pockal az to gung-ho vyzkousi:-)

            0 0
            • buboman  

              Tak doufam, ze nam Kung-ho da vedet, hned jak to vyzkousi

              0 0
            • multib  

              Bořit se to bude, páč ten pás není širší, neš 54 mm (nezná někdo skutečnou míru?) a to je málo ..
              Stačí se logicky zamyslet .. Lyže jsou zcela jistě širší .. dále jsou mnohem delší .. a pak, fungují jinak, nepůsobí záběrově, jako pásy .. rovněž zatížení je rovnoměrnější na 2 nohy, než na pás, na kterém spočívá většina váhy jezdce i stroje .. nelze opominout, že váha sněhokola je mnohem větší, než lyží .. Toto nemá perspektivu, jde jen o kuriozitu, anebo úzce specializované zařízení jen pro upravené, tvrdší terény, např. pro organizátory nějakých máloplošných akcí (skoky na lyžích, akrobacie, boule ..) .. V praxi a pro širokou veřejnost nevyužitelné .. snad jako atrakce na spec. upraveném povrchu jen pro toto .. J.

              0 0
              • Jirik123  

                Vsak pisu, ze v prasanu se to bude borit. na trochu uducanejsi snehovy pokryvce by to drzet mohlo. kdyz Kopka prejel aljasku na „obycejnem“ kole s sirokym plastem, tak tohle muze byt jenom lepsi. Pro sirokou verejnost to urcite neni, siroka verejnost na kole v zime nejezdi.

                0 0
                • multib  

                  Není Aljaška spíše zmrzlý sníh ..? Ano, na tvrdém povrchu by to fungovat mělo .. ale není pak lepší klasické MTB? Tř. s hřeby? J.

                  0 0
                  • Jirik123  

                    precti si knizku od Kopky o Aljasce, tam se dozvis na cem se jezdi. Jinak hreby jsou snad na tvrdy ledovaty povrch, tam by ti byl nakej pas s lyzi k nicemu.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    hřeby jsou na sníh nahovno

                    0 0
                    • multib  

                      Jasně, ale já měluvil o zledovatělém sněhu .. Na Aljašce jsem nebyl a nikdy nebudu .. a nevím, jaký povrch tam je .. ale domnívám se, že něco jako zasněžený ledovec .. kdy se to moc, či skoro vůbec neboří a spíš klouže .. J.

                      0 0
                      • Jirik123  

                        kdyz maji jezdci stesti, tak je snih vyfoukany a umrzly, ale samozrejme tam pada i cerstvej snih;-)

                        0 0
                • pepek  

                  Já myslím, že všechny ty odpory, tření a ohýbání pásu dost zmenší ten zisk z nižšího boření, takže nakonec to možná nebude až taková výhra.

                  0 0
                  • pepino  

                    Tak tak, když pásy na kolo, tak jedině bezpečnostní! :)

                    0 0
                  • Jirik123  

                    ten pas je zrejme z gumy, takze by to s nejakym trenim nemelo bejt tak hrozny. ale mrknul jsem jestli neni neco na youtube a evidentne tim sneznej skutr z kola neudelas. a vypada to spis jako vec na blbnuti.

                    youtube.com/wat­ch?v=bMFieUhFwlY youtube.com/wat­ch?v=HP4VwaD7rd4

                    0 0
                    • multib  

                      Pepek myslel tření převodů .. a dávám za pravdu ..J.

                      0 0
                      • Jirik123  

                        Zadne prevody tam nevidim, jen par napinacich kolecek.

                        0 0
                        • multib  

                          Převodem je i přímé působení poháněcího kola přímo na pás .. a pohyb po napínacích kladkách má též tření .. dotyk pásu s čímkoli obsahuje tření .. J.

                          0 0
                          • Jirik123  

                            Nerikam, ze tam neni zadne treni.

                            0 0
                            • multib  

                              Jen jsem chtěl zdůraznit, že převodem se rozumí tř. i dva 1 kolo a tento sněhobycikl má kola 2, pominu li řetězový převod .. čili i jednokolka je převod .. anebo převod pásu mezi stejně velkými koly je převodem .. a tam všude je tření a ztrácí se síla ..
                              A i kdyby to fungovalo, bude vše odcházet před očima, den ze dne .. čili bude to dost poruchové .. Je tam mnohem větší namáhání, než u kola .. J.

                              0 0
                              • Jirik123  

                                zivotnost je ve hvezdach, to z obrazku nevykoukas.

                                0 0
                                • multib  

                                  Vykoukám to z obrázku .. vidím složitý mechanismus, který bude extrémně zatěžován v extrémních podmínkách .. Min. 1 – 2× týdně velká oprava, ne – li generálka .. Pokud vše nebude z Ti a karbonu a i tak bych si životností nebyl jist .. bez perspektivy .. kuriozita .. J.

                                  0 0
                    • Páník  

                      tohle je taky dobry… youtube.com/wat­ch?v=QbgRHHMgAz­c&feature=rela­ted

                      0 0
                  • multib  

                    Člověk není motor .. J.

                    0 0
                  • Jirik123  

                    tady jsou dojmy z forums.mtbr.com. no nezni to moc pozitivne.. prej je to fakt dost pomaly a i z kopce to zrovna moc nefrci.

                    0 0
    • Páník  

      me se to libi…akorat to clovek musi vzit na ramena a prenest nekam, kde je hafo snehu.

      0 0
    • slavekRM  

      Tak na něčem podobném jsem jezdil asi 5 minut na Chopku, kde byl majitelem nějaký Miško. Jak mě viděl to okukovat, tak mě nechal povozit a dal nějaké informace. Takže nějaké informace pro vás:

      • není určeno do hlubokého sněhu, problém není, že by se snowbike bořil, ale v tom, že se sníh dostává na vnitřtní stranu pásu, tam se nabaluje a odlačuje se od kola tak dlouho až spadne. I tak se prý musí dle typu sněhu pravidelně čistit.
      • vzhledem k poměrně veliké styčné ploše pásu má poměrně veliký odpor. 5 minut ježdění mě docela zmohlo. Dle majitele se na tom dá ujet maximálně 10–15km.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.