• LuckyRider

    zdravim, chci se zeptat chci si koupit xc kolo scott. na kole jsou vlastovky,proto se ptam jestli jsou lepsi vlastovky, nebo to mam vymenit za rovne ridla s rohy? a jeste jaj je idealni tloustka plastu na xc? diky vsem za rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      rovný+rohy = rychlost, výkon

      vlajdy = pohodlí a kontrola v terénu, pózink

      tloušťku pláště obvykle výrobi neudávají, tak se spokojíš s šířkou :) 2,1 na závod, 2,25 analogicky k vlajdám.

      0 0
    • tom_777  

      Dneska je trend, že závodní XC je čím dál víc o technice a proto i výrobci kol ty nový závodně určený kola osazujou – kratší posez, širší vlaštovky…

      Normální hobby jezdec si dá rovný řidítka a delší představec na závody jako je Kolo o život, protože tam je cíleně málo techniky.

      Pokuď tě ale baví jezdit technický terény (v rámci XC) tak Ti vlajdy přijdou vhod a pomůžou ti právě v tý technice.

      0 0
      • Rychlej turista  

        To si jako (z toho, co píše) myslíš, že hned půjde jezdit nějaké technické ukruťárny? Já si dovolím tipnout, že ho spíš bude zajímat rychlost a normálně sjízdné cesty.

        0 0
        • tom_777  

          mě to třeba začalo bavit hned co jsem to s bajkem začal myslet vážně… podle mě je na teréní cyklistice technika moc důležitá je to jako když už se naučíš mluvit(dupat), je potřeba se naučit i psát(jízdu terénem)

          (dobrýho technika znám i z kategorie „skoro důchodci na 24h“ Nepriho staršího – ten sjezduje líp než já nebo jiný mlaďoši a to mu je dost přes pade)

          0 0
          • Rychlej turista  

            To si musí každý sám rozhodnout, co ho baví, ale většina lidí si kolo pořizuje na ježdění, málokdo se specializuje na sjezdy. Každopádně, pokud v terénu nejezdil, tak se stejně musí nejdřív vyjezdit a k tomu nepotřebuje sjezdovat, stačí jezdit.

            0 0
    • václav56  

      nechej tam ty vlaštovky – přešel jsem na ně letos a už se nebudu vracet

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pláště se volí způsobu jízdy, terénu a kola. To je ideální způsob. Pak jsou lidi, co jezdí na jedněch pláštích a proto hledají univerzální pláště a diví se, že nic takového neexistuje, protože vždy mají nějaký nedostatek.

      0 0
      • McBlacky  

        přesně. Jen pokud se vozí tmel, je to trochu pruda, nebo nutnost mít alespon 2 páry, nebo alespon kompresor.

        0 0
    • soc  

      Nech tam vlastovky, aspon to zkusis a vymenit je muzes vzdy. Pokud ti bude chybet dalsi moznost uchopu, pridej rohy a kasli na mistni reci, ze rohy na vlastovky nepatri.

      Sirka plastu by mela byt tak akorat na to, co chces jezdit :) Nicmene dulezity je i vzorek. Takze bych tam taky nechal puvodni plaste, vyzkousel, pojezdil, casem zjistis jesli treba malo drzi, nebo jsou moc pomale a aspon budes vedet, co bys chtel dal…

      0 0
    • Taran  

      Mám od června scott scale 80 -vlajdy pohoda ,pláštěvýrobce uvádí a mám Schwalbe RoRo 2,1 -s kolem jsem spokojeny a pomalu zjistiji představy o novém kole jak by mělo vypadat-měnil jsem jen přední kolo jelikož jsem ráfek poslal do věčných lovišť

      0 0
    • daymaker  

      nech si tam, co chceš… akorát mě vždycky udivuje, proč se v MTB mluví o rychlosti a nedejbože aerodynamice, když se jezdí v terénu… ještě by si HT-čkáři mohli pořídit časovkářské přilby… .-) žabomyší válka a ničem…

      0 0
    • blaza84  

      Taky jsem v poslední době na xc fanda spíš vlaštovek. Dřív sem si lámal krk na nízkých řidítkách, ale to už nechci. Přemýšlím o přechodu na vlajdy, jen si říkám, jestli už nejsou pro jízdu do nějakých krpálů příliš vysoké, aby mě to nepřeklápělo dozadu.

      0 0
      • royal  

        neboj, je to jenom o technice. Proste se poradne predklonis a „ozobavas riditka“ :-)

        0 0
      • vasek80  

        Vždy můžeš pokrčit v loktech

        0 0
    • mr.antik  

      pohodlí → vlaštovky nebo širší rovná s vlašťovkovými úhly (nížší posed, lehčí)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.