Ostrava - Uzavření lávky přes Plesenský potok OV-432 L

138 nepřečtených
  • kadak

    Přátelé,

    na cyklostezce č.5, mezi Martinovem a Třebovicemi kříží stezka Plesenský potok. Lávka OV-432 L přes potok, přestože se její stav posledních 20 let nezměnil, byla shledání „provozu neschopnou“.

    Řešením situace se ukázalo lávku uzavřít a čekat MINIMÁLNĚ 2 ROKY, a vést několik kilometrů dlouhou objížďku přes město, než se v daném úseku začne opravovat celá cyklostezka.

    První problém vidím v tom, že nikde na internetu není o této uzavírce ani slovo, kromě piktogramu na mapovém serveru OV, kde je jen datum uzavírky a datum předpokládaného zprovoznění lávky (2.10.2019–2.10.2020).

    https://mapy.ostrava.cz/…otrasy/mapa/?…

    O vazbě na opravu stezky, ani o uzavírce a objížďce prostě nikde nic.

    Druhý zásadnější problém vidím v řešení městským aparátem, který se chlubí podporou cyklistiky!!! Způsobit uzavírku jednoho z nejhezčích úseků páteřní cyklotrasy evropského významu kvůli neschopnosti (nebo neochoty, což by bylo ještě horší) provizorně přemostit strouhu šířky dvou metrů, mi prostě připadá šílené. Lávka patří Ostravským komunikacím a.s.,okolní pozemky povodí Odry.

    Lávku lze jednoduše znovu premostit např dřevěným bedněním a lešeňovou konstrukcí, bez jakéhokoli zásahu do okolí, nebo lávky samotné… Místo toho několika kilometrová objížďka přes město.

    Mluvil jsem o problému telefonicky s panem Potockým, který má na magistrátu OV na starosti cyklodopravu a její rozvoj. Než se mi vysloveně vysmál s nápadem na provizorní přemostění, sdělil mi alespoň výše uvedené informace. Email zde: vpotocky@ostrava.cz, kontakt telefonní zde: 599442378.

    Tady to píšu proto, že se mi řešení ze strany magistrátu nelíbí a chtěl bych je společnými silami dotlačit k řešení např. provizorní lávky, dokud se nezačne v místě opravdu stavět. Zároveň bych chtěl, aby veřejnost věděla o zamýšleném záměru opravy cyklostezky, o kterém nejsou nikde žádné informace. Prosím o pomoc, radu, medializaci, tlak na odpovědné lidi a pod…

    Děkuji.

    https://mapy.cz/s/comafozeco

    0 0
    • Lance  

      Vitej v čr. Otazka tydne se bude resit x let

      0 0
      • Japhy  

        Svět se v prdel obrací. V normálním světě by tam technické služby poslaly autojeřáb, V3Sku s pár kazovými panely, pár íček, pár trubek a maníka se svářečkou.

        0 0
    • Pista.Wassermann  

      Naprosto s tebou souhlasím a jsem všemi deseti zajít společně na magistrát a rozpoutat třetí světovou. Kolo zde přenáším. O uzavirce jsem se dozvěděl hned v noci když ji uzavřeli, jel jsem z Dehylova po tmě do práce a do lávkyalem naboural (nemám moc výkonné světlo, neboť cestu znám). Celá situace mi přijde na hlavu padla. Tak snad lávku uzavřou až tehdy, když ji chci začít opravovat. Jak píšeš, ve stejném stavu je X let, takže argumentace o nebezpečnosti je lichá. Serou tím všechny, které znám. Řešením je ukázat jim, že ti, které tím serou se umí ozvat. Takže zde můj telefonna e-mail. 732452007, Vodička. Stepan@gmail.com. Nebráním se ani hurá akci, kdy polozime nějaký fošny a uděláme přejezd na černo. A ano, těm kteří sem napíši, že js blázen na sebe takto upozorňovat, tak sdělím jen tolik, že klidně.

      0 0
    • SloM  

      Tak k tomuhle se s dovolením vyjádřím. Místo znám velmi důvěrně, dost často jsem tam tudy projížděl.

      Abych řekl pravdu, tak já jsem s tou lávkou neměl téměř žádný problém. ALE! Nejsme tady na světě sami, kdo tam jezdí. Je to velmi frekventovaná trasa a jezdí tam úplně všichni (děti, dospělí, senioři, včetně těch méně zdatných na kole). A to je dle mého názoru důvod uzavírky. Myslím si, že se tam buď něco stalo a nebo se někdo vyjádřil, že to je nebezpečné. Což opravdu je. Lávka je úzká a navazuje na ní dost nebezpečná pasáž a i já sám už jsem tam málem měl nehodu, když to paní za lávkou moc nezvládla a málem mě srazila. Aby se na lávce vyhli dva protijedoucí je úplně vyloučeno.

      Co se týká objížďky dlouhé „několik kilometrů přes město“. Tak jsou to asi 2 km, což ještě nikoho nezabilo. Nedělal bych z toho takovou kovbojku. Je to přes město, to je fakt. Navíc jsou tam dva železniční přejezdy, to všechno beru. Co se ovšem může stát je to, že se vyjezdí cestička jakoby doleva (před lávkou ze směru od Třebovic) a pak podél kolejí (je vidět na satelitním snímku). V tom případě bude objížďka tak půl kilometru? A vyhneš se městu úplně. Neříkám, že to je dobré řešení a sám jsem tam nikdy nejel, tak nevím, jak to tam vypadá. Hlavně v místě křížení s potokem.

      Osobně si mysím, že provizorní lávka je zbytečná (ty 2km a kousek města přežiju). Možná to ani není tak jednoduché a musela by la provizorní lávka splňovat taky nějaké parametry (nevím). Akorát jsem nějak nepochopil, jestli to teda má být do 2.10.2020 nebo 2 roky. Na druhou stranu je pravda, že ta cesta kolem Opavy (řeky) je v docela dezolátním stavu. Ani na horském kole už to není úplně příjemná cesta. O dětičkách bez odpružených vidlic na malých kolech ani nemluvím. Ty tam skáčou přes ty kameny až je mi jich líto. Nebude to příjemné až to úplně zavřou jako kdysi kolem Odry, ale zřejmě se nedá nic jiného dělat.

      Ale pokud by se našlo dost lidí, tak se přidám. Chtěl bych aspoň vědět víc detailů od města. Když už nic jiného.

      0 0
      • xtonda  

        Tak slušný by bylo dát tam varování, že lávka je ve špatném stavu a vstup na vlastní nebezpečí, případně nízkou zábranu, která se dá překročit, oblíbenou značku „Cyklisto veď kolo“. Natvrdo to uzavřít aniž tam do týdne nastoupí pracovní četa je na facku.

        To, že někdo vjede do terénu, který nezvládne, přeci není důvod dané místo uzavřít.

        Možnosti sou protestovat, požadovat informaci co se stalo, že to najednou muselo být uzavřeno, třeba i formou žádosti podle zákona o přístupu k informacím, případně občanská neposlušnost, vybavit se nářadím a zábranu prostě likvidovat dokud je to nepřestane bavit nebo jezdit jinudy, podle hetamapy na Stravě se jezdí viz mapka.

        0 0
        • SloM  

          Souhlasím se vším. Ideální stav by byl tam prostě dát jen značku vstup na vlastní nebezpečí a nazdar.

          Takže se teď jezdí přesně tak, jak jsem si myslel…

          0 0
        • wilda81  

          +1

          0 0
    • jIrI___  

      Tenhle uzavřený mostek mě minulý rok taky překvapil. Jedna z nejvíce frekventovaných cyklostezek v Ostravě a v podstatě uzavřena kvůli takové dva metry dlouhé kravině. Ale holt co se dá dělat, na úředníka jsme krátcí a nezbývá než se smířit s tou oklikou přes Martinov.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • rb  

      Opravte mě jestli se pletu,nebo už je to jinak.

      K lavce se přijiždi,tak,že mate zahradu po leve ruce.Objetim zahrady vlevo t,j, že ju mate po prave ruce se dalo najet na chodniček(taki houpavy) kolem zahradek po prave ruce pokračovat kusek kolem pole a nasledně se napojit na uzky chodniček,co vede nad kolejama,potom kratky prudky sjezdik,trailik lesem a člověk vyjel u rybnička,ku keremu by se dostal aj kdyby jel přes tu lavku.

      Ni?

      0 0
      • kadak  

        Dá se i tak. Mám to tak rád… Ale! Blbě s děckama. Blbě s kočárem…

        0 0
    • strtom  

      Ja tam tedy nejezdím ale pokud by to měla být překážka na me trase tak to vyresim po ostravsku a zabradli nahazu na hromadu a je po problemu.

      0 0
      • kadak  

        Kamobracho, tohle se už stalo. Někdo se toho chopil. Týden a zábradlí z5. Nyní nerez a lépe…

        0 0
    • duri80  

      situaci v místě taktéž dobře znám a troufám si nesouhlasit, že tam ten mostek je dvacet let. ten je tam více než třicet let;))). dle mého soudu je to položený nějaký spirol s tloušťkou dobrých 400mm a z nějakého klestí udělané zábradlí. a dělalo se když se tahal nový vodovod nahoru do Hošťálek v cca85rok. Když jsem tam jel krátce po uzavření (říjen 2019) bylo tam to mobilní oplocení ještě na volno a všichni na ten zákaz srali. Asi týden na to už to nějaká dobrá duše přiheftovala k tomu zábradlí což mně donutilo ten plesenský potok přebrodit (byl jsem shnilý se vracet) a když už jsem se namočil tak jsem kouknul zespodu na tu „mostovku“ jestli tam lezou dráty, nebo se to drolí nebo co je vlastně důvod uzavření. Tento jsem neshledal. Dle mého soudu to tam bude bezpečně fungovat dalších třicet let, pokud by někdo vyřešil to zábradlí, které tedy stojí za chuja – to je fakt.

      Osobně se domnívám, že ten katalyzátor uzavření je spíše, aniž bych chtěl komukoliv křivdit, v těch lidech co jim s tím mostkem bezprostředně sousedí ta chata. A špatný technický stav je jen trendová záminka.

      Buď jak buď – stáhnout tuto magistrálu na část hlavní cesty mezi martinovem a plesnou je debilita hodná pouze a jen úředníka. Až tam auta, které 40km/h nejezdí přejedou nějaké děcko na nedělní rodinné vyjížďce začne se asi něco dít .

      0 0
      • standoslav  

        V tom úseku Trebovice-Dehylov se normálně zastavil čas, nebo je někde s opravou „zakopaný pes“. Byla to kdysi fajn stezka, z OV, na Loděnici, později k Žábám. Jenže všude po okolí OV vyrostly stezky jako houby po dešti a tam nic, chátrá, chátrá a už tama nejezdím vůbec. A jak by nový koberec pomohl, končím skoro vždy Na Lipce, nebo ve Lhotce.

        0 0
        • jIrI___  

          Tak nějak. Přitom by člověk řekl, že to je hlavní spojinice mezi Ostravou a Hlučínem, kudy projede fakt hromada lidí. Hlavně během léta, kdy se předpokládají i rodinné výlety na štěrkáč apod.

          0 0
        • duri80  

          dá se řešit objezdem přes bobrovníky. v hošťálách na hřiště a přes kamenné na lesní cestu pod vysílačem až do bober a potom stezkou do hlučína (zvládnou i děcka). v hlučíně je na chuja, že nad jasénkou tě to vyplivne na cestu II.třídy, ale dá se přes staré rovniny vymotat až na štěrkovnu (děhylov), ale to je spíše pro znalé.

          0 0
          • standoslav  

            To tady víme všichni, ale ta stezka o které se bavíme je po rovině, mírně do kopce od Ostravy a naopak. Každý tu kondici nemá, aby vyjel třeba ten krpal na Bobrovniky.

            0 0
            • duri80  

              Jj, nemyslel jsem to zle. Jen že to tama objizdim. Na tu Martinovskou fakt ee

              0 0
    • Willy.pv  

      Tak podle posledních informaci se má lávka opravovat v prvním pololetí 2020. Jen ta informovanost vázne, kdo se nezeptá neví. Navíc paní z magisrátu napsala „předpokládá se“, takže jisté to není.

      0 0
    • scalar  

      Malá cyklokrosová vložka, neřešit, jezdit.

      0 0
      • standoslav  

        To ale opravdu fakt nejde, já se tama vždy vracel z Hlučínská, na mtb s pevnou, na slickach (5–6atm) to bylo už na hraně, teď mám silničku, tak to objíždím přez dost hustý kopec. Oni tam navezli ještě v místech problémů štěrk, jak švestky a to je už o ráfky, na jakémkoli kole.

        0 0
        • James.Sniper  

          Nesmysl, jezdím tudy na HT s 2" plášti a naprosto v pohodě. Pro vyznavače asfaltu to samozřejmě není a na silničku už vůbec.

          0 0
    • Libores  

      Vypravte se na zasedání městského zastupitelstva a tam to se zstupiteli proberte. Termíny: https://www.ostrava.cz/…iny-zasedani

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Mě bylo sděleno, že to museli zavřít, na základě posudku a že si to na kriko neveznou… No zvláštní, kdyby byl posudek u dvacet let dříve, taky by byl podle mě nevyhovující, takže co bylo impulzem pro posudek těžko říci. Každopádně mě zjišťoval pan Potocky, že se dělá projektová a že mostek bude ke spokojenosti všech, no uvidíme. Dále mi sdělil, že vlastníkům jsou Ostravské komunikace. Takže bych to sem tam probudil tam. Zkuste také prosím někdo další napsat na Ostravské komunikace s prosbou o sdělení termínu atd.

      0 0
    • -b-n-x-  

      JA se uz lekl, ze to uzavreli kvuli koronaviru! Tak jeste ze ne.

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Jo a provizorní lávka prý není možná, jelikož je to na cizím pozemku a je to chráněna lokalita. No zrovna tam to pastva pro oči není, i když už jsem na zábradlí toho mostu viděl lednačka, navíc jak díky své práci znám některé odbory životního prostředí, většinou se rozumně domluvíme, občas nějaký kompromis, ale jsem si skoro jist, že proti dřevěné dočasné lávce by fakt nic nemeli… Podle mě to ani nezkoušeli…

      0 0
      • -b-n-x-  

        Lednacci zijou v kdejakee prdeli.

        0 0
        • Pista.Wassermann  

          Děkujeme za hodnotný příspěvek do diskuse… Sorry, ale pobavils

          0 0
          • -b-n-x-  

            No ja si totiz donedavna myslel, jak jsou hrozne vzacni a kdesi cosi.

            No a nekolik duvodu proc si to ted nemyslim. Jedna rikal jeden ornitolog, ze se vzdycky namnozi jak nejake mysi, ale pres zimu zase pochcipaji. Jen u Vltavy primo v Prahe jsem uz je nekolikrat videl. A kdyz jsem na navsteve u tchyne (blizko Odry), tak tam vedle nich tece nejaky mistni potok, a temer pokazde co kolem neho jdu na nejakou prochazku, ci co, tak lednacka potkam nekolikrat.

            0 0
      • kadak  

        Nemusela by se dělat lávka jinde. Stačila by lesenova konstrukce s bedněním přes stávající lávku, na obou koncích oprena o komunikaci. Třebas opatřena značkáma sesedni z kola…

        Primitivní, funkční, podle mě bez problémů.

        Varianta další, jebnout přes ty panely ještě jedny panely, delší.

        Postavit přes lávku ještě jednu dřevěnou…

        Atd.

        Jde o to chtít…

        Jenže objížďka je jednoduché řešení…

        0 0
    • wilda81  

      Taky jsem poslal dotaz kdy s mostem začnou něco dělat.

      0 0
    • kadak  

      Dneska jsem vyměnil s vpotocky@ostrava.cz asi tři mejly. V nich jsem se postupně ptal, jestli mi pomůže v jednání s ostravskými komunikacemi, jako zástupce města a člověk odpovědný za cyklodopravu v OV, protože Ostravské komunikace je akciovka ve 100proc vlastnictví města. Napsal mi akurat, že „narozdil ode mě respektuje právo vlastníka na uzavření lavky“ (to jsem v žádném mailu nezpochybňoval) a že žádné jiné řešení nebylo možné,než lávku uzavřít. Ptal jsem se tedy jaká řešení prověřovali a jestli můj nápad „postavit např. lešeňovou lávku přes stávající lávku“ je techniky a legislativně nerealizovatelny…? Dostal jsem odpověď, že respektuje právo vlastníka…

      Podle mě nic nezkoušel, prostě do mapy těpl piktogram a *****.

      Na mé prosby (doslova) o zveřejnění informací ohledně rekonstrukce lavky a cyklostezky prohlásil, že na webu jsou a že věc považuje za vyřešenou. Asi tím myslel ten zpiceny piktogram.

      Mě prostě ten arogant docela dneska naštval…

      Prosím, kdo má chuť s tím něco legálne dělat, pište mu, ale i jinde, kde koho napadne, že by to mohlo mít smysl. já taky nepřestanu a zkusím i Bajgarovou, byla v Porubě starostka a když sem s ní kdysi mluvil, působila, že je v pohodě, tak to prostě zkusím…

      0 0
      • duri80  

        Zdar, zítra se toho soudruha zeptám taky. Když nic, přidám mu práci.

        0 0
        • duri80  

          Já ho rovnou požádám o ten posudek. To si rád přečtu.

          0 0
          • SloM  

            Posli mu tam primo zadost o poskytnuti informaci podle vzoru, co je nekde na strankach nejakeho ministerstva. Mel by na to byt zakon nejaky, ale jak to presne funguje nevim

            0 0
            • duri80  

              dal jsem mu to zatím jen do mailu. jednak na to nemám úplně moc času a jednak testnem, jak bude reagovat. ;)

              0 0
      • Mig_all  

        Úředník no, nemužeš po něm chtít zázraky :-D

        0 0
      • -b-n-x-  

        Je to hezké, že to tak hezky trpělivě řešíte.

        Ale možná by u nás občas nebylo úplně špatně, dotyčného zodpovědného úředníka nějak vyučit/potrestat. Nějakou deku by to asi chtělo.

        0 0
    • Pista.Wassermann  

      Ten člověk dostal dnes asi deset mailu, a já mu do mailu napsal, že si ani neumi představit, kolik lidí tím nasral… A pak mu to chodí jeden po druhém… 

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Je to zákon 106/1999Sb. O svobodném přístupu k informacím.

      https://www.mvcr.cz/…-453908.aspx

      Formuláře viz odkaz, je to jednoduché. Ale bacha, aby člověka odradilo, tak občas vymysli nějaký poplatek za kopírování a podobně picoviny, treba 200–300kč. Řešil jsem to párkrát v jiných kauzach, většinou cernych skládek a nakonec vždy uspěl…

      0 0
    • duri80  

      A nejlepší fór je to, že ty ókáčka to za bolševika rozhodně nepostavily. dostaly to do správy bůh ví jak. neinvestovaly do toho ani korunu a teď to v klidu zavřou a *****. …A ty plať daně cipe

      0 0
      • standoslav  

        Řekl bych že tady pro nás není problém jen ta lávka, ale celý katastrální úsek od "U okouna, kolem Loděnice a až k mostu u Dehylova. (Pohled silničáře, nebo jezdce na trekingovem kole).

        0 0
        • jIrI___  

          Zvlášť ten poslední úsek od rybníku po Loděnici je i na gravelu výživný :). Ale zase bych z toho nedělal drama, na MTB to je v pohodě a čistokrevní silničáři mohou jet po silnici.

          0 0
          • duri80  

            a víte co? pro mně je problém pouze ta lávka. dle mého soudu s ní nic není. to že je ty cesta domrdaná jak mně jedno. na horáku se to projed dá v pohodě. To že někdo za tou lávkou neumí při cestě na hlučín zatočit doprava mně taky nesere. ale to, že nějaký úřada na popud bůh ví čeho nechá provést posudek jehož závěrem je návrh na zákaz užívání něčeho co třicet let bez problémů funguje a frajeři to zavřou aniž by měli vymyšlenou alternativu ( a ta objížďka alternativa není ) to je zvůle.

            nějak mně to chytlo, už jsem napsal na OK a.s. ;)

            0 0
    • duri80  

      Přikládám přepis naší komunikace. k mému překvapení pan Potocký reaguje promptně. A jak se dalo předpokládát úřednicky.

      **Dobrý den,

      omlouvám se, není v me kompetenci zasílat posudky vlastníka lávky třetím stranám.

      Jaký pohled máte na uzavření lávky je zcela Vaše věc, já Vám mohu jen sdělit, že uzavírka lávky spolu s návrhem objízdné trasy byla v rámci platné legislativy projednána s vlastníky a dotčenými orgány a bylo vydáno rozhodnutí příslušným městským obvodem nikoliv městem Ostravy.

      Není v ne kompetenci komentovat jak či onak byla Objízdná trasa stanovena. Pro každého cyklistu platí pravidla silničního provozu, kterými by se měl řídit.

      Lavka bude uzavřena do realizace rekonstrukce cyklostezky vc. osazení nové lávky uzavřena kvůli bezpečnosti, což mi jistě potvrdíte, že zdraví je důležité a žádný vlastník lávky nebude z důvodu havarijního stavu lávky ohrožovat bezpečí a zdraví obyvatel města Ostravy**.

      Dne 11. 2. 2020 20:22 napsal uživatel info@durovic.cz:

      Dobrý den, pane Potocký,

      obracím se na Vás ve věci uzavřené lávky přes plesenský potok OV-432.

      Cyklostezku směřující po této lávce používám pravidelně a informace o tom, že by měla být uzavřená do října tohoto roku, považuji za neuvěřitelnou.

      Chtěl bych Vás touto cestou požádat, je-li to možné, o elektronický náhled posudku, který tuto lávku svým závěrem zakázal k užívání. Předpokládám totiž, že město Ostrava, jako pověřený správce cyklostezky, která tuto lávku využívá, tímto disponuje.

      Zároveň bych se Vás chtěl dotázat, zdali se domníváte, že navržená objízdná trasa je pro cyklisty (zejména ty mladší) navržena vhodně, a to zejména ke skutečnosti křížení s železniční tratí Ostrava-Opava (2×), tramvajové trati na ulici Martinovské a samotné velmi frekventované ulice Martinovské – jak u pekáren, tak zpětně na ulici Na Pastvisko.

      Děkuji za informaci a zůstávám s pozdravem

      0 0
      • Japhy  

        Co slušného na to říct, snad jen že satisfakce tohoto typu je pro velkou většinu úředníků vedle tabulkového platu a osobního ohodnocení důležitou motivační složkou.

        0 0
        • jIrI___  

          Viděl jsi někdy ty směšné tabulkové platy? :) Ale dá se říct, že toto je odpověď přímo úměrná výši toho tabulkového platu…

          0 0
          • Japhy  

            Viděl. :-) Měl jsem doma asi rok a čtvrt úřednici, vím co nosila domů a co bylo nepochopitelné, přišlo jí to normální. Ta sonda do pracovní náplně, efektivity práce a způsobu uvažování byla k nezaplacení.

            0 0
      • Libores  

        Pověstný boj s úředním šimlem. Je důležitý pochopit, že jestli chci něco změnit, tak se musím bavit s volenou osobou a na úředníka se ******. Takže alou na zastupitelstvo a „Dobrý den pane XY, já jsem váš volič a zajímalo by mě…“ V Liberci nám ohledně úpravy zeleně, která pomalu pohlcovala frekventovanou stezku, pomohlo jen tohle.

        0 0
    • Pista.Wassermann  

      Až je mi toho Potockeho líto… Myslím, že už mu cuka oko. Co takhle udělat to kolečko dotazů ještě jednou, ale obrátit se na městský obvod. Já tam dnes napíšu, že nám Pánem potockym sdelena informace, že lávku uzavřel obvod.....obvodu to bude jistě příjemné ještě méně, než Potockemu, kterému to může být fuk.

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      A taková osobní návštěva taky udělá svoje, když to udělá postupně 20 lidi, tak věřím, že nějakou provizorní lávku jsme schopni vydupat.

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Mrknu se, kdo vlastník a zkusím z něj dostat odpověď ve smyslu, že provizorní lávce se nebrání. A totéž zkusím vymamit ze životniho prostředí na kraji, jelikož kdybych se obrátil na magistrát, tak tam by se kryli a jistě by byli proti. No a pak tyto dvě věci hodit na stůl na obvod, Potockemu, a Macurovi.

      0 0
      • kadak  

        Vlastník lávky jsou ty Ostravské Komunuikace a.s. – 100% v majetku města…

        0 0
        • duri80  

          na okačka už jsem vznesl dotaz ohledem toho posudku. tam jsem to dal správkyni majetku a frajerovy přes mosty

          0 0
    • myscho  

      1. Mozno este skusit tu:

      https://www.ostrava.cz/…ika/kontakty

      2. Co tak spolocny otvoreny dopis primatorovi?

      0 0
    • hctr  

      Tak da se to objet vrchem a není to o tolik delší, ale ted v tech srackach jet přes to pole je za trest.

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Podepíšu taktéž…

      0 0
    • duri80  

      tak odpověď z OK a.s. je na mailu. dále přepis:

      Hezký den,

      30. 9. 2019 je lávka protokolárně a fyzicky předána do správy OK, a.s. , když předtím byla ve správě a majetku Městského obvodu Martinov, potud k poznámce o stavu lávky.

      Po provedení Hlavní prohlídky lávky (snad za celou dobu užívání lávky), kdy je stavební stav lávky hodnocen klasifikačním stupněm VII. ( havarijní ), OK, a.s. následující den přijala opatření, kterým se lávka uzavírá pro provoz; není schopna bezpečného užívání.

      Nelze za současného stavebního stavu lávky vzít na sebe právní zodpovědnost za případná zranění osob užívajících lávku.

      Výstavbu nové lávky zajišťuje investiční odbor MMO a tyto práce proběhnou v rámci opravy cyklostezky vedoucí přes lávku.

      Nyní se zpracovává projektová dokumentace nové lávky. Je předpoklad, že výstavba nové lávky bude realizována v 1. pololetí roku 2020.

      Posudek Vám touto formou zaslat nemohu, nicméně foto lávky z pohledu ne-cyklisty ano.

      Marie Fojtíková

      vedoucí oddělení správy majetku

      fojtikova@okas.cz

      tel: +420 595 621 380

      mobil: +420 724 149 133

      From: info@durovic.cz <info@durovic.cz>

      Sent: Wednesday, February 12, 2020 7:13 AM

      To: Švec Pavel Ing. <svec@okas.cz>; Fojtíková Marie <fojtikova@okas.cz>

      Subject: uzavření plesenské lávky OV-432, cyklostezska č.5..

      Dobrý den,

      obracím se na Vás z důvodu uzavřené lávky přes plesenský potok ozn.OV-432..

      Tato je uzavřena od října minulého roku a má být, dle informací MMO, znovu otevřena jako opravená až společně s otevřením opravené cyklostezky č.5.. v těchto místech. A to v horizontu realizace dvou let tedy někdy v roce 2021.

      Jsem dlouhodobým uživatelem této cyklostezky nebo chcete-li trasy, protože v době, kdy jsem tudy na kole jezdil byl pojem cyklotrasa zcela nepoužívaný.

      S ohledem k této skutečnosti Vám mohu sdělit, že za toto období (jistě více než 30let) se vizuální a dle mého soudu ani technický stav této lávky nijak nezměnil. V kontextu navržené objízdné trasy, která je dle mého soudu pro užití s malými dětmi naprosto nevhodná a navrženého termínu oprav považuji celou situaci za pouhou zvůli úředního aparátu a pouhé házení klacků pod nohy všem, kteří chtějí aktivně trávit svůj volný čas ať už pěší či cykloturistikou.

      Chtěl bych Vás tedy touto cestou požádat, zda-li je možné poslat odpovědí na tento mail elektronický přepis posudku, který lávku považuje za nevhodnou k užívání. Aby si i běžný občan a uživatel mohl udělat v této věci svůj vlastní závěr.

      Zůstávám s pozdravem

      Petr Ďurovič

      přílohou je stránka z wordu, kde je na třech foto levá a pravá pata mostovek a mostovka zespod, kdy je na více místech zvětralé krytí betonem po spodní pruty tahové výztuže. paty mostovky jsou z levé strany a pravé strany uloženy do souvrství jakýchsi polštářů tvořených betonovými prefa pražci. Vypadá to nepěkně. Nutno říct, že takto to tam vypadá 30.let…

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Je třeba jim důrazně říci, že nikomu nevadí rekonstrukce mostu a části cyklostezky, nicméně způsob uzavření je naprosto zvrácený. Byt to uprostřed města, tak zároveň se zevřením mostku vznikne dřevěná lávka, klidně na půl roku.

      0 0
      • duri80  

        tak jaký je u koho vývoj v kauze? na můj dodatečný dotaz směrem k OK as do mailu paní Fojtíkové ohledem závěru statického posudku a jeho přesného znění mi už nikdo neodpověděl. Jaká je situace u Vás ostatních?

        0 0
    • Willy.pv  

      Myslím, že je to na dobré cestě.

      https://polar.cz/…e-ale-dlouha

      0 0
    • Derwen  

      Zajímavé je, že na opačné straně, kde není cyklostezka, to jde… ;-)

      0 0
      • duri80  

        tam jsem minulý rok dvakrát spad do toho potoka;)), ta lávka tam je daň za to, jak to tam lesáci domrdali

        0 0
        • Mig_all  

          domrdali to solidně teda…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Willy.pv  

      Tak u lávky už se káci stromy a snad brzo začne i stavba. Už mě nebavi to pořád přelezat.

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Tak minulý týden jsem ještě přelézal a nyní už tam byli nějací chlapi, asi přebírají staveniště. Je tam i toitoika, takže nezvratný to důkaz stavby.

      0 0
      • Willy.pv  

        V ponděli lávka zmizela, musel jsem to otočit a běžet zpátky.

        0 0
    • Pista.Wassermann  

      Ja dnes prubnul to objížďku kolem koleji…a bylo to fajn, zajizdka minimální. Viděl jsem tam ráno někoho odbočit, tak mě vlastně navedl. Včera jsem jel až do Martinova, po ofiko objizdce. No jsem rád, že na tom už začínají dělat. Myslím si, že vlna dotazů z našich řad určitě pomohla ke zrychlení.

      0 0
    • Pathoz  

      Pracuje se. :-)

      0 0
    • Syntasy  

      Nejak jsem se nedocetl borci, kdyz se vyhnu te lavce, tak se ze smeru od trebovic da jet dale podel koleji a nebo musim zahnout nekde dal pred lavkou? Objizdet mestem to nechci.

      Edit: Musim si poridit bryle. Na posledni fotce vidim,ze zahnu driv a pojedu kolem koleji. Je to ono,ze? Je to o hubu nebo pohoda?

      0 0
      • James.Sniper  

        Za sucha je to podél kolejí v pohodě (ale ne na silničku). Já jel sice taky „za sucha“, i tak to bylo dost zablácené a na skoro slickách 35mm to nehezky klouzalo.

        0 0
    • Marskatin  

      Tak kam se rekonstrukce posunula?

      0 0
      • marko250  

        Ptal jsem se na místě dělňase a ten pověděl 26.6 otvíráme,tak uvidíme.

        0 0
    • jIrI___  

      Už se finišuje…

      https://www.ostrava.cz/…-novou-lavku?…

      0 0
      • Dazz  

        Tam budou usazovat nějaký dálniční most ?

        :-)

        0 0
        • duri80  

          Ntvl Ještě svodidla a značku „cyklisto sesedni z kola“. Funkčně stejné jako dva spiroly utopené v zemině břehu. Jako daňový poplatník pláču.

          0 0
          • stanik 2  

            Tak se rozhazujou peníze ! K blití

            0 0
          • stanik 2  

            Kdysi by to v akci Z postavili místní z vlečky hranolů a fošen se spotřebou kiblu guláše a bečky piva

            0 0
      • Richards  

        4,9 mil. Kč ? No tak to je „slušná práce“ :-(

        0 0
        • myscho  

          Nemaju to len blbo napisane? :D Nejde o sumu za cely opravovany usek?

          0 0
        • Dazz  

          Je to v cenách D1, jako téměř všechny stavby u nás, čili

          ten mostek je dražší jak plně vybavený a velmi slušný rodinný dům.

          Ale zase je fakt, že si za ten tunel resp. mostek někdo barák možná postaví :-)))

          0 0
          • wilda81  

            Nevím kdy jsi stavěl dům naposledy, ale za tuhle cenu určitě nebude vybavený :))

            0 0
        • Rubi  

          jedna se o sumu za cely opravovany usek komunikace vcetne lavky, samotna lavka vyjde na 1,5M… jinak verim ze na B-F by to kdokoliv udelal za 30tis vč. projektu :-)))) obecne je dobrych a levnych stavebnich firem celkem malo, takze muzete v tomto lakavem odvetvi smele zacit a nahrabat si kapsy!

          0 0
          • jIrI___  

            Já si onehda u architekta zjišťoval orientační cenu projektu na malý barák a z té částky jsem šel do kolen. Příští týden jedu na FAST pozjišťovat, jestli se ještě teď můžu přihlásit na dálkové studium nebo jestli jsem to promeškal a půjde to až příští rok.

            0 0
            • Rubi  

              kilo?

              0 0
              • jIrI___  

                Cenovka na částce lehce přes kilo začínala, pak byly ještě různé desetitisícové příplatky… Něco jako když máš psáno „Ceny od…“ a přitom pomalu nejsi schopen se na tu nejnižší cenu dostat :D

                0 0
                • hrota  

                  Uvědomuješ si, že když to bude kilo, tak to pořád nejsou ani 4% z ceny toho samotného domu?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Halíře dělaj talíře. Nicméně přihláška na stavárnu díky ochotě studijních referentek podaná, za 5 let se do toho pustím za své :)

                    0 0
                    • duri80  

                      načmárat si to můžeš v podstatě sám už dneska. autorizační razítko na fastu ale nedostaneš. takže stejně jako dneska tak i za těch pět let studia budeš někoho s autorizací shánět resp.platit.

                      a o autorizaci, pokud se něco nezměnilo, můžeš žádat po třech letech praxe ve stavebnictví. zkouška je z platné legislativy formou testu a obhajoby realizovaného projektu, takže jestli žiješ v bláhové představě, že s tím vydupeš vystudováním školy, tak EE ;)

                      0 0
                    • Japhy  

                      Kolikátá VŠ v pořadí to bude? Bych ten síťový graf tak úplně moc neextrapoloval.

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • wilda81  

              Celé stavebnictví je humus. Jsem rád, že rekonstrukci mám za sebou.

              0 0
      • rb  

        To je ***** dlouhý finiš.

        „Cyklistům, běžcům i rodinám na procházkách se stezka otevře opět koncem letních prázdnin.“

        0 0
        • X-biker  

          To je jak zlý sen :-D nevím co tam budou ještě dlubat celé prázdniny :-D asi nahánět hodiny nic neděláním za ten brutální rozpočet…

          0 0
    • Markony  

      Tak včera sem tam chtěl projet vše pod vodou pole vše zatopené .

      0 0
    • Madaros  

      Včera už to bylo průjezdné, přes novou lávku, kolem rybníka Štěpán.

      0 0
      • X-biker  

        3× hurá. Příští týden se tam pojedu projet :-D bo #endurospecific stezka kolem řeky :-D

        0 0
        • Pathoz  

          Lávka hotová ale uzavřená. Spravují cestu za lávkou směr Děhylov.

          0 0
          • Derwen  

            Čili na Loděnici s děckama kolem řeky stále nelze? Díky.

            0 0
            • duri80  

              projel jsem to v pondělí později odpoledne. jsou tam mobilní plůtky společně se značkama zákazu vjezdu, a zákazu vstupu na staveniště…

              po pracovní době to asi projedeš bez konfliktu se stavbou

              0 0
          • sis  

            Notyvole… Ještě že tam neudelali zátiší s rakosem a jezírkem.

            0 0
          • standoslav  

            Tu už měli opravit tak před 10ti lety, minimálně, ale i tak jim děkuji.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jIrI___  

      Jaký je aktuální stav, už se dá projet z Třebovic na štěrkáč klasicky podél řeky?

      0 0
      • cupik  

        V neděli jsem tama projel bez problémů, cedule o uzavření stále jsou, ale minimálně v neděli tam po dělnících nebyla ani památka.

        0 0
        • duri80  

          nakufrovaný makáč s 4–8 nahoře spojený penetrákem=hotovo. bez problému ne, lidí jak loni na václaváku a trotlů trochu míň. a pokud možno vedle sebe a když zastavit tak uprostřed. brod se tam měl udělat;)

          0 0
          • -b-n-x-  

            Dvojak :-)

            0 0
            • standoslav  

              …jinak pozor na MP, dvě ženy mavaly na borca, myslel si že se ho chtějí na něco zeptat (nebo ho rajcuji ženy v uniformě) ,ale ouha, foukal, nafouklá a za 5000. Brrrrr

              0 0
    • jIrI___  

      V květnu začne osmiměsíční uzávěrka i cyklisty hojně využívaného mostu u Landeku…

      https://www.patriotmagazin.cz/…roku-uzavren?…

      0 0
      • Marskatin  

        Most je zavřený, ale pro cyklisty údajně průjezdný. může to někdo potvrdit?

        0 0
        • JoKa  

          Je to tak. Most je otevřeny pro cyklisty, MHD, IZS a hojně využíván i voziči pizzy.

          0 0
    • Markony  

      Dnes mi kámoš řilal kolo průjezdné ale musíš tlačit jel tam včera .

      0 0
    • Lada1  

      Od kdy je tam utržený ten břeh mezi Třebovicemi a Děhylovem?

      0 0
      • SloM  

        Jestli myslíš kolem Opavy, tak to už je dost dlouho. Jel jsem tam 30. března a už to bylo utržené. Pokud to teď není někde jinde znova.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.