OSPW (Oversized Pulley Wheel Systems)

64 nepřečtených
  • milan.v

    Divím se, že tu ještě není vlákno k Oversized Pulley Wheel System, česky zvětšené kladky, rolničky s odpovídajícími raménky přehazovačky.

    OSPW hýbe světem už možná rok, skoro dva, v Čechách to zatím není nijak rozšířené…

    Viděl jsem zde ale už pár fotek kol, kde byly, tak schválně, kdo co používá a jaké s tím máte zkušenosti, údržba, atd…

    Nejznámější je určitě kousek od dánského Ceramicspeed, který vozí různé týmy World Tour a nižších lig.

    https://www.ceramicspeed.com/…eel-systems/

    0 0
    • nomecz  

      No to vkakno tu mozna neni proto,ze cena tehle srandy odpovida hodnote kol velkeho procenta mistnich uzivatelu, krome toho ze budes vypadat jak king a usetri ti to 0,5w tak je efekt 00 prd :) Ve vsech recenzich se ahoduji ze pomer cena vykon je tak tragickej ze o tom nema vubec cenu uvazovat.

      0 0
    • Lišák  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • cibi  

      Vím, že na estetiku to nejezdí, ale pro mne, který vyrost v době řad 535, 737 (90. léta) je něco takového opticky … no prostě ne.

      Velké kladky se dávaly na „plechové“ řady Shimana.

      příklad:

      https://www.mojekolo.cz/…-7-8s-cerna/

      versus:

      https://www.bike-forum.cz/…prehazovacka

      0 0
    • McBlacky  

      Zatim nikdo neprokazal, ze by to melo efekt nad hranici statisticky chyby. Takze osobne to radim do kategorie “diky marketingu se snazime prodat co nikdo nepotrebuje a je to k nicemu”.

      0 0
      • ELx  

        A ma po babovickach…

        0 0
      • milan.v  

        Ono to ale není jen o mizivém efektu, je to hodně o designu a prostě někomu se to líbí, někomu se to nelíbí, ostatně jako další komponenty na kole…

        Já bych nekousl na kole wattmetr s FSA klikami, zatímco někdo jiný si ho na vyladěné kole klidně dá, přestože by za ty peníze mohl mít cokoliv jiného, hezčího, možná i funkčně lepšího…

        A dalo by se pokračovat…

        0 0
    • JFtryall  

      Efekt je hodne diskutabilni, skutecne to jsou uplne marginal gains a CS kladka nebo neco podobneho se dava spis proto, ze to porad vypada exoticky a premiove. Navic po afere s Absolute Black se v tom dost lidi zacalo vrtat a ten prinos je v realu v podstate nemeritelny. Mnohem lepsi investice do skutecneho zrychleni je v obleceni, zapletech, obuti, vyladenem posedu a treninku. Protoze 10–20W pridat na sweetspotu kvalitnim treninkem je mnohem levnejsi a lepsi, nez kupovat predrazene top komponenty.

      1 0
      • milan.v  

        Jak jsem psal, nehodnotil bych to jen nějakými wattovými zisky, které jsou diskutabilní, funkční stránka věci je povedená, designově pěkné…

        0 0
        • milan.v  

          Například SRAM Red hazka je bez Ceramicspeed OSPW naprosto odporná věc…

          Teď jsem se na to musel týden při spolujízdě koukat a fakt to není nic hezkého, o tom binci při přehazování nemluvě…

          0 0
    • Atilla  

      Můj názor je, že kdyby to stalo 20EUR, tak si toho nikdo nevšimne. Ale cenovka z toho dělá luxusní zboží.

      1 0
    • DaD  

      Já jsem tyhle kraviny docela instaloval a paradoxně se mi dva lidé vrátili ke klasice. Je to hlučné, pro hobíka naprosto nulový přínos a pro mě osobně dost odpudivé. A instalovat tuhle „vychytávku“ na Campu je ojeb jak prase:(

      1 0
      • nooski  

        Tak. Je to blbost, ktera hure funguje, nema prinos a jeste je hnusna. Takovy ekvivalent SUV na nizkoprofilovych gumach.

        0 0
        • milan.v  

          Hůře funguje? Kolik jsi jich měl na kole?

          Sorry, to zbývající jsou ubohé kecy…

          0 0
          • nooski  

            Ubohe kecy :-) Na kolo si to opravdu davat nebudu.

            0 1
            • milan.v  

              Tak potom tu netvrď, že to hůře funguje, když s tím nemáš zkušenosti…

              Nebo máš nějaký ověřený zdroj, ze kterého tato informace pochází?

              0 0
              • TheJD  

                Tusim na vice znamych webech testovali ten od CeramicSpeed a radilo jim to hur, nez klasicke raminko. Na Cyclingtips o tom myslim nekdo psal i z technickeho pohledu, proc tomu tak je, i kdyz tam to mozna bylo k tomu plastovemu.

                0 0
              • JFtryall  

                Hur to nefunguje, minimalne Ceramic Speed je ve vsem trosku lepsi, nez original, ale cena je ulet a prinos hlavne design a dobry pocit.

                0 0
    • Jaroslavus  

      Já to mám na dvou kolech a je to dobrý, kromě toho, že to zvětší rozsah možnosti použitých kazet o 2–4 zuby, tak to hlavně zajímavě vypadá. Koupil jsem si to kvůli tomu, že se mi to prostě líbí. A taky jsou kladky tenčí, než 11s Shimano, takže naprosto bez problémů funguje 12s řetěz. A cena ? No, říká se, že rakev nemá kapsy :D

      4 0
    • kedi  

      Nabídka je poměrně velká a cenové relace s rozpětím od cca 1300,– po nesmysl za desítky tisíc. https://www.ebay.com/sch/i.html?…

      Praktický přínos je asi diskutabilní, úspora 2–4W při 90 otáčkách a 250W je dejme tomu 1,5%, to asi nikdo nepozná. Já jsem to u nás na kole viděl loni jen jednou, netuším jak moc je to výjimka, ale moc rozšířené to asi nebude. Něco k tématu je mimo článku v Cyclingtips ještě tady: https://www.cyclist.co.uk/…heel-systems

      0 0
      • psbiker  

        2–4W nevěřím. To už by byla velmi dobrá úspora, něco jako mezi pláštěm za 250 a 1500.

        0 0
        • JFtryall  

          Plast ma vetsi rozdil. To je klidne 10W+. 2–4W jsou na 250W minimalni uspora a za ty prachy se da sundat mnohem vic. Jen kombinace plaste, aero hadry a helma udela na 250W a ekvivalentu cca 35–37km/h bez vetsich problemu 15W.

          0 0
          • Alojs01  

            Lidi, kterii si toto koupi, si to kupuji, ze uz vetsinou takove veci jako super plaste, aero hadry maji… a bud hledaji, kde treba jeste nejaky ten Watt usetrit nebo se jim to proste libi :-)

            0 0
            • JFtryall  

              To rozhodne, ale kdo chce ukrajovat watty bez odpovidajiciho treninku, tak je to spis takova obsese, ktera navic funguje jen na rovinach. :-)

              1 0
              • Esi  

                Jo to je stejne jako když někdo řeší jak snížit váhu kola o 300g a sám má 10kg nadváhu :-)

                1 0
          • psbiker  

            Tj. v silničářské rychlosti nejvíc aero, včetně adekvátního posedu. Stejně se podívám, jestli ty 2–4W někdo nezávisle změřil.

            0 0
        • milan.v  

          Mezi takovými plášti je ten rozdíl mnohem větší, toto je rozdíl mezi těmi nejlepšími plášti v kategorii, Bicycle Rolling Resistance ti to pravidelně měří… ;o)

          0 0
          • psbiker  

            Na pláštích 10–15W, díky za upozornění. Ta oversize nádhera ušetří proti Ultegře jenom 1W, takže placebo efekt.

            0 0
            • milan.v  

              „Jak jsem psal, nehodnotil bych to jen nějakými wattovými zisky, které jsou diskutabilní, funkční stránka věci je povedená, designově pěkné…“

              0 0
              • roud  

                Funkční je povedená když to hůř řadí ? A je to hnusný jako noc :D

                1 0
                • kubad  

                  A stojí to ranec. Proste to musíš chtít :)

                  Ale věřím že se najdou lidi co se jim to líbí.

                  0 0
                • milan.v  

                  https://cyclingtips.com/…heel-system/

                  To sem dali jiní, citace z tohoto článku:

                  "Lows:

                  Price, derailleur more sensitive to adjustment, a little more chain noise, and there’s no hiding the fact you spent $500 for a few watts."


                  "Highs:

                  One to two watts saved, improved durability, retains shift quality."


                  „Retains shift quality“ znamená, že kvalita řazení zůstala zachována, není narušená, snížená, prostě není horší…

                  0 0
                  • milan.v  

                    Velkou výhodou je možnost použít bez problémů větší kazetu 11–32/11–34 například i u staršího Dura-ace.

                    Což je za mě jedno ze zásadních témat, nemuset složitě přes B-šroub zkoušet, jestli se mi to „nějak povede“ jako mechanikům ve World Tour na některých závodech… To tady zatím nezaznělo.

                    0 0
      • milan.v  

        Jedno ze zajímavých videí k tématu… ;o)

        https://youtu.be/DKSIt1rprN4

        Ano, co se týče přínosu, jsou na kole mnohem zásadnější komponenty a vybavení…

        0 0
      • Lokotka  

        Netuším, jak moc při tom ohybu řetězu a zvyšování tření hraje roli jeho napětí.

        Otáčky klik a řazení vepředu tu roli jednoznačně hraje, protože jde o rychlost pohybu řetězu za časový interval tj., kolik článků se musí za stejnou dobu ohnout a narovnat.

        Taky netuším, jakej podíl má tření mezi články, který bude na zatížení (wattech) nezávislý, oproti tření na pouzdrech a čepech.

        Pokud by z toho mělo vylýzt, že to uspoří cca 2W ve stoupání, kde aerodynamika víceméně ztrácí svůj vliv, tak to k zbytečný není.

        0 0
    • milan.v  

      Údržba

      https://youtu.be/4CPuGZiCbrk

      0 0
      • tomxxx  

        Jak s tim točí pod vodou :)

        0 0
      • Jaroslavus  

        Já to takhle rozebírám 1–2× ročně. Víc není potřeba, protože z vnitřní strany je pro každou kladku otvor k promazání (vyčištění) ložisek a tam vždy po umytí kola stříknu čisté PTFE. Za ty tři roky, co to dělám, to funguje dobře, kladky se točí lehce a tiše :)

        0 0
        • Atilla  

          Na horském mám tři roky XTR a ještě ani jednou jsem nic nerozdělával. Není důvod a pár tisíc v terénu už na tom mám.

          2 0
          • zirecek  

            Mám to stejně. Nechápu, proč bych měl kladky čistit 2× ročně, když jezdím normální převážně nebahnitý, nedeštivý terén. To už je jak voskování řetězů a bezdušovky, aneb jak si přidělávát starosti…

            0 0
            • Jaroslavus  

              Nedělám to proto, že je to potřeba, ale proto, že se mi chce :D Prostě 2× za rok udělám kompletní generálku kola. Nejsou to starosti, je to radost :D

              2 0
              • zirecek  

                Už rozumím, leštič-čistič, koníčkem je také údržba kola, :-).

                1 0
    • milan.v  

      OSPW NOVA/SLF/Cera­micspeed vedle sebe ve větším detailu.

      https://youtu.be/qDV6r0UIkT8

      0 0
    • jonti  

      Nemůže být tak složité ověřit, jak moc to pomůže:

      Jestli máte někdo přehazovačku s OPWS, přehazovačku bez OPWS, chytrý trenažer s přesným wattmetrem a wattmeter na klice nebo pedálech.

      Jestli se po výměně přehazovačky za tu s OSWP, když zůstane všechno stejné, tak se zmenší rozdíl mezi výkonem na wattmetru a trenažeru, pokud tam nějaký bude.

      0 0
      • roud  

        mám obavu že odchylka wattmetru bude vyšší než přínos přehazky :/

        4 0
      • nooski  

        A jeste aerodynamika, kdyz uz si hrajem na drobnosti.

        0 0
      • kubad  

        přesnost watmetrů je někde mezi1–2%

        takže přínos je v rámci chyby měření + vliv prostředí

        0 0
        • jonti  

          Jedno procento při 300W jsou 3W. Při dodržení konstantních vnějších podmínek bude ta přesnost wattmetru velmi dobrá, nejspíš lepší než 1%.

          Problém je spíš v tom, že když tam žádnou úsporu wattů nenaměříš, tak nevíš, jestli je to měřením nebo tam opravdu ta úspora není. Popsaným způsobem dokážu změřit rozdíl mezi suchým špinavým řetězem na zimáku a stejným řětězem po vyčištění a namazání, ale to se jedná klidně o 10–15W, co dělá na Zwiftu už docela rozdíl. Ten rozdíl tam je taky slyšet a cítit při šlapání.

          0 0
    • milan.v  

      We test and compare oversized derailleur cages from Kogel and CeramicSpeed

      https://en.brujulabike.com/…el-kolossos/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.