• antikor

    Zdravím,

    jelikož štěstí je vrtkavá věc a může se stát každému, že zrovna nepřeje, je jen otázkou času, než problém dorazí…

    Stala se mi nešťastná věc a potřebuji poradit, ideálně na základě něčí vlastní zkušenosti, jak optimálně vyřešit úraz silničky.

    Jde o zapletené zadní karbonové kola roval clx…povedlo se mi ho „nakopnout“ a rád bych zjistil, jak je možné (jestli vůbec) ho srovnat. Kolo nedělá osmičku, ale hází ve vertikálním směru…jednoduše řečeno – už nemá perfektní kruhový tvar, ale je asi o 0,3–0,5cm vychýlené v jednom bodě.

    Otázka zní:

    Jde tenhle druh poškození ráfku nějak efektivně opravit?

    Doporučíte mi nějaký kvalitní pražský servis, kde máte dobré zkušenosti s opravami karbonových kol / ráfků?

    Díky moc a šťastné kilometry!

    0 0
    • novas752  

      Tohle je neopravitelné, vevnitř to bude muset být prasklé (protože karbon se neohne, buď zapruží a vrátí se nebo praskne) a na ráfku to v tak velké míře nepůjde opravit aniž by to házelo.

      Zjisti si u prodejce Spešlu dotupnost a cenu náhradního ráfku pro ty kola.

      2 0
    • MTBIKER doporučuje
      DT Swiss EX 471 27.5" MTB ráfek Skladem 2 ks

      DT Swiss EX 471 27.5" MTB ráfek

      od 2 199 Kč MOC 2 449 Kč

      DT Swiss M 442 27.5" MTB ráfek Skladem 1 kus

      -9% DT Swiss M 442 27.5" MTB ráfek

      od 1 169 Kč -9% MOC 1 459 Kč

    • milan.v  

      https://www.bike-forum.cz/hledani?…


      Jinak aby mě tady zase někdo neobviňoval, těch rad zde dávám hromady, to už nikdo nevidí, ale také rád upozorňuji na předchozí obsah a už řešená témata…

      Opravykarbonu v Šestajovicích…

      0 0
    • Venca991  

      Ahoj, povedlo se mi takto prasknout ráfek, tlak téměř neutíká, ještě jsem v tomto stavu dojel 80 km v terénu, prasklina se nijak nezvětsila. Má cenu to opravovat? Bude mít oprava případně nějaký vliv na tuhost ráfku?

      Díky

      0 0
      • Hlavis  

        Urcite nema. Normalne jezdi a pockej az na tom umres… :D

        1 0
        • Venca991  

          Spíš se ptám jestli vyhodit nebo opravovat, jezdit by mě na tom fakt nenapadlo, dojel jsem na tom pouze závod..

          0 0
      • embi  

        neopravoval bych. to jsi prorazil s insertem?

        0 0
        • Venca991  

          Ano, na blbem odvodňovaku ve 20 km/h, kde mělo defekt asi dalších 10 lidí, měl jsem insert, ale jen Vittoria air liner, tlak 1,5 bar, Continental raceking BLac chilli protection.

          0 0
          • Blunderbuss  

            To vypadá na oběť legendárního Zdoňovského žlábku na Sudetech. Za sebe se přikláním k variantě podepsat mu úmrtní list a nechat zaplést nový ráfek, buď ROVAL v rámci CR nebo EIE, podle ceny.

            0 0
      • novas752  

        Jestli vidím dobře Spešl tak si požádej o crash replacement.

        0 0
        • Venca991  

          V mém případě to bohužel asi nejde. Už jsem to řešil vloni (taky jsem praskl ráfek) a nakonec to nešlo… Jen mi dal větší slevu prodejce.

          Kolo je koupené jako testovací, staré 3 a půl roku a já jsem druhý majitel. Nemám ke kolu žádný doklad (servisní knihu ani zaručak) mam pouze fakturu.

          0 0
          • kubad  

            tady je jen otázka, jestli se vyplatí oprava, nebo zrovna koupit třeba EIE rozdíl v ceně už nebude tak velký,

            0 0
            • Venca991  

              No tohle je origo Roval a jen rok starý a věřím, že EIE je asi lepší Čína, ale nebude opravovaný Roval pořád lepší?

              0 0
      • milan.v  

        Dobrá otázka na závěr…

        Tuhle jsem viděl podobně zrušený ráfek na Cyklobazaru, „drobně bouchnutý, nemá na ježdění žádný vliv“…

        0 1
      • kubad  

        proč se nezeptáš firmy co karbon opravuje?

        0 0
      • Raf  

        Tohle jde opravit celkem v pohodě.

        0 0
        • kubad  

          otázka je jen zda se to vyplatí, s ohledem na stáří ráfku / cenu opravy / cenu nového, nemyslím originál

          0 0
          • Venca991  

            Ráfek je právě jen rok starý

            0 0
            • kubad  

              pokud je rok starý bude na něj crash za polovinu

              0 0
              • Venca991  

                No specialized píše 35% na věci do 2 let stáří a vzhledem k tomu, že plná cena je 14 tis, tak dát 10 tis mi přijde dost

                0 0
                • kubad  

                  tak to souhlas, :D ta cena je nesmysl

                  pak otázka jestli oprava kolem těch 3tkč, nebo nový, třeba EIE za cca 4,5 .tKč

                  0 0
                  • Venca991  

                    Musí se na opravu ráfek rozplétat? Pokud ne, tak je to další úspora za rozpletení (to bych asi sám zvládl) ale vypletení už ne.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Musíš alespoň částečně. Nechávali jsme opravovat upečený galuskový ráfek (cca 10cm brzdné plochy) a asi 1/3 výpletu okolo poškození jsme dávali pryč úplně a zbytek se alespoň povolil, aby nebylo v ráfku napětí

                      0 0
    • Fran-tic  

      Takhle rozšlehaný ráfek jsem měl po nevinném najetí najeti do něčeho (ani ne moc hardcore) v Beskydech. S vložkou, ale stejně. Na blinduru mi frajer v Service pointu tvrdil, že takových ráfků máj na blindurech mraky. Vždycky vložka a karbon…ale nepochopil jsem mechanismus poškození, co zmiňoval :)

      Každopádně oprava 3k a nejde to ani poznat

      0 0
      • tonik666  

        To ze to nevidis po oprave chapu, ale je rafek v tom miste stejne pevny?

        Predstavuji si, ze karbonje pevny protoze je to sitovina zalita pryskyrici. Kdyz sitovinu prelomis, tak v tom miste uz to tak pevne byt nemuze, protoze to je zlomene a i kdyz to slepis, vlakna jsou zlomena.

        Jedine pokud to vyrazne vyztuzis-neoplacas vetsi vrstvou vlaken, tak se to zpevnis, ale to by to pak nevypadalo jak puvodne.

        0 0
        • Fran-tic  

          přesně proto jsem to nechtěl řešit já, ale nechal to na karbonservis opava. jen jsem pak diskutoval, jestli to má smysl opravovat, je to bezpečné a jak se to opravuje.

          není to prasklé durch, jen stěna.Tlak a mlíko mi to taky udrželo. člověk, co to opravoval má moji důvěru – už mi dával dokupy rám, kamarádovi ráfek na enduro (ten byl úplně napůl) a v rámci oprav karbonu bude jeden z top v regionu. ale chápu, že to třeba není prokaždého :)

          0 0
          • Vrci  

            Neměl bych strach ze snížené pevnosti, ale z toho, že jedna strana bude výrazně těžší a kolo bude v rychlosti vibrovat.

            0 0
            • Fran-tic  

              nezaznamenal jsem teda vůbec nic

              0 0
              • Vrci  

                Být rozdíl nemusí a taky se může projevit jen na asfaltu s lehkou silniční gumou. Na MTB bez problémů.

                0 0
      • Venca991  

        A kde jsi prosím nechával opravovat? Díky

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.