• mab

    jedu si po znamym sesupu, dnes uz vim ze hoodne lehkovazne :-) a v tom nejhorsim (neprehlednym) miste potkam dve cross motorky v protismeru. Dost jsem se lekl pac jsem myslel na kraviny a vzal naplno za brzdy. Kolem jsem do niceho nenarazil ale pritom se rafek ohnul viz foto. Hodil jsem hnusnou drzku a i presto ze nemam nic zlomenyho tak to vidim minimalne na 14dni. Dotaz zni co s tim rafkem, teda spis jakej tam dat jinej a jaky spice, mam z toho docela strach.

    0 0
    • Meesha  

      ted resim to samy s Crossmaxem SL. akorat to mam o dost min. Prej to jde vyslapat nebo nejakym kladivem srovnat. V zadnym servisu mi s tim ale nic neudelali. Vyslapani prej ten rafek stejne presne nenarovna a budou mi praskat draty. A kdyz to dostne vetsi ranu, tak se to muze povolit a to ve sjezdu nemusi bejt uplne moc prijemny… No, tak mam objednanej novej :-((

      0 0
      • mab  

        Novej rafek beru jako samozrejmost, ale jakej?

        Jeste prikladam detailni foto pro odpurce blembaku, nechtel bych tu dirku mit v hlave.

        0 0
        • Meesha  

          zalezi kolik chces investovat – ja bych sel do nejakyho Mavicu a DT draty

          0 0
      • McBlacky  

        hele Vláďa to mel skoro jako na fotce na SLkách disc a dobrý. rozpleť to, ve dvou lidech byste to měli narovnat (šlapáním) a pak to znovu napleť. V servisu ti to neudělaj, protože se bojej že to zkurví nebo že se ti pak něco stane a budeš u nich prudit.

        0 0
        • Meesha  

          jj slysel sem. Uvazoval sem o tom, ale ve trech servisech mi rekli, ze to muzu sam doma zkusit, ale ze ve sjezdu kdyz to dostane ranu, ze se na tom muzu klido zabit. A pak je taky dost mozny, ze budou praskat draty. Doma bych to asi moc nevyplet a kdyby jo, tak ybch to urcite nezaplet… :-) Tak sem vcera objednal novej rafek a v utery bych to mel mit. Pak ten rafek zkusim narovnat a budu si nadavat :-)

          0 0
        • martt  

          Vypleteny raf je pomerne makky. Ja som ho vyrovnaval rukami (mam ale sto kil) o zvodidlo na kraji cesty.

          Preco o zvodidlo? Nema ostre hrany, co by ten raf poskodili a ked sa o zvodidlo opries ani sa nepohne :-).

          Pri narovnavani to chce mat pri sebe este jedno dobre vycentrovane koleso, ktore pouzivas ako etalon aby si nasiel miesta kde je raf este zdefornovany a kde mas potlacit.

          0 0
    • Pekáček  

      Já ráfek většinou nabořím o šutr, nejhorší jsou placatý šutry co se po přejetí předním kolem pěkně zvednou a zadní kolo to pak do něj napálí. Zrovna to se mi stalo v úterý a Martince to samý na Sudetech. Ráfek si to ale pamatuje a nejde srovnat. Z toho důvodu jsou u mě ráfky spotřebák a nebudu kupovat nic drahýho. To co popisuješ ty jsem ještě zatím neviděl. Není možný žes měl nerovnoměrně naplej výplet a při prudkým brždění kotoučem se to na místě většího pnutí zkroutilo?

      0 0
      • marapara  

        Také jsem toho názoru, že nemá cenu kupovat nic extra. Nějaké zapletené kola jsou mi celkem volný. Stačí blbý klacek nebo větší šutr a kolo v prdeli. Stačí slušný ráfek za 400–500, vic bych nedal. Osobně mám vepředu nějaký ráfek MX2000 + špice DT Swiss 2 mm asi rok, ten předchozí Remerx Alpina, který jsem vozil neuvěřitelného 4,5 roku na kotouči 180 mm, jsem zrušil přesně před rokem při nárazu do stromu :). Byl to docela prda, proskakoval jsem mezi dvěma stromy a nějak jsem se mezi ně nevlezl, rohem jsem trefil jeden strom a omotal jsem se kolem něj. Záda mě bolela ještě týden. Ráfek jsem pokroucený jako prase a jel s tím ještě 10 km domů. Byl zkroucený ještě víc, než má obrázku mab :). Radši jsem to ani nefotil :). Ale dojel jsem. Teď mám MX2000 za 350 + nový výplet asi rok a drží. Zadní ráfek dostává větší prdy na HT, tak běžně měním asi jednou za 2 roky i s výpletem. Teď mám Remerx Grand Hammer a už mi praská u kalíšků. Ale letos jej dojezdím, pokud jeho zkázu nějak neurychlím :).

        0 0
    • mosquito  

      kdybych mel nejakou starsi plecku treba do mesta, tak bych to taky poslapal a pres nejaky vetsi prkno zmalatil to rovnejsiho tvaru, ale na norm bajka bch to uz nedaval

      0 0
    • martt  

      Moj syn pred styrmi rokmi takto na maratone zrusil predne koleso. Bolo este ohnutejsie ako na fotke, do boku snad 20 cm v pomerne ostrom uhle. Daleko v divocine som mu dal svoje koleso a toto som zacal o strom vyrovnavat aby sa vobec zmestilo do vidle s rozopnutymi brzdami. Po chvili som ho ohol do celkom prijatelneho stavu, malo uz osmicku asi iba 4–5 cm a vo vidle sa dokazalo otocit. S tym stavom som bez brzd nejak prisiel k autu. Doma som po povoleni spajli skusil, ci ho nedokazem este lepsie vyrovnat (vyhodit som ho mohol este vzdy), potom som spajle normalne dotiahol a podarilo sa mi ho vycentrovat asi na plus minus milimeter. Pokusne som ho dal na moj bicykel a odvtedy tam vlastne styri roky zostalo a preslo asi 10–15 tisic km.

      0 0
    • KoudyJames  

      DT Swiss XR 4.1d…nejlepsi…

      0 0
      • Mažar  

        Jak říká Pekáček, nemá cenu kuopvat nic drahýho, já osobně sem taky kupoval levnej a slouží skvěle.

        0 0
    • raceman  

      s tím kolem si nemusel do něčeho vrazit, jestli máš noname dráty tak stačí když to kolo blbě dopadne na zem svojí vahou a osma je na světě. ja tohle řešil u zadního kola, při mém stylu jízdy sem měl takovou osmu 2× do měsíce, teď mám ráfek mavic 321 disc a výplet dt 2mm, a kolo schytalo ještě větší rány a furt drží bez osmy.

      0 0
      • kovar  

        výplet dt 32 × 2 mm i 36 × 1,8mm a takto jsem schytal osmu, že nešlo točit kolem, už dvakrát na předním kole.

        0 0
        • martt  

          mojmu synatorovi sa to vtedy stalo tiez vpredu asi takto: nevybral zakrutu, koleso driftovalo bokom az kym nevpalilo bocne do poriadneho sutra (teda vlastne bicykel isiel skor rovno ale riditka boli vytocene do boku), tym sa zrusil rafik, synator isiel cez riditka a som rad, ze okrem kopy krvi sa nic viac nestalo.

          0 0
    • mab  

      diky za vase prispevky, porad si to probiram co jsem pojebal (stejne ted nemuzu jezdit :-/) a dosel jsem k tomu ze bych se mel naucit brzdit letel jsem jak raketa s tim ze dole bude na brzdeni mista dost a pak pri nenadale situaci jsem za to vzal naplno a i kdyz jsem byl za sedlem tak jsem tam dlouho nevydrzel :-).

      0 0
      • martt  

        za pokus ohnut to naspat a vycentrovat nic nedas, zacal by som tymto krokom…

        Lateralne sily nad urcitu hodnotu raf skutocne ohnu, s tym sa neda nic robit (to bol pripad mojho syna).

        Tangencialne sily (napr. pri brzdeni) by pri dobre nasponovanych spajliach prednemu kolesu nemali uskodit.

        Radialne sily (prejazd kamena) nad urcitu hodnotu raf tiez znicia, vid pekackove fotky.

        0 0
    • mab  

      Bike uz je doma, vepredu mam novy rafek Mach1 FreeRide Disc. Samozrejme se to neda vydrzet takze prasek od bolesti a jdu se projet aspon kousek.

      0 0
    • Freeky  

      Trošku se mi ohnul ráfek v částí, kde se stýká brzda s ráfkem. Půjde to opravit a nebo budu muset koupit novej ráfek? Omlouvám se za kvalitu fotky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.