Odolný (vhodný) trailový-enduro plášť

31 nepřečtených
  • Jirka Pb

    Ahoj, jezdím 29 trail bike. Zadní ráfek DT swiss XM 481 (30 mm vnitřní šířka). V bikestoru mi byl doporučen plášt Maxxis Ardent 29×2,25. Moje váha 110 kg.

    Foukám na 3,2 – 3,5 baru, přesto každou vyjíždku prorazím duši (klasické hadí kousnutí, vyzkoušel jsem cca 8 duší různých výrobců) a dnes i poškodil ráfek. S pláštěm Specialized Purgatory jsem tyto problémy neměl, jeho odolnost na proříznutí však byla špatná.

    Máte někdo podobné zkušenosti, jak jste to řešili, příp. jaký plášť doporučili?

    0 0
    • scota  

      A co třeba Ardent Exo nebo Tomahawk EXO ?

      0 0
    • Breakpain  

      Něco je … blbě :) …

      Mám sice jen 95 kg ;) … ale foukám vzadu 1,7 baru ;) … mám bezduše, ale dle Tvého podání bych měl ráfek na díly ;-).

      1. přeše bych na bezduše
      2. dělají se výztuhy do pláště (proti cvakání)
      3. dělají se DD verze plášťů, které jsou tužší
      4. butyl :p

      Ardent … no je to takový nemastný, neslaný … co Aggressor 2.30?

      0 0
      • Jirka Pb  

        Dík za radu,

        o bezduších uvažuju, ale překvabilo mne to, že jsem i bouchnul ráfek (myslím celkem bytelný) ráfek.

        Když jsme .s kámošem porovnaly jeho plášť (purgatory) a můj ardent, přišel nám ardent „nižší“.

        Dá se z označení pláště zjistit jeho výška?

        0 0
        • Breakpain  

          Mno, to asi ne, ale hele … nemyslím si, že v té váze je tak propastný rozdíl – oproti mně máš zase o dost vyšší tlaky.

          Buď jezdíš šílený bomby, anebo (nechci se dotknout) nepracuješ krapet málo s těžištěm? Nečekáš, až to do něčeho narveš?

          Případně se to dá řešit alternativou, že dáš sjezdový ráfek dozadu a gumu EXO / DD + tu výztuhu (taková pevnější PU pěna, která brání deformaci pláště až na ráfek. Používá se proto, abys jezdil nižší tlak a necvakal plášť o ráfek.

          0 0
          • MlokCZ  

            3,2 baru + 110kg + duše není nic divného, že když se trochu zaprasí, tak to cvakne.

            Když jsem ještě vozil duše, tak i jen se 70kg jsem na zadním musel foukat 35psi. Bylo to přefoukané (na dobré vlastnosti v terénu), ale nutné, abych necvakal. Na 35psi jsem to cvaknul jen jednou, když se opravdu „zadařilo“ ve větší rychlosti vzít šutr (bylo jich tam dost a nešlo vybrat lepší stopu).

            Na 30psi jsem cvakal pak poměrně často, proto jsem musel vozit těch 35psi.

            Bez duší je to úplně někde jinde. Na stejně objemných a ± stejně odolných pláštích jako tenkrát (vše 2,25" Schwalbe) nemám problém ani s 25psi vzadu. Tedy nikdy jsem za 8 let na bezduších necvaknul ani plášť, ani nezničil ráfek. Lehkých ťuknutí pláště o ráfek mohlo samozřejmě být více, ale vždy bez následků.

            Jako první potřebuje vyhodit duše. Ráfek jde samozřejmě zničit i bez duší, ale to už musí být o hodně větší bomba. S dušemi se ráfky zničí hrozně snadno. Ne tím prvním nárazem (tam není rozdíl jestli tam duše je nebo není), ale následnou jízdou v rozbitém terénu na prázdné duši než se stihne zastavit. I já co materiál neničím téměř vůbec a vše mi hodně vydrží jsem kdysi s dušemi zrušil 2 ráfky (a vždy na jiném místě než bylo cvaknutí duše, tedy bez duší by nebyl žádný problém).

            0 0
            • honhav  

              se 110 kg foukam duse kolem 2–2,2 baru. Cvaknu jen kdyz udelam chybu a nepracuju s kolem a do neceho to narvu…

              0 0
              • JakeF  

                Hodně se to liší podle ježděnýho terénu, nemá úplně smysl to srovnávat, pokud se zrovna nebavíš o stejný trase… Pokud bys s tímhle tlakem projel ostřeji kamenitější trať, tak máš dole z ráfku mnohoúhelník.

                0 0
    • JFtryall  

      Proc tam mas duse? :-) Ardent je v pohode, ale na predek to chce neco lepivejsiho. Minion DHF 3C bude v cajku. Vicemene jakakoliv 2.3 tubeless ready bude dobra. Vybirej vahy od 700g vys. Na zadni kolo muzes pouzit hladsi vzorek a na predek otevrenejsi a vyssi spunty s mekci smesi. Kdyz budes rezat dal, nezbyva nic jineho nez gumy okolo kilogramu.

      0 0
      • Jirka Pb  

        Ve předu mám originálního Butchera a jsem spokojenej. Bohužel Ardent je na mne bud úzký nebo nízký. Při dopadech nebo, když neodlehčím zadek, cítím, že jdu až na ráfek (při poslední vyjíždce jsem ho dokonce ohnul). Můžeš mi doporučit konkrétní plášt, který by byl rychlý a současně měl dostatečný objem?

        0 0
        • LM  

          Pokud si vepředu spokojen s Butcherem tak zkus dát dozadu jeho brášku Slaughter v odolnější verzi (GRID).

          0 0
        • TJK  

          Slaughter Grid… pojede lip jak ardent, v naklonu udrzi vic nez ardent a mel by byt odolnejsi… idealni kombinace s Butcherem na predek

          0 0
        • JFtryall  

          Jojo odolnejsi semislick je taky volba. Pojede dobre a muzes si dovolit dat nizsi tlak diky odolnejsim bokum. Do mokra to uplne neni, ale porad je to v pohode pouzitelne, kdyz se moc nezavodi. :-)

          0 0
    • scota  

      A co tam dát silnější páska do ráfku?

      0 0
    • mikš  

      https://www.hupnakolo.cz/…2-30-exo-t-r odolný za dobrou cenu,nebo http://www.axit.cz/…kladaci.html -ideální,odolny chránící ráfek ale drahý

      0 0
      • TJK  

        DHR2 je papir… a Baron jako jezdiva alzernativa Ardentu??? to asi ne ;)

        0 0
        • mikš  

          nepotřebuje jezdivost,ale odolnost a ochranu ráfku

          0 0
          • TJK  

            jo a hleda alternatinu ardentu na 29er… to rozhodne Der Baron neni …

            0 0
    • Rice  

      Ty 3,2bary na 110kg a cvakat 2,25" se mi nějak nezdá. To bych věřil při naskakování do rockgardenů. Jinak nevím jak může cvaknout. Já foukal RoR 2,25" na 2bary a při 90kg to bylo tvrdý až až, hrozná drncačka.

      0 0
      • Breakpain  

        Není od věci tam dát 2.3 – 2.4 :) … a ano, je to zvláštní … 95kg + 1,7baru … a cajk … ale moc neskáču a snažím se pracovat s těžištěm. Né, že by se někdy nezadařilo, ale to je sváteční fail :)

        0 0
    • Martinson  

      Trail King 2,4

      0 0
    • lukinn47  

      Mohu jedině doporučit Maxxis High Roller II 2,4 3C EXO TR na předek a zadek Tomahawk 2,3 3C DoubleDown TR.Tomahawk se na zadku ve 3C rychleji sjíždí,ale v odolné DD verzi se 2C nedováží,zato maximum gripu.Mám na nich odjeté závody Kouty a Ještěd a zatím ani jeden defekt-na Ještědu dostávali solidní dávku až jsem byl mile překvapen co vydrží.

      0 0
    • Nutribird  

      Zdravím, úplně blbý dotaz laika. Takže pokud mě vyvedete z omylu budu jen rád. Není problém ve velikosti ráfku a zároveň ve výběru velikosti pláště ? 30mm vnitřní šířka a plášť 2,25, není doporučený minimální rozměr pláště na tento ráfek větší třeba než 2,3 ?

      0 0
    • Jirka Pb  

      Děkuji všem za doporučení pláštů a rady. Vzhledem k tomu, že můj „bouchnutý“ ráfek nepůjde spravit, prosím o radu i s výběrem nového ráfku.

      Vyhlédl jsem si DT swiss E 512 a EX 471(potřebuji 28 děr). Kromě váhy a příslušenství nepoznám rozdíl.

      Jak to vidíte vy?

      0 0
      • Lanzinho  

        Urcite EX 471, vydrzi o dost vic, ja bral sice E512 ale nemel sem zrovna takovej kapital + vazim jen 66kg

        0 0
    • antt  

      mrkni po něčem od WTB, jsou to vyšší plástě, které si rozumí s širšími ráfky a drbni to bez duše, budeš mít klid ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.