Existuje na trhu nýtovačka na 12 rychlostí, nebo se dá použít i ta, která funguje na 11 rychlostí? Mám klasickou Force:
https://www.kupkolo.cz/…94131_z4971/
Díky za zkušenosti. Lukáš
Existuje na trhu nýtovačka na 12 rychlostí, nebo se dá použít i ta, která funguje na 11 rychlostí? Mám klasickou Force:
https://www.kupkolo.cz/…94131_z4971/
Díky za zkušenosti. Lukáš
Nytovacka je na vsechny retezy…
Ani me nenapadlo, ze by nytovacka, kterou pouzivam uz leta od nejakych 9 rychlostnich retezu nesla na jedenactku co mam ted.
12sp řetěz se nenytuje používají se rychlospojky.
+1
Nenýtuje, ale je potřeba zkrátit.
Zkrátíš ho de facto jakoukoliv současnou nýtovačkou, takže není problém.
Jasně, úplně v pohodě 15 let starou nýtovačkou :-)
15 let starou nytovacku sice nemam,ale v cem by byl problem,byvaly silnejsi trny,nebo proc?
Není žádný problém, jen jsem napsal, že se nejen spojuje, ale i naopak. Třeba Luckstera zajímalo právě zkrácení řetězu.
Snýtování 12 sp. řetězu je trochu problém. Destičky vnějšího článku jsou hodně tenké a znovu zalisovaný nýt už moc nedrží. Za mě raději spojovat jen spojkou.
Spojuji jen spojkou, nepsal jsem, že snýtovávám…
To jsem napsal m.j. pro Lukstera, který si to zjevně není schopen vyzkoušet vlastní nýtovačkou sám a udělat si vlastní názor ;-).
Tak zase lepší se slušně zeptat (asi z obavy, aby třeba nový řetěz rovnou nepoškodil) a zjistit, že roznýtovat to jde jakoukoliv na řetězy a spojuje se jen spojkou. Jsou tu daleko hloupější dotazy… :)
Navíc to evidentně bude dělat sám, což se cení, protože znám i cyklisty, co jezdí do servisu i s defektem pneu/duše, pootočenejma páčkama na řídítkách nebo podobnejma „složitostma“…
+1
to jde i hřebíkem a kladivem :D
Jasně, jíst se dá taky šroubovákem z něměcký helmy :-)
a co to má společného s dotazem na nýtovačku 12sp?
Jen srovnání s tvou radou „hřebík a kladivo“. Tu Lukster zajisté ocení…
na rozdíl od tvého komentu k věci o: šroubovákem z něměcký helmy :-)
to hřebíkem a kladivem bez problémů jde :D
za mlada mnohokrát ověřeno, navíc Lukster nýtovačku má
Zamlada si jezdil 12sp retezy? :)
Mne ten sroubovak a helma prisli vtipny a trefny k tvymu kladivku a hrebiku
ne jezdil sem s německou helmou :D
O víkendu jsem jednoho takového zachraňoval. Mlátil do řetězu malým šroubovákem a kamenem. Moc mu to nešlo od ruky :)
Navazuji na tema, zrovna resim nahradni nyt na 11 a 12 Speed, rychlospojky mam. Na 12 Speed se nyty se neprodavaji?
Sram nýty dávno nemá, kmc taky ne a 12spd Shimano už je taky jen na rychlospojku. Smolík.
12-speed řetěz už má hodně tenké destičky vnějších článků. Pokoušel jsem se nýtovat Eagle, ale nýt už tam spolehlivě nedrží právě kvůli tenké stěně. Asi proto jsou už jen spojky.
Takze pokud rozumim, kdyz se retez pretrhne dam dalsi spojku a pak? Jezdit treba s dvema, nebo koupit novy retez?
Jezdit třeba s deseti. Neni v tom problém.
Pročpak si to nevyzkoušíš, když máš nýtovačku po ruce?
Jen tak mimochodem, stačí zadat do googlu „nýtovačka 12 sp“ a hned budeš vědět. Googlovat umí už děti ve školce… ;-)
Několikrát tu padlo, že 12s se nenýtuje. C12 se nýtuje. Doporučuje se 11s nýtovačka UT-CN300 nebo rohloff revolver 3. Obě jsou za ranec.
Campa už je dávnou out
To jako proč?
Od vynálezu přehazovačky Tuliem nevymysleli vůbec nic. Po nástupu Shimana a později Sramu do silniční cyklistiky jsou pořád pozadu, a to čím dál víc. Absolutně bez nápadu, jediné, co dokáží, tak občas přidat pastorek vzadu :-) (jezdím Campu 20 let).
Pro mě je out Shimano a SRAM kvůli tvaru páky :) a Chorus 2011 chodí naprosto luxusně!
Ona i Veloce 2015 chodí perfektně, ale to většina lidi odmítá uznat :)
jako uzivatel veloce 2010 a sram Axs s tebou nemohu souhlasit
Jo tu používám v shopu.
Některý starší co jsem měl BBB by měly moc širokou onu packu co drží řetěz, nevešla by se do toho řetězu kdyby mi jí kámoš nerobil před tím než sem nastolil i 11sp :)
A jakou máte zkušenost s nýtováním 11s řetězu, konkrétně Sram 1130. Já jen, že jsem už 4 prodlužoval a zatím je to bez problému a i při nýtování to šlo všechno pěkně – nýtovačka Kovys.
Nikdy jsemt o nedělal, nebyl důvod.
Sram 1110 jsem nytoval a dobry
Ahoj
Sorry, že se sem přidám. Roznýtuju (zkrátím) 12s SRAM GX řetěz i obyč nýtovačkou z Aliexpressu?
Mám něco podobnýho:
https://www.aliexpress.com/…8252038.html?…
Vzhledem k tomu, že kluci nahoře píšou že to je jedno, tak asi jo. Já jen jestli někdo nemáte reálnou zkušenost. Nevím jestli je SRAM v něčem jinej apod. Jde mi jen o zkrácení.
Díky
roznýtuješ asi čímkoli – nenýtuje se, spojuje se spojkou
Jo jo, vím, s tím počítám. Chci jen zkrátit novej řetěz.. Spojka je jasná. Jen sem myslel že i na to zkrácení musí bejt nějakej spešl 12s přípravek/nýtovačka kvůli, co já vim, nějaký technologii, ohybu apod. blbostem..
Ne. Roznytujes 11kou v pohode. Spojka udela zbytek.
Roznýtuješ čímkoliv. Mám nýtovačku ještě z doby 8s a není problém s tím roznýtovat jakýkoli řetěz (včetně 12s).
V pohodě. Mám tu samou a roznytoval jsem 12s Shimano v poho.
Ok, tak pohoda. Díky
Čau,
potřeboval bych si ujasnit kompatibility spojek na 12s, nějak jsem to doposud nevyčetl. Nově používám řetěz 12 speed a objednávám náhradní díly. Dle popisů z eshopů je na řetěz Shimano 12sp (konkrétně SLX) kompatibilní jen spojka řetězu Shimano a ne SRAM? Celkem pálka.
Jinak mě zaujal názor koupit více náhradních řetězů a spojky používat jako náhradní. Když budu měnit řetěz, je opravdu možné použít ojetou 12sp spojku jako náhradní? Někde jsem četl že 12sp spojka je pak navyhození, jaké máte prosím zkušenosti? Díky.
Na Sh řetěz dáš Sram soijku v pohodě. Vyzkoušeno.
Spojka, podobne ako reťaz, sa vyťahuje. Spojky sú často inzerované ako „na jedno použitie“, t.j. nasadiť a po rozpojeni už nepoužiť (dôvod bol, že už nebude pevne držať a môže sa rozpojiť).
Osobne to neriešim a spojku za životnosť reťaze nemením a rozpojujem vždy , keď čistím reťaz. Doteraz nebol najmenší problém. Ak by náhodou spojka povolila použijem náhradnú (kľudne i použitú).
+1 ;-)
Přesně, tenhle nesmysl že je spojka na jedno použití už se psalo o 10s a i 10× rozpojená spojka pořád držela tak že se nedala rukou rozebrat. Tak že v podsedlovce mám asi 3 použité spojky v krabičce a na opravu přetrženého řetězu to určitě je bez problémů použít. Nikdy se mi nestalo že by se mu rozpojil řetěz
Ahoj, sháním nějakou spolehlivou nýtovačku tak do 1200 Kč, která zvládne i 12s řetěz (např. na vypůjčeným kole). Zatím mám na svým kole 9s řetěz.
Nýtovačka by měla mít snadno vyměnitelnej a sehnatelnej pin.
Zatím se mi nejvíce líbí Parktool CT-3.3. Je drahá, ale za kvalitní nářadí zaplatím rád.
Má unikátní posuvné vodítko. https://www.parktool.com/…-tool-ct-3-3
https://www.alza.cz/…d6436415.htm
https://www.mtbiker.cz/…67-p133.html?…
Přehlídnul jsem něco?
Jaká je tahle? Topeak ALL SPEEDS CHAIN TOOL https://www.kupkolo.cz/…12s_z102899/
Náhradní trn je nějaký drahý. Teda on se musí asi vyměnit nejenom trn, zdá se.
Roznytovat řetěz zvládne v podstatě každá nýtovačka se šroubovacím dorazem. Spojovat jinak než spojkou je u současných sad (12 a 13 s) neúměrné riziko.
Dnes se už hlavně kvůli bezpečnosti nenýtuje, ale používají se pouze spojky. Už i Campagnolo, které se tomu dlouho bránilo nakonec podlehlo.
Bude ji potřebovat minimálně kvůli zkrácení nového řetězu.
Klidně bych vzal levnější. Tenhle Kovys používám pro 9s-12s a úplně stačí.
Jakákoliv s nastavitelným dorazem, pokud nezkracuješ stovky řetězu za sezonu tak utratit za nytovačku 1200 je opravdu zbytečné
Různý recenze jsem četl.
Jo, koupil jsem si spojky na 9s řetěz. Spíš jenom preventivně.
Já mám tuto a v pohodě. Lze zakoupit náhradní čep
U téhle se mi nelíbí, že nemá nastavitelný doraz. Používám tu Kovys, co ji postoval o kousek vedle zdenek, už od dob osmičky a zatím, až do jedenáctky furt dobrý. Dvandu jsem ještě nedělal.
Ale jek už se mnohokrát psalo, pouze roznýtovat a zkrátit. Dohromady jsem nýtoval naposledy osmičku, před třiceti lety. Od té doby používám rychlospojky. Nikdy se žádná sama nerozpojila a rozpojuju je při každém čistění řetězu.
Mne u toho kovysu prestaly drzet ty gumove koncovky, takze uz je tezko pouzitelny.
Mně taky. Konce tyčinky jsem zmáčknul ve svěráku a fertig.
Já je mám omotaný izolačkou.
Poslední tři roky jsem 3× rozerval rychlospojku. 10s i 12s, pokaždé to bylo při sprintech, při normálním ježdění to vydrží věky.
je u ní uvedeno až 11 řetěz, tomu bych nevěřil ani náhodou, bez nastavitelného dorazu bych nezkoušel na žádný řetěz
Používám ji na 11s
a když se ten článek nemá o co opřít, jak to děláš že se to celý nezdeformuje, nýtoval jsem 11 obyčejnou nýtovačkou ale měla doraz, fungovalo to sice ale při tom nýtování se to tak kroutilo, že jsem to zas roznýtoval a používám spojku
Tuším že jsem to nýtoval jenom jednou a používám ji jen ke zkracování nového řetězu. Používám spojky.
–
–
jakou nýtovačku používáte pro Campa 12 řetěz? Zkoušel jsem několik, s žádnou se mi nedaří natlačit naváděcí čep do článku aniž bych samotný čep z naváděcí části zlomil a pak je to echt boj tam čep dostat. S tou jejich originální to vypadá snadno, ale zas tak moc campa řetězů neřeším, abych kupoval tak drahou věc.
Mám tam Shimano spojku. Teď už se prodávají C12 spojky samostatně a od uvedení SR WRLS i řetězy se spojkou.
no právě ta cena, ale OK
Chápu. Je to spíš pro dílnu. Kvalitní vercajk je drahej.
To nepochybně že kvalitní vercajk je drahej, ale zrovna nytovacka pro domácí použití, i kdyby to bylo 5 řetězu za sezonu byt zrovna kvalitní moc nepotřebuje, je to jedna z věcí na kterých bych osobně ušetřil. Mam tuhle je to v podstatě úplně to samé.
Jasně, píšu že je to profi vercajk.
Proti originálu od Campy https://www.tradeinn.com/…/137897511/p?…
alternativě co doporučuje Šírer
https://www.campagnolo-sirer.cz/…9s10s11s12s/
Je to za hubičku
Buď v klidu, já ten Unior taky nemám :-)
Nejhorší by bylo kdyby se provalilo za kolik jim to ten Číňan dodává, tohle už je velkej úlet :-)
Jasny, jinak to co mam ja funguje super za ty prachy, doraz je ok, na takove to domácí zkracování parada. On by ve výsledku stačil i takový ten klima co je na multiklici
tuto jsem si koupil taky po té, co jsem neuspěl s nýtovačkou Force.
Tato je fajn, na zkracování řetězů ideál, ale když jsem nýtoval 12 Campu, tak to zase hitparáda nebyla. Problém je, že tyto nýtovačky nedrží řetěz přesně na místě (originál má drát, který drží řetěz na místě) a jak se nýt opře o řetěz a začne se tlačit dovnitř, řetěz se mírně přizvedne a už to není v ose a stačí trošku mimo a naváděcí čep nýtu se zlomí. Problém je, že ten nýt s čepem je hodně dlouhý, takže i malá změna úhlu řetězu udělá dost rozdíl v místě, kde se trn nýtovačky opírá o nýt a snadno se oddělí vodící část nýtu od nýtu. Pak nastoupí nadávky, pinzeta a snaha navést zbytek nýtu bez zavaděče do článku řetězu. Libová prácička, co by bylo na 5minut, je pak na půl hodiny a nervy
Proto raději spojka.
když ti donesou řetěz s čepem, tak nýtuješ ????♂️
ta spojka teda taky žádná láce, holt kampa
U servisu chápu, že nemůžeš použít sram nebo Shimano spojku. Pokud by to byla práce na víc dní, objednával bych spojku a přidal ji k účtu. 12s campa není levná, a kdo má na opici, musí mít i na banány. Ona ta půl hodina práce o moc levnější nebude. Jestli chodí častěji, koupil bych jednu do zásoby.
používám na Campě 11s spojku Sram cca 65kč, na 12s je asi o 15kč dražší
Přesně tuhle mám už asi 5 let a naprosto bez problémů a za navíc pár peněz…
jojo hlavně nechápu co by nějaká ultra značková mohla přinést převratného, v dnešní době kdy se vlastně jen roznýtovává a na spojení se používají spojky :-)
Ale u Campy je v popisu uvedená 11s. Tazatel se ptá na na Campu 12s a za chvíli bude aktuální 2×13.
Peníze jsou oběživo, musí obíhat. Dovedu si představi dobu, že spojka na řetěz bude stát litr. :-)
Asi budu muset nakoupit investiční spojky na řetěz :D
Tak pokud hranolka začne tisknout peníze, tak jako na konci minulého mandátu, tak ta doba není až tak daleko.
Koupil jsem v Alze Parktool CT-3.3.
https://www.alza.cz/…d6436415.htm 1 179,– Kč plus 45 Kč dovozné
Úplně bych za to nechtěl dávat cca 1400 Kč.
https://www.zbozi.cz/…tool-ct-3-3/
Má to hmotnost 265 g. Páka je velká tak akorát. Celé je to ploché, takže se to dá strčit do batohu. Různá videa najdete na Youtube.
Průměr závitu je cca 0,5 inch neboli cca 12,7mm. Kolik máte u Kovysu nebo u jinejch??
Můj nýtovač, /používám pro 8 / 9 řetěz/ a nevím jestli je to Kovys
má závit M8×1 tj jemné stoupání
No existuje opravdovej Kovys. https://www.kovys.cz/…c-retezu-hg/ Někdy snad prodáván pod značkou Force. https://www.koloshop.cz/…razem/143645
A pak je nějakej inspirovanej čínskej Force. https://www.force.bike/…ny-na-karte/
Vůbec nejhorší mi připadal nějakej Fisher z Bauhausu. https://www.bauhaus.cz/…ezu-22680479
Jak často řetěz nýtuješ?
A i tím nejhorším ten řetěz roznytujes aby jsi jo zkrátil uplne stejně snadno, nastavitelný doraz to ma a za ušetřené peníze koupíš jeden slušný řetěz :-)
Podle mě neni špatný mít dobrej vercajk když si kolo chceš dělat sám.(Navíc když je dobrej tak ho koupíš jen jednou)Troufnul bych si říct že je to základ.(Než to baslit kladivem a majzlikem)
než to bastlit kladivem a majzlíkem to zcela určitě ale zrovna na domácí použití kupovat nýtovačku za 1200 je opravdu zbytečné, stačí jakákoliv která má nastavitelný doraz. i kdyby jsi jezdil opravdu hodně tak na jednom kole spotřebuješ tak 5 řetězů za sezonu.
Jinak dobré inbusy, šroubováky, stranové klíče a podobně to je opravdu základ nějakým odpadem ty hlavy šroubů jen ojebeš.
S kvalitním řetězem to bude 20000km a více, těch pět řetězů :)
Stranové, očkové klíče a ořechy mám ještě z totáče. Kvalitní cajk je na věky. Na zkracování řetězu mám Kovys z odkazu, na zkrácení dostatečný.
Kvalitní cajk je pouze do doby, než výrobci kol vymyslí zas nový standard, na který ti ten kvalitní cajk již nepasuje a tím pádem ti je k prdu. A že se výrobci celkem snaží vymýšlet stále nové ptákoviny :)
To řeším tím, že ty nové standarty nepoužívám. Naposledy jsem dokupoval přípravek na jedno placku.
opticky je ten můj stejný s Kovysem
Funguje už nějakých 25 let, možná i déle. „takové to domácí nýtování“ – 4 kola+ občas nějaký kamarád s opravou.
Byl k němu i pytlíček s náhradním čepem. Ovšem v době kdy jsem ho kupoval :-)