Nox159 a AM/EN jezdeni – technicke rady :)

226 nepřečtených
  • nox159

    Zdravim,

    tak jsem se posunul zase o kousek dale a potreboval bych par rad.

    Jen par veci at jste v obraze, chci jezdit dal tady kolem baraku max 60km/4h vyjizdky v terenu, ale v takovem kde se to dalo dat v klidu i na anthemovi , nekdy vyzkouset i bikepark, ale hlavne tady v okoli jsou 2 rekneme FR trasy ktere mam rad a chci tam jezdit casteji a zlepsovat se pro predstavu prikladam videa jak to tady vypada jen tak pro predstavu “jezna z tech trati”:http://www.youtube.com/watch…

    a resim nasledujici veci a bude toho casem pribyvat, proto jsem nenazval vlakno konkretne :)

    1.Anthema jsem vymenil za Reigna a řešim jakou vidlici mam tam zatim epikona na 140mm na RU a je to malo tak resim co tam nacpat ( nabu mam hope takze neresim jakou osu, je to jedno redukci zatim jeste nemam…) cenovy limit jsem si dal 10k ale cim min tim lip… hlavni otazkou je jak tluste nohy jestli 32 nebo 35/36 chtel bych vzduch a snizovani zdvihu a pevnou osu zdvih max 160mm

    V uvahu prichazi zatim epikon TAD od milana nebo dorolux od milana ale u neho uz nevim jestli na moje bezne XC jezdeni nebude moc tezky… dalsi navrhy jsou vitany… kdyby mel nekdo neco na prodej dejte jizte vedet…

    2.jakou helmu ? musim si nejakou pordit, mam klasikou XC helmu tak uvazuju ze si poridim jen AM helmu a budu ji vozit vsude, nebo jsem slysel i nazory ze na ty “FR” trasy tady a bikepark bych mel mit integralu tak se ptam jestli je to az tak horke… nejsem zadny strelec co by se hnal do neceho po hlave spis se o sebe bojim tak jezdim pomalu :D

    3. chranice na kolena si jedu kupovat asi zitra a budu muset resit nejake kratasy k tomu, protoze v chranicich a uplych kratasech to nebude uplne ok at uz z duvodu sedrene ****** pri padu tak i vzhledu. Bezne chci jezdit porad v uplych sedi lip, jezdi se v nich lip… tak uvazuju jestli to resit nejakyma jako by cyklistickyma ( kde odepnu vlozku ) nebo proste na to nahodit nejake normalni kratasy – resil bych to tak ze vyjedu si na kopec a jak bude obtiznejsi a delsi sjezd tak nasadim chranice na kolena nahodim na to ty kratasy a dole to zas sundam :) ktomu me napada I nejaky volnesji dres ale ty jsou dost vzdusne a jak bych na ten sjezd radeji neco co me aspon trochu ochrani takze pokud by mel nekdo nejaky typ na kratasy a dlouhy dress tak klidne nahodte :)

    diky za rady typy a navrhy :)

    0 0
    • jIrI___  

      Neporadím, ale ten 140 mm Epičon bude do budoucna k prodeji? :)

      0 0
    • Georrge  

      lidi jezdi XC s gilama a XCM a podobnyma srackama a vubec jim to nevadi :) durolux je lehci nez zminene takze co resit :D

      0 0
    • mr.antik  
      • pro agresvinšejší jízdu bych vidlici osobně bych dal určitěs 36 nohama, ale to už seš cenově a váhově jinde, takže jedině zkusitnějaký bazar nebo Durolux. Nevim jestli to zkousne geometrie, ale měla by.Ale na čistou technickou jízdu, pokud nevážíš extra moc je i 150kas 32kama v pohodě.
      • integrála a chrániče je o tom, jestli chceš jezdit hranu a tím sezlepšovat. Opatrnou jízdou na jistotu se toho moc nenaučíš, hlavněnějaké větší klopení atd…
      • kalhoty a dres to už je jen o image, na kopec to v pohodě zvládeneš vestarejch kraťasech a volným tričku.
      0 0
      • nox159  
        • cista technicka jizda u me nehrozi kdyz zacinam… vazim obleceny tak 80kgcoz nevim jestli je malo nebo moc…
        • s tema chranicema… jezdim sice na jisto ale kdyz uz se trochu rozjezdimtak rad zkousim nove veci, pred tydenm jsem si dal dalsi novy skok tak jsemz toho byl nadseny jelo to paradne… tak jsem zkousel dal a vys pak lehl akonec vyjizdky a musel jsem to balit a jet domu… – kdybych mel asponchranice na kolena tak byl byl ok… tak proto o tom uvazuju :)
        0 0
    • esti  

      Ve středu jsem jezdil celé odpoledne na 661 straitech knee a d3o elbow.Ohebný ,celkem pohodlný ,slušně větraj.Jedniné mínus by akorát mohla být větší cena.

      0 0
      • Aspean  

        Tak to si me potesil, mam objednany Straity. Lokty a integralku casem, zatim nejezdim zadny praseciny, mam strach ze sedru sebe i bike, ale jestli se tu budou resit inetgralky ve vetsim, tam ji koupim driv :-)

        0 0
        • Poustmen  

          no já na biku sedřel zatim jen gripy / pedály a rychloupínák, tak zatím dobrý- chce to sdírat víc sebe a bike poslat někam na měkkej mešík :)

          0 0
          • Aspean  

            V tomhle sem takovej expert, ze bike vetsinou poslu nekam na sutr a oderky jsou na svete. Trpi kliky a obcas ram. Posledne sem si zlomil a nastipl malicek. Jeste se lecim a uz se nemuzu dockat az to znova nekde slozim, snad ale bez nasledku na me osobe :D

            0 0
            • Poustmen  

              tak tak, narazeniny me bavej, zlomenyho nikdy nic, jsem proste moc opatrnej, s chráničema by to asi bylo jiné..

              0 0
    • scret  

      dal bych nejakou 32 150mm vidli s pevnou osou anebo treba nejakyho Lyrika… Vic bych tam necpal, vidle ti v klidu da, ram by to mozna uz ale neunesl:( Nezapominej ze to neni Xko…

      Ikdyz vydrzi dost… Doporucuju koupit dozadu alespon 10mm RWSko…

      Kazdopadne se tesim na fotky, az budou…

      0 0
      • Lister  

        Reign je stavěný na 150mm vidli, že?

        Mě se parametrově hodně líbí X-Fusion Velvet DLA, ale ta je jen 140mm se snižováním na 110mm. Bez pevné osy už si předek neumím představit. Spíš si říkám, že 32/15mm není ani pro mne maximum, které bych dokázal využít – a to je údajně DT jedna z těch tužších.

        A k přilbě. Hodně mě zaujala ta, kterou vkládat Kubiczech – Kali Chakra plus – za ty prachy vypadá parádně a ušetřené peníze by se mohly vrazit do vidlice.

        0 0
        • deekay  

          Vsak pockej na pristi rok na 34ky od xfusionu :)

          Ta kali chakra mi neprijde nejak vyrazne vic chranici nez ostatni.

          Kdyz uz neco jak Urge Enduromatic a nebo pak integralu.

          ja osobne bych se na naky FR trati rozhodne cejtil lip v integrale.. ono ty penize za helmu v porovnani s penezma za novy zuby…

          0 0
          • Lister  

            Tak rozdíl tam je hlavně v hloubce zadní části, tam by to mělo být nejmarkantnější – ty Enduro přilby samozřejmě více nechrání obličej, ale právě ten zadek. Mám stejně jako ty Uvexku a přijde mi, že sedí celkem vysoko na hlavě.

            0 0
            • deekay  

              No ja ti nevim, kdyz srovnam svoji foto v uvexce a foto typka co ma na hlave tu chakru, neprijde mi jeji ochrana vyssi.

              0 0
              • Lister  

                To máš ale hezkou uvexku, co je to za model, ta je rozhodně hlubší než moje stařička Supersonic.

                0 0
                • deekay  

                  XP100

                  0 0
                • Lister  

                  XP CC? Už na tvojí hlavě vypadá hluboká a i oficiální stránky udávají zvýšenou ochranu zátylku – tedy vlastně tu jedinou drobnost, co proti lehkým XC přilbám nabízejí ty „enduro“ varianty.

                  0 0
                  • deekay  

                    No koukam ze ted se to menuje asi XP CC, kdyz jsem kupoval ja tak XP100.

                    Jinak i vahove na tom neni vubec zle. Predtim jsem mel nakou starsi giro a to nebylo zdaleka ono. Tohle mi sedi na skopku nejlip ze vseho co jsem zkousel.

                    0 0
                    • Frostty  

                      Mohu potvrdit, jediná AM přilba která mi sedí. A váha je velice příjemná..

                      0 0
                    • Lister  

                      Máš srovnání i s jinýma Uvexkama, jestli sedí podobně.

                      Ta tvoja má zajímavý tvar a moc hezkou váhu (moje bez štítku váží 250gr). Předpokládám, že štítek tam máš taky napevno bez možnosti polohování – připevněný pomocí tří otvorů v přilbě.

                      0 0
                      • deekay  

                        Tvarove sedi podobne jako kamosuv supersonic, ale je tam rozdil ve velikostech tzn supersonic se dela ve dvou velikostech a ten XP v jedne, ktera je tak nejak mezi tema supersonicackyma a sedne mi nejlip. Stitek je napevno, ale ani jsem nikdy nemel potrebu s nim kamkoliv hybat.

                        0 0
              • Kubiczech  

                Taky bych řekl, že třeba moje stará Fox Flux chrání zadní část hlavy lépe. Na druhou stranu oproti xc skořápce od Axonu je přeci jen Chakra vzadu o nutný fous delší. Chakra je taková ani ryba ani rak, něco mezi XC helmou a enduro helmou. S tím jsem ji kupoval, že si ji vezmu na enduro i na xc.

                Takový Endur-O-Matic mi přijde už moc na takové to moje ježdění. Přeci jen lanovky moc nepoužívám a kokos (i když díky těm pár otvorům asi i trochu větrá) jsem si nikdy neoblíbil. To už spíš rovnou integrálu.

                0 0
                • deekay  

                  Jak uz jsem psal, pokud bych mel zacit nekde vic skakat, nebo jezdit FR lajny, tak za me integralu, protoze ceho se bojim nejvic, ze budu rejt drzkou v kameni :)

                  0 0
              • jIrI___  

                Co jsem si zkoušel POC Trabec Race, tak mi přišlo, že zátylek chrání ještě víc. Na moje ježdění až zbytečně moc :)

                0 0
          • logoman  

            Jakou ma vyhodu tahle prilba? Vypada funkcne jako kokoska(nic moc vetrani) ale ma divnej design a stoji 3× tolik …

            0 0
          • Smazaný účet  

            na příští rok chystá 34ky i Fox :0)

            0 0
            • deekay  

              To hlasi, uvidime co ceny a zda nebudou jen v bile :D

              0 0
              • Lister  

                Ceny nemůžou být horší než letošní RS :-)

                Tak to nakonec bude asi opravdu tak, jak jsme o tom už debatovali jinde, že 34 se asi časem stane standardem pro trail ježdění a bylo by to rozhodně rozumné a logické. Trochu mi vadí ústup 20mm osy, letos to pro lehčí vidlice (skoro) nikdo nenabízí.

                0 0
                • deekay  

                  No tak ofiko ceny foxu jsou nechotne dycky, vyplati se jen poshanet OEM.

                  Na Xfusion prototypu 34ky byla 20mm osa, tak snad ji nechaji.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To je otázka. Koukali jste (otázka na všechny) vůbec jaké mají být ty 34mm Foxky?

                  Mně to tedy přijde, že je to přesně naopak, tedy spíše posun k menším průměrům a nižší hmotnosti.

                  34mm mají totiž být ty co jsou teď 36mm (budou zřejmě ve 160mm v obou provedeních).

                  U nižšího zdvihu (140–150mm) zase pouze 29tkové verze, které jsou délkou to samé co ty 160tky 26tkové, takže to potřebují hodně.

                  26tkové 140–150mm zůstavají na 32mm.

                  Tady je ten přehled celý:

                  34 Float 26 160 FIT CTD: 1,950g (4.30lb)

                  34 TALAS 26 160 FIT CTD: 2,040g (4.49lb)

                  34 Float 650B 160 FIT CTD: 1,990g (4.38lb)

                  34 TALAS 650B 160 FIT CTD: 2,070g (4.57lb)

                  34 Float 29 140 FIT CTD: 2,040g (4.49lb)

                  34 TALAS 29 140 FIT CTD: 2,120g (4.68lb)

                  Celý článek

                  http://www.bikeradar.com/…-more-33747/

                  32mm mají být ještě výrazně lehčí (i když naštěstí 140–150mm se to moc netýká, tam je to jen pár gramů rozdíl a ne tolik jako u nižších zdvihů), to jsem zvědav na tuhost…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Já někde četl, že 36tky mají zůstat…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To jsem také někde viděl, proto jsem psal, že nejspíš zůstanou v obou verzích.

                      0 0
                      • goofy  

                        36tky na 160mm – mely by mit preracovanou vzduchovou pruzinu (linearnejsi) a na Float (a asi i Talas) se vraci RC2 patrona. Van na 160mm uz bohuzel zmizel (asi tak veri Floatu :o)). Na 180mm vse postaremu

                        0 0
                  • deekay  

                    Jenze ono prave 34/160 bude imho fajn. Kdo chce mene tak si vidli prestavi na mensi zdvih (i kdyz teda u foxe nevim, tam to myslim dycky nejde, ale u Xfusionu a RS v pohode)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Neříkám, že ne. 34/160mm určitě bude varianta.

                      Ovšem tuhostí to při ponechání 160mm lepší nebude. Už dle testů 34mm 29tkových verzí Foxek je vidět, že těch 34mm (oproti 32mm) sotva stačí pokrýt tu větší délku vidlice a žádná větší tuhost není.

                      Snížení na nižší zdvih bude jen pro někoho a ne u každé vidlice půjde. Pro někoho to bude kvůli výšce. 160tka snížená na 150mm je pořád o 1,5cm vyšší než 150tka 32mm. U Foxek je to tedy hodně dané tím, že 150mm 32mm Foxky jsou anomálie a jsou nižší než ostatní 150tky (taky 150mm Foxky jsou stejně vysoké jako 140mm Foxky).

                      A pak je tu jedna nevýhoda, s většujícím průměrem se zhoršuje citlivost. Je pravda, že u Foxek jako Talas se tohle už zcela ztratí, ta je necitlivá už dost i ve 32mm.

                      A větším přínosem v tuhosti než 34mm je tapered krk (měření to ukazují přesně, ale i dle praxe zcela souhlasím po roce odježděném na stejné vidlici jednou s tapered krkem a jednou bez, oboje na stejných kolech a rámy jsou ± stejně tuhé taky). Samozřejmě když je obojí, tak je to nejlepší ohledně tuhosti. Jen chci říct, že pokud někdo chce u 150mm vidlic větší tuhost, tak by především měl koukat, aby byla tapered a až potom řešit 32×34mm.

                      0 0
                      • deekay  

                        Uvidime az zmeri i neco jinyho nez foxe. Ono taky zalezi na tom, jak je ta vidle postavena, ne jen na tloustce nohou, pokud to budou vsichni stavit na vahu, tak to tuhy moc nebude.

                        Ted mam 35 nohy na 160ti a prijde mi to tak akorat.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já jsem třeba se 32mm vidlicí na 150mm s tapered sloupkem a 15mm osou při mojich 70kg už spokojený.

                          36tky jsem samozřejmě zkoušel vícekrát, je to lepší, ale ne už pro mě nutné.

                          Ta druhá vidlice kde nemám tapered krk, tam je to už trochu horší (tam ale také teď bude tapered).

                          0 0
                          • scret  

                            myslis, ze tprd krk je takovy prinos, co se taka tuhosti? Neni to jen placebo?

                            0 0
                            • Georrge  

                              je to v místě největšího ohybového namáhání, když už vyztužit vidli, tak kde jinde? :)

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano, měření to jasně ukazují a já s tím z praxe souhlasím. Oproti tomu třeba rozdíl klasický upínák x 15mm osa je nula nula nic.

                              0 0
                              • Georrge  

                                tak asi proto jsem to zatím nijak nepoznal :D v tom případě ale nevím proč mě tu všichni tak tlačili do pevné osy :D

                                0 0
                                • rexa  

                                  No to asi bude tím, že to nikdo moc netušil, že to moc velký přínos není. Ne že by to potřebovalo nějakou složitou dedukci, ale prostě to asi nikdo hned tak detailně neřešil. Jak se ukáže termín pevná osa, tak to musí být přece pevnější :)

                                  Tohle téma docela sleduju. A tak jsem si všiml, že chvíli poté co se objevily 15 mm osy jako už skoro běžná věc, tak guruové říkali, že to přínos má, že se to vyplatí. Dále se tu předtím psalo, že 9 mm průchozí osa nic moc, ale že taky aspoň trošku pomůže. Stejná situace je tu teď. Jen se porovnává klasickej rychloupínák přímo s 15 mm osou. Takže je 9 mm osa skoro stejná jako rychloupínák a nebo jako 15 mm osa :)

                                  Měl jsem rychloupínák a pak 9 mm osu. Nemůžu říct, že bych poznal markantní rozdíl. Teď budu mít 15 mm osu a taky nečekám nějakou změnu. Možná to je i tím, že postupně zvětšuju zdvih. Takže tuhost vidlice klesá s délkou.

                                  Jinak co se týče zde zmíněnému systému os, tak je zajímavé, že systém Suntour, je principem oproti systému osy Fox 36 prachmizernej. Ale Durolux má dle měření vyšší tuhost než Foxka. Osa neosa. Pravda, taky je o půl kila těžší ;)

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    tak si vem, jak dlouho se jezdilo bez pevné osy a to i na docela vysokých zdvizích :) a lidi jezdili a dávali tomu zabrat a nic jim nepřišlo :) trochu přínos tam bude určitě, hlavně u vyhrocených situací, ale prostě mi nepřijde že stálo za to si připlácet a dělat takové onanoviny s nábojem aby to vůbec fungovalo :D ale teď když to mám, tak je to samozřejmě nejlepší systém a nic horšího nebrat :)

                                    ale jednu výhodu to opravdu má – nemám strach že se mi povolí upínák a vypadne mi přední kolo :D což sice moc nejde ani s rychloupínákem ale placebo je mocné.

                                    Jinak upínání osy může být na *****, ale to ještě neznamená, že nemůže být tužší :) a jak říkáš, množství matroše dělá taky svoje (ikdyž u starších duroluxů je to hlavně o ocelovém krku, který ale krut moc neovlivní, takže nohy budou podobný).

                                    0 0
                                    • rexa  

                                      Je to tak. Určitě se nemůžu vymlouvat na tuhost vidlice, že by mě brzdila v mých schopnost co na kole dokážu. To bych musel být bóchač jinýho formátu! :)

                                      0 0
                                    • scret  

                                      a vsiml sis, ze jako zazrakem, kdyz prejdes na pevnou osu, clovek nema problemy s vystredenim kotouce? Zrejme taky placebo:)

                                      Jezdil jsem 3kg vidli na 32 nohach 150mm zdvihu a ted 1,7kg vidli na 32 nohach 150mm zdvihu + 20mm Maxle lite osa a tuhost je rozhodne vyssi… Myslim, ze by to poznalo i male decko…

                                      0 0
                                      • Georrge  

                                        nj on taky bude rozdíl mezi 15mm a 20mm osou :) to už tu ostatně několikrát zaznělo, že mezi 15 a 20mm osou je větší rozdíl, než mezi 15mm a upínákem. Jinak s kotoučem jsem neměl problémy ani předtím.

                                        0 0
                                      • rexa  

                                        To jsem si ještě nevšiml, protože tu vidlu s „pevnou“ osou nemám ještě osazenou, čekám na výplet s novým nábojem.

                                        S tím kotoučem jasná věc. Co mám náboj s 9 mm osou tak s vystředěním kotouče nejsou problémy. Když jsem měl klas.rychloupínák, tak to bylo o něco horší.

                                        Jinak budu nasazovat Epicona s 15 mm osou, takže to asi moc rozdíl nebude, jak již výše zaznělo.

                                        Tvoje 20 mm Maxle osa bude jistě jiný kafe. Škoda, že Suntour nedělá taky něco podobnýho. No ale vzhledem k tomu, že poměrně pravidelně inovuje, tak se třeba taky někdy dočkáme lepšího systému osy.

                                        0 0
                              • Georrge  

                                tak asi proto jsem zatím žádný rozdíl nepoznal :D potom ale nechápu proč mě tu všichni tak tlačili do pevné osy :D

                                0 0
                                • scret  

                                  neni pevna osa, jako pevna osa:)

                                  Ja teda prechod poznal hodne… Dokonce citim nizsi tuhost RVL oproti starsimu Thoru… Pritom relativne stejna konstrukce, 20mm osa…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    20mm osa pokud je zcela plnohodnotná jako mají 36tky, tak ta zvyšuje tuhost nejvíce. Přesně o kolik se ale dle měření nedá říct, protože plnohodnotná 20mm osa je pouze u 36tek vidlic, takže není žádné měření, které srovnává totožnou vidlici s a bez té osy a velkou část té tuhosti udělají 36mm nohy.

                                    20mm Maxle Lite je na tom podle měření slušně a lépe než 15mm verze (jakákoliv).

                                    Nejde jen o ten průměr té osy, ale také o její provedení. I vrámci Maxle Lite se trochu leší provedení mezi 15 a 20mm.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      Thor mel 20mm Maxle, RVL 20mm Maxle Lite a cca 200g nizsi hmotnost…

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Pak je jasné, že to je tak jak jsi to popsal s tou tuhostí.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          hlavni prinos v tuhosti bych videl ve vetsi vaze – vic matrose… Osa takovy vliv nema..

                                          Kdyz jsem rozebral ted RVL, az jsem se skoro lekl, jak ma kratke vnitr. nohy a jak jsou pouzdra jen kousek od sebe… Nechapu, proc tam nedaj treba troje pouzdra, anebo delsi… njn, spotrebni doba…

                                          0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A ještě k té 15mm ose. To je pořád jen taková napůl pevná osa, konstrukčně je to pořád skoro stejné jako rychloupínák. Není tam žádné pevné spojení s vidlicí (jako mají 20mm osy u 36tek vidlic), jen stažení jako upínákem.

                                      0 0
                                      • cyborg  

                                        tady nutno taky podotknout ze ne vsechny 36 vidle s 20mm osou maji stejny system uchyceni.. a rozdil v pevnosti tak taky bude asi dost odlisny..

                                        Nemas v rukavu nejakej graf ci test mloku ? :)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Žádné přímé srovnání os nikde nebylo nebo aspoň o něm nevím. Vycházím jen z mnoha testů vidlic Bike magazinu, kde se v průběhu objevila i nějaká ta vidlice jednou s klasickým rychloupínákem a jednou s 15mm osou.

                                          I u 36tek jsou jiné systémy, souhlas. Ty ale srovnat nepůjde, protože jsou současně i na jiných vidlicích a nepůjde z testů odlišit jaký vliv byl samotnou osou a jaký zbytkem konstrukce vidlice.

                                          0 0
                                          • cyborg  

                                            no jen ze me treba lyrik system na oko prijde velice podobnej tomu co sem mel na talasu.. System co ma FOX na 36-kach mi prijde nej..

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              2009 modely:

                                              Fox 36 Float:

                                              2202g

                                              VERDREHSTEIFIGKEIT? 29,6 Nm/°

                                              BREMSSTEIFIGKEIT? 227,7 Nm/°

                                              Lyrik Solo Air:

                                              2272g

                                              VERDREHSTEIFIGKEIT? 31,2 Nm/°

                                              BREMSSTEIFIGKEIT? 209,3 Nm/°

                                              Durolox:

                                              2732g

                                              VERDREHSTEIFIGKEIT? 33,4 Nm/°

                                              BREMSSTEIFIGKEIT? 260,9 Nm/°

                                              Více materiálu stejně bude hlavní vliv.

                                              A teď oproti tomu 2011 modely

                                              Fox 36 Talas 160 RLC FIT:

                                              2144g

                                              verdrehsteifigkeit 32,5 Nm/°

                                              bremssteifigkeit 254,7 Nm/°

                                              Rock Shox Lyrik RC2 DH:

                                              2411g

                                              verdrehsteifigkeit 30,6 Nm/°

                                              bremssteifigkeit 264,7 Nm/°

                                              Novější modely mají všechny tapered krk, to je jediná zásadní změna. U Foxky i přes pár gramů dolu se díky tapered krku znatelně zlepšila tuhost jak v krutu, tak v ohybu.

                                              0 0
                                              • deekay  

                                                Kdyz se mrknu an stejne hodnoty u RVL, tak neni divu, ze se mi ten muj soucasny tapered lyrik moc pozdava :) takze zadne placebo :))

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  njn, tak RVL a Lyrik, to je trochu jina kava:)

                                                  Navic treba RVL WC s karbonem byl mekci snad nez R7:)) Kdysi jsem si rikal, ze by se mi libil, ale kdyz jsem nekde videl vysledky mereni, jsem rad, ze mam „jen“ RLTTi:)

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    RVL WC je na tom fakt už nic moc i s 20mm osou a tapered krkem

                                                    verdrehsteifigkeit 20,3 Nm/°

                                                    bremssteifigkeit 179,7 Nm/°

                                                    Je ale možné, že se jim ten karbon hned nepovedl, protože 2012 Rock Shox Revelation XX 29 s karbonem je už na tom hodně dobře (čísla už hodně dobrá a navíc je ve 29tce ta vidlice delší, tak tím ten výsledek je ještě lepší)

                                                    verdrehsteifigkeit 27,5 Nm/°

                                                    bremssteifigkeit 204,7 Nm/°

                                                    Nebo jen u té 26" verze to přehnali s odlehčením. Ono ale většina RS vidlic kde použili karbon dopadla tuhostí špatně. A asi jediná ta 29 verze není přehnaně odlehčená a dopadla tak hodně slušně.

                                                    R7 na tom ale fakt lépe není – 2007 MANITOU R7 SUPER CLICKIT

                                                    VERDREH-/BREMSSTEIFIGKEIT 20,2/144,8Nm

                                                    2007 Pike air u-turn s 20mm osou a ještě 2184g:

                                                    VERDREH-/BREMSSTEIFIGKEIT* 22,6/178 Nm/°

                                                    Bez tapered krku žádný zázračný výsledek na tu hmotnost

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Nemel bys prosimte cisla pro RVL RLT Ti 2011?

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ne, 2011 byla v testu právě WC verze.

                                                    0 0
                              • Carlos.f  

                                Nemám to změřené, ale na volných šutrech ve větší rychlosti mi ten rozdíl rychloupínák/15mm osa přišel docela znatelný.

                                S rychloupínákem bylo daleko těžší udržet směr, s řídítkama musí člověk hodně mrskat sem a tam.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A měl jsi totožné přední kolo + řídítka + představec + nejlépe i rám pro to srovnání? Dle měření je rozdíl pro totožné podmínky (rozdíl jen v osách) asi 2%, což je opravdu žalostně málo.

                                  Sám jsem v praxi mírné zlepšení poznal, jenže jsem neměl srovnatelné podmínky. S přechodem na 15mm osu jsem současně přešel i na tužší přední kolo.

                                  Samotné přední kolo může udělat v tomhle rozdíl velký.

                                  0 0
                                  • Carlos.f  

                                    Zajímalo bu mě, v jakém rozsahu je to měřené?

                                    Zpočátku krutu bych čekal, že to moc znát nebude, ale jak se opře osa o stěny uložení ve vidlici, tak ztuhne. Kdežto rychloupínák umožní zkroucení větší.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Přesněji určitě mají někde popsanou metodiku taky. Jen jsem vytáhnul z jednoho testu, kde to je jen orientačně popsané:

                                      Labormessungen

                                      Im hauseigenen Prüflabor ermitteln wir für jede

                                      einzelne Gabel Gewicht, Federkennlinie, Einbaulänge,

                                      Federweg sowie die Brems- und Verdrehsteifigkeit.

                                      Bei der Messung der Bremssteifigkeit

                                      wird die Gabel entgegen der Fahrtrichtung von

                                      einem Gewicht belastet, das sich über einen

                                      Adapter an der Scheibenbremsau­fnahme abstützt.

                                      Dadurch wird die tatsächlich auftretende

                                      Belastung beim Anbremsen simuliert. Die

                                      Verdrehsteifigkeit gibt Rückschlüsse über die

                                      Lenkpräzision und Spurtreue. Entsprechend der

                                      Kategorie werden Gewicht und Steifigkeit unterschiedlich

                                      stark bewertet. Die Labor-Note fließt

                                      zu 30 Prozent in die Wertung ein.

                                      0 0
                          • deekay  

                            jasne, ty jsi musi vaha, ja mam 82 bez baglu :)

                            Ono ne, ze bych nemohl na 32/150 jezdit, to rozhodne ne a jezdim samozrejme pod moznosti vidlice, ale po vyzkouseni lyrika misto RVL bych zpet nemenil.

                            0 0
                  • goofy  

                    Tady uz nejake ty ceny

                    0 0
        • Lister  

          Ještě k dresu. Není problém sehnat FR dres s 3/4 rukávem, těch je spousta. A kalhoty bych asi taky řešil originálnímu volnýma s vnitřní vložkou. Já jsem momentálně poměrně dost nadšenej z nových Pearl Izumi Veer Shorts. Materiál má větší gramáž, ale přitom se v tom moc nepotím a sedí velmi dobře – stahují se pomocí dvou suchých zipů vzadu po stranách a vepředu jsou bez jakéhokoliv rozepínání, takže jsou na břichu opravdu velmi pohodlné – bral jsem je při objednávce oblečení „jen dopočtu“, ale nakonec to byl asi nejlepší kup.

          0 0
        • scret  

          Reign je staveny na 140–150mm vidli, vozil jsem na nem 140mm Thora i 150mm RVL a oboji se dalo v pohode a jizdni vlastnosti to nijak nezmenilo…

          Dokonce jsem videl, ze driv na tom lidi vozili i 160mm…

          Ja predevcirem rozdelaval RVL a uz vim, proc je ta vidle tak lehka, ale zaroven i min tuha nez treba prave Thor… vnitrni nohy jsou fakt docela kratke… Mozna jak u R7my:) sila…

          Ja prave bych uvital 34 nohy + 20mm osu a vahu tak do 1850g:)

          0 0
        • john sanchez  

          Má někdo další typy enduro helem?? jde mi právě o tu zvýšenou zadní část helmy, ale zas aby nevážily brutálně moc… Vím o 661 Recon, Spec Vice, Fox Flux, Giro Xar, Xen, Hex, pak POC, ta vypadá provedením dobře, hmotnost 350g taky pěkný, jen cena už asi trochu mimo… samo sebou, že taková co nejlíp sedne, ale ať mám další možnosti z čeho vybírat…;)

          0 0
          • Frostty  

            uvex XP

            0 0
            • john sanchez  

              jojo tu jsem tady taky zaregistroval, jen sem ji zapoměl napsat, Uvexky mě překvapily pěknou váhou a i cenou, pak ještě Kali Chakra..

              0 0
              • Treeper  

                u těch UVEXek je trošku problém v tom že maj jen jedinou univerzální velikost, takže když ma člověk malou hlavu (já) tak to vypadá blbě

                0 0
                • Lister  

                  U XP máš pravdu, ostatní modely jsou často ve dvou velikostech – jen je blbý, že nejsou nastavené stejně, ale pro jednotlivé modely se ty rozmezí liší.

                  0 0
          • Treeper  

            Bell Variant nebo Sequence

            0 0
          • Georrge  

            bell variant má nějakých 305g, giro phase má zhruba 320g, to jsou moji favoriti na novou helmu :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Varianta mám – tedy ještě se starším upínáním a spokojenost :0)

              0 0
              • Georrge  

                mě se líbí že je to tvarem takovej kastrol na hlavu, bez žádných hrotů výstupků a jiných nesmyslů s kterýma člověk vypadá jak ufon :) a tvary děr vypadaj taky pěkně, ne jak ementál v podání bell muni :D

                jinak můžu se zeptat jakou má velikost helmy a jaký má obvod hlavy těsně nad ušima? Páč já mám přes hlavu 57,5cm ale když jsem si zkoušel levnější štelovatelné přilby tak mi seděla velikost 58–62, což mi přijde divné, menší tam ale neměli abych porovnal… u těhle lepších helem možná i ty velikosti budou víc odpovídat.

                0 0
                • Jenda  

                  tohle vubec nelze takhle brat, zalezi na tvaru hlavy a prilby.

                  Jinak toho Varianta mam taky a celkem spokojenost ale ze by mi prisel zatylek nejak super chranenej rict nemuzu. Ono preci jenom tam musi byt i prostor na to serizovaci kolecko. I kdyz ta prilba je porad v pohode a supr vetra premyslim nad tou Uvex XP bo mi vic vyhovuje uvex system kde je upnuti reseny pomoci celenky, mi pak tolik netece pot do oci. Pokud je tvarove jako Supersonic a velikostne mezi velikostma Supersonicu tak to je presne to co hledam. Driv jsem mel nejakou uvexku ktera mi sedela naproto perfektne, bohuzel uz se nedela a typ si stejne nepamatuju, kazdopadne mela taky jen jednu velikost v tom rozmezi co ta XP.

                  0 0
            • john sanchez  

              od Gira se mi líbí Giro Hex 2011 v tý modrý

              jen bude asi těžší ji sehnat, jinak ta Uvexka se mi hodně libí, hlavně je asi o 60 gramů lehčí než ta Hex… jen barvy by mohly mít nějaký jiný než černou.. (ty počmáraný nepočítám)..

              0 0
    • Carlos.f  

      Je hodně velký rozdíl na 140–150 vidlici rychloupínák a 15mm pevná osa. Když jsem jezdil na testovacích kolech, kde byl na takové vidlici rychloupínák, tak v rozbitém terénu jsem měl hodně práce udržet směr proti vidlici s 15mm osou.

      Ideélní je osa např. typu RS Maxle, která je svým provedením ještě tužší.

      0 0
    • Kubiczech  

      Ohledně toho oblečení – možná bych zkusil zainvestovat do vážně kvalitního a dobře padnoucího volného oblečení než sebou tahat šatní skříň. Ale zase pod volné oblečení, ve kterém se dobře jede, dáš poměrně obtížně nějaké větší chrániče. Ale pokud se bude jednat jen o kolena a integrálu, tak to půjde.

      0 0
      • nox159  

        se satni skrini nemam problem i tedka sebou vozim dost obleceni…

        osobne jsem ale zvykly na uple obleceni a zda se mi fakt vhodnejsi… – o tom tady nema cenu vest flamy toho tady bylo uz dost… nevylujucuju ze obcas vyjedu jen ve volnych „na hodku kolem baraku“ ale na 4h vylety budu na 90% vzdy vozit vzdy uple veci…

        0 0
        • Lister  

          Ti nevím noxo, nebudu tě přesvědčovat, jezdím silnici i MTB, doma mám hadrů tunu, na silničku vytáhnu slizáče, do terénu, když je to na krátký, beru volné. Do přechodných podmínek beru všude zateplené uplé 3/4, protože ty jsou funkčně asi fakt nejlepší (návleky nemám moc v lásce, ale taky je občas vytáhnu).

          Taky jsme s těma volnýma dlouho laboroval, mám čtvery a z toho tři za jízdy lehce sjíždějí, až teď jsme narazil na kousek, o kterém, opravdu nevím, na začátku natáhnu a pak už jen jedu, nestarám se. Takže když to sedne, tak je to prostě bez potíží. A i když se potím hodně, tak mi dvě vrstvy nevadí. Když je vedro, tak je mi vedro ve všem, tam už je to skoro jedno, co máš na sobě.

          0 0
          • deekay  

            Ono jde u toho MTB i o ochrannou funkci. Hlavne teda u kalhot. Kdyz clovek sjede nakou tu skalku po prdeli :D

            0 0
            • Lister  

              Pravda, holeně i předloktí mám dotřískané a odřené, zbytek už jen modřiny :-)

              0 0
              • deekay  

                :))

                Ono je zajimavy, jak vicemene obecne jak nemcouri, tak anglani jezdej hodne v chranicich, aspon naky lehky kolena a to i klasicky traily. U nas se to nejak moc nenosi a kdyz clovek neni hustej freerider tak na co chranice :) Pak clovek kouka v sekci pady na ty zastupovane kolena atd :)

                0 0
                • Lister  

                  Na mně by to vypadalo opravdu trapně, zase takovou kudlu nejezdím :-)

                  Jinak kdyby to mělo někomu pomoct, tak něco málo čtení.

                  0 0
                • Kubiczech  

                  Já si chrániče koupil kvůli bikrosce. Na enduru mám, jistě falešný, pocit bezpečí. Mít kolem baráku terén typu Rychlebek, tak o tom uvažovat začnu, protože náhoda je blbec a kameny špičaté, ale pařit se jen tak pro strýčka příhodu mi přijde zbytečné.

                  0 0
                  • deekay  

                    Tak jasne ze na bezne cesticky to potreba neni, ale do rychleb si kolena teda beru a je mi fuk jestli to na me bude vypadat smesne :)

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Já reagoval na ty tvoje anglány a němce.

                      0 0
                      • deekay  

                        ja nevim co je u vas za barakem za traily a jestli jsou srovnatelny co maj oni tam .)

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          U nás za barákem je trail k altánu s krbem, jeden schod – pro někoho na chrániče. (:

                          0 0
          • Peslezedirou  

            Jaké tříčtvrtky prosím vozíš? Díky.

            0 0
            • Lister  

              Vozím 3/4 od kalasu z Rubéčka s vložkou. Jedna z nejoblíbenějších částí šatníku. Jak je pod 18 st tak si je beru, protože komfort kolen mi stojí i za to cenu mírného přehřívání. Pod 15 st. jsou ideální a pod nějakých 11 už beru dlouhé – zase kvůli achilovkám. Bohužel moje tělo už blbě snáší prochladnutí :-(

              Teď se mi na ranní cesty do práce osvědčila varianta volné kraťasy, delší nákoleníky (začínají v horní polovině stehen a končí v polovině lýtek) a na zateplení spodní části nohou teplejší podkolenky – a ani to nevypadá tak blbě. Odpoledne dam tenké ponožky a vrážím v krátkých a mám do záloha ty nákoleníky, kdyby se ochladilo.

              0 0
              • MlokCZ  

                A zkoušel jsi i tenké 3/4 od Kalase? Já vozím oboje a ty tenké se dají vydržet i přes 20st.

                V těch teplých mám hranici kolem 17st. a přes už je to dost opruz.

                Dnes třeba tady bylo 15–19st. (během toho co jsem jel) a ty tenké byly ideální.

                0 0
                • Lister  

                  Jelikož je vozím častěji na silničce, tak se zase až tak moc nepřehřeju. Naopak mám vyzkoušené, že tenký materiál mi na kolena nestačí, takže 3/4 tenké bych nevyužil.

                  0 0
              • Peslezedirou  

                Díky za odpověď, dřív jsem 3/4 vozil tenké a dokázal jsem je tahat poměrně často, tak přemýšlím, že si je znova pořídím, když už jsem asi po 5 letech začal jezdit v elasťákách :-)

                0 0
                • JMT  

                  Zkus se podivat do bikegallery, meli northwavy za par korun a jsou gut

                  0 0
    • smizo  

      a co takova RS PIKE,nemyslim,ze by byla uplne marna a penou osu ma taky..nedavno jsem ji videl za hodne slusnou cenu na Krabcycles..a kratasy jsem vyresil jednoduse,koupil jsem kalhoty na DH apod. od FORCE a ty maji odepinaci nohavice,nosim pod ne obyc cyklo kratasy..

      0 0
    • l.smetana  

      Musí to být vzduch? Na DK:„http://do­lekop.com/bazar/50327-rock-shox-lyrik-u-turn-1–5-hlava“ je teď pěkný lyrik sundaný z kola, s U-turnem,ale na pružině. Kdybys vychytal pružinu,tak by to taky nemuselo chodit nejhůře a něco drsnějšího než XC určitě zvládne. A nebo teda ještě tady:„http://d­olekop.com/ba­zar/60264-nabizim-vidlici-rock-shox-lyrik-2-step-air“ Lyrik na 2-step-air. O tomhle systému moc nevím, takže k tomu by mohli něco říct jiní.

      0 0
      • ClAyD  

        Ten první lyrik má 1,5" hlavu a 2-step taky není nějak chvalně proslulej…

        0 0
      • nox159  

        lyrika jsem nikdy nejel ale Uturn jiste nechci a mam 1 1/8 hlavu takze ta z odkazu neprichazi v uvahu a na to snizovani u vzduchu jsem tu necetl moc chvaly…

        0 0
        • l.smetana  

          Proč ne U-turn? Špatné zkušenosti?

          0 0
          • Smazaný účet  

            U-Turn je vpohode, ale pomaly. Pokazde zastavit, desetkrat otocit cudlem a zase jet..

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak. U-turn je na častější snižování nepoužitelný a zůstane to jen jako pomalé občasné snižování na dlouhé kopce kde se vyplatí s tím mordovat.

              Doufám, že nakonec neskončím u u-turnu. To má jako takovou pojistku kdyby mi náhodou chodem neseděl DPC. Je to hodně nepravděpodobné, nejspíš mi bude sedět DPC naopak více než u-turn díky té dvojici pozitivních pružin, ale kdyby náhodou, tak pružinový u-turn mám ověřený. Byl by to ale dost velký šok chodu obětovat už tolik ohledně snižování. Už DPC je komfortem horší než Talas.

              0 0
        • MlokCZ  

          Se snižováním u vzduchu je to opravdu těžký. 2-step, tam je jistota, že se to po…e, je jen otázka kdy.

          Dual position air na tom není o moc lépe. Talas je o něco spolehlivější (i když také občas se to pokazí), jenže zase citlivost bídná (konečně jsem se rozhodnul se Talasů zbavit i když mi snižování 110/130/150mm tak jak to má Talas udělané sedělo ze všech snižování na trhu nejlépe).

          Ze vzduchových variant bych šel asi jedině do upraveného Epiconu TAD. Tak jak je TAD udělaný, tak má už konstrukčně velký předpoklad být z těch vzduchových snižovacích systému nejspolehlivější.

          Osobně mi ale TAD systém moc nesedí tím jak to snižování funguje, proto když už nebudu mít snižování přesně podle svojich představ (jako měl Talas), tak už zkouším DPC, kde se těším na chod té dvojice různě tvrdých pružin.

          A už žádné problémy s citlivostí netěsností vzduchu systému se snižováním.

          Co se týká citlivosti systému se snižováním na vzduchu, tak bych volil opět TAD.

          Nevím ale jestli je ještě TAD dostupný.

          A nový Epicon X1 TA RL, tam nevím jak funguje snižování. Když není z řídítek, tak je otázka jestli nefunguje jiným způsobem. Nedokážu si moc představit, aby to bylo synchronní ovládání (jako TAD) a přitom na korunce.

          0 0
          • nox159  

            a ty tvoje talasy by nebyly na prodej? pokud je tam klasika 1 1/8 krk?

            0 0
            • MlokCZ  

              Jeden bude určitě na prodej (ten ze Sterea v bílé). Mám jeden s obyč krkem (právě ten ze Sterea) a druhý tapered. Budu to předělávat na tapered i na Stereu když už tam je 1,5" hlava a kupuju novou vidlici.

              Ale až ve chvíli, kdy to budu mít na obou kolech vyměněné a zajeté a bude vše ok (takže třeba za měsíc, nevím přesně).

              Ten druhý Talas s tapered krkem ještě uvidím, ten si možná nechám, když mi půjde na obě kola.

              0 0
              • nox159  

                muzes mi hodit predbeznou cenu toho talase na maila? nespecham na to nejak moc… tak jestli ma cenu pockat nebo ne.

                zatim se mi nejvic libi ten Sector co si mi tady nahodil… ( u nej uvazuju jestli se mi to vyplati vzit z nemecka nebo to zkusit resit tady ( to bych radeji z nakupem v zahranici nemam zkusenot…) a vzit to za VOC od zitneho…

                0 0
                • Lister  

                  Vůbec bych se nedivil, kdyby žitný letos neměl skoro nic. Takový RVL se u nás nedá skoro sehnat, je jen trapná verze s 1/8 krkem na QR.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně, Žitný nemá vůbec nic. Nejprve jsem chtěl jít variantou vzít to také tady. Když ale nepotřebuju ani 11/8 krk, ani QR…

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  Kupovat u Zitneho nema smysl…ja shanel tu svou RVL a v CR nikde nebyla…nakonec BIKE24…

                  0 0
      • scret  

        doporucit 2step -air? no nevim, jak pise mlok, je tam jistota, ze se to pokazi, jen otazka casu…

        0 0
        • cat  

          Me to stale drzi. Hadam, ze by se to melo pokazit po servise.

          0 0
    • MlokCZ  

      Nenapsal jsi jestli máš tapered krk nebo ne.

      Pokud ne, tak co takhle Sektora s 20mm osou, to bude v rámci 32mm vidlic asi to nejtužší co seženeš. Tapared krk by tomu pomohl ale ještě více, s tím ale Sektora neseženeš (tedy zatím jsem ho nikde nenašel ani v zahraničí, existovat by teoreticky měl).

      http://www.bike-components.de/…l-2012-.html

      Má to jedinou zásadní nevýhodu a to, že to bude bez HS expanze (je tam jen klasický MC). Vnitřnosti s HS expanzí se ale dají případně časem vyměnit.

      Originál červený pružinový kit by mohl být na 80kg tak akorát (jiné tvrdosti jsou bez problému dostupné, jen že to už nejspíš nebude další tisícovka navíc).

      Hmotnost docela ujde i na pružinu, jen lehce přes 1900g.

      Sám jsem DPC ještě nejel, takže nemůžu napsat svoje dojmy, jen, že se na něj už těším :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        D jake vidle budes DPC kupovat? Do RVL v plne palbe?

        0 0
        • MlokCZ  

          RVL RCT3 tapered 15mm osa, jedna vidlice je už koupená (na druhý full bude brzo následovat), DPC kit na cestě. Konkrétně tahle

          http://www.bike24.com/1.php…

          Cenově to tedy není už žádný zázrak, když k tomu ještě 40 euro DPC kit (doufám, že trefím pružinu na první pokus).

          Chtěl jsem jít cestou Sektoru, ale bohužel s tapered krkem prostě nikde není.

          I když je pravda, že by to ani o moc levnější nebylo, protože bych nejspíš měnil i DPC kit (červená by byla nejspíš už moc, uvidím), takže s výměnou tlumící části by se to cenově dost přiblížilo.

          0 0
          • Lister  

            Předpokládám, že víš, že po přestavbě už není cesta zpět, ale to ty víš určitě.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano, vím. I když si nemyslím, že to bude tak žhavé. Tím myslím, že po pár kilometrech už by to bylo poškrábané, že by to netěsnilo.

              Tohle je mi ale fuk, protože vzduchové řešení od RS nechci určitě, ani dual air, ani dual position air.

              Proto mám úplně v nejhorším jako záložení variantu pružinový u-turn. Jak jsem psal, tak ale nečekám, že na to dojde.

              0 0
              • kesu  

                Ahoj,

                mloku prosímtě, kde bereš ty dual position kity a jak dlouho to trvá do ČR? Sháním soloair kit na boxxera nedaří so mi to..

                Dal bys tam třeba todle:

                http://alutech-cycles.com/…er-2010–2011

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bral jsem je tady www.mountainbikes.net

                  Objednáno v pátek (před týdnem) a ještě jsou na cestě, dorazí nejspíš v pondělí. Dorazily by i dříve, ale jak jsem bral rovnou dva ty kity, tak skladem byl jen jeden a druhý objednávali.

                  O malinko levnější měli DPC kit ještě na

                  http://www.bike-components.de

                  ale tam nic neměli skladem, tak jsem bral na tom prvním odkazu (což mi stejně nepomohlo, když skladem byl jen jeden).

                  Ten první eshop má ale zase o něco levnější poštovné, takže rozdíl je ve výsledku minimální. A má větší výběr všech možných dílů, takže tam máš větší šanci.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  O tom z odkazu nic nevím, takže těžko říct.

                  0 0
                • pavlik6022  

                  bral jsem ho taky na www.mountainbikes.net, dodání myslím okolo 5 dnů

                  0 0
      • nox159  

        mam klasiku 1 1/8 krk a vypada to pekne

        do tedka jsem taky jezdil bez HS expanze a nejak mi to nevadilo…

        jen mi trochu dela problem a nemcina ( tedy i anglictina :D )

        takze je to

        150 se snizenim na 120 (jaky typ to je Uturn bych nechtel…)

        32mm nohy

        20mm pevna osa

        a je to pruzina

        jo?

        vahu jsem tam videl neco kolem 2100g ale ani to by mi nevadilo

        0 0
        • deekay  

          Uturn to neni, je to Dual Position Coil.

          Delaj ji jak s rychloupinaem,tak 15 tak 20mm maxle.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Federweg..fedra = pruzina..

          JInka motion control, rebound, komprese,

          0 0
        • MlokCZ  

          Tady jeden test, kde je i převážená verze s 15mm osou (ta hmotnost je bez osy, s osou to bude samozřejmě o něco více)

          http://www.bikeradar.com/…oil-12–46064

          Jsou tam dvě pozitivní pružiny. Jedna měkčí kratší, jedna tvrdší delší. To způsobuje, že chod není lineární v celém rozsahu (ta měkčí nechodí v celém zdvihu, ale jen v části a ve zbytku to chodí už jen dle té delší tvrdší).

          Kromě chodu, který je tím trochu jiný než u u-turn verze s jednou pozitivní pružinou, tak ta kratší měkčí pružina slouží k rychlému snižování.

          Funguje to podobně jako propiska, jen s páčkou navíc.

          Přepneš páčku, propružíš a ono se to sníží. Směrem dolu je to snižování určitě o něco méně komfortní než u vzduchu. Je potřeba lehce razance a cca 1/3–1/2 vzduchu (bez té lehké razance ten zdvih nestačí). Takže to vyžaduje se postavit a opřít se do řídítek.

          Pořád je to ale superrychlovka oproti u-turnu.

          Směrem na vyšší zdvih je to podle mě super, skoro lepší než u vzduchu. Páčku na vyšší zdvih přepneš okamžitě po snížení (nebo co nejdříve kdy máš možnost).

          A kopec už vyjíždíš s páčkou přeplou na plný zdvih. Aby se to zvedlo na plný zdvih, tak to potřebuje opět lehce razatní stlačení. Tzn. že ve výjezdu v sedle se to samo nezvýší.

          Jakmile přijde sjezd už nic neřešíš stavíš se do pedálů a ono se to přepne na první větší nerovnosti (nebo tomu pomůžeš).

          A když by přišla ve výjezdu nějaká hodně rozbitá pasáž, kteoru pojedeš ze sedla, tak se to přepne taky zpět, což je dobře, zabrání to v takové situaci škrtání pedálů se sníženou vidlicí.

          Jak jsem psal, tak jsem to ale ještě neměl v ruce. Z toho co jsem vše zjistil se mi to zatím moc líbí.

          Dostupných je 5 tvrdostí celých komplet kitů (vždy tedy máš rovnou správně k sobě pasující tři pružiny, dvě pozitivky a jednu negativku).

          0 0
          • Lister  

            K tomu snižování – u vzduchového DT je potřeba taky stlačit, neklesne to samo – buď to postupně sjede během jízdy, nebo je lepší se postavit a propružit a pak to teprve sjede do nižší polohy.

            No a vypnutí funguje vlastně taky stejně, ale není třeba laborovat s páčkou jen razantněji propružit a ono se to zase samo vypne a snižovací kolečko samo vyskočí do otevřené polohy.

            0 0
          • pavlik6022  

            blbé je, že pokud chceš zdvih snížit už ve stoupání tak nemáš šanci ( mě to teda nejde určitě), protože šlapat do nějaké stojky a přitom ještě „hupsnout“ na řidítka moc nejde. Musí se na to myslet a vidlu snížit ještě než stoupání začne

            0 0
            • kubad  

              co to je za nesmysl?

              naopak jde to v pohode

              0 0
              • MlokCZ  

                U DPC si nemyslím, že to bude tak v pohodě. A když to má tady jako jediný vyzkoušené…

                0 0
                • kubad  

                  ono to bude i vahou jezdce, zase problematicke me to pri testu neprislo

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak na hmotnosti jezdce by to snad moc nebo vůbec záviset nemělo, pokud mají oba vhodnou pružinu (on vozí modrou na 90kg, já vzal žlutou na 70–72kg, takže na tom budu ± stejně jako on).

                    Jestli si ale zkoušel třeba tu střední červenou, na kterou možná budeš už moc těžký, tak je pak jasné, že snižování šlo samo.

                    0 0
                  • pavlik6022  

                    nesmysl to určitě není. problematické to není v nějakém pozvolném stoupání, ale v pořádných a náhlých stojkách. Pokud to nepřepneš zavčas tak pak už vůbec.Po půl roce s DPC už jsem měl možnost to vyzkoušet :)

                    0 0
            • MlokCZ  

              Tohle je mi jasné, že pokud to bude prudký a třeba ještě i trošku technický výjezd, že v tu chvíli už nemám šanci se postavit a více propružit.

              Ono při opravdu náročném stoupání, tak se pozdní snížení nepovede už ani u Talasu, kde to je pořád o trochu lehčí.

              Takže tohle až takový rozdíl nebude, jen to bude oproti Talasu trošku výraznější o nutnost větší síly na řídítkách.

              Za ty roky co snižování používám jsem zvyklý si na to dávat pozor a řešit to včas.

              0 0
            • MlokCZ  

              Zase opačně je to lepší. Když zapomenu u Talasu včas zvýšit a už jsem v prudším sjezdu, tak to je téměř bez šance.

              Tohle se mi na DPC hodně líbí, že tohle půjde lépe.

              A přeci jen více mi naštve, když se mi nepodaří na sjezd vidlici vrátit zpět na max zdvih než když se mi nepodaří snížit do výjezdu.

              0 0
              • pavlik6022  

                ideální je když je čas po snížení ještě vrátit páčku do polohy na plný zdvih a v následujícím sjezdu už se nemusí šmátrat po korunce a hledat páčku

                0 0
        • logoman  

          Nemyslim, ze na tu trat co jsi posilal nahore potrebujes snizovani :)

          0 0
          • MlokCZ  

            On ale zapomněl napsat, že narozdíl od ostatních to bude jezdit směrem nahoru :-)

            0 0
            • nox159  

              tak, tak… :)

              0 0
            • Kubiczech  

              I při téhle variantě bych snižování oželel. Zatím jsem nepotkal kolo, kde by snížení bylo ku prospěchu věci jinde než na asfaltu. A i tam mi to místy přišlo diskutabilní. Od tohohle názoru mě neodvedl ani Jekyll nebo Genius LT.

              0 0
              • Bysto  

                ono znižovanie nechýba, pokiaľ nie je na vidli, od začiatku ho nemám a nechýba mi :D, ale verím, že keby som si to vyskúšal, určite by sa mi to zapáčilo, ale keďže sú tie systémy také problémové, tak nemám čo riešiť a ostávam pri SA

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ono je to jednoduché, když si vyzkoušíš některé výjezdy a bez snížení je nevyjedeš a se snížením ano.

                  Už jsem to tu několikrát popisoval. Výjezd je aspoň u mě většinou limitován fyzičkou. Při takovém výjezdu pak nejsou síly na nic navíc typu větší práce s těžištěm, snáze se dělají jednoduché chyby, atd.

                  Takže snížení, které umožní zůstat sedět v sedle v ideální pozici (žádné přesouvání na špičku sedla) pak ve výsledku opravdu hodně pomůže. I tím lepším posedem (při posunu na špičku sedla se mění třeba i vzdálenost k pedálům) se mírně šetří síly.

                  Na nízkém zdvihu (100mm) už mi snižování třeba nikdy nechybělo, tam stačí lehce omezující platforma na tlumiči (snižuje sag).

                  Ono to snížení stejně z větší části jen kompenzuje negativní změny sagů. Hezky se tohle srovnává ve stejném výjezdu oproti celopevňáku, kde žádné změny sagů nejsou. Na celopevňáku mi také snižování ani trochu nechybí.

                  0 0
                  • Bysto  

                    a ďalšia vec, že aj keby som chcel znižovanie, tak konkrétne na Spec. endure je to asi totálna hovadina, keďže stred je sakra nízko a občas škrtnem aj teraz, hlavne keď sa ide pomedzi kamene/medzi volnými kameňmi, znížením o 3–4cm by som mal pedále skoro na zemi a to by už bolo úplne zlé. V teréne kde jazdím nie sú kopce, ktoré by sa dali výjsť so znížením a nedali by sa dať bez, všeetky cesty čo jazdím, tak vyšlapem, až na jednu, ale tam by ani to zníženie nepomohlo. Ale ako vždy záleží od stroja,ktorom sa jazdí, teréne a prefernciách súdruha, ktorý ho bude sedlať

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na Stereu mám střed taky proklatě nízko. Ono to menší snížení střed dolů moc nepošle.

                      V prudkém výjezdu je snížení o 2cm cca kompenzace snížení sagu, tedy pořád jsi na tom stejně jako na rovině bez snížení.

                      A vzadu zvýšení sagu omezí trochu platforma.

                      Při snížení o 4cm už střed mírně níže mám a to si také dle typu výjezdu vždy rozmyslím, jestli snížit o 4cm nebo jen o 2cm.

                      Ono mimochodem snížení 4cm na vidlici znamená jen asi 1,5cm na středu dolu, takže to není tak hrozné (a to nezapočítávám to snížení sagu ve výjezdu).

                      0 0
              • MlokCZ  

                Já mám zase naprosto opačný názor. Ještě jsem nejel fulla 140mm+, kde by snižování vidlice nebylo ku prospěchu věci v terénu.

                Je otázka přístupu jak to komu vyhovuje, jaký má nastavený posed i jaké má proporce (na stejném kole bude velký rozdíl při stejně vysokých postavách, když jeden bude mít o hodně delší stehení kosti a sedlo o hodně více vzadu).

                Také to závisí na průběhu stavby a vidlice. U stejného zdvihuu se může hodně lišit negativní změna sagů do výjezdu.

                Já naopak snižuju hlavně v terénu do prudkých výjezdů. Na asfaltu takové prudké běžně vůbec nejsou.

                Díky snižování jsem si vyjel už větší množství kopců, které jsem bez snižování nikdy předtím na žádném kole nevyjel.

                Když není kopec dostatečně prudký, tak snižuju buď jen o 2cm nebo vůbec, větší snížení v mírnějším kopci jen rozhodí geometrii a není příjemné.

                A s perfektně fungujícím dvoupolohovým snižováním na Talasu se loučím jen těžko, proto jsem tak dlouho u Talasu zůstával i přes tu horší citlivost která mi vždy štvala.

                To si tedy musí ujasnit sám jak moc snižování chce nebo nechce.

                0 0
                • Bysto  

                  no to beriem, ale zas je rozdiel jazdiť endurko a AM, moc ma nerozhodí, keď si musím nejaký kopček vytlačiť, ale čo sa dá, to šlapem, ale sú určité veci, čo sa jednoducho nedajú a tam by ani to znižovanie nepomohlo, ale uznávam, že to môže byť prínosné, ale nemyslím, že na enduro to je nevyhnutné, na AM, tam hej. A zas je pravda, že keď idem na bajk, tak zväčša len do 20km, občas cca 40, viac nie, zas tí, čo jazdia na AM 40,50+ tak to znižovanie budú využívať asi dosť často a budú ho považovať za nutné

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je další faktor, jak kdo rád tlačí. Něketří nemají problém tlačit hodně a často, já třeba tlačím velmi nerad. Na kolo jezdím jezdit a ne tlačit.

                    A pak to je ještě i o tom kde se jezdí. Na Plzeňsku bych snižování oželel snáze než v horách.

                    V horách často jedu třeba hodinu+ do kopce se sníženou vidlicí (a na Talasu jsem pak jen místy střídal jestli byl snížení o 2cm nebo o 4cm).

                    Jsem zvědav jak teď budu bojovat s jednopolohovým DPC o 3cm.

                    0 0
                    • Bysto  

                      ako ja tiež nerád tlačím, ale keď je taký kopec, čo sa jednoducho nedá, tak sa nedá, a ten je tu len jeden taky, čo mám po ceste a to je úsek asi 50m, ináč všetko dávam a ten náročný úsek zväčša ani nejazdím, všade inde sa dá vpoho bez zníženia, ale zas je to aj kvôli tomu, že nejazdím sám a na rýchlosť ale vúčšinou s niekym na EN a pomaličky sa presúvame a kocháme a tešíme sa na zjazd

                      0 0
                    • deekay  

                      Presne o tom to je. ja teda chodim taky na kolo jezdit a mam to hlavne jako relaxacia zabavu, tudiz se snazim jezdit to co me bavi a tam nake extra technicke vyjezdy nepocitam.

                      0 0
                      • Lister  

                        Jak divně ti bude znít, když ti nápišu, že jsem včera byl na silnice a dal jsem si takovou malou horskou časovku vcelku dost v tempu a užíval jsem si každé šlápnutí směrem nahoru :-)

                        Miluju když se mužů na kole někam vyškrábat a pak si za odměnu mužů dát třeba 20 minutový sjezd. A relaxovat je i ta cesta nahoru – pohodove slapu poslouchám hudbu a mužů si v hlavě srovnat spoustu věci. Nahoře obléct, upustit tlumič případně i gumy a vzhůru dolů.

                        0 0
                        • deekay  

                          hm tak to ja na kole hudbu neposloucham teda vubec i kdyz ji jinak posloucham vsude :)

                          A cesty do kopce beru nako nutne zlo k ziskani aspon nake kondice, nebo zahrati se v zime :D

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Dneska jsem si dal cíleně maximum kopců na celopevňáku a to ve zvláštním stylu. Výjezdy v terénu, místy ne úplně lehkém (třeba obě žluté na Radyni, dal jsem si to jednou z jedné strany, podruhé z druhé strany). A většinu sjezdů jsem jel dolu po asfaltu (nejel jsem jen tu Radyni ale dalších několik kopců).

                        Výjezdy mi většinou docela baví. A jezdit jen dolů by mi ani na fullu nebavilo.

                        0 0
                        • deekay  

                          No tak ja ti to neberu i umeni vyjezdu patri k bajkerske dovednosti, ale ja kdyz mam cas na kolo tak holt jezdim co bavi me no :)

                          0 0
                  • pavlik6022  

                    přemýšlím že se zbavím na mé RVL locku, protože jsem ho na rozdíl od snižování ještě nepoužil, jak ho zkusíš, nechceš už jinak :)

                    0 0
                    • Bysto  

                      no tak ono lock na vidliciach 140+ úplne stráca zmysel, to jedine ak chce niekto dupať po asfalte a aj tam to stráca zmysel, lebo tlmič požere veľa energie a v teréne sa len zbytočne zvýši sag na tlmiči a spraví sa blbý hlavový úhol

                      0 0
                      • pavlik6022  

                        přesně tak, chvíli jsem to využíval společně s tlumičem nastaveným na trojku, tedy max. omezení platformou, ale kdo má na ty samé páčky myslet – remote sedlovky,lock vidlice, přepínání zdvihu, páčka na tlumiči, k tomu řadit … Uf , už je jich moc :)

                        0 0
                • Kubiczech  

                  Je to subjektivní jako skoro všechno na kole, v tom souhlasím. Jen jsem se snažil poskytnout svůj, trochu opačný, pohled na věc pro případ, že by to nox třeba ještě úplně ozkoušené neměl. I když určitě má. (:

                  Co jsem zatím vyzkoušel, tak u všech kol se po snížení v terénu dostavil pocit, jako by mi někdo zatáhl ruční brzdu. Kolo pocitově přestalo jet, stoupavost byla ta tam a začal souboj, který mi za těch pár kladu nestojí. Dokonce i u kol, nad kterými vývojáři jistě trávili hodiny práce právě při vymýšlení snižování.

                  0 0
                  • logoman  

                    Asi zalezi na kole, protoze kdyz jsem na svym snizil zdvih tak jsem pak mel pocit jako bych mel pichly zadni kolo a vubec to nejelo.

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      já ten pocit mívám někdy taky, ale zajímavý je že v některých kopcích to jede jako z praku… musím se na to zaměřit :)

                      0 0
                  • nox159  

                    vyzkousene to samozrejme mam :)

                    na moje jezdeni a hlavne styl jezdeni snizovani na 100% pozaduju bez nej bych si vidlici nekoupil to vim jiste…

                    nerad tlacim a vyjezdy jsou pro me vyzva… .)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ten pocit ruční brzdy vzniká ve chvíli, kdy je sníženo moc a kolo je už hodně nepřirozeně sklopené směrem dolu (pak si mozek myslí, že sklon kopce je menší než je a pocitově to vůbec nejede; dle tepáku jsem to párkrát prověřoval a je to jen pocit, tepy x rychlost mám pořád ± stejné i při tom přehnaném snížení).

                    Tohle také nemám rád, proto jsem na Talasu hodně používal snížení jen o 2cm a někdy mi stačí jen platforma na tlumiči bez snížení.

                    V extra prudkých výjezdech se ale už tolik zvětšuje sag na tlumiči a snižuje na vidlici, že vlastně jen převážně tohle kompenzuješ a k žádnému přehnanému naklopení dopředu nedochází. A naopak dochází k nepřirozenému naklopení kola když se vidlice nesníží.

                    Jak pravidelně střídám fulla s celopevňákem, tak mám dobrý odhad z celopevňáka kolik je přirozen naklopení dle sklonu kopce.

                    0 0
              • Lister  

                Souhlasím s mlokem, po vyzkoušení efektivity snížení vidlice do prudkých výjezdů už bych bez toho žít nechtěl.

                Asi do toho hodně promlopuvá i posed a jezdci kteří sedí víc načumáku to tolik nepotřebují, ale já jsem nadšený. Nač laborovat s posedem posouvat se na špičku sedla a přetěžovat tak záda, když stačí jedno cvaknutí a můžeš stoupat naprosto plynule v uvolnění pozici na sedle?

                Už jsem to psal, zatím nejhůře se mi stoupalo na Marinovi, který měl krátkou zadní stavu, krátký posed a ještě vysoko střed. Na HT to bylo lepší, ale LV v tomhle naprosto vede – zrovna tento týden jsem vyjel dva výjezdy, který jsem nedal několik let a dokonce jeden jeden vůbec nikdy a ani jsem se tak nezapotil.

                Za mne rozhodně ano a čím víc zdvihu tím spíš.

                0 0
                • kali222  

                  a lajtvíla způsobila i to, že máš víc najeto. :)))

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Dnes jsem zkoušel jeden výjezd v terénu, který jsem zatím vyjel pouze jednou jedinkrát a to právě na fullu se sníženou vidlicí.

                  Dnes jsem to na celopevňáku nedal. Ta kritická pasáž není nijak moc rozbitá, je jen extra prudká a trošku klouže.

                  Na celopevňáku bez těch negativních změn geometrie + delší zadní stavba to bylo v pohodě co se týká zvedání předního kola a nutných posunů po sedle. Jenže jsem si díky té delší zadní stavbě a asi i trošku díky chybějícímu odpružení hrábnul zadním kolem a konec. A to i přesto, že jsem to jel o něco rychleji (právě abych nehrábnul) než když jsem to na fullu vyjel.

                  0 0
                  • nox159  

                    kdyz ten vyjezd nedas ( pokud je teda kratky) tak jedes dolu a zkusis ho znova nebo na to kaslels a vytlacis? jen tak me to zajima jakym stylem jezdis… :)

                    jinak diky moc za rady jak tobe tak i vsem ostatnim necekal jsem ze se tady ta diskuze rozjede i trochu „odbornym“ smerem a zjistim par novych veci…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Sem tam výjezd zkusím znovu, ale ne moc často. Znovu zkouším většinou jen nové výjezdy, co jsem ještě nejel (a ani ty ne vždy) a nebudu mít příležitost v dohledné době tam jet znovu, třeba na dovolené. A také záleží jaký ten výjezd je. Už dle toho prvního pokus vím jestli vůbec mám při opakování šanci nebo ne.

                      Co jezdím tady po okolí, tak výjezdy neopakuju, k tomu je příležitost zase jindy když se jede znovu.

                      0 0
      • nox159  

        mas zkusenosti s tim nakupem na http://www.bike-components.de

        moje znalost jazyka je na bode mrazu a zkusenosti z nakupovanim ze zahranici zadne… ( ani nemam paypal ani platby do zahranici nemuzu posilat…)

        chtel jsem se zeptat jestli bys mi s tim ze nejakou malou provizi nepomohl…

        popripade kdyby jste od tama neco nekdo objednavali tak bych se rad pridal s objednavkou… co jsem se tak dival tak budu brat cca za 10k od tama…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdyby ses ozval jak jsme kupovali ty plaste…;)

          0 0
        • MlokCZ  

          Několikrát jsem tam kupoval, ale zase ne moc často, mají tam dražší poštovné než na bike24 a bike-discount (ty mají oba nad 250 euro zdarma a pod 6 euro).

          Takže vždy koukám nejprve na jiné eshopy. Třeba RVL co teď beru mají za totožnou cena na všech těch třech eshopech, na bike-discount ale nemají některé varianty vůbec.

          Takže jsem bral na bike24.

          0 0
        • logoman  

          Neni lepsi uz koupit opravdu masivni vidli? Jestli planujes nejakej progress a vic skakani? viz. http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

          0 0
          • Smazaný účet  

            2-step neeeee!:D

            navic to ma „jenom“ zakladni tlumeni…

            0 0
            • logoman  

              jj, ale to ma i ten sektor … Treba kamos ma 2 step uz dlouho a porad funguje. Mne na nem vadi mizerna citlivost …

              0 0
              • Kubiczech  

                Citlivost je kus od kusu, můžu potvrdit. 2step chodí, když se do něj moc nevrtá.

                0 0
                • Jenda  

                  2-step chodi kdyz se na nem moc nejezdi :-)

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    To by taky odpovídalo, na enduru moc nejezdím, ale stejně se to vždycky vysralo po servisním zásahu.

                    0 0
      • nox159  

        mohl bych se jeste zeptat jak je to s tema pruzinama? myslim tim tuhost… rikal jsi ze je 5 ruznych

        jaka je tam standartne dodavana a jak jsou odstupnovane? vzdycky jsem mel vzduch a byl jsem s tim spokojeny kdyz jsem chodil po dorazech dogoukl jsem… :)

        0 0
        • MlokCZ  

          http://objednavky.cyklozitny.cz/…l_spring.pdf

          Standardně by tam měla být střední červená pružina (tedy kit označený červeně).

          Co se tu všude možně řešilo, tak brát spíše měkčí pružinu než je dle té tabulky.

          Já vzal žlutou která je pro 63–72kg a mám bez batohu 70–72kg, s batohem kolem 75kg. Ale ještě zatím vidlici nemám, tak nevím jak ta pružina sedne, myslím ale že bude nejspíš ok.

          0 0
          • nox159  

            diky takze by to mohlo byt na me ok, nevazil jsem se presne s cyklo vecech… normalne mam tak 76–77, obleceny a s baglem budu tak na 80 – 82 tak by to melo byt ok a kdyz ne tak priberu no :D

            0 0
    • Mr.Duck  

      Jestli chceš do bikeparků, tak tu integrálu určitě doporučuju. Sice jezdíš na kole asi 183× dýl než já, ale i tak se pravděpodobně bude do začátku hodit – na menších skocích a při takovym tom učení lecčeho se může člověk vyndat dost slušně..

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ani se mi nechce věřit, že TY potřebuješ (a hlavně chceš) s něčím poradit.. :-D

      0 0
    • Lister  

      Ještě k vidlici. Někdo by tady konečně mohl pořádně otestovat Marušku 44.

      Zdvih ideální, snižování má, ani není moc obtloustlá a zahraniční weby ji poměrně dost chválily, ale u nás Marzocchi moc příznivců nemá.

      0 0
      • nox159  

        dejte kazdy z fora 50,– a budu vam ji testovat :D

        cenovku jsem nikde nenasel na kolik to vyjde?

        0 0
      • logoman  

        Ja snad nevidel maruny za vyprodejovy ceny, to asi bude problem. Proto tu ma kazdej rvl apod …

        0 0
        • goofy  

          Ale jsou, jen ne u nas. Taky jsem posilhaval po 55 RC3 Ti. Sla sehnat za rozumny peniz, ale puvodne me moc nebrala ta barva a nejistota, jestli ma HS exp. Vcera jsem ji videl nazivo, a barva me uz bere, takze ted bych jenom zvazoval co s tou expanzi… :o) Samozrejme jsou to jenom teoreticke kecy. Ja uz jsem momentalne naramn spokojen s tim co mam

          0 0
          • logoman  

            Kde se da sehnat za zajimavy penize?

            0 0
            • goofy  

              Nevim kde ted, ale videl jsem ji na chainu a nekde u skopcaku… Proste treba sledovat a nekde ve vyprodejich se muze objevit. Ostatne jako se vsim…

              0 0
      • Georrge  

        docela těžká

        0 0
      • Jenda  

        no jo snizovani, jenze jaky? Jak tam pisou ze hydraulicky skoro mam obavu aby s velkou slavou nezacali montovat 2-step :-o Neni nekde detailni nakres jak ta vidle vevnitr vypada? A co HS expanze?

        0 0
    • cyborg  

      Vtipny resis presne ty samy co aktualne ja…takze se mi tohle vlakno mega libi :)

      1/ ja prave ted delam switch z Trance X + Talas 110–150mm na Reign s tim ze vidli jeste nemam vyresenou… Prozatim tam sice budu mit po byvale majitelce Marzocchi Allmountain 160mm rok 2007 ale hledam jiny reseni..

      Talasku sem prodal i s ramem porotoze mi uz na tech 150mm v kombu s AM/EN jezdenim a s nejakou tou prilezitostnou navstevou parku prijde malo. Musim uznat ze sem byl funkce ex-Kubadovi Talasce fakt nadsen a k Trancovi to bylo uplne nejvic nejlepsi kombo.A mimochodem snizovani zdvihu bylo bozi, ale na Reign chci pevejnsi vidlici, 20mm osu a 35 nebo 36 nohy.

      V hlave mi vrta Lyrik, Durolux..mozna VAN

      2/ ad helma na tento typ jezdeni..u me jasny vitez Casco Viper.. ale to tady hlasam vlastne porad dokola :)

      3/ ad chranice na nohy.. zatim neresim protoze sem prozatim nemel zadnej „zlomovej“ pad kterej by me presvedcil ze bych je vozit mel.

      Ale poridil sem si paterak..

      http://www.sixsixone.com/…661Bike.aspx?…

      Paradni je ze se da nasadit na batoh.. takze ho muzu pomerne jednoduse vozit sebou bez toho aniz by mi zabiral jakykoliv misto v mym pidibatohu

      0 0
      • Smazaný účet  

        K duroluxu. Trochu jsem sondoval, na trhu jsou dve varianty 120–160 a 140–180. Vyse zdvihu se necha zvednout az na 180, ale spodni poloha je danna konstrukci a v TT neprestavitelna. Tuniung-test ma vidlice od ofiko dovozce pro CR a tedy jenom rocnik 2011 ve verzi 120–160. Rocnik 2012 by mel byt 140–180 lez zatim neni k dispozici..

        0 0
    • Concorde  

      Neprocházel jsem všechno co tu psáno jest, ale za úvahu by stála i vidle Durolux TAD QLC plus RCA (TT). S HS expanzí by to bylo sice přes limit, ale myslím, že by ta za to těch pár stováků stálo… :)

      0 0
    • cyborg  

      Ahoj,

      resim presne stejny tema.. ale s tim ze prechazi z Trance X + Talas 110–150.

      Na Trance mi prisla Talaska uplne nejvic nejlepsi reseni.. fakt to bylo super. Snizovani zdvihu na vidle je genialni vec kdyz clovek neni linej to pouzivat.

      Ale na Reigna mi prijde Talaska s 32mm nohama malo.. Chci se naucit trosku skakat a sem tam bike potrapit v parku..

      Ram Reigna sem sehnal jetej a dostanu k nemu od majitelky Marcošku Allmountain 160mm z roku 2007.. BUde tam do ty doby nez se rozhodnu co tam dat jinyho.

      Favoriti jsou pro me Lyrik a Durolux.. vnitrne bojuju s tema 2,6kg…

      Ad helma: jak jiz sem tady na foru psal nekolikrat… pro me je jasnej favorit Casco Viper. Chci proste vozit jednu helmu a chci i chranic brady.

      Co se tyc chranicu…tak kolena a lokty budu resit az se jednou zrakvim tak ze budu litovat ze sem je nemel.. zatim se mi to za x-let jezdeni nestalo.

      Ale koupil sem si na drsnejsi akcicky lehci armor.

      http://www.btosports.com/…ORESAVER.jpg

      Vyhoda je ze mi presne sedne na batoh..jde krasne zapnout kolem nej takze mi nezabira zadny misto. Otestoval sem na rychlebech… na kopci sup do armoru a hned sem mel z tech vsech kamenu o dost mensi respekt

      0 0
      • cyborg  

        kua semm to psal nez sem sel ven…a seklo se to…tak sm to psal znov a ejhle…tak sry za zdvojenej post

        0 0
      • mr.antik  

        Nech si změřit tu Marcošku, myslim že byly při stejném zdvihu o dost vyšší než dnešní 32mm vidle, možná i o něco vyšší než 36mm vidle

        0 0
    • ZuzicK  

      200 :-)

      0 0
    • nox159  

      tak už se nejak pomalu rozhoduju…

      jen potrebuju trochu ujasnit nebo spis ujistit se ze jsem vybral to co jsem chtel ( jazyky jsou pro me zlo :D )

      vidlice- RS Sector RL Coil Dual Position

      chci 1 1/8, snizovani z 150 na 120, pevna osa 20mm je to teda ta treti volba ve vyberu tzn: schwarz/150 mm / 1 1/8 / PM / QR20 za 315ecek?

      pozn: u te vidlice je PM je to klasika na 160mm kotouc nebo ne?

      potom potrebuju vlozky do naby hope pro 2

      vlozky

      pokud to chci na tu 20mm osu tak potrebuju typ 1?

      Typ 1:

      Kompatibilität: Pro 2 / Pro 2 EVO

      • Ausgangsausführung: Vorderrad Schnellspanner (9×100mm) / Vorderrad 15mmSteckachse (15×100mm)
      • Rüstet um auf: Vorderrad Steckachse 20mm (20×110mm)

      diky a smejte se mi az jak to vsechno budu mit doma :)

      0 0
      • Jenda  

        jo a jo, skoda ze tam nemaj rovnou expanzni tlumic s HS expanzi ze bys to vzal pri jednom :-(

        0 0
    • nox159  

      tak vidla ( ten sector co sem daval mlokCZ) uz je na kole, projeto jen pri ceste z prace (3min jizdy) ale jsem nadšeny…

      tvrdost pruziny sedi, to snizovani funguje paradne, citlivost oproti puvodni jiste lepsi…

      diky

      0 0
      • Draw in soul  

        Za málo.Hoď sem fotky celýho kola :)

        0 0
      • MlokCZ  

        Kolik že vážíš (někde to tu určitě padlo, ale už si nevybavuju)?

        0 0
        • MirosPikos  

          Oblečený 80kg (CTRL + F) :)

          0 0
        • nox159  

          tedka mam 76kg, ale zkousel jsem to stylem jak moc to promacknu ( proste se do toho oprtit zestoje v pedalech…) ale mel jsem na zadech batoh s rozjetym zipsem a notasem tak jsem neblbl :D

          zitra to nejspis projedu pokud nebude moc chcat a pak dam vedet, stejne nevim presne kde je doraz protoze to nevypustim a nezjistim ( vytahovat pruziny zatim nebudu) a co jsem meril metrem tak by mel byt doraz cca 5mm od korunky takze jsem tedka nevyuzil nejakych 1,5cm zdvihu…

          osobne bych radeji 1cm nevyuzity nez chodit po dorazech protoze predpokladam ze budu jezdit ostreji casem mozna :)

          0 0
          • MlokCZ  

            To je využitého zdvihu až až pro takový test. Zase jsi měl poměrně těžký batoh.

            Já budu mít pružinu o jedno měkčí a o moc méně nemám, tak doufám, že nebudu měnit za červenou…

            Ono ale hodně udělá i konkrétní kolo dle nastaveného posedu, takže to můžu mít i znatelně jinak.

            A orientačně kolik vyšel sag?

            0 0
            • nox159  

              orientacne cca 16–18% ale mam dost vysoko riditka a sedim dost nad zadnim kolem… ( riditka pujdou jeste o cca 1cm niz…) ale to uz jsou drobnosti…

              a hlavne ja doufam ze přiberu tak na 80kg takze obleceny s baglem a chranicema pocitam tak do 85kg…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.