• Fofrník

    Ahoj,

    mám skromný dotaz na opravdové „cyklofily“, na bikové nadšence a neustálé sledovače vývoje a novinek.

    Zima je sice daleko, ale hodlám ji využít ke stavbě nových kol pro rodinu. Když odhlédnu od současného nedostatku komponentů, co bude – pokud vůbec bude, technickými novinkami v oblasti komponentů?

    Když jsem stavěl naše současná HT kola, například pohon jsem volil 2×11. Možnosti trhu byly buď 1×11, nebo 2×11. Volil jsem přesmykač, protože u nás v lesích jsou super krpály a my to máme rádi hlavně směrem nahoru. Pár týdnů po dostavbě kol ale přišla novinka v podobě pohonu 1×12, čili za nedlouho po dostavbě se stala moje volba pohonu zastaralá. Od té doby navíc přišly nové standardy typu BOOST, DUB a podobně. Chtěl bych proto předejít situaci, že na jaře vytáhnu kola z dílny a technika bude opět o kus jinde.

    Jasně, mohl bych začít pročítat časopisy, weby, sledovat novinky, ale myslím, že je tady určitě někdo, kdo by mi rád potvrdil, že vývoj má nastudovaný a rád se o své znalosti podělí. Za to předem moc děkuju.

    Zajímá mě oblast MTB AM/XC – hardtail, případně full, pohon za své, zdvih vpředu 100mm, velikost 29". Jde mi o to, že zatím to vypadá na cestu BOOST 1×12, ale nevím, jestli tahle kapitola nebude už třeba končit. Děkuju za reakce.

    0 0
    • tomxxx  

      1×12 bude v kurzu minimálně do roku 2024, sram loni v podstatě jen upravil kazetu na 10–52 (přidal dva zuby). Shimano nejspíš udělá něco podobného letos na podzim.

      Osobně vozím i na závody stále 1×11, protože je to levnější, lehčí a spolehlivější. Hodně lidí přešlo zpět na 1×11, i když vozilo chvíli 1×12.

      Na kolo na vejlety bych si dal Sram GX 1×11, převodník zvolil podle toho nejlehčího co potřebuji a neřešil bych. Za ten jeden převod navíc mi 12sp nestojí.

      0 0
      • Fofrník  

        Děkuju.

        0 0
      • Delkim  

        Já byl teď rád, že jsem vůbec sehnal nové kolo, ale z toho Sram Eagle nadšený tedy nejsem. Dneska jsem vyměnil aspoň převodník ze 32 na 36z.

        Z ceny a výdrže zadní kazety mi už jde několik dní hlava kolem :(((

        0 0
        • Cavendish  

          Kazeta za 3k :) nová doba…

          Zlatý 2×10, kde stála ani né litr no

          0 0
          • tomxxx  

            3k by bylo v pohodě. To stávala i desítková XTR, ale spíš těch 7 až 10 tisíc za xx je fakt hodně.

            0 0
            • snas89  

              Vyfrezovat z jedonoho kusu kvalitni ocele takovouhle vec proste neco stoji.

              I ten garbaruk nebi uplne levna soucastka.

              0 0
              • tomxxx  

                Mně to nevysvětluj. Prostě si to koupím, když to chci a nekoupím, když na to nemám.

                Spíš mě překvapuje, že sram nezkusil tu kazetu udělat jako Číňan. Jednotlivé paskorky k sobě heftnutý bodově svařováním. Vypadá to jako XX1 a výrobně levněji než GX.

                0 0
          • Delkim  

            Za trojku je NX, pro ořech XD je nejlevnější kazeta GX a když je v akci a je vůbec skladem, tak 4500 viz aktuální Kupkolo :(

            V Německu druhovýroba NOW8 je za cca 3500, ale kvalita a výdrž bída.

            https://www.bike24.com/p2473169.html

            0 0
            • McBlacky  

              Ono to gx vydrzi tak pulku xo xx, takze to vyjde ve finale podobne, akorat u gx vozis tezkej ingot ;)

              My mame v teamu dva tabory. Jedni vozi 11s druzi 12s, oboje ma neco. Je fakt, ze 11ka lip chodi a je levnejsi a lehci. No velkych kopcu to ale chce hodne na to mit, s pilou 34 nebo spis 36

              0 0
              • LM  

                Nebo k té jedenáctce „pilu“ 30z OVAL, ale na závody tahle kombinace vhodná nebude :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  No 34/10 je minimum a vetsina vpredu jezdi 36/10, par hovad 38 :)

                  32/10 jsem vozil jednu sezonu a minimalne jeden zavod jsem diky tomu ztratil par pozic v poslednim slapavym sjezdu pred rovinou do cile. S 30/10 se odpalis uz na zavadecich par km klasickych dvouhodonovych poletu.

                  0 0
                  • LM  

                    Tak já naštěstí po rovině a do kopce nikam nespěchám (leda před bouřkou), a s kopce šlapat nepotřebuju, ani by to mezi těma šutrama a kořenama nebylo vhodné a beztak na to nemám dostatečně těžký převod :-)

                    0 0
                  • tomxxx  

                    Proto píše 30 ovál. To podle některých jede jak 32 :D :D

                    0 0
                    • LM  

                      30z kulatej a 30z OVAL jedou po rovině úplně stejně – oba mají po obvodu 30z (zběžně jsem to měřil na jednom úseku když jsem s oválem začínal). Ale OVAL je pocitově lepší do prudkých výjezdů pokud jezdíte spíš silově.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Já vím, mechaniku umím. Jen některý lidi tu dělali z ovalu perpetuum mobile, tak si z toho dělám srandu.

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • plzakj  

                        Ja mam oval AB 32 a pokdu si vzpominam, tak prumery odpovidaly 34 a 30

                        0 0
                  • Lachtis  

                    Tvoje výkonnost je někde jinde právě. Top 50, tam asi opravdu 34z minimum, spíše 36z a výše. Ale ostatních 95% lidí v klidu může jezdit 32,34 i dokonce 30z. Třeba moje nejlepší „závodní“ hobby sezóna v roce 2019, kdy jsem hnojáky (kolem cca 100 závodníků) jezdil do max. 20. místa a KPŽ na dlouhé atakoval tu první stovku, tak jsem jezdil dokonce jen 32z ale s 11–46 a stačilo to v klidu. Teď mám 32z s 10–51 na fullu pro delší a těžší tratě a mega ideální kombinace. Na HT jsem dal 34z s 10–52 a taky ideál.

                    1 0
                    • Delkim  

                      Vyměnil jsem hned po první jízdě minulý týden 32z za 36z ovál a dneska první test, max spokojenost, šlapavé úseky se dají letět 40 a ještě je tam trochu rezerva.

                      0 0
                      • Lachtis  

                        když Ti to sedí, tak paráda. Já jsem frekvenční jezdec a ovál pro mne není a víc, jak 34z je pro mne nesmysl… Je to dost individuální…

                        0 0
                      • TheJD  

                        Od kdy jezdis mtb? Jsem myslel, ze ty jen silnici.

                        0 0
                        • Delkim  

                          je to zpestření, už loni jsem začal, ale furt jen jako doplněk klasického tréninku na silnici/koze

                          nejsem žádný extra technik, ale taky se tam dá využít síla a pak to hezky jede a je to prostě zábava

                          v létě se ochladíš v lese atd. a občas uhnout tomu klasickému provozu na silnicích je fajn…

                          baví mi to na bajku když mám svižné tréninky v tempu

                          0 0
                      • Foose  

                        Nemáš to o 45 stupňů špatně? přece největší Radius má být v místě záběru. Takto to máš v dolní úvrati…

                        0 0
                        • mirorek2  

                          sram převodník se nedá otočit jinak

                          1 0
                        • novas752  

                          Je to dobře, ovál není úppbě kopmo na kliku, největší průměr je až když je klika zhruba na čtvrté hodině.

                          0 0
                        • MirosPikos  

                          Jak píše Míra, nedá se to namontovat špatně. Jsou tam 3 šrouby a jinak to prostě nedáš.

                          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • grafik  

      Těžko říct. Snad jen to, že se osazují ráfky 30 mm (TREK) a kratší sedla (S). Morálně a technologicky z uvedeného nic tak rychle nezestárne; a s touto výbavou bych si dokázal představit HT klidně na 10–12 let ať se děje v budoucnu cokoliv. + Samozřejmě bezduše.

      0 0
    • vojt466  

      Osobně bych se vůbec nebál Advent X od Microshift. Rozsah 11–48 si myslím, na blbnutí po lese bude stačit, a na rozdíl od předchozího Adventu uz není potřeba pro řazení používat ukazováček.. Navíc 10ka kazeta, takže to nebude tak citlivé jako 12-rychlostní systémy.. Ale samozřejmě záleží co má člověk za ořech na kole..

      0 0
    • LM  

      Z tohodle názvu vlákna asi Tina mít radost nebude :-)

      0 0
      • Melvin  

        Já bych to přejmenoval. Jsem čekal, že konečně někdo založil pokračování novinek a tady se řeší krapet něco jiného.

        0 0
    • Jáchym 1  

      Já jsem zvědavej,kdy Sh.nebo Sram oznámí,že 12sp není úplně ta jediná a neotřesitelná varianta pohonu.

      Asi nikdy,ale nenápadně vypustí něco pro rekreační cyklisty do lehkého terénu.

      Nebo něco úplně,,překva­pivého,,

      0 0
      • tomxxx  

        Nic takového se nestane. Příští Shimano bude 12sp 10–53 a možná nějaká elektrika.

        Ke smyku se už nikdo nevrátí a lépe odstupňované kazety menšího rozsahu se mezi masou nějak nechytly.

        Pak přijdou s 13sp a odedneska za nějakých 12 let budou muset vymyslet fakt revoluci :D

        0 0
        • scota  

          Campagnolo Ekar

          0 0
        • Jáchym 1  

          Je mě jasný,že Sh.i Sram ve svých vývojových centrech pracují min.o pět let v předstihu a že musí ty novinky nějakej čas hrnout do lidí,aby se jim vrátily investice.

          O uchycení něčeho mezi masou ale spíš rozhodnou výrobci kol tím,co namontují na kola a zakazníkovi určí co si koupí.Jen mu dají na výběr kolik do nového kola investuje.

          Lidi co si koupí kolo a pak si ho upravi dle sebe je 0 0 nic.

          0 0
    • jeniiiik  

      Pokud jsi stavěl kola na 2×11 a na výběr bylo 1×11 tak jsi stavěl kdy? Cca 2014–16? Sram s XX1 Eaglem v 2016 tak odhadují podle toho. Věř, že v takovém horizontu vždycky přijde něco nového, takže je to úplně fuk co bude 2022 a 2023 pokud zase stavíš kola na tolik let.

      0 0
    • Lachtis  

      No, ja jsem teda mega zvedavy na ohlasy a recenze k novemu Sparku. Mne se ta integrace tlumice strasne libi, ale jak to bude fungovat v praxi ( zahrivani atd) se da jen spekulovat. Kazdopadne, kdyz budou nejake testovacky, tak tohle kolo si budu chtit projet.

      0 0
      • Foose  

        Souhlasím. Scott se do toho vývoje opravdu opřel a představil něco nového..

        0 0
        • tomxxx  

          Myslíš opřel – koupil Bolt a představil schovaný tlumič, který bolt nabízí roky.

          2 0
        • JakeF  

          Vyvinul Bold s novejma nálepkama :))

          1 0
      • McBlacky  

        Neni duvod proc by to nefungovalo. V realu jen drazsi servis.

        0 0
    • novas752  

      Podle mě se v příštích několika letech žádný významný pokrok na poli xc nestane.

      XC Geometrie prošla úpravou v pár minulých letech, řazení 1×12 také nevypadá že by bylo něčím nahrazeno, širší ráfky a pláště už tu také máme, u brzd neni co vylepšovat a s odpruženim také mnoho nevymyslí. Asi bude pár menších vylepšení toho řazení – maličko větší rozsah, vylepšení funkce, dá se čekat elektronické zamykání odpružení, pokračování „invaze“ teleskopek, ale to je asi tak vše.

      0 0
      • tomxxx  

        Postupně zase začnou všichni ustupovat od jednočepu, ale to potrvá tak další 2 generace modelů.

        0 0
        • McBlacky  

          Tezko, nic neni lehci nez jednocep. A vaha se ukazuje dlouhodobe jako prodejnejsi artikl nez funkce.

          0 0
          • kubad  

            A jednoduchost na výrobu

            0 0
          • Honza03  

            Ano, proto téměř všichni výrobci váhu kola tají. :D

            0 0
          • tomxxx  

            Je jen otázka, kdo z velkých hráčů to začne zase posouvat ještě víc do trail biku. Pokládat hlavu nemůžou do nekonečna a on to někdo odpálí s tím, že přidali jen 200g na rámu, ale je odolnější, tužší a funkce je o dvě galaxie lepší.

            Už teď se vozej 35, 34 vidlice, což bylo ještě nedávno na XC nemyslitelné.

            0 0
            • McBlacky  

              V tyhle kategorii je prodavaj jiny kola ;)

              je mozny ze se zavodni xc posune vic k downcountry a mezi gravel a tuhle kategorii se marketingove prida neco jako short-travel light xc. Coz bude soucastny xc, jen gramarsky a diky tomu o 30% drazsi ;)

              0 0
              • p@X  

                Jak je přesně definován rozdíl XC a DC?

                0 0
                • LM  

                  DC = vyšší zdvih (120 mm), odolnější (čti těžší) díly a optimálně i moderní progresivní geo (ale někteří výrobci na XC kolo nacpou tlustší vidlici, tlumič s delším zdvihem a „mají hotovo“).

                  Když máš tak rád videa (nekoukal jsem na to:-)).

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    DC je byvaly All-Mountain? :D

                    0 0
                    • novas752  

                      All mountain je co? Před pár lety jako AM byly poměrně často označovaný většinou těžší trailbiky těsně pod endurem. Někteří výrobci tak ale označovali i zdvihy vyšší, i okolo 180mm.

                      0 0
                      • plzakj  

                        T<R<CX<G<XC<D­C<TR<AM<EN<DH

                        :-)

                        0 0
                      • mr.nikdo  

                        Driv byvalo DH>FR>AM>XC.

                        FR – Freeride.

                        Byvaly to kola treba se 120–140 mm zdvihu. Takze dnesni DC :).

                        0 0
                        • krabica  

                          Dnešní DC jsou v podstatě trailbiky, podle mně je to celkem to samé. Zdvih 120–130mm, AM kola mají 140–150mm.

                          0 0
                          • Honza03  

                            To je přece blbost DC je XC rám s větší vidlicí a co se pod tebou rozláme, když na něm pojedeš jako na TR biku. AM jsou dnes nejčastěji kola se zdvihem 160mm – 150mm (ono se to dost míchá někdo tomu může říkat odolnější trial, lehčí enduro atd.) Běžný zástupce AM bude kolo co dobře stoupá i jede dolů v hodně drsném neupraveném terénu nejčastěji v horách. (Ripmo, Switchblade, nový 29 Spectral)

                            Jenže tento účel není tak prodejně cool tak se tomu bude říkat trail s přesahem k enduru. Nebo univerzál.

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Takze mi z toho vychazi: drivejsi AM = dnesni DC.

                              A co je vlastne dnes Freeride kolo, kdyz jsou Endura?

                              0 0
        • embi  

          flexpivot není jednocep

          0 0
          • mr.nikdo  

            Takze historicky Soft-tail?

            0 0
            • plzakj  

              Ne

              0 0
              • mr.nikdo  

                A co tedy?

                0 0
                • krabica  

                  Otázka je, kde ta flexe je, pokud na spodní šavli, tak se to bude chovat jak čtyřčep, když na horní, tak jednočep, na obou samozřejmě spíš jako čtyřčep.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ale spis to je podobne v hodne pripadech Soft-tailu?

                    Vzhledem k absenci cepu.

                    0 0
                    • TheJD  

                      Tak to urcite ne. :) Cep chybi, protoze by se hybal jen malinko a lze to nahradit flexi ramu. Porad tam mas hlavni cep a link s dalsimi cepy.

                      0 0
                      • novas752  

                        No ale čtyřčep to není. 4čepové zadní stavby bez tlumiče krásně plynule jezdí ve zdvihu. Tyhle flexpivoty jako Scalpely, Epicy atd. mají i bez tlumiče docela výrazný odpor a pohybují se z jedné stabilní polohy do druhé – zatlačíš, nic, nic, nic a najednou se to pohne a bum cvakne to na doraz.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          Epic neni flex pivot ;) a dostat scalpel na doraz taky neni jen tak jak pises, naopak to je dost slozity.

                          0 0
                      • mr.nikdo  

                        A tohle jsi rekl treba Cannondale Scalpel?

                        Tomu zrovna cep (s loziskem) chybi :).

                        A zrovna jejich technologie byla vyse zminena, ne?

                        0 0
      • jeniiiik  

        Nový rozměr hlavové trubky nahoře aby jí prošly polointegrovane bowdeny, u brzd upravené hadice aby se co nejdříve schovaly, u přehazovaček návrat k přímé montáži atd atd, ale spíš drobnosti.

        0 0
    • Cavendish  

      12sp bezdrátová Dura Ace?

      https://www.biker.sk/…-od-shimana/?…

      0 0
    • JK_Cookie  

      Nove Pinarello Dogma F

      0 0
    • grafik  

      Nový Santa Cruz Highball: https://www.santacruzbicycles.com/…kes/highball

      Ještě včera jsem slintal na červeným rámem s vidlicí FOX, C verze zdražení o cca 5 tisíc v přepočtu USD ceny.

      0 0
      • BikerM  

        Krasny bike! Jen jsem se asi blbe podival. Ma porad BSA zavitovy stred jako letosni model? Doufam, ze ano! :)

        0 0
    • grafik  

      Trek Procaliber 9.5, u modelu 2021 se objevil nový popisek: 2021–2022. Takže tento model asi beze změn … (?)

      https://www.trekbikes.com/…9-5/p/33258/?…

      0 0
      • milan.v  

        Jo, někde na zahraničním webu jsem četl, že některé velké značky zvažují revoluci v tom směru, že nebudou představovat nové modely každý rok, ale třeba jednou za dva roky…

        Očividně Trek už s tím přišel… Pokud se jedná o osvědčené kolo, geometrii, není důvod chrlit každý rok nové a nové… Například Colnago to tak dělá už dlouho…

        0 0
        • grafik  

          I Kellys, u karbonových HT zvažuje snad až 3 letý cykl.

          Trek Domane z 80 000 (2021), zdražuje o 4 tisíce (2022).

          0 0
          • McBlacky  

            není to jediná značka co zdraží stejně osazené modely. dokonce i ti co už razantně zdražili na letošek, zdražují znovu.

            0 0
            • grafik  

              Náš soused se zabývá lodní kontejnerovou dopravou a náklady na přepravu jsou taky trochu jinde, čísla nevím a nerozumím tomu, ačkoliv se mi to snažil vysvětlit; dávám to sem jen pro zajímavost, že se prodražuje (aktuálně) náklad i na kontejner … : )

              0 0
              • milan.v  

                Ano, přeprava lodí z Číny zdražila 7–8× oproti minulému roku…

                0 0
                • Foose  

                  už bylo na čase… alespoŇ se nevyplatí vozit čínský brak.

                  0 0
        • nooski  

          Přecházející modely jsou běžná praxe, teď se bude akorát využívat častěji.

          0 0
          • Jenda  

            Tak ono je asi i otázka, kolik jakejch věcí jim zůstalo na skladě, protože se prostě nepodařilo díky absenci některých dílů daný kola zkompletovat. Myslím že zejména menší značky tohle trápí poměrně dost.

            0 0
        • novas752  

          Neni první, třeba YT Industries už na to přešlo na jaře. Mají jednu modelovou řadu která by měla zůstat x let stejná a pak mají „limitované“ modely které složí z toho co právě je dostupné.

          0 0
    • lubis  

      SRAM AXS odpružení

      Možná už to sem někdo dával, dnes jsem to objevil na jednom DE fóru. Vypadá to už jako hotový, když je k tomu manuál:

      https://fccid.io/…-5104283.pdf

      0 0
      • McBlacky  

        a ted ještě na tlumák a udělat sdruženou páčku s teleskopem na jednu baterku.

        0 0
        • lubis  

          V tom PDF manuálu je i tlumič, navíc je tam nějaký senzor v klikách. Bude to asi vše navzájem spolupracovat.

          0 0
        • mr.antik  

          jakože dvojiklik zavře vše, dlouhej-krátkej vidli, krátkej-dlouhej tlumič a ještě pár kombinací pro

          sedlovku?

          Jinak jako jo, asi v tom je budoucnost

          0 0
          • novas752  

            Určitě to bude programovatelné stejně jako ovladání řazení + sedlovky.

            0 0
          • Jenda  

            úplně vidím, jak prošitej si v závěrečnym sjezdu chceš dát dolu sedlovku a místo toho si zamkneš vidli a tlumič :-D

            0 0
          • Radek Broz  

            S tím dvojitým pravým pádlem by to šlo podle mě nastavit super – dolu sedlovou/nahoru override auto režimu, víc bych nepotřeboval. Akorát pochybuju, že to dají na něco většího než Sida.

            0 0
      • novas752  

        To už se čeká docela dlouho.

        Slušný kekel :-) , ale zase je dobré že je to celé na jeden typ baterie.

        0 0
      • tomxxx  

        Baterka na hazce, sedlovce, v páčce sedlovky, v řazení, v páčce vidlice, ve vidlici, v tlumiči, waťák, tachometr. No ty vole. Šance, že se něco nevybije je fakt malá

        0 0
        • novas752  

          No jo ale prohodíš baterky a frčíš dál. Být to spojený všechno do jedné ve stylu Di2 tak zaprvé všude vede milion kabelů a zadruhé když se to vybije tak je kolo rázem nepoužitelné komplet.

          0 0
          • shcorepi  

            Takže ti přijde lepší po každé vyjížďce zkontrolovat výše z míněných 9 baterek a např. tři vyndat a dát je večer postupně nabíjet? A když chceš vyjet po zimě, tak si dát den předem nabíjecí den? To mi přijdou ty kabely,které dneska stejně vedou vnitřkem a nepotřebují servis jak lanka + jedna pořádná baterka naopak lepší,nebo nějaký rozumný kompromis.

            0 0
            • nooski  

              Hmm, jaké máš zkušenosti s elektrickými sadami? Krom hromady problémů s kontakty přináší Di2 i problém s řídící jednotkou, která je právě součástí baterie. AXS baterka je jen zdrojem energie. Je to prostě pevná linka vs mobil.

              0 0
              • shcorepi  

                Tomu příměru rozumím, pevná linka jede furt, dokud nepřekopnou kabel.Mobil+bez­drátová sluchátka+chytré hodinky se musí furt hlídat a nabíjet každé zvlášť.Ale dá se to akceptovat, aleepoň s mobilem to děláme všichni.Ale jak je toho moc,to už mi přijdou lepší lanka.Zkušenost nemám,ale řešit x baterek,když chci vyjet,mi přijde jako opruz.

                0 0
              • JakeF  

                O problémech se dočteš, ale to se dočteš u všeho, co jezdí hodně lidí… A řek bych, že na AXS jsem slyšel hejtů víc, než na Di2.

                Já osobně s Di2 neměl za několik let problém ani jeden.

                0 0
                • novas752  

                  Jenže kdo dnes na biku Di2 jezdí… Možná tak na 30–50 AXS Eaglů připadne jedno elektrické XT/XTR.

                  0 0
                  • orm  

                    A kolik silnicnich di2 pripadne na silnicni AXS?

                    0 0
                • nooski  

                  Problémů s Di2 je nespočet. Právě kvůli kontaktům nebo baterii.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Kolik ji jich měl ty osobně?

                    Pár stížností na netu pořád může být mizivý procento vzhledem k tomu, že už se Di2 prodává mraky let a za celkem rozumný peníze, takže jich po světě jezdí hromada.

                    0 0
                    • kubad  

                      za 4 roky 1× ztráta kontaktu v jednotce na riditkach vyřešeno vytazenim všech kabelu a zase zacvaknutim do jednotky na vyjíždce. Od té doby preventivně po sezóně ošetřit a je klid

                      0 0
                    • nooski  

                      Dělal jsem na krámě a furt mě cyklistika živí, takže těch kol s Di2 jsem měl v ruce hromadu a právě problémy s kontakty nebo bateriemi coby mozkem systému jsou nejčastější. Nic není bezproblémové, ale hromadu drátů bych dneska na novém kole nechtěl. Nová Di2 sice furt nebude celobezdrát, ale těch spojů ubude a je to dobře.

                      0 0
                      • Jenda  

                        Jenom spekuluju, ale nemůže to být malinkato tím, že nadšený cyklista ala Kubad když mu začne Di2 blbnout, tak ho napadne že problém jsou asi kontakty. Nikam to nenosí a za chvíli si to opraví sám. Jenže Di2 je pořád poměrně drahá sranda a tak se do toho dost lidí nechce samo hrabat aby to nedojebali, nebo naopak proto, že maj peněz fůru ale nemaj čas, tak i s banální závadou běží do servisu?

                        Protože je otázka, co jsou závady který bych spíš zahrnul do kategorie zanedbaná údržba (tedy typicky problém s kontakty) a co jsou závady že se něco fakt rozbije?

                        Možná by pak bylo i lepší porovnávat bezdrát a drát z hlediska bezúdržbovosti. Pro někoho je oser jednou za čas ošetřit kontakty, pro jinýho zas dobíjet x baterek, ve finále je to ale oboje jen údržba.

                        0 0
                  • milan.v  

                    Kolem mě je těch Di2 hodně a nikdo žádný zásadní problém, nic…

                    0 0
            • novas752  

              Samozřejmě všechno má své klady a zápory, každému vyhovuje něco jiného.

              Po každé vyjížďce to kontrolovat určitě není potřeba, baterek není 9, ale maximálně 4 (ty v ovladačích nepočítám, ty vydrží velmi dlouho), baterka v sedlovce vydrží také dlouho, v tom odpružení bude určitě záležet na zvoleném režimu provozu auto/manuální. + když ten systém spojíš s mobilem, tak na tebe bude včas řvát upozornění, že má nějaký komponent málo. Když náhodou zapomeneš a jedna z nich dojde uprostřed vyjížďky, tak je prostě prohodíš a s nějakým drobným omezením jedeš dál… + výhoda (i nevýhoda), že se dají baterky snadno vyjmout = můžeš je nabíjet a při delší odstávce i skladovat mimo kolo.

              0 0
              • shcorepi  

                No a je na to teda multinabíječka, jak na tužkovky, nebo se to musí po jedné?

                0 0
                • novas752  

                  Zatim ne, ale co neni může být. Ona by úplně stačila dvojitá.

                  0 0
        • mr.nikdo  

          Se v terenu muzes rozhodnout, kdyz se vybiji 2. Co chci?

          Pruzeni anebo razeni?

          Aneb jak stupidni Rock Shox zamek tlumeni. Bez lanka zamcena vidle :D

          0 0
          • novas752  

            V plné palbě tam budeš mít baterie 4 + 2 v ovladačích a jsou věci které potřebuješ více (řazení) a které méně (zamykat a odemykat vidlici), takže je prohodíš a docela v pohodě dojedeš.

            Doufejme že se teda po vybití odpružení odemkne a nezůstane zavřené.

            0 0
            • mr.nikdo  

              V bordelu imho potrebujes vidli a razeni.

              Jet na zamcene vidli a prorazit zamek – k nezaplaceni :).

              0 0
              • tomxxx  

                Rock shox byl push to open snad jednu sezonu. Takže bych byl v klidu

                0 0
                • TheJD  

                  V digitalni podobe zadne push to open/unlock nedava smysl, tak snad muzeme byt v klidu a bud to zustane odemcene, nebo to pujde nastavit. :)

                  0 0
      • Acanthophis  

        Hmm, celkem zajímavé novinky, zvlášť u „NUROAD C:62 SLT 2022“ je embargo do 10.8.2021 na zadní přehazovačku/ka­zetu – vypadá to na další SRAM AXS novinku, tipuju Force pro gravel? (větší rozsah pro použití s jednoplackou?)

        0 0
        • tomxxx  

          Spíš bych tipoval Shimano. Nová Dura ještě odhalená nebyla a CROSS má embargo taky. Force tam už odhaleny je.

          0 0
          • Acanthophis  

            Šlo mi o tohle: link – momentálně už jsou tam vyzobrazené jen „force“ kliky, zbytek je rozmazaný (předtím tam byly ještě force páky)

            0 0
            • tomxxx  

              jo, tak to je jasné. Bude nějaký force. Třeba přidájí kazetu 10–42 pro 12 sp. ale spíš normální 10–50

              0 0
              • kubad  

                to už dnes s MTB přehazkou běžně jde nemyslím, navíc ta kazeta nevypadá tak velká

                0 0
                • tomxxx  

                  Tak pak zbývají jen kazety od 10–38 po 10–42 na 12sp. Vše ostatní už mají.

                  Já jen považuju v tomhle ohledu sram za strašně „jínej“. Rádi recyklují staré věci (viz „nová“ 10–52)

                  0 0
            • jeniiiik  

              Tipuju nové prehazky na přímou montáž.

              0 0
        • Čuli  

          ..

          0 0
      • tomxxx  

        Hodně zajímavé, hlavně dvě lahve za sebou a nemá to flex pivot, to vidím jako plus vzhledem ke konkurenci.

        0 0
      • LM  

        No mohli před představením novinek nahodit víc web serverů (takový zájem asi nečekali:-))

        0 0
      • Plechovka  

        A copak bude asi osazeno na tomhle: https://www.cube.eu/…flashyellow/

        [This component is subject to an embargo until 31.08.21]

        0 0
        • tomxxx  

          Dura – její terenní varianta.

          Ty kliky vypadají stejně hnusně, jako budou vypadat nové dury

          0 0
        • Čuli  

          Nové grx di2 semiwireless s ms kazetou.

          0 0
    • Radek Broz  

      https://www.canyon.com/…-suspension/?…

      S novym sramem a Rudy vidlicí.

      0 0
      • JK_Cookie  

        A kruh se uzavrel…nizkoz­dvihove HT :-)

        0 0
      • nooski  

        Hmm 440% rozsaj, to už je nějaký rozsaj! Jinak to zase vystřelili před koncem embarga.

        0 0
      • novas752  

        No snad to nebude „fungovat“ jako Lefty Oliver

        0 0
      • TK75  

        Vidle na gravel už má dávno Fox i SunTour, ale nějak mi přijde, že moc zájem nebyl.Daleko víc se chytnul Redshift odpruženej představec

        Dokonce i Bombtrack měl model Hook Adv a myslim že už ho nedělá a to je Bombtrack celkem na tyhle věcičky zaměřená značka

        0 0
    • Radek Broz  

      A novej Firebird: https://store.pivotcycles.com/…e-firebird-2

      Ta cenovka v topu:/

      0 0
      • McBlacky  

        Ted uz jen predelat Switchblade na 150mm a hlavu 65–65.5. Firebird je uz fakt kladivo

        0 0
        • MichaelSimek  

          Kamarat to pojezdil a rikal ze to sice kladivo muze byt, ale prej je to krute hravy a to jel vetsi velikost nez vetsinou jezdi. Takze se mi to moc libi!

          0 0
          • McBlacky  

            Od nas to lidi jezdi a spoko, ja ted vymenim Slash 160/150 za trail/en Yeti 160/140 a pristi rok uvidim jestli mi bude stacit mensi kladivo nebo se vratim do tanku a pak by to bylo Firebird vs 170/160 Slash

            0 0
    • cyklista86  

      Uz jsou nekde na netu ty nove silnicky/gravely od superioru? Modely a co to bude stat? Zatim jsem videl jen par videi, kde ukazali par modelu. Ten top tusim za 140 tisic..

      0 0
      • jecnak  

        V nedeli magazinu bude video s prehledem novinek od SUPu.

        0 0
    • jkcz  

      Po Speslu a Treku i Orbea zacina vyrabet ramy s uloznym prostorem?

      https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…013534_n.jpg?…

      0 0
      • MéďaPusík  

        moc hezký Specialized :-)

        0 0
        • tomxxx  

          Orbea má hodně detailů řešených stejně jako spešl. Podle mě fakt docela opisují

          0 0
      • embi  

        Neuveritelne promakany ram. Moc se mi to libi. I kdyz je to jednocep:)

        0 0
        • jkcz  

          Ja tam u nich furt slidim po Terre, modely 2021 nejsou a 2022 zatim furt nepredstavili. Ted zatim cerstve akorat ten Ralon.

          0 0
    • lubosalbi  

      Když jsme u tý Orbey, tak nový Occam

      https://www.orbea.com/…n/occam/cat/

      0 0
    • JK_Cookie  

      Nevim jestli to patri sem,ale je to taky novinka..

      https://www.idnes.cz/…ry-zpravy_ba

      1 0
      • Markony  

        Stehuju se

        0 0
      • tomxxx  

        No jako Cube a jeho dostupnost byla celkem komedie i před kovidem.

        0 0
        • McBlacky  

          To je dneska u vetsiny budget znacek, cim levnejsi znacka, tim vetsi problemy dodavek pac je po levnych kole extremni poptavka.

          0 0
        • cyklista86  

          Nektere eshopy píšou že třeba ty gravely budou od listopadu. Sem zvedabej jestli se na mě dostane. :-) Ty top modely asi budou dostupné dlouho, ale ten za 42 tisíc co chcu já bude fuč asi rychle. ;-)

          0 0
          • Fishla  

            Vznesl jsem dotaz na Cube store, jak to vypadá se silničkou Agree C:62 PRO (ten nejlevnější model) a odpověděli mi, že mají už jen jednu 58 a že termín dodání je červenec/srpen 2022 :)

            0 0
            • cyklista86  

              Tu bílou ziletku na ultegre za 65 tisíc? O te sem taky přemýšlel. Sem si říkal že posetrim a na začátku roku se rozhodnu co teda. Říkáš že 56 velikost v lednu už nebude jo? :-) Bazar to jistí no.. :D

              0 0
              • Fishla  

                Jj, tu bílou. Abych byl přesný, tady je odpověď z Cube Store: „Máme z kolekce 2022 tento model volný už jen 1ks ve velikosti 58, ale termín dodání vychází až na červenec/srpen 2022.“. Takže je asi možnost, že budou nějaké rezervované ale nakonec nekoupené, ale to je jen můj odhad.

                Jinak ten 2. nejlevnější model (šedý na Force AXS) mají ve vel. 56 i 58 a dodaní by prý mohlo být do konce roku. Informace je to stará týden, tak snad se tolik nezměnilo.

                Taky se mi ten model zamlouvá, přežil bych i to, že se tam ofiko vleze max. 28 mm široký plášť ale ta čekací lhůta přes rok je mazec. A propo, obeslal jsem i jiné CUBE prodejce (Kočař,…) ale bez odpovědi.

                0 0
                • McBlacky  

                  I jiny znacky jsou rozebrany do konce 2022 :/

                  0 1
                • tomxxx  

                  Co nemají skladem už nebude a jiný prodejce to nevyřeší. To je prostě krutá realita.

                  0 1
                  • jonti  

                    Realne ale uz v Nemecku Cube 2022 jsou.

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Na příští rok spousta značek preferuje ,,domácí,, trh kam dodá více kol. Ostatní utrou.

                      0 0
    • TK75  

      https://www.roadcycling.cz/…vetovy-pohar

      UCI a gravel … bude svěťák

      0 0
    • JK_Cookie  

      Asi to jeste nebude na 2022,ale zda se ze RockShox uz dost pokrocil ve vyvoji elektronickeho ovladani vidlice/tlumice. Zachyceno na EWS ve Finale Ligure.

      0 0
      • jonti  

        Musi to byt takhle velke? Prekvapuje me, ze to zatim zadny maly vyrobce nevyrabi.

        0 0
      • tomxxx  

        Však na vidlici už jsem viděl i ofiko návody na servis, někdo to dával sem. Ta už je finální.

        0 0
      • Melvin  

        I Suntour už testuje elektriku. This is the BMC Fourstroke that Tom Pidcock won Olympic XC gold on.

        0 0
      • logoman  

        Prijde mi to jako vec pro lidi co maji moc penez …

        0 0
        • mirorek2  

          Jestli stojí kolo přes dvě kila, už je jedno jestli máš vidlu za 1500 nebo 1800, to už se nějak ztratí

          I tak si tipnu, že to bude levnější jak fox factory :D

          Co mají moc peněz, nebo jiné priority že…

          0 0
      • boo-beek  

        Někde jsem tu viděl nákres, možná i v tomhle vlákně, s komentářem ve smyslu „stejně to určitě půjde jen na nízké zdvihy“… :)

        0 0
      • wilda81  

        Doufal jsem, že nápady na podobné pi***iny umřely po ověření slepé cestičky u lapierru někdy před deseti lety. :-/

        0 0
        • mr.nikdo  

          LP jako zavodnimu tymu?

          Tehdy to delalo Shimano s Foxem, ze jo?

          0 0
          • žvejk  

            Ne bylo to na tlumících RS a dělal to šrám s LP. Nefunkční blbost…

            0 0
        • tomxxx  

          Hele, třeba to nebude tak špatný, jestli zároveň komunikuje tlumič a vidlice a samo se to lockuje jako Brain. Na druhou stranu, moc nechápu obavu s bowdenu posledních let a náhradu baterií. Ta mi přijde o dost horší.

          0 0
          • goofy  

            Obava z bowdenu vznikla po tom, co to začali rvát do rámu, a nikomu se s tím nechce srát… :-)))

            0 0
            • tomxxx  

              Jako čistý kolo je pro mě docela sen, ale vykoupit to cenou 4 velkejch baterek a 3 malejch…to není podle mě cesta. Navíc jsem zvědav, jestli něco začnou dělat i pro elektrokola, tam se přímo nabízí vše napojit na velkou baterku a neřešit.

              0 0
              • goofy  

                No pro mě je to zase noční můra.. Za mě ty bowdeny k tomu kolu patří. Nebo teda aspoň patřily…

                0 0
        • goofy  

          Někdy vznikne potřeba se na tu slepou uličku vrátit, aby si mohli opět říci: Tak tudy ne přátelé! :-)))

          0 0
        • Cryzyy  

          minimalne Cannondale to zkousel s Lefty ELO o neco driv https://blog.daum.net/yearim/16899206 i kdyz to teda nebyl bezdrat :o)

          0 0
      • MirosPikos  

        Elektronické ovládání A1, A2, B1, B2, C1… a dál už to známe.

        0 0
    • zimzum  

      GHOST 2022

      0 0
    • JK_Cookie  

      Novy Rocky Mountain Element. Zajimavy je ten bazmel v uchyceni tlumice na zmenu sedloveho/hlavoveho uhlu/ – 4 polohy.Jestli to mel i puvodni model netusim.

      https://bikes.com/…ions/element

      0 0
      • novas752  

        To už měli dřív. Na nějakém modelu to byly dokonce 2 čtverce asymetricky v sově = 16 různých poloh. :-)

        0 0
        • goofy  

          To bylo na Altitude… :-)

          0 0
        • Mr.Duck  

          9 poloh tusim. Rikaji tomu Ride 9. 4 z tech poloh jsou stejne – 4 zpusoby jak to nastavit na stred. Kam se podely ty dalsi 4 se mi ted nechce premejslet :)

          0 0
          • JachymP  

            Ano 9, ale nejsou stejný žádný. Rozdíly poloh jak jdou po sobě jsou samozřejmě celkem malý. Mezi krajníma polohama je to ale znát dost.

            0 0
      • tomxxx  

        Baví mě, že tomu říkaj XC

        2 0
        • Melvin  

          Tak 100 mm už je asi gravel.

          0 0
        • embi  

          Plnohodnotna enduro geometrie:-D Akorát si to tolik nesedne do zdvihu, takže se to v realu tolik nepoužitelná, ale extrém to je každopádně.

          0 0
        • JK_Cookie  

          Presne tohle jsem chtel napsat,ale pak jsem si rek ze budu osocen, ze nejdu s dobou:-))

          0 0
        • Cryzyy  

          v XC se obcas beha, takdy s tim proste popobehnes, kdyz se nevejdes do tocky :-)

          0 0
        • jonti  

          Stejné XC jako SC Tallboy :))

          Vypadá to jako super kolo, ale už bych s ním na výsledek jet maraton nebo XC závod nechtěl. To říkám jako majitel kola 130/120 s hlavovkou 67, kde je to už taky za hranou.

          0 0
          • tomxxx  

            Mně se líbí starý element, to je takový pěkný XC se vším co člověk potřebuje.

            0 0