• borisss

    Zdravím,

    potřeboval bych poradit s výběrem nového kola. Aktuálně mám Meridu One-Twenty 9.600 , velikost L. Kolo jezdí slušně, ale mám k němu pár výhrad.

    NX Eagle neřadí až tak dobře, jak jsem čekal. I když jsem strávil několik hodin laděním a štelovaním, pořád to není ono. Uvažoval jsem o upgradu, ale pokud jsem dobře hledal, NX moc dobře upgradovat nejde.

    Co se týče geometrie, není to špatné, ale příjde mi, že šlapu „za sebe“. A to i když mám sedlo posunuté úplně dozadu.

    Proto začínám uvažovat, že kolo prodám a koupím něco lepšího.

    Měřím 180, vážím 80 kg, délka nohy cca 83 cm. Zdvih cca 130–140 by měl stačit, jezdím jak po cyklostezkách tak v lese. Nebojím se prudších sjezdů, ale skákat nebudu. Letos bych rád zapracoval na technice, takže ideální bude něco dobře ovladatelného.

    Důležité je, že si chci kolo aspoň trochu vyzkoušet, než ho koupím. Proto přichází v úvahu jedině nákup v kamenné prodejně (v Ostravě a okolí).

    Vůbec nevadí, že kolo bude na pohled nudné nebo že 9 z 10 lidí má stejné.

    Zatím se mi nejvíc líbí Trek Fuel EX 8 XT . Nejsem si ale jistý, jestli si nějak pomůžu geometrií.

    Rozpočet mám cca. 80K. Chtěl bych hliníkový rám (a raději lepší komponenty, než karbon) , řazení XT (nevěřím, že bych si přechodem na GX nějak extra pomohl).

    Omlouvám se, že zakládám další téma. Nemám ale žádného známého, kdo by mi v tomhle poradil.

    Předem díky za rady a návrhy.

    0 0
    • Micey  

      Ten Trek je peknej, ovsem Fox Rhythm za ty prachy bych asi uz nechtel.. Nema Canyon, neco sikovnyho?

      Jinak volbu XT chvalim:)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Nutribird  

      Pokud si pospišíš mělo by být možné si toho Treka půjčit. Dovezou ti testovací kolo na domluvený termín. Je tam poplatek, ale ten se odečítá pokud kolo koupíš. Nebo nějaké KTM, jsou celkem solidně osazené, mají v Opavě ve Sportovních kurzech. Webovky nic moc, malá prodejna, ale jsou ochotní.

      0 0
    • Morchella  

      Ve slevě SCOTT Genius 150/150, kola 2,80×27.5 / 2,6×29, skladem v Olomouci. Má lepší brzdy, než Trek a myslím že i vidlici.

      0 0
      • Micey  

        ..ale zas dvoupřevodník.

        0 0
        • Morchella  

          Za mě pro běžné ježdění výhoda.

          0 0
          • Micey  

            Ale jo, za me byla taky.. dokud jsem si to poradne nevyzkousel a neporovnal:)

            0 0
            • Morchella  

              Tak rozsah 10–51 by už opticky ušel, ale co ty skoky mezi pastorky? Navíc u 2×11 mohu dát jiné převodníky, aniž bych přišel o celkový rozsah převodů.

              0 0
              • snas89  

                2× a 3× něco je už na sportovním kole přežitek.

                Smiř se s tím:)))

                0 0
      • borisss  

        Diky za tip. Ale jak pise Micey: Je to dvouprevodnik. Ted jezdim na jednoprevodniku a nemam s tim problem. Teda az na presnost toho razeni.

        Dival jsem se i na ostatni Scotty, ale ty ceny mi prijdou vysoke. Treba Spark 940, model 2020. Hlinikovy ram, osazeni v podstate stejne jako Trek (hlinikovy ram, razeni SLX/XT), ale cena o 9 000 vic :-/

        0 0
        • snas89  

          Co Orbea?

          Ta na vyzkoušení v Ostravě bude ne?:)

          0 0
          • borisss  

            O tehle znacce slysim poprve. Podle stranek vyrobce v Ostrave opravdu jeden obchod je. Podivam se, co maji v portfoliu. Diky za tip.

            0 0
    • JachymP  

      No nevím, hliníkovej Trek Fuel EX bych nebral, tu hliníkovou zadní stavbu jsem viděl jak se zlomila po škrtnutí pedálem o kořen v zatáčce. A zrovna na Fuel EX je střed dost nízko, takže škrtání pedálem je tam na denním pořádku… Reklamace v rámci doživotní záruky na rám samozřejmě neuznána, v Česku se vztahuje jen na hlavní trojúhelník a uživatel si to navíc přece způsobil sám!

      0 0
      • Nutribird  

        Od 2019 záruka na celý rám. Za 80 by mohlo být to KTM v karbonu.

        0 0
        • wilda81  

          Papír snese všechno. Čas ukáže jak to bude se zárukou doopravdy…

          0 0
      • borisss  

        Ta zadni stavba nevypada na pohled nejak krehka. Alespon ne natolik, aby se zlomila skrtnutim o koren. Nedari se mi ani dohledat nejake diskuze, ze by se to stalo vice lidem. Muzu se zeptat, co presne to bylo za model a rocnik, popr. v kterem miste se zadni stavba zlomila?

        Nicmene s tou zarukou je to celkem oj*b. Zadni stavbu povazuju za soucast ramu, at uz je pevna nebo odpruzena. Zkusim pohledat aktualni info k tomu.

        0 0
        • Nutribird  

          Do roku 2019 byla vyjimka v záruce u některých modelů.

          0 0
        • JachymP  

          2017 Fuel Ex 9.8 27.5 Plus, karbonový rám a hliníková zadní stavba. Má ho kámoš a samozřejmě to nebyla jediná rána co dostal, bylo pár pádů ale ne nic brutálního. Praskla jedna vodorovná vzpěra zhruba v půlce úplně komplet. No, dělá tu chybu, že na tom jezdí ;( Hádat se s tebou nebudu, já jsem to prasknutí viděl na vlastní oči, byla to dost pecka. Stejně tak vidím každou vyjížďku X škrtnutí pedálem. Ale možná je to tím, že má i problém s tlumičem – neudrží tlak nad nějakou hranici, takže ho má dost na měkko, ale naštěstí tak že na jízdu je to OK. Servis tlumiče to ale vůbec nevyřešil. A teleskopka (Reverb) je tam taky nahovno.

          Záruka Trek je úplně k ničemu, protloukl se sice myslím někam do Anglie, ale stejně to zamítli. Poslali ale aspoň stejnou barvu zhruba za 6K (celkem dobrý) i když správně tam měla prý být jiná varianta za 12K. Pohledej tady na bikefóru, pár příběhů na záruku Trek tady je…

          0 0
          • Nutribird  

            Do 2019 byla zadní stavba mimo záruku ještě u dalších pár modelů.

            0 0
          • borisss  

            Ten komentar samozrejme nebyl mysleny nejak utocne. Jenom uz nejakou dobu neverim vsemu, co lidi na internetu pisou :)

            Kdyz uz pises o tom lamani a tlumici, hledal jsem, co ze to vlastne je te Re:Aktiv. Nasel jsem video , kde borec rika, ze diky tomu znicil uz 3 rafky. A potom jsem si v komentarich pod videem precetl, ze s tim vlastne tlumic nemel co delat a borec mel nejspis podhustene kola.

            Chci tim jenom rict, ze chyba muze byt jinde, nez se na prvni pohled zda. Mas mekky tlumic → skrtas pedalem → zlomis zadni stavbu. Ono se to skrtnuti nemusi zdat velke, ale nejaka sila tim na ten ram urcite pusobi.

            Opet „no offense“. Predpokladam, ze kamarad vi, jak si spravne seridit kolo.

            Jdu hledat ty vlakna se zarukou Treku.

            0 0
          • Nutribird  

            No prvně napíšeš, že trošku škrtnul pedálem a prasklo. Potom to byla pěkná rána a už něco před tím. K tomu nefunkční nebo špatně funkční tlumič a ono se to pokazilo. Fakt divné

            0 0
            • JachymP  

              „trošku“ jsi napsal ty. Když si ani nepřečteš co píšu, tak radši nereaguj!

              0 0
              • Nutribird  

                Škrtnutí pedálem o kořen v zatáčce. No tady velký prostor pro představivost. Bohužel pro mě není tvůj popis důvěryhodný.

                0 0
                • JachymP  

                  :) já se s tebou vůbec nebudu hádat. Přeju ti, abys se svým slashem měl víc štěstí!

                  0 0
                  • Nutribird  

                    Třeba s tím škrtání pedálem v návaznosti na tlumič máš pravdu. Stejný problém na Trance, ale to je o servisu tlumiče né o kole. Čas ukáže

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Jj, by me zajimalo, kolik lidi dela servis preventivne, kolik dle manualu a jake ÷ to presvihne a neresi ;)…

                      0 0
      • ceo  

        346 je spíš vysoký střed. Podívej se na Santy, tam je výška BB 335, u nějaké geo jsem viděl i 332

        0 0
      • bop  

        … jestli ono taky nezáleží na nastavení mino link… kde to nějaký cenťák dělá.

        Ad záruka by mě zajímala jiná věc – mé jsem kvůli záruce registroval u dovozce, Bretton, který už dovozcem není.

        0 0
        • ceo  

          Mini pokládá o 0,5 stupně a cca 5mm na středu.

          Reklamace bude vyřizovat místo Brettonu evropská centrála Treku v Holandsku. Optimistický doufám, že tak stejný přístup k reklamacím budou mít všechny Evropští zákazníci

          0 0
          • bop  

            u 2017 je to 335 vs 344. Jen píšu, že ten skoro cenťák může být důvod pro škrtání pedálu na denním pořádku, který já s mino na high extra nepozoruju.

            Spíše jde o to, že certifikát vystavil Bretton, který evropskou centrálu asi zajímat nebude. Doufejme, že to nevyužiju…(i když před lety jsem slyšel o reklamaci staršího rámu za aktuální… :) )

            0 0
            • ceo  

              NOvý je 346/339 tzn. 7mm. DOst pochybuju, že by dávali střed výš než na starém.

              ROzdíl bude spíš v SAGu. Kdo vozí větší sag, bude se dostávat s BB níže.

              0 0
    • borisss  

      Par dalsich kandidatu:

      Giant Trance 29 1 GE 2020: Hlinik, Shimano XT, brzdy XT 4pistkove. Za 77K docela prijatelna volba. Vzhledove se mi ale Gianty moc nelibi, ty ramy vypadaji takove bachrate :D

      RockMachine Blizzard TRL 90–29: Hlinik, razeni + brzdy XT, vidlice + tlumic od DVO (vubec neznam). Cena je ale vyssi, 85K.

      Ani u jednoho jsem se ale jeste nedival na geometrii.

      0 0
    • schrapnel  

      Ahoj ako sa trailove kola chovaju na “normalnom” jazeni? 90% casu sa tulam v polabskej nizine, sem tam na kole do prace (cyklostezky 42km) ale bavi ma aj jazdenie na trailoch (ziadne velke skoky/dropy). Existuje vobec tak vsestranne kolo?

      0 0
      • ceo  

        Jsou hladké flow traily, enduro traily. Univerzál neexistuje. Trailbike enduro traily zvládne- záleží na podvozku jak dlouho a jak v pohodě

        0 0
        • schrapnel  

          A xc celopero zvladne v poho take flow traily? Na mojom ht (spesl chisel) som v pohode zjazdil vsetky cierne na singletracku pod smrkom v prehlade tak sa pytam …

          0 0
          • wilda81  

            Kup si podle toho co budeš jezdit většinu času. Nebo se chceš většinu vyjížděk tahat s těžkým prezdvihovanym kramem?

            0 0
          • Nitroglycerin  

            Na flow-traily pod Smrkem můžeš skoro na čemkoliv. Však sis to sám vyzkoušel.

            Před pár lety jsem tam poprvý byl na starým HT Author Basic (poctivá ocel, 26", špalky, 3×9, kolo za cca 10k:-)), byl jsem nadšenej a projel jsem to všechno bez potíží.

            Pak jsem si pořídil fulla a samozřejmě zážitek výrazně větší, o tom není pochyb.

            0 0
    • Venda  

      https://www.teamsport.cz/…kost-ramu-l/?…(2–3)&utm_term=

      0 0
    • indet  

      Co tak něco od Whyte, ti se na trailove kola specializují. Prodejnu mají v Novém Jičíně.

      0 0
      • borisss  

        Divam se, ze verze T-130 se dela jen ve verzi 27,5". Verze 29" se zase delaji jenom v karbonu a cena zacina na 93 000 :-/

        0 0
        • indet  

          T129 79999Kč video zde.

          Mivají předvaděcí kola , na které dokažou udělat cenu.

          0 0
          • indet  

            Ale neni na XT jak píšeš výše , karbonovou 120 maji stejně na Sramu.

            Mě úplně vytačí firmy kde si nemohu vybrat osazení. Od dob Gripshiftu nemusím Sram a jezdil jsem vždy Shimano k mé plné spokojenosti. Pokukoval jsem po Trek Top Full, ale na kole co jsem mi libí maji zase nasáčkovaný Sram.

            Uvidím přiští rok. U mě se z důvodu váhy zužuje výběr jen na kola s nosnosti 136kg, holt trochu jsem vyrostl do všech stran :-)

            0 0
            • borisss  

              Je to divne. Ten Whyte T129 vubec nemuzu najit, ani na whyte.bike. Neni to nejaky doprodej starsiho modelu? Nasel jsem nejake recenze az z roku 2013. Ale to asi proto, ze ten model rok co rok vylepsujou.

              S tim osazenim je to bida. Vetsina kol nad kteryma uvazuju, maji Sram GX. A to ani nemluvim, ze na vetsine se jeste na prodejne musi menit brzdy za nejake obstojne.

              Ne ze bych vylozene Sram nechtel, ale po momentalni zkusenosti mam ze Sramu trosku strach.

              0 0
              • theedge  

                Jezdim GX rok a pul enduru kde mu davam pekne zabrat a nemam s nim uadny problem.porad radi jako vino.

                Tahszka loni dostavala peknou sodu protoze jsem hodne padal. Byla ohnuta ze to radilo o jeden prevod vedle – rovnal jsem to rukou a jelo sedal.

                0 0
    • Darkson  

      Ten Trek Fuel EX8 XT mám cca 6 týdnů, v osazení jsem udělal jen malé změny – koukni do profilu. .

      letošní model je dost odlišný od svého předchůdce, geometrie je více endurová (hl.úhel 66). rám je tužší a bytelnější, víceméně se vůbec neliší od Slashe. Oproti té Meridě to bude velká změna – 1.20 je XC trailbike, EX8 je nízkozdvihé enduro.

      Já osobně jsem chtěl něco jezdivějšího na endurové traily, což tenhle model splňuje. otázka je, zda je EXo vhodné pro tebe, určitě doporučuji projet, Já jsem vyměnil ty Bontrager gumy za 2,3 a bajk je mnohem hbitější. Co se týče XT řazení, zatím spokojenost, řadí spolehlivě a přesně a není potřeba nijak štelovat, i když pocitově je chod páčky řazení tužší než u GX. střed je také dostatečně vysoko, ve vlákně popsané škrtání pedálů při šlapání se nekoná (i když mám kliky 170 mm).

      0 0
      • borisss  

        Velky skok pro me byl prechod z GT Avalanche (HT, 26", razeni 3×8) na soucasnou Meridu (full, 29", 1×12). Vyber Meridy byla hodne loterie, ale nakonec to nebyla spatna volba.

        Fuel se geometrii podoba tomu Whytu nebo YT Izzo, ktere navrhuji kolegove niz. Sice ty kola stejne jako Fuel nemusi byt to co hledam. Ale chtel bych alespon zkusit, jak velky rozdil to je. I proto, ze letos bych chtel hodne omezit cyklostezky a zacit jezdit vic do lesa. A chtel bych zkusit i nejaky bikepark.

        Jak jsi na to Fuelu spokojeny s vidlici? Zkousel jsem hledat, jak to ma Fox se znacenim. Ty Rhythm vidlice se pry davaji jenom na seriove kola a oproti rade Float Performance jsou trosku robustnejsi (nebo tak neco). Jak velky je rozdil mezi Rhythm, Perf. Float, Elite a Factory? V tom vyctu vypada Rhythm spis jako lowend :-/

        0 0
        • theedge  

          Haha tak tady to bude na dlouhy povidani :-D

          Hele ja ti doporucim jednu vec – nech si jeste roktu Meridu. Nech si seridit Eagla, uprav si posed. Za ten rok zjistis co vubec chces jezdit a jeste usetris mrak penez.

          Pokud mluvis o tom ze chces omezit cyklostezky a vic do lesa – ta Merida neni zadnej vybuch ale jezdeni po lesich v pohode zvladne.

          Mezitim zjistis co vlastne chces.

          0 0
    • theedge  

      Se sedlovym uhlem 75.5 a nizkym Stackem na Meride se ti zda ze slapes moc pod sebe ? A k tomu jeste i se sedlem uplne vzadu? Dost zvlastni pozadavek.

      Tak to se ti bude hodne spatne hledat. Trend novych geometrií je delat jeste vic kolmou sedlovou trubku – tudis slapre jeste vic pod sebe.

      Jestli to jenom neni spatnym nastavenim posedu, kokpitu.

      A u toho NX – nemas ohlou patku?

      0 0
      • borisss  

        Ona ta geometrie neni zase uplne hrozna. Moc kol mi rukama neproslo, takze vlasne nevim, jestli je to dobre nebo jestli to muze byt jeste lepsi. Je to jen muj subjektivni pocit. Ale kdyz se ted divam na geometrie ostatnich kol, tak jsou rozdily minimalni, takze ten posed bude nejspis v poradku.

        A u toho NX – nemas ohlou patku? Dneska mi to nedalo. Vypustil jsem tlumic, a zacal jsem merit delku retezu podle ofiko videa od sramu. Musel jsem retez zkratit o jeden clanek. Napumoval jsem tlumic, nastavil SAG, nasteloval dorazy vcetne vzdalenosti od pastorku podle te cervene Sram merky. Patka je v poradku, pro jistotu jsem ji dotahnul i momentovym klicem.

        Dneska jsem to jel projet a radi to o poznani lip. Nicmene porad to neni ono. Nekdy se tomu nechce na mensi pastorek, nekdy to prehodi o dva a pak se to vraci (ale tohle je asi znamy problem tehle sady, viz https://www.youtube.com/watch?… ).

        Na jednu stranu je to moje chyba, ze jsem myslel, ze je vsechno v cajku. Ale na druhou stranu jsem predpokladal, ze na novem kole bude vsechno presne zmerene a sestelovane (na garancni prohlidce kolo bylo).

        0 0
        • JachymP  

          NX jde rozhodně vyladit tak, že řadí bezchybně. Křivou patku od oka vůbec nemusíš vidět. Jestli to blbne, tak dost pravděpodobně křivá je. Dej to do servisu a vyladí ti to.

          0 0
          • borisss  

            Asi jo. Uz mi dochazi napady. Jestli mi reknou, ze je kriva patka, budu dost prekvapeny. Nikdy jsem na tom kole nespadl a ani tu prehazovacku jsem nikde neskrtl.

            V pondeli to tam zavezu a uvidim, na co prijdou.

            0 0
    • Velkejtvrdak  

      Upřímně? Pokud to chceš zkoušet, zajdi si do těch bikeashopu a oni ti poradí a ukážou co je možné vyzkoušet. V Ostravě bych doporučil yogi, bicykly.cz, to máš na proti sobě a můžeš se stavit ještě v bikekramu v Porubě. Upřímně myslím ze většina modelu včetně těch co ti tady poradíme nebude, nevyzkoušíš, co se tyče zkoušení bral bych i z netu, projedu po koberci líbí nechám nelíbí zabalim zpatky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.