nové kolo - skládat sám nebo koupit komplet

54 nepřečtených
  • Liuk

    Zdravím, přemýšlím nad koupí nového kola nebo výměnou nějakých dílů. Zatím mám meridu matts 80 + vzduchová vidlice. Jen bych se chtěl zeptat jestli je lepší koupit nové kolo v kompletu a nebo na ten rám co mám teď koupit nějaké věci? Těma věcmi mám na mysli nová kola, brzdy, kotouče, adaptery, řazení, přehazovačku, kazetu a samozřejmě řetěz. Co jsem se díval tak díly by vyšly něco kolem 8000,– Kč, nové kolo se stejnými nebo podobnými komponenty za 16–18000,– Kč. Má cenu upgradovat staré kolo – rok 2011? Jde o to, že když teď budu upgradovat díly tak budu mít např. kvalitní kola, osazení třeba slx a xt, ale starý rám. Ale co třeba když bych za 1–2 roky vyměnil rám? Už budu mít k rámu kvalitní komponenty.

    Dík za odpověď.

    0 0
    • Azmir  

      Měl jsem stejnou meridu viz profil, nevím co od upgradu čekáš, pokud tam máš vše co funguje tak kromě toho udělat si radost nevidím důvod. Ono obecně tyhle upgrady se nevyplácí, člověk do toho naleje hrozně peněz a pak když to má poslat do světa tak je mu to až líto, jakou směšnou částku za to dostane.

      Pokud tě kolo baví, tak se radši na nějaký upgrade vykašli, ono ani kolo za 16–18 tis nebude skoro žádný rozdíl oproti tomu co máš.

      Pokud tě ta cyklistika fakt baví, tak bych radši ještě něco pošetřil, pak meridu prodal a kooupil za to nějakého fulla třeba na bazaru popřípadě nějaké 29 či 27,5 pevné HT v carbonu .

      0 0
      • Singlespeed  

        Přesně takovou reakci jsem čekal. Ještě pár podobných a kolega Liuk bude tak zmatený, že si koupí na své občasné projížďky kolo za 50 litrů :-). Připomíná mi to Spešl Concept store (Zákazník: Dobrý den, chtěl bych koupit nějaké kolo cca za 16 tisíc na občasné projížďky pro radost… Mazaný prodavač: Za 16 tisíc, to si, samozřejmě, děláte legraci. Z takového kola přece nemůžete mít radost. Osobně bych vám doporučil zde tohoto karbonového Stumpíka za 60, to je aspoň mazel! :-)

        0 0
        • alinceb  

          Tuhle scénu jsi viděl nebo odtušil?

          0 0
          • Singlespeed  

            Jen jsem odhalil příčinu prudkého zvýšení počtu nabušených karbonových Spešlů na cyklostezkách ;-).

            0 0
          • Smazaný účet  

            ja to zazil… byl jsem se podivat na sedla od speslu a borec hned zacal vyzvidat co jezdim a zacal mi doporucovat epica v cene od 60 nahoru, ze prej na tom se mi bude jezdit nejlip ze vsech kol…

            0 0
            • jIrI___  

              Stejná zkušenost z Bikomaticu. A to jsem tam byl jen nechat zkontrolovat dotažení výpletů. Jakmile viděli, že nejezdím na 29", nastalo peklo :D

              0 0
            • pocestny  

              :-D

              Já to zažil v trochu jiné podobě loňského jara. Přišel jsem do SCS a říkám:

              Zákazník: „Dobrý den, plánuju, že si na podzim koupím SJ FSR Elite 26“ v Mku za 70, ale chtěl bych to trochu omrknout…„

              Podavač: „Dobrý den, hmm to bude těžký, vony už nejsou skladem v celé ČR, proč nechcete 29“?

              Zákazník: „Nechci, díky. A máte tu jiného SJ FSR v Mku, že bych si ověřil velikost?“

              Podavač: „Jo jo něco najdeme, počkejte… aaa JO! Tady máme jeden 26“ v eLku(!) v carbonu(!) za 130.000(!)…“

              Výsledek: Tehdy jsem prostě netušil, že ti idioti mají vyprodáno na začátku sezóny a v podstatě během roku prodávají jenom ležáky nějakým vocasům. Tak jsem si tam v ten den pouze ověřil, že eLko je mi velké :-D a šel jsem do hajzlu a už jsem se tam nikdy nevrátil.

              Přišel podzim, a já jsem se rozhodl postavit si bika na rámu Camber Elite 26" 2012 + systému 1×10. Udělal jsem kompromis v podobě nižšího zdvihu, ale dal jsem za něj jenom 45.000 (přičemž SCS ode mě neviděl ani kačku… smůla).

              (EDIT: Já jsem měl do té doby vyzkoušené jenom SXko v eLku a věděl jsem už tehdy, že mi je to krapet větší. A ten Camber mi se svýma 120mm celkem vyhovuje… tedy zatím.)

              0 0
              • nitraq  

                Vykřičník u Lka chápu, ale v čem je problém cena kola, když chceš jen vyzkoušet velikost?

                0 0
                • pocestny  

                  To máš pravdu – v daný den nehrálo roli, že to byl carbon za dvojnásobnou cenu. Ale celkový přístup byl, že nebyli schopni dodat žádný bike, jaký bych chtěl (uvažoval jsem ještě o variantě EVO) – V tu chvíli byly sehnatelné jen varianty v carbonech, v eLcích, 29" Epicy a případně kombinace nechtěného (29" SJ v carbonu)… a to ani v danou chvíli (ani kdybych jim položil ty prachy na stůl), ale nejspíš ani do konce roku.

                  Chápu, že je mnoho zákazníků, kteří si objednávají bika na podzim a čekají na něj do jara. Já tenhle business model nerad, mám radši, když dostanu všechno hned. Je to tedy i moje neochota jejich přístup akceptovat. Na prodejnu SCS nejsem ********, chápu, taky to asi není přímo jejich chyba, že jo. Ale konstatuju, že měli vloni o 1 zákazníka méně.

                  0 0
                  • nitraq  

                    Asi díky stávajícímu obchodnímu modelu prodají dostatek kol, tak nemají důvod na svém přístupu měnit. Nelíbí se ti to? Nakup jinde:)

                    0 0
        • Azmir  

          Já napsal svůj názor, každý ať si dělá jak myslí, ale pokud co cyklistika baví a někdy v budoucnu by to nové kolo stejně koupil, tak mi upgrade přijde zbytečný, pokud vše funguje. Napsal jsem radši dopředu s čím se může setkat, protože většinou to tak bývá, že lidé nahážou do „šrotu“ plno peněz a později toho litujou.

          0 0
      • Liuk  

        Ano, pokud bych ho posílal do světa ;-) ale když teď budu brát variantu, že kolo zůstane doma tak mi komponenty zůstanou a teoreticky za 2–3 roky můžu pořídit rám a pořád budu mít sice staré, ale kvalitní osazení + eventuálně nový rám… navíc předpokládám, že kolo okolo 18k bude mít srovnatelný rám jak mám teď ;-) protože na čem jiným ušetřit když by tam náhodou bylo lepší osazení?

        0 0
        • Azmir  

          Pokud máš v plánu vyměnit tolik komponentů a později i rám tak vlastně vyměníš skoro celé kolo, proto se ptám znova, není lepší ten rok třeba jezdit a pak koupit nějaký carbon?

          Jinak jde o to, že za pár let už budou slušné 26kové rámy téměř k nedostání, což už se děje dneska, takže budeš mít 26kovou vidlu, kola, ale slušný rám za 2–3 roky na to nekoupíš, takže stejně budeš odsouzen koupit nové kolo, ale dělej jak myslíš, stejně to vypadí, že už si rozhodnutý.

          0 0
          • Liuk  

            Aha… takhle jsem o tom nepřemýšlel… dík za informaci, to se asi fakt nevyplatí… no uvidíme

            0 0
          • Singlespeed  

            Já pořád nevím, proč by měl člověk co pár let měnit rám. Například ten zlatý , co mám v profilu, mám už od roku 2006 (tehdy už to byl starý model koupený ve výprodeji) a pokud neprdne, tak mě nenapadá důvod, proč na něm nejezdit stále dál. Ale jsi o generaci mladší, tak to asi vidíš jinak, poněkud spotřebněji :-).

            0 0
            • Azmir  

              Co třeba proto, protože to zakladatel přímo v úvodním příspěvku napsal?

              0 0
    • Singlespeed  

      Pokud ti rám pasuje a není poškozen, tak nevidím důvod kupovat nový.

      0 0
      • Liuk  

        No právě, že ten rám mi docela sedí… Taky si myslím, že pokud je rám v pořádku (i když to není žádná hitparáda to je jasny) tak není důvod ho měnit.

        0 0
    • Liuk  

      Jinak teda když bych měl být konkrétní tak jsem se předběžně díval po tomto:

      kola http://www.kupkolo.cz/…erna_z90655/

      brzdy http://www.kupkolo.cz/…5-bila_z721/

      přehazovačka http://www.kupkolo.cz/…e-sgs_z2529/

      takže zatím 5939,– Kč + řazení okolo 1000,– Kč + 1000–2000 za redukce, řetěz atd…

      oproti novému kolu za 18k je to rozdíl… nějaké rady k tomu co jsem zatím vybral?

      0 0
      • Azmir  

        Pokud kola tak aspon MT-65, není to takový rozdíl v ceně ale v hmotnosti a funkci je rozdíl veliký. Brzdama si asi vůbec nepomůžeš, pokud si chceš výrazně pomoct, tak za cenu okolo 2 tis se dají koupit nové Deore 2014 označení tuším 597. Přehazku měníš proč? Víš o tom, že na řazení má vliv hlavně řazení, nikoli přehazovačka, přehazovačku bych měnil pouze pokud by tvá stará odešla do věčných lovišť a byla neseřiditelná nebo značně jetá.

        Podle komponentů co si vybral mi přijde, že tomu až tak nerozumíš, ale pouze si chceš udělat radost, vybral si komponenty, kterýma si uděláš pouze tu radost, ale tvé kolo to nějak znatelně nezlepší. Jinak pokud měnit celý pohon, rovnou bych přešel na desítku.

        0 0
        • Liuk  

          Ještě chybí nejspíš zásadní informace a to je ta, že kolo je teď s „V“ brzdama ;-) proto ty kola, brzdy… Doufám, že nyní už mi aspoň trošku dáš za pravdu, že minimálně ty kola a brzdy jsou potřeba ;-)

          0 0
          • n04r3d  

            a máš na rámu navářky na třmeny?

            0 0
          • Azmir  

            Jestli je tak nutně potřebuješ si musíš rozhodnout sám, každopádně i tak bych vzal ty varianty, které jsem popsal a místo XT pohonu bych vzal Deore 2014, cenově to vyjde nastejno, ale službu to to udělá mnohem větší.

            0 0
        • Singlespeed  

          Přechod na desítku není špatný nápad. Když dá SLX starší model, tak to vyjde cca něco málo přes 2500 Kč (šaltr 699, řazení 799, kazeta 799, řetěz HG-53 214). Kliky a přesmyk může nechat.

          0 0
    • Lance  

      staré kolo – 2011 – ty vole ty už si tady z toho taky zmagořený co? dyť máš nový stroj

      0 0
      • Smazaný účet  

        po desiti letech se da rict, ze kolo je po smrti nebo v nejlepsich letech:)))

        0 0
      • Liuk  

        Chtěl jsem jen poradit jestli má cenu na „starej“ rám něco kupovat nebo rovnou novy kolo. Podle všeho na kole za 18k bude stejně skoro stejný rám jak mám teď → takže teoreticky stejná kola a rozdíl 8–10000,– Kč.

        Takže po všech úvahách mi jednoznačně vychází nejlíp pořídit nějaké díly. V mém případě vypletená kola + brzdy + kotouče + řazení…

        0 0
        • Lance  

          ale proč to chceš měnit? dyť to máš nové, neříkej, že to máš zničené za tři roky

          0 0
          • Liuk  

            Jak jsem už psal jsou tam „véčka“ a všechno v základu. Na 90–95kg to asi není ideální. Proto ta přestavba – hlavně kvuli kotoučům.

            0 0
            • Lance  

              aha, tak to jo, z véček na kotouče to chápu, ale proč kazetu, řetěz, přehazku když funguje?

              0 0
              • Liuk  

                už jsem to zvážil a opravdu přehazku budu řešit až odejde. takže zatím kola + brzdy + řazení.

                0 0
    • rock  

      2–3 roky starý kolo by mělo s běžnou údržbou fungovat skoro jak nový. Pokud máš véčka, měly by smysl kola+brzdy. I když já bych teda asi počkal, až probrzdím ráfky :-)

      Šaltr, řazení, přesmyk… jestli si chceš udělat radost, tak samozřejmě klidně vyměň. Ale jinak bych je nechal, dokud budou držet a nebudou mít nějakej zásadní vakl nebo nechytnou nějakou fatální ránu. Větší rozdíl dostaneš, když před sezónou vyměníš lanka s bovdeny a rolničky v přehazovačce.

      Kazeta, řetěz je spotřebák, to stejně měníš a řetěz za tři kila funguje stejně jak řetěz za šest…

      Na nový kolo za 16–18 bych se vykašlal, tvoje zatím není tak starý, aby výměnu akutně potřebovalo. Rám v té cenové kategorii nebude o moc lepší než to, co máš teď, vidlu už jsi upgradoval (teda aspoň si to myslím, Matts měl snad nějakou základní Gilu a ty píšeš, že máš vzduchovku) a na zbytku si moc nepomůžeš.

      0 0
      • Džey Ár  

        Tak, tak! Utrať třeba víc za ty kola, například ty MT65 co tu někdo psal jsou poměrně levné a jsou to bezdušáky, uděláš velký pokrok už jen v pohodlí. No a zbytek do těch brzd.

        0 0
    • Liuk  

      Nebudu zakládat zbytečně nové téma, ale ještě k výběru těch kol. Co třeba Shimano XT WH-M776 http://www.cyklosen.cz/…TB-M776-DISK ?? opakuji, že váha jezdce je 90–95kg. Dík za odpověď

      0 0
    • Liuk  

      zakládat nové téma opět nebudu :D takže můžete mi prosím doporučit něco z těchto:

      http://www.kupkolo.cz/…8–28_z93179/

      http://www.cyklonemcik.cz/…erdisc-26-xt

      Především jde o poměr cena/výkon. Nechat si vyplést kola jsou super, ale vyjdou výrazně dráž. Nejezdím žádný extrém.

      Dík

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.