• Jakups

    Ahoj, rád bych si koupil kolo. Podotýkám že na rekreační jízdu. Cca 30 Km vyjížďky třeba 15× do roka takže žádné lámání rekordů. Terén po kterém plánují jezdit jsou cyklostezky silnice, polní cesty, lesní cesty ale žádný divoký terén prostě pianko. Z těchto výše uvedených důvodu a toho, že kolo neplánují jako nový smysl života ale spíše zpestření volného času jsem si na kolo stanoví budget okolo 15 000 Kč. Vím že to není mnoho ale myslím, ze pro mě využití je to adekvátní. Vybrané mám aktuálně tyto:

    https://www.insportline.cz/…9-model-2022?…

    https://www.insportline.cz/…9-model-2022?…

    https://www.bikero.cz/…022-p542481/?…

    https://www.kupkolo.cz/…arl_z115823/?…

    Je jedno které vyberu nebo je některé z nich podstatně horší či lepší? Díky za rady

    0 0
    • Johny_r  

      Z vybraných kol je to asi fakt jedno. Všechny mají nefunkční pružinové vidlice a tři převodníky, což je dnes už doména nejlevnějších kol. Jezdit to bude, nějakou větší radost z jízdy bych radši nečekal. Od stolu se to těžko vysvětluje, ale když si sedneš na pořádné kolo (dnes počítej min. 30 000), tak okamžitě zjistíš, o čem tu všichni mluví a proč nejčastější odpověď je přišetři a kup si něco pořádného.

      Je spousta lidí, kteří netuší, jak může kolo jet a další spousta, které je to jedno a prostě si užívají výlet, ne jízdu. Jestli do takové skupiny spadáš, tak všechna ta kola poslouží – dovezou tě na výlet.

      Problematika levných kol je pokrytá třeba tady:

      https://www.bike-forum.cz/…na-kola-srot#…

      A jinak mrkni na Decathlon. V levných kolech se tam dá většinou vybrat líp než jinde, ale 15 000 je dneska na kolo fakt málo peněz. Čistě namátkou: https://www.decathlon.cz/…_/R-p-301098?…

      Další možnost je bazar, ale bez zkušeností je to trochu loterie.

      2 0

        MTBIKER doporučuje

      • Jakups  

        Ahoj, dík za reakci a chápu tvůj názor. Zázraky od toho nečekám. Nicméně jak píšeš nekupuji to ani tak kvůli tomu abych si užíval pocit z jízdy, ale protože si chci zpestřit volnou chvíli a občas se místo pěšího výletu vydat na cyklo výlet. Z toho důvodu nevidím v kole za 30k pro mě jeho potenciál který bych dokázal využit. V momentě kdy bych věděl že budu jezdit pravidelně alespoň 1000 km ročně uvažoval bych asi o výběru jinak. Alespoň vím že z těch zaslaných můžu vybrat to nejlevnější a bude to jedno

        0 0
        • Georrge  

          Neboj, kolo za 30k ještě zdaleka není moc drahé na to, abys na něm jel jen 15× do roka :) je tady plno lidí co jezdí méně a mají dražší kola. A taky se může stát, že po koupi lepšího kola konečně přijdeš na to, o čem to kolo vlastně je a začneš jezdit více.

          Ale pokud rozpočet opravdu nedovolí, tak i na kole za 15k se dá jezdit a nemá moc vliv jaké si koupíš.

          3 0
    • Petan.VUT  

      Za mně bych bral z toho decathlonu. :)

      0 0
    • wert7  

      Jedna z nejlevnejsich moznosti, ktera není vyslovene spatne, je napr. toto:

      https://qayron.com/…mkii-5--p167

      0 0
    • Modus2  

      Tebou vybraný kola jsou na turistické vyjížďky 30km 15× do roka dobrý až až. Kterékoliv z nich ti dobře poslouží a vydrží minimálně 10 let. :-)

      0 0
    • Baf13  

      Toto MMR za tu cenu není špatné https://www.tsbohemia.cz/…d403372.html

      https://www.tsbohemia.cz/…d400628.html

      Na tvé požadavky bych hledal něco s pohonem 2×9/10, do 3×8 už bych dnes nešel a 1×10/11/12 pro tvůj účel není moc vhodné.

      Ještě by nebylo od věcí napsat výšku a váhu.

      0 0
    • xtonda  

      To radši dekáč

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-329346

      0 0
      • Jakups  

        Nad tím jsem taky uvažoval ale vzhledem k tomu, ze kola které jsem zaslal má místní obchodník, který mi z MOC dokáže ještě cca 1500 slevit a Decatlon nemám nikde v dosahu abych si kolo projel. Také zajisté když povezu kolo do servisu, které jsem tam koupil bude na mě jistě koukat jinak bez když jim tam provezu kolo z Dekace. Proto přemýšlím nad těmi které jsem zaslal. V čem je to kolo z dekace lepší?

        1 0
        • xtonda  

          To kolo z Dekáče má moderní 10r pohon s přehazovačkou se stabilizátorem řetězu.

          0 2
      • Baf13  

        Na jeho užití 30z převodník určitě ne, to bude kmitat nohama i při 20km rychlosti.

        0 0
        • xtonda  

          Píšou, že se dá dát i 32, já mám nejrychlejší 32/11 a stačí mi to.

          0 0
          • Baf13  

            Na rovinách budeš šlapat jak křeček, chtělo by to min. 34 lépe 36z. Na to co budeš jezdit pohon 1×… opravdu není moc vhodný.

            Podívej se na to kolo MMR, to je podle mě pro tebe ideální volba s pohonem 2×9 a docela slušnou pružinouvou vidlici v této ceně.

            Ono je taky rozdíl jestli to 32/11 máš na 26" nebo 29" kole

            1 0
            • Murray  

              Ty jo tohle nechápu, já jezdim převodník 30 a vzadu 10–51, v cyklobande nejsem jedinej s tímhle převodem a vůbec mě to nelimituje, jako ano, na rovinkach jezdim občas 32–10, ale na rychlost cca 35km/h to při trochu větší kadenci stačí, ale přijde mi to, ze to už s rekreační jízdou nemá vůbec nic společného, takže pro tazatele na rekreační jizdu bych to úplně doporučil, jinak jezdíme převážně terén, les, stezky atd, vyloženě silnici minimálně

              0 0
              • MatS  

                Mas v tom nejaky zmatek. 30 nebo 32z prevodnik?

                0 0
              • novas752  

                Ono s tim také souvisí ekonomika provozu respektive využití kazety. S 30z převodníkem po rovinatých zpevněných cestách nejčastěji používáš ty nejmenší pastorky (4., 3., a 2.) = kazeta na odpis daleko rychleji než s 34 převodníkem, kde při stejné rychlosti používáš o 1–2 pastorky větší. Více zubů = pomalejší opotřebení, větší roztečné kružnice = řetěz se v tahu méně otáčí = pomalejší opotřebení, menší křížení řetězu = pomalejší opotřebení, menší pákový převod na klikách a větší na kazetě = opět menší opotřebení. Zdálo by se že blbé 4 zuby jsou pramalý rozdíl, ale reálně to udělá klidně 1000km.

                1 0
                • Murray  

                  Je to asi pravda, nicméně kdybych to vyměnil za 34, mám pocit ze už nevyjedu dost stoupání co často jezdíme a hecujeme se, kdo to vyjede a kdo ne ( samozřejmě v terénu), třeba při stoupání 24% v terénu už jedu s 30z-10 na limitu, co jsme schopnej uslapat, neříkám ze s lehčím převodem by to bylo snadnější, ale těžší bych asi neušlapal, sesednout na výjezdu by mě mrzelo mnohem víc než nejet 40km/h na rovince

                  0 0
                  • Murray  

                    Tvle já mám dost, při stoupání samozřejmě 30z – 51

                    Už raději nic nepíšu :-)

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, jen to tedy není o 1–2 pastorky, ale až na jednu výjimku ani ne o celý jeden pastorek:

                  • 34z placka je o 13,3% větší než 30z
                  • 12z pastorek je o 20% větší než 10z (tady to tedy je jen 2/3 jednoho převodu)
                  • 14z pastorek je o 16,7% větší než 12z (tedy pořád větší skok než ty placky)
                  • 16z pastorek je o 14,3% větší než 14z (tedy pořád větší skok než ty placky)
                  • 18z pastorek je o 12,5% větší než 16z (jediný případ, kdy je to opravdu těsně méně, ale s minimálním rozdílem, tady tedy je to o jeden pastorek)
                  • 21z pastorek je 16,7% větší než 18z (tedy pořád větší skok než ty placky)
                  0 1
                  • wert7  

                    Velmi zjednodušeně se to dá definovat tak, že změna převodníku o 4z znamená posun o 1 pastorek na kazetě (např. 36 vs. 32 zubů). Pro nejmenší pastorek to sice moc nesedí, ale na konci kazety už to odpovídá poměrně přesně..

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak zjednodušit na jeden pastorek by se to dalo, i když ani na konci kazety to skoro nikdy není celý pastorek.

                      Třeba:

                      • 33z pastorek je o 17,9% větší než 28z
                      • 39z pastorek je o 18,2% větší než 33z
                      • 45z pastorek je o 15,4% větší 39z
                      • 51z pastorek je o 13,3% větší než 45z (z konce kazety tedy jediný případ, kdy je to stejné, jinak jsou ty skoky na kazetě o dost větší)

                      A můžeme to srovnat za celou kazetu v průměru:

                      • 51z pastorek je o 410% větší než 10z (a je to za 11 skoků) nebo tedy 5,1 násobek nejmenšího
                      • 11× skok stejný jako skoek mezi 34z a 30z plackou je 1,13311=3,96 (tedy 3,96 násobek) a tedy o 296% více

                      V průměru je tedy skok mezi pastorky jen 78% skoku 34z/30z. Tedy v průměru to je zhruba tři čtvrtě pastorku.

                      0 0
                      • wert7  

                        Kvůli velkým rozdílům na nejmenším pastorku to v průměru vypadá hůř než ve skutečnosti:

                        https://howto.bike/gears/#…

                        Mezi 36×14 a 32×12 je to ještě docela rozdíl, ale pak už to více méně odpovídá:

                        36×16 ~ 32×14

                        36×18 ~ 32×16

                        36×45 ~ 32×39

                        36×51 ~ 32×45

                        Ty převody jsou někde úplně identické nebo jen s minimálními rozdíly.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ten první skok ten celkový průměr zase tak moc neovlivní vzhledem k tomu že je to celkem 11 skoků. Bez něj to bude samozřejmě o něco lepší, ale pořád to nebude zdaleka celý převod:

                          • 51z pastorek je o 325% větší než 12z (a je to za 11 skoků) nebo tedy 4,25 násobek druhého nejmenšího pastorku
                          • 10× skok stejný jako skoek mezi 34z a 30z plackou je 1,13310=3,5 (tedy 3,5 násobek) a tedy o 250% více

                          V průměru (při porovnání kazety až od druhého nejmenšího pastorku po největší) to tedy je 3,5/4,25=0,82. Tedy 82% skoku 34/20. 82% je už více než 78%, ale pořád to je docela kus od 100%.

                          Odpovídá to na těch pár převodech, kde je nejmenší skok, což jsou pouze tři skoky 16–18, 21–24 a 45–51. Všude jinde je to rozdíl už znatelně větší (mezi pastorky než ten skok převodníků).

                          Ale je to nakonec celkem fuk. Posunout to 34z převodník oproti 30z opravdu posune poměrně významně. Jen jsem chtěl ukázat, že není možné psát 1–2 převody, když to reálně není ani celý 1.

                          0 0
                          • wert7  

                            2 převody to samozřejmě nejsou, ale při hodnocení hodně záleží, jeslti porovnáváte změnu převodu v procentech nebo jednotlivé převodové poměry. Rozdíly v převodových poměrech na porovnávaných stupních se totiž pohybují v 0.00–0.05, což je pro většinu jezdců zanedbatelný rozdíl. Pak to paradoxně vypadá, že ubráním 4 zubů na převodníku uživatel přijde o část nejtěžšího převodu a získá jeden celý nejlehčí. Samozřejmě je to kouzlení s čísly, protože celkový rozsah je dán kazetou a je konstantní :)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Porovnávat se musí vždy poměrově (v procentech). Nějaké rozdíly absolutních čísel, které v různých situacích znamenají něco úplně jiného vůbec nejde. Porovnávání převodových poměrů je nutné zase v poměru (procentech).

                              1 0
                              • wert7  

                                Ne nutně. Pokud např. potřebujete pro nějaký konkrétní výjezd do kopce převod 0.71, pak je vám úplně jedno jakou kombinací převodníku a pastorků jej dosáhnete, jestli je to přesně 0.70 nebo 0.72, stejně jako to, zda vedlejší převod je 0.80 nebo 0.82.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A to je přesně ono. Pokaždé absolutní rozdíl má úplně jiný význam.

                                  0,70 vs 0,72 už rozhodně není úplně bezvýznamné. To už jsou 3% a to už trochu poznat bude, i když to samozřejmě nebude žádný propastný rozdíl. To už je rozdíl jako 30z vs 31z placka.

                                  Když ale stejné dvě setiny budou u jiného převodového poměru, třeba 3 vs 3,02, tak tady stejný rozdíl už bude zanedbatelný, protože to už nebude ani celé 1%.

                                  Jakou kombinací se toho dosáhne, to samozřejmě jedno je. Ale to se právě pak ukáže hezky v tom poměrovém srovnání, jestli ta kombinace je opravdu stejné nebo jak moc se liší.

                                  0 1
              • Murray  

                Edit: vše 30

                0 0
          • novas752  

            32/11 je pro většinu lidí dost málo, to tak nějak možná stačí pokud to člověk umí utočit vyšší kadencí, což asi sotva bude umět.

            0 0
    • mart910  

      A nebo bazar, zrovna tam jedno takové pěkné mám :)

      0 0
    • mart910  

      Omylem se to poslalo 2×…

      0 0
    • Jakups  

      Chápu, ze za Vás výběr který jsem zaslal asi nic moc ale pokud bych zuzil výběr na tyto 2 tak je opravdu jedno co vezmu?

      https://www.kupkolo.cz/…arl_z115823/?…

      https://www.insportline.cz/…er-50-29-6-0?…

      0 0
      • adam1  

        Takové kolo jsem si jednou půjčil na cca 90km výlet :) a jsou to hrozné mrd.y (bohužel) těžké jak prase ,vidle raději pevnou než toto a nejede to ani z kopce :)ale zas na něčem začít musíš a projde si s tím hodně lidí ?

        Normální kolo ,které se bude i dobře servisovat je cena kolem 30k bohužel ,ale zas to ber že to je dobrá investice .

        0 0
    • Marthe  

      Pokud se rozhodnes pro nakup kola z KUPKOLO tak tento vikend maji akci minus DPH heslo (BEZ_DPH) tak muzes usetrit.

      0 0
      • xtonda  

        To je vtipný, mám na Kupkole VIP a včera mi tam u některých kol svítily slevy 20 i 26 %, dneska je to 3–8, třeba to co má ve výběru tazatel bylo se slevou 20 %, teď jen 3 %.

        0 0
    • Jakups  

      Ne koupil bych to od místního obchodníka ale je schopny mi z MOC taky cca 1500 slevit. Případně ještě pokukuji po tomto ale jako laik nevim jaký je Rozdíl mezi tím Kellys spider 50 či ten Levit notos 7nebo tenhle Kross ale to už by byl fakt strop a vzal bych ho jen v případě ze by tam byl nějaký výraznější rozdíl https://www.insportline.cz/…9-model-2022?…

      0 0
    • Na-kochacku  

      Za me ten Kross. Ma 2×9 a lepsi osazeni.

      Co takhle Kross Level 5. O neco drazsi, ale osazeni o neco vys a 1×11

      0 0
      • Jakups  

        A mužu se zeptat co je vyloženě špatného na tom Levitu? Chápu ze to není kolo na lámání rekordu. Na to si to kupovat nechci. Jen na rekreační pojezd. Spis mi jde o to jestli cena 18000 Kč je odpovídající nebo za tu cenu dokážu sehnat něco lepšího?Propadne za nižší cenu něco srovnatelného. Dík.

        0 0
        • Na-kochacku  

          Nez razeni 3/8 tak radeji 2/9 a idealne na bazaru cca dva roky stary kolo na deore 1/11 do 20.000,–

          Kazdy ma jine priority

          0 0
          • Jakups  

            1/11 nechci. Takové kolo jsem si zkoušel a vzhledem k tomu ze neplánují jezdit primárně v terénu tak na rovině případně v mírném klesání na asfaltu mi už začínaly chybět převody. Ale chápu ze v terénu je jednoprevodnik praktičtější a řetěz pak tolik neklepe. Mate nějaké doporučení na kolo s dvojprevodnikem 29 koly okolo 18 tis. nebo v téhle cenově kategorii dvojprevodnik neseženu?

            1 0
            • Gwaihir  

              1×11 je imho fajn. Neměl jsi problém třeba jen v malém převodníku? To je pár stovek a jede to jinak.

              Naklikej si to tady:

              https://howto.bike/gears/#…

              0 0
            • Baf13  

              https://www.tsbohemia.cz/…d400628.html

              Kolikrát to jsem budu ještě dávat. Pohon 2/9, za 13k je i docela slušná pružinová vidlice SR XCR a za ušetřené peníze nakup výbavu.

              Na tvoje rekreační užití plně dostačující.

              1 0
              • Jakups  

                Díky ještě se poptam komponenty mi přijdou srovnatelné s https://www.insportline.cz/…9-model-2022?… je to tak? Mám též možnost ho koupit za podobnou cenu a měl jsem možnost si ho projet tak vím ze posed mi celkem sedí.

                0 0
                • Baf13  

                  Vidlice XCT je základní nefunkční těžítko, naproti tomu XCR je takový celkem slušný základ, který jakž takž funguje, pokud nemáš muší, nebo naopak metrákovou váhu. Zbytek komponentů je dost podobný.

                  0 0
                  • Jakups  

                    Díly za potvrzení ještě dotaz převodníky jak to MMR tak Kross má 2×9. Stačí tenhle rozsah i na cyklostezku abych tam nemusel šlapat jak křeček? Předpokládám ze na rovině po cykslostezce se by se moje rychlost pohybovala v rozmezí 25–30 km/h max

                    0 0
                    • Nitroglycerin  

                      Nejsem takovej profík, jako jiní tu ale 2×9 bych se rozhodně nebál, mám ho řadu let na celopéru a v ničem to nijak zvlášť neomezuje. Naopak oproti 1×11 je výrazně delší životnost řetězu a méně starostí pro tebe. S vícepřevodníky lidi jezdili desítky let a nemám pocit, že by to byla nějaká tragédie. Obzvláště na rekreační ježdění.

                      A ještě názor od „dinosaura“ – u levnějšího kola bych měl skoro raději klasické čelisťové (špalkové) brzdy, než nějaké co nejlevnější kotoučovky. Na občasné ježdění bohatě stačí a opět provozní náklady nula nula nic a žádná práce s odvzdušňováním a měněním destiček.

                      1 0
                    • Baf13  

                      Rozsah 36/11 a 22/36 je dostatečný jak na rovinky, tak i větší kopce.

                      0 0
    • budíček  

      tak se mu na nějaké lepší kolo složte a je to

      0 0
      • Jakups  

        To ať se složí raději někomu kdo to využije :D na ty me pojizdky by to bylo zbytečne :D spis mi jde o to abych nevyhodil peníze za něco co nemá tu hodnotu. Třeba toho výrobce Levit vůbec neznám a měl jsem za to ze komponenty Microshift nejsou tak kvalitní jako od shimana proto me udivuje ze naopak ten Kellys který má komponenty od shimana a troufnu si říct ze je známější je o 2k levnější.

        0 0
        • Slavik  

          Jenže nejlepší poměr výkon/cena nemusí znamenat dostatečný výkon za danou cenu ;-)

          0 0
    • Dekaen  

      A nestačí na těch 30 km starý favorit za 200 Kč, vyměnit pneu za nové 32mm a časem se kolo, které nemá výbavu jako s Tesca, při aktivním hledání objeví za dobrou cenu.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.