• Sadsmiley

    Dobry den

    chci si koupit nove kolo a toto je muj favorit:  Matts HFS XC 1000-D

    jaky je vas nazor na toto kolo moc se v tom nevyznam co ram a vidlice vydrzi mam 105kg a 185cm:)) a co dalsi komponenty?

     

    predem moc dekuji za rady a odpovedi

    0 0
    • Sobi  

      No je XC takže vidle nebude tolik komfortní, já mám s R7 takový divný zkušenosti, přijde mi taková děcká, v torzní tuhosti jí neveřím. Jinak za tyhle prachy DMOC=39tkč se dá sehnat i líp vybavený kolo a i s FOXkou, což je opravdu rozdíl oproti R7. Já mám 95kg a R7 bych se fakt bál.

      0 0
    • Karlos009  

      Do diskuzí o HT se moc nehrnu, ale tohle mě fakt zarazilo. Za prvé souhlas se Sobim ohledně vidlice, ale hlavně ten design. Já vím že je to subjektivní, ale to kolo vypadá jak z Kauflandu. A jestli chceš Ht za 40tis., tak nabídka je fakt neuvěřitelná. Snad všechno kromě týhle tuctový hrůzy.

      P.S.:Můj zcela subjetktivní pohled. :-)

      0 0
      • Sobi  

        Jo, merida je jinak jedna z mých oblíbených značek, ale do tohodle bych taky fakt nešel…

        0 0
      • kafac  

        Podle čeho se pozná „tuctová hrůza“?

        0 0
    • vinnca  

      to by me zajimalo, jak to kolo posuzujete, kdyz je merida „jedna z oblibenejsich znacek“ a pri tomto kolo vypada jak z kauflandu…

      0 0
    • vinnca  

      to by me zajimalo, jak to kolo posuzujete, kdyz je merida „jedna z oblibenejsich znacek“ a pri tomto kolo vypada jak z kauflandu…

      0 0
      • jIrI___  

        Mě se třeba líbí mnohem víc než Canyony z odkazů výše :)

        0 0
      • Sobi  

        Normálně! Mají zajímavou cenouvou politiku, tím myslím slevy a pojištění, AMko se mi líbí Niny taky ( obojí jsou meridy ), ale tenhle model mi nepřipadá celkově dobrýl, ale to nemění nic aby to přestala být „jedna z mých oblíbených značek“ v tom nevidím žádný problém…

        0 0
        • Sobi  

          Každý hodnocení končí u „poměr kvalita/cena pro to potřebuješ“…

          0 0
    • siafu  

      ta Merida nebude špatná, ale dalo by sehnat něco líp vybaveného a R7 na 100 kg asi nebude to pravé… teď by mě napadl třeba loňský Trek 8500 – máš to na rámu za 10 tisíc, na XT, Fox a vel. 19.5 by snad taky mohla sedět

      http://bike-forum.cz/…5/forum.html

      0 0
    • Sadsmiley  

      Dekuji vsem za reakci.

      design nejezdi nejdulezitejsi je pro me pomer cena vykon kvalita. moc se v kolech neorientuji ale kdyz jsem projizdel jina kola tak me prislo ze v teto cenove relaci jsou i hure vybavene modely. kdybych vymenil vidli za foxu (jaky typ?) nebo jinou. co dalsi komponenty jsou ok? XT prehazovacka ty brzdy??jo jeste mam lami dotaz co znamena XC:)

      0 0
      • Sobi  

        Za jakýkoliv Fox :-D jinak nejdůležitější je rám a vidlice popřípadě hydraulické brzdy, tohle jsou nejdražší komponenty a to chce je mít dobré. Přehazka a přesmyk SLX nebo XT to už je jedno je to součástka za 1300 a 500, takže obměna není nic náročnýho, ale vidle už ano Tora cca 5500, Dart3 cca 3000 atd… Takže bych kladl důraz na vidlici a hydry na úkor plášťů, přehazky, přesmyku atd…

        XC je zkratka pro cross country, což je styl jízdy převážně po zpevněných cestách krajinou, nijak extrémě náročné, ale svižně jízdné. Ten pojem je celkem obsáhlý, ale dá se definovat jako styl jízdy na HT ( pevňáku ) nebo na fullu nižších zdvihů na nijak náročných cestách to už by bylo např enduro či allmountain. Ty přesné hranice nejsou. Když se koukneš na XC světový pohár nebo XC ČP co se jezdí u nás, tak hnedka poznáš význam toho slovního spojení :-)

        0 0
      • Sadsmiley  

        a jaky je ten ram a ty kotouce? kdyz bych si nechal vimenit vidli ??ma to cenu??NEPRASKNE ME RAM?? prevazne jezdim silnice a po horach.

        0 0
        • Sobi  

          Proč si mi zablokoval odpověď? :-) nelíbila se? :-)

          0 0
        • Sobi  

          Obecně Meriďáský rámy jsou trochu delší, mají sportovnější posed, kvality rámu bych se nebál. Kotouče, Shimana mi nějak nesedí, Sobice je vozí a ty jí pro svojí měkkost až houbovitost vyhovují, je to holka a bojí se :-) já mám radši brzdy ostrý, takže mi více vyhovují Avid Juicy7 nebo ještě jdou Magury Luise. Než měnit vidli a brzdy, to bych radši se kouknul po tom radon, Cubu či Canyonu, tam za ty prachy už to budeš v kompletu. Jinak si myslím že kombinace R7 a Shiman hyder je pro pořádnýho chlapa velmi nepovedená. Jako vidli bych spíš bral buď Rebu nebo nějakýho foxe a hydry Avid juicy 180mm na předku a 160na zadku. Opravdu je to sakra znát když brzdíš z kopce. Koukni na můj profil mám tam starou modrou meridu. Z původního kola zůstal prakticky jen rám a zbytek jsem dolaďoval v průběhu roku a můžu ti říct, že do toho narveš ohodně více peněz, než kdyby jsi koupil tu kombinaci hnedka na začátku.

          No pak jsem přesedlal na fulla v liškách a z toho už neslezu! :-) Ale to je jiná :-)

           
          0 0
          • Sadsmiley  

            jen sem se uhmat promin-ta blokace. daji se ty kola sehnat na na ceskejch shopech? ja meridu mam a jsem s ni spokojenej je to sice jen zakladni model ale mam ho pet let a bez problemu. ¨je to pro me dost velky dilema

            0 0
            • siafu  

              seženeš Cube, ale jak jsou skutečně k dostání modely 09 nevím (jako abys neobjednal a dva měsíce nečekal), Canyon, Radon ne

              0 0
              • Sadsmiley  

                no toje to ceho se bojim to spis si domluvim zmenu komponentu na seriovem kole u prodejce o kolik se navysi cena kdyz budu chtet vymenit brzdy a vidli na modelu ktery jsem si vybral???

                0 0
                • Sobi  

                  To je opravdu identické, za jaký peníze to obchod může sehnat. Ale neměl by jsi se o moc lišit, ceny těchto komponentů jsou téměř identické, jen na seriových kolech jsou levnější než kdyby jsi se kupoval samostatně.

                  Jinak mě se líbí tydle:

                  LTD Team

                  LTD Race

                  ovšem za cenu oné Meridy už můžeš mít fulla:

                  XMS

                  AMS Comp

                  nechci ti fully vnucovat, ale je to úplně nový rozměr jízdy, tyhle jsou XC

                  0 0
              • Sobi  

                Jestli chceš CUBE tak doporučuji tohodle prodejce, nějaký kolo už jsem od něj bral, osobní zkušenost super. Není problém vyzkoušet rám a i úpravy ( představec, nastavení ) ti poladí podle tvých potřeb. Pokud chceš nakupovat v čechách zkus tedy CUBE. Naopak Trinnity v Praze absolutní hrůza.

                0 0
            • Sobi  

              Tušil jsem to :-D

              0 0
    • jojina20  

      Uvažoval bych o to Canyon AL 8.0 co psal Mlok…

      0 0
      • Sobi  

        Chce z českého shopu… takže výběr je omezený, škoda že Canyon tady nikdo nedýluje…

        0 0
        • MlokCZ  

          Kdyby ano, tak nestojí, to co stojí.

          0 0
        • jojina20  

          To jsem přehlídl, tak jedině obejít kameňáky, třeba něco najde..

          Na ten Trek 8500 je chvála nebo něco poskládat…

          0 0
    • dua  

      Tohle kolo mám, kdybych ho kupoval zo MOC tak bych do něj nešel. Mam najeto necelých prvních tisíc kilometrů a nemám s ním závažné problémy. Tuhost vydlice R7 mě nevadí, jsem na to zvyklí, ba dokonce jsem za to rád. Ostatní komponentý jsou normální. možná budeš mít problém se sedlem, je to deska vážím přibližně stejně, po první jízdě jsem nemohl ani sedět. Zvyknul jsem si a tedka na nej nedám dopustit. Jinak nwm co ještě napsat, když něco budeš chtít napiš.

      0 0
      • Sobi  

        Jen dotaz a ty brzdy ti sedí jak? Dík

        0 0
        • dua  

          Ze začatku měly paky „houbovytý“ chod, ale už ne, jinak po dosti sjezdech furt brzdí, dneska se s ním chystám stavovat v servise, musím nakupovat, tak ho tam nechám prohlídnout. Vidlice je necitlivá, když se postavím na kolo, tak se nestlačí, ale pak najednou skočí tak do pulky, to mi na ni vadí. SPV system taky není k zahození, větší nerovnosti dokaže pobrat při „zamknutém“ chodu.

           

          Jinak mám dotaz ja, kupujete ho obadva? A za kolik?

          0 0
          • Sobi  

            Ne, já mám AMko a jsem s ním po tunningu v Bikelive  jsem maximálně spokojený! :-)

            0 0
      • Sadsmiley  

        jaky mas timto kolem skusenosti? co vidlice? jak se chova?? ja do ted jezdil na nejobycenejsi vidlici tak to nedovedu porovnat. co brzdy jak se chovaji brzdi dobre na nasi vahu:)

        0 0
      • Sadsmiley  

        jaky mas timto kolem skusenosti? co vidlice? jak se chova?? ja do ted jezdil na nejobycenejsi vidlici tak to nedovedu porovnat. co brzdy jak se chovaji brzdi dobre na nasi vahu:)

        0 0
      • MlokCZ  

        „Tuhost vydlice R7 mě nevadí, jsem na to zvyklí, ba dokonce jsem za to rád.“

        Můžeš tohle vysvětlit, to mi opravdu nedává smysl, jak by někdo mohl být dokonce rád, že má měkkou vidlici. I když já nevidím v tuhosti R7 nijaký závažný problém, ona na tom není o moc hůře než Reba, dle měření je ten rozdíl i přes 30mm nohy R7 a její váhu dost malý. Oproti měkkým 28mm vidlicím je to už v pohodě. Samozřejmě hodně těžký jezdec už mít problém může.

        0 0
        • dua  

          Tuhost chodu, že to není žehlička, asi jsem se špatně vyjádřil, měl jsem napsat citlivost.

          0 0
        • Sadsmiley  

          ja mel za toze vidlice se da trochu stelovat a nastavovat.zas hodne tvrda vidlice nesplnuje svuj ucel ne?

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud se bavíme o tuhosti vidlice, tak jde o to, jak je konstrukčně tuhá, tedy jak moc se kroutí pod brzdou, jak moc se kroutí v těžším terénu. To nemá s nějakým nastavováním, pružinou a tlumením nic společného.

            dua už to upřesnil, jak to myslel, tedy nehovořil o tuhosti vidlice.

            0 0
            • Sadsmiley  

              jj koukam ja myslel taky citlivost:) kdyz bude hodne tuha tak se bude chovat jako pevna a bude fungovat jen kdyz bude prudky naraz. je to tak?? takze si myslim ze citlivejsi vidle bude konfortnejsi. kdyz tak me opravte

              0 0
              • vikicek  

                Ne, tuhost nemá s projevem vidlice nic společnýho, jde o tuhost materiálu. Málo tuhá vidle se ti prostě kroutí.

                0 0
                • Sadsmiley  

                  sakra sem se do toho zamotal celou dobu jsem mel na mysli citlivost.

                  0 0
                  • dua  

                    Taky čtu že to je uplně zamotane. Tak dneska jsem jel s kolem do servisu bo mi lupalo v sedlovce, nemohly se tam dohodnout, jestli to je nebo neni prasklej ram, ykdyž by to bylo praskle velice divně, tak zítra tam pujdu a snad to vyřeší.

                     

                    Jinak neodrazjuju vas od koupě, kdybych kupoval tedka tak skladam, ale je to každeho věc.

                    0 0
    • Sadsmiley  

      Ahoj  a co tento lonsky model:

      Matts HFS 3000-D   ale myslim ze ho uz asi nesezenu.

      0 0
      • Hejdik  

        Tohle? a co by jsi chtěl slyšet?Já myslím,že je to dobrý kolo,dobrou výbavou,takže pokud seženeš nevidím problém.

        0 0
        • Hejdik  

          Snad jedině ta 80mm vidle,ale to už musíš vědět sám,jestli ti to bude stačit…

          0 0
    • Sadsmiley  

      jeste se chci zeptat jaky mate skusenosti se zadni vidlici kdyz je z carbonu?? myslim ty modely FLX ram z AL a zadni vidle z carbonu. diky

       
      0 0
      • Hejdik  

        Asi myslíš vzpěry zadní stavby.

        0 0
      • tmax  

        To by zaujímalo aj mňa. Pre modelový rok 2009 takéto rámy už nerobia, robili len 2007 a 2008. Či je to „nezáujmom“ zo strany kupujúcich, žiadnou „väčšou“ výhodou oproti lacnejšiemu HFS-ku alebo či sa im nepodarilo dobre spojiť HFS rám s FLX zadnou stavbou…

        0 0
        • Vilém  

          A jakou vyhodu by to melo mit? Vahove je to mozna jeste horsi jak klasika, komfort navic to neprinese zadny.

          0 0
          • tmax  

            Hmotnostne to lepšie nebude, mňa by zaujímal skôr ten komfort. Za tým účelom to bolo robené, tak by som bol zvedavý, či ho táto koncepcia splnila.

            0 0
            • Vilém  

              Myslim, ze udelany to bylo protoze ostatni vyrobci toto reseni nabizeli, tak proto museli trochu drzet krok:)

              0 0
          • siafu  

            no tak váhově je na tom třeba líp než Trek 8500

            kdyby to mělo čepy, tak do toho klidně jdu

            0 0
    • daymaker  

      "zkus tohle… :-) ":http://www.mojekolo.cz/…actinum-7500

      0 0
      • Hejdik  

        Ovšem to GT co je naň nabídka pod tím taky nevypadá zle…

        0 0
    • Sadsmiley  

      diky vsem za jejich nazory.

      muzu jeste poprosit o shrnuti???

      1)jake jsou komponenty shimano XT??

      2)jake jsou brzdy shimano M575 a nebudu mit problem se svoji vahou

      3)myslite si ze se bude vidlice manitou hodne kroutit? kdyz vymeni na fox nebo rockshock o kolik vic si priplatim

      4)co rikate na lonsky model se systemem flex stay?? mate nekdo nejake zkusenosti s timto „kompozitem“

       

      moc diky

       
      0 0
      • Sobi  
        1. XT velmi dobré, pak už je jen nejvyšší řada XTR a to je „gramařina z XT“
        2. M575 má Sobice, připadají mi slabší ve výkonu a jsou více houbovité než AJ7 či Magury Luise, ale ona je holka a jí to stačí, u mojí hmotnosti bych se toho bál. Navíc většina má upnutí CL a ne INTL ( viz další thread )
        3. jak hodně to nevím, ale celkově mi Manitou vidle připadnou děcké, Občas u jedné M vidle lze slyšet v prutkém náklonu občasné cinkání kotouče, u RS či Foxe jsem to nikdy nepozoroval
        4. nevěřím karbonu a už vůbec ne tomu naroubovanému na hliník. Ten je možná dobrej pro chrty ale pro pořádnýho chlapa je potřeba pořádnej kus železa ( Al myšleno ;-) ). Jinak zkušenosti s tím nemám, protože jsem se toho bál :-)
        0 0
    • Sadsmiley  

      a co rikate na toto je to lepsi nez model predtim?

      jde me o brzdy a vidli ram je plus minus stejny

      <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“; mso-fareast-font-family: SimSun; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: ZH-CN; mso-bidi-language: AR-SA;">Matts HFS 3000 | 2008

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.