Zdravím chtěl bych se zeptat na nové kolo
Jaké kolo (preferuji xc nebo trail) by jste mi doporučili do 25 tis. je mi celkem jedno jaká značka ale nějaké nové 2021 2022
Předem děkuji za jakýkoliv tip doporučení.
Zdravím chtěl bych se zeptat na nové kolo
Jaké kolo (preferuji xc nebo trail) by jste mi doporučili do 25 tis. je mi celkem jedno jaká značka ale nějaké nové 2021 2022
Předem děkuji za jakýkoliv tip doporučení.
Za tu cenu ber podle barvy… :-)
Zapomněl jsem říct že chci HARDTAIL
Asi by jsi měl do něčeho, kde se nehraje na značku.
Vyhnul bych se Treku a Spešlu(i když, můžou mít věci, které mají systémově dotazenější i u levných kol) a nezstracoval třeba Decathlon.
Kellys, Cube, MRX, Ghost
Vzduchovku a hlavně obě osy pevné, žádné rychloupínáci
Důvod pevných os, mimo snadnější montáže kola… Nevím jak je na tom tazatel s fyzičkou nicméně v této cenové kategorii bych raději šel po lepších brzdách nebo přehazovačce než preferovat pevné osy…
koupit nové brzdy je mnohem méně komplikované než rám…
Tak ono kupovat téměř cokoliv na kolo za tuto cenu je lehce zbytečné..
Třeba že ti ty brzdy necinkaj po demontáži kola a tuhost.
Ten kdo pozná tuhost kola díky pevným osám tak si nebude kupovat takto levné kolo…
Jsou i naboje s provlikacima pevnyma osama vpredu 9mm a vzadu 10mm…
Kdyby se delaly vidlice s dirama pro naby 9mm, tak to necinka.
Jenze ted je nejakej blbej zvyk delat 10mm kde 9mm osa vakla a kazdy sundani a upnuti kola ti rozhodi mezery mezi kotoucem a deskama.
.
Mam jeste starou SR Suntour kde je dira 9mm.
Mrkni na toto kolo
Jo jo toto se mi líbí ještě popřemýslím ale zaím nejlepší co jsem viděl
Diky
Tak ano hodně lidí říká že pokud si odmyslí nápis ,,decatlon,, tak to nejsou špatná kola v poměru cena výkon…
… jestli to má být na takový to ježdění všude (i cyklostezky, silnice, někam dál atp.), tak bych se soustředil i na ten převod – nejtěžší možnost 30/11 nic moc. Taky je tu otázka výšky jezdce .. kliky jsou PROWHEEL 170 mm. A jestli to má být na blbnutí v terénu (viz. dotaz XC, TRAIL), tak je otázka, jak píše SCALAR, co ta vidlice .. a mj. taky brzdy .. ale to je samozřejmě daň za cenu.
Mám 183cm
Jestli nemá moc přes 60 kg na tu vidlicí s 30mm nohama.
Odporná konkurence co? A to ti cajzolé korporátní mají uvedený , že maximální hmotnost jezdce 100kg , vyloženě budou kecat.
#sarkazmus
Mám 87 kg
Musím se přiznat, že tohle kolo mi leží v hlavě už nějakou dobu.
Koupit ho jentak pro prd.. za ty prachy.
Jinak, v recenzích zjistíš, co za ty peníze kupuješ, myslím, že jsou tam dost rozumně zhodnocené uživatelské zkušenosti.
Tak mám asi vybráno bud https://qayron.com/…-mkii-5--p83
nebo https://qayron.com/…mkii-5--p164
pokud bych ušetřil vice penez tak bych asi bral https://qayron.com/…-mkii-3--p84
to už má lepší brzdy i přehazovačku
Qayron není špatný,mám Carmu už cca 2 roky,dost velký nájezd a skoro žádné problémy.
Spyro a Ram, docela rozptyl…
Jak rozptyl?
Co se tyce urceni kola. XC proti trailovymu kolu
Ram je podle Qayrona trailově naladěný model co
zvládne vše. Jednoduše moderní MTB / backcountry kolo do terenu se zdvihem 120 mm…takhle to mají u nich na webu napsaný
Minimálně to má aspoň delší reach než spyro a lehce strmější sedlovku
Mě se nelíbí ani jedno, ale zase bych ten Ram neviděl jako xc typu Merida Big Nine atd..spíš tak nějak jak to sami popisujou, takže v pohodě :-)
a které kolo je lepší osazením asi spyro že ? ono celkově qayron uvádí že obě kola jsou univerzální na trail xc crosscountry atd.
Spyro je osazeno lépe než ostatní 2 kola která jsi uvedl v odkazech.Bude to takový univerzál s kterým si užiješ.
uvedl jsem dvě spyra nejnižší verzi a pak tu druhou nejnižší za 34 tis
Dobrý den. Uvažuji, že bych si koupil nové horské kolo. Jsem rekreační jezdec (jak tady někdo pěkně nazval „jezdec krajinář“ ) . Jezdím celý rok skoro každou sobotu (mimo když je hodně sněhu a náledí). Kolik najedu za rok jsem nikdy nesledoval.
Pět let jezdím na kole 4EVER Convex 29" ,převody 3×9 .
Zaujala mě tato nabídka :https://www.cyklobazar.cz/…our-xcr-rl-r
Kolo mi přijde za tu cenu dobrý a komponenty taky OK, je to ale pohled laika. Co byste řekli vy zkušenější ?
Chtěl bych zůstat u dvojpřevodníku , stávající kolo 3×9 využívám v celém rozsahu , tak asi využiji i dvojpřevodník.
Pokud je tvoje stávající kolo v dobrým stavu, tak si nijak zvlášť nepomůžeš. Je tam sice vzduchová vidlice, leč úplně základní a těžká. Při rekreační jízdě poznáš rozdíl jen v tom, že řadíš dvě placky místo tří.
Napiš ještě kolik měříš a vážíš. Tak vyloženě pr*ser to není, na tvoje ježdění úplně v pohodě. Za ty peníze se ale dají koupit moderní kola, co mají pevnou osu, pohon 1×12 a slušný rám, ne největší lowend s 10 let starým designem a geometrií např. https://www.mammothbikes.com/…021/p-368532
Bohužel na turistiku je 1×12 výrazně horší než 2×10/11 ano rozsah je v podstatě stejný, ale ty megaskoky mezi převody jsou k pos..ní a u turistiky není zrovna benefit ze preradiš o zlomek sekundy rychleji, to není důležité.
12s 32×10–52 dodatečně nahradí i 9s 42/32/22 × 11–32 . Zrovna turista využije větší odolnost a jednoduchost.
Jenže ono jde o cenu. 2×XX je hlavně levný. 12s s 10z pastorkem začíná lehce výš a 2× 3× je plný bazar.
Zrovna turista využije větší odolnost
Neřeší se tady furt, že 12 sp. je extrémně citlivé na seřízení, čistotu bowdenu, srovnanou patku…?
Asi tak nějak, 2×10 je proti 1×12 úplně neteče pro trochu hnutí patku. 1×12 je vysloveně pro sportovní jízdu, bohužel lepší mtb kolo už s jiným obsazením nekoupis.
…úplně netečné proti trochu hnutné patce.
Zas bych to nehrotil. Velký rozdíl v citlivosti na patku mezi 10s a 12s není. U větší kazety bude větší vychýlení při stejném ohnutí patky, ale zas ji jako turista přeci neohýbáš obden.
Stejně se dá argumentovat že jako turista nemusíš řešit jaký skoky jsou na kazetě.
Srovnat patku je mnohem jednodušší než nastavit přesmykač, a i na tom 10s systému je to potřeba dělat.
Mám na jednom kole 3×9, na 4 kolech různé 1× systémy. Chápu že každý má jiné preference, ale přínos u sebe na tom 3× systému nevidím. Ani mi nějak přehnaně nevadí, ale třeba jen to, že když nemám zařazený největší tác a mám nějaký volnější kalhoty, tak se mi chytají o převodník. Vadí mi to osobně víc než nějaký skoky na kazetě.
Tak měřím 177, váha 82kg. Ten pohon 1×12 , no nevím, nikdy jsem na tom sice nejel, ale myslím ,že mi budou chybět nejtěžší a nejlehčí převody. Několikrát se mi stalo, že jsem jel chvíli souběžně s cyklistou co měl jednopřevodník, a když jsem viděl jeho kadenci šlapání ,no vůči mě pěkný rozdíl. Jinak ten odkaz na kolo: to je kolo skoro za 40000 kč
A proč myslíš, že větší kadence je horší?
A v čem je to lepší ?
Stačí zadat na Google výhody vyšší kadence a jsou o tom tuny článků…
Tak zdravotní pozitiva OK. Nějak si ale nedovedu představit , např. 50km cyklovýlet podél Labe s takovou kadencí. Jinak já jezdím dle svého pocitu.
1×12(10 – 51, převodník 32T)jezdím pár týdnů. Přechod z 3×9.
Nejlehčí převod stačí i na 25% stoupání a nejtěžší převod, než začneš šlapat „do prázdna“ je tak cca někde ke 40km/h.
Takže pro běžný ježdění je to naprosto vyhovující.
Je ale fakt, že občas jsou situace, hlavně na silnici, kdy si říkám, co tam dát, jedno je moc, druhý málo. Ale to jen celkem výjimečně a není to nic, z čeho bych brečel.
Naopak to zjednodušení převodů mi celkem vyhovuje.
Jo ono to stačí, ale na jaký převod jedeš třeba 16% stoupání? pořád nejlehčí a je to už zbytečně lehké ale na druhý nejlehčí převod už to delší dobu neutočíš ? tam je zakopanej ten pes, je mezi nejlehčím a druhým nejlehčím převodem je hrozně velký skok
Hele u lehkých převodů ten problém vůbec nemám.
Spíš právě na silnici, kolem těch cca 25km/h. Zpravidla, když už nemůžu a hledám a pátrám, co tam dát :-D
On je v kopcích potom problém když jedes ve skupině s lidma co mají 2×10/11 a víš ze mas stejnou výkonnost do kopce a dlouhý kopec kolem takových těch 14–16% kdy už tam davas nejlehčí převod ale je zbytečně lehký a ta skupinka ti pomalu odjíždí :-).
Tak to fakt nebude převody…
Skok u 1×12 Shimana na konci je 15,9%, což vůbec není velký skok a za mě by naopak mohl být o chlup větší (mohl být největší pastorek 52z).
Pokud jsou na některých kazetách menší skoky na konci u jiných systémů, tak to bývá kolem 13,5% (to je konkrétně na kazeta 11–42 u 2×11 Shimana).
A teď reálný rozdíl o kolik musíš upravit kadenci, abys jel stejně rychle 1×12 vs 2×11. 1×12 má o 2,1% větší změnu.
Tzn. pokud např. točíš v kopci 70ot./min., tak při tom o 2,1% větším skoku musíš navýšit kadenci na 71,5ot./min.
A nebo taky u 2×11 ten skok vůbec menší být nemusí, např. Sram 10–42 kazeta, na konci skok 16,7%, tedy dokonce o chlup větší než u 1×12 Shimana.
Reálně jediný trochu nepříjemný skok na 1×12 Shimana je 10–12 u nejtěžších převodů.
Tak je fakt,že já se v těchto debatách o kazetách a převodnících trochu ztrácím. Jak sem psal výše, já teď jezdím 3×9 a tyto převody využívám v celém rozsahu. Jaký hledat převody u dvojpřevodníku a jaký u jednopřevodníku, abych se co nejvíce přiblížil k rozsahu převodů 3×9 . Dík
Prosím o zhodnocení zkušených těchto dvou kol z Koloshopu. Jejich prodejnu v Teplicích mám pár km od baráku, není problém si kolo vyzkoušet, a možná by mi vzali moje stávající kolo na protiúčet.
Po přečtení spousty diskuzí a názorů jsem se rozhodl pro převody 2×11 . Dík
Je to hodně podobné, vzal bych dle toho, které ti více sedne. Kvůli ceny bych se přikláněl ke Giantu.
Cannondale má pevný osy (píše se v popisu). Má je i ten Giant ?
Nemá, potom už má ten cenový rozdíl opodstatnění.
Na tom C-dale je vidlice na RU. Viz: Náboje – F – Shimano MT200, QR / R – Shimano MT400 12×148mm thru-axle
Jen tak do diskuze, zkušenosti s touto značkou Rozzo (český výrobce) ? , např: https://www.rozzo.cz/…zzo-grace-50
Tyhle rámy už česká výroba nejsou, ale hmotnost i zpracování jsou slušné. Moc nechápu ty ZOOM vidlice.
..co je s vidlicí ?
Vlastně nic. Jako držák kola funguje ale je to lowend na kola typu supermarket. Na kole skoro za 30 to nemá co dělat.
hmm, ale jak se v tom má laik vyznat , že jedna vidlice je na prd a druhá zas je dobrá ?
Pokud na někoho reaguješ, zkus kliknout na tlačítko Reagovat u příspěvku, na který reaguješ.
Laik se v tom vyznat nemůže. Proto se může zeptat třeba tady.
Tak od toho je to laik, že se v něčem nevyzná ne? :D
Kdyby se v tom vyznal, tak to není laik :)))