• Louskaczek

    Dobrý den, přišel jsem si k Vám po 2 letech znovu pro radu.

    Na kole mám momentálně namontované z výroby Shimano MT400, kolo Grand Canyon SL 8.0 2019.

    Jelikož si troufnu na těžší terén, tak poslední dobou brzdím spíše očima a je zcela evidentní, že budu potřebovat výkonnější brzdy.

    Poprosil bych Vás o tip na nějaké výkonnější brzdy, cenu neřeším, ale ideálně tak do 5000.

    0 0
    • Tramvajar  

      Nějaké čtyřpístky. Skvělý poměr cena/výkon maji Shimano SLX, pokud bys chtěl nekompromisní výkon, pak Shimano Saint.

      Vidlici máš na biku s nohama 34 mm, jestli jsem to dobře našel, ta by to měla vydržet. Důležitá je s výkonnýma brzdama a těžkým jezdcem i pevnost a tuhost výpletu.

      0 0
    • Johny_r  

      Myslím, že jakákoli vyšší řada Shimano poslouží (Zvažoval bych Deore nebo SLX, víc asi nemá na brzdný výkon zásadní vliv). Já jsem měl stejný problém s MT-500, dal jsem dozadu 180mm kotouč místo 160 a místo B01S desek jsem dal černý Galfery a problém se tím vyřešil za cenu určitě nižší než jsou nový brzdy. Záleží ale na tom, jak moc velká disproporce je u Tebe mezi brzdama a terénem, kterej jezdíš. U mě to stačilo. Časem si možná lepší brzdy dopřeju, ale teď jsem spokojen.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Bohatě ti stačí deore v kombinaci s 180 či 203mm kotoučem. Vozím starší Deore, XT 7900 a XT 8000. A větší rozdíly při brzdění nepozoruji. A zatím jsem ubdrzil vše. A to mám se s kolem, bagáží atd. 150KG.

      0 0
      • Mr.Duck  

        A to jsi podle čeho usoudil?

        Píše že jezdí těžší terén, osobně v těžším terénu potřebuju 203 kotouče na obou koncích a 4p shimano abych věděl že mě to ubrzdí. S 65kg.

        Doporučil bych přesně to, nějaké BR-M7120 jsou jak Saint za míň peněz a silnější než většina mnohem dražších brzd. Nemyslím že můžeš mít brzdy příliš silné :)

        0 0
        • Hadato  

          Souhlas, 4p od Shimana vůbec nic nepokazí. Zvláště pak na 29" a 100 kg. Klidně i M6120 udělají podobnou službu (a mají ještě bytelnější páku). Akorát tam nedá desky s chladičem a nemají banjo. Funkčně ale budou stejné.

          0 0
        • orm  

          Borec pise, ze to chce na XC kolo (Grand Canyon SL 8.0 2019). Pocitej s tim, ze kazdy mame jinou hranici tezsiho terenu a ty ji mas uplne jinde nez vetsina lidi :-).

          0 0
          • Mr.Duck  

            To je pravda že na typ kola někdy zapomínám a s tím ten terén bude trochu souviset :) Nicméně stejně si myslím že silnější brzda ničemu nevadí, ušetří námahu rukou a tak. Mám teď jeden hodně speciální Bike s Judy z roku 2000 a přemýšlím že tam dám M7120 co mám doma náhradní protože proč ne

            0 0
            • orm  

              Ja s tebou souhlasim co se tyka tech brzd. Co jsem jeste vice pribral (ted 131kg), tak jsem brzdy take resil. Koupil jsem 8120 se sinter deskama a upgradoval jsem zadni kotouc na 180mm a jsem spokojeny. Mluvim o XC. Na enduru jsem mel 203mm, ale to uz nemam. Co se tyka te judy, tak to bude jste 28mm nebo nejaky takovy prumer co se tenkrat delal ne? Nebude se to moc tocit :-)?

              0 0
              • Tramvajar  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
                0 0
              • Mr.Duck  

                Rozhodně bude, ta vidlice si směr vybírá sama tak jako tak :) A s sjetym starým slickem je to beztak jedno :D

                0 0
              • Breakpain  

                Ja brecim s 92 kg (takze s chranici budu 97kg) na 29er enduru s 203mm a Saintama obcas. Zabrzdi to, ale nekdy bych chtel ostrejsi nastup :).

                Vidim to na vyzkouseni 223mm na 36ce :) …

                0 0
        • joska  

          Nemas zkusenosti s porovnanim BR-MT520 s 7120? Tuhost paky a brzdnej vykon?

          0 0
          • Atilla  

            7120 mají lepší modulaci. A řekl bych, že se méně zavzdušňují s tím mají 520 trochu problém.

            0 0
            • joska  

              Dik. To zavzdusnovani jak pises. Kdyz jezdim tak odvzdusnuju celkem casto. Moc tomu nerozumim jak se to muze porad zavzdusnovat.

              Nedokazes porovnat ty SLX se Saintama. Je tam velkej skok ve vykonu?

              0 0
              • vilemx  

                Asi dva roky (co se začaly vyrábět) mám 520 třmeny na starých XT pákách a nic se nezavzdušňuje. Třeba ti to pomůže v hledání, kde je problém.

                0 0
                • joska  

                  Jakoze se snazis naznacit ze XT paky by tomu mohli pomoct?

                  0 0
                  • jonti  

                    Tak asi vidis, jestli to mas zavzdusnene u trmenu nebo u paky. To nebude problem modelu, ale spis vada konkretniho kusu.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Spíš to bude vada modelu, protože těch 520 tu mám víc a trpí na to o dost více, než zee, Saint, slx.

                      0 0
                      • xtonda  

                        A děje se to na páce nebo třmenu? Uvažoval sem o MT520 třmenu k M615 páce.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Páka. Ale ruku do ohně za to nedám, páč vzduch ti vždy jde nahoru.

                          0 0
                    • Hadato  

                      Co jsem pozoroval, tak pořádně odvzdušnit MT520 třmeny je celkem umění, pokud se to ale povede, tak jsou v pohodě. Mám to ale jen vyzkoušeno s M596 pákou a pak M6100 a M8100. Když jsem pořádně neodvzdušnil třmen, tak se to jakoby zavzdušňovalo. Vždy se tam objevily nějaké bubliny a začala se propadat páka. Ale ne hned.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Na kolika kusech jsi to zkoušel? 5–10ks?

                        0 0
                        • Hadato  

                          Ve 3/4 případech…

                          Na mých kolech s MT520 třmenem:

                          1. Páky M596, pak výměna za M6100 (bez loga Deore)
                          2. Jedna páka M6100 a jedna M8100

                          Na kolegově kole: Páky M6100 + třmeny

                          Ty MT520 třmeny se podstatně hůře odvzdušňují než klasiky 2p. Když si s tím ale člověk pohraje (protlačit olej zespoda nahoru nestačí, musí se do toho klepat, naklánět, hodně mačkat páka), tak se nikde nic nezavzdušňuje.

                          0 0
                          • Atilla  

                            4-písty od shimana odvzdušňuji tak 12let a MT520(kompletní) na to statisticky trpí víc. Nevím kolik párů dělám ročně, ale tak 15–20 jich bude.

                            0 0
                            • Hadato  

                              V pohodě, věřím, že to může být problém. Jen jsem chtěl podotknout, že odvzdušňování MT520 je o dost horší než u p2. Pokud není provedeno správně, může se projevovat stejně jako zavzdušňující se brzdy.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                A nemáte při tom náhodou ten bleed port níž než druhý konec třmenu? Já nic takového nezaregistroval

                                0 0
                                • Hadato  

                                  Zkoušel jsem to odvzdušňovat v různách polohách a pořád to samé. Byly to ale nenaplněné třmeny. U předplněných Shimano sad tento problém asi odpadá.

                                  0 0
                  • vilemx  

                    Když jsem koupil komplet 520 vč. páky, tak před přehozením na XT páky jsem to zkusil projet s origo pákou, co k tomu dávají. Pak jsem tam dal XT páky a znatelná změna k lepšímu. Před tím to bylo takové gumové. Co jsem to přehodil na XT, tak jsem od té doby vůbec nemusel jakkoliv brzdy seřizovat, natož odvzdušňovat. Za mě s touhle kombinací docela spokojenost.

                    0 0
              • Mr.Duck  

                Výkon slx à Saint je hodně podobný, řekl bych že slx je trochu lepší brzda. Saint se nezměnil od 2013 a začíná to být znát.

                0 0
                • joska  

                  Dik. Jeste me napada doatz jestli dokazes porovnat paku SLX BL-M7100 a XT BL-M8100.

                  Jsou profilama stejny a je tam rozdil jen v tom vroubkovani na pace?

                  0 0
                  • Hadato  

                    Tvar páky by měl být stejný. XT má free stroke (k ničemu), a vroubky na páce. Ale ty M7100 jsem v ruce zatím neměl. Podle jiných se ale liší jen M6100, kde má páka sice skoro totožný tvar, ale tělo je vyšší o ca. 1 mm. M6100 má taky celou páku více bytelnou, u M7100 a M8100 je v kritickém místě na páce ubráno dost materiálu a už několik lidí páku zlomilo.

                    Vozím M6100 vepředu a M8100 vzadu a pocitově je rozdíl pouze ve struktuře na páčce u M8100. Stejné to bude mezi SLX a XT, pochybuji, že někdo pozná rozdíl.

                    0 0
    • Honza03  

      Jezdím nové 4píst Deore a super, když k tomu dáš Galfer destičky a největší možné kotouče tak je to fakt dobré za super peníze.

      (teď sem dával fialové Galfery a oproti Shimano sinitru mega zlepšení…)

      0 0
    • mr.garisson  

      Co tam máš za kotouč? Chtělo by to aspoň 180 mm na obě kola, pak uvidíš. Desky taky dělaj hodně. Jestli tohle nepomůže, tak pak bych řešil silnější brzdy. Určitě to bude menší investice než nový set brzd a pokud to nepomůže, tak silnější výkon na větších kotoučích bude jen k dobru při tvé hmotnosti. Navíc, pokud osadiš silnější brzdy na 160mm kotouč, tak si myslím, že se stejně budou kotouče slušně vyhřívat.

      0 0
      • DaSnail  

        Rači 203

        0 0
        • mr.garisson  

          Jako jo. Na předek by to bylo vhodnější. Zadek 180 by měl stačit. To si myslím, že pak ani nebude potřeba nový set brzd. Jen můj odhad, praxe ukáže.

          0 0
    • Tomcat  

      A co nejdřív větší kotouče , jiné destičky ?

      0 0
    • orm  

      Ahoj, ja mam jeste o par desitek kg vice. Loni jsem si koupil ctyrpistky XT dopredu i dozadu a jsem spokojeny. Predtim jsem mel XT dvojpistky a slo to, ale nebylo to ono. Kotouce vozim na xc 180mm. Urcite si kup sintrovane desticky. Maji vetsi tepelnou odolnost, coz je pro tezsi lidi dulezite.

      Ctyrpistkove trmeny muzes koupit samostatne. Muzes ale nejdrive zacit s tim co ti tu lide radili. Nejdrive zkusit vetsi kotouce a lepsi desticky.

      0 0
    • Louskaczek  

      Momentálně tam jsou 160 kotouče, takže bych nejdřívě koupil 203mm kotouč na přední kolo, 180mm zadek, destičky jsem měnil za ty stejné co tam byly od výroby, akorát si nejsem schopný najít jestli se vlezou 180/203mm kotouče do těch MT400.

      plus lepší destičky

      0 0
      • tsunami  

        Řešit zda se kotouče vejdou do třmenů je zbytečné, protože bys měl řešit zda se ti vejdou do přední vidlice nebo do rámu. A pak až vyřešíš adaptér ke třmenu, který ho posune do potřebné pozice.

        0 0
        • Louskaczek  

          Vidlice je FOX 34 Rhythm, od výroby jsou tam 180mm Shimano SM-RT54 kotouče.

          0 0
          • Vilém  

            O 10 min driv tam byly 160mm.

            0 0
            • Louskaczek  

              Vím, přečetl jsem to z nějakého katalogu na netu, teď jsem se byl podívat a jsou tam 180mm. Moje chyba.

              0 0
      • orm  

        Ahoj, ja osobne bych na xc ht nerval 203mm kotouce, zas takova pekla na tom jezdit nemuzes. 180mm predek/zadek staci. Kdyz budes menit kotouce za vetsi, tak musis zaroven vymenit adaptery. Ty tam ted asi nemas zadne, protoze 160mm je defaultni velikost kotouce. Budes je muset koupit s kotoucema. Desticky kup sintrovane (metal) a nejlepe s chladicem.

        0 0
      • Tramvajar  

        Kotouče 180 budou s dobře sežízenýma čtyřpístkama úplně ok.

        0 0
    • Hadato  

      Klidně bych šel do nových Deore M6120, pokud chceš nejlepší výkon/cena. Oproti MT400 je to úplně jiná liga. Pokud na kole nejsou rozumné kotouče, tak to bude chtít i lepší kotouče. U Shimana ideálně SM-RT64 a výše.

      SLX a XT jsou jsou lehčí, mají benjo a štelování vzdáleností páky bez imbusu, ale brzdný účinek je stejný. Do těch M6120 bohužel ale neosadíš desky s chaldičem tak, jako do SLX/XT. Pasují tam ale desky z ZEE/SAINT.

      Další alternativa je pak Formula Cura. I ta klasické Cura, ne ta 4 pístková by měla být dostatečná. Pro ultimátní brzdový účinek pak Cura 4, ale to už je asi overkill.

      0 0
    • Louskaczek  

      Oprava: Předek jsou 180mm Shimano SM-RT54 kotouče, zadek 160mm.

      0 0
      • Edwin  

        Dozadu dej určitě 180. Předek by byl fajn 203 a 34 mm vidlice by to měla v pohodě ustát.

        0 0
      • Johny_r  

        Jak už jsem psal výše, se 180/180 podle mě musíš ubrzdit všechno, co se na takovém kole jezdí (mám taky metrák). Pro použití sintr desek budeš potřebovat vhodný kotouče, což SM-RT54 nejsou. Doporučuju SM-RT70, který (i když to Shimano nepřiznává) jsou kompatibilní se širokejma deskama (pokud zůstaneš u rozměru B01S).

        0 0
    • Louskaczek  

      Takže nejdříve koupím pořádné destičky, kdyby to bylo málo tak větší kotouče s adaptérem aby se to tam dalo namontovat, kdyby to nestačilo ani to, tak nové brzdy. Je možné, že se za pár měsíců znovu uslyšíme. Děkuji mnohokrát všem, kteří přispěli do diskuze, moc si toho vážím.

      Galfer FD293 v pořádku?

      0 0
      • Hadato  

        Nové desky a kotouče jsou fajn, ale podlě mě to nebude stačit… Za pár měsíců jsi tu zase :-D

        0 0
        • Louskaczek  

          Uvidíme, každopádně to nebyla zbytečná debata, dozvěděl jsem se dost nových informací. :D

          0 0
      • Smazaný účet  

        Tak pořádné destičky ti nejspíš zase budou hodně žrát kotouč. Být tebou pořídím nějaké deore s kotoučem z druhé ruky, to by ses do 2500KČ mohl vejít krásně, teď jde o to jestli si je umíš namontovat sám. Což asi umět nabudeš, takže plus pětikilo práce.

        0 0
      • LRRTM1  

        Dej si bacha – SM-RT54 nejsou určené pro sintrované desky!

        0 0
        • Louskaczek  

          Já si připadám jak úplný veletupec, že si nedokážu dát takové věci do souvislostí, děkuji za upozornění.

          0 0
      • kubad  

        vyhozené peníze – kup zrovna brzdy dopředu 4 píst Deore, dozadu taky, nebo stačí 2 píst

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak tak, 4 píst deore a 203 kotouče. Levný a bude to znát

          0 0
          • Louskaczek  

            Nějaký konkretní typ? Je jich tam snad 10, jsem z toho celkem mimo :D

            0 0
            • Smazaný účet  

              A ty máš někoho kdo ti je namontuje? Nebo to snad zvládneš sám? Pokud ne, zajdi do servisu. Tam ti správný typ poradí.

              0 0
            • Hadato  

              M6120 (může kolidovat s objímkou řazení), popřípadě klidně i MT520. Kotouče v pohodě SM-RT64 nebo něco z vyšších řad, které budou o něco lépe chladit.

              0 0
              • xtonda  

                Zrovna koukám do specifikace, liší se vůbec nějak Deore BR-M6120 a non series BR-MT520? Ve specifikaci parametry stejné, stejný typ hadice, do obojího nejde dát (bez úpravy) deska s chladičem. Páky taktéž, cena podobná.

                0 0
              • Metrick  

                Jak píše kolega výše, podívej se jak přesný typ brzdové páky máš. Shimano za poslední dobu (několik let zpět) asi 3× změnilo standard kompatibility (ispec-B, ispec-2, ipec-ev) ať nemáš případně problém s kompatibilitou (např. uchycení řazení přesmyku – pokud na kole je), a taky jaký máš systém uchycení brzd kotouče – centerlock nebo 6 děr. Podle toho vyber kotouč, obecně kotouče od SLX (označení začíná čísly 64 nebo 66 podle typu uchycení) lze používat i s metalickými deskami, řady deore a níž jen s polymerovými. Kotouče na 6 děr vyrábí víc výrobců, celnterlock jen Shimano. Pokud v tom máš chaos asi to raději svěř servisu.

                0 0
                • MatS  

                  Centerlock kotouče vyrábí nejen Shimano, jen toho je méně. Teď mám Sram Centerline na ceterlock. ;-)

                  0 0
    • Johny_r  

      Už jsem to víceméně psal výš, ale shrnu to, protože jsem řešil úplně stejný problém, akorát s MT-500.

      1. Lepší desky (černý Galfery můžu doporučit, FD293 odpovídají rozměrům Shimano B01S).
      2. Na sintr desky (což Galfer jednoznačně neříká, ale tvrdší určitě jsou) budeš potřebovat lepší kotouče. Bohužel většina lepších kotoučů je určená pro úzký desky, což B01S nejsou. Tím se Tvůj výběr značně omezuje. To, co hledáš splňují kotouče SM-RT70 (Ice-tech kotouče pro široký sintr desky, pokud máš centerlock, pokud máš šestidíru, tak nevím).
      3. Vzadu zvětšit kotouč na 180 mm bude znamenat přidat adaptér pod třmen. Potřebuješ tohle (nelekej se, že se to jmenuje přední, žádnej zadní neexistuje, jsou stejný):

      https://www.koloshop.cz/…i-180mm.html

      U mě je rozdíl v brzdným výkonu obrovskej. Hlavně při delším sjezdu, kdy to nevadne. Nezapomeň to dobře zajet (jak na to tu někde najdeš) a nelekej se, že to ze začátku nebrzdní v podstatě vůbec. Dost rychle se zajedou a pak je to paráda.

      EDIT: Jo, a jestli si to chceš dělat sám a máš centerlock, tak budeš kromě inbusu potřebovat klíč na centerlock matici. Jestli tam máš vnitřní ozubení, tak tam pasuje klíč na kazetu a jestli vnější, tak klíč na HTII střed. Je to práce asi na 10–15 minut, i když to děláš poprvé, není se čeho bát.

      0 0
      • Louskaczek  

        Děkuji moc za užitečné info

        0 0
      • Hadato  

        MT-500 brzdy jsou o mnoho lepší, než ty MT400, co tam teď má. Ty nejsou se servo mechanizmem. Rozdíl je to opravdu významný. Ty MT500 výkonově odpovídají více méně dvoupístkovým Deore, akorát mají třmen na širší desky, stejný jako MT400.

        Výměnou kotoučů a desek si samozřejmě pomůže, ale stejně to bude nejspíše málo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Výměna kotouče za větší je dost zásadní rozdíl, stejně jako z 2p na 4p. Výměna destiček ke spíš placebo.

          0 0
          • Johny_r  

            S tím nemůžu souhlasit. Výměna destiček z B01S na Galfery byl u mě dost zásadní rozdíl. Na studených brzdách nebyl rozdíl nějak obří, ale byl rozhodně citelný, ale po delším sjezdu je to úplně jiný svět. S B01S jsem na konci trailu brzdil i očima a ruce mi málem upadly, jak to nebrzdilo. S Galfery se tohle vůbec neděje. Brzdí furt stejně.

            Teď mluvím o srovnání přední brzdy, kde jsem velikost kotouče neměnil, jenom typ. Zvětšení kotouče má samozřejmě největší efekt.

            0 0
            • Honza03  

              Výměna destiček může být opravdu zásadní rozdíl a dokážu si klidně představit že z hlediska krátkodobého brzdění i větší než změna z 180 na 200 mm. Tím nijak neříkám že je dobrý nápad jezdit menší kotouče s lepšíma deskama.

              0 0
              • orm  

                Potvrzuji, a hlavne nekdy neni jina cesta, treba na gravelu/silnicce. Vymenil jsem organiky za sintry a dost to pomohlo. Tezsi clovek do brzd musi vice investovat. Kvalitni kotouce, sintry, chlazeni, pravidelne odvzdusnovat/menit kapalinu, protoze dostava vice zabrat.

                0 0
              • kubad  

                pokud desky nejsou zamaštěné tak se zázraky nekonají

                0 0
            • Smazaný účet  

              Vždyť sis to sám v jednom komentáři popřel. Nejdřív píšeš jak zásadní je výměna destiček a pak to uzavřeš tím, že výměna kotouče je o galaxii jinde. Takže si potvrdil co jsme napsal, výměna desek je ztráta času, extra přínos proto zvětšení kotouče a výměně 2p za 4p třmen tam není

              0 0
              • Johny_r  

                Prosím tě, přečti si to ještě jednou…

                Ano, největší efekt má zvětšení kotouče, ale to neznamená, že výměna desek je placebo. To není ani omylem (rozdíl desek na stejně velkém kotouči je sakra citelný). Ani v brzdném výkonu a už vůbec ne pokud jde o vadnutí. A pokud tazatel vepředu už 180 mm má, není moc kam zvětšovat. Leda, že by chtěl dát na XC kolo 203mm kotouč, což mi nedává smysl.

                0 0
                • kubad  

                  (rozdíl desek na stejně velkém kotouči je sakra citelný)

                  šlo by to nějak vyjádřit v procentech?

                  0 0
                  • mirorek2  

                    u mě organiky po 100 m sjezdovky kouří a nebrzdí, sintry brzdí :D procenta 0/100 :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      a po 150m? už je to zase nastejno :D

                      jj ale o to tady asi nejde

                      0 0
                      • mirorek2  

                        no byly to zee/saint už nevím, zkusil jsem origo organiky a ne, fakt ne, kámoš se mi ještě chlamal proč se mi jako kouří z brzd :-))

                        0 0
                  • Atilla  

                    Proč v procentech? Desky samozřejmě dělají velký rozdíl. TRP originál jsem vyměnil za Shimano metal a výkon šel tak o 30% nahoru. To samé když jsem zkoušel dát superstar desky do saintu a rychle se zase vracel k originálu. Upřímně nevím o co se tu snažíš, někdo tak zkušený jako ty to přeci musí vědět.

                    0 0
                    • kubad  

                      takže vlastně se to jenom zhoršuje? proti originál Shimano? o kterých tu je řeč

                      není to debata o principu, ale o konkretním případu nahoře

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Moje zkušenost ke opačná (výměna desek nějaký zásadní vliv nikdy neměla) a ty to v podstatě potvrzuješ, jen to možná trochu poznáš. Větší rozdíl je výměna zamaštěných desek za nezamaštěné, což se s výměnou za jiné většinou také stane. Jestli je nebo není 203 nesmyl, je asi na tazateli, ale vzhledem ke svojí váze to smysl sakra dává a výsledek se výměnou dostaví.

                  0 0
                  • Slavik  

                    Být tazatelem, tak nejdříve zkusím 180 a kdyby byly stále nevyhovující, šel bych výše. Finančně to navíc nic nestojí…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      finančně to stojí jen nový kotouč a adaptér, jinak nic, to máš pravdu :D

                      0 0
                      • Slavik  

                        Ten adaptér musí koupit tak jako tak. 180 by ho měla podržet, pokud nejezdí vraždy. Ale když chce někdo cinkající cirkus, ať si tam dá i klidně 200 kotouč…

                        0 0
                  • Johny_r  

                    Když myslíš, budiž. U mě byl rozdíl rozhodně víc než citelný. Ne takový, jako větší kotouč, ale taky zdaleka ne zanedbatelný, zejména při delším sjezdu, kdy srovnáváme normální bezpečné brzdění se stavem na úrovni bezpečnostního rizika (mačkám, nebrzdím). Desky jsem měnil po pár stech km na B01S, takže srovnávám nové a nové, ne zamaštěné a nové. Ale budiž, třeba u tebe ten rozdíl nebyl.

                    Jestli je 203 nesmysl samozřejmě je na tazateli, ale vzhledem k tomu, že vážím podobně, mám představu, co se dá se 180mm kotouči ubrzdit. Než dávat na XC kolo 203mm s rizikem cinkání a nadměrného namáhání vidle, která to sice asi dá, ale radost mít nebude, šel bych radši cestou výměny brzd. Můj názor je, že 180mm vepředu i vzadu musí ubrzdit metrákovýho chlapa v terénu odpovídajícímu XC kolu. Pokud dotyčný nejezdí enduro nebo DH, musí 180 mm stačit a jestli nestačí, hledal bych chybu v brzdách, ne v kotouči.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      když ho 180 ubrzdí, tak 200 ho ubrzdí stejně a budou mít jen třeba teplotní rezervu, ne?

                      0 0
                      • Johny_r  

                        Jistě a k tomu to bude cinkat a zatěžovat vidli. Přijde mi trochu mimo, že se diskuse na upgradem brzd smrskává na radu, ať si k těm nic moc brzdám koupí obří kotouč. Já jen říkám, jakou mám zkušenost a jak se to dá upgradovat relativně levně a hlavně postupně. Když nestačí krok 1, dá se jít na krok 2.

                        Když vymění destičky a zvětší zadní kotouč 160 na 180, tak jediná ztráta, kterou může utrpět v případě, že by nakonec potřeboval vyměnit celý brzdy, budou ty široký destičky, což je cca. 600. A jestli je nedojezdí, tak je možná ještě prodá. Kotouče mu zůstanou, adaptér mu zůstane a když vymění SM-RT54 za něco lepšího, tak ty starý smrtky taky ještě prodá.

                        A nebo si může rovnou koupit brzdy za desítku a 203mm kotouče dozadu i dopředu. A je to sichr.

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Jak rozdílně bude zatěžovat vidlu stejný chlap 180/4p nebo 203/2p? Prosil bych to fyzikálně zdůvodnit

                          0 0
                        • nksh  

                          MT400 jsou slaboucke jak cajicek. Tam vetsi kotouc nepomuze. 0 × 203 = 0

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Vozím na několika kolech 140/160/180/203 a koukám, že když dojdou argumenty, začne se tu strašit cinkáním kotoučů :)

                          Tak nějak obecně s tím cinkáním problém nikde nemám, když už k tomu dojde, velikost kotouče v tom moc roli nehraje :)

                          0 0
                    • DaSnail  

                      Ale vdlica viac netrpí kvôli väčšiemu kotúču, viac trpí kvôli väčšiemu brzdnému výkonu. A či je dosiahnutý väčším kotúčom, silnejšími brzdami, lepšími deskami alebo tým že borec celú zimu vytláča ručne citrusové plody a na začiatku sezóny má ukrutnú silu…je uplne jedno.

                      Ked vidla nezláda brzdnú silu jakú jazdec potrebuje, tak treba mocnejšiu vidlu alebo to dolekopcom púšťat len tak na kochačku a nehrotit.

                      0 0
                      • Johny_r  

                        Přesně tak. U velkého kotouče hrozí brzdná síla, kterou vidlice nezvládne (i když možná ne s MT-400). Proto výrobce vidlice obvykle deklaruje maximální velikost kotouče. Druhá věc je, jak se bude velký kotouč chovat na XC vidlici, která ho sice papírově snese, ale její tuhost bude úplně jinde než už nějaké DH vidle.

                        0 0
        • Johny_r  

          To je fakt. V tom případě by další krok mohla být výměna pák.

          0 0
          • Hadato  

            To sice ano, ale to si možná sám neudělá a pokud to bude platit v servise, tak to už tak moc navíc oproti novým brzdám nebude.

            Páky se servem by samozřejmě byly velký přínos, ale i tak bych tam dal 4p, lepší kotouče a neřešil. Takhle to bude dělat na několikrát a ve výsledku to bude za mnohem více.

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • Smazaný účet  

              Tak servis asi stejně musí vyhledat (pokud to neumí sám). Hadice bude chtít i v kompletu (určitě lepší koupit komplet) zkrátit, možná i protáhnout rámem…

              0 0
    • pdudek  

      Mám kolem 105 Kg, použil jsem nové brzdy SLX na předek kotouč 203 a vzadu 180 a vše v pohodě :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Řešil jsem na eMTB fullu jak ubrzdit rozjeteho vepre z kopce – 2 pístky Deore BR-MT410 šly dolů – místo toho BR-M9120 na obě strany 203/180.

      0 0
    • Louskaczek  

      Kolo dám do servisu, ještě se poradím s frajerem co a jak. Nějaké doporučení na NEfušera ve Zlínském kraji?

      A všem děkuji za účast v diskuzi, něco jsem se přiučil a i pobavil. :DDD

      0 0
      • Tramvajar  

        Cyklo MIRA v Lukově. Janota je úplně v pohodě, fér člověk a ví.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Vyměnit kotouče a namontovat brzdy by snad měl zvládnou každý. To už je dneska rutina :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.