• enduristka

    Ahoj, přemýšlím nad koupí nové vidlice na kolo Intrigue Advanced Pro 29. Stávající vidlice RockShox Pike Select, zdvih 140 mm je od začátku dosti nevnímavá k malým nerovnostem. Když jsem jí nafoukala na menší tlak, chodila na velkých nerovnostech na doraz. Tedy po cca 2 měsících ježdění a laborování s tlakem, jsem do ní nechala dát 2 tokeny a komplet byl měněn olej a byla promazána. Z výroby úplně suchá. Chování vidlice v terénu se zlepšilo, ale rozhodně to není vidlice, na kterou bych pěla ódy. Po cca roce ježdění má za prvé vakl v nohách, to bych asi nebrala jako velký problém, postupně to získali všechny vidlice, které jsem měla, jen tady je to teda opravdu rychlost a navíc už zase zatuhává a nechce reagovat na nerovnosti. Musí dostat větší podnět aby se probudila a začla zase trochu chodit. Tedy znovu jí nechat rozdělat, vyčistit a promazat. K mému dotazu. Mám možnost koupit za 20 000 vidlici Rock Shox Pike Ultimate RC2 B4 29" 140 mm. Bude v těch vidlicích znatelný rozdíl, nebo tím jen vyhodím peníze? Předem všem díky za postřehy, jsem hrozně nerozhodná a tady se snad něco dozvím.

    0 0
    • Georrge  

      Nevím jak dnešní Pike, ale pár let zpátky byla tahle necitlivost kvůli tlumící patroně, protože ta i na minimální nastavení kladla dost velký odpor při kompresi. Sám jsem z toho byl překvapen, protože Pike měl lepší odtrh a pocitově jemnější chod, než můj starý Epicon na jiném kole, přesto ten Epicon byl za jízdy mnohem aktivnější. Jenže Epicon neměl skoro žádný odpor při kompresi (samozřejmě se všemi negativy které to přináší). Takže jen úvaha, jestli by ten Pike nešel upravit?

      0 0
    • Jenda  

      Zkus tu vidli spíš poslat do nějakýho servisu kde jsou schopni měnit něco víc než jen těsnění a oleje. Pokud má drobný vakl, tak to citlivosti jen prospěje, samozřejmě pokud to nejde za určitou mez.

      0 0
    • Radus  

      Rozebrat vyčistit a použít kvalitnější tlumicí a kluzné oleje .

      0 0
    • enduristka  

      Tak asi jí teda dám šanci, poslední :-)

      0 0
    • ToMášMarný  

      Ahoj. Neznám přesnou specifikaci Tvé vidlice, ale možnou cestou pro zlepšení kritizovaných vlastností je montáž debon air c1 35mm upgrade kitu (cca 500,–). Ten je i součástí velké repasní sady (cca 1500,–). SKF ultra low friction gufera jsou taky znát. Oboje zlepší citlivost vidlice zejména v počátku zdvihu, aniž by lítala k dorazu. Víc podle mě v rozumném poměru cena/výkon z Piku nevymáčkneš.

      0 0
      • novas752  

        To spíš B1 Debon Airu. Verze C1 je trochu méně aktivní a drží kolo výše, ta B1 se dost nořila. S tim je Pike docela citlivá vidlice, akorát mu začne docházet dech při prudším brzdění nebo při rychlém průletu sérií větších nerovností, vidlici to ohne = vzpříčí a přestává být citlivá, tam pomůže jedině tužší vidlice.

        1 0
    • enduristka  

      No, vidlice nevyhovuje na začátku zdvihu, pak už to celkem jde. Když vlezu na Trance, který je osazen vidlicí Fox tak si zápěstí rochní blahem.

      0 0
      • Georrge  

        Znáš pojem odtrh vidlice? Když zatlačíš na řidítka, jak moc velkou sílu musíš vyvinout, než se vidlice lehoulince zanoří? Respektive o kolik moc musíš tlačit na Pike než na Fox? To by nám mohlo dát představu, jestli je problém ve špatném odtrhu (potřeba servisu) nebo v tlumiči (špatně nastavená komprese).

        0 0
    • enduristka  

      Musím zatlačit fakt hodně a pak zapluje do zdvihu. Cítím tam jakousi hranu. Foxina jde plynule od začátku už po malém tlaku.

      0 0
      • Georrge  

        Tak to chce servis, vyčistit, promazat. I ten zmíněný debon air (pokud už tam tedy není) a low friction SKF gufera pomůžou. Pokud tedy není problém v příliš těsných futrech, ale to by mělo být odhaleno během servisu. Vakl sice napovídá, že ve futrech by problém být nemusel, ale jistota to není.

        0 0
      • Smazaný účet  

        je dobré toto zkusit na osobní váze.

        Přední kolo hoď na váhu a zatlač na vidli. Snaž se odečíst hodnotu kg kdy se ta vidle poprvé pohne do zdvihu.

        Zkus to samé i s vidlicí fox ať vidíš jestli je tam rozdíl a nebo je to jen placebo.

        Dobrá hodnota je tak 15kg. špatná hodnota je 20kg a více.

        Samozřejmě od naměřené hodnoty odečti hmotnost kola na váze bez stlačení.

        0 0
    • novas752  

      Jestli to náhodou nebude rozbité. Typický projev nedostatečného tlaku v negativce.

      0 0
    • enduristka  

      Ok, díky.

      0 0
    • enduristka  

      Foose: Já to radši předám mechanikovi. Ale zajímavý postup.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.