Nová Ultegra 8000 (a Dura ace 9100 ) - instalace a seřízení

59 nepřečtených
  • Spartacus

    Pořídil jsem novou ultegru a momentálně mám peklo s jejím seřízením, proto zakládám toto téma, kde bych požádal o rady a můžou zde být celkově tipy a rady k těmto novým silničním sadám. Nyní konkrétně:

    Pořídil jsem kliky, hazku SS a smyk na navářku Ultegra r8000.

    1. Hazka: pral jsem se s ní snad celé odpoledne, ± se mi to povedlo seřídit k přesnému a rychlému řazení, jen na dvou nejmenších pastorcích je to nějaké línější oběma směry. Poradí někdo?
    2. Přesmyk: Chodí dobře, ale drhne o něj (!!) klika. Zkouším ho různě polohovat na navářce, ale buď dole nebo nahoře drhne. Smyk 6800 to nedělal. :( Poradí někdo?
    0 0
    •  

      Servis

      0 0
    •  

      Od kud jsi

      0 0
    • Spartacus  

      Jižní Morava. Pár stovek za doladění profíkem mi líto není, problém je momentálně jinde: všichni schopní servisáci, kteří o takových komponentech mají ponětí a kterým bych dal kolo jsou v tento čas beznadějně plní. Kolo dávám vždy na servis v zimě, teď jsem ale kupoval nové a ladím si komponenty dle sebe.

      Se 105 5800 žádný problém něco osadit a vyladit. Ta nová Ultegra taky bude určitě ok, ale všechno je tam úplně jinak proti 6800/5800 :)

      0 0
    • Spartacus  

      Jinak doplním info: Hazka SS má maximum 30z pastorek, 32z ale zvládá v pohodě. Hlavní kazeta je sic 11–28, ale 11–32 bude fajn volba pro velké hory nebo jarní rozjezdy.

      0 0
    • novas752  
      1. Patku máš rovnou? Pro silničáře je to možná novinka ale Shimano dělá přehazky (mtb) s touhle konstrukcí už řadu let a se seřízením obvykle nebývá problém. Důležité je dobře nastavit vzdálenost kladky od velkýho pastorku a klíčová je rovná patka + dobře zakončené a čisté bovdeny – jestli jde o nový kolo a dával si lanka shimano, je možný že se z nich oloupnul a nahrnul ten jejich geniální kluzný povrch a udělal někde špunt. Typicky se tak děje z vnější nebo vnitřní strany koncovek bovdenů, nebo už v páce.
      2. Přesmyk máš zřejmě moc nízko – výš už dát nejde?
      0 0
    • Singlespeed  

      Základem je vyhodit originální poteflonovaná lanka a dát hladká broušená bez povlaku. Ta nová lanka se Shimanu opravdu moc nepovedla.

      0 0
      • Tina  

        Mne fungujú dokonale. Základ však je poteflonované lanká už nemazať :)

        0 0
        • jecnak  

          Souhlas.

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Moje osobni zkusenost s teflony je takova, ze ze zacatku funguji paradne, ale jakmile se byt jen trochu opotrebi, rapidne zacne degradovat kvalita razeni (teflon se asi sloupe a pak dela neplechu v bowdenu).

          0 0
    • Tina  

      Montovala som si Duru 9100 začiatkom roku sama. Žiadne problémy ani iný spôsob montáže, alebo ladenia tam oproti starším sadám nie je. Iba Prešmyk má trochu zložitejšie uchytenie lanka. Ale na druhej strane veľké plus pre Shimano, pretože prešmyk už má aj ladenie napnutia lanka rovnako ako prehadzovačky. A odpor prešmyku pri radení je o dosť menší.

      Tiež mám prehadzovačku SS a mám ju vyskúšanú aj na CX bajku s kazetou CS-HG800 11–34z. Zvláda ju z rezervou a pravdepodobne zvládne aj 36z pastorok.Pokiaľ ti to radí pomalšie na najmenších pastorkoch tak musíš povoliť B skrutku a priblížiť tak vrchnú kladku k pastorkom kazety.

      0 0
      • Singlespeed  

        Snažil jsem se napasovat R8000 SS na 11–36 kazetu (silnička Kellys URC 7.0) a bylo to hodně na hraně, spíše už za ní. S 11–34 ovšem v pohodě, jak píšeš.

        0 0
    • Spartacus  

      Možná se začíná dařit, mezi smykem a klikou je cca 1,5mm mezera. Smyk dávám tak, aby byl pokud možno blízko převodníkům, ale samozřejmě neškrtal o zuby.

      0 0
    • milan.v  

      Ten smyk mi přijde takový jemnější, má hladší chod než můj předchozí ze 105ky… To samé hazka, je v nich znatelný rozdíl…

      Se seřízením bohužel neporadím…

      0 0
    • Spartacus  

      Nakonec jsem nad ultegrou zvítězil, zdá se :D Dnes 2h švih, hazka funguje bez zaváhání, smyk taky. Při nahazování velké pily smyk neklade téměř žádný odpor, skoro bych to přirovnal k řazení na přehazovačce.

      Akorát bych si s ním mohl pohrát ještě, když je shozený na spodní pilu, tak i bez lanka a s úplně povoleným dorazem řetěz na největším pastorku trochu šustí o raménko – konkrétně o tu plastovou vložku. Napadá mě jedno, neřešit a jezdit, nebo ty plastové vložky dát do pryč.

      Za mě tedy super inovace, mohu doporučit :-)

      0 0
      • Tina  

        Na ktorých pastorkoch ti „šustí“ reťaz o vodítko?

        0 0
      • Vilém  

        A serizoval jsi vubec dorazy smyku?

        0 0
      • štája  

        měl jsem přesmyk Ultegra 6800, nefungovaly pořádně mezipolohy, koupil jsem novou R8000 dělalo mi to přesně to stejné co tobě. Nedalo se to vyštelovat pořádně, aby to nikdy nedrhlo o ty plastové s…e. Vyřešeno koupením R8050 di2 a je klid.

        0 0
        • novas752  

          Shimano ma z tebe radost!

          0 0
        • pedro89  

          Celý to řazení je špatný vynález. Mě se osvědčilo chodit pěšky. Nic nedrhne a vyladit tkaničky je celkem jednoduché.

          0 0
        • tromboonen  

          Upgrade volšovejch rukou elektronikou… taky cesta :)

          0 0
          • štája  

            njn, nedá se nic dělat. Mě to nechává v klidu, aspoň jsem si udělal radost. Dva servisy dopadly stejně, když jsem jim to tam přinesl.

            0 0
            • Tina  

              Takže oba servisy majú ľavých mechanikov :)

              0 0
              • tromboonen  

                To bych byl docela zvědavej, jak si tam poradí s elektronikou až bude mít nějakej problém :)

                Asi výměnou kus za kus…

                0 0
    • pedro89  

      Doporučoval bych se s tím opravdu neprat, dle popisu to vypadá, že tě to přepere. Zkus do dát k neschopnému servisním technikovi, když ti schopní nemají čas. Pořád bude jistě schopnější, než ty.

      0 0
    • krabica  

      Pomůžu si nějak, když přejdu ze smyku 5800 na 8000?

      0 0
      • Spartacus  

        Čistě jen tak měnit smyk, to bych se na to asi vykašlal, ale jinak mezi těmi dvěma je citelný rozdíl – 8000 má jemnější chod, páka klade velmi malý odpor, přijde mi i trochu rychlejší. Téměř podobný rozdíl jako mezi 5700 a 5800. Ale 5800 je sám o sobě naprosto v pohodě.

        0 0
        • milan.v  

          Mluvíš mi z duše, ale ta nová Ultegra lépe po té duši pohladí… ;o)

          Lepší sada vlastnostmi to ale je, všichni tu zmiňují, že stará Ultegra se105kou jsou vlastnostmi stejné a nevyplatí se změna (nedokážu posoudit), v tomto případě to vidím úplně opačně.

          0 0
    • th74  

      Já to chápu takto u fd-r8000:

      Šroubkem 0 (schovaný vevnitř) při montáži doladit úhel přesmykače k převodníkům (montážní doraz), aby byl paralelně s převodníky

      Šroubkem 1 doladit spodní doraz pro malý převodník, aby řetěz neškrtal při zařezení malý převodník / velký pastorek na kazetě

      Tím je základní poloha nastavená, výšku nastavit, aby při řazení na velký převodník byla malá vůle mezi vodítkem 1–3 mm podle manuálu. Přitáhnu lanko a pak:

      Šroubkem 2 doladit napnutí lanka, aby zabíralo hned při pohybu páky (tj. při dotahování šroubku lanka je šroubek 2 částečně povolený, aby byla možnost následně přitahovat/uvol­ňovat)

      Šroubkem 3 doladit zdvih přesmykače (není to horní doraz), aby řetěz neškrtal při zařezení velký převodník / malý pastorek na kazetě.

      0 0
      • Spartacus  

        A právě, když ladím ten spodní doraz ( šroubek 1 ), tak šroubek je vyšroubovaný tak, že na pozici vodítka už nemá žádný vliv, přesto řetěz tře o plastový nesmysl. Zbytek už jsem pochopil samopílí. :-) V přibaleném letáku nebylo snad nic k montáži a seřízení, jen obecné plky a v návodu na stránkách Shimana – tam už jsem byl trochu moudřejší. I tak děkuji za rady, už to chodí dobře :)

        0 0
      • milan.v  

        Jen doplním: Pozor, ten šroubek 2, kterým se srovnávají ty rysky, štelovat v mezipoloze.

        To samé je v manuálu uvedené u šroubků 1 a 3.

        Koukal jsem na video, kde ten borec říká, že šroubek 0 je prakticky zbytečný a není nutné ho používat a následně seřídí přesmykač bez něj.

        0 0
      • Libas  

        Ahoj, co když nemám šroub 0 o co opřít? Dá se to naladit i bez toho? Sedlová trubka je tak profilovaná, že za šroubem už není – rám je Sup X-Road 2018. Diky

        0 0
        • novas752  

          JAsně že dá, akorát potřebuješ natočrní přesmykače kontrolovat ručně, je to pracnější, ale jde to, hodně silničních přesmykačů tuhle fíčuru nemá.

          0 0
    • Spartacus  

      Oživím téma v trochu jiné souvislosti: Zkoušel někdo, jak si rozumí Ultegra R8000 s kazetou Sram PG1170 ( úroveň force )? Nebude to rachtat, mít prodlevy nebo jinou neplechu? Od komplet Shimana jsem zvyklý okamžité a přesné přeřazení bez zbytečných pazvuků. Důvod, proč uvažuji o kazetě Sram, je pro mě zajímavější odstupňování.

      0 0
      • Tina  

        Shimano má tiež v ponuke kazetu 11–30z, 11–32z a aj 11–34z. Kazety 11–30z Sram aj Shimano majú úplne rovnaké odstupňovanie. 11–32z Sram má pre mňa nevyhovujúci skok 19–22z. Viac sa mi páči Shimano 11–32z, ktoré má rovnomernejšie odstupňovanie.

        PG1170 bude radiť celkom obstojne. Hladkosť Shimano kazety však nečakaj. Ešte horšie je to s kazetou XG1190. Tá radí oproti Shimano úplne tragicky. Jazdím ju na Dura Ace R9100.

        0 0
        • Spartacus  

          Děkuji za zkušenost. Jinak psal jsem o odstupňovaní, nikoliv rozsahu. Nyní vozím 11–28 shimano a ta kazeta je super univerzál až na jednu věc – štve mě skok 15–17, a když chci po rovině jet 36–37 km/h, tak nevím, co zařadit. Proto ta úvaha o sramu, protože ten má pastorky 14,15,16,17,1­9, atd.

          Normálně bych to řešil kazetou 11–25 Ultegra, jenže problémem je moje okolí, tedy téměř úplná rovina a když už sem tam kopeček, tak klidně i přes 12%, místy až 20%, tam bych se s 25z zbytečně masil.

          0 0
          • Tina  

            Aj ja som písala o odstupňovaní. Akurát ja viac využívam druhú polovicu kazety a tak mi 15–17 (13,3%) nevadí pretože nad 35 jazdím iba z mierneho kopca alebo po vetre. Skôr mi vadí skok 19–22 (15,8%).

            0 0
          • zarkow  

            Skok 15–17 mi u 11–28 kazety na rovině vadí taky, obzvláště když třeba fouká. Mám ale desítkovou Ultegru, tudíž u mě připadá k úvahu pouze kazeta 12–25. Vozím kompakty a na většinu terénu Uherskohradišťska by to stačilo. Samozřejmě par stojek se najde, kdy jsem za 28 rád, ty zas tak často nejezdím.

            0 0
            • plzakj  

              Ultegra 10s je i 12–28. Podle me pro nezavidni pouziti uplne super.

              Edit: sorry, to je tiagra. Ultegra 12–30

              0 0
            • Spartacus  

              Třeba ze Salaše na Staré Hutě, hnedka ze začátku, co? ;-)

              Normálně bych bral 11–25, ale je to Sofina volba: Buď ti bude jednou za čas chybět 28 a budeš se masit na nízké kadenci, nebo ti o něco častěji bude chybět 16, sice se nebudeš mučit jako v prvním případě, ale ideálka to taky nebude.

              0 0
              • zarkow  

                Fiha, dobře znáš mou domovinu :-) To stoupání na Pěknou horu jezdím 34×21, ale nedávno jsem zkoušel z Břestku na Chabaně a 34×28 bylo docela na krev. Každopádně 16tku pastorek bych uživil rozhodně víc než 11tku a 28tku. Na 11s při kompaktech by mi asi nejvíc sedla ta 11–26, byť je to přesně jak říkáš Sofiina volba.

                0 0
                • Spartacus  

                  Na Pěknou horu je to skoro celý úsek pohodička, dá se jet 16–20 km/h, ale ten úvod za zatáčkou je masakr i na 36×28. Dále ze Salaše na Bunč ten rovný úsek před Hubertkou, tam je těch 28 akorát. A pak se na BF dočteš, že přece 39×25 stačí :-)

                  Ta 11–26 by právě byla super, neb má 16z. Uvidím, možná zkusím spářit Amíka s Japoncem.

                  0 0
                  • zarkow  

                    39×25 přeci zvládá kde kdo s prstem v nose… :-) Já si zase říkám není horší potupy, než tlačit silničku :-)

                    Ta kombinace by mohla fungovat v pohodě, ale pravda kazeta není nejlevnější takže určitě lepší se vyvarovat „drahé střelby do tmy“.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Lehké převody na silničce jsou v módě posledních cca 15 let. Ještě v roce 2000 bylo obvyklé složení převodů 53/39×11–23 a nikdo si nestěžoval. Když byl prudší kopec, tak se člověk prostě postavil do pedálů a šlapal ze sedla. Na 39×23 jsem dal i Královu holu v Nízkých Tatrách a to jsem podprůměrný cyklista. Prostě jsem jen nepindal, nevymlouval se a šlapal :-).

                      0 0
                      • Spartacus  

                        Ulejme si čistého vína: Co ti vyhovuje víc, dřívější nebo současný trend? :-) Mě se borci „klasikáři“ (53/39+12–25) v naší tréninkové partě pochechtávali za 52/36 + 11–28 a přestali s tím, když jsem jim všem ujel ve 12% stoupáku na 36×28, s kadencí jak na rovině. :D

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Dnes je to lepší, to se ví. Tehdy byla silnice spíše taková "výběrová " záležitost, lehčí převody ji přiblížily prostému lidu ;-).

                          0 0
                      • ms82  

                        Kdyz se mi pretrhlo lanko prvni den na dovolene, jel jsem 40 km zpet na 36×11, pricemz nektere useky do stoupani 13% byly kadenci 25–30. Posledni kopec 4 km @ 8 % uz mel byt odpocinkovy, ale myslel jsem, ze to dotlacim. Zada se mi nesrovnaly za cele dva tydny

                        Pred odjezdem jsem ale jeste stihl (s uz funkcnimi prevody) posledni chutovku, asi 300 m @ 23% na rozpraskanem asfaltu, kde jsem se bal prilis vstat ze sedla. Sice 36×28, ale hoodne na hrane. Jel jsem i Hottinger Holl v Innsbrucku a bylo to diky dobremu asfaltu a kratsi vzdalenosti mozna i lehci.

                        Posledni pozorovani z dovolene – kdyz mas hned po dvou minutach od startu kazdy den stoupani 1.5 km @ 10 % (pasaze 14%) a muzes si vybrat bud kadenci pod 50 nebo watty pres 4.5 / kg, lehcimi prevody nepohrdnes.

                        Souvisejici dotaz napisu vedle :-)

                        0 0
    • Libas  

      Mohl by mi prosím někdo sepsat návod jak správně namontovat a seřídit přesmyk 105 R7000? Shimano návod mám prostudovaný ale chytrej z toho nejsem. Pár videí jsem taky viděl ale … prostě je to nějaký moc složitý ten nový mechanismus :(

      0 0
      • madik  

        Ano návod byl místy hodně zavádějící. Ale těžko to někdo sepíše něco lepšího než je v dealer manuálu shimana. https://si.shimano.com/#…

        0 0
      • Krutas  

        Ted jsem se taky bavil. U toho navodu bacha, co jsem vypozoroval jsou dva druhy, presmyk na objimku a na navarku. Ten, ktery se steluje pri uchyceni na navarku je slozity. Ja mam objimku, a sel jsem na to klasicky:

        • mala placka + velky pastorek, sroub L tak na hrane, aby nedrhnul presmyk o tu plastovou blbost (ktera se bude muset casem menit)
        • sroub H na to jsem nesahal, jen testem zjistil ze mi to pri zadne prevodu nedrhne
        • napnuti lanka, aby to prehazovalo jak ma

        Ta mezi poloha, ok chapu vyznam, ale problem se nekonal.

        Serizoval jsem z duvodu, ze mi to pri razeni velka-mala melo tendenci shodit retez. Na stojanu to funguje jak ma, uvidim az projedu.

        Jinak, ten system dopnuti lanka pomoci maleho inbusu pripada fajn, dneska uz to tak proste je, dokonale a slozite. Na campe si co potrebuju doladim pomoci sroubu vedeni lanka (prechod bowden-lanko na ramu) za jizdy. Mam trochu strach co tenhle system r7000 udela casem, snad to bude fajn, vule je svine.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.