Nova kola na nove kolo - galusky?

6 nepřečtených
  • ms82

    Vybiram nova kola k novemu kolu. Zacal jsem zvazovat galusky. Nemam s nema zadne zkusenosti s instalaci, svezl jsem se jen jednou a rozdil byl zasadni. Nezanedbatelny prinos by byl i ve vaze – jsem spise vrchar, takze vaha me zajima vice nez aero prinos.

    Ceny galusek jsem videl. Rekneme, ze bych na nich najel mene nez polovinu rocniho najezdu, takze okolo 7 tisic ci mene. To me tolik netrapi, pokud vydrzi 3–4 tisice. Plaste Conti mi i vzadu vydrzi pres 5–6 tisic.

    Nevim, jestli zvladnu prvotni instalaci, vymenu a co budu delat, az pichnu cestou. Jak casto mate neopravitelny defekt? Je to zbytecne komplikovane, nebo to zvladne i bezny domaci mechanik? ;-)

    0 0
    • Smazaný účet  
      • Na instalaci, hlavně u lepení lepidlem, by měla byt galda připravena dopředu, tj natažena a nafoukla na ráfku (3–4 bary stačí)
      • Lepit mužeš páskou (třeba Tufo) nebo lepidlem (třeba Chemopren).
      • Práce s páskou je čistější, pro začátečníka jednodušší.
      • Na pásce můžeš jet hned.
      • Lepidlo je klasika, chce to trochu cviku a ideálně nechat dozrát spoj (večer lepím, ráno jedu)
      • Čím delší dobu je nalepená galda na ráfku, tím líp, sviňa, drží.
      • Starý lepidlo nechat na ráfku a zásadně nesundávat, je to ideální podklad pro další lepení
      • Při defektu můžeš použít mlíko, ale nemusí fungovat.
      • Na prázdné nalepené galdě se dá nouzově dojet několik kilometrů, pak je většinou po ní. Ne každá galda je opravitelná, takže je to fuk.
      • Při defektu na nouzové dojetí můžeš nasadit náhradní galdu i bez lepidla nebo do použité pásky, ale není to na žádný divočení.
      • Svlečená galda z předního kola během jízdy je nezapomenutelný zážitek.
      1 0
      • ms82  

        Diky, to jsem potreboval. Strucne, ale informativni. A pridas i osobni zkusenosti? Jo/ne, proc, kolik km na defekt, na galdu.

        Svlecena galda z predniho kola bude asi podobna radost jako svleceny plast po prorazeni duse ve sjezdu. Vyzkouseno!

        0 0
        • Smazaný účet  

          Galdy jsem používal jen na závody. Na trenink pláště. Galdu jsem defektil jen jednou – zabodl se do ní ohnutý hřebík, jinak nic. Kamínky sice poškozují běhoun, ale neprojdou. Používal jsem Tufa, matně si vzpomínám na termín S3pro nebo tak něco.

          Galdy mělo první pořádný kolo – Šírer, který jsem si koupil v roce 1992 u Vačkáře v Prostějově. Přesedlal jsem z Esky a bylo to, jako kdybych sedl na motorku…Ráfky Wolber a galdy, to zrychlení si pamatuju snad dodnes a to ten rám nebylo žádný pírko, byl to základní šírer na oria trubkách, rám měl skoro 3 kila

          Jestli chceš galdy, tak bych si asi na Tvém místě zkusil nějaký levný kola, abych zjistil, jestli je to pro mě použitelné v praxi.

          Remerx momentálně vyprodává galuskové ráfky T303 po 85Kč, k tomu bych vzal náby Sora/Deore (zadní přeskládat na 130mm), jestli máš 11s tak Tiagru. V dlouhých délkách lze levně sehnat zeslabované nerezové dráty, třeba 2–1.6–2. Za 1200–1500 budeš mít zkušební kola, který když to nebude vyhovovat můžeš poslat dál…

          Určitě bych nedal naslepo třeba desítku za kola abych zjistil, že mi to nevyhovuje…

          0 0
    • Doyle  

      Já pro lepení používám už je tohle:

      https://www.sportovnidum.cz/…-galuska-raf

      Je to sice nejlepší nechat zaschnout do druhého dne, jde to ale umýt po instalaci vodou a i očistit ráfek od lepidla jde snadno. Když jsem měl první galusky, použil jsem Tufo pásku. Instalace jednoduchá, ale dostávat potom to lepidlo s páskou z ráfku je opruz a to i tím speciálním Tufo odstraňovačem.

      0 0
      • ms82  

        To jsem nasel na zahranicnim foru rovnez. Pouzivali temer vsichni. Diky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.