Nová High End silniční karbonová kola

346 nepřečtených
  • Hlavis

    Ahoj,

    vyměnil jsem Colnago C64 rim za disc.

    Mám na tom teď Fulcrum Wind 40 DB kola váha cca 1620g.

    Ráfková verze měla Lightweighty (cca 1100g?) a váhu kola cca 6,8–6,9kg.

    Nová disková verze má váhu cca 7,4–7,5kg (obě váhy včetně pedálů, košíků. držáků na všechny garminy atd.)

    Řeším, jestli tam ty Fulcrumy nechat, nebo koupit nějaká lehčí kola. Nejspíše i širší (fulcrumy mají inner 19mm, outer 27mm).

    Má to cenu?

    Fulcrumy jsou hooked, držet se toho a nebo se nebát jít do hookless?

    Po trojech galuskových Lightweightech chci zkusit něco jiného a hlavně i levnějšího :D

    Plášťová kola jsem na silničce neměl už strašně moc let a tenkrát to nebyly žádné top modely (nejlepší byly Mavic Ksyrium Elite).

    Chci něco o výšce mezi cca 40–50mm. Vozit plánuji plášť 28mm, takže zas aby ráfek nebyl moc široký? A aby se to do C64 vešlo?

    Zatím přemýšlím o:

    CADEX 50 Ultra Disc Tubeless (1349g, 22,4mm, 30mm, hookless).

    https://www.cadex-cycling.com/…isc-tubeless

    CADEX Max 40 Disc Tubeless (1249g, 22,4mm, 28mm, hookless)

    To už je asi zbytečně drahý, zvlášť ve srovnání s Cadex 50…

    https://www.cadex-cycling.com/…isc-tubeless

    COSMIC ULTIMATE 45 DISC (1255g, 19mm, 26mm, hooked)

    Také poněkud vyšší cena, pokud by fakt měli stát za to, tak bych to asi dal…

    https://www.mavic.com/…-disc-rr1207?…

    SYNCROS CAPITAL SL, 40 MM (1170g, 25mm, 31,5mm, hookless)

    To už je také asi zbytečně drahý a není to už moc široký? Navíc je to jako jednorožec, nejde to sehnat…

    https://www.syncros.com/…-front-wheel?…

    https://www.syncros.com/…m-rear-wheel?…

    SYNCROS CAPITAL 1.0S, 40 MM (1335g, 25mm, 31,5mm, hookless)

    Už moc široký?

    https://www.syncros.com/…-front-wheel?…

    https://www.syncros.com/…m-rear-wheel?…

    FFWD RAW 44 (1395g, 21mm, 30mm, hooked)

    https://www.ffwdwheels.com/products/raw-44

    REYNOLDS BLACKLABEL 46 PRO (1397g, 21mm, 31mm, hooked)

    https://hayesbicycle.com/…-aero-46-pro

    Máte s nimi někdo nějaké zkušenosti? Popřípadě jiná kola k doporučení v podobných parametrech?

    Nebo řeším blbosti a mám to nechat jak to je? Ty Fulcrumy jsou fajn, ale vzadu v hlavě mi těch 200–300g navíc hlodá. Na 6,8–6,9kg se nedostanu. Ale 7,1–7,3kg je reálných a asi by to bylo fajn :D

    Předem díky za reakce :)

    #FirstWorldProblem

    0 0
    • milan.v  

      Duše/bezduše? Pak můžeš začít přemýšlet o hook/hookless… Duše s hookless bych dnes prostě neriskoval, už jsem něco kolem sebe viděl a zažil, úplně příjemné věci to nebyly…

      Jinak dát do názvu vlákna HIGH END a vybírat z FFWD, Syncrosu je celkem vtipné…

      To už si můžeš nechat udělat kola jiných zde zmíněných kolařů, vlákna tu jsou…

      To budou na tom některé záplety za něco přes půlku ceny stejně kvalitativně…

      2 0
    • Polopol  

      Že všech karbonových vyšších kol, co jsem jezdil (zipp, DT Swiss, fulcrum, giant, rival) mi čistě pocitově a přiznám se i vzhledově sedí campagnolo Bora 50mm. Jedou jak po rovině, tak v kopci, u ostatních mi to vždy přišlo, že buď jedno, nebo druhé. Jako bezduse je pouzijes velmi snadno. Nemají otvory na niple, pěkně blbě se pak ale ty niple samozřejmě mění :-)

      0 0
    • Doyle  

      A co nějaké ENVE? Měl bys je na Colnagu jako Pogačar :-))

      0 0
      • Hlavis  

        Jako SES 3.4 by asi šly… Jen jsme tedy u otázky, jestli není 25mm inner moc na 28mm plášť a jestli se to do C64 vleze, což by se asi vejít mělo?

        0 0
        • Doyle  

          Já mám Zippy s vnitřní šířkou 25mm a dle výrobce je nejmenší možná šířka pláště 28mm, hookles ráfky, bezduše.

          1 0
        • Singlespeed  

          25 mm vnitřek je na 28 mm plášť aerodynamicky i pocitově z jízdy úplný ideál. Jen ten plášť pak nebude mít 28 mm, ale roztáhne se na 30–32 mm.

          0 0
          • kubad  

            Ano i ne, aktuální verze plášťů určených na bezduší a kompatibilní s hookless, už s tou vnitřní šířkou ráfku 23/25mm počítají, a rozměr sedí s popisem

            0 0
    • gemini  

      Co třeba Shimano Dura Ace? Ty ale budou těžší:-) Nebo něco poskládat – nějaký fajnová náby, ráfky od Duke…

      0 0
      • Hlavis  

        Dura Ace určitě ne, nemám rád shimano náboje… :D

        0 0
      • milan.v  

        Jestli Duke, tak to už může postavit na EIE, Light Bicycle, Nextie a bude to nejen levnější, ale i mnohem variabilnější co do výběru ráfku a jeho parametrů…

        Duke je v našich končinách přeceňovaný, přitom v zahraničí o něm nikdo pomalu ani neví, nikdo je nevozí… Na stejné úrovni jak polské No Limited, atp…

        0 0
        • Tomcat  

          Jenže to se krapet odchyluje od to highend výplety…

          1 0
          • Hlavis  

            Highend mysleno vaha/vykon… Nemusi to byt to nejdrazsi na trhu. Klidne usetrim :D

            0 0
    • ra.ma1  

      Co tak Princeton,Ferneweg, Partington? :D

      0 0
      • Hlavis  

        Princeton se mi moc nelibi a pry jsou mekke? Zbytek neznam, kouknu…

        0 0
    • Doyle  

      Ještě Schmolke carbon:

      https://www.schmolke-carbon.com/…/components/

      0 0
    • Hlavis  

      Tohle taky nebude asi kategorie highend, ale pomer cena parametry vypada slusne. Ma s tim nekdo zkusenost?

      Newmen Advanced SL R.42 Vonoa 28" SP CL

      https://www.newmen-components.de/Konfigurator?…

      0 0
      • Robertilos  

        S tím jejich skrytým aero ventilkem je to docela opruz, zvlášť u bezduší.

        0 1
    • cft  

      Jako na C radu Colnaga to chce i odpovidajici znacku kol. A to Newmen, eie, syncros, ffwd dle meho neni. Urcite maji vyborny modely, ale za me ne.

      2 0
      • Hlavis  

        A co bys na nej dal? Mavic, Enve, Campagnolo, Miche? Nebo neco uplne jinyho? Zipp, Shimano nechci. DT Swiss by sel, ale to se nehodi stejne. Jako jsem schopny si kdyztak za kola priplatit, kdyz to bude davat smysl, ale nechce se mi vyhozovat penize zbytecne… Fazi Lightweightu jakozto detskeho snu jsem si uzil. Ted chci proste jen fakt dobry kola. A nemusi kvuli napisu stat 3× tolik…

        0 0
    • kubad  

      Pokud na to máš dej Enve SES 4.5

      V CZ tu

      2 0
      • milan.v  

        Ty jsem osobně zažil ve velmi nehezké situaci, za mě osobně mi ENVE nesmí na kolo…

        0 0
        • Pikaču  

          Hookless a schovane niple pod páskou. To chces :)

          Me DT serou ze kdyz musim vycentrovat v pulce sezony tak se srat s tmelem je opruz. Niple patri ven. A hookless bych nechtel ani zadarmo.

          0 0
    • cft  

      Sedely by tam Camp. Ja tuhle znacku rad nemam, takze spis nechat Fulcrum. S ohledem na Pogiho lze prekousnout Enve, ale spis bych sel do high endu typu Lightweight, Black inc, Princeton…

      Ja budu kupovat Colnago V4 a to jsem o patro niz a vyber bude vetsi.

      Proste na kolo 200+ patri neco exkluzivniho.

      0 0
      • kubad  

        Kola Campa a Fulcrum je jedno a to stejné :D pro C je dělá Fulcrum

        2 0
        • Vrci  

          Řekl bych to trochu jinak. Campa a Fulcrum je to samé, protože Fulcrum je dceřinka Campy.

          0 0
          • kubad  

            To máš pravdu, ale i tak je to přesně jak sem napsal :D

            0 0
        • yetti  

          Sice je to to samé, ale já bych řekl, že Campa vytvořila neutrální značku Fulcrum právě proto, abys nemusel na kolo se Shimanem, nebo Sramem dávat kola Campa. Čímž podpořili prodej kol, které tehdy byly v podstatě to nejlepší co se dalo pořídit, zatímco komponenty Campa začínaly na konkurenci ztrácet.

          0 0
    • ms82  

      Bory budou adekvatni kola tomu Colnagu. Od Mavicu mam Cosmic Carbon Pro SL 2017 a nemusel jsem na ne sahnout. Najeto maji asi 90k. Samozrejme to neznamena, ze ty Ultimate budou stejne bezproblemove :-) Vybral bych si, co se Ti bude libit. Ty alternativni znacky by na Colnagu nevypadaly uplne dobre.

      1 0
    • ra.ma1  

      Co Roval Rapide CLX2 (team)? Jako jasne, Colnago X Roval, nekdo by se presto neprenesl a je to kapku divne kombi…ale kola jsou celkem dost v testech pochvalovany

      1 1
    • yetti  

      DT Swiss, Fulcrum (Campa, pokud máš kolo v Campě), Zipp, Mavic, Corima jsou za mě značky, které si na Colnagu dovedu představit

      Když už jsi dal spoustu peněz za drahý exkluzivní rám, tak ho neprzni lacinými koly jako FFWD, nebo znčkami, které patří k tuctové konkurenci jako Cadex (Giant), Syncros (Scott). Racionální pohled to sice není, ale nákup předraženého lepeného rámu od Colnaga také rozhodně není racionální záležitost.

      0 0
    • DaD  

      Tohle na DT180. Výborná kola a nestojí nesmysl. Budu si stavět právě kola od Reserve:)

      https://reservewheels.com/…eserve-42-49?…

      Mě zaujal vzhled. Jednoduchý design, profil ráfku, šíře. Navíc tuhost. Jezdil jsem Reserve na S5, tedy vyšší a jedou fakt výborně. Tyto v odkazu jsou novější revize a počítám, že vlastnosti neztratí, naopak:)

      5 0
      • KRoser  

        Souhlas, pokud jde o rychlost a výkon tak tyhle nebo ještě podle mě Roval CLX 2 budou ultimát. Nevím, ale jestli by ten 33mm ráfek do toho Colnaga C68 s max průchodností 28mm nacpal :).

        0 0
        • KRoser  

          Sakra nevím, proč je tak těžké u kol najít max průchodnost. Hodil jsem to jen do chat GPT :) max 28 bylo u ráfkových na diskách je to údajně max 32mm. Tak potom asi žádný problém:)

          0 0
        • DaD  

          Hmm, tak to je pravda. Nekoukal jsem, co se do toho pekáče vejde za šířku:-)

          0 0
      • yetti  

        Já tedy nevím, ale DT Swiss ARC1100 jsou také na nábách DT180 a dají se koupit výrazně levněji.

        0 0
        • DaD  

          Dáš odkaz?

          0 0
          • yetti  

            Na jaře jsem je v Německu na BikeDiscount kupoval za 1850Euro a jen o pár Eoro dražší je měli i na Bike24.

            Když u těch Reserve zvolím náby DT180, tak mi to ukazuje 2800Euro, což je celkem rozdíl.

            0 0
            • DaD  

              Na kotouče CL a s vnitřní šířkou ráfku 25mm?

              0 0
              • yetti  

                samozřejmě na CL kotouče, myslím, že na klasiku se ani nedělají. A vnitřní šířka 25mm na silnici je dobrá k čemu? Obzvlášť když zakladatel vlákna má Colnago C64, které snese maximální šířku pláště 28mm. Nějnovější C68 je pro maximálně 30mm pláště a i na to je 25mm vnitřní šířka nesmysl. Při vnitřní šířce 25mm bude vnější tak 30mm a mít ráfek stejně široký, nebo dokonce širší než plášť je imho blbost. Nějak tu posedlost co největší šířkou ráfku na silnici nechápu. Na grabel nebo MTB Ok, ale na silnici?

                0 0
                • DaD  

                  No já je právě nikde nenašel, proto se ptám.

                  Větší vnitřní šířka ráfku má určitě své výhody. Třeba nižší deformace pláště v palbě v zatáčkách, v tuhosti kol a aerodynamice. Právě ten širší ráfek má vliv na lepší obtékaní vzduchu kolem kol. V bočáku jsou na tom také lepe. Takže blbost to není, ale to je stejně buřt. Ať si každý koupí, co se mu líbí. Já to určitě nikomu vnucovat nebudu:)

                  2 0
      • Hlavis  

        Tohle vypada dost dobre, pokud se to vleze s 28mm plastem do ramu, tak by se mi tam asi libily… Diky :)

        0 0
        • KRoser  

          Na těch Reserve bude 28mm plášť ve skutečnosti měřit určitě alespoň 30mm, pokud to do kola nacpeš tak je ber :).

          0 0
        • DaD  

          Není zač, rád jsem pomohl:)

          0 0
          • Hlavis  

            Musim vyzkouset, zda se to tam vleze s 28mm plastem… A kdyz jo, tak je asi rozhodnuto. Jinak ja kdyztak pujdu do DT SWISS 240 asi. Mam s nima dlouhodobe skvelou zkusenost. Vahovy rozdil je tam minimalni a dat tam keramiku neni problem. 180 obcas maji vuli. 240 maji vetsi loziska, coz je vyhoda. A asi nejsem jediny, kdo tak uvazuje. Viz. odkaz.

            https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

            1 0
            • DaD  

              Zatím nevím o nikom, kdo by měl problémy s DT180. Ona ta váha na náboji samozřejmě není tak podstatná a ani mi o to nešlo, ale nedávám tu červenou. A nechci shánět jiné polepy a bastlit to.

              DT s ložisky problém nemá. Spíše jde opravdu o ten sponzoring Japončíků.

              0 0
              • Hlavis  

                Je pravda, ze 240 mimo DT kola tu cervenou maji. Na DT origo zapletenych kol u nich se to obejde bez cervene a vypada to teda o dost lip. Moje bikovy XRC1501 maji 240 naboje designem na vybornou…

                0 0
              • jonti  

                Hlasim se s problemy s DT 180 na XRC1200 :). Predni kolo v pohode, dalo neco pres 5000km v terenu a zacina lehce pridrhavat. Zadni slo od zacatku hur, pomohlo vylisovat a znovu nalisovat loziska, ale porad bylo trochu tuhe, ani po vymene loziska neni uplne ok a porad nechodi tak dobre jako DT 240. Ten vahovy rozdil je tam minimalne a DT 240 maji vetsi loziska co vydrzi vic.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  To je v pytli. Jsem si chtěl na příští sezónu pořídit Rovaly Controly SLka, ale líbí se mi čím dál, tím míň. Navíc ten jejich přední náboj je taky nějakej podivnej odlehčenej i uvnitř. Achjo.

                  0 0
                  • rafi  

                    Na Rovalech Control SL jezdím cca rok a půl a dost mě překvapily. Zatím jsem s nima maximálně spokojen. Moje původní obavy z aerolite drátů a odlehčených nábojů se nepotvrdily, kola drží, jedou a nemusel jsem na ně zatím sáhnout.

                    0 0
                • tomaschek  

                  Mi odešla zadní ložiska v MTB 180 EXP po jedné maratonské sezoně, což jsem předtím s 240 a 240 EXP neznal.

                  Naopak na silnici DT 180 EXP několik sezon bez problémů.

                  0 0
                • krabica  

                  Hlásím gravel na 180 několik sezon bez problémů.

                  1 0
                • th74  

                  Náby DT180 mají dělaný ložiska s předpětím, který kompenzuje stažení od osy. Tj. když jsou kola vymontovaná, tak se osa pocitově netočí hladce. Jakmile se ve vidlici nebo rámu dotahne osou, tak by měly fungovat perfektně.

                  Mě to tak funguje jak na ERC 1100 tak na XMC 1200. To jak se točí v rámu je potřeba zkoušet bez bezduší, protože to mlíko v gumě dost spomaluje otáčení při malých otáčkách.

                  2 0
      • jecnak  

        Dost podobné jsou různé varianty Bontrager RSL. Mám je dva roky a jsou velice příjemné.

        1 0
        • DaD  

          Jj, RSL jsou jejich TOPky a je to na nich znát.

          0 0
    • DaD  

      .

      0 0
    • Cavendish  

      Campa Bora a je to

      1 0
    • BikerM  

      Na zaklade tohodle vlakna jsem zjistil, ze jsem zvolil na sve Colnago G3-X nevhodna kola, ponevadz jsem na nej dal karbonove Syncros. :D

      1 0
      • Cavendish  

        Milana nemůžeš brát vážně :)

        2 1
      • yetti  

        Neodpovídající a nevhodné není totéž

        0 0
        • BikerM  

          Ramovka stoji nejakych 78 tisic, kola zas 43. Oboji maloobchodni cena. Samozrejme se oboji bude dat sehnat niz. Cenovka napovida, ze oboji by mohlo byt fajn. :) Modni policie muze mit jiny bazor, tomu rozumim. Kazdopadne jsem spokojeny jak s ramem, tak zapletenyma kolama.

          0 0
          • yetti  

            Ale tahle diskuse je o C64, což je jeden z nejdražších rámů na trhu, kde mi přijde nelogické si koupit hi-end rám, kde to logo dělá tak polovinu ceny, a pak na to dát kola od tuctového Syncrossu, který je navíc spojený s tuctovým Scottem

            0 0
            • KRoser  

              Je Syncros a Syncros :) např. tyhle kola mi nepřijdou zrovna „tuctové“, to generalizování je prostě k ničemu.

              1 0
              • kubad  

                je to jak narvat na Mercedes, kola Opel sice ty nejlepší kola co mají, ale s logem Opel, fungovat to bude ale proč to dělat? ano cena chápu pokud to dává smysl, tady ale ne

                Osobvně jsem zastánce držet nějakou linii s tím co používá origo výrobce, a nemíchat značky spojené s jiným výrobcem,

                tady jde o stavbu C64, takže nic ekonomického

                2 0
                • KRoser  

                  Asi každý to má nastavené jinak, osobně bych na Mercedes kola od Oplu klidně dal, pokud to funguje dobře tak je mi nějaká značka úplně šumák :).

                  0 2
                  • krabica  

                    Tak proč bys měl Mercedes?

                    0 0
                  • kubad  

                    ano, ale pak se nekupuje Mercedes :D

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Třeba ho dostal :)

                      0 0
                      • BikerM  

                        Kamarad rika, ze mercedes je pro rozumne lidi, kteri si chteji uzit komfort a klidnou jizdu. :) No kdyz M vidam na silnicich, tak stejny nazor nesdilim..

                        0 0
                • gersa  

                  Tak to já asi s kombinací SL8 a EiE neprojdu :)

                  0 1
                  • kubad  

                    je potřeba se toho nebát :D

                    0 0
                    • gersa  

                      Jenže já mám SWorkse, tam se neodpouští minely :)

                      0 0
                      • kubad  

                        Litespeed taky ne :D

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Takže kombinovat Colnago se Syncrosem je fuj, ale kombinovat Chris King s lowcost EIE je ok :-) .

                          0 0
                          • kubad  

                            děkuji za reakci, utřel sem slzičku – si borec

                            0 0
                          • tomaschek  

                            Ráfky ze stejné formy výrobce EIE se liší cenou dvakrát až třikrát.

                            Podle toho, jaké se ně umístí finální logo. Jestli výrobce EIE (menší část celkové produkce), nebo značek, pro které smluvně dodávají.

                            Pořád je to stejný ráfek. Kdo to ví, ušetří. Kdo potřebuje pro dobrý pocit to správné logo, připlatí si.

                            Všichni ve finále spokojeni.

                            3 1
                            • Singlespeed  

                              Přečti si diskuzi kousek výše, kde byl KRoser kárán za špatné logo na ráfcích :-) .

                              0 0
                              • kubad  

                                nauč se číst když už chceš dělat chytrého, ale chápu potřeboval sis rýpnout

                                0 2
                              • tomaschek  

                                Četl jsem, myslím, že to není v ničem v rozporu s tím, co píšu ;-)

                                1 0
                      • Cavendish  

                        Tam patří jen a pouze Roval! Skončíš v pekle!

                        1 0
                        • nomecz  

                          Hm mam na sworksu kola giant :) o zbytku osazeni ani psat nebudu :) (ale je to bike) tak nevim kde skoncim ja ;)

                          0 0
                        • Tatut  

                          A kdyby si koupil EIE bez polepů… kdo to pak pozná? Vždy rafek jak rafek.

                          0 1
                        • ladys  

                          Vyrábí to ve vedlejší fabrice:)

                          0 0
                      • kedi  

                        Taky mám na SWorksu EIE ….

                        0 1
                    • gerrard  

                      Myslis ty pedaly? :)

                      0 0
              • yetti  

                Ale to přece není o tom, zda Snycros umí udělat kvalitní kola nebo ne. Je to asi jako koupit si Ferrari a cpát na něj kola z Audi (kdyby to pasovalo). Pokud chceš stavět kolo na poměr cena/výkon, tak to přece nepostavíš na top rámu od Colnaga a pak řešit od koho koupit co nejlevněji kvalitní kola.

                Colnago C64 je lepený rám, který není v žádném parametru lepší než třeba monokok rám od Scottu, nebo ještě levnějšího Canyonu, ale je to „rám s příběhem“. V asii vyrobí trubky a mufny (tím se nechlubí) a pak to dva manící v Colnagu ručně lepí dohromady, aby na to mohli dát napis vyrobeno ručně v itálii – a za to se platí. Koupit si takový rám a pak šttřit na kolech je za mě blbost

                1 0
                • Pikaču  

                  Za kolik je c64 ramovka? ( bezna cena)

                  0 0
                  • iceduck  

                    Kolem 5k EUR, obcas se da i kolem 4k.

                    0 0
                    • yetti  

                      Za 4k jsem ji neviděl. Je to vyprodejovy model, když byl aktuální byla cena kolem 6tis Euro

                      0 0
                      • Pikaču  

                        tak potom nechápu tvrzeni levnejsi canyon kdz ramovka CFR je za 5100 EUR. levnější CF rámovky se neprodávají.

                        0 0
                • rafi  

                  Kde jsi přišel na to, že na C64 jsou karbonový trubky vyráběný v Asii?

                  0 0
                  • yetti  

                    Kdyz jsem kupoval C68, tak jsem se o to zajimal, kde se berou ty polotovary, ze kterých to v Italii lepí a prodejce mi přiznal, že na taiwanu, v tovarne, kde se vyrábí V4Rs, se kterými jezdí Emirates.

                    0 0
                    • rafi  

                      Tak třeba se něco změnilo, ale karbonové části C68 jsou vyráběné v Pordenone, spojovací díly a finální assembly v Cambiago. Ono teda ne že by bylo něco šptaného na dílech z Taiwanu (většinou jsou spíš lepší, podle toho, kdo je vyrábí), ale u Colanga by se asi divili nad tím, co povídá jejich dealer.

                      0 0
    • Kebo  

      Ahoj,

      Pro mě zajímavý vlákno :-)

      Měl jsem možnost vyzkoušet v poslední době dost kol a můžu tedy snad trochu pomoci.

      DT Swiss ARC1100 vyvážená kola, všude fajn ale přiznám se, že bez wow efektu a přidávám se s kritikou ložisek v této verzi 180. Opravdu nevydrží moc.

      Mavic SLR45, daly se pořídit velmi slušně vzhledem k vlastnostem. Výhodou ráfek bez děr a jednoduchy tubeless setup, nevýhodou za mě užší (19mm) vnitřek. Jinak celkem rozumná a pěkná kola.

      Zipp (404,303,353) – 404 mě osobně přišly v kopci línější, 303 a 353 opravdu univerzální kola na vše, ten pocit z jízdy je ale prostě jiný, kola na 60 psi jsou pocitově trochu jiná. Celkově ale nemůžu moc kritizovat, i přes skepsi k bezdušům a hookless jezdím 353 teď celkem dost a pořád mě baví a musím říct, že se mi i líbí (pláště 30mm, reálně snad 34mm).

      Campagnolo Bora WTO a Ultra – opravdu dobrá kola, víc není co dodat. Moc pěkné na pohled působí jako exkluzivní produkt, kvalita zpracování skvělá. Výhodou je i ráfek bez děr.

      Fulcrum Speed – podobný jak Bora, tady bych případně řešil, co mám za sadu. Fulcrum už znáš jen toto by měl být asi lehčí model. Zase nemají díry.

      Jak psali kolegové třeba Syncros myslím že bude fajn ale mě osobně asi ke Colnagu stejně jako Cadex nebo Roval moc nesedí.

      Káždopádně tohle jsou krásný starosti co řešíš :-)

      0 0
      • Hlavis  

        Ahoj, diky moc za reakci.

        Nakonec jsem koupil Reserve 42/49.

        DT jsem zvazoval, ale chybi mi tam neco, co by me designove “lakalo”.

        19mm je uz asi “dost” uzky a to u novych kol nechci. At jsou trosku modernejsi. 19mm mely i ty wind 40.

        Zipp nechci, ikdyz v detsvi jsem po nich touzil. Jejich naboje nejsou uplne nejspolehlivejsi. To je vlastne asi jediny duvod.

        Campy jsem zvazoval, ale k Dura Ace by me pak fashion police asi dala :D

        Na Speedy jsou koukal, ale zas to oproti tem Windum neni tak velka zmena (minimalne pocitove v moji hlave).

        Roval mit nemohu, mam celozivotni averzi vuci Specialized. Ikdyz delaji dobra kola, nemam je proste rad :D

        Cadex a Syncros by byly fajn urcite a vlastne asi skocili na 2. a 3. miste ve vyberu? Ale jak rikas, ke Colnagu tolik nesedi. To ty Reserve jsou na tom asi lepe. Ikdyz se to tedy montuje na Cervelo…

        2 0
    • Hlavis  

      Tak uz mam vyreseno a namontovano. Vyhraly to Reserve 42/49 na DT240. Zejtra to zkusim projet, tak pak uvidime jak frci… Prikladam foto s vahou kol. Kdyby to potencialniho dalsiho zajemce zajimalo. Vazeno i s tubuless paskou (byla origo nalepena). V n1shop je kdyztak maji skladem k odberu.

      12 0
      • KRoser  

        To byl fofr :). Vypadá to parádně, ať slouží.

        1 0
      • kubad  

        parádní, ať to lítá

        0 0
      • DaD  

        Paráda! Jem rád, že jsem ti to pomohl rozšťípnout a koupil si je:) Jsem moc zvědav na první tvůj švih a pocity z jízdy na nových kolech..

        2 0
      • snas89  

        Je fajn, kdyz zakladet vlskna mysli dotaz opravdu vazne, nepinda a hned jde do akce. At to jezdi:)

        2 0
      • DaD  

        Pls, vyfoť mi design nábojů. Mají tam to červené logo DT 240 a nebo něco svého od Reserve? Díky..

        0 0
        • Hlavis  

          Klasika, cerveno a loga DT a 240… na zadnim uz mam garmin senzor rychlosti, tak to neni videt. Ale vypada to stejne. Tady foto predniho.

          0 0
          • DaD  

            Díky moc za info. Zítra se dozvím, jak vypadají nové revize od kluka, co Reserve dováží. Uvidím, jsem zvědav.

            0 0
            • Hlavis  

              Ona je jeste nejaka novejsi revize nez tyhle? Pokud jsem mel spravne info, tak tyto maji byt ty nejnovejsi a na sklade se ani neohrali, nez jsem je vzal :D

              0 0
              • DaD  

                Tohle jsou samozřejmě poslední, ale on tuším říkal, že mu přišli ty, co máš ty, ale s logem Cervélo i na nábě. Proto jsem psal o revizi. Moje chyba, špatně řečeno:)

                1 0
                • Hlavis  

                  Uvidis, jestli to bude na DTckach. Na Cervela vetsinou davali Zipp naboje. Dneska jsem jedny “stejny” 42/49 na Cervelu s naboji Zipp videl. A na Zipp nabojich bych je nechtel :D

                  0 0
                  • DaD  

                    Jj, Cervela stavím dost často a ty náboje jsou vážně nehezké. Myslím design a J-bend dráty. Na S5 to vypadalo opravdu hrozně:(

                    Jo a dostal jsem teď info o těch nábách a také mají klasiku v podobě červeného loga DT. To mě dost mrzí. Na uplně černé kolo to nechci a dobře to přelepit, je mezi těmi dráty, opravdu pakárna:(

                    Vezmu tedy tento set s DT180 a bude pokoj.

                    1 0
      • Jenda  

        ty ventilky na držáku rovnáš vždy nebo jen na foto nebo to tak prostě vyšlo? :-)

        0 0
        • MavasH  

          Klidně bych věřil, že to tak vyšlo – já věsím kolo podobně, resp. ještě víc naležato a DT240 (na EiE kolech) chodí tak hladce, že se kola vždycky stihnou otočit ventilkama dolů :)

          1 0
        • Hlavis  

          Hele, vyslo. Ale kdyz jsem pak koukal na tu fotku pri uploadu, tak jsem se nad tim take pousmal… :D

          0 0
      • DaD  

        Tak jak? Už si to projel?

        0 0
        • Hlavis  

          Jojo, vcera. Kola jsou dost tuhy. Prijdou mi “mene” pohodlne nez ty fulcrumy i lightweighty, ale kompenzujou to zase sirsi plaste na sirsim rafku. Takze i na moje zada v pohode (mel jsem zlomene 2 obratle). Jinak fakt jedou. Jsou rychly, prenasej vsechnu energii. Aero je fakt asi vychytane. A zvladaji dost dobre i bocni vitr. Nikterak to se mnou nehazelo. Vcera se to dalo dobre zkusit. Foukalo fakt hodne. Jsem s nimi nadmiru spokojen. Jeste jednou diky za radu :)

          1 0
          • adam1  

            Po čase zkus dát ty fulcrumy jestli to není placeboo:)))

            0 0
            • Hlavis  

              Zatim jsem je nadelil zene, tak pak to nekdy prendat zpet mohu :D

              0 0
          • DaD  

            Tak to jsem opravdu rád, že jsi spokojený. Já si ty samé dnes objednal, než mi přijdou ty vyšší na DT180:)

            Ty bohužel dorazí až po novém roce:(

            1 0
            • Hlavis  

              Ja bych teda asi dvoje neobjednaval :D Bud bych pockal a nebo bych si nechal ty na 240… Ale tento pristup ti neberu :D

              0 0
              • DaD  

                Já mám ty kola dostatečně vyzkoušená a chci je. Ta lepší půjdou na jedničku a ta druhá na dvojku. Já to už nějak ujezdím :)

                2 0
    • DaD  

      Jak jsem říkal, ty náby. Tohle by na takovémto kole, podle mého, být asi být nemělo. Jaký je názor veřejnosti? :)

      Původně jsem chtěl tuto výšku ráfků, ale nakonec jsem to přehodnotil a na Tarmaca dám výšku 42/49. Tohle už je dost overkill na malé kolo ve velikosti 52

      0 0
      • Cavendish  

        Že to kolo je celkově hrůza. Tam ani náboje řešit nemusíš :)

        3 1
      • nomecz  

        za mě cajk :-) ale na SL8 bych taky dal 42/49

        0 0
      • tomxxx  

        Neřešit, jezdit.

        Kde se vlastně vzala ta móda straight pull? Proč se to bere jako něco víc? Asi je to většinou lehčí, ale jinak to je funkčně úplně stejné

        0 0
        • tomaschek  

          Funkčně stejné, ale výrazně hezčí.

          J-Bend za mě retro, stejně jako třeba 3K karbon.

          Někomu to přijde naopak a proto je super možnost volby.

          1 0
      • keymaker  

        Ošklivý kolo vzhledově už kola nedodělají :-) ale tohle je strašně subjektivní .-)

        0 0
      • Rorejs74  

        Vzal jsi na milost SRAM Force ? ????

        0 0
        • DaD  

          Ne, nevzal. To je kolo na krám. Když Sram, tak jedině nový RED

          0 0
          • Rorejs74  

            Tak to čumím, že kolo na krám řešíš takhle detailně, super :)

            2 0
            • DaD  

              Ono to jde i proti mě, udělám méně kol. Já třeba i seřizuji kónusy u kola za 18.000,– když už ho musím udělat. Chodí to přetažené jako kráva a po chvilce ty náby jdou do kytek, když se na to nesáhne. Oni to ti lidé, co kupují levná kola, stejně nepoznají, ale mě by hamba fackovala:( Dělám každé kolo, jako když ho dělám pro sebe.

              24 0
      • HKou  

        Kdyz uz J-bendy, tak bych je zapletal na prednim kole s kotoucovkou obracene, jinak pri brzdeni tahaji ty vnejsi pres prirubu a praskaj. Tolik k vyhode straightpull dratu no a zapletat kulaty straightpull draty je vo…, takze pak uz jedine plochy a tim to, podle me, i vypada lip.

        0 0
        • tomxxx  

          Nechápu v čem je u kulatých drátů problém, stejně ty dráty musíš chytat, jinak se ti kroutí.

          0 0
          • HKou  

            To ano, ale plochy draty jdou podrzet o poznani lip nez kulaty. Navic jdou chytnout blizko k niplu, takze se nekrouti tolik. Dale je jednodussi odstranit napeti tim, ze se muze hlavicka protocit v prirube.

            0 0
      • filipes  

        Off topic ze zvědavosti – jaká je výhoda tohodle „propojení“ rámu a vidle místo klasického sloupku uvnitř díty v rámu?

        0 0
      • yetti  

        Za mě když už to má Zipp náby, tak proč od nich nevzít celá kola? Já osobně bych na drahé kolo J-bend nechtěl, protože se mi to nelíbí a působí to archaicky, obzvlášť na takovém ufo kole jako je to Cervelo. Samozřejmě chápu, že J-bend má své výhody, ale náby pro přímé dráty prostě vypadají lépe

        2 0
        • DaD  

          Cervélo jede prostě ráfky Reserve. ZIPP asi přišel s ekonomictější nabídkou než DT a tak to pletou na jejich nábách.

          0 0
          • Hlavis  

            Co jsem slysel, tak puvodne i kola zvlast byly na Zipp nabach. Ale vzhledem k jejich ne moc velke spolehlivosti presli na DT… Predpokladam, ze na cela kola osazuji Zipp ze zbytkovych zasob a kdyz mas problem, tak ti to mozna vymeni za DT? A az jim dojdou zasoby, tak bude DT na vsech? Je to jen teorie, vubec to tak nemusi byt :D

            0 0
            • DaD  

              Snad máš pravdu. Tyhle náby tomu opravdu nesluší:(

              1 0
          • embi  

            Cervelo jede Reserve protoze to je jedna firma:)

            0 0
    • Glum  

      Na svém Colnagu 64 Disc jezdím Campagnolo Bora Ultra 45 a bezduše. Ta Campa myslím vzhledově ke Colnagu sedí. Přestože mám 90 kg, žádný problém i po natočených 14 tis. km.

      3 0
    • Pikaču  

      Sakra BF a tohle vlákno. Chci Bory WTO 60 :))

      Jen nevim jestli jit do ULTRA. Rozdily keramika, nižší váha a 7×3 oproti 8×3. A cena :)

      Má někdo srovnání? Moc toho na netu není.

      0 0
    • Kubasan  

      Rovněž se přiživím na vlákně. Po přečtení, jsem došel k závěru, že mi „nestačí“ Rovaly C38 (DT Swiss 350). Mají nějakých 1600g a asi nebudou úplně aero. Zalíbily se mi ty Reserve 40/44 na DT Swiss 240, což by k TCR mohlo pasovat. Nebo ještě Fulcrum Speed 42. A mám dotaz, poznám rozdíl? :D to že chci upgrade už po přečtení vlákna vím, jen potřebuji i logický argument :) Budu je kupovat až na jaro.

      Napadly mě i přímo Giant kola nebo Cadex, ale ty jsou hookless, z čehož mám obavy. Samozřejmě to budu vozit na bezduších (30 mm). Případně budu rád i za jiná kola, které budou „moci být“ na Giantu. Díky

      0 0
      • kedi  

        Jestli se ptáš na to, jestli poznáš rozdíl váhy, tak na 100% poznáš. Po letech, kdy jsem měl jen kola, kde byl i nápis odpovídající rámu, jak tady v jiné souvislosti nedávno padlo, jsem chtěl vyměnit kola prioritně proto, abych měl větší vnitřní šířku, lépe odpovídající tomu, že používám 30 a 32 mm pláště, druhý parametr byla hmotnost. Prošel jsem lecos, nakonec jsem šel pokusně do kol, kde nápis není věhlasná značka, s tím, že to zkusím, a když to nevyjde, koupím něco jiného.

        Vyměnil jsem kola s vnitřní šířkou 18mm, výškou ráfku 35mm a hmotností 1435g za kola s vnitřní šířkou 23mm, vnější 30mm, výškou 40mm a hmotností 1135g. Rozdíl je znát hodně a že to není jen placebo mi potvrdila manželka, které jsem kola vyměnil, aniž bych cokoli zmínil a po pár kilometrech se ptala, co jsem s tím kolem udělal, že to neskutečně jede.

        Teď ještě zkouším jiné pláště než osvedčené Conti 5000 S TR a evidentně se dá najít lepší varianta. Podle mého názoru, každý gram na rotační hmotě je pocitově znát docela dost.

        4 0
        • nomecz  

          ja bych teda poprosil tip na ty zazracne gumy :-) jinak si dovolim ne uplne souhlasit s tou hmotnosti, tu pocitis samozrevme pri akceleraci a v kopci ale treba pri temparine na rovine a z kopce je mnohem dulezitejsi vliv aera a vysky a tvaru rafku

          0 0
          • tomaschek  

            Tvar ráfku – ono se už dnes prakticky nic jiného než toroid u moderních silničních ráfků nedělá.

            A aerodynamiku udělá primárně správná šířka pláště (pravidlo 95 procent).

            Kdysi to byly výrazné V profily nebo U profily, dnes vypadají prakticky všechny moderní silniční ráfky na průřezu stejně.

            Takže když si vezmeš typický moderní silniční ráfek s vnitřní šířkou okolo 22 mm, vnější šířkou 30 mm a výškou dejme tomu 45 mm, procentuální rozdíl tvaru je mezi značkami v řádu jednotek procent.

            Zajímalo by mě, jak tyto skoro neviditelné tvarové rozdíly mohou významně ovlivnit aerodynamiku, chování na bočním větru apod. Možná snad asymetrie, která má ale zase jiné výhody?

            Osobně jsem v tomto dost skeptický a při moderním toroidním tvaru ráfku bych nečekal zázraky ani od toho nejdražšího, co je na trhu.

            0 0
            • tomaschek  

              Nehodnotím tvarové atypy jako Zipp a spol.

              0 0
            • nomecz  

              mysleno U vs V, to ze je dnes uz vsechno stejne sem netusil :-)

              0 0
              • tomaschek  

                Nepohybuju se sice ve zde probíraném high-endu, ale ani tam už jsem V profil dlouho neviděl :-)

                0 0
                • tomaschek  

                  Moderní silniční ráfek vypadá u 90 procent produkce cca takto.

                  Liší se jen symetrií/asymetrií, hooks/hookless a vnitřní/vnější šířkou. Základní tvar stále stejný.

                  0 0
          • tomaschek  

            Zázračné gumy – zatím možná Tufo Comtura Prima TR 28 mm, které jasně vyhrávají váhou – 100 gramů dolů na páru oproti Conti TR při stejné reálné šířce 30–31 mm.

            A od jara nový model Tufo, který už bude lepší než „eskový“ GP Conti 5000 TR ve všech klíčových parametrech – valivý odpor, váha, chování na mokru, odolnost proti defektu.

            1 0
            • BikerM  

              Ten novy model Tufo bude i na duse? Jak se jmenuje/bude jmenovat vis? Abych vedel po cem na jare patrat. :)

              0 0
              • tomaschek  

                Vím, ale dokud to nepustí ven oficiálně Tufo, nemohu prozradit. Zatím jej máme na testování.

                Plášť je Tubeless Ready, ale váží jen 210 g v šířce 28 mm. Reálně má na moderním širokém ráfku i22/e30 mm okolo 30 mm.

                Takže je i jako tubeless lehčí než 95 procent klasických dušových plášťů 28 mm. O 30 mm nemluvě :-)

                Nevidím jedinou překážku, proč by neměl jít používat s duší, ideálně lehkou a na průraz odolnější TPU (Revoloop, Tubolito, Pirelli apod.). Jen počítám, že tam bude větší riziko defektu, protože cokoliv projde přes běhoun, způsobí s duší defekt.

                Kdežto s tmelem o drobných defektech ani nevíš, mlíko je nepozorovaně zalepí.

                A valivý odpor bude s duší taky minimálně o 2–3 watty vyšší + horší komfort.

                2 0
                • BikerM  

                  Ok, rad si pockam. :)

                  Ja to mam jednoduche, vozim TPU duse na silnicce, protoze me nebavi caste husteni plastu. Jezdim fajnove silnice a treba za letosek ani jeden defekt. :) Jsem hobik, takze me par wattu az tak netrapi. To spis bych mel vic resit lepsi stravovani, kvalitnejsi spanek a mene alkoholu. :) Na gravelu bezduse vozim, ale zas me nastvalo, kdyz mi mliko po defektu ohodilo pomalu cele kolo a nasledne cisteni bylo neprijemne. I proto na silnici zustavam na dusich..

                  2 0
                  • tomaschek  

                    Zrovna Tufo tubeless pláště na časté dohušťování netrpí, nebo aspoň ne více než pláště s duší.

                    Včera jsem je na novém ráfku nafoukal nasucho na 4 bary a tlak drží i bez mlíka doteď.

                    Argument se stříkajícím mlíkem chápu, taky už jsem zažil a není to nic příjemného.

                    0 0
          • kedi  

            O zázračných jsem nenapsal ani čárku, nějaké zázračné by se mi také líbily. Něco jako že vydrží 20000 km, valivý odpor 0,0001, přilnavost na libovolném povrchu na úrovni lepidla a odolnost neprůstřelných pneumatik na obrněné vozidlo při hmotnosti 10g.

            K té hmotnosti máš pravdu, vztaženo k tempařině jsou důležitější jiné parametry, proto jsem uváděl co jsem srovnával a nahradil. Na “tempařinu” byly skvělé Rovaly, jenže ty měly nad 50mm. Nerad jsem se jich zbavil, ale po roční pauze v mém věku se waty vracejí hodně pomalu….

            0 0
        • tomaschek  

          Souhlas, 200 gramů na rotační hmotě už jde cítit do kopce opravdu výrazně.

          A to porovnávám lehká kola se superlehkými (1250/980 g).

          0 0
        • gregorus  

          A jaké jsi vybral?

          0 0
          • kedi  

            Zatím zkouším. Tufo Comtura Prima TR, na 23 mm ráfku s vnější šířkou 30mm má cca 30,5mm, zatim ji používám bez mlika, které”schová” drobné defekty. Je lehká, zatím nejnižší tlak jsem zkusil 3,3bar, nejvyšší 4,5bar. Zatím naprostá spokojenost. Potom Tufo ENDURANCE 7 TR, má jinou konstrukci bočnice, hmotností se rovná Conti. Není to prioritně závodní guma, ale má stejnou směs běhounu jako Comtura Prima, takže stejnou vynikající přilnavost zejména na mokru. Mam je moc krátce na nějaký závěr, ale kdybych se měl v tuto chvíli rozhodnout, jdu do Primy právě pro malou hmotnost. Kdo dává přednost kilometrovému výkonu byla by lepší sedmička, má silnější vrstvu směsi na běhounu.

            1 0
      • nomecz  

        Na tech Giant kolech (SLR1) mam najeto celkem dost a nikdy zadnej problem, za 3 roky nutnej servis 0, zvuk paradni, jizdni vlastnosti ve vetru taky velice slusne. gumy 25–30 mm ale nemam teda srovnani s top znackovejma kolama za 2–3 nasobnou cenu

        0 0
      • Kubasan  

        Teď jsem objevil ERE Research, jejich model Genus vypadá hodně dobře. Mají dva modely s karbonovými paprsky nebo s ocelovými. Zajímavá alternativa k těm Reserve.

        https://www.ereresearch.com/…us-ii-cl45-r

        https://www.mtbiker.cz/…p277993.html

        https://road.cc/…elset-306283

        0 0
    • milan.v  

      Hele, nechcete jít diskutovat k plášťům do vlákna k plášťům?

      1 10
    • POC74  

      Bontrager Aeolus Pro 37, DT350 18 rachet … Vs Reserve 40/44 700c DT 350 SP CL… Vyjdou cca na stejno?

      0 0
      • Hlavis  

        Za me Reserve. Nebyly by lepsi uz drive zminovane a mnou koupene 42/49? Nebo to neni na silnicku, ale na gravela?

        0 0
        • POC74  

          Jo na Gravel.

          0 0
          • Hlavis  

            Tak tim padem Reserve 40/44… vzal bych je bud na 240 nebo 350 nabojich, zalezi jak moc chces investovat.

            Edit: ted jsem se znovu kouknul a vsiml si, ze pises o 350. Dobra volba, nejlepsi cena/vykon. Reserve si za lepsi naboje nechava priplatit vice, nez je rozdil ceny naboju…

            0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, kdyby někdo sháněl hotové záplety. Mám jedny nové, nejeté,

      Newmen Advanced SL X.R.36, váženo 1372g, centerlock, XDR ořech, F12×100, R12×142

      https://www.newmen-components.de/Konfigurator?…

      více SZ.

      0 0
    • Hlavis  

      Tohle take vypada jako zajimava varianta…

      https://www.scopecycling.com/artech/

      1 0
    • xirek  

      Pokud bych vybíral High End kola, je lepší volit karbonové nebo nerezové špice. Přináší karbonové špice ještě jiný benefit mimo hmotnosti, nebo je naopak nižší hmotnost vykoupena nějakou nevýhodou?

      0 0
      • tomaschek  

        Karbonové paprsky jsou nejen výrazně lehčí, ale také výrazně tužší.

        Jestli je to benefit nebo nevýhoda, je otázka priorit.

        0 0
      • milan.v  

        Zrovna jako na zavolanou vyšlo toto video s technickými detaily… ;o)

        https://youtu.be/KfVqGRL0CtY?…-

        5 0
        • tomaschek  

          Úsměvně pojatý test, ale když si člověk odmyslí ten humor okolo, výstup odpovídá realitě.

          0 0
          • milan.v  

            Přesně tak, technické detaily od člověka z branže, který pamatuje věci, které tady velká část lidí viděla jen na obrázku…

            Srovnávám s dvěma jinými značkami kol, která vlastním a na kterých mám karbonové dráty… Jeho závěry jsou plně v souladu…

            1 0
            • tomaschek  

              Popis vlastností je naprosto dokonalý.

              Ve všem jiný vesmír oproti oceli, jen to na horším asfaltu trošku více drncá, čemuž je nutno přizpůsobit tlaky.

              Za mě jsou karbonové dráty na silnici vhodné pro moderní objemné bezdušové pláště 28–32 mm, kde lze tu tuhost krásně vykompenzovat.

              1 0
              • Jason Voorhees  

                …což neplatí o galuskách foukanejch na 6,5 no.

                0 0
                • DaD  

                  A on tu historii fakt ještě někdo vozí?

                  0 0
                  • Jason Voorhees  

                    Bohužel.

                    Na středočeskejch (na severozápad od Phy) bohudík.

                    0 0
                  • BikerM  

                    Ja se tesim, ze se na dalsich zapletech na tu historii zas na dalsich zapletech vratim. :)

                    0 0
                  • skaj  

                    Ve vlaknech o vyberu levne silnicky najdes i spoustu tech co za to bojujou:)

                    0 0
                  • gerrard  

                    Samozrejmne.

                    0 0
                    • DaD  

                      Dobře vám tak:)

                      0 0
                      • roud  

                        :D

                        0 0
                      • gerrard  

                        OK já to dráhařům a cyklokrosařům vzkážu.

                        0 0
                        • DaD  

                          Že je pozdravuji:) Jasně, že jsou specifické odvětví, kde to má logiku, ale na jízdu po silnici je to už naštěstí překonáno. Čištění ráfku na následné lepení galusky je naprosto zbytečný oser a běžnému uživateli to nepřinese vůbec nic. Ty blafy o bezpečné jízdě při defektu nepočítám. Já ty jebky lepil a rovnal, aby to neházelo a měl jsem toho fakt plné zuby. Pak to člověk udělá, jednou vyjede a defekt. Dvojka v prde.li a ten oser nanovo. Nové TLR pláště beztak jedou lépe a jsou pohodlnější.

                          4 0
                          • gerrard  

                            To jsem rád, že sis na ty specifické odvětví vzpomněl. ;) Nalepit galusku na pásku je jednodušší než nahazovat silniční bezduše na nějaké neoptimální kombinaci. Ale jinak souhlas, vozit to dnes na silnici nedává moc smysl.

                            0 0
                            • DaD  

                              Máš pravdu, v neoptimální konfiguraci ano. Dnes je ale to u novějších kol naprostá sranda a nahodíš to v pohodě velkou pumpou. Galuska ať shoří v pekle, jebka jedna:)

                              0 0
                          • Cavendish  

                            Ono čistit kolo a hadry od mlíka taky žádný med :)

                            Rok se vozil galusky a rok TLR a velmi rád sem se vrátil s latexovým duším a kevlar plášťům :D

                            0 1
                            • DaD  

                              Za ta léta, co vozím TLR a mléko, tak jen jeden velký defekt, co stříkal mléko ven. Nechal jsem mléko vyschnout a šlo to z rámu lehce prstem. Hadry vyřešila pračka.

                              0 1
                              • ladys  

                                Zřejmě málo experimentuješ :D

                                0 0
                              • McBlacky  

                                Peatys holeshot sice zalepi defekt skvele ale z ramu ho nedostanes nicim. Mam tim zajebanou jak silnici tak gravel a to jsou leskly laky, gravel uplne strasne, pac jsem velkych defektu za tri roky mel ranec. Obleceni mi nejvic nicilo NoTubes race, tim jsem odpalil svoje enduro sortky (7mesh a Maloja)

                                0 0
                                • 01carbon  

                                  Po jedněch „vylepšených“ kalhotách PNS jsem koupil

                                  https://silca.cc/…lant-remover

                                  ale od té doby žádný stříkací defekt nebyl. Odhaduji, že jakmile jakékoliv latexové mléko zaschne tak to nepůjde vyprat.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    Works best if used within 2 hours ;)

                                    To asi sundas vsim, ale co within 2 years :/

                                    1 0
                            • yetti  

                              Mám to stejně, akorát jsem místo návratu k latexu nasadil TPU a naprosto super. Latex je určitě pohodlnější, ale TPU je lehčí a nemusí se každý den dofukovat. Ale glusky ani bezduše už mi na silnici nesmí.

                              0 0
                              • tomxxx  

                                Mě taky štve dofukování, taky mám TPU. Další věc je bordel při defektu, z mlíka.

                                0 0
                              • Cavendish  

                                A už je nějaký spolehlivý TPU?

                                0 0
                                • tomxxx  

                                  mám tohle, zatím bez defektu (mám na nich ale jen 2000 km). 58kg, 3,5 baru, jedno kolo mi uchází víc než druhé, ale i tak to tlak drží určitě týden, z bezdušema jsem dofukoval každou vyjížďku.

                                  https://www.aliexpress.com/…4251602.html

                                  0 0
                                  • jonti  

                                    Podobná zkuženost s čínou, vážím 75kg, foukám cca 4,5bar. Neměl jsem ale na silnici problém ani s butylem ani bezduše. Jen se všechno musí dofukovat častěji než butyl.

                                    0 0
                                    • ladys  

                                      Používám ty samé od 4 do 6Bar. Dfouknout stačí 2× týdně.

                                      0 0
                                • yetti  

                                  Jezdím Pirelli Smartube, nebo Schwalbe Aerothan a obojí naprosto bez problémů. Mám odhadem tak jeden defekt na 2000km, foukám tak jednou týdně, tlaky vozím podle aplikace SRAMu

                                  0 0
                                  • TomasTTT  

                                    Asi to není pro každého, kámoš 100kg, pláště Pirelli p zero race dušové, TPU Pirelli duše. Jedna duše, jedna vyjížďka. Rychlý návrat zpět k butylovým. Duše jsem si vzal, jednu zalepil, druhá se mi nepovedla, díra blbě u ventilku(nebo je někde ještě něco).

                                    0 0
                                    • yetti  

                                      TPU jezdí kolem mne na silnici několik lidí a nikdo žádné problémy nemá. Jeden má dokonce ty Pirelli P-Zero Race co píšeš. Vozí je na ráfcích DT Swiss ARC1100 s dušema Barbieri (sám jsem mu to obouval) a myslím, že letos žádný defekt neměl. Stejně jako u latexů je u TPU důležitá opatrnost při nazouvání, aby někde nezůstala ta tenoučká duše skříplá. Nemůže mít tvůj kámoš na ráfku u ventilku nějaký otřep?

                                      0 0
                                      • DaD  

                                        Já teď na zkoušku dál do těch kol na Tarmacu duše TPU, nechci tam před zimou dávat mléko, nejezdím na tom, tak aby tam zbytečně nevyschlo. Vyhrabal jsem je z hromady bordelu v dílně a překvapení. Ty duše tam byly, tak napůl, nafouklé a čekal jsem, že už budou mrtvé. Opak pravdou, vyhrabal, trochu nafoukl a šup s tím do pláště. Tyhle pláště jsou tuším ručně dělané a nejsou TLR. Na silnici příjemné překvapení a stejné překvapení jak drží tlak. Jsem zvyklý před každým švihem tlak kontrolovat a i ho měnit s ohledem na druh tréninku.

                                        0 0
                            • Elektronik743  

                              Tak ono to chce trochu rozum, tzn na silnici pro pláště 30mm+ na rozumném tlaku, pokud vím že vážím přes 90kg a chci vozit 28mm na 6 bar, tak to nebude úplně ono. :)

                              Zrovna jsem si vzpomněl jak na FB v jedné gravel skupině maník naříkal jak jsou bezduše klamavý marketingový tah, že všichni mluvili o tom, jak se to zalepí samo, ale jeho Tufo thundero 40mm se 4 bary se samy neopraví.

                              0 0
                            • Elektronik743  

                              Ještě jedna úvaha mne napadá, když už se tu jede offtopic…. Když budu mít kola i pláště TLR, ale budu osoba s averzí vůči bezduším, tak dám latexové duše. Nicméně když mám kombinaci ráfek/guma, která dobře těsní sama o sobě i na sucho, tak by to mělo potlačit každodenní potřebu dofukovat?

                              Sám jezdím ke spokojenosti bezduše, tzv ptám se pro kamaráda :D

                              0 0
                              • kubad  

                                na trhu nejsoum pláště které jsou určené k použití bez tmelu, ale ano občas něco těsní i bez , samo to vozit jde, ale připravíš se o jednu z výhod a to je zalepení defektu

                                0 0
                              • Daf  

                                To asi ne. I kdyby byly patky dokonale těsné, bude to ucházet kolem ventilku.

                                0 0
                                • kubad  

                                  nemusí, občas něco fakt těsní dobře :D

                                  1 0
                                  • milan.v  

                                    Je to tak a občas se s tím naopak člověk pere…

                                    0 0
                                  • Daf  

                                    Jo těsní. Měl jsem Cadexy a ty se daly jezdit tubeless bez tmelu. Jde spíš o to, že když tam dá tu duši, tak se těsnost duše nezlepší, protože to nebude utěsněné kolem ventilku. Takže s latexovou duší bude dofukovat stejně jako s obyčejným pláštěm.

                                    2 0
                              • tomaschek  

                                Existují gumy, které vzduch nepropouštějí a vyžadují lehké dofouknutí opravdu jen občas. Sám zatím vozím vzorky Tufo Comtura Prima 36 mm jako tubeless bez tmelu, protože se mi nechce prasit je kvůli pár silničním vyjížďkám před zimou. Co je mám od 15. října na kole, dofukoval jsem jednou.

                                A vím, že nejsem sám, kdo Tufa takto provozuje. S lahvičkou tmelu v kapse pro případ nouze.

                                0 0
                          • Jason Voorhees  

                            Ano, stojej dvojku. Ale defekt opravíš normálně Tufo sealant tmelem.

                            0 0
                  • Cavendish  

                    Na krosce ano :)

                    1 0
            • wilda81  

              Pamatuje, ale spíš mě zaráží proč má až teď „první zkušenost s karbon výpletami mami“? U prodejce bych čekal, že bude mít věci vyzkoušené hned jak přijdou na trh.

              0 0
              • milan.v  

                Jo, to není otázka na mě…

                Já nevím, proč to tak měl… Znám ovšem hodně lidí, co se drží starších osvědčených věcí a tak to prostě mají, nepodléhají módním vlnám, technickému vývoji…

                Znám například jednoho automechanika, který umí opravit stávající auta, ale doma má asi patnáct let staré kvalitní auto a je na to hrdý, že si žádný aktuální model dosud nekoupil a asi ani nekoupí…

                0 0
    • xirek  

      A jak se daji High End kola vybrat. Podle ceny? Nebo značky? Jak se orientujete vy. Dneska se většinou ráfky i kola vyrábí v Číně nebo Tchaj-wanu. Co dělá low a high kola tím, za co se vydávají.

      Bývalý kolega pracuje na letišti Liege v Belgii. Nákladní letadla z Xiamenu tam několikrát měsíčně mají jako náklad karbonové produkty. A jejich cílové stanice jsou nápadně shodné se sídly věhlasných značek z oboru cyklistiky. A jsou tam i ty nejdražší, které uvádějí výrobu ve své zemi. Takže tomu, co je prodáváno jako značka, značka není, je to jen nápis na výrobku, s několikanásobně navýšenou cenou.

      0 0
      • Tomcat  

        A co tim chěl básník říct , Obhajuješ si tím „noname“ z Číny ?

        Ono to není jen kde se to vyrábí, ale jak se to vyrábí. Tedy kolik to vadných kusů. Jestli to je konfekční OEM nebo si výrobce zaplatil vlastní konstrukční řešení. A na konec o prodeji a servisu záruce.

        Trochu v tom cejtím podobnou „logiku“ že Honor je jak iPhone nebo lepší , protože ho přeci vyrábí taky v Číině a má ho většího… …myšleno akumulátor.

        Ono ty věhlasní výrobci mají konfekci a tu berou z číny , top modely pečou třeba v Evropě.

        Jenže pokud je tvým zájmem E?E, tak vlákno high end kola asi nebude pro tebe.....

        0 4
        • DaD  

          S tímto nesouhlasím. Co je vlastně top produkt? Za mě určitě užitná hodnota. Na značku se.re pes. U mně určitě. Pokud dostanu od Toma precizně zpracovaná kola se super váhou, vlastnostmi a opravdu nadstandardní zárukou, tak je to pro mě opravdu top produkt. Navíc za opravdu skvělé peníze. Já oceňuji jízdní vlastnosti, zpracování, ne logo. Jezdím na tom a nezajímá mě, co si o mé volbě mohou myslet ostatní cyklisté u piva v hospodě. A navíc tam stejně nechodím. Takže pro mně je teď top, to co mám na Tarmacu. Proti „špičkovým“ Roval CLX II lehčí skoro o čtyři sta gramů, jsou širší a jedou o parník lépe. Rovaly stojí přes šedesát tisíc, EiE kolem dvaceti. WTF? Kontrola a tuhost kola je však o parník jinde. Fakt mě baví každé šlápnutí. Pro někoho je logo na ráfku možná zásadní, ale pro mě ani omylem. Chci jen výkon..

          5 0
          • kedi  

            Naprostý souhlas. Měl jsem několik tzv. top produktů. Zajímavé, že žádný “top” nápis na nich mi neposkytl tak skvělou váhu, tuhost a jízdní vlastnosti, jako kola od Toma.

            Je volbou každého, jestli dá přednost vlastnostem, nebo honosným písmenkům.

            Nemluvě o skvělém přístupu, servisu a záruce.

            1 0
      • vt  

        Kdyz chces High End, tak jedine Kastary.

        1 0
      • kubad  

        a co tím chtěl básník říct?

        asi není podstatné kde se to dělá ale jak se to dělá, z čeho se to dělá, kontrola kvality atd…

        0 1
    • ZdeNECK1  

      nekecej!

      0 0
    • DaD  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • kedi  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • bluebase  

      Můžete mi, prosím, někdo vysvětlit jak je to s tlaky na karbonových ráfcích? Mám kolo s ráfky Reserve 50 a dočetl jsem se, že maximální tlak je kolem šesti, doporučované spíše 5,5 baru. Kdežto u plášťů zase doporučují 7–10 baru. Děkuji

      0 0
      • milan.v  

        Máš pravděpodobně hookless ráfky, kde se počítá primárně s bezdušovým použitím a také nižšími tlaky…

        Materiál ráfku s tím nemá co dělat…

        1 0
        • Pikaču  

          Vygoglil jsem si ty kola ( doposud jsem je neznal) a neni tam o hookless ani zminka a o max tlaku taky ne ( ale to muze byt na kolech nebo v nejakem separatne navodu). Takze bych se nejdriv ujistil o hookles/hooked rafcich a podle toho řešil pláště i tlaky. Nebo sunda plášt a zjisti jaká ma kola.

          0 1
      • Tomcat  

        to není vo karbonových ráfcích o rafcich obecně teda těch nových.

        Platí samozřejmě ta nižší maximální hodnota při dlouhodobém překračování nebo nějakým extrémním překročení může dojít buď ke zničení ráfku nebo pneumatiky ono to může být i opačně ráfek může mít zase víc než pneumatika. Připadá mi to že do nového bezdušové ho ráfku cpeš nějakou starou pneumatiku pro duše otázka jestli kromě tlaku tam sedí třeba i optimální šířka ráfku versus pneumatika?

        0 1
      • Hrabex1  

        doporuceni nad 7 bar jsem ignoroval i s 23 mm dusovymi plasti

        0 1
      • skaj  

        Ja bych zacal tou hodnotou u plastu. Pokud to neni na drahu, tak podle me nemaji doporucovanych 7–10, ale spise teroreticky maximalnich. Ostatne je to nesmysl foukat tak moc, to bys musel vazit snad 150kg. S takovym tlakem to bude kostitras a jako bonus to hur pojede nez s nizsim:)

        Co je to za plaste a kam to chces foukat? Koukni treba sem, dava to super vychozi hodnoty:

        https://axs.sram.com/…ire/pressure

        0 0
        • yetti  

          Ta SRAM aplikace je super. Používám to já i kluci kolem mě už nějaký rok a pocitově ty tlaky, který se podle toho nastaví fakt fungujou.

          3 0
        • tomxxx  

          Podle mě to lidi asi nikdy nepochopí. Normíci jsou stále schopný jezdit 4bary i na biku, „aby to hezky jelo“

          1 0
          • skaj  

            Muj tchan ma 30 let starou chrommolybdenovou 26", ovesenou xtr s trojtacem, kazetou tak 36 max, do kopce cekam, kdy si urve kolena, vecka, fouka podle me 4+. Ale najede na tom 7k+ rocne:) Uz leta mu naznacuju, ze by si zaslouzil s timhle pristupem peknyho gravela, ale zatim odolava. A jo, na modernim kole v elektrice s kotoucema jezdil a presto si nechava to stare…

            1 0
            • Tomcat  

              Blbí je že tyhle jlidi to zjistí relativně pozdě a pohodlný lehký a odolný kolo si pak moc neužijou.

              viz jak se tu stále opakují borci co potřebují převody 42 –11 (3×11 na 26") protže 29 32×10 je moc pomalá. Prostě jsme velmoc dráhové cyklistiky.

              Jinak starý směsy na 26 k takovým tlakům motivovaly ono to fakt jelo líp, jenže bylo to vyhánění čerta dáblem

              0 0
          • kubad  

            :) ale ono to jede

            Teda na hezkém asfaltu no :)

            0 0
        • hustolez  

          Jako teď jsem to zkusil a na silničce mi to doporučilo tlak, který tam fakt foukám a na biku o desetinu baru víc. Oboje jsem si tak nějak sám vylaboroval, co mi sedí. Pro někoho kdo nemá vůbec páru fakt dobrý.

          1 0
        • ladys  

          Ono dost záleží u silnice, kde člověk jezdí. Když dosadím do kalkulačky své hodnoty a vyjede mi 4,7/5, tak na špatné silnici OK. Ale na pěkné to jede hůře. A jelikož jsou v okolí silnice pěkné ideál je 5,5/6, do 150kg se vejdu dvakrát. S užším pláštěm to bude ještě více. Tak keci o kostitřasu i to, že to hůře pojede, záleží na tom kde se jezdí.

          1 0
          • skaj  

            Ne, nezalezi natolik, abys vozil tak vysoky tlak pri sve vaze. Zalezi to na fyzice, ta se obejit neda narozdil od tvych dojmu. Tour napr jezdi na super silnicich a podivej se na tlaky a sirky plastu. Holt to chce nezastydnout pred lety a obcas si o tom neco precist. Zacit klidne muzes tady https://www.bikeradar.com/…yre-pressure nebo tady https://www.renehersecycles.com/…ng-the-tour/

            0 0
            • ladys  

              Dík budu věřit číslům co jsem si najezdil, to je fyzika. Co jse tak pamatuji, Tour se jezdí na horším asfaltu než Giro. Podle toho volí pláště a tlak, asi i pro jednotlivé etapy s horším povrchem. Pokuď si chceš zajezdit na pěkných silnicích zajeď si do JČ. Pokud má někdo jiný názor, máš s tím velký problém. Vůbec nedokážeš uvažovat o tom, že by pravda mohla být někde trochu jinde.

              0 0
              • skaj  

                Podivej, nemam vubec problem prijmout, ze se mylim. Je velmi snadne me presvedcit, prestan mluvit o dojmech, ktere s fyzikou nemaji nic spolecneho (mimochodem i v tom clanku mas presne popsane, proc se ti to zda rychlejsi, ale ve skutecnosti neni) a normalne ty svoje dojmy doloz par clanky na netu, nejakymi trendy v zavodni cyklistice nebo podobne. A ja se rad dovzdelam a zjistim, jak jsem se strasne zmylil (a se mnou cely peloton:) Ale sorry, zatim budu verit tem desitkam webu a stovkam clanku, co o tomhle pisou a davaji mi za pravdu…

                Tedy se ptam, mas nejaky takovy clanek z poslednich cca dvou tri let abys svoje tvrzeni aspon trochu dolozil?

                5 0
                • gerrard  

                  Naprosto vazne: jak poznas, ze mas ten pro tebe nejvic nejlepsi tlak, kdyz nekorensponduje s tvym pocitem? Neni nakonec ten pocit na kole dulezitejsi nez rady z clanku?

                  2 0
                  • Tomcat  

                    …a ptá se u cílové pásky komisaři , nebo Strava na tvůj pocit ?

                    Tohle není o tlakách na trailu kde se hodnotí to nej flow a chill a cool man ( bro?)… …silniční cyklistika je hodně o číslech, který jsou jen a pouze o měřitelný a né cítitelný.

                    0 0
                  • skaj  

                    Nemam problem s pocitem, to je kazdeho vec. Klidne at si kdo chce jezdi na 28mm plasti nafouknutem na 8baru a libuje si v tom.

                    Ale existuje nejaka objektivni pravda, ktera rika, co lepe jede a je pohodlnejsi. A tam sirsi a mene nafouknuty plast nad uzsim prefouknutym proste vede (bavime se v ramci silnicnich plastu). A ne, nezalezi na povrchu (pokud se jezdi na silnici a ne na draze). Viz renehersel, kde je to zpracovane obsirne a na jednom miste.

                    Ale jestli je pro nekoho pocit dulezitejsi nez realita, jsem s tim uplne v pohode. Jen neni na miste ten pocit ohajovat slovy fyzika a rozporovat svym pocitem realne zmerena data a prispevky co se o ne opiraji (a to v pripade nekterych dlouhodobe a opakovane vykladanim nesmyslu bez snahy se o problematice neco dozvedet – na foru jich par je)

                    0 0
                    • gerrard  

                      Já se ptám na tvoje osobní pocity. Jestli když jedeš na kole a říkáš si hm to není ono, ale tabulky říkají, že to tak má jet tabulkově nejlíp. Dáš spíš na svoje pocity nebo tabulky a přesvědčíš se, že prostě i když to tak necítíš, tak přece tabulky a články musí mít pravdu?

                      0 0
                      • hustolez  

                        Pocit je vůbec ten nejhorší prostředek pro porovnávání. První polovinu důvěry v tuto veličinu zboří segmenty na stravě, druhou polovinu waťák.

                        2 0
                        • gerrard  

                          Promiň, ale další co tak úplně nepochopil otázku. :)

                          0 0
                          • Cavendish  

                            Že by bylo tolik lidí, co nechápou otázku a ty jediný byl přesně v obraze? A nemohlo by to být trochu jinak? :)

                            1 0
                            • gerrard  

                              Čau Cave, tak zas s tím překrucováním neblbni. :) Otázku jsem položil já 2× a doufám že jasně. A pokládám ji, protože protože mně to zajímá a nepotřebuju nikomu šlapat po bábovičkách. Když mně dva lidi po sobě místo jasné odpovědi ano preferuji tabulky před vlastními pocity nebo třeba začnu na tabulkách, ale doupravím podle vlastních pocitů začnou vysvětlovat, že články a waťák. Tak fakt nevím co si o tom mám myslet. Zajímá mně osobní přístup lidí, jak to aplikují v porovnání s Ladysem, který jasně napsal jak to dělá a jak to mění v porovnání s kalkulátorem. Není potřeba za každým dotazem hledat pokus někoho dehonestovat.

                              0 0
                              • vik  

                                Myslím, že vtažení měřitelné „pravdy“ do hry nebylo od hustoleze vůbec blbě… Je to jako například v autě: pocitově 90, tachometrem 120. Profi cyklisti rádi mluví o ježdění „na pocit“, ale ve výsledku by už bez waťáku nevyjeli a ještě by k tomu měli ty pocity hodně špatný;-)

                                0 0
                                • keymaker  

                                  Ne nutně. Je to pár let zpátky, co vítěz etapy na Giru myslím říkal, že někde přišel o computer a jel na pocit a rovnou říkal, že kdyby jel podle čísel asi by nevyhrál :-D

                                  0 0
                                • gerrard  

                                  To bude tím, že já řeším pocit z jízdy a ne jezdění na pocit. Pocit z jízdy můžeš mít i na kole s waťákem. Je zajímavé jak tady hromada lidí vůbec nepobrala co mně zajímá a jede o něčem úplně jinéma svoje pocity nahrazuje čísly. Dál bych to tu už neplevelil, protože jsme mimo tématu vlákna.

                                  0 0
                      • Tomcat  

                        Ano tabulky mají pravdu a nevylučuje se to stím že někdo má dobrý pocit.

                        Máš dobrý pocit ok. Ty máš dobrý pocit , ale neříkej že ten dobrý pocit budou mít všichni. Nebo že ho dokonce musí mít.

                        Pokud máš potřebu aby to ostatní viděli/cítili taky tak je to téma pro psychologii

                        Jsou věci, který jsou počítatelný, měřitelný, porovnatelný ty nejsou o emocích/pocitech.

                        0 0
                      • skaj  

                        Rozumim, rozdelil bych to na dve veci, bike – tam to foukam dle jizdnich vlastnosti v terenu, kdy mi to prestane drzet v klopkach, kdy ztracim trakci na korenech apod. Nevim, jestli tohle je „podle pocitu“ jak to beres ty.

                        Silnice – nasadil jsem sirsi plast, nafouknul ho mene, vyjedu a hele – ono je to takovy zvlastni, takovej pohodlnej „letajici koberec“, lepe to drzi v zatackach, ale asi je to nejaky liny. Kouknu na tachac/wattak – no nevim, asi to jede podobne, kouknu na segmenty z kopce – temer vsude PR. Aha, tak to asi fakt jede lepe. V celkovych cislech – zazrak se samozrejme nekona, porad jsem lemra, zlepseni tam malicke asi je, ale nijak dramaticke. Kdybych vic trenoval, mene vazil, vic aero sedel – urcite to udela vic. Ale naprosto nesrovnatelna zmena, velmi pocitova, se udala v oblasti pohodli. To je uplne jinej vesmir a neda se to srovnavat.

                        A tady popisuju prechod z uz rozumne nafoukanych plastu 28 na 32. Prechod z neceho uzkeho co „zvoni“ nabuseneho na 9bar je mnohem dramatictejsi. A ze jsem tak, podle rad tehdejsich vlcaku, co to jezdi do ted, taky jezdil. Ja vul:) A mozna i proto jsem na „musi to zvonit“ trochu alergickej, protoze tolik kravin a latiny co jsem od tech matadoru (predni naboj musi byt zarovnany s riditky, olovnice z kolena apod.) slysel jsem snad v zadnem jinem oboru nepotkal.

                        1 0
                        • gerrard  

                          Díky za vyčerpávající odpověď, to jsem se chtěl dozvědět.

                          0 0
                        • Daf  

                          Mohu taky popsat vlastní zkušenost z přechodu 25 plášťů s duší na ráfku s vnitřním průměrem 13 mm na moderní 28 pláště a ráfek s vnitřním průměrem 23 mm. No, nemohu říci, že to na těch 25 byl nějaký velký kostitřas i když jsem běžně foukal na 6.5 baru. To v podstatě, co se komfortu týče, odpovídá tlaku 4.2 baru na 28. Na omak jsou ty pláště vlastně stejně tvrdý. Rozdíl je hlavně v tom, že ty úzké pláště nemůžu víc podhustit kvůli riziku defektu. S 28 můžu jít i lehce pod 4 bary a pak už je komfort znát ale riziko průrazu kvůli rozměrům pneumatiky je pořád malé. Na hrubých asfaltech to s nízkým tlakem jede znatelně líp, na kvalitním asfalt je podle mě lepší přihustit i ty široké.

                          0 0
                          • gerrard  

                            Tak to je tak trochu fyzika. :) Tlak je definovaný jako síla na plochu, takže když se zvětšuje plocha pláště, tak na stejný tlak se musí zvětšit síla a naopak na stejnou sílu je u většího pláště potřeba nižší tlak. Proto většina tabulek zohledňuje velikost pláště pro tlak a někdo dokonce i v návaznosti na maximální tlak.

                            0 0
                            • Daf  

                              Přesně tak. Tohle si né každý uvědomuje. Při stejném tlaku bude mít za ideálních podmínek tlustší plášť vždycky menší valivý odpor, protože bude tvrdší. Pokud se tlaky upraví, řekněme aby byly stejně tvrdé, tak ten valivý odpor je ve výsledku skoro stejný. Ale jak už jsem psal, ten širší ti umožní snížit tlak tak, že to žehlí, ale pořád se nemusíš bát defektu.

                              1 0
                          • ms82  

                            Takze nemusim prechazet zatim nikam. Na 25 mam tlaky 60–75 psi, takze od oka mezi 4–5 bary, podle toho jak se mi chce dofouknout. Aspon na neco se hodi mit tech 63kg ;-) Odjel jsem s tim i Strade Bianche (teda ne zavod :D), ale to jsem teda mirne upustil. Hlavni nedostatky ale byly v technice. Samozrejme, tam by se sirsi plast hodil!

                            0 0
                        • ladys  

                          A zde se dostaneme k tomu důležitému parametru fyziky a to je váha. To je na horším povrchu naprosto zásadní parametr. Na ty segmenty dolů z kopce je váha dobrá :) Ale v zatáčkách zase problém.

                          0 0
                      • ms82  

                        Ja nevim, na cem jezdite, ze z toho mate nejaky pocit. Kdyz kolo neni podhustene tak, ze se v zatacce roluje, nebo nemam defekt, tak z toho zadny pocit nemam. Proste slapu. Mozna uz jsem po tech 150k otupel ;-)

                        0 0
                        • gerrard  

                          :) Šťastný to cyklista.

                          1 0
                        • xirek  

                          Když se tu píše o pocitu, tak nevím proč, ale když jsem měl 26 pláště nafouklé jak tu někdo výše psal aby zvonily, tak v zatáčce klouzaly mnohem dřív nebo jinak, v menší rychlosti než stejný plášť na širším ráfku v šířce 30 mm nafouknutý podle tabulky Sram.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            To neres ;)

                            Kdo nepozna ze ve sjezdu na 28–30mm nafoukanych rozumne, je rychlejsi nez na 23–25mm na 100+psi, tak takovej jezdec nepozna nic a nema smysl ztracet cas diskuzí.

                            6 0
                  • Hrabex1  

                    ja souhlasim. Myslim, ze je dobry sledovat trendy, muzu to vyzkouset, ale nebudu na tom jezdit, kdyz mi to nesedi. Jsem turista, ne zavodnik. Napriklad na 2,2" zadnim plasti pri sve vaze potrebuju aspon tech 1,9 baru, i kdyz tabulky radi min. Naopak na 28 mm silnicnim mne v klidu staci 4 bar. Ale verim i tomu, ze nekomu muzou maximalne vyhovovat tabulkove hodnoty.

                    0 0
                    • skaj  

                      Hele jasny, ale ty tam davas normalni tlaky. Ja zase jezdim naopak na horskem vyrazne min nez dava ten kalkulator a na silnicnim zdibec vic. Ale cela diskuze zacala tim, ze se tazatel nekam chystal cpat 7–10baru… A jeden mistni pocitovnik zacal rozporovat tvrzeni, ze to bude kostitras a hur to pojede.

                      0 0
                • ladys  

                  Od doby co existují wattmetry a dá se měřit průměrná rychlost, tak se to dá v praxi změřit. Samozřejmě venku to ovlivňuje hlavně vítr, ale pokud je jízd hodně, tak se z toho dá dost vyčíst. Zkoušel jsem to na dvou různých silničních zápletech. Tlak je o kvalitě silnic, to je fyzika. To co platí u mne, nemusí platit v okolí Prahy. A na bezduších. Stejné je to na biku, záleží co kdo kde jezdí a jak mu to vyhovuje. Ne vše je přenositelné. Není možné věřit tomu co se šíří na internetu, je třeba u toho trochu myslet a na kole zkoušet. Přešíst si na toto téma stovky článků, tak tomu asi taky uvěřím :D Je to jak s délkou klik, někdo začne vozit kratší a všichni se zblázní.

                  Pokud do toho stále taháš profi, co a jaké tlaky vozí na časovku? To asi nebudou pláště 34mm na 3bar.

                  Ne nemám, ani se to nebu snažit doložit vlastními daty. Stejně se vrátíme k tomu, že je to dojmologie.

                  0 0
                  • skaj  

                    Hmm, takze argumenty nula a „jen“ veris. V pohode, nemam s tim problem, ver dal. Jen tu svoji viru prosim nesir jako pravdu. tu je vhodne o nejake argumenty oprit.

                    Btw. Remco Evenpoel – mozna si o nem slysel, docela mu casovka v poslednich letech jde – vozi casto kola (i na casovku) Roval Rapide CLX II – na nem ma zadni plast oznaceny 28mm realnou sirku cca 31mm:) Ono kdybys nekdy precetl nejaky clanek co se siri na tech „internetech“, tak by ti to mohlo pomoci…

                    Ale vazne – realne je to pro nas uplne jedno na wattech, jsou to minimalni uspory. Kde to ale jde poznat dramaticky, je pohodli…

                    0 0
                    • ladys  

                      Začnu od konce. Pohodlí. Začal jsem na biku tím nejhorším terénem co se dalo. Trochu to řeším, jelikož délka jízd je i na pár dní.

                      Kolik tam měl bar ? To jsi nějak vynechal.

                      Ano argumenty nula, přesně dle předpokladu.

                      0 0
                      • skaj  

                        Jak ze bych mel vyvracet uplne kazdej nesmysl ktery placnes?:) Sorry, tu hru nehraju. Ono proti vire se argumentuje dost tezko. Ale nebud srab a bez vytacek odpovez na to, co jsem se ptal a ty jsi z toho utekl. Staci jednoslovna odpoved a treba odkaz.

                        Tedy se ptam, mas nejaky takovy clanek z poslednich cca dvou tri let abys svoje tvrzeni aspon trochu dolozil?

                        P.S. mimochodem pokud bys chapal elementarni vyrokovou logiku, a jak funguje “a”, tak vis, ze to tvoje zachrane placani o casovce bylo vyvracene. Zcela evidentne jsi ani netusil, jak siroke plaste se dneska jezdi. A na prednim se sirsi nevozi jen kvuli aero odporu:)

                        1 0
                  • jonti  

                    Ty změříš jen ten výkon, který dáváš do pedálů, který se promění na dopřední pohyb, ale že i zbytek těla při otřesech pracuje při výrazně víc a dřív se unavíš, to už nezměříš.

                    0 0
                    • ladys  

                      Trohcu jsem o tom přemýšlel, když jedeš 17h v kuse, nebo ještě déle…

                      0 0
                      • jonti  

                        Projeví se to vždy, i když jedeš půl hodiny. Třeba tím, že na pohodlnějším kole dokážeš jet o 10W víc při pocitově stejné zátěži.

                        0 0
          • jIrI___  

            +1, na silničce musí pláště zvonit, jinak to pocitově vůbec nejede. Vozit takové podhuštěné pláště, tak to se po silnici můžu plížit rovnou na gravelu a vyjde to nastejno.

            1 1
          • kedi  

            Je potřeba zahodit předsudky. Je dobře si to vyzkoušet. Když jsem poprvé vyjel na testovacích Tufech, které měly přes 36 mm, myslel jsem si, že jsou to děsné kotvy. Prostě se mi zdálo, že to vůbec nejede. Ale byl to jen mylný dojem, daný tím, že s rozměrem narostla váha, hůř se to roztáčí a to byl důvod, proč jsem měl dojem že nejedou. Ale čísla ve Stravě ukazují, že to co člověk ztrácí na zrychlení, získá na tom, že na ne úplně ideálním povrchu je ve finále rychlejší. Tim, že jsem měl porovnání na stejném okruhu s různými koly a plášti mě dost překvapilo, že tam byly segmenty s časy mezi prvním a třetím top. Při dalších jízdách se ta čísla potvrdila. Určitě to není rozměr na šplhání kopců, ale třeba na zimáku si je určitě umím představit. Vypadá to, že ani nižší tlak ani vetší šířka není nijak zvlášť významná s ohledem na nesporné výhody tlumení nerovností povrchu. Další plus nižších tlaků je i menší riziko defektu.

            1 0
      • MichalOld  

        Zdroj stránky Reserve

        1 0
    • milan.v  

      Nicméně se to tu opět zadělá, kola za kilo nesnesou větší tlaky než kola za dvacku…

      0 0
      • yetti  

        Bez ohledu na kategorii ty maximální povolené tlaky jsou naprosto dostačující pro cyklisty, kteří váhově vyhovují limitu daných kol

        1 0
      • tomaschek  

        Kola za kilo jsou topmodely, které musí mít dobrou váhu, tedy míň materiálu. Takže nesnesou vyšší tlaky než nejlevnější materiálově předimenzované a tudíž těžké ráfky.

        0 0
        • McBlacky  

          drahy kola nazenou vahu na nabojich. To je historicky nejvetsi problem levnych lehkych vypletů, kdyz uz tam je lehka cinska naba, tak v delsim horizontu se to casto projevi nejakou chybou.

          Pokud se bavime o ultralight malych znackach (ax, duke, ul, mcfk,…), kde mas vyplety kolem 1000–1100gr, to je castecne i jak pises. Pak tam jsou nekdy problemy s tuhosti, zejmena u nizkych rafků.

          0 0
          • tomaschek  

            Ty levné čínské náby fungují aspoň u mě lépe než násobně dražší značky, které jsem poslední dobou vyzkoušel.

            Namátkou DT 180 EXP nebo Erase. Bez servisního zásahu (ložiska) vydržely kratší dobu než levná Čína. Erase celých 100 km ve dvou exemplářích přední naby.

            O problémem nábojů dalších uznávaných značek, jako třeba Zipp, vím z blízkého okolí majitelů také.

            Ruku do ohně bych dal za DT 350, ale to zas není lehká high-end nába.

            0 1
            • milan.v  

              Tak u ZIPPu se to ví dlouhodobě, jejich náboje jsou problémové už hodně dlouho…

              Teď mají nové revize, které by měly dřívější problémy odstranit, tolik informace z internetu, nikdo už je kolem mě a ani já nemá, dělat testera nemám důvod…

              0 0
            • jonti  

              eie ani goldix uz nejsou levne cinske naby.

              180 jsou spatne, to je jasne.

              0 0
              • tomaschek  

                Levné jsou pořád, ale provozními vlastnostmi se nemají za co stydět.

                0 0
    • Vieen  

      Aby se to tu uplne nezaplevlilo, tak k high end kolum – trochu jsem patral po puvodu karbonovych rafku u evroskych firem. Vsichni se logicky pysni vyvojem v Evrope, ale produkci uz nezduraznuji. Tak namatkou DT Swiss a Swiss Side pecou v Asii. Beast sice na webu tvrdi, ze vyrabi v Nemecku, ale na primy dotaz odpovedeli, ze od 2025 pecou v Polsku. Schmolke snad pece v Nemecku. Tune outsourcuje vyrobu, ale kdyz napisu kam, tak mi prispevek admin smaze, jak uz se tu v jinem vlakne stalo. Napadaji vas jeste jine znacky high end rafku s evropskou tvari?

      0 0
      • milan.v  

        Schmolke si nechává dělat ostatní komponenty v Asii, pochybuji, že by to bylo s ráfky jinak…

        0 0
      • Tomcat  

        Ano bude to většinou Asie protože cena lidské práce v Asii. Evropan je moc drahý aby to nestálo bambilion a tolik se toho tady neprodá.

        Ale to co mě už bylo smazáno, to že někdo něco koupí také v Asii neznamená, že to bude se stejnou kvalitou jako výše jmenovaní Evropský výrobci.

        To co si člověk právě připlácí je kvalita, zákaznická péče, dostupnost ND a záruky. Zaplatí si i ten vývoj protože né každý výrobce má rebrendovaný OEM výrobky a mají třeba svou konstrukci

        Takže je podle mě jedno jestli EU , USA a UK(CLO) , nebo Asie . Ale jde o to co za ty peníze dostaneš. Hezká cena u přímo z asie bude ale to není všechno a spoléhát se že Frantovy to vydrželo = mě to musí taky… no přání a reálná záruka není totéž.

        Hlavně hdyž to tak pročítám lidi tu nemají jednotný pohled co to ten high-end výplet je.

        1 0
      • yetti  

        Osm let jsem dělal pro německou firmu, která výrobu kompletně outsourcovala v číně a na taiwanu. Ovšem kvalitáři s výrobářema i inženýramama tam pravidelně létali a kvalitu kontrolovali. Já tam za vývoj létal na technologické audity tak jednou ročně, ale kvalitáři namátkově třeba i každý měsíc.. Když se nad nima švihá bičem, tak kvalitu umí, ale jakmile se poleví ta ojebou co se dá. A zrovna do karbonových dílů fakt nevidíš. Takže to, že někdo vyrábí v asii o kvalitě fakt nic neříká, důležité je u koho se vyrábí a jak moc se na kvalitu tlačí. Dělat tam kvalitu stojí spoustu úsilí i peněz.

        9 0
        • tomxxx  

          Zase si v Evropě musíme uvědomit, za kolik tam ty lidi dělají. Kdybys bral stejně, taky na kvalitu kašleš.

          0 1
          • yetti  

            Ten problém není v dělnících, kteří pracují za málo peněz, ale v těch co to vedou a snaží se vydělat více třeba na tom, že místo předepsaného materiálu od 3M použijou čínskou náhradu atp. Nebo, a to se nám stalo několikrát, mají detailně proměřit třeba každý desátý kus a dodat ho s protokolem a oni generují reporty bez měření a nechají si za tu proceduru platit.

            Ty hlavní rozdíly nejsou ani tak ve mzdách, které zrovna na Taiwanu nejsou nižší než u nás, ale v enviromentálních požadavcích, cenách energii a nárocích na bezpečnosti práce. A také třeba to, že v číně nikdo neřeší softwarové licence a tak přijedeš do firmy a oni tam mají všechny CAD softy, které existují včetně simulačních nástaveb. To ušetří strašně moc.

            1 0
          • Tomcat  

            Ne je to opravdu v naučeném nebo spíš nenaučeným přístupu k práci.

            0 0
      • embi  

        Bike Ahead Composites, Duke. Mozna Ursus nebo Porte jeste?

        0 0
    • milan.v  

      Teď na Roleuru představil DT SWISS jako další z řady model s karbonovými dráty, jsem zvědavý…

      0 0
    • Pikaču  

      Hi end scope za 100 litru

      1 0
      • xirek  

        Tak co si má člověk myslet, když si to tady celý přečte, projde si příspěvky nejen o kolech, ale i pneumatikách, tlaku, nábojích atd, tak se mu to může zdát jako něco, v čem se může ztratit. Pochopil jsme že i drahé kola mají problém. K tomu jsem si tady ujasnil že je potřeba brát v úvahu podle nejnovějších trendů širší ráfky než ještě před nedávnem. Kolo se stává celkem s jeho pláštěm. Ráfky se liší i podle celkové nejvyšší předpokládané váhy jezdce a nákladu u dálkových tras. Takže je lepší si koupit něco podle značky nebo recenzi a zkušenosti uživatele.

        0 0
        • McBlacky  

          Zlate pravidlo je “kdyz nevis kup si neco od dt swiss”, vynechej levny rady a vyhni se nabam 180. Prvni generaci zadni naby 240 exp bych taky vynechal, pokud jsi prae na servis.

          0 0
          • Pikaču  

            Zrovna 180 prvni generaci jsem mel jestli to byl rok 2019 nebo 2020 na silnicce a nebyl problem a 240 exp mam na bajku a super spolehlivé za mě.

            Jinak k tem scope kolech za 100 litru, ten naboj je 3D tisk misto klasikeho frezovaneho AL odlitku.

            0 0
            • McBlacky  

              porad to je top. Ale uz to neda 10000km bez servisu jako dvourohatka, nebo loziska na ty 180ce.

              0 0
              • ms82  

                Ja si teda na sve Mavicy vzpomenu prinejlepsim jednou za sezonu, takze 15k a nic jim neni ani tak.

                0 0
                • Cavendish  

                  Že Mavic vydrží s údržbou jednou za 15 kkm je skoro zázrak

                  0 1
                  • ms82  

                    Jsou to kola 2017 Cosmic Pro Carbon SL. Maji 110k. Menil jsem svepomoci lozisko v zadnim naboji nekdy po 95k. A kdyz si vzpomenu, tak vycistim a premaznu rohatku, to je skutecne jednou za rok nekdy na jare.

                    1 0
                • jecnak  

                  Já zas mám 180ky s nájezdem 20k km a původními ložisky :-)

                  2 0
        • Tomcat  

          Jenže co je high-end ? On to je i vyšší Mavic , HED, Zipp a nemusí to být jen startup, který se zaklíná 3D tiskem . Samo o sobě takový věci z příběhem vlastně nemusí být vůbec high-end ,ale technický průměr nadprůměr obohacený o image malé progresivní firmy.

          Fur se to tady motá, ale pro někoho high end rovná se drahý , pro někoho high end rovná se top výkonné tedy minimání odpor a hmotnost , pro někoho highend rovná se nesmrtelné.

          Poslední množina je nejvíc pomatená, často hledá „věčné“ kolo. A myslí si, že čím výš se podsouvá v nabídce ,tím to kolo mu víc vydrží… Nikoliv, kdo chce opici musí mít na banány a XTR/Ultegra tu není třeba aby člověku vydrželo 1/4 století. Ale protože mu přinese i x sekund k dobru v závodě. Případně bude fungovat za extremních podmínek , ikdyž si to na to m vybere daň.

          Takže je lepší si koupit něco podle značky nebo recenzi a zkušenosti uživatele. může tak bejt stejně zavádějící Obzvlášť když se tu opakuje že někdo radí se zkušeností z jiného modelového roku nebo má naprosto jiný styl\zaměření.

          Prostě 100% ní jistota při nákupu je nedosažitelná a vždycky tam bude nějaká pravděpodobnost že bude nebo nebude probém.

          1 2
    • peter3531  

      minuly tyzden som objednal, tak som zvedavy. Sice to nie je ziadna highend znacka ale parametrami ano. Na weightweenies maju dobre ohlasy, komunikuje tam aj priamo majitel znacky. Chcem dat 30mm plast dopredu a 32 dozadu, tak uvidim…

      https://xmcarbonspeed.cc/…version-hubs

      0 0
      • embi  

        26 mm internal na 30 mm plast nebude uz na hrane?)

        0 0
        • peter3531  

          hadam nie, par rokov jazdim 28mm plast na 23 int. a nemal som ziadny problem

          0 0
        • vas  

          Mám je už sezónu v 65mm, ve předu schwalbe pro race 28mm (naměřených 30,5mm) a vzadu 30mm (naměřených 32,5mm). Paintless, 20/20, 5mm široké karb. dráty, hmotnost 1330g.

          Osobně bych šel do xmcs znovu, ale ve variantě 16/18 drátů a 60mm výška/24mm vnitř. šířka.

          Jsou lehčí, pohodlnější, méně háklivé na vítr a vhodnější pro 28mm pláště.

          0 0
      • Tomcat  

        A co ze je na tom high end ?

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.