Nová brzda SLX M7120 - vada pístků?

46 nepřečtených
  • Flexin

    Ahojte, mam novej bike a na něm brzdy SLX M7120 čtyřpístky. Zadní je v pohodě, ale s přední mam těžkej problém – páka je jak houba, vubec to nebrzdi a jen kvílí.

    Co uz jsem zkoušel:

    2× odvzdusneni (1× jen páku nejdřív, pak celej systém)

    Výměna destiček (2 typy, furt stejné, oboje jsem se snažil zajet, ale když ta brzda nefunguje tak jak má, je to těžký)

    Čeho jsem si všiml – když vyndám destičky a mačkám páku, jedna strana pistku se vysouvá méně, než ta druha… Ale hlavně, i kdybych mačkal páku na věky, pistky se nevysouvají proste dále, vyjedou 1mm a pak zas zajedou – to by se asi dít nemělo, nebo alespoň u DB8 co jsem měl předtím, tak to takhle nebylo a pistky při mačkání páky vyjížděly čím dál tím více ven. Zda se mi proste, jak kdyby tam byly nejak seknuty, nebo jim chyběla šťáva jit dal :D

    Dik za každou radu

    0 0
    • Hlavis  

      Ja mel takhle problemy s novym GRX trmenem. A kdyz jsem pistky vyndal ven, byl jeden vevnitr rozdrceny…

      0 0
    • Jurawood  

      přesně si to napsal, chybí jim šťáva jít dál- málo oleje. U různých co sem měl tak se zavzdušnili po sjetí destiček a po komplet zamáčknutí zas bylo kapaliny moc.

      Jinak tvoje symptomy jsou typické pro zavzdušnění – houbovitý chod.

      1 0
    • vn25  

      Pokud je kolo úplně nové a tedy v záruce nebylo by lepší ať se stím trápí prodejce?

      1 0
      • Flexin  

        Je to Canyon, takže se to nejdřív pokouším vyřešit sám, než posílat kolo bůh ví kam… Každopádně nevim co ten vzduch, včera jsem udělal full odvzdusneni, pomalu, klepal jsem na třmen, hadičku a fakt si nemyslím, ze jsem někde udělal chybu. Dnes zkusim ještě rozhýbat pistky jeden po druhém, trochu je očistím a máznu z boku mineral olejem a pak jeste jednou komplet odvzdusnim a uvidime. Pokud ani tohle nepomůže, tak mi asi nezbyde nic jiného než reklamace

        0 0
        • vn25  

          Možná by šla domluvit reklamace samostatné brzdy, určitě by to bylo jednodušší než posílat celé kolo.

          Osobně bych se v ní sám nevrtal, aby ti pak nebylo řečeno že jsi si ji sám posral neodborným zásahem. Nemusí brát zřetel na to že si servis brzd děláš sám levou zadní

          1 0
        • novas752  

          Důležitý je mít třmen pověšený tak aby vývod do hadice byl v jeho nejvyššim místě. Jinak ti bublina plave v prostorech pístků a do hadice ji nedostaneš.

          1 0
          • Flexin  

            Tzn by mohlo pomoci sundat třmen z vidlice, mít ho komplet na volno a udělat odvzdusneni znovu?

            0 0
          • Flexin  

            Tzn by mohlo pomoci sundat třmen z vidlice, mít ho komplet na volno a udělat odvzdusneni znovu? Resp když mam kolo ve stojanu, tak je hadice v nejvyšším bodě, ikdyz je třmen stále na vidlici, tak nevim…

            EDIT: jen doplnění info

            0 0
    • Vilém  

      S nejvetsi pravdepodobnosti zamastene desky a kotouc. Otazlou je, co je pricina a co dusledek, jestli uz jsi pri tech pokusech neoddelal pistk, nebo jestli uz to bylo z fabriky.

      0 1
    • Flexin  

      Tak nejspíš vyřešeno – při odvzdusneni jsem zapomněl nastavit páku do nejvyšší pozice. Kdyz jsem tak udelal a parkrat promáčknul páku, zacvachtalo v ni, vylítly bubliny a chod hned ztvrdnul :) uz to i brzdi tak, jak by melo. Nicméně brzda furt trochu na dorazu kvílí, ale to bude možná asi tim, ze budou na kotouči napečeny vrstvy nerovnoměrně, jak to předtím brzdilo naprd. Nebo se pletu? Dikes

      0 0
      • tigermoth  

        Bude to mastné.

        0 0
        • Flexin  

          Kotouč jsem 3× odmašťoval, destičky mám nové (dal jsem tam zelený Galfery). Dle mě to mastnotou nebude…

          0 0
          • va-bo  

            Musí se to zajet.

            1 0
          • mathes013  

            U zelených galferů je to skoro vlastnost. Mě pomáhalo kotouč i desky lehce obrousit, kolmo na směr rotace, třeba stovkou plátnem. Pak je ale dobrý hned na kolo sednout a trochu to zajet aby tě to někde nepřekvapilo

            0 0
    • Flexin  

      Čaute, tak se vracím s updatem – zkoušel jsem ještě 2× full odvzdušnit a bez efektu – páka chodí dobře, ale kotouč prostě stále prokluzuje, vůbec se nekousne a kvílí jako blázen.

      Jen takovej dotaz – z výroby mi na těch SLX z nějakýho důvodu přišly organické destičky. Projel jsem to jen 5× tam a zpátky před barákem, nic hroznýho, ale logicky jsem taky brzdil. Je možný, že jsem si na kotouč napekl materiál z těch organik a když jsem na to pak hodil černý Galfery, tak začalo jít celý do kopru? Vzadu jsem měl totiž z výroby metalické destičky origo Shimano s chladičem (neptejte se proč jsem měl na každym kole jinej druh destiček při stejných třmenech, netušim). Nicméně dozadu jsem hodil černý Galfery a brzda běží úplně krásně.

      Asi nejspíš koupim novej kotouč a desky, nic jinýho mě prostě nenapadá… Dík za rady

      0 0
      • Slavik  

        Pokud prokluzuje a kvílí, tak je to zamaštěný…

        1 0
      • mech1  

        Jak píše Slavík: Pokud prokluzuje a kvílí, tak je to zamaštěný. Na kotouče se z destiček nic nenapeče. Pořádně prohlídnout, odmastit kotouč a nové destičky.

        0 0
    • Flexin  

      Ale ja jsem vse odmaštoval několikrát + měnil destičky za novy, tak nevim no…

      0 0
      • Vilém  

        Ono to taky muze tyct, kdovi, zda uz jsi pri tech pokusech treba neodrovnal pistky.

        Prote kdyz to kvili a nebrzdi, tak je to mastny.

        3 0
        • scortis  

          Obcas to taky delaji nezajety kotouce vs desky, ale to by melo byt jen par prvnich zabrzdeni. Tady to fakt spis vypada ze ti tam neco proteka, nebo se ti ty desky povedlo zamastit pri nejake manipulaci, odvzdusneni nebo tak. Z vlastni zkusenosti vim ze to neni tak tezky

          0 0
        • Hrabex1  

          to jo, ale kdyz to tece, je to pak videt. 1 mala kapka se rozlije do nekolika cm2 a pak se na to nalepi prach. Aby se olej dostal i na desticky, musel by byt znecistenej zelej trmen. Predpokladam, ze tazatel by si toho musel vsimnout.

          0 0
          • enjoy  

            No, úplně nemusel.

            Známému jsem dělal přední brzdu(MT200), jelikož to měl opakovaně v servisu, kde už si s tím nevěděli rady, pořád se tam vracel s tím, že mu to nebrzdí a kvílí.. Tak jsem jen vyndal desky, abych na to základně kouknul a měl na destičkách od pístku mokrý kroužky.

            Tak bylo hned jasno. Nechápu, fakt vůbec, co na tom v tom servisu nemohli pochopit.

            Dali jsme novou brzdu(resp. mojí staro, co ležela v krabici) a nový kotouč(prý stačí jen odmastit. Za mě, vůbec.).

            0 0
            • novas752  

              Kotouč je potřeba přebrousit. Když se brzdí na mastnym tak se povrch vyleští a pak to kvílí a nebrzdí i na odmaštěnym. Smirkovej kartáč do vrtačky, vrtačka do svěráku a uděláš na tom strukturu jak na novyk kotouči.

              1 1
              • scortis  

                Taky se dá udělat vzít obržděný desky, na ně dát pásek šmirglu podržet to venku aby ti to neujíždělo a protáhnout kotouč třmenem a při tom lehce brzdit :)

                1 0
              • konarider1  

                Říkáš strukturu? Mám tady mašinu na lyže která umí perfektní struktury :-D

                0 0
      • mech1  

        Odmašťoval jsi to čím? Můžou ti protékat pístky. To jsou pak na kovový části destiček mastná kolečka.

        0 0
      • va-bo  

        Zkusil bych ještě obrousit brzdné plochy kotouče nějakým smirkem střední zrnitosti, třeba tak 400. A destičky taky. Nebát se toho. Tak jak píše Novas.

        1 0
    • Flexin  

      Díky moc všem za rady – zkusil jsem teda přebrousit kotouč i desky, pak důkladně odmastil a nasadil zpět. Šel jsem to rovnou zajet (klasika 75% sily brzdění, mírný kopec, téměř do zastavení a opakoval jsem několikrát). Ze začátku brzda žádný zvuky a po chvíli začala krásně zabírat. Než jsem ale celou proceduru dokončil, zas mi při záběru brzda začala trochu kvílet, spíš až na konci chodu. Zkusim tomu dat asi par kiláků a kdyz to bude špatný, koupím proste celej kotouč a destičky nový. Doufám, ze pistky jsou ok, na zadní straně destiček jsem žádnou mastnotu nenašel

      1 0
    • Flexin  

      Cus, tak jsem zkoušel přebrousit kotouč, destičky, komplet vyčistit odmastit a nic. Jeste jsem zkoušel vyměnit destičky za origo Shimano metalický – sice to nevrže, ale pořád nic. Kolo proste při záběru prokluzuje a nikdy se nelockne. Co s tim? Výměna kotouče? Uz jsem docela bezdradnej

      0 0
      • mathes013  

        brzdová hadice u třmenu a páky není mastná?

        0 0
        • Flexin  

          Nene, nevšiml jsem si ze by tam byla nějaká mastnota

          0 0
          • Vilém  

            Tak v tom pripade to zkus sverit nekomu kdo vi co dela, kdyz v tvem pripade uz vsechny pokusy selhaly.

            2 0
          • kubad  

            není to normální, jak už padlo dej to někomu kdo s tím má praxi, tohle opravdu vypadá na prasklý píst a lehký únik oleje

            1 0
            • Flexin  

              Jojo, vzdávám to a odvezu to do servisu. Dam pak vědět jak jsem dopadl…

              0 0
          • Slavik  

            Zkusil si dát čistý, bílý, nevoskovaný papír mezi desky a kotouč, případně i desky a pistony? Uvidíš kdyžtak mastnotu…

            0 0
      • mech1  

        Podle návodu na si-Shimano.com to pořádně odvzdušnit, nebo servis, pokud to tobě nejde.

        0 0
    • Flexin  

      Tak už mám po servisu – kompletně přebrousili a vypálili kotouč i destičky a vyřešeno, pouze přebrousit kotouč očividně nestačilo.

      Nicméně destičkám museli dát asi slušnou bídu při tom vypalování. Když jsem to šel ven projet, zda už je to OK, tak se mi rozpadla půlka jedný destičky :D Zašel jsem za nimi, rovnou jim řekl, že tam chci jiný destičky, na počkání vyměnili, seřídili a vše cajk. :) Asi si koupim do rezervy jeden kotouč, ať to případně kdyžtak můžu vyměnit, pokud se mi stane obdobná věc, někdy v budoucnu (snad ne). Každopádně dík všem za rady.

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Jen do konce října na mtbiker.cz