• daymaker

    Zdravím. Máte někdo zkušenost a vyzkoušený nějaký nosič na tažné u Multivanu 6.1, u kterého by šly otevřít páté dveře? Měl jsem auto půjčené a můj Thule zavazel o kousek a to myslím už přímo část na kouli, ne vlastní hrazda, nebo kola. Jaký typ Thule mám bohužel netuším, mám již dlouho (3+1 kolo). Nějaké vlákna jsem našel, ale starší a jiné typy auta a nosičů. Díky

    0 0
    • RichP  

      Atera Strada Evo 3+1 by mohl jít. Mám ho na S-maxu s rezervou. Nezkoušel jsi hledat na stránkách výrobců nějaký seznam kompatibilních aut?

      0 0
    • vili  

      Bez úpravy myslím žádný thule nedáš tak aby šly otevřít sklopné páté dveře. Já zvažoval i tu vysouvací Ateru, ale nakonec mi thule provedením tak učarovalo, že jsem se rozhodl drobnou úpravou vyřešit problém se sklápěním a už rok ho spokojeně používám.

      Mám:

      https://www.thule.com/…t-3-_-934100

      Nad upínacím mechanismem je to natěsno. Standardní sklopení byl málo, takže jsem obrousil asi o centimetr dorazový plast a je vyřešeno. Bohužel fotku plastu po úpravě nemám.

      btw. řešil jsem to i tady v nějakém vlákně, takže jsi špatně hledal :-)

      0 0
      • daymaker  

        Díky. Takže ten upínací mechanismus si nemusel upravovat? Mě napadlo tam dát delší ocelová lanka, které drží při sklopení hrazdu, kdyby bylo sklopení málo. Ale vadilo to právě na tom upínacím bazmeku.

        0 0
        • vili  

          upínací mechanismus jsem nijak neupravoval. Jen je potřeba si hlídat aby byl nosič v ose auta. Na mém nosiči žádná lanka nejsou. Když to vyklopíš tak se to prostě opře o ten plastovej bazmek. Pokud na tom tvém starším jsou lanka a nic jiného, tak je to řešení jak píšeš – prodloužit.

          edit: vzhledem k tomu, že je to hodně těsně kolem toho upínacího mechanismu, tak to bude dost záviset i na konkrétním tažným. Já mám origo pevné od VW.

          0 0
    • Gwaihir  

      https://www.sportobchod.cz/…pact-926.htm

      Na sharanu mám něco podobného a úplně v pohodě.

      0 0
    • pocestny  

      A nemohl bys přes autoservis vyřešit prodloužení tažného?

      0 0
      • pedrod  

        Do toho bych nešel, tažné má mít homolagaci a riskovat, že to pak bude dělat problém na STK, nebo, že to někde rupne?

        0 0
      • daymaker  

        Bude tam origo tažné od VW. To nevím, jestli se klukům bude chtít něco takového řešit z výroby.

        0 0
    • wong  

      Mám T5 s tažným Westfalia a Thule G6 929 je v pohodě, ale i tak doporučuji raději vyzkoušet. Atera Strada DL by taky měla být OK.

      S Velocompact určitě dveře otevřít nejdou.

      0 0
      • Forester  

        jj, mám taky Thule G6 a k tomu Berlingo, které má dveře hodně nízko a jdou otevřít dveře. Asi stejně natěsno, jako na obrázku výše.

        Doporučuji zajet do nějaké půjčovny a vyzkoušet. Tedy ale nevím, zda teď fungují …

        0 0
    • helen  

      Máme Berlingo, zadní dveře výklopné, hledala jsem nosič na TZ, aby šly zadní dveře otevřít. Díky této diskusi jsem získala přehled a nyní předávám svoje zkušenosti dalším, kdo budou hledat jako já nosič pro tento typ aut.

      Na Berlingu vyzkoušeno:

      ATERA STRADA 3DL – lehčí a skladný nosič ( cca 14,5kg a šířka cca 1m), výsuv super – dveře otevřete, uchycení kol do posuvného plastového žlábku s páskem je dobré pro kola XL, uchycení DH kola bez problému. Nevýhoda je nosnost 45kg. Výhoda je skladnost a manipulace s ním.

      THULE VeloSpace XT3 939 – nosič má 2 pozice ( 50st. a 70st.) uchycení lanka pro sklopení, my jsme vyzkoušeli nosič v první menší pozici s 1×DH 26´´ a 2× HT 29´´, auto stálo na rovině na zámkové dlažbě, nosič se zadními světly neopíral o zem a zadní dveře se daly plně otevřít – pomalu a na milimetr přesně, pedál prvního kola byl nahoře. S méně naloženým nosičem nebo prázdným, se dveře otevřít nedají. Při uchycení lanka do druhé pozice se dveře dají otevřít i bez zatíženého nosiče. Nosnost je 60kg. Hmotnost nosiče je 20,8kg, je široký 1,3m, takže se do Berlinga sice vejde, ale po sklopení zadní 2-sedačky.

      Po hodině zkoušení a porovnávání několika nosičů v prodejně jsme nakonec koupili Thule 939. Jestli to byla dobrá nebo špatná volba poznáme po čase. Ale pro auta s velkými 5-tými dveřmí existují 2 varianty.

      PS: pro úplné nováčky ( jako my) doporučuji upevňování kol na nosič natrénovat předem a není ostuda si prohlédnout návod…

      0 0
      • Forester  

        Psal jsem výše, Thule G6 929 + nástavec pro 4. kolo na Berlingu používám a lze otevřít zadní dveře i když mám v držáku 4 kola, 3×29 a 1×27,5. Je tam rezerva cca 3 cm, ale bez problémů. Jiná věc je tam kola poskládat, to chvíli trvá :-)

        0 0
        • helen  

          Ano, souhlas, oprava: existují 3 ověřené varianty – Atera Strada DL, Thule 929 a Thule 939.

          Objednala jsem ještě THULE 985, dlouhé pásky XXL, nikde na netu není uvedena délka, tak to sem pak dopíšu. Ty, co jsou na nosiči mají délku 40cm.

          0 0
          • helen  

            THULE 985 : XXL pásky mají délku 61cm ( od místa uchycení po konec pásku).

            0 0
            • tonik666  

              Vykopu toto tema.

              Mam nosic Thule G929. Jsou na nej namontovat prodlouzene pasky Thule 985? Mate to nekdo ozkousene? (dle vyrobce kompatibolni nejsou ale zajima me zda to nejde nejak nabastlit)

              0 0
      • Mamut  

        Mam Opel Combo (takze to same ako Berlingo) a tiez Thule 939 a nie je s otvaranim 5. dveri problem. Ale bike najblisie k autu ma Shimona SPD pedale, takze kratsie, nez bezne platformy. S nejakym velkymi platformami by to uz asi neslo. Muselo by sa prehadzovat lanko.

        0 0
    • ratel  

      Stejná otázka pro Toyota Proace a klony TPCA:

      • jaké máte tažné. Každý typ má kouli jinak vysoko/daleko od nárazníku, což u některých kombinací neumožní otevřít dveře vůbec ani při sklopeném nosiči ( vysoko a blízko koule, vysoký upínací mechanismus)
      • jaký máte nosič

      Dneska mám Wjenzka 3+1 a pro Toyotu se mi nechce investovat xx peněz do nového Thule když ho použiju párkrát za rok ( pro takové to domácí ježdění jdou kola dovnitř). Tažné budu teprv vybírat, klidně pevné, nevadí mi to.

      Smířím se i s případným omezením ve smyslu 5 dveře otevřu jen se složenou hrazdou ( nebo jak se to jmenuje – prostě ta svislá část ke které se uchycují kola) a bez kol. Stejně v případě že použiju nosič pojedu někam kde kola sundám, uložím a teprv pak polezu dozadu pokud vůbec.

      0 0
      • ratel  

        Doplním předchozí dotaz o reálnou zkušenost, naštěstí zjištěnou dříve než den před dovolenou :-) :

        Wjenzek Alfa Plus nejde nasadit na pevne TZ Westfalia pro výše uvedená auta, protože hák TZ je mírně větší – průměr plus radiusy části pod koulí konkrétně. Máte někdo podobnou zkušenost s jinými TZ a nosiči? Výrobce nosiče mi nepřímo potvrdil že to je pravda. Teď řeším co s tím. A sbírám informace, abych se nespálil při případném dalším nákupu.

        0 0
      • nzg  

        Já budu mít ProAce až v dubnu, ale co vím, tak se dá samostatně otevřít i sklo v pátých dveřích, alespoň Verso to tak má.

        0 0
        • ratel  

          to ano, ale tahat tudy vetsi zavazadla ze dna kufru neni moc pohodlne a ukladat cokoliv tezsiho na zadni plato zase neni moc bezpecne. Prijde mi to fajn na vetrani, jinak jsem to neocenil.

          1 0
      • scret  

        Mame Proace VIP a tazne uz od vyrobce, pevne… Nosic thule, tusim typ 939? A paty dvere jdou otevrit. Je tam cca centak fuga…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.