• coolboy

    Neustále mi praskají na zadním kole špice. Na jaře jsem kolo nechal přeplést, najel jsem na něm asi 2000km a během dvou vyjížděk mi dvakrát praskla špice po menším nárazu šutru do výpletu. Nejezdím žádnej extrémní terén, spíš takový lehký XC…Mám hydraulicky kotouče Shimano Deore… Máte podobný problémy??? Mě to celkem štve, protože výměna jedné špice mě stojí kolem 80korun a zkaženou náladu při vyjížďce…

    0 0
    • tomixx  

      Jaký máš náboj?

      0 0
    • Vilém  

      Zalezi co je to za nabu,jaky draty,jak napnuty a taky jak zapleteny.Zacal bych asi od kontroly napnuti(prepnu­ti) dratu.

      0 0
    • multib  

      Co máš za špice?

      0 0
    • enjoy  

      mel jsem na authoru vision vyplet,ve kterym praskaly draty pri slanuti do pedalu.nekecam:-) DT jsou mnohem lepsi,ale taky praskaj.me osobne teda ne.

      0 0
      • multib  

        Před léty jsem měl 4lístky a po 500 km mi praskaly na levé straně! Totéž se mi stalo později o DT!! Zřejmě šlo o vadnou várku, potvrzující pravidlo.Dlouhou dobu jsem používal noname nějaké Taiwany a ani prask! A to jezdím radiál výplet.(Teď mne chytejte za slovo v souvislosti s ráfkama, hehe!)

        0 0
    • BH  

      Predpokladam, ze rafek mas puvodni a i kdyby ne, tak jsi musel po prepleteni vymest nejakou diru.Pokud mas trochu kleply-zdeformovany rafek musis draty nestejnomerne napnout,aby jsi zajistil vycentrovanost rafku. To nestejnomerne napnuti dratu je pak pricinou jejich praskani. Vymen rafek a mas pokoj. Jeste me napada jedna mozna pricina, ktera je malo pravdepodobna a sice , ze jsi na prepleteni zadniho kola pouzil stejnou delku dratu. Pak aby jsi zadni kolo dostal do osy kola musis pretahnou draty blize vicekolecku. ty pak praskaji.

      0 0
      • multib  

        Tohle je nesmysl! Dráty musíš ke kolečku vždy napnout, bez ohledeu na délku. Delší dráty budou čouhat do ráfku, kratším bude vidět závit, ale napnutí je vždy stejné.
        coolboy ještě neodpověděl, jaké má špice, to by mnohé mohlo osvětlit, možná i ráfek by byl zajímavý.

        0 0
        • jaski  

          ac nerad tak musim souhlasit. aby si nerek ze mam porad neco proti tobe :-)

          0 0
        • JJ  

          Dráty musíš ke kolečku vždy napnout, bez ohledeu na délku to jako proc?

          0 0
          • Vilém  

            pokud nemas offset rafek,treba Ritchey,a i tam neni zcela symetricky napnuty vyplet,tak proste u kazety musi byt vic napnuty.Vzdalenost prave priruby od stredu naby je totiz mensi .

            0 0
            • JJ  

              To co rikas je pravda, ale tady je napsano bez ohledu na delku.. olkyc reagoval na myslenku BH, ze u kazety by si mel pouzit o neco kratsi draty, prave kvuli nesymetrickym prirubam na rafku. Ja sam pouzivam ke kazete o 2mm kratsi nez na druhou stranu

              0 0
              • Vilém  

                Ano,draty u kazety vychazeji cca o 1–2mm kratsi,tak jak popisujes.Olkyc mel zase pravdu v tom,ze u kazety jsou vic napnute bez ohledu na delku.Pokud tam das trosku kratsi,nebo trosku delsi,nez maji byt,tak musi byt stale stejne napnute aby se dosahlo toho,ze bude rafek v ose kola.Jedinej rozdil bude v tom,ze bud budou koukat zavity dole nebo nahore nad niplem a vyplet se muze povolovat,nebo vytrhavat.

                0 0
        • BH  

          priznam se, ze ja osobne neumim vyplest zadni vyplet se stejnou delkou dratu tak,aby ty u vicekolecka nebyly vice napnute.Mozna je nekdo(asi ty) tak sikovny ze dokaze i v tomto pripade zajistit stejne napnuti dratu.Ja tedy ne. Proto pouzivam ( a nejen ja)u vicekolecka kratsi spice.Pak jsou draty napnute stejnomerne.

          0 0
          • Vilém  

            je to blbost

            0 0
          • multib  

            Ne! Všichni Ti vysvětlujeme, že nikdy nejsou dráty stejně napnuté (krom směrových ráfků, spec. pro z. kolo), ať dáš jakékoli dráty. To, že jsou niple na obou stranách zašroubovány stejně (a o to Ti zřejmě jde), neznamená, že jsou i stejně napnuté. Kdybys to vyplítal, cítil bys, že musíš vyvinout větší námahu na pravých niplích.

            0 0
            • Vilém  

              Jeste doplnim,jde to zmerit tenzometrem a nebo staci cinknout do dratu necim kovovym,na prave strane bude vyssi ton.

              0 0
              • enjoy  

                panove vy ale vymyslite kraviny:-))

                0 0
              • multib  

                Tenzometr (měřič napětí v tahu) se dá koupit od DT Swiss. Cena, pokud dobře vzpomínám, cca 10000!
                Jinak rozdílne napnutí jde jednoduše zjistit zmáčknutím 2 špic jedné strany k sobě. Na levé to půjde snadno…

                0 0
                • enjoy  

                  teda me to napadlo jako prvni..ale ze to tady zverejnis ty:-O :-D

                  0 0
                  • multib  

                    Inu, ze mně nic rozumného nevypadne, jen blbiny..

                    0 0
                    • Manas  

                      Puvodne jsem si to myslel taky ale uznavam ze docela vis.

                      Psat smajliky obcas za to co pises tak by spousta lidi proti tobe nic nemela :-)

                      0 0
                      • multib  

                        Nejsem zvyklej na blbůstky a malovátka. Kdyby byly smiles na výběr, ale jeětě je psát :-(. No, skusím ;-).

                        0 0
                        • jaski  

                          Správné psaní předpon „s-“ a „z-“

                          Na základě vlastní zkušenosti si dovoluji vyslovit názor, že naučit se dobře pracovat s předponami „s-“ a „z-“ je ještě o poznání těžší, než zafixovat si poučky o psaní výše zmiňovaných předložek. I zde je ale v každém případě užitečné pochopit principy, na jejichž základě se předpony „s-“ a „z-“ k jednotlivým slovům přiřazují. Zkusme si tedy ty základní krátce shrnout. Předpona „s-“ se používá…

                          1. V případě, kdy dané slovo má význam směřování dohromady (na jedno místo, k vytvoření celku a podobně).
                          * Slova, v nichž se občas chybuje: sbalit, shromáždit (se), shluk, seschnout, sdílet, splést, sblížit (se) a podobně.
                          2. V případě, kdy dané slovo označuje směřování shora dolů nebo z povrchu pryč.
                          * Slova, v nichž se občas chybuje: sklouznout, shánět, shodit, spustit, stáhnout, sprovodit a podobně.
                          3. V některých ustálených případech.
                          * Obvyklá slova: schovat (se), skonat, skončit, spáchat, stěžovat si, strávit a podobně.

                          Předpona „z-“ se používá…

                          1. Při tvoření dokonavých sloves, která vyjadřují výsledek děje popsaného základovým slovesem (nedokonavým). Výjimku samozřejmě tvoří případy popsané v bodech 1 a 2 předchozího oddílu.
                          * Několik příkladů: zaktualizovat, zorganizovat, zbarvit, zblednout, zemřít, zchudnout, zjistit, zkritizovat, zkřivit, zpustnout, zpozorovat, ztížit a podobně.
                          * S předponou „z-“ se píšou i slovesa nedokonavá, která jsou od těchto sloves utvořena, tedy například zmírat, zjišťovat a podobně.
                          2. Při tvoření sloves přímo z podstatných a přídavných jmen – tato slovesa potom označují proces, kdy se něco stane tím, co znamená základové slovo (kapalný – zkapalnit, ocel – zocelit).
                          * Další příklady: zdokonalit, zdůraznit, zesměšnit, zhudebnit, znárodnit, znehodnotit a podobně.
                          3. V některých ustálených případech.
                          * Obvyklá slova: zhostit se, zkoumat, zkoušet, zpívat, zpytovat a podobně.

                          Když „s-“ a „z-“ určují význam…

                          Čas od času je možné zaslechnout názor, že „pravopis je k ničemu, hlavně, že si rozumíme“. Nechci se pouštět do dlouhého zdůvodňování, proč tento názor nepovažuji za správný. Spíš bych rád na problematice předpon „s-“ a „z-“ ukázal, že mezi pravopisem a tím, „že si rozumíme“, může být souvislost. Uvedeme si několik dvojic slov, u nichž tyto předpony více či méně odlišují význam.

                          * sběhnout (z kopce dolů), ale zběhnout (z armády – dezertovat)
                          * slézat (se jak švábi na pivo), ale zlézat (hory)
                          * stéci (voda ze střechy), ale ztéci (hradby)
                          * shlédnout (z výšky dolů), ale zhlédnout (film)
                          * správa (řídící instituce), ale zpráva (informace o něčem)
                          * spravit (opravit nějakou vadu), ale zpravit (informovat)
                          * svolit (souhlasit, připustit), ale zvolit (vybrat)

                          Ve výčtu těchto významově odstíněných dvojic bychom mohli pokračovat relativně dlouho. Myslím si však, že uvedené příklady pro náš rozbor stačí. Znovu bych ale chtěl podotknout, že veškeré informace vycházejí z nejnovějších Pravidel českého pravopisu, kde je možné najít i mnohem podrobnější pojednání o tomto tématu.

                          ;-)

                          0 0
                          • multib  

                            OK: „Zkusím“! OK? Nejsem proti OK češtině, jenže kdybys chtěl všechny napravovat, měl bys co dělat v 1 threadu, v celém fóru už vůbec. Tím chci říct: Klidně mi to vždy napiš, díky předem.
                            Jinak „blbůstky“ a „blbůstky“ můžou (mohou je správně, vím) být rozdílné a také náhled na to, co „blbůstkou“ je, bývá různý, může to být i věc pro někoho velmi vážná.

                            0 0
                            • jaski  

                              driv sem opravoval hodne lidi ale nema to cenu. ted uz jenom opravuju nekoho kdo opravujue nekoho a pritom sam neumi cesky :-) no ale uz to asi stacilo a uz te necham na pokoji. nerad bych si tady udelal spatny jmeno ;-) ale vyhrazuju si pravo reagovat pri nejake tve velke perle to mi uprit nemuzes :-)

                              0 0
                        • jaski  

                          Nejsem zvyklej na blbůstky :-D

                          0 0
              • Smazaný účet  

                Souhlas. Na tenciometr teda prachy nemam. Cinkam do nich takovou spešl kovovou tyčkou. Je to jak ladění piána. Ještě mi na mnou naplétaných kolech žádnej nikdá neprasknul, tak to asi funguje.

                0 0
          • martt  

            BH, Ty prakticky vzdy pises prispevky co maju hlavu aj patu, teraz si ale tresol blbost. Asi Ti chyba v kniznici perfektna kniha „The bicycle wheel“, tam su vypocty tahu spajli uvedene.

            www.amazon.de/…2790-9174928?…

            Ale po sedlacky, pre zadne kolo, ktore som pred par dnami robil vychadzal rozmer WL 35mm, WR 18mm (kukni prilohu) a aby tak spajli umiestnil raf do tejto polohy, tak musia mat spice na strane kazety v tomto pripade priblizne dvojnasobny tah ako tie na opacnej strane.

            0 0
            • martt  

              pred chvilkou som nasiel super pocitadlo, co vypocita aj tah spajli a pre normalne zadne koleso vychadza 110 kg vlavo a 180 kg vpravo.

              Kukni www.appliedthought.com/…culator.html

              Vypocet pre bezne hodnoty je v prilohe

              0 0
              • BH  

                tak diky za konstruktivni prispevek,priznam se, ze jsem hledal vsude mozne tahy dratu a nic kloudneho jsem nikdenenasel. velmi me pobavil clanek na www.bikexprt.com/…/tension.htm, kde je uvedena tabulka tonu, ktery ma vyluzovat spravne napnuty drat. Ovsem jak pravi klasik, zeleny je strom zivota a ja v tomto pripade bude obhajovat svou praktickou zkusenost s vyletanim kol.ta vychazi z metody zapletani, kterou léta pouzivam a sice draty v pocatecni fazi dotahuji el. sroubovakem pres drazku v nipli. Tedy vsechny niple dotahnu stejnomerne az po je drat zaroven s horni polochou niple.Poklud mam spravnou delku dratu, tak mam jiz timto zajisteno excetrickou polohu rafku vuci naboji ( avsak ve stredu zadni osy) a take stejny tah na draty. V dalsi fazi beru pak centrklic a utahuji vsechny draty stejnomerne postupne vzdy o jednu otacku.V posledni fazi pak o 1/4 otacky.jakmile mam draty dostatecne napnute ( pouzivam metody zmackunuti dvojce dratu ) tak pak staci vicemene jemne docentrovat a je to.Priznam se ze tenzometr nepouzivam, je to dost nakladne a prozatim jsem si vystacil ze zkusenosti, jak ma byt vyplet napnuty. Takze ja mam mozna subjektivni pocit, ze ty draty jsou vicemene napnute stejne, mozna na prave strane vic, ale ten rozdil neni nijak dramaticky. pokud jsem zapletal stejne dlouhe draty, tak vzdy bylo nutne vice utahovat tu pravou stranu, abych rafek dostal ze stredu naboje a vzdy byla leva strana o poznani mene napnuta. Tak to je moje prakticka zkusenost a tak byl myslen i muj prispevek, kterym jsem se snazil dat praktickou radu tazateli, kteremu proste praskaji spice a nevi si s tim rady.

                0 0
                • multib  

                  Když nepoužíváš tenzometr, úchylkoměr ano? Je min. 10 x levnější.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    Ale uchylkomerem nenahradis preci tenzometr. Ten meri vychylku a ne napeti.

                    0 0
                    • multib  

                      To bylo v souvislosti s vysokou cenou tenzometru, ne s použitím.
                      Jen mne zajímá, zda vůbec někdo tady úchylkoměr používá.
                      (U mne to je jasné;-), tak nemusím.)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ano,semtam ho pouzivam,ale jen u lepsich kol,jinak centruju na oko.

                        0 0
                        • martt  

                          ja mam dotykovy hrot a ked sa dostanem na odchylku okolo 1 mm, tak to povazujem za vycentrovane. Uchylkomer je akurat na to, ak chces vyzerat velmi vedecky.

                          0 0
                          • BH  

                            puvodne jsem uchylkomer na centrovaci vidlici mel,ale rychlejsi je to delat tak, jak uvadis ty.

                            0 0
                          • multib  

                            Úchylkoměr je pro špatné oči, nebo hlučné pracovní prostředí, nebo větší pohodlí. Já dokážu centrovat do absolutní (;o)) roviny, tj. 0,2 mm, což je většinou nerovnost nebroušených (často i broušených) ráf­ků.

                            0 0
                      • pos3k  

                        hlasim se pracuji s uchylkometrem :-)

                        0 0
                        • pos3k  

                          al epouzivam ho v jinem oboru :-) diky uchylkometru zjistuju na stare reaktorove laboratorni jednotce (Potemkin :) nastrik suroviny, resp mnozstvi ktere dava pistove cerpadlo :-)

                          \edit: offtopic :-)

                          0 0
                          • multib  

                            zajímavé. Teď ještě aby zavolali z psychiny, nebo z vězení, že používají úchylkoměr na úchyláky.;)

                            0 0
                          • multib  

                            Jestli nekecáš. Jednoho znám a ten mluvil o nějaký vesnici a nikde nic, tak aby to s tebou nebylo taky tak......;o).

                            0 0
                            • pos3k  

                              ee nekecam, bych poslal i fotku, ale mam ji na koleji v PC, holt ta aparatura je delana v chemopetrolu (kdysi nazev nesl i sovety v nazvu :-) , je bytelna, predimenzovana, skoro neznicitelna :-) (teda v lete mi posledni studak znicil jehlovy ventil, nasledne rozebrani cca 1 m dlouheho trubkoveho rekatoru a separatoru, me stala si 1 litr potu, jednu stenici a zniceny ponk), navis rusove a jejich hydrogenace v te dobe byla na vysi…na ustavu tomu pry od pocatku rikali potemkin :-) , muj docent na tom delal svoji disertaci, ja se pokousim o to same na nove jednotce (vyrobena tamtez,rizene PC), bohuzel uz ji starsi kolegove pojmenovavaj jako novy potemkin :-/ na ty se furt neco se*e (poroucha)..asi, ze nemusim sasit s uchylkometrem, noniem na cerpadle, stopkama a interpolovat

                              0 0
                • martt  

                  Ja vyplietam kolesa uplne rovnakym postupom ako Ty a samozrejme tiez pouzivam kratsie spajle na strane kazety. Prave tym, ze su spajle kratsie, ked sa dotiahnu az po okraj zavitu maju automaticky vacsi tah ako tie dlhsie na druhej strane.

                  0 0
                • Volf  

                  To až si přečtou servisáci, tak vykoupěj kytarový ladičky v celý republice a holky s harfama budou za drahý prachy kupovat tenzometry :-))

                  0 0
              • Vilém  

                Osobne pouzivam spocalc,ten taky zobrazuje pomer tenze mezi levou a pravou stranou a jiny blbustky.Akorat nevim nac to v praxi pouzit:)Tech 110 a 180kg stejne tezko bez tenzometru nebo ladicky zmeris.

                0 0
      • Mamut  

        Vzhladom na to, ze sila (F), ktora taha rafik dolava aj doprava musi byt v rovnovahe (inak by sa rafik sam posunul niekam, kde ta rovnovaha je) musi byt axialna (rovnobezna s osou naboja) zlozka tahu spic rovnaka. Draty maju ale rozny k ose naboja. Pre radialny vyplet (pre krizeny je to podobne) potom plati, ze F/Fr=cos a, F/Fl=cos b. Kde Fr a Fl je tah pravej a lavej spice. a, b su uhly, ktore zviera prava a lava spica s osoou naboja. Z coho malou upravou: Fr/Fl=cos b/cos a. Takze pomer sil je opacny ako pomer cosinusov uhlov. Cosinus je medzi 0st a 90st monotonne klesajuci, takze ak b<a (lave spice su sklonenejsie ako prave), tak z toho vyplyva, ze Fl>Fr, teda lave spice su menej napnute ako prave.

        0 0
        • Mamut  

          s/Draty maju ale rozny k ose naboja./Draty maju ale rozny uhol k ose naboja./

          0 0
          • St1c  

            konecne rozumne vysvetlenie…hold fyzika a chemia vysvetli vsetko:D

            0 0
          • St1c  

            akurat neviem ci Fl<Fr aby boli lave spice menej napnute?

            0 0
          • Mamut  

            aha, dalsia oprava :-)

            s/tak z toho vyplyva, ze Fl>Fr/tak z toho vyplyva, ze Fl<Fr/

            0 0
            • martt  

              ked budem doma nakopirujem sem ten vypocet tahu z „the bicycle wheel“…

              0 0
              • martt  

                je tam iba obrazok ale z neho je jasne, to co hovoris, ze sila (tah spajle) krat cos uhla vlavo musi byt rovna tomu istemu vpravo aby to bolo v rovnovahe.

                V prilohe je obrazok.

                0 0
                • Misiak  

                  hehe, tak presne kvoli neznalosti tohto som sa s centrovanim zadneho konesa sral cele poobedie. fyzika strednej skoly, jaaj… :-/

                  0 0
    • coolboy  

      sakra, někteří už do toho zapletli aji fyziku, z které bych měl v květnu maturovat :-) díky! :-) jinak včera jsem nechal kolo kompletně vyplíst drátama DT. Snad to už bude v pohodě.

      0 0
      • jaski  

        aspon ze v ty mature z fyziky nejedu sam :-)

        0 0
        • coolboy  

          hmm ale ******* je, když 8 měsíců před maturitou na to čumíš jak čáp do flašky a nevíš kerá bije :-D

          0 0
          • jaski  

            a sakra :-D no matiku zvladam. tak si rikam ze fyzika je takova matika s povidanim. no snad to nejak dopadne…

            0 0
      • Mamut  

        To nie je fysika, to je skoro cista matika. Len proste nechapem ludi, ktori tu budu 2 dni spekulovat, ze ci vobec a ak ano, tak akym pristrojom to zmerat, ked sa da zamysliet a za 3 minuty to spocitat.

        0 0
    • nyq  

      Nepročítal jsem to tu celé, ale jsem nucen to tu oživit. Neumím zaplétat kolo ani ho centrovat, ale už po druhé během měsíce mi rupla špice u niple v zadním výpletu. Poraďte prosím,co je špatně? …docela mě to sere, protože mám dneska odjet na týden na kole :(

      0 0
      • Vilém  

        Co je to za kolo, respektive za draty, jak stare, co ma za sebou?

        0 0
        • nyq  

          Specialized Pitch 2010, za sebou už něco málo má, jen za tenhle rok najeto 1000 km, může to být stářím, říkáš?

          0 0
          • Vilém  

            Tezko rict, co tam maji za draty. Pokud ti jich prasklo posledni dobou vic, bez zjevne priciny, bez toho abys naboril kolo ap., tak prepleteni je jistota.

            0 0
            • nyq  

              Ok díky za tip, trochu mě to rozhodilo, protože většinou mi drát rupnul u hlavičky a věděl jsem proč. Zkusím odjezdit týden bez jednoho drátu a pak to dám asi na přepletení…

              0 0
              • Vilém  

                Tak ho aspon dopln, neni na tom nic tezkeho.

                0 0
              • Patar  

                Pokud budeš jezdit týden bez jednoho drátu , pak může ráfek nabrat trvalou deformaci. Při přepletení trvej na niplích SAPIM POLYAX. Tvarem hlavy těchto niplí vyrovnáš nevhodmé úhly svrtání ráfku vůči náboji.

                0 0
                • maajkee  

                  Sapim Polyax není žádná spása, pokud je výplet dobře udělanej, dráty správně napnutý a kvalitní, tak uplně stačej obyč niple.

                  0 0
              • bestguru  

                Za praskáním drátů u hlavičky je vadný (unavený, slabý) drát, kdežto u niple je chyba ve špatném postupu mechanika, špatné vypletení, křížení ..

                0 0
      • maajkee  

        Chtělo by to zkouknout co tam je za dráty, jestli nejsou poddimenzovaný, jestli to nejsou nějaký obyč nekvalitní, nevím kolik vážíš, pak zkontrolovat napětí tenzometrem a vidělo by se.

        0 0
    • Pedro404  

      Holce na zadním kole (DH kolo) začaly poslední dobou praskat dráty na straně kazety (tak jeden za víkend ježdění), a to vždycky u niplu na začátku závitu. Čim to může bejt? Podle googlu by unavený dráty praskaly spíš v ohybu u hlavy, navíc jeden z prasklejch byl asi tejden starej, protože jsem jím nahradil jinej prasklej… Výplet neni nijak extra přetaženej, ani nijak zvlášť rozdílně napjatej, resp. stejně jako dělám všechny kola, a doteď mi na všech třech kolech, co máme doma, držely bez problémů, začaly praskat až teď najednou.

      0 0
    • notobi  

      oživim mrtvolu

      stalo se někomu, že na delší dobu stojícím kole ruply niple?

      Před cca rokem mi jeden nipl rupnul tak jsem ho vyměnil, asi před dvěma měsíci jsem dával novej plášť Schwable HD (protože mam bezdušový set od Rubeny šel hodně blbě nandat, ale povedlo se. Vyjel sem po nasazení pláště jen asi 2× kolem 30km nic náročnýho jen pěšiny cesty, asfalt.

      Ted kolo díky počasí a marození 2,5měsíce jen stálo doma a včera na něj koukám a na zadním kole 3 prasklý niple vedle sebe

      Ráfek DT Swis, nába Deore XT, dráty niple nemam ponětí je to původní na kole Merida Ninetysix

      Mam nechat vyměnit jen niple (jaký doporučíte) nebo i ráfek?

      Předem díky za názory

      0 0
      • Georrge  

        Jak staré jsou ty kola? A nechával jsi je centrovat a dotahovat?

        0 0
        • notobi  

          kolo asi tři roky co sem měnil ten ruplej nipl jen sem to docentroval víc se s tim nedělalo

          0 0
          • Georrge  

            tři roky od výměny, tedy původní niple (bůhví jaké) budou ještě starší… asi už budou unavené :) vyměnil bych je za nějaké kvalitnější, třeba jak psal maajkee, jestli alu nebo mosaz je celkem jedno, mosaz je lepší v tom, že nesrůstá s drátama, pevnostně rozdíly nejsou.

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Unavene niple, to teda slysim prvne.

              A i mosaz sroste, kdyz se jezdi nejen v lete v suchu.

              0 0
              • Georrge  

                Unaví se všechno, stejně jako mají dráty počet cyklů, které snesou a pak už je to o náhodě. A jestli tam měl nějaké aušus niple… nebo horší ráfky, u kterých niple trpí, jak psal maajkee s těma polyax.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Z unavy jsem videl praskat draty, nikdy ne niple. Pdyz prasknul nipl, byl kratky drat a dostalo to ranu.

                  Myslim ze mu nastvana manzelka kopla do kola, akorat o tom nevi ;-)

                  0 0
      • maajkee  

        Samy o sobě by niplě prasknout neměly :) Je možný, že ti praskly třeba už při poslední vyjížďce a Ty jsi si toho nevšiml.

        Každopádně vyměnit, bohatě stačí obyč mosazný DT nebo Sapim niple, to je jistota a nemít přetažený dráty. Pokud má ráfek díry na dráty všechny urpostřed, tak je lepší použít třeba Sapim Polyax niple, aby nebylo v niplu takové pnutí.

        0 0
      • Vilém  

        Ona je taky otazka, zda jsou dostatecne dlouhe draty.

        0 0
        • notobi  

          ty co praskly a zůstal zbytek niple tak to do ráfku zasunu tak 1–2mm takže bude asi problém v krátkých drátech?

          0 0
          • maajkee  

            Jestli drát vleze 1–2mm dovnitř ráfku, tak problém v krátkých drátech asi nebude.

            0 0
          • Vilém  

            Nevim, jak to presne myslis a od ceho odmerujes ten 1–2mm.

            Proste drat by v niplu mel byt alespon jako na prostednim dratu na fotu. Ten levy je malo a pak maji niple tendenci praskat.

            0 0
            • notobi  

              Jsou tam jako na tom prvnim snad jeste min, tak mam asi kratky draty

              0 0
      • Jakobo  

        Naby ani rafky na praskani vliv nemaji. Nemas hlinikove niple? To by tomu odpovidalo, mozaz toto neudela. Pokud jo, tak vymenit za mosaz bud jen ty praskle a casem vsechny. Ja jsem Alu niple opustil, tech 40 g za to nestoji. Nebo to bude spatne vypletene, pretahle atp., zavez do servisu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.