• johnwitch

    Co delat s kolem, ktery me jeden servis vratil s tim, ze praskani, ktere se ozyva ze stredu nejde odstranit, ze zkousel vse, postupne pry vymenil vsechny soucastky a nic. Jedna se o ram KTM team machine, slitina hliniku se scandiem. Chtel bych zkusit jeste nejakej servis na doporuceni, nez zacnu jednat po pravni strance, ktera je v tuhle chvili trochu slozitejsi

    0 0
    • vikicek  

      Zkoušel i jiný pedály? Může bejt vůle v pedálu a to bys nevěřil jak to může praskat :)

      0 0
    • coffield  

      Zkus jiný servis. Mně to docela pomohlo…

      0 0
      • coffield  

        Přinejmenším právě vždy od tzv. „neřešitelných problémů“.

        0 0
      • pepek  

        Tak, tak. nejlepší jsou ty servisy, co se jmenují  „doma-cyklo“.

        0 0
    • mechanik II  

      Pokud jde praskání od středové osy (předpokládám zapouzdřené), je dobré osu vymontovat, očistit závity, natřít chemoprenem a znovu namontovat. To je nejčastější problém u kol s duralovými rámy, který lze takto spolehlivě odstranit.

      0 0
      • johnwitch  

        dik moc za rady, ale vse co mi tady rikate by znamenalo, ze nemam verit nejmenovanemu servisu… Dokonce mi rikali, ze na ramo muze byt mikroprasklinka a ta tam dela ten bordel. Bohuzel nemam naradi na servis a kdyz uz je to takhle vazny, tak to radsi dam do servisu. kdybyste mi mohli nejaky doporucit Praha a okoli budu zavazan.

        0 0
        • mechanik II  

          Bohužel jsem z Ostravy. Zkuste třeba jiný servis, který má závodní tým nebo se zabývá sportovní činností.

          0 0
        • lidumil  

          Taly jsem měl problém s praskáním, stačilo vyndat osu, vyčistit závity na ose a v rámu a pořádně namazat vazelínou.

          0 0
          • mechanik II  

            Chemopren je spolehlivější a stálejší, vazelína na sebe váže prach.

            0 0
            • lidumil  

              To je možný, nezkoušel jsem to a asi ani nebudu. Vazelína stačí :-)

              0 0
              • munro  

                nestačí, párkrát se projedeš v horku a prachu a můžeš promazávat znovu. Já už snad umím rozdělávat středový složení i poslepu. Ten Chemoprén zní zajímavě, půjdu do toho.

                0 0
        • vikicek  

          Hele taky to vůbec nemusí bejt od středu i když se to tak zdá … někdo tady myslim psal, že mu taky praskalo někde u středu a pak to byl zadní upínák :) … pokud by to ale bylo samotnym rámem, tak by to mělo jít vyreklamovat ne? Já sem se bavil s jednim mechanikem z jednoho cyklo-serviso-obchodu a řikal mi, že při praskání rámu standartně dávaj novej ;-) Ale ty už asi nemáš záruku, nebo jo?

          0 0
          • džony  

            Zdravím,

            tuhle zkušenost jsem měl také, hledalo se všude možně a nakonec se zjistilo, že to dělá hodně utažený ( až přetažený ) rychloupínák sedlovky…

            Bohužel mi to dělá pořád, protože když ho malinko povolím, tak mi sedlovka začne pomalu a nenápadně zajíždět do rámu…

            Na diagnostiku tohoto problému je celkem jednoduchá rada – vyzkoušej šlapat v různých polohách „ze sedla“ a uvidíš – nebo spíše uslyšíš :-))

            0 0
            • C-ampari  

              Ač to zní paradoxně, zkoušel jsi sedlovku máznout vazelínou?

              0 0
              • Vilém  

                za rok a jeden mesic, uz to asi stihl vyresit:) holt nekdo vyhrabal kostlivce, nebo spis pouzil vyhledavani presne podle rad desatera:)

                0 0
                • C-ampari  

                  Njn. Nevšimnul jsem si.

                  0 0
                  • C-ampari  

                    BTW. Když někdo nevyhrabe kostlivce, ale založí nové téma, tak je většinou sjet za to, že neumí hledat. :-D

                    0 0
    • forbidden  

      Na starym kole mi taky praskalo cosi ve stredovym slozeni, vystridaly se na tom dva servisy a nikdo na nic neprisel. Dost me to stvalo, ale nakonec to po cca 1500 km samo prestalo a od te doby byl klid.

      Ted mam novy kolo a praskal mi stred opet :-( Vcera bylo na garancce, tak uvidime jak to dopadlo…

      0 0
    • Bauvi  

      Praskání je fakt velkej problém. Mám fulla Ruckuse od GT a taky mě něco praská, když šlapu, i když nešlapu… Plánuju to dát do Bike live v Praze, prej jsou dost dobrý, tak by mi možná mohli pomoct. Budu to tam dávat tak za 2–3 týdny, takže ti potom klidně můžu dát reference, když budeš chtít.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jaký přesně model prosimtě máš?:)

        Jinak ma na Ruckus-idrive 2.0. neúnavně polupával čep zadní stavby. Vzhledem k použitým palcovým ložiskům byla zábava závadu odstranit.

        0 0
    • ridebmx  

      Skús tam naliať-nejak dostať WD40 do časti medzi klikou a stredovou osou, poprípade to zaliať až dovnútra stredového zloženia. Normálne tam toho daj viac, ono to druhou stranou prípadne vytečie.

      P.S. Je dobré pri tom kolo položiť na zem na bok.

      Je to jednoduché a mne to dvakrát aspoň na čas pomohlo.

      0 0
      • mechanik II  

        Já použil Chemoprén a už ani nevím, co to praskání je a mám to na stálo. 8-)

        0 0
        • Svět videa  

          sice chemopren není lepidlo na kovy, ale i tak znepříjemní po zaschnutí člověkovi život, když to pak chce někdy znovu povolit, takže doporučuji spíš používat vazelinu

          0 0
          • mechanik II  

            Jako nejhorší pro pozdější demontáž považuji oxidaci závitů zvláště těch duralových. Vazelína pozdější oxidaci nezabrání, chemoprén ano, protože  danou část  dokonale utěsní a po zaschnuti  zůstává pružný.

            0 0
    • Belial  

      V podstatě to tu dohromady už zaznělo. Praskání může dělat volná sedlovka, nebo přetažený rychloupínák na sedlovce. Podezření na mikrotrhliny vyloučíš tím, že rám proleješ olejem. Vůbec nemusí být WD, klidně i nejlevnější fritovací, nejde o mazání, ale o zalití té trhliny. Jinak lehké namazání závitů misek na středu, na dosedání klik na osu atd. jsi předpokládám vyzkoušel. Ještě mně napadl zadní náboj a praporky, ale to by byly jiné pecky.

      0 0
    • Krocan  

      Jak už sem tady v jednom threadu psal…asi před dvouma tejdnama mi začalo někde v kole praskat a byl sem si jistej že je to střed…pak sem ale přišel na to že to je ňáká sra*ka v zadním náboji, tak sem ho „otevřel“, vyčistil a namazal ložiska a je to v pohodě…zkus to taky, možná to pomůže

      0 0
      • johnwitch  

        tak uz jsem na to prisel, resp. prisel na to znamej, kterymu sem to volal a potom, co sem mu rikal o zavade, poradil mi vycistit talire, dotahnout a vymazat vazelinkou sroubky. Predstavte si, to tim bylo. Neni mi moc dobre jasny, ze nejmenovany servis mi  nezkusil takovouhle samozrejmou vec, a soustruzili mi stred a rozebirali cely kolo jak blazni.

        0 0
        • krtex  

          si psal ze v servise menili i kliky ne ? Tak to asi nekdo pekne keca ;)

          KTX@

          0 0
        • Twister  

          Jojo, to jsou pěkný svině. To mě to taky jednou takhle začalo praskat a praskalo skoro rok, než jsem na to přišel :)

          0 0
    • McBlacky  

      ahoj zkus nastříkal trochu WD nebo Silkalu nebo čehokoli podobnýho do každýho ukončení bovdenu u koncovky. Někdy to dělají ty koncovky.

      jinak prasklinka rámu to být může.

      0 0
    • goboloco  

      Může to být klidně i rám. Jednou jsem řešil praskání v rámu a po odstrojení rámu jsem ponořil hl. trubku až po svary do oleje a přestalo to. Pokud na nic v servisu nepřišli je velmi pravděpodobné, že to praskání způsobují svary v rámu. Stačí někde koupit olej, rám odstrojit a ponořit svary do oleje. V oblasti stř. trubky se rám vždy trochu při šlapání prohýbá.

      0 0
    • Zdeno Micio  

      Mě se taky ozývalo hrozné praskání odněkud ze středu. Nepraskalo to jen, když venku pršelo-zkoušel jsem vše rozebrat, utopit ve vazelíně a praskalo to furt. Až jsem jednoho dne zjistil, že problém není ve středu, ale ve spoji zadní stavby, který spojuje horní a spodní trubku v místě, kde se to dotýká. Stříkl jsem wédéčko a bylo po problému. Zvuky jakoby ze střed. složení nemusí být odtud, ale úplně z jiného místa. Doporučuju prostříknout olejem všechny části na rámu, kde se něco navzájem dotýká. Posledně mi taky začalo něco na rámu praskat a bylo to v místě navářky, kde se bowden dotýkal rámu.

      0 0
      • vitarockhound  

        Omlouvám se, že vstupuju do debaty jako amatér, ale teď zrovna jsem řešil naprosto fantastický „praskání“ – zvuk jako ze zesilovače – šlo to celou spodní rámovou trubkou a nesilnější to bylo v oblasti středu – praskot byl ale pouze když se točilo řidítkama. Původně jsem myslel že „epicentrum“ tohohle zvuku je kdesi pod řidítkama někde v hlavovým složení – rozebráno – promazáno – sestaveno – praskot jako sviňa furt! Vyloženě s uchem na kole jsem postupoval od středu až k řidítkám a přitom zavadil o bovden přehazky – ten naprosto šílenej zvuk měl „epicentrum“ v mís­tě kde je připevněn bov­den k rámu(ta­ková hliníková packa – nevím jak se to odborně jmenuje)  a rámem resp. spodní trubkou se ten zvuk šířil až do středu. Tak to je fakt už úkol pro akustika páč zatímco u toho  bovednu to vrzalo tak ňák normálně tak u středu byl ten zvuk fakt silnej – prostě praskot jako přes zesilovač. – stačilo malinko vyfoukat tu hliníkovou packu a očistit v tom místě bovden . Vím, že to asi nesouvisí s tímhle vaším problémem – já jenom, že praskot zdánlivě z rámu a fakt silnej může mít banální příčinu např. taky v bovdenech a jejich připevnění.  

          
        0 0
        • K2  

          Hledání praskání na hliníkovém rámu je problém – velmi dobře vede zvuk. Slyšel jsem i o někom kdo vystíkal rám montážní pěnou – tak prý pro utlumení šíření zvuku funguje :)

          Maoje taktika hladání místa: Nejdříve zjistím, jak ten zvuk cíleně vyloudit a opakovat (jestli šlapáním, nebo sednutím na sedlo a pod…)

          Pak to zkouším v tichu na místě s zkouším hledat. Lepší jsou na to dva, když jeden šlape na kliku, druhý může zkoumat uchem kolo a snažit se místo identifikovat.

          Podezřelé místo prostíknu WD40 (má výbornou vzlínavost, rychle zabere, ale brzo vyschne)

          Pokud se mi takové místo podaří najít, tak ho rozeberu, pořádně vyčistím a máznu vazelínou – většinou to pomůže na hodně dlouho

          Co mi v minulosti vrzalo:

          • dotek bovden, rám (u koncovky)
          • špatně dotáhnuté škapky
          • špatně dotáhnutý střed
          • špatně dotáhnutý zadní upínák
          • špinavý spoj sedlo sedlovka
          • suché povolené hlavové spojení, spodní miska
          0 0
    • gemini  

      Abych nezakládal nové vlákno, hodím to sem:

      Asi po roce hledání cvakání v kole, jsem objevil příčinu – cvakání na kole ( Specialized Epic 08 ) mi způsobuje volná sedlovka ( Specialized – byla součástí rámu ) v sedlové trubce - vůle je dokonce tak velká, že jde při povolené objím­ce sedlovkou kývat ze strany na stranu. Na to konto jsem si vzpoměl, že jsem v minulosti řešil neustálé zajíždění sedlovky do rámu – což sem vyřešil napatláním sedlovky Liquidtorq pastou a prasáckým dotažením objímky. Nějakou dobu jsem na biku nejezdil ( přednost dostávala silnice ), ale teď po mém MTB comebacku jsem zase postaven před problém cvakání ( kdyby cvakání – po přejedzdu nerovnosti nebo houpáčku se při jízdě v sedle ozve rána, jako by se rám zlomil ). Moje otázka zní – je nějaké elegantní řešení, jak se tohoto problému zbavit? Použít na vytěsnění sedlové trubky plechovku od piva? Co když to časem rupne? Upřímně řečeno, nečekal bych takovýto nedostatky u kola za 70 papírů a nejraději bych to celý reklamoval – kolo je ještě 3/4 roku v záruce. Co vy na to?

      0 0
      • Carloss  

        ten úzkej (ale dlouhej) kus tenkýho plechu, třeba od toho piva je fakt nejlepší.. a nepraskne to.. dá se použít i běžně prodávaná nálepka na ochranu zadní stavby proti odření řetězem..(odskou­šeno)

         
        0 0
      • pajan  

        Asi taková rejpací pakárna, ale nedali ti tam užší sedlovku? :D:D:D:D:D:D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Určitě, spešl delá rámy na sedlovku 30.9 a vrazili mu tam běnou 30.8…teda, jde o spekulaci, ale nedivil bych se:)

          0 0
      • chodec  

        Tak předně bych si opravdu dobře ověřil, že je problém je u sedlovky v rámu (pro začátek by mělo stačit něčím provizorně vymezit (já kdysi použil praobyčejný pásek izolepy). Pokud by to tím nebylo (izolepa nebo něco na ten způsob nepomohlo) tak vez, že sedlovka sice dokáže dělat různé zvuky, ale moje zkušenost je taková, že velmi nepravděpodobné zvuky dokáže dělat na kole ledacos. Jen v souvislosti se sedlem jsem osobně zažil:

        • praskající lyžiny v těle sedla (na chvíli vždy pomohlo prostříknutí – obvykle do dalšího deště) – pak až nové sedlo;
        • Praskající spoj lyžina-zámek – dostala se do něj voda, a po vyschnutí vzniklý vodní kámen překrásně vrzal na každém drncnutí;
        • Praskající písek v zámku sedla – pomohlo jen rozebrání a vyčištění zámku na sedlovce;
        • Tebou již zmíněné vrzání při pružení sedlovky ve volnější sedlové trubce;
        • Jednou mi praskání vydávala i podsedlovka s nářadím – měla kovový úchyt za lyžiny sedla a jakmile lyžiny zapružily na drncáku, tak kov uchycení podsedlovky na nich zapraskal – z toho jsem dlouho rostl, než jsem našel.

        Tohle vše bylo závislé na tom, zda jsem jel v sedle nebo ne. Co mě ale dostalo ještě víc bylo jednou dlouho hledané praskání, které vydával bovden na přechodu rámu zadní odpružené stavby – nějak v něm uvnitř k sobě navzájem přirezla kovová lanka co ho vyztužují a jak se ohejbal při chodu zadní stavby, tak vydával zvuk, že jsem se styděl přejíždět nerovnosti. Zajímavé bylo, že to dělal jen při jízdě v sedle (asi pri vysednutí jiné těžiště mělo vliv na jiný chod stavby).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.