NEKUPUJTE Formula naboje, SRAM Eagly, PressFit stredy a Tubeless!

197 nepřečtených
  • Mufi

    Na trhu se prodavaji strasne vergly a neni pred nimi ochrany ani ve vyssich cenovych relacich, dejte si pozor co kupujete, a neverte hned vsemu co vam tu mistni frikulini napovidaji!

    Pravidlo c. 1.: Pozor na Formula naboje!

    Kdyz vidite kolo, ktere nema ve specifikaci naboje, tak se skoro automaticky jedna o OEM naboje znacky Formula. Tyto naboje nejsou kvalitni, vyrobce nedodava nahradni dily nikomu jinemu nez vyrobcum kol, navic ke svym nabojum nezverejnuje zadnou dokumentaci s potrebnymi nastroji a technologickymi postupy pri servisu! Pokud vam nevadi chodit s kolem do servisu a cekat tydny nez se to uraci opravit, tak vam to muze byt asi jedno, ale pro servis doma se jedna o velice spatnou volbu ktera vam prinese jen trapeni.

    Pravidlo c. 2.: Pozor na vyplety se Straight Pull spicemi!

    Straight Pull spice nejsou univerzalni, jsou vzdy specificke pro konkretniho vyrobce kol, napr. 1 kus spice pro Shimano vyplety stoji 80,– Kc! Jejich prepleteni je drazsi, protoze se obtizneji utahuji, nebot maji tendenci se protacet.

    Jsou to asi sice dobre vyplety, ale opet zbytecne vyhozene penize, na normalnich spicich neni vubec nic spatneho, jen je potreba dobre servisovat vyplet.

    Poznamka: protoze vyrobci kol obvykle osazuji co nejlevnejsimi smejdy, tak se s darzsimi Straight Pull spicemi u noveho kola asi moc nesetkate.

    Pravidlo c. 3.: Pozor na stredy typu PressFit!

    PressFit jsou problemove stredy, ktery byly zcela ocividne vymysleny za ucelem usetrit naklady pri vyrobe. Tyto stredy se lisuji specialnim pripravkem. Navic k odbornemu sundani potrebujete koupit stahovak, aby nedoslo k poskozeni jak stredoveho slozeni, tak domecku v ramu. Jejich konstrukce je jednodussi, nebot nemaji zavit, a stejne tak domecek v ramu nemusi mit zavit.

    Tyto stredy maji problemy s vrzanim, zvlaste pak v karbonovych ramech. Jedine mozne reseni je rozebrani, dukladne odmasteni ploch a zalepeni Loctitem 641 (typu pro tento ucel je vic, nutno overit). Nekteri se skripani snazi resit vazelinou namisto lepidla, coz je je jen polovicate reseni.

    PressFit je zbytecny hype ktery vam neprinese oproti zavitovym stredum nic, jenom starosti a 2 dalsi nastroje v dilne. Je proto naprosto zbytecne si kupovat ram s timto stredem.

    Pravidlo c. 4.: Pozor na prehazovacky SRAM SX a NX Eagle 1×12!

    Tyto prehazovacky vyjdou na 2000,– Kc a jsou velice choulostive na serizeni. Padani retezu z kazety pri slapani dozadu je vlastnost techto prehazovacek! Retezy maji velice tenoucke, rychle se opotrebovavaji a snadno se pretrhnou. Novy retez vyjde na 600,–. Pozor, i presto, ze prehazovacky stoji 2000,– Kc kus, jedna se o lowend vyrobek od SRAMu!

    System razeni 1×12 prinasi jen male vyhody oproti 2×10, 2×11, 1×11, je mnohem drazsi, choulostivejsi na zerizeni a ackoliv se zda, ze by diky absenci presmykace mel byt spolehlivejsi, opak je pravdou! Neutracejte za to zbytecne svoje penize.

    Pravidlo c. 5.: Pozor na bezduse!

    Bezdusove plaste maji oproti dusim prakticky jen 3 vyhody!

    1. Priblizne o 18% mensi koeficient valiveho odporu (zdroj https://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes)
    2. Moznost mit o trochu mensi tlak bez rizika cvaknuti duse.
    3. O 7% nizsi hmotnost. (zdroj https://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes)

    To jsou jedine vyhody ktere maji bezduse! Mezi nimi rozhodne neni to, ze vam to bude lepit mensi diry v plasti, protoze nezapomente, ze mliko si muzete nalit i do duse, coz tak sam provozuju na silnicce i na MTB a od te doby jsem ani jednou nepichnul! Plast muzu klidne prorazit sidlem, z dirky vytece mala kapicke mlika a je hotovo. Neodzkouseno na hodne podhustenych MTB plastich.

    Krome vyse uvedenych vyhod maji bezduse uz jen same nevyhody:

    1. Musi se mnohem casteji dofukovat, protoze se v nich ztraci tlak.
    2. Musite koupit drahou pumpu s rezervoarem vzduchu, abyste je nahodili. Napr. moje Force pumpa stala 2000,– Kc.
    3. Kdyz budete mit vetsi diru v plasti, ktera nepujde opravit knotem, na bezdusich jste dojeli a musite tam stejne dat zalozni dusi.
    4. Bezdusove plaste jsou drazsi.
    5. Bezdusove rafky jsou rovnez drazsi.
    6. Vozite s sebou knoty.
    7. Musite stejne vozit nahradni dusi.
    8. K te dusi byste meli vozit lepeni na dusi.
    9. A protoze byse vam mohlo stat, ze po lepeni diry knotem nenahodite plast obycejnou pumpickou, meli byste si poridit i pumpu na bombicky.

    Bezduse jsou dobre tak leda pro zavodniky, pro ostatni predstavuji opet jen zbytecne vysoke porizovaci naklady a dalsi komplikace s kolem.

    A to je vsechno co jsem chtel rict. Mistni frikulini a jejich hujeri se tu ted do me sice hned oprou a budou se vzajemne onanovat jak kolo musi stat minimalne 40000,– a musi se do toho dalsich 30000,– vrazit, ale spousta lidi po precteni si snad bude davat vetsi pozor pri nakupu noveho kola.

    Anketa: Ma Mufi pravdu?

    Ano
    25x
    69%
    Ano
    5x
    14%
    Ano
    6x
    17%
    1 0
    • Breakpain  

      Slušná diagnóza…

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • Smazaný účet  

      K bodu 4 se nemůžu vyjadřovat – vozím výhradně Shimano.

      Jinak ale naprostá snůška nesmyslných keců.

      0 0
    • pavelxy  

      Dobrý psycho…:D Ale na někoho kdo složil jedno celý kolo a na druhým vyměnil přehazovačku dost dobrý zkušenosti…:D :D

      0 0
    • wilda81  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • kubad  

      ASI TO NEMÁŠ V HLAVĚ V POŘÁDKU

      0 0
      • Mufi  

        Ja nebo ty? :D Vsak si dej toma do blokovanych.

        Od tebe jsem jeste nikdy nevidel napsanou zadnou konstruktivni kritiku.

        0 0
        • kubad  

          naopak neustále ti píšu že máš obě ruce levé, neumíš servisovat kolo a máš problémy kde žádné nejsou.

          to je dost konstruktivní kritika

          0 0
    • Smazaný účet  

      Hoďte už na něj síť :-D

      0 0
    • Jirra  

      Máš ve všem pravdu, co zkusit se poradit s tvým tchánem právníkem z Londyna a zažalovat firmy za to, že nám prodávají takové zmetky.

      Ale je vidět, že se z tebe za pár let stal opravdu odborník. Možná by tě mohli vzít do nějakého časopisu jako odborného poradce. Takové lidi jim tam často chybí.

      https://www.bike-forum.cz/…-vic-dopredu

      https://www.bike-forum.cz/…-brzda-deore

      https://www.bike-forum.cz/…lech-nebo-cx

      0 0
    • DaD  

      Jdi už do ******, vole! To se fakt nedá :D

      0 0
    • notobi  

      slušnej emoční výlev postrádající jakoukoliv logiku. Už to nehul meleš z cesty

      0 0
    • mr.antik  

      Co to je za ******, všecky komponenty jsem vozil a většinu vozim dodnes a bez problému. Když jseš socka a chceš ušetřit, nediv se že levný věci nevydržej.

      Jinak dost nesmyslů tam je ale na to nemá smysl reagovat.

      0 0
      • TK75  

        Naopak levný věci vydrží víc, třeba ten střed co váží tunu, jak se jmenuje?Ctyrhran nebo tak

        0 0
        • vasilacer  

          Ty stredy byli neskutečny fakt

          0 0
        • Cavendish  

          Na silnici jsem měl 4hran 10 let s měnil jsem jen jednou :) a to až ve chvíli, kdy byl shnilý na sračku :D

          0 0
    • JachymP  

      Díky za rady. A teď si jdu si koupit formula náboj, presfit střed a přehazku eagle nx.

      0 0
    • jeniiiik  

      K tomuhle bych dodal snad jedině to, že jsi strašný ******* a meleš kraviny… :)

      0 0
    • couffy  

      Proč ty máš vůbec kolo?

      Nechceš změnit koníčka a tvoje nesmysly řešit jinde?

      0 0
    • TommyP3  

      Ta karanténa je peklo co. Počkejte za čtrnáct dní. Zatím to ma vzestupnou tendencí. Ještě přijdou křivé řídítka a potici se sedla… :-)

      0 0
    • MaTHa  

      Ty to nemáš v hlavě v pořádku. Spíš si to chce umýt ruce než jdeš něco dělat s kolem.

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      42

      0 0
    • Prazak0  

      Náboje Formula mám na kole Kona Rove DL. U této značky je problém s náhradními kónusy, pro Shimano nabídka existuje, tady tam budou pasovat asi nějaké no name. Další problém, u Shimana je označení řady, takže každý ví, jestli tam je nějaký nejlevnější náboj, nebo střední kvalita Deore nebo vyšší. U náboje Formula nevím nic.

      Pokud někdo kupuje kolo, tak mnohdy je vůbec rád, že tam je podrobná specifikace. U kol Author mám zkušenost s náboji Quando, přední i zadní odešly, zadřely se. Asi jsem si nepohlídal přetažení náboje u prodaného kola (to by mělo být seřízené), ale náboje ani vzhledem a po rozebrání nepůsobí jako kvalitní svojí konstrukcí. Takže náboje asi od nějaké solidní značky, kde se v názvu rozliší i řada. Říkám si, jak fungují ty cykloservisy, když mnohde člověku dodají nebo sami seřídí náboj, který je přetažený.

      1 0
    • jaja01  

      Teda, to muselo dát příšernou práci! A přitom taková blbost, co?

      0 0
    • Alojs01  

      Ty internety… ty internety…:-)

      Ale co, mame svobodu slova, tak at si uzije svych par minut slavy…:D

      0 0
    • Kotis  

      Tu medikaci naordinovanou psychologem nevynechavat:-) Kazdopadne naboje Formula bych uz taky nechtel.

      0 0
    • exxonvaldez  

      Od koho kupuješ ten matroš? Chci ho taky!!:-))

      0 0
    • Esi  

      Kapesníček ?

      0 0
    • Jenda_919  

      Dej to na zahrádkářský fórum. Budeš tam za boha. Možná bys mohl i napsat článek na BleskProŽeny.

      0 0
      • madhence  

        Mimibazar! Tam by možná i aplaudovali ve stoje. Vlastně vleže.

        0 0
    • onuce  

      To mají bezduše opravdu o 18% menší valivový odpor? Zdá se mi to nějak moc.

      0 0
      • TK75  

        Minimálně

        Je to znát hodně

        0 0
      • Cavendish  

        Byla by to další úleva kolenům ne? Nějaký watt to udělá a nohy nebudou mít tolik práce, zátěž klesne, nebude to tolik bolet…

        0 0
        • onuce  

          Právě!!! Bezmála dvacet procent je neuvěřitelně moc!

          0 0
          • Cavendish  

            TLR plášť stojí 600 v akci. Mitas ventilky 110, velká láhev 0,5l mléka 450 a páska do 300. Předělat to trvá chvíli a ranec to nestojí :)

            0 0
          • JachymP  

            Pane Onuce, druhá výhoda bezduší je v nesrovnatelně větším komfortu když dáte správný (nízký) tlak. Přirovnal bych to k jízdě na obláčku. Omezení otřesů kolenům dále prospěje.

            No a třetí výhoda je, že pláště bez duší vydrží 2× déle než s dušemi.

            Výhody jsou i další, ale už to zde nebudu vypisovat. Tak směle do toho, pro Vás to bude hračka!

            0 0
            • TK75  

              To jo, jen nevím jak ten rozdíl bude znatelný u fulla

              Jó až si Onuce pořídí gravel, to je jiná písnička

              0 0
            • onuce  

              Určitě, děkuji! Teď to nějaký měsíc, dva, opravdu nedám. Ani jezdit nebudu. Stěhování, úřady, prodej stávajícího ghetta… Moc mě mrzí, že jsem nebezdušil dávno. Zrovna dnes defekt, prodřená duše od posunuté pásky. A tak důkladně jsem tedy oba ráfky omotal ekektrikářskou isolepou, padly na to dvě. A zbytečně nakonec, když budu dávat bezdušovou pásku…

              0 0
              • JachymP  

                Jo, taky na to vzpomínám. Defekt od vnitřku je nejhorší, 100% chyba mechanika. Ale je to zákonitý, neustálejma výměnama duší ta páska odchází a málokdo se přinutí ji včas vyměnit…

                Myslím, že bezduše oceníte, jste hlava otevřená.

                0 0
            • az8  

              Len zo zvedavosti. Ake je zdôvodnenie dvojnásobnej dĺžky výdrže plašťou bez duší?

              0 0
              • Jezevec70  

                Taky mě zaujalo to údajné zdvojnásobení výdrže. To jako fakt? :-)

                0 0
                • TK75  

                  Tak logicky bych řekl, že s nižším tlakem se nesjíždí jen vyboulenej prostředek pneumatiky.

                  0 0
                • JachymP  

                  U mě jo. Vysvětluju si to tím, že bezduše má lepší grip takže tolik nelítá po šutrech. Ikon na duši se u mě rozpadal po 1200 km, na bezduších mám kolem 2000 a je v super stavu. Pak mám ještě crossking kolem 1500 a taky krásný stav. Bavím se o zadním kole, na předku to neřeším tam vydrží dlouho. Ale určitě záleží kdo jak a kde jezdí. Jestli někdo jezdí opatrně tak možná rozdíl nebude tak velkej.

                  0 0
          • Smazaný účet  

            18% ? Zapomeň ;) to je nesmysl.

            0 0
        • Mufi  

          Jo? A kolik wattu to udela?

          100kg jezdec i s kolem, prumerna rychlost 20kmh, teren cyklostezky, to budes cca 130W slapat do pedalu. Valivy odpor budes mit se Schwalbe Kojakem 34 Watt, 20% ti proto udela jen nanejvys 7W, coz je jen 5% uspora vykonu.

          S rychlejksimi plastemi jako je Racing Ralph bude uspora jeste mensi, lehci jezdec bude mit usporu jeste mensi, a mensi prumerna rychlost predstavuje usporu jeste mensi.

          0 0
    • Vilém  

      Hodte na nej sit.

      0 0
    • mikš  

      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

      Příspěvek obsahoval nadlimitní počet přirovnání autora ankety k expresivnímu názvu mužského pohlavního orgánu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Souhlas s Press Fit, jinak nesmyslný blábol :0)

      0 0
    • Jason Voorhees  

      Přesně, tak určitě, jakoby prostě.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Víceméně souhlas az na tu kravinu, lít tmel do duší ;), mimo dalsich par drobnosti … Ale taškařice to bude tady se zdejsimi teoretiky dobrá :).

      0 0
      • Mufi  

        A v cem je to kravina? Na Continental Grandprix 4000 jsem pichal kazdych 60–100km, za rok jsem najel 4000km, mel jsem enormni mnozstvi defektu a spotrebu dusi. Dal jsem tam misto toho Schwalbe Durano, a hned 1. vyjizdku jsem znovu pichl.

        Kolega v praci mi poradil nalit do duse mliko. Tak jsem to udelal. A od te doby jsem nepichl ani jednou. Jako ne ze uz nemam tak moc defektu, to ne, NEMEL JSEM ANI JEDINY DEFEKT. Normalne muzu vrazit do plaste sidlo z garaze, a ta dirka se hned zalepi. Vratil jsem Continentaly a spokojene na tom jezdim.

        To same jsem udelal s mojim MTB, a nepamatuju kdy jsem mel defekt.

        Takze asi to zase takova kravina neni.

        0 0
        • kubad  

          pokud s tam nalil plnotučné, tak to spolehlivě funguje :D

          0 0
        • Smazaný účet  

          Duse ma moc tenkou stěnu na to, aby ji zalepilo tzv mlíko. Je to nesmysl, tyhle hokusy mame za sebou uz cca dvacet roků.

          0 0
          • b27  

            Existuje mliko přímo určené pro duše.

            0 0
            • kubad  

              existují duše přímo s mlékem, každý kdo to zkusil, to zahodil , nefukční, rpstě to nefunguje, ta duše se nezalepí, ten špunt se tam neudrží

              0 0
              • b27  

                A to je Mufiho pravidlo č 6. Prosím o doplnění do hlavního příspěvku.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Tak.

                0 0
                • jeniiiik  

                  Tak ono když máš bezdusovy plast, bezdusovy ráfek origo z výroby vylepeny, nacpes duši s mlíkem, dostaneš deset, tak to pořád drží daleko než když jako bezdus není nic. Takže Muffin vozí třeba duši s mlékem jako rezervoár v bezdusaku a ani o tom neví. A jakmile.doatane defekt, zalepí se duše o plast včetně dírky a je to. Věřím ze za určitých podmínek to fungovat bude. Ale pokud jezdíš trochu víc, tak se duše deformuje v gumě a samozřejmě to držet nebude…

                  0 0
              • Mufi  

                Ten spunt se tam udrzi!

                Tady to mas primo na videu:

                https://www.youtube.com/watch?…

                Mel procvaklou dusi, dal tam tmel, a tu diru to zacelilo. Pak tu dusi po jizde vyndal a az v tu chvili ten spunt zacal sycet. Ale i pak se postupne zacelil a uz nesycel. Kdyz je duse pritlacena na plast kola, tak se tam ten spunt v pohode udrzi. Je to odzkousene, najel jsem tak uz dobrych 5000km celkem s mtb a s gravelem dohromady!

                0 0
                • Smazaný účet  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • kubad  

                  Když to říkáš tak to musí být pravda.

                  A na 100% na gravelu kde jsou vyssi tlaky tam to musi fungovat jeste lip.

                  0 0
    • Pikaču  

      RETARD

      0 0
    • Smazaný účet  

      Koupím Opel Kadett GSi, jen perfektní stav, preferuji garážované kusy!

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • Mr.Dawe  

      Co tě sleduji, tak máš Trek Procaliber. Máš s tím pořád nějaké problémy. Dále máš dost vysoký plat, vyšší jak většina B-F, takže si můžeš dovolit pořídit jakékoliv kolo. A ty tady řešíš PressFity, SRAM SX/NX a nejlevnější náboje? Jestli ty nebudeš jenom kecka co? :)

      0 0
    • Auditor  

      Ty ses magor…

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • b27  

      Nejhorší na tom je, že jsem to dočetl do konce…

      0 0
      • Mufi  

        A hlasoval jsi i v ankete? Jesti ne tak to bys mel.

        0 0
    • esmo  

      Panebože už to někdo zastřelte …

      0 0
    • -b-n-x-  

      Je toho hrozně málo co jsi vyjmenoval. Mohl bys udělat seriál vadných komponentů. Všichni nezkušení ti budou věčni.

      0 0
      • Esi  

        Začal bych čepičkamama u ventilků, ty má určitě Canyon, Trek a jim podobní taky na hovno

        0 0
        • TommyP3  

          Čepičky nebrat! Jezdim bez nich, přidávají zátěž na rotujicí hmotě a rozkmitaji kola při rychlé jízdě! Vyhodil jsem i pláště protože byly křivé. Je to pocitově o dalších 16,78 W lepší. Říkám tomu Tireless. Jen přejezdy po asfaltu jsou trochu o hubu. Ale kompenzuje to pocit, že nepodporuju zlodějské vyrobce pneu.

          0 0
          • TK75  

            Já přestal vozit šlapky

            0 0
            • Woko_O  

              A já za něma vždycky jezdil.. a přitom je stačilo vozit. Ach jo..

              0 0
            • kejda  

              Já už nemám pedály, jezdím bez nich

              0 0
          • madhence  

            Čepičky udělají fakt hodně! Koupil jsem v Číně odlehčené a je to cítit. Mám na 50 km minimálně o 0,0056 s lep­ší čas.

            0 0
    • JakeF  

      Klaun, je to klaun! Cirkus přijel!

      0 0
    • antt  

      odvážné téma, ale s většinou věcí by se dalo souhlasit . .

      Ovšem bezduše pobavili, o tom žádná :)

      0 0
    • Mobidyk1  

      jsou to všechno kecy, ale pressfit mám na třech kolech a za čtyři roky je úplně v pohodě, předešlej system ložisek jsem měnil po roce opotřebovanej nebo vyrezlej. Náboje Formula jsem vozil na silničce a pokud člověk dodrží servisní interval, po roce je zrepasuje a pořádně domaže tak vydží sloužit dlouho. První upgrade který dělám na novém kole, tak je nákup nových výpletů s přímejma špicema, protože je to pak úplně jiné v projevu kola. Atd.

      Přeci není dnes problem koupit bika na XX1 nebo XTR, s DT Swiss nábojema, jsou znašky které umí za 30tis poskládat opravdu dost použitelné kolo. Problém vidím v tom že si někdo chce koupit kolo kolem 20tis a pak jezdí enduro stylem v bikeparku (X krát jsem to viděl), nebo na tom najede 10 000 za rok s minimální údržbou a pak píše jaká jsou dnešní kola shit.

      0 0
      • jeniiiik  

        Ani to XTR není kdovijaka bomba, celkově se shimanem si nijak moc nepolepšíš oproti sramu. XTR vrzou pastorky. XT odchází třecí spojka v prehazce, padal z toho řetěz. Brzdy už sice nepumpujou, ale u 8000 to bylo pro mě nepoužitelné. Microspline ořechy taky super, OEM jsme měli na reklamace stržené. Náboje Shimano, parťák má ten super výmysl s tichým ořechem. Tak když to bylo tiché, tak se to občas při záběru protočilo. To nechceš. Teď když to začalo cvrkat, tak to zase šlape samo když sundas nohy z pedálů. A to jsou věci jen okolo mě, žádné z doslechu.

        0 0
    • Tomcat  

      Druhý pokus thriller ze světa hnusných korporací vyrábějících komponenty je už lepší …

      • Už nastavovali zrcadlo?
      • Ještě ne.
      • Já přijdu až nastavěj zrcadlo.
      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Tak si kup ocel ram, dej pevnou vidli. Osad shimano 1×11. Ocel orech, ocel kazeta. Klasicky vyplet, sirsi rafky, bezduse (ano, jsou spolehlivejsi), naboje na prumyslech, BSA střed a mas koloctemer bez servisu. A hod se do klidu negře, Wolf je na cestě

      0 0
    • Hnoj  

      Já jsem rád, že zakladatel vlákna je na BF. V mojí práci se setkávám s mnoha dementy. A těší mě, že v tom nejsem sám.

      Uživatel MUFI taky musí někoho hrozně ***** v reálném životě.

      Takže dík. Vím, že nejsem sám.

      Jinak jsi ale zjevně totálně nešikovný tupý hovado. Jezdi na favoritu po dědovi a neotravuj.

      0 0
      • kubad  

        A teď si představ ze si najde tvou adresu a dojde na servis :)

        0 0
        • Cavendish  

          Šach mat! :D

          0 0
          • madhence  

            Možná naopak někdo nas*al Mufiho a ten si tady vybíjí frustraci. Třeba mu někdo prodal koloběžku a on až tady zjistil, že to není kolo.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Tak snad Hnoj po par vetach prozre a mufiho odmitne…ma na to pravo…na bf bude zase veselo o tom, jak ma mufi pravo byt obslouzen:)

          0 0
      • couffy  

        A máš *******,další téma bude Jak seřídit Favorita a bude tu prudit zase

        navíc podle profilu na kole nejezdí,je to nuda,větší sranda je to servisovat.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ses levy jak savle, se s tim smir:)

      0 0
    • TK75  

      Protáhl jsem řadící bowden rámem a po zapojení přehazovačky jsem zjistil, že jsem zapomněl dát na bowden návlek aby nemlátil v rámu.Tak jsem to zase všechno rozdělal a nacpal na bowden návlek.Super

      Když jsem chtěl potom protáhnout rámem i brzdovou hadici, zjistil jsem že otvory v tom rámu jsou menší pro bowden a větší pro brzdy.Já měl pochopitelně řadící bowden v díře pro brzdy.Brzdy se mi do užšího otvoru ale nevejdou.No a zase od začátku

      Tomuhle se říká Utrpení Mechanika Samouka

      :-)

      0 0
      • TK75  

        Tak já se přiznám, možná jsem vztekem i slzu uronil

        0 0
        • Tom-T45  

          Cesta poznání není snadná, nakonec i Gandalf Šedý se nestal Bílým ležením na kanapi.

          0 0
          • madhence  

            No ne! Díky! Až teď mi došlo, co mi (zřejmě) za jízdy v terénu mlátí! Nemůžu na to už chvíli přijít! Takže návleky na bowdeny? I ten brzdový?

            0 0
      • Kouba_2005  

        Do servisních kixů s tím :-) Ne že by se mi to stávalo běžně, ale když mám třeba v práci všechno hotový, nářadí uklizený, ruce umytý a všechno zabalený, tak si skoro můžu být jist, že jsem na něco zapomněl.

        S těma bovdenama se mi třeba povedlo to, že jsem vrtal do rámu díru na bovden od sedlovky a když jsem měl hotovo, tak byla díra samozřejmě na druhé straně, než by bylo pro hezké obtočení hlavové trubky potřeba – takže mám teď díry dvě :-)

        0 0
    • zhuffa  

      co je frikulin?

      0 0
    • jardalee  

      kupujte naboje JOYtech nebo tec nevim ale vas zivot uz bude naplnen pouze Radostí :D

      0 0
    • Petr L2  

      Mám kola většinou DT Swiss a to ostatní, pokud se něco rozsype, tak to vyměním taky za DT a z bezduš nemám problém, řadím a brzdím Shimanem a problém taky nějak nemám, čím to bude?

      0 0
    • TommyP3  

      Tak tady to pořád žije? Asi sem našel řešení všech problémů

      0 0
    • Smazaný účet  

      Formula naboje bych se u rekreacniho jezdeni nebal.

      Pri radnym doserizeni tak spatnej nebude.

      Problem je v tom, ze i deore naby sou uz z vyroby spatne serizeny, poutahovany nebo nepoutahovany.

      .

      U press fit stredovyho mi to rikat nemusis-uz od pohledu je mi konstrukcne nesimpaticky.

      0 0
    • Mustafa  

      Zlomyslné já se těší až zatoužíš po teleskopu.

      0 0
    • Smazaný účet  

      blokuji

      0 0
    • mr.garisson  

      Pravidlo č. 5 je naprosto mimo. Je vidět, že jsi bezduše nikdy nevozil, protože netušíš, jaké jsou zákldní principy. Pak tu vyplodíš nějakých 9 bodů, o kterých rovněž nic nevíš.

      0 0
      • Esi  

        tak on i bod 9 je totální kokotina, proč by jsi sundaval z patek plášť někde v lese když tam potřebuješ dát knot ?

        0 0
        • JachymP  

          Proto se tak nasral ;)

          0 0
          • Esi  

            jo chápu že když sundáš v lese plášť z patek a máš jen malou pumpičku tak že to potěší :-)

            0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
        • TK75  

          To s tebou nemůžu souhlasit.U grevlu je bezduše versus duše rozdíl velice patrný.Až s bezdušema to funguje tak, že se to jako All-road dá opravdu používat

          Je to logické, kolo s pevným rámem a pevnou vidlicí – tam je pochopitelně daleko víc poznat nárůst pohlcování nerovností díky bezdusim

          0 0
        • mr.garisson  

          Souhlasit by se dalo, že bezdušový systém má výhody, ale i nevýhody.

          Dál jsou to velmi choré výplody fantazie. Jako díra, kterou nezalepí tmel s knotem je opravdu lata, ze teré ti nejspíš poleze i nádor z duše a taky nikam moc nedojedeš, pokud teda neznáš trik s obalem od tyčinky. :) Víc k tomu asi nemám co dodat. Každý používá to, na co má finančně, mentálně, technicky…

          0 0
        • DaD  

          Taktéž nesouhlas. Gravel a nebo CX kolo nejde snad na duších normálně používat. Já to stále cvakal ve sjezdu o šutry :(

          0 0
    • Esc  

      Takze jsem se v tvem predchozim vlakne trefil. Jsi jen *****.

      0 0
    • easton  

      Teď zcela vážně… neměly by se takový spousty žvástů a nesmyslů normálně blokovat?:

      Tohle není na úrovni běžné diskuse. Tohle je prostě k ničemu.

      Nevím, je to asi nedemokratické, ale když má někdo takovouhle poruchu, měl by být možná zbaven i volebního práva.

      0 0
    • moureček  

      Já musím konstatovat ,že obecně má pravdu . Zkušenosti s náboji Shimano. DT Swiss. Kola umím vyplést ,servisovat. Mámi kola Mavic Crossmax Pro.bez servisu. Co se týče PressFitu dost těžko se jim dá vyhnout.

      Rok mám i bezdušové pláště. jedna nepřijemná zkušenost,(musel jsem si objednat odvoz).teď vozím pumpičku duši ještě tmel ve spreji, kde je výhoda ,pokud nejsem závodník ani si na závodníka nehraju. Pláště na duše jsou lehčí .U kol 26 jsem vozil a vozím nejlehčí duše, několik let, bez problému. Jinak jedině Shimano, servis provádím sám, i některých vidlic ,toto píši proto ,že kolům rozumím aby bylo jasno kdo se vyjadřuje k problematice. Tady se vyjadřují často diletanti a lidé prezentují svoje pocity kterým sami nerozumí. A když někdo napíše objektivní zkušenost tak ho urážejí.

      2 0
      • Smazaný účet  
        0 0
      • ladys  

        A když jsi jezdil s duší, tak jsi samozřejmě žádný defekty neměl a pumpičku jsi nevozil :D

        Kolik máš tady nicků ?

        0 0
      • Esc  

        Problem je v tom, ze nelze generalne rict, nekupuj bezduse, jsou nahovno. Kazdy system ma sve pro a proti, kazdy jezdime na kole neco jineho, nejak jinak.

        Pokud ma nejlevnejsi rafky, nejlevnejsi bezdusi a nejak to spatlal a prorazil nebo prisel o tlak, nemuze za to bezduse.

        Osobne jezdim enduro, bezduse, za cely rok jsem nemel jediny defekt. Pri projizdce na kacenky s temi plasti co vozim ani píchnout nemuzu. Nezajima me ale, kolik plast vazi a ani kolik vydrzi. Kdyz jedu do BP, mam v aute velkou pumpu, dusi, nahradni plast a veci k tomu.

        Chapu ze u jinych kol, kde se gramari a potrebuje se, aby to hodne jelo s tim muze byt problem.

        Porad ale nelze generalne tvrdit,ze je to nahovno.

        0 0
        • jeniiiik  

          Pravidelně jsem rozsekaval i bezduše s vložkou. Nedokážu si představit jezdit duše. To by byl batoh náhradních duší na každou vyjížďku.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.