Tak jaké je aktuálně Tvoje nejoblíbenější řazení na MTB. Sram x Shimano, mechanika x elektrika, ještě někdo a přesmykačem?
Tak jaké je aktuálně Tvoje nejoblíbenější řazení na MTB. Sram x Shimano, mechanika x elektrika, ještě někdo a přesmykačem?
Tady bude veselo. Na bajku shimano 1×12. Na štěrkoletu 2×10 shimano. Pruty na ryby a navijáky taky shimano:-)
Na mtb Sram axs,na gravelů a silnici Shimano ,mechanika 2×11
To si mohl rovnou udělat anketu…
Aktuálně 2× Sram mechanika 12.
Vzhledem k postupujícímu věku je v roce 2025 moje stále oblíbenější řazení NAHORU (na kazetě) :-)
HT 1×11 X0
FULL 1×12 AXS X0 :)
Elektronické řazení nepotřebuju a „ergonomie“ brambory u posledního řadiče SRAMu mi vůbec nesedla :-)
Jinak teda nejlíp se mi řadí s tím SRAM X1 1×11, ale kazeta 10–42z už je teď poněkud limitující ve výjezdech. Nevážím už 72 kg ani mi není pod 35 let :-)
Zhubnout a nechat si narůst plnovous :))
Plnovous mám už mnoho let. A hubnutí jde teď po čtyřicítce nějak pomalu. Jak u toho víc cvičím, tak se mi sice trochu zmenšil pupek, ale zas mi začínají být malá některá trička a košile přes ramena a záda. Past vedle pasti :-)
Tak přidej bro :)
Cokoli co řadí a vydrží seřízené, ideálně jednoplacka. Neřešit a jezdit.
Mé nejoblíbenější řazení je mechanika Shimano XT, už jenom proto, že na svých kolech jiné nemám.
Máme 21. století, takže mechaniku můžeme rovnou vyřadit. Zatím vede obyčejné AXS a to i před Transmission. Ale jsem zvědavý až nahodím nové bezdrátové XTR, tipuju že Sram bude překonán.
Nekoupil si ho někde za dobře? Taky bych prubnul, ale cena mi přijde zatím vysoká.
Nakoupil jsem tak nějak za normálně, za dobře to asi ještě nějaký ten pátek bude trvat :) https://eshop.kolaodjeziska.eu/…ano-xtr-di2/
Asi mi při moji výkonnosti zatím stačí 1×12 XT mechanika :-)
21 stoleti bylo i pred 20ti lety, pocitam ze uz tenkrat si mechaniku vyradil :)
A co říkáte na Zirbel Twister ?
1)2×10 shimano razeni, X.0 9sp hazka, XTR smyk na FSA kliky. Pres vsechny ostatni pokusy porad nedostizny. Blbuvzdorny, nerozstelovatelny.
2)cerstve red xplr, funkce absolutni, zatim.
Na MTB jsem vždy vozil Shimano. Poslední dva roky Sram GX AXS. Teď přišlo konečně Shimano s bezdrátem, takže mám nové XT DI2. Naprostá spokojenost.
vše lanko
silnice konzerva Sh 2×10
full Sh 3×10
trek Sh 3×11
favorit „retro-direct“ (ve stavbě) bez lanka i elektriky
Všude lanko a Shimano, od Tourney po XT a jsme spokojení. Já to rsevisuju a jsem taky spoko…
Mechanika 1×12 Shimano XT , vlastně ted 1 × 10 :-)
dva největsi prevodniky na kazete jsem sundal
Shimano XT 3×9
Sram GX mechanika 1×12
Tak různě, na mutantovi v1.0 2×9, konkrétně pravěký 9s Taigra dualy, zkombinovaný s 20 letou 9s Deore hazkou, na mutantovi v2.0 1×10 Ltwoo GR7, na třetím mutantovi 1×9 Sram x7 s Ltwoo páčkou, na XC 1×9 komplet Ltwoo a kazeta 11 – 50, na kanclbajk půjde opět 1×9 tentokrát Sram x9 se sramáckým gripshiftem, pak bych tam měl trekovej oceláč Bianchi s 1" karbon vidlí, překopanej na dualy a tam je jakejsi Microshift 1×8, sundanej tuším z Tribana či z kýho výra a ještě je v procesu něco jako monster gravel, na 26", s odpruženou kashimáckou liškou a corner bar řídítkama, na nějž je nějaký 1×9 Deorko
Prostě jeden výkřik techniky vedle druhýho, ale všechno to šlape k naprostý spokojenosti.
Shimano GRX 1×11 na gravelu, Shimano XT 1×11 na biku, Shimano XT+SLX 1×11 mix na dětském kole, Microshift Advent 1×9 na dětském kole, všechno mechanický. Přechod na elektriku si nechávám až na 1×13
Shimano xtr 960 dual inverz 3×9.
Tak to je zajimavy…
hodně jsem měl rád řazení Sram 3×9, vozil jsem jen X9, ale páčka a přehazka za mě byly top. Něco takového bych chtěl v 1×12
Ja to mel s gripshiftem a take na to rad vzpominam. X0 gripshift a prehazka, x-gen presmykac.
Průzkum trhu, co nejlépe montovat na kola, aby to šlo rychle z domu nebo máš nohy v sádře a nudíš se? :-)
XT na 3×10
XT na 1×12
Na fullu Sram GX AXS,na HT Shimano SLX,vše 1×12,vše funkční a bez potíží.U AXS mi sedí rychlost a přesnost řazení v terénu,ale té jsem k absolutní spokojenosti dosáhl až Leap tuningem
Co si představit pod leap tuningem? výměnu čepů, nebo celý ramínko?
Transmission
Máš na kole převodovku? :-)
Mě transmission moc nenadchl.Sice jsem zkoušel jen na půjčeném kole,ale ta pomalá reakce není nic pro mě
HT 2×10 Shimano, už má svoje léta
Full 1×12 Shimano mechanika
SRAM XX SL T-Type Eagle Transmission AXS
Proč jsi to nezaložil s anketou?
Ankety jsou pro důchodce,takhle je to veselejší
Na HT 26" mám Shimano 3×8, přehazka Alivio, přesmyk XT.
Opravdu je tato kombinace tvou „nejoblíbenější“, jak se ptal zakladatel vlákna :O. Připadá mi, že děsivá spousta lidí nerozumí psanému textu a jen tu vypsala, co zrovna aktuálně vozí osazené na svých kolech.
A tohle pak chodí k volbám…
Taky nechápu, čemu většina nerozumí na nejoblíbenější a MTB…
Hele dost casto si lidi pod nejblibenejsi predstavuji nejcastejsi – respektive otazku na to, co prave ted maji. Tak treba oblibena novinarska zkratka – jake je nejoblibenejsi auto v CR? Skoda Octavia…
Nicmene ano, nektere z nas muze hrat u srdce, ze jsme odpovedeli dle zadani:)
Mně to přijde jednoduché, já třeba mám na kolech od 3×9 po 1×12, ale za nejoblíbenější bych označil 1×11 Sram gripshift.
Jojo, gripshift, to řazení bylo úchvatné… Počet kvaltů nahoru i dolů závisel na ohebnosti zápěstí :))
Než jsem si v '96 kupoval Mongoose, který měl GS, jsem si od kamošky kolo s GS půjčil a nějakých 40 km na to ujel. Zjistil jsem, že tohle oravdu NE.
V prodejně jsem si před koupí Mongoose nechal GS vyměnit za páčky LX. Fungují dodnes.
Otázka zvyku.
Já jsem při pořízení z jistého konkrétního důvodu na DC HT vyměnil GX páčky za GX gripshift a musím říct, že XC/DC použití to není vůbec špatná volba. Rozhodně bych to nezatracoval. Jsou momenty, kdy je lepší gripshift a jinde páčky.
Zásadní nevýhoda gripshiftu je omezení použítých gripů. Kvůli průměru jsem musel místo chunky nasadit extrachunky… A nekompatibilita s vnitřními rohy. Na trailech jse blbě řadí při brzdění (jde to)
Zásadní výhoda je rychlost – pokud člověk potřebuje nahoru i dolů přeřadit o víc než 2 rychlosti, nechytá se ani Shimano s multirelease.. V zásadě jsem schopný s přechytnutím na jedno otočení zápěstí přejet celou kazetu. Jen palcem a ukazovákem bez změny polohy ruky přeřadím 2–3 rychlosti oběma směry jedním pohybem jednodušším než promáčknutí páčky o 3 resp. 2
Zatím se mi ani jednou nepodařilo přeřadit omylem (ani při bunny) a ani samo to nikdy nepřeskočilo. To tomu dávám víc než běžný XC jezdec.
Pro hobíky je podle mě je daleko intuitivnější řazení než páčky.
Na enduro si to nedám, protože tam potřebuju celou šířku gripu a při práci s brzdou řadím často, ale na XC/ flatbar gravel za mě naprosto validní možnost řazení. Asi bych řekl, že i lepší pro většinu jezdců.
Životnost zatím po 1000km nevím. Trochu jsem se bál opotřebování gumy, ale podle stavu by 5000–7000km určitě dát měla.
A na rozbitosti terénu, kde to občas „řadilo samo“ :-P
Tak to se mi snad níkdy nestalo, teď mám zamykání odpružení Twistloc a taky jsem omylem nikdy nezamknul, to jsem s ním přitom profrčel třeba traily na Rychlebech…
nevím jak dřív, ale u aktuálních verze se mi to nestalo.
Já měl kdysi nějaké lowendové gripshifty (3×7) na celopevňáku, na kterém jsem lítal po Krkonoších :-)
Já zase nechápu proč nejde udělat ve dvou krátkých větách zadání chybu a k tomu ještě nepoužít anketu ;-) Ne, vážně, výsledky by mě zajímaly.
A proč by 3×něco nemohlo být pro někoho nejoblíbenější ? Pracně jsem před časem sháněl nějaký současnější rám na fulla, který by 3× umožňoval. Mám k přesmyku prostě důvod. – Nebo jde jen o potvrzení trendu 1× něco ? Potom by ta otázka snad byla zbytečná. Stačil by dotaz na elektriku.
Scalarovi se omlouvám, měl jsem v tu chvíli napůl nějakou slepotu na MTB, jen jsem přelétl titulek a pak se nechal strhnout několika dalšími.
Souhlasim, je spousta lidi co ma rada BDSM nebo gravely a taky se nad tim nikdo nepodivuje, ze jo:)
:))
Popravdě se mi moc nechce věřit, že pro někoho může být 2×8 Alivio oblíbenější než třeba naprosto blbuvzdorné a skvěle chodící 3×9 XTR nebo 2×10 XTR (když už teda ten přesmykač chci, taky mám takový případ v rodině :) ).
skoro bych oponoval, ALE X0 1×11 bude urcite lepsi :)
Tak samozřejmě. Ale jestli ještě vyšší řadu neochutnal, Alivio mu chodí a jen má jasno, že bez přesmykače ne…
teda 3× cokoliv bych uz fakt nechtel. Uhrát neškrtavost smyku bylo pro me obvykle nemozny, a prevodniky vychazely „mezikozy“. 2× neco tohle resi a rozsah sestrojis bez problemu 600%
Když nemáš „krouťák“ a nejčastěji jezdíš nablint cestou necestou, oceníš kromě rozsahu i odstupňování, pak taky trochu menší citlivost na seřízení, když občas něco do kola nebo přehazky nabereš. A smyk se mi povedl docela slušně „vyladit“. Důležité, aby v krizovce hodil dolů na ťuknutí, nahoru bývá dost času mu trochu pomoct přetáhnutím, nezávodím.
Jak píšeš.
Rozumím, že jezdit bez přesmykače je pohodlnější, ale pak si spousta lidí stěžuje, že jim chybí lehký nebo těžší převod. Jezdím XT 2×12 a pro mé potřeby je to ideální převod.
Jen sháním nové kolo, XC fulla a to nemá jiné řešení než jednopřevodník … :-(
a ja ted presel z < 10–52 > na kazetu < 10–50 > :) se picnu
když Ti to vyhovuje, proč ne … Každý jezdíme něco jiného :-)
Ať to jezdí!
A co když prostě má na kole 2×8 Alivio a nic jiného nezná? Já mám na kole 1×12 SLX a jelikož mám jen jedno kolo, tak je to zároveň to co vozím a zároveň mé nejoblíbenější, jelikož jiné neznám…
Bez ankety nebo nějakýho přehlednýho výstupu je to dost k ničemu ;-) Jinak teda vše na lanka:
Nejlíp se mi řadí s GX.
Libila by se mi mechanika a nejlip 10s..vic rychlosti mi prijde na mtb zbytecny a nechapu proc se vubec vse pohnulo ke dvanactce
nejsem extra háklivý na veliké skoky mezi převody, ani na rozsah, ale s 1×10 bych si asi nevystačil, to bych musel zůstat u přesmyku a 2×10
10–48 kazeta a 30 prevodnik…pekne odolna a necitliva na rany 10s
Neco takoveho si stejne poridim..jednou)))
Nemusis cekat. To uz nabizi shimano cues/xt/deore pro linkglide.
Jo ale mam vsude microspline…takze je to o nakupu hg orechu na ma kola
A to vzdy radsi dam za novej 12s saltr a jede se dal))
Zalezi jake mas naboje. Ja to ted predelaval na trail ht kde mam dt 350 naboje. Take jsem prechazel z microspline. Ocelovej HG orech (hlinikovej nebrat) jsem koupil na bazaru za par korun. Prehozeni behem chvilky. Zalezi tedy jak moc to chces :-). Moznosti jsou. Jeste na tom nemam moc najeto, ale za me je linkglide nedocenena technologie. Tchan jezdi na trekovem kole 1×10 deore linkglide od unora super. Jen mu tocim navoskovane retezy. Kazeta da nesmysl a ty male pastorky na kterych prevazne jezdi se daji vymenit samostatne.
Nebo Microshift. Ale podle mě to nemá smysl řešit. Zas o tolik míň citlivé to na velké rány nebude. Možná na ohnutou patku jo.
Microshift Advent X je ale 11–48, on chce kazetu 10–48 :-)
Aha, a to někdo dělá?
Nevypadá to. Ta Cues je taky 11–48.
Jediná 10z kazeta pro HG ořech je XS-1270 Eagle Transmission ale to je 12 rychlostí.
To jsem prehledl i ja :-(.
Mechanicke 1×12 Shimano XT. Mam rad tu “surovost” packy. Ve srovnani s elektrickym Sramem me bavi ta rychlost. A taky me bavi, ze prehazka, kterou kazdorocne aspon jednu ja nebo malej odpravime, stoji 1600 a nahradni ceka ve sklepe.
Pokud tě baví rychlost přehazování, vyzkoušej bezdrát Shimano – je to neskutečný.. ;-)
DC full i fatbike uz jen elektrika, v mem pripade GX AXS s upgradem od Garbaruk. Lanko uplne nezatracuji, ale na elektrice me bavi ta presnost za vsech podminek a nereseni lanka/bowdenu.
Na XC mám 1×12 Shimano XT a na Trail HT 1×12 Sram Eagle X01. Obojí funguje krásně. XT se mi líbí víc, na Sramu je skvělý ten kolíček na zaaretování ramínka přehazovačky při sundávání kola. AXS jsem nějakou dobu měl a nějak mě to nezaujalo. Respektive neřadilo to líp jak mechanika a nechtělo se mi řešit baterii v zimě (skladuji kolo v nevytápěném prostoru).
Mám-jezdil jsem:
Favorit: T-Type
Ikdyž jsem byl zvyklý správně řadit, tak s t-type je to v terénu větší pohoda, skoro žádná pozornost na řazení, maximálná pozornot na terén.
V lehčím nebo i normálním terénu je to pro nezávodní použítí imho zbytečnost. I tak je to až ten poslední upgrade, kam cpát prachy. Jestli se vůbec „vyplatí“ vlastně ani nevím, nemám dlouhodobou zkušenost s životností.
Významný efekt pro mě má rozumné odstupňování kazety v terénních výjezdech, kdy už tam není ten obrovský skok 44->52
Nejoblíbenější řazení jsem měl Deore 2×10. Páčky byly takový fajn gumový, velmi příjemný na ovládání. Proti tomu následně XT vyloženě kovový, surový, ale zas možnost řazení najednou o víc nahoru i dolů, taky příjemná fičura. Na předposledním novým kole Sram NX – ergonomii páček Sramu jsem vůbec nepochopil a stejným systém měla v podstatě veškerá Sramácká mechanická produkce. Tak to šlo všechno pryč a šla tam AXS elektrika. Jinej vesmír, páčky (kolíbka) dobře vyvedená, mačkalo se to dobře a řadilo suprově … i když občas jsem ten palec musel nějak vykroutit. Teď na novém kole Transmission s PODama a to je prostě TOP. Jak ergonomií, tak funkcí, pro moje malý ruce výborně nastavitelný, jako bonus ovládání PODem Garmina. Nejoblíbenější se tedy léty mění, tak jako s chutěmi na jídlo či holky. Aktuálně je to Transmission, ale Di2 mě jako zapřísáhlého šimaňáka láká :-) Možná na příštím projektu.
Nejoblibenejsi – 12sp. SRAM x01, mechanika… Na HT mam 11sp. XTRko a taky facha paradne…
12s XT
Mně se nejvíc líbily dualy a inverzní šaltr. Na hospodském kole to mám dodnes.
Kdysi jsem měl dualy Deore a pak i XT a zvláště ty XT byly skvělé. Zbožňoval jsem, jak brzdová páka byla pohyblivá a při brzdění se její poloha přizpůsobila prstu. Staré dobré časy.
Jsem rad, ze tahle ptakovina zmizela v propadlisti dejin :-))
Tak to já jsem Dualy miloval. Za mě to bylo fajné. Hlavně druhá generace, která měla plošší páčky, které tak neřezaly.
Nezmizela, na silničkách a gravelech je to pořad. A funguje to.
v MTB… Od zacatku to byla cipovina koncepcne… Predstav si, ze na tom v tezsim terenu radis… Facepalm..
Nesmíš být taková citlivka :-)
Za mě to bylo dobrý a kdyby to jelo dál, určitě to budu mít na kole. Ale chápu, že to každému nevyhovuje … a o tom to je!
Citlivka urcite nejsem:) na mestsky kolo bych to taky jeste mozna prezil, ale do terenu?:))) Vzhledem k tomu, kam se dnes i bezne XC MTB ubira to logicky nemohlo mit sanci…
Přesně! Sám jsem vozil dualy Hone a v těžkém terénu to byl porod! Člověk s tím řadil i když nechtěl, never again!
Tam ale neni reverzni prehazovacka.
Reverzní přehazovačka změní jenom to, jestli brzdovou pákou řadíš nahoru nebo dolů. Na druhou stranu řadí pružina. Jinak nic.
Jen to bylo sakra choulostivý na hladký chod lanka.
ani na MTB nemusela být reverzní přehazovačka :-) … já měl na Meridě HFS s normálním chodem a bylo to funkční
Funkční asi jo, ale tlačit to proti pružině na velký pastorky prstama nahoru? To asi nebylo moc jůzrfrindly.
Stejně jako na přesmykač, taky se to tlačilo nahoru proti pružině. A je tam dlouhá páka, jde to lehko. Stejně jako na silničkách, gravelech a cyklokrosu.
nevím, já s tím problém nikdy neměl :-)
Právě naopak – s klasickou (neinverzní) přehazkou se přehazovalo na větší pastorky záběrem prstů dolů proti pružině a na přehození na menší stačilo brnknout prsty nahoru. Navíc takto fungovalo přehazování na lehší převody až o 3 současně. Ty duály samy o sobě byly celkem fajn, celou tu ideu úplně zničila právě ta kombinace s inverzní přehazkou, která z toho udělala neintuitivní a nesmyslně fungující bastl (přehazování jen o jeden převod na lehčí a až o 3 současně na těžší, WTF?)
Fakt si dokazes predstavit dnesni MTB s dualama?:) Vzhledem k tomu, co se jezdi dnes v XC, teleskop je nutnosti a do toho sermovat brzd.pakama?:)
Na silnici nebo gravela dobry…
A myslíš, že všichni jezdí takový pekla, aby pro ně byly dualy komplikací? A i tam byl celkem vývoj. Rozdíl mezi první a druhou generací byl za mě obrovský … a to nejen ve vzhledu :-). Ale je to jedno, už nejsou …
Tak ať nám to jezdí!
To samozrejme ne:) Ale ten vyvoj je jasny. Zacne to vetsinou profikama, tzn. top sadou (XC svetaky) a pak to postupne propadava dolu…
Jinak ja osobne jsem tomu nikdy neprisel na chut a silne mi to pri jizde vadilo… Mozna i diky tomu jsem kdysi davno presel na SRAM. A mozna misto toho, aby rybari vymysleli takovy kraviny, tak jim nemusel ujet vlak v MTB…
Ted se sice elektrikou snazej vlak dohanet, ale…
Tvl dualy, prstem dolů klidně o 4 kvality a brnknout všemi prsty nahoru po jednom, to bylo úžasné. A to byla páčka brzdy prosím pěkně.
Na Kleinovi jsem to měl a fakt pecka. Ale byl to rok 2005…
souhlas, me stve i to, zese v axs appce neda nastavit aby to nahoru radilo o 2 a dolu jenom o jeden, nechapu proc to appka nenabizi
Netusim, ja rad mechaniku :) Irituje mne hlidat si neustale nabiti telefonu a jeste abych se soustredil neustale na baterky na kole… A byt mam na biku UDH, tak treba Transmission AXS mi nesmi na kolo :)
jsany, respektuju, nekdo holki – druhej vdolki :)
Šaltr zabliká červeně, když je baterie skoro vybitá, ale i v tomto režimu to dá skoro 50 km. V batohu mám samozřejmě náhradní. Přesnost řazení proti mechanice je opravdu nejde úplně jinde, kór když s tím někde občas flákneš
Shimano tohle umí.. ;-)
Můzeš si to nastavit na dlouhý klik – o 2 nebo 3 nebo kontinuálně(aspoň tedy na „starém“ AXS), na krátký klik je to kravina. To bys jako chtěl nastálo řadit o 2 nahoru?
no obcas jsem to sundal i o 2 dolu, a to fakt nechces :)
dtto Morchella 7.8
2×10 na biku, gravelu i zimaku. Nuda, nuda – šeď, šeď.
Dej tam 1×1 a budeš koukat, jak se ti život změní. :-)
Několik let jsem ho intenzívně používal. Byla to radost. Teda na tříkolce.
Na biku (28 let starý Klein) mám 3×9 Sram Gripshift. Kdybych se praštil do hlavy, tak nový bike na elektrickém Sramu. Na gravelu 1×12 AXS, co se mechaniky na silnici týče, tak nic lepšího než Campa nikdy neexistovalo.
Groupset of the people. :)
2×11 105
Suntour accushift 3×7 :)
2×10 XTR … luxus nad luxus :D
terén: SRAM, mechanika
silnička: Shimano, mechanika (tady bych asi elektriku bral, ale je to pro mě okrajová záležitost, mám i ráfkové brzdy … )
Všude mechanika
Full – Shimano 1×12
Silnička – Shimano 2×11
Zimák – Shimano 1×11
A tvoje „nejoblíbenější řazení na MTB“ je tedy jaké?
Moment, zamyslím se, že by Shimano? Se Sramem nemám žádné zkušenosti. Ale pokud ti jde o řadu, tak XT řazení + XT přehazovačka.
Odpověď ve stylu „můj nejoblíbenější automobil je Škoda“. Myslete trochu proboha, vždyť ten průzkum zakladateli vlákna vůbec neulehčujete :D
XC HT 1×10 páčka i šaltr Deore.
Trail HT 1×11 páčka XT, šaltr SRAM NX.
Trail FS 1×11 páčka XT, šaltr Deore.
Nejoblíbenější XT + NX.
Všechny kazety začínají 11T pastorkem. Na terénním kole nemám nejmenší potřebu mít 10T. I tu jedenáctku řadím velmi výjimečně. 12 sp. by pro mě bylo přínos jen v tom, že by na kazetě nebyl skok 15 – 18. Ovšem za cenu toho, že je to citlivější na rozladění a to by byl malý bonus. Takže jsem spokojený uživatel zastaralého systému 1×11.
Tak já půjdu proti větru, ale moje naprosto nejoblíbenější je Shimano XTR Di2 2×11sp s převodníkama 38/26z v kombinaci s kazetou Sram 10–42z. Rozsah i odstupňpvání převodů je naprosto ideální do hor i na rovinu a automatické řazení přesmykače s akustickou signalizací považuju za naprosto geniální. Za ty roky. co to používám s tím nikdy nebyl absolutně žádný problém, řazení je rychlé a přesné a řetěz mi níkdy nespadnul ani při vypnuté brzdě.
páčka XT 11s
hazka XT 12s
kazeta Deore 11s 11–51
řetěz XT 12s
přesné a nesmrtelné
Tohle se mi dost líbí, rozsah do pomala tam je, levné a chodit to bude..
Shimano XT Di2 1×12 ,ta rychlost je návyková.
Jsem líný točit nohama a jezdím spíš lehčí terén a gravelové věci, takže moje neoblíbenější řazení je (pořád) 3×9 XT 44–32–22 + 11–34. Kdybych oželel pilu 40+, vezmu 2×11 XT 36–26 + 11–42. Baterky mi na kolo nesmí.
Ja porad vzpominam s laskou na 3×9 X.0 packy i gripshift. To bylo krasny, tvrdy a presny razeni. Dlouho jsem ho vozil i v nejakych evolucnich verzich 2× 1× 9
Ted X01 12sp mechaniku, ta je fajn, nesahnu na to.
Dnes jsem namontoval nové XT Di2 a musím říct, že je to paráda, stejně jako Ultegra na silničce. Rychlé, přesné. Jen si zase chvíli zvykat na jiné páčky.
Nejoblíbenější? Z MTB mechaniky starší 9–10sp Shimana od Deore naohoru, stejně tak starší 9–10sp SRAM od X9 nahoru a u silnic jakákoliv Campa a silniční Di2. U nových 12sp MTB sad mi přijde, že oproti starším modelům šla životnost a kvalita dílů do…
Mám Orbeu a řazení komplet Sram XX Transmission AXS T-Type s měřičem výkonu ve spideru. Rychlé, spolehlivé prostě super.
No jo, elektrika je elektrika. Ikdyž jsou zastánci lanka, co tvrdí, že lanko řadí rychleji. Já si to nemyslím.
Měl jsem na kole GX AXS a nějak extra mě to teda nenadchlo. Po roce jsem ho prodal kamarádovi, koupil XT páčku, hazku Deore a jsem maximálně spokojenej ;-)
Je zbytečné polemizovat. Na ečku mám XX1 AXS a na biokole X1 1×11 lanko. S oběma jsem spokojený, ale elektrika mně vyhovuje víc. Nehodnotím rozsah kazety, ale ovládání.
Na ečku měním dvě sady kol, různé náby, různé kazety (Sram Shimano), a seřizováni microadjust přes mobil je boží
.
Tak ono už z principu řadí elektrika o něco pomaleji, ale ta prodleva je minimální, takže při přeřazení o jeden stupeň to nehraje roli.
Kde se elektrika nechytá je podřazení o více stupňů, kde na mechanice jedním pohybem palce během zlomku vteřiny podřadíš o 3 stupně (na některých páčkách možná zvládneš i 4), s druhým pohybem palce tedy klidně až o 6 a navíc přesně víš, o kolik jsi podřadil. Tady elektrika se současným stylem ovládání nemá šanci být stejně rychlá a přesná (protože když to na elektrice neklikáš po jednom tak nemáš takovou jistotu, o kolik stupňů jsi přeřadil. A když to klikáš po jednom, tak je to pomalejší a méně komfortní). Možná, že dost lidí tímto stylem nepodřazuje a je jim to tím pádem jedno, já to využívám často, takže elektrika je pro mě no-go.
Pokud zrovna tohle je pro tebe důležitý parametr, tak zkus gripshift. Zrovna v tomto ohledu se na něj páčky nechytají ani náznakem (rychlost + vědomí o kolik jsem zařadil) + větší rozsah řazení.
Ale rychlost, s jakou řetěz naběhne na sousední pastorek, jak rychle to náběhy na pastorku naberou, závisí hlavně na tom, jek se pastorek rychle otáčí. Vliv rychlosti přehazovačky je minimální. A že by řazení na větší pastorky ovládané palcem na delší páčce řazeni probíhalo ve zlomku vteřiny, se mi nechce věřit.
Píšeš elektrika, ale tady je opravdu velký rozdíl mezi Sram a Shimano. U Sramu bych s tebou souhlasil, ale u Shimana ne..
Tak nějak. Nové XTR se s třeba s X0 Transmission, které mám na druhém kole, nedá ani srovnávat. Samozřejmě ve prospěch Shimano.
kuci, proboha co jezdite, ze musite prejet kazetu do pul sekundy?
Osobně nemusím, ani si neuvědomuji že bych to někde napsal. Jen jsem tady potvrdil fakt, že Shimano řadí výrazně rychleji než Sram. Jestli to je důležité nebo ne, ať už si každý rozhodne sám ;)
jasny, jenom zeto porovnavate a uvadite jako vyhodu, je fakt z T-T je liny, ale zeby to byl problem :) kor podrazovat
V terénu úplně normální záležitost – přilítneš pod kopeček, prolítneš kazetu na lehký převod a šlapeš. Chápu, že většina BF šlape do kopce vestoje a tak je lehké převody netrápí, ale já jsem prostě slabčák :)
A ono se to samozřejmě hodí i jinde (třeba na semaforech), byť tam není tak nutná ona rychlost. Nicméně jak si na to jednou zvykneš, tak pomalejší systém prostě nechceš.
Přesně, jak jsem hodil na grevla nové XTerko, šel sram z domu
Chtel bych tu situaci ukazat, kdy skapes 90 kadenci a jedes treba 35 a behem 4 sekund potrebujes 51 zubu na kazete
A jezdíš vůbec v terénu? To by ses jinak takhle blbě snad nemohl ptát.
Kdyby 4 vteřiny, ale kolikrát to je tak jedna. Nikdy si v terénu nenarazil na „účko“? V lesích docela běžný úkaz. Prudký sešup dolů instantně následovaný výjezdem.
Tak ja jsem srab, kdyz je padak, tak vetsinou do toho moc nedupu. A spis semi stalo, ze kdyz jsem zacal slapat, tak jsem mel lehci prevod nez jsem potreboval. Treba letos v Rakousku jsem tu situaci nezazil
Nemusíš do toho vůbec dupat, máš zatáhlou brzdu, ale potřebuješ v pedálech oporu, takže tam nemůžeš mít lehký převod, i když víš, že nebudeš šlapat a hned potom je výjezd. Takže máš těžký a během vteřiny se potřebuješ dostat na druhý konec kazety, jinak se sekneš v půlce prudkého výjezdu a takové vysednutí pak nemusí skončit vždy dobře.
Ok tj pravda, tohle semi stava pri zavodech, kdyz seto v brdku sekne
Zdoláváš motokrosovou trať?
Si to na T-Type nasázím dopředu a on se s tím pak při šlapání popere, od toho umí řadit v tahu.
K cemu ti to bude, ze ti to tam pak nasazi, kdyz budes muset slezt z kola a tlacit, protoze v dobe kdy bys tam potreboval lehky prevod, tak tam budes mit stale tezky?
Jak často se ti stává že dupeš na nejtěžšich převodech a o maximálně 4 sekundy později neni šance šlapat dál pokud nemáš zařazený jedny z nejlehčích?
Priklad uz ti tu lide davali. Jedes v neznamem terenu, valis dolu z kopce, mas tezsi prevod, aby sis mohl prislapnout, a najednou hub a prudka stojka. Za dobu 9s gripshiftu jsem jen protocil rukou, nejak to zaskripalo a jel mel jsi nejlehci prevod. Casto to bylo na marathon zavodech.
Jinými slovy to neni pro lidi co neumí koukat před sebe a řadit nahoru začnou až když se zastavěj. S tim se dá souhlasit. Tam je opravdu dobrý ten gripshift.
Nevim co ti na to napsat. Asi se budu drzet pravidla, ze kdyz se hadas s blbcem, tak se hadaj blbci dva. Tak jen napisu, ze mas pravdu.
:-)
Docela spolehlivý způsob jak přetrhnou řetěz.
Si někdy Transmission projeď, ať víš o čem se mluví… :-)
Jezdim linkglide, stejny princip jen mechanika.
Ne není.
Mas prime srovnani? Technologie linkglide byla delana pro el kola s podporou razeni v tahu. Mechanicky transmission jsem zatim nejel.
Linkglide neřadí v tahu jako transmission ani omylem. Akorát tu ze sebe děláš blbce.
Mas pravdu.
Ale já mám max 45 :-)
Jaký je rozdíl mezi Shimanem a Sramem v rychlosti náɓěhu řetězu na sousední pastorek? Je tam větší počet náběhů na patorku? To by ale s rychlostí řazení a přehazovačky tak úplně nesouviselo.
To by nesouhlasilo. Shimano ma 6 náběhů, Sram 8. Na větších pastorcích.
Sram elektricke je pomalejsi nez lanko XT/Deore. To nemusis myslet, jen si to zkus a budes vedet. Neresim zadne dalsi aspekty, ani zda je to treba. Jen rychlost a tam fakt neni vubec zadnych pochyb.
Akorat to XT/Deore je zase pomalejsi nez sram gripshift…
Asi nepotrebuju hrat hru na to co je lepsi, jestli Sram nebo Shimano, to je mi vcelku sumak:) Ja proste jen tvrdim, ze se tady va-bo myli. „Ikdyž jsou zastánci lanka, co tvrdí, že lanko řadí rychleji. Já si to nemyslím.“
Ale je to pokrok. Nedávno jsme všichni jezdili 3×9 GripShift, ti mladší 1×1 na tříkolce, my ještě starší 3×7 SIS, a teď řešíme rychlost elektrických přehazovaček v milisekundách :-)
Máš sice pravdu, ale to Sram GX AXS je trošku pomalejší…
Mně to tak nějak nevadí.
Docela dost si toho pamatuju. Diskuse, odpružené vidlice: je to těžké, je to drahé, kroutí se to, elastomefy se sypou když se namažou obyčejnou vazelínou, to se neujme. Kotoučové brzdy: je to těžké, je to drahé, kroutí to vidlici, destičky se musí furt měnit, to se neujme. Zadní odpružení: je to těžké, je to drahé, čepy a ložiska se musí furt měnit, to se neujme. Karbonové rámy: je to drahé, stačí kamínek aby to poškodil, nedá se to opravit, to se neujme. Jsem zvědav, kam se bude ubírat vývoj, ale myslím, že lanka to nebudou. Jen u nejnižších řad.
Moje nejoblíbenější je stále ještě XT 2×10, a ještě asi dlouho bude. Ženské už se mi podařilo podstrčit na vyzkoušení 1×12 :) takže ta má SLX řazení a kazetu a hazku Deore.