Nejlepší CX trasy v okolí Prahy

70 nepřečtených
  • ruinin

    Nasadil jsem si na silničku CX pláště Schwalbe CX Pro, v reálu na mých ráfkách mají jen cca 28 mm, ale mají dost hrubý vzorek, vyloženě do mokra a bláta. Jezdil jsem zatím tlak cca 40 až 45 PSI a bez defektu – a to jsem jezdil v těch nejvíc hardcore podmínkách. Jenže v okolí Prahy je v lesích strašně moc velkejch šutrů, což mě hrozně brzdí a tak moc mě to nebaví. Polňačky jsou zase samá díra. Máte tipy, kde jsou nějaký delší trasy v lesích, kde nejdou velký šutry, aby člověk nemusel pořád brzdit? Velký kořeny taky na CX nejsou to pravý ořechový. S těma pláštěma projedu prakticky všude, ale většinou musím jet pomalu. Nějaký hladší, klidně i blátivější cesty bych rád zkusil. Samozřejmě drobnej štěrk, gravel, je paráda, ale na to člověk taky narazí tak jednou za sto km, a to úsek tak maximálně 300 metrů.

    0 0
    • jecnak  

      Klanovicky les, lesy na sever od Brandysa a dal kolem Labe smerem na obe strany.

      0 0
    • jannk  

      Zkus Juliánu (u Přední Kopaniny)

      0 0
      • ruinin  

        Super tip, už jsem tam na kole dřív byl, tam by se dal udělat okruh cca 4 km a drtit to pořád dokola… silnice, lepší lesní cesta, horší lesní cesta… předpokládám na cykloserveru ty trasy vyznačený puntíkama jsou už spíš ty kořeno šutrový záležitosti. Ale když je to kousek, tak to nevadí.

        0 0
        • jannk  

          Vyjet se nedá (no možná i dá) jen ten malý kousek po červené přímo před sv. Juliánou, tam jsou kluzké kameny, jinak vše ok. I polňačka do Horoměřic. Potom mám rád úsek z Lysolajů kolem sanatoria v Horoměřicích až do Hlásku (tuším to je přesně po hranici Prahy) a dolů do Nebušic (a vlastně i kolem Gabrielky a až dolů kolem retenčky k Jenerálce) nebo jen kolem Hlásku právě k Julianě.

          0 0
    • Raf  

      Včera jsem potkal Karlu Štěpánovou na CX na lávkách u Cholupickýho potoka :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Už děláš z cenově nejvýhodnějšího Alleze krosku? Řešit akurátní suchý terén v tomhle období to musí bavit…

      0 0
      • ruinin  

        podzim zima kroska, jaro leto spiš na silnici – a geo nepředěláš, ta krosová není

        můj cenově výhodnej nebyl, propásl jsem ty slevy

        0 0
        • plzakj  

          Kolik vazis? Ten ram na to asi neni uplne stavenej. Ptam se proto, ze ho mam taky a obcas projedu mimo asfalt, ale davat na nej cx gumy se mi zatim nechtelo.

          0 0
          • ruinin  

            Vážím 70, takže můžu foukat schwalbe cx pro cca 40 až 50 PSI, zatím bez defektu a ani se mi nezdá, že by mi hrozily častý cvakání duše. Předpokládám, že když jedu přes opravdu kamenitý úseky opatrně, tak se nic rámu neděje. Hodně otřesů asi poberou ty pláště. Spíš je fajn, že se nikde nezahrabeš do písku nebo menšího bláta a že když na výletě narazíš na pět km polňačky která je plná výmolů, tak to je spíš challenge než strašná otrava, jako když jsem tam měl normální silniční pláště. Hlavně na špatných vesnických asfaltech je to uplně jiná jízda, sice ne tak rychle, ale krásně měkce.

            0 0
          • ruinin  

            Koupil jsem pár schwalbe CX Pro – asi skoro jediný, který se vejdo do toho rámu, kromě Panaracer Speed Blaster, ale ty jsou drahý – za 500 a pár korun, takže jsem si říkal, to je šance zkusit, i kdyby to nešlo, tak to není tolik peněz. Pláště můžeš kdykoli přehodit, když tě to nebude bavit, že jo. To kolo dostalo pro mě uplně novej rozměr, protože dosud jezdit přes nějaký off road trasy po Praze by mě nenapadlo, teď je to zábava. Jsou prostě cesty, který jsou pro MTB strašná nuda, pro silničku otravně hrbolatý a pro CX pláště paráda.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ale CX kolo pobere 35mm gumu s blatem…

              0 0
              • jecnak  

                Kdo ale za takovych podminek cilene jezdi? Ja jen zavody, jinak vyrazim radsi na silnici a nebo upravim trasu – piskove podlozi, rozbity asfalt, sterkove cesty.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nevím, mě to momentálně spíš táhne k HT s pevnou/Laufem, pokud se objeví nějaký výhodný inz.

                  0 0
              • ruinin  

                No jasně, já mám na výběr jen asi ze dvou tří typů plášťů. Je možnost si zkusit, jestli takový ježdění člověka fakt chytne, pak bych asi neodolal a časem koupil normální cx kolo. Zatím mi stačí, že je to mnohem měkčí jízda než původně. A začal jsem objevovat český venkov… kam jsem s normáilníma pláštěma nerad zavítal, jak špatný ty silnice jsou. A na kvalitních silnicích je moc aut.

                0 0
            • plzakj  

              To zni dobre. 28mm se ti tam vejdou? Asi to zkusim rovnou bez duší (alias „s bezdušema“ :)

              0 0
              • ruinin  

                No já všude četl v těch blbejch recenzích, že ty původní pláště Speicalized Espoir Sport vylezou do šířky až na 27 mm. Pak mi to nevím proč potvrdil nějaký servisák, když mi měnil duši kdesi na Moravě. No tak jsem žil v domění, že mám takhle široký pláště. Jenže pak jsem si půjčil ten měřák na šířku věcí, neznám termín bohužel, a zjistil jsem, že ty pláště maj normálně něco maličko přes 25 mm, čili to odpovídá udávanýmu rozměru výrobcem. No a udávánej rozměr u Schwalbe CX pro je 30, existujou i širší, tuším 35. Tak jsem četl někde, že vyjdou užší. No já je naměřil 27 mm. Rezerva od rámu tak 3 až 5 mm. Na výšku je to ale horší, protože jsou o několik mm vyšší než ty spešly. Takže tam je u zadní brzdy tak max 2 mm, když to foufkáš na 50 PSI. Počítám s tím, že když se to ojede, volnej prostor přibude. Už jsem to tu řešil s několika borci, co tomu rozumí, jestli je nějakej problém s tím odíráním hliníku když se na pláš´t nalepí štěrk a kamínky. Každopádně se to časem ojede, bude tam víc prostoru. Bez duše envím, jestli ty Schwalbe CX pro půjdou, jestli je dělaj i ve verzi bez duše… kažodpádně potřebuješ max 30 mm a doufat, že nenabudou. Jestli máš tak úzkej ráfek jako já, tak bude všechno o pár mm užší.

                0 0
              • ruinin  

                Jo a jinak hledej hlavně něco, co stačí foukat na 50 PSI, to je ten hlavní super efekt, pokud netoužíš po škrábání se v mokru do kopce, kde se ten agresivní vzorek rozhodně osvědčí, ale pokud ti jde hlavně o pohodlí, pak jde asi hlavně o ten tlak, aby se to nemuselo moc foukat. Je to te´d prostě super na všech možných površích.

                0 0
                • plzakj  

                  Jasny. Js ted jezdim HT s 32 psama (98kg). Pohodlny to je, ale na rychlejch cestach je to jak slapat do hoven. Tak premejslim, ze bych alleze trochu potrapil i pres podzim. Musim to prolezt se suplerou a zjistit pruchodnost, ale ty 25mm espoiry na FR quattrech s 17c maji u sedlovy trubky tak max 5–8m. 28mm hladky jsem planoval v pohode, ale 30 a se vzorkem asi bude moc. Bal bych se toho podreni sedlovy trubky sterkem a blatem.

                  0 0
                  • ruinin  

                    Ale ty 30 se vzorkem, teda v případě Schwalbe CX pro, měří v reálu 28. U sedlový trubky mi to přijde nejvíc v pohodě. Nejhorší je ta výška pláště. Ale nevím, jestli máme stejný ráfky. No vlastně blbý je, že s tvou váhou to budeš muset foukat tak o deset, patnáct PSi víc než já, ale v tomhle ti spíš poradí jecnak, ten má v malíku ty váhy, tlaky a terény s CX galuskama, pláštěma a podobně. Já když to foukám přes 60 PSI, tak mi to nejde do šířky, ale do výšky, takže tam pak už není místo nad pláštěm u korunky a u zadní brzdy.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Evidentně jste pořídili špatný typ kola ;)

                      0 0
                      • ruinin  

                        To by ses na tom musel projet, abys viděl, jaká to je paráda. A kdykoliv si tam můžu dát kvalitní slicky, když bude naděje na hladký asfalt bez aut, jako třeba v D nebo A…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Za to já si na CX slicky asi dát nemůžu. Nechápu co je na tom za parádu mít průchodnost pár mm, když i na opravdové CX je v tomhle počasí riziko ucpání…

                          0 0
                          • ruinin  

                            Tak pokud průchodnost neničí rám a nebrání ti v jízdě, tak nevidím problém. Buď máš silničku, na kterou můžeš dát užší CX pláště, nebo máš CX kolo, na který můžeš dát Závodní slicky. Obojí má svoje nevýhody a výhody. Já mám tedka u alleze s CX pláštěma průchodnost všude cirka 3 mm. Zatím jsem projel všude a do bahna se nechystám. Pokudněkde narazím na louže, a nedá se to objet kolem, tak to projedu, v potoce umyju. Kamarád má karbon silničku a dal si tam 28 mm silniční pláště, průchodnost má horší než já s CX pláštěma. Je fakt, že kdybych si znovu kupoval kolo, asi si koupím CX, ale tak budu mít za dva roky i tuhle silničku a k tomu CX kolo.

                            0 0
                      • plzakj  

                        Ale tak jasny. Porizoval jsem cistou silnicku zamerne. Jen rad experimentuju.

                        0 0
                        • ruinin  

                          Přesně i já. Samozřejmě jsou experimenty, kde člověk připustí, že tudy cesta nevede. Já zatím s Schwalbe CX pro funguju…

                          0 0
                    • plzakj  

                      Spis name trochu jiny ramy/brzdy. Ja mam v celistech tak 1cm na vysku a pod korunkou vide taky dost.

                      0 0
      • ms82  

        Umite to dostat do Garmina?

        0 0
        • jannk  

          mapy.cz umi export do gpx, ten uz staci nahrat do NewFiles (ale bez prevyseni) nebo jeste lepe prohnat pres neco jako ridewithgps, ulozit vcetne nadmorske vysky a potom zase do newfiles

          0 0
          • ms82  

            Dik, zkusim. Jsem myslel, ze to prave musi byt format tcx.

            0 0
    • jannk  

      jeste jsem si vzpomnel na kolecko Houslemi, ted na podzim uz to zase pujde, v lete tam byvaji lidi: https://en.mapy.cz/s/24XUW

      Ale tusim, ze se da projet jen timhle smerem.

      A uz zase pujde i https://en.mapy.cz/s/24XY3 (az bude hnusneji a zmizi odtud lidi)

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Motám se tady

      https://mapy.cz/s/251jj

      0 0
      • jannk  

        V botanicke zahrade platis vstupne nebo mas permanentku? :) (nebo to jde takhle projet? ja tam pokazde skoncil na nejake brane)

        0 0
        • Johnnyxjr  

          jezdím to po takové pěšině je to vedle bz žádné vstupné není potřeba a na druhé fotce jak jedu z Nebušic tak od hřbitova vrchem

          0 0
          • jecnak  

            Pripadne ulici Pod Havrankou az k pramenu a u nej doleva nahoru az k hlavni silnici. Nebo u pramenu do prava popobehnout a dojet az po skalu a podel ni k silnici.

            0 0
        • Blunderbuss  

          To je cesta podél plotu botanické zahrady. Žádný vstup neplatí.

          0 0
      • ms82  

        Tak jsem kousek vyzkousel, ale asi me to pro CX nenadchne :-)

        Vyjezd kolem plotu botanicke znam z behani, vedel jsem, ze to nebude nic moc, ale nakonec v pohode. Za lecebnou ve sjezdu k potoku jsem bohuzel zustal na ceste (velke sutry a rozbite kachlicky) a polozil to na bok + defekt (prvni defekt po 20 tisic km, nesel zalepit, rezerva derava!). Kousicek jsem se vratil a po oprave to sjel loukou, to bylo fajn. Do Drahanskeho udoli taky nic moc, vyjezd chutovka – v sede jsem jel s kadenci cca 50, pze jinak bych na tom suchem sterku podklouzl a padl. V Brnkach jsem trochu bloudil a pote sjezd zacal celkem dobre, ale dost se priostril. Chvilku jsem sel. Kolem potoka jsem to skoro v nulove rychlosti znovu polozil. Ten bocni svah a koreny nic moc. Do Kralup jsem nejel, ale v Dolni Sarce jsem chtel vyzkouset ten vyjezd nahoru – tlacil jsem celou dobu. Dolu bych to rozhodne taky nejel. Koryto, sutry.

        Otocil jsem to v Horomericich do Unetic lesikem, prvni cast jsem znal, po prejezdu hlavni me predjela holka na MTB a tak jsem se ji snazil drzet. I kdyz to bylo hodne jezdive, mel jsem dost problemy ji uviset. Jela ke kosteliku, ja to dle mapy videl po zelene, abych se pak stejne vracel, dolu to uplne neslo. U Lasiku kolac a kolem potoka do Roztok, znovu me predjela ta stejna holka! Zustanu radeji na silnici ;-)

        0 0
        • Barak  

          Asi si budu must nekdy nejake CX pujcit, abych si potvrdil/vyvratil nazor, ze tyhle cesty jsou mnohem lepší na biku.

          0 0
          • ms82  

            Tam kde jsem sel, by to na biku urcite byt horsi nemohlo. Maximalne bys taky vedl :-) Samozrejme je tam ale dost lehcich terenu nebo dokonce asfaltu, tam by spis byla lepsi cyklokroska. Mne vadi velke sutry, koreny a vymleta koryta.

            0 0
        • jannk  

          Zkus si neco poskladat z tech kousku, co jsem tu psal – je to vesmes lehci nez tahle trasa. Ja mam CX na trasy, kde se jeste da jet rychle (=rychleji nez MTB), tj zadny trial nebo jine dovednostni souteze, kde bych to kazdou chvili polozil. V zasade na CX jezdim tam, kde by casto nejak (blbe) slo projet i na silnicce.

          0 0
          • ruinin  

            To je taky moje zkušenost z posledních dní , co zkouším ty cx pláště. Místa, která jsem dřív tak nějak projel na silničních pláštích teď projedu hravě, no a místa, kde je to spíš pro MTB, jedu opatrně, ale vyjedu a sjedu skoro vše, co se dá na MTB. Např sjezd z hradiště Budeč. Dali jsme si předtím s kámošem pivko dole. On velký a já malý. Já na silničce s cx pláštěma, on na karbonovým HT s velkým pivem v žaludku. Tak mě hecoval, ať to zkusím, tak jsem to zkusil, jeden úsek, kde se člověk musel přesně trefovat mezi šutry jsem trochu křičel, protože na hraně, milimetry od pádu do lesa pode mnou nalevo, on to pak sjel a říká, příště už to pivo nedám, fakt jsem se bál, že si rozbiju držku. Takže ani on na HT to nejel v pohodě. To je pro mě jako asi hranice, co se dá na CX sjet, teda aspoň pro mě.

            0 0
          • ms82  

            Jo, na to jsem taky koukal, ale ta cela trasa byla jednodussi zeditovat, nez jsem vyrazel :-) Zajima me ten kousek ze Suchdola do Roztok, tam se zajedu podivat urcite. Kolem tech Horomeric jsem uz parkrat v lese byl, jen uz to je dele. Zase osvezim.

            0 0
            • jannk  

              Jo, po te zlute se da dolu je docela rychle, akorat tam obcas jde nekdo se psem…

              Potom mam jeste fakt rad tu sotolinu z Belok, tam i ja zvladam pres 30km/h … teda krome toho pocatecniho maleho stoupani.

              0 0
    • ruinin  

      Teď mě napadlo – kdyby se tak mohlo beztrestně jezdit na CX v Průhonickým parku… my tam někdy v roce 1981 s kamarádama na favoritech řádili – jezdili se večer koupat do rybníka s holkama… dneska by si toho člověk vážil…

      0 0
      • jecnak  

        To uz bohuzel davno nejde – je tam zakaz. Obcas v te zadni casti dal od zamku nekoho potkam, ale povolene to tam neni a ani zadna velka zabava – siroka sotka.

        0 0
    •  

      přestěhovat se k nám do podhůří jizerek, tras plno, českej ráj kousek a všechy firmy sháněj kvalitní zaměstnance = práce a nějaký prachy taky budou, levnější nemovitosti, jako bonus čerstvej vzduch a v zimě pár měsíců kvalitního běžkování na jizerský magistrále, metro tady nemáme:-)

      0 0
      • Barak  

        To zní dobře, do budoucna bych si to rozhodně uměl představit. Časy, když jsem „nutně“ potřeboval bydlet ve velkém městě jsou dávno pryč.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.