• Tomi.B

    Dobrý den ležím v posteli v nemocnici po srážce s autem. sestřička mi řekla že vrtulníkem do Hradce Králové z Kolína. Moc toho nevím čeká mě operace kyčle. Kolo zničené garmin edge a radar netuším… Údajně nedána přednost ale nic si nepamatuji. co mohu očekávat od výslechu policie? Díky

    0 0
    • MichalOld  

      Předpokládám, že nejdřív musí doktor povolit, aby s tebou mluvily nějaké další osoby – policie, advokát, blízcí… Tak bych se úplně nějdřív zeptal doktora, a pak bych asi kontaktoval právníka.

      0 0
    • skillzthatkillz  

      Víceméně se budou ptát, na tu chvíli před nehodou. ( Po jaké silnici jsi jel, v jakém směru, jestli jsi zaregistroval to vozidlo, se kterým došlo ke srážce, jak to vozidlo jelo rychle/pomalu, odkud to vozidlo přijíždělo atd.) Ty máš info od někoho,že jsi měl tu nehodu zavinit ty nebo ji měl zavinit řidič vozidla?

      0 0
    • cubista  

      Pokud si nic nepamatuješ, tak jim nic nemůžeš sdělit.

      4 0
    • oberleutnant Weiss  

      Od výslechu můžeš očekávat, že se budou snažit zjistit, jak k nehodě došlo. Nic víc, nic míň…

      2 0
    • Floydie  

      Vubec NIC jim zatim nerikej. V klidu si to promysli a po porade s pravnikem teprve dej vypoved. Nejvetsi chyba je s nima mluvit hned po nehode jeste ve stresu a pod tlakem. Reknes neco, ceho pak budes litovat.

      9 2
      • adam320  

        A co si na tom asi tak chces promejslet, kdyz si nic nepamatujes?

        0 0
        • Floydie  

          Na neco si casem urcite vzpomene. Kazdopadne plati co jsem psal.

          5 0
      • adam1  

        Třeba že se stavil před tím na jedno:))

        Konec srandy hlavně ať je plnění na nové kolo :))

        "Srazilo mě auto:( ,a co kolo?dobreee?:)))

        0 0
      • racek_chechtavy  

        Tesat do kamene!!

        0 0
      • xtonda  

        Tuhle českou českou zm*dí mentalitu miluju, nic neříkat a domluvit se s právníkem na co nejlepší báchorce. Tohle „nic neřeknu dokud mi právník nevymyslí báchorku“ by se mělo brát jako maření vyšetřování.

        2 11
        • Jakobo  

          No ano, ale bohuzel stejne tak se muze chovat ridic. Jak pisu nize, pokud je to hajzl tak uz to davno probral s pravnikem a je „nachystany“. Ja jsem kolikrat v zivote ocekaval, ze ferove se budou chovat i ti dalsi a dostal jsem se do situace, kdy jsem byl nakonec na vine ja a dost tezko se to uz vysvetlovalo. Nebylo to nic zavazneho, prodej na bazaru, neco v praci. Tady jde samozrejme o vic, o zdravi. Bohuzel ocekavat ferove chovani nelze. A mohu te ujistit, ze nejen v CR. Naopak, ruznou levotu vidim casto hlavne mimo CR.

          1 0
          • Esi  

            jojo viz Rakousko a případná srážka na sjezdovce a následné tahanice

            1 0
        • tomxxx  

          Člověk má právo nevypovídat. Líbit se ti to nemusí, ale nezákonné to není.

          1 0
        • Jáchym 1  

          Ano,hrozná nátura.

          Nechat ze sebe udělat absolutního viníka právníkem řidiče a všechno obes.at.

          Já tohle zažil.

          0 0
          • zdenal8  

            No tak pokud mu tam vjel z vedlejší a nedal přednost, tak je prostě viník. Není třeba všechno řešit přes právníky.

            0 1
            • Jáchym 1  

              I viník má právo na obhajobu.

              Předesílám,že nejsem zastánce vzoru-budu si dělat co chci,mám hromadu peněz na právníky,kteří mě vysekají.

              2 0
              • zdenal8  

                No dobře, ale pokud to policie vyšetří, uzavře s tím kdo je viník, ten se nebude vytáčet a uzná svou chybu, tak k čemu nějaká obhajoba a soud.

                0 0
                • Jáchym 1  

                  Ano,to máš pravdu,ale myslím,že je to až příliš idealistické.

                  Mě sestřelil řidič,kterého obvinili že tří trestných činů.Obhájce,kte­rého si najal všechna tři obvinění zpochybnil ,plus posudek od zaměstnavate- vzorný bezúhonný pracovník-řidič,který kdyby přišel o papíry,tak rodina bude trpět atd.

                  Nakonec jsem byl rád,že nezavřeli mě.

                  Rok jsem byl na neschopence.

                  1 0
                  • Esi  

                    Jo tak to proste je, právník to je základ. Smutné ale pravdive

                    0 0
                  • jmaselnik  

                    A rozhodlo, že mluvil s právníkem dřív… No jo no. A jenom tak pro info: z jakých tří trestných činů byl obviněn?

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Stalo se to minulé století(1999 :-) ) tak už si ty formulace nepamatuju.

                      Určitě tam byla újma na zdraví s dlouhodobými následky.

                      0 0
                  • zdenal8  

                    Nj. Ale to je zřejmě úplně jiná situace než se tu řeší.

                    0 0
              • gerrard  

                Uz se tesim na vlakno pravnik dotahl nehodu k soudu, stalo mne to hromadu penez a ted mam jeste platit soudni vylohy.

                0 0
        • liborg1982  

          Co je na tomto chování „českého“? Tohle v klidu udělá Američan, Rus, Ind…

          1 0
    • jmaselnik  

      myslím, že není potřeba vyšilovat, ani volat právníka, zejména pokud si nic nepamatuješ. Policajti se v naprosté většině případů chovají profesionálně, osobní zkušenost z pár havárií včetně jedné zaviněné mnou.

      2 2
      • krabica  

        Tak záleží, jestli si viník a jestli máš koule za svou případnou chybu nést následky, nebo se chceš z toho vykroutit… :-)

        2 0
        • Japhy  

          Takhle nějak?:

          Soudruh kapitán se zlobí právem, pane Louka. Vy byste z toho možná vyšel se zdravou kůží, kdybyste nám pěkně po chlapsku řekl jak to bylo. Kdo to zprostředkoval, za jaký úplatek jste to udělal, prostě po chlapsku.

          2 1
      • Esi  

        no jestli ano a píše do fóra 9 hodin po nehodě, tak to naštěstí s tím těžkým zraněním hlavy asi nebylo tak zlé jak to vyadalo. Přeju hlavně rychlé zotavení bez následků, kolo zaplatí pojišťovna pokud to bylo z viny auta.

        0 0
      • Azmir  

        Je tam psáno 41 letý, on má v profilu 30 let, takže spíš ne, pokud to má podle pravdy.

        0 0
    • Edwin  

      Držím palce, ať nemáš žádné trvalé následky.

      4 0
    • keymaker  

      Tak se hlavně rychle uzdrav… tohle je něco, čeho se fakt bojim, že mne někdo přehlédne…

      0 0
    • Johny_r  

      S policajtama se nemluví. Jediné, co můžeš docílit tím, že budeš policajtům cokoli říkat je, že z toho uvaří důkaz proti tobě. Stačí pár dobře mířených otázek (a to oni umí) a mají tě tam, kde tě chtějí mít. Pamatuješ si takovou tu větičku „cokoli řeknete, může být použito proti vám“, tak to je pravda. Proč myslíš, že je tam „proti vám“ a ne „ve váš prospěch“.

      Pokud hrozí, že jsi viník, jediné správné řešení je odmítnutí výpovědi a konzultace s právníkem. Jestli si teď nic nepamatuješ, tak bych už vůbec nevykládal nic, na co si třeba za nějakou dobu vzpomeneš, protože to bude značné zkreslené tím, co se o celé věci dozvíš z venku nebo co si tvůj mozek z vlastní iniciativy doplní. Těch případů, kdy někoho uvařili na tom, že moc mluvil jsou mraky (stačí googlit). Nedávej policii důkaz proti sobě (i nechtěně), pokud teda nemáš pocit, že vejlet vrtulí do špitálu jako poučení nestačil.

      3 9
      • oberleutnant Weiss  

        Jen taková drobnost – ta zmíněná větička je čistě filmová, s českou realitou má společného asi tolik jako Policie Modrava…:-)

        5 0
        • Johny_r  

          Ano, ta větička je smaozřejmě filmová, ale realitě odpovídá a součástí poučení něco v tom duchu je. Policie nikdy nepoužije nic, co řeknete ve váš prospěch. Na to je čas u soudu.

          0 4
        • AK867698  

          Ta větička je MIRANDA WARNING a ano je to z USA práva,

          ale u nás to má fungovat , říká se tomu poučení osoby jednající s Správními orgány, Orgány vyšetřující trestnou činnost a

          byť je to jina formulace je nezbytná před každým právním úkonem jako je podání vysvětlení a podáním výpovědi –

          máme Ustavní právo nevypovídat a nesvědčit proti osobě blízké stejně tak proti sobě a poučení o právech je nezbytnou podmínkou aby svědectví / výpověd měla právní hodnotu.

          Bohužel předpis /zákon – vyhláška ani pokyn nevyžaduje – nespecifikuje jak to prokázat a často vám policie bude tvrdit že jste byl poučen a nechají / donutí k stvrzení podpisem v protokolu že jste byl řádně poučen

          2 0
          • oberleutnant Weiss  

            Čistě filmová jsem myslel pro naše prostředí – v ČR se v reálu skutečně Miranda – Escobedo nepoužívá…:-) Jinak se můžeme bavit o okolnostech, kdy lze dle zákona odepřít výpověď u nás, ale rozhodně to není „protože prostě nechci, protože s policajtama se nemluví“ apod…

            0 0
          • virtualcop  

            …podání výpovědi… to je nějaký termín, když chceš jít pracovat jinam? :D)

            Policie může tvrdit, že jsi byl poučen, jen pokud to poučení je písemné (což je defakto každé, které je prováděno při nějakém procesním úkonu, který ho vyžaduje a není-li bezodkladný). Neplatí jen pro ústní poučení v situaci, kdy to nesnese odkladu – při zadržení na ulici atd.)

            Že by policisté někoho nutili s pistolí nebo pendrekem u hlavy podepsat něco, co podepsat nechce, nebo tomu nerozumí – to tu myslím není už tak od devadesátek – při jakémkoliv úkonu, kdy jseš požádán o podpis, že jsi srozuměn s nějakou formou poučení, to můžeš buď odmítnout, nebo podepsat s dovětkem, že poučení jsi nepochopil, jsi ve stavu, kdy jej nechápeš, nesouhlasíš s ním atd.

            Takže tyhle „urban story“, šířené obyvkle někým, kdo do toho procesu moc nevidí a zná jej tak maximálně z doslechu, mne vždy pobaví… :)

            A v tomto konkrétním případě je myslím logické a obhajitelné nevypovídat například z důvodu zdravotního stavu – nejsem schopen/necítím se schopný vypovídat, protože mne před pár hodinama přivezl vrtulník (lékař předpokládám stav případně potvrdí)…

            Policista si nemůže nijak „výslech“ (je mnoho forem zápisu, které se při různých typech procesu a procesního postavení vyslýchaného jmenují pokaždé jinak), nebo jen podepsání jakéhokoliv poučení v tomto případě „vynutit“, vždy musí reflektovat nějaký následný termín. Tedy ne, že nechci vypovídat, ale nejsem výpovědi schopný a až budu, tak vypovím.

            Pak je samozřejmě dobré se dále vůbec seznámit se situací – nikde tady nepadlo, zda je prvotními šetřeními zjistěn nějaký předpokládaný skutkový děj a situace, ze které by mohlo jít odvodit, v jakém postavení vůbec jsem (pokud si fakt nepamatuju ani ň).

            A za mne – jedna věc je férově a pravdivě popsat a zjistit, zda jsem za nehodu zodpovědný (že jsem třeba opravdu nedal přednost a je to moje triko), druhá věc je případně správně reagovat a pak vypovídat, pokud bude viníkem ten druhý, ale je to zmetek, tak začne svou vinu popírat, nějakou lží, či upravenou realitou jí rozporovat a následně se podle toho zařídit.

            Ve stavu, kdy ležím v nemocnici po těžké nehodě je na tohle vždy celkem dost času to projít a probrat, až se trochu seznámím s tím, co se vlastně stalo (pokud si fakt pamatuju kudlu).

            7 2
      • gerrard  

        Sorry, ale to jsou rady jak od puberťáka. Většina situací na silnici je jasných a pokud nejsi k…t co něco způsobí a pak se z toho chce vyvléct, tak nemáš důvod hrát takové hry. To si nech na nějaké kriminální činy a jiné ptákoviny. Pokud si nic nepamatuje, tak prostě uvede, že si nic nepamatuje nebo jen odkud kam jel. Z poslední doby mám kolem sebe několik odstrašujících případů lidí s vinnou za nehodu, kteří se pokoušeli z toho vykroutit a hodit vinu na poškozeného. Hlavně to chce mít nějaké pojištění, aby v případě způsobení škody kolem nezůstalo všechno na cyklistovi.

        Edit: zakladateli přeji brzké uzdravení bez trvalých následků. Materiál se nahradí, hlavní je zdraví.

        12 0
        • jmaselnik  

          je to standardní mantra čtenářů d-fense ;-)

          0 0
        • Johny_r  

          Přeju hodně štěstí, až se do takové situace dostaneš…

          Pokud je situace jasná na místě, tím spíš není důvod policii něco říkat. Zajistit důkazy je úkolem policie, ne tvým. Vůbec se nebavím o snaze něco na někoho hodit. Pokud si ale nic nepamatuje, je to o důvod víc nevypovídat, protože by mohl nafabulovat něco, na čem ho pak uvaří bez ohledu na to, jestli za to mohl nebo ne. Pokud má někdo morální potřebu nechat se potrestat, ať si dělá co chce. Já si myslím, že pro většinu lidí je samotná nehoda s vlastním zraněním takové poučení, že to celkem stačí. Nehoda, jak už název napovídá, není něco, co by někdo chtěl. Nikdo se nechce rozstřelit v autě nebo na kole. Ale proti gustu… :)

          0 2
          • gerrard  

            OK modelová situace. Jedeš z vedlejší a nedáš přednost. Odnesou to jenom plechy. Co uděláš.

            1. vypíšeš papír pro pojišťovnu a přiznáš voji vinu a policajty nevoláš
            2. zavoláš policajty s kterýma nemluvíš, ať si to vyšetří sami
            3. nějaká další romantická krávovina co mně zrovna nenapadá
            0 0
            • VojtaXY  

              c. odjedes s vetrem ve vlasech a usmevem na rtech

              0 0
            • jmaselnik  

              akorát zapomínáš na to, že u té nehody jsou minimálně dva účastníci a většinou i nějací svědci, takže to není jaksi jenom na Tobě, romantiku.

              0 0
              • gerrard  

                JJ to je to co píšu víš, že se poslední dobou čím dál častěj najde blbec co má pocit, že postavit se čelem k jasnému vlastnímu průseru je něco pod lidskou důstojnost. A pak tu čteš takové nápady. Pak se divíš, že najdeš na parkovišti nabourané auto a nikdy nikdo nenechá lístek s kontaktem, aby se to pořešilo přes povinné ručení. Si tu někdy připadám jak v zemi zbabělých idiotů.

                3 1
                • jmaselnik  

                  máš recht, já trochu blbě pochopil, co jsi napsal před tím.

                  0 0
                • dydy  

                  Jednou se mi to před asi 10 lety stalo. Škrábanec na autě a lístek za sklem. Skoro jsem z toho byl na měkko…

                  2 0
                  • Lišák  

                    Jsem kdysi na parkovišti u obchoďáku bouchnul do nárazníku oktě. Ten prasnul, moje auto bez poškození. Dal jsem mu lístek za stěrač a šel nakupovat. Poškozený si mě nechal vyvolat rozhlasem, já se mu omluvil, sepsali jsme to, on mě poděkoval a dostal jsem od něj flašku vína. :-)

                    1 0
                    • krabica  

                      Na parkovišti jsem odřel jedné dámě nárazník na celkem novém Yetym, dal jsem lístek za stěrač, na druhý den mi volala, co se stalo, když jsme jí to popsal, tak se šla podívat na auto a že to nic není, toho by si ani nevšila a řešit to nechce. :-D

                      2 0
                      • Smazaný účet  

                        Lístek za okno = ujetí od dopravní nehody. Neštěstí to dopadlo dobre

                        1 2
                        • zdenal8  

                          Jj. Bohužel je to tak.

                          0 0
                          • krabica  

                            A to tam mám sedět do soudného dne, když se do 100 000 nehlásí?

                            1 1
                            • DDDD  

                              Máš to hodně popletené. V tomhle případě se má VŽDY volat PČR. A lidi jako ty dostali řidičák a jezdí v provozu. Jestli máš i ostatní znalosti podobný, tak to potěž…

                              0 2
                              • scoty  

                                Já bych se teda raději těšil než tížil :-)

                                1 1
                                • DDDD  

                                  Díky za pravopisné okénko Hujere

                                  0 0
                                  • scoty  

                                    Díky za pravopisné okénko, Hujere :-)

                                    7 2
                                    • keymaker  

                                      :-D

                                      0 0
                                    • vaclaw  

                                      Zdá se, že poučující nemá rád býti poučován…

                                      0 0
                                      • DDDD  

                                        Ani ne, jen mě vždy pobaví dementi, co mají potřebu opravovat gramatiku.

                                        2 5
                                        • keymaker  

                                          Pokud neumis gramatiku, neco to o tobe tez vypovida…

                                          1 0
                                          • DDDD  

                                            Sakra, to abych ty dva tituly vrátil :D

                                            1 1
                                            • scoty  

                                              Do Plzně? ;-)

                                              1 0
                                              • DDDD  

                                                Neboj, poctivý z Prahy. Ale chápu, že tobě pro uspokojení stačí poukazovat na gramatiku, která je v příspěvku na BF důležitá. Takový úsměvný životní poslání. Evokuje to estbáckýho domovníka, co mu dělalo dobře práskat na sousedy nevyvěšený vlaječky

                                                0 3
                                                • scoty  

                                                  Ty se v tom komunismu nějak orientuješ. Plzeň beru zpět. To bude starý dobrý VUML

                                                  0 0
                                            • VojtaXY  

                                              Pokud je mas z cestiny, tak je urcite vrat :)

                                              0 0
                                            • zdenal8  

                                              No když to vidím ve svém okolí, tak nějaký titul ještě zdaleka nic neznamená.

                                              1 0
                                        • Vrci  

                                          Mě zase vadí, když dělám chyby. A pokud mě na to někdo neupozorní, budu v tom pokračovat.

                                          1 0
                              • Esi  

                                Kvůli škrábanci na parkovišti volat policii to by bylo super, to mas hned plán na cele odpoledne. Slušný člověk nechá lístek za steracem, sepíše se EU formulář pro pojišťovnu a vyřešeno. Volal jsem policii když mi někdo naboural auto před barakem, na parkovací nehodu poměrně dost. Volal jsem v 7:30 a nehodovka přijela v 11 věděli ze je to banalita na parkovišti a měli urgentnejsi práci. Tak ze za mě je lepší se domluvit. Je to dopravní nehoda bez zranění, s škodou pod 100 000 a bez škody na majetku 3 osoby. Není důvod volat policii.

                                4 0
                                • DDDD  

                                  Pokud je na místě poškozený, máš pravdu. Pokud tomu tak není, jsi povinen volat vždy PČR. To, že tam pak čekáš, je už tvůj problém.

                                  0 2
                                  • J1RKA  

                                    Povinnost oznámit DN policii:

                                    • dojde k usmrcení nebo zranění osoby – je nutné věnovat pozornost i zraněním, která se na první pohled jeví jako bezvýznamná či skrytá – následně z nich mohou být závažné zdravotní komplikace. Pokud máte jakékoli pochybnosti o zranění a jejich vážnosti, informujte raději o nehodě policisty
                                    • dojde k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém z vozidel (včetně přepravovaných věcí) částku 100 000 Kč
                                    • dojde k hmotné škodě na majetku třetí osoby (s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na DN – např. služební nebo půjčené vozidlo, leasing apod.)
                                    • dojde k poškození součásti nebo příslušenství pozemní komunikace (např. svodidla, dopravní značka, zábradlí mostu,…)
                                    • účastníci DN nemohou sami zabezpečit obnovení silničního provozu
                                    • policisty volejte také v případě, kdy se jako účastníci dopravní nehody nedokážete dohodnout na míře zavinění
                                    2 0
                                    • DDDD  

                                      Ano, máš to tu napsaný. Co na tom nechápeš :)

                                      0 1
                                      • J1RKA  

                                        no, ze nemusis vzdy volat PCR, treba u nas ve firme musime ke kazde nehode policiic vola, jednou v zime, jehlej tukanec od toho co nedobrzdil, ja vpodstate jenom zadni naraznik a on trochu vic predek, volal jsem policii a oni, jeto se zranenim, rikam ze ne, popsal jsem to, a oni na ferovku rekli ze nedorazi :D at sito vyridime sami, takze papir vyplneni listu asi 100 fotek :D a jedeme dom

                                        ale asi to bylo snadny protoze < plati ten co tlaci >

                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          Ve firme = majetek 3. Osoby

                                          3 0
                                          • xtonda  

                                            Co nechápeš na tom seznamu od j1rka? Pokud auto řidiče účastnícího se dopravní nehody je firemní nebo na leasing, nebere se to jako majetek 3. osoby.

                                            1 1
                                            • mr.nikdo  

                                              Jenze casto to firma pronajima na leasing. Dalsi majitel.

                                              Leasingovka to dost casto chce. I pojistovna.

                                              I kdyz to PCR nechce delat…

                                              Hadas se s nimi.

                                              Ale tak 80 % – bud nemas vinika anebo se nedohodnes. Loni jsem resil 2 skodni a letos 1. Na svych autech.

                                              1 0
                                • JendaH  

                                  Já se bojím toho, že lístek uletí nebo něco, a pak budu za ošklivé kačátko. Možná by byla zajímavá možnost, kdyby stát umožnil něco jako poslat email majiteli na základě SPZ (email by přeposlal, aby se odesílatel nedozvěděl adresu/identitu majitele). Vlastně se dá ze SPZ zjistit pojišťovna, a pak zkusit napsat jim, jestli je to bude zajímat…

                                  Hmm, mohl bych si natisknout štítky ze štítkovačky (drží lépe než lístek za stěračem) s emailem.

                                  0 0
                              • krabica  

                                Jestli podle toho posuzuješ schopnosti řidiče, tak potěš koště. :-) Tohle je navíc běžná praxe, krom toho, že dost lidí zdrhne úplně. Navíc tady by volání poldů akorát všem zúčastněným přineslo komplikace, o které nikdo nestál, jen DDDD by byl spoko, že měli všichni prudu… :-D

                                0 0
                                • ladys  

                                  Podle průzkumu, PČR by volalo 12% , 6% ujelo, zbytek lístek. Vzhledem k tomu že polovina aut ve městě špatně parkuje hrozí i poškozenému pokuta. To se samozřejmě super schopnému DDDD stát nemůže, ten dodržuje zákony do posledního detailu :D

                                  0 0
                                  • xtonda  

                                    Pokud auto parkuje kde nemá, tak je to jeho vina, neměl tam být.

                                    0 0
                                    • ladys  

                                      Dostanou flastr oba.

                                      1 0
                                    • dědek mohy  

                                      Kamarádovi asi před 2 týdny odřela zaparkované auto ženská v oktávce. Baba zastavila, vylezla ven, zkontrolovala si auto a odjela. Kamarádovi nechal lístek za stěračem svědek s popisem situace i spz auta a svým kontaktem ( vzorný člověk), takže si ji policie dohledala. Kamarád parkoval v zákazu stání. Policie to vůbec neřešila. Alespoň na místě, co bude dál, uvidíme

                                      0 1
                                  • DDDD  

                                    Dělej to jak chceš, ke to tvůj problém. Já ti jen psal, jak je to správně. Pokud někdo orve zaparkovaný auto, je to debil a následky hold musí přijmout. Mohl jít pěšky. Když nemá schopnosti na to, jezdit autem.

                                    0 0
                              • oberleutnant Weiss  

                                Píše že „na parkovišti“, čili tu zřejmě nešlo o dopravní nehodu, ale o škodní událost. Drobný rozdíl, ale z hlediska „ujetí“ docela zásadní. A rovněž z hlediska povinnosti ve vztahu k PČR. Jestli máš i ostatní znalosti podobný…:-)

                                1 0
                  • Jenda  

                    Mě takhle chlápek nabořil dveře na parkovišti, ty u řidiče a já si toho vůbec nevšiml :-) Najednou na dálnici vidím že mi něco vlaje za stěračem a až doma jsem si všiml že to je lístek od toho chlápka. Ná já byl už doma na Kladně, on doma v Berouně ale byl natolik slušnej že dojel na Kladno, sepsali jsme to a cajk. Fakt jsem byl potěšenej férovým přístupem.

                    Pak jsou lidi opačného ražení, rodičům naplálil na dvoře auto nekdo z rodiny spousedů když měli nosič na kola – obtisk přesně seděl včetně zbytků barvy. Když jsem majitelku s tím konfrontovali tak řekla že ona to nebyla že byla na služebce v zahraničí a že fakt neví kdo s tím autem kdy jezdí a jak vůbec víme že to je od jejich auta…

                    0 0
        • Jakobo  

          Fakt netusim, ale jak je to s povinnou vybavou – odrazky na pedalech, mozna zvonek (nevim, co je dnes v CR povinne).

          Rovnez bych se obaval, ze ridic, ktery nehodu zavinil (a je v poradku) to uz davno probral se svym pravnikem a ma nachystane ruzne scenare. Ze cyklistu prehledl ve slunci, protoze nemel odrazky, ze pred krizovatkou cyklista pribrzdil a on si vykladal jako ze jej pousti atd. To je vsechno realne mozne. Jen zalezi, jestli je ridic hajzl nebo ferovy chlap/zenska. Co tady popsal je jeden ze scenaru, ktery muze nastat, pokud je ridic hajzl. Zatimco obet lezi v nemocnici a je rad, ze je rad :-( Uz to zamo je minus pro obet, protoze je proti ridici v casove nevyhode.

          Hlavne ale preji uzdraveni bez nasledku. Jakakoliv hmotna ztrata je proti poskozenemu zdravi zanedbatelna.

          0 0
          • gerrard  

            Já věřím tomu, že když sám nejsi hajzl, tak na hajzla nenarazíš a zatím mám pokaždé štěstí na slušné lidi. Ale to, že je někdo hajzl neznamená, že já musím být taky. Já se srovnávám se svým svědomím ne s cizím.

            1 4
            • JendaH  

              Někdo preferuje svědomí, někdo preferuje výsledek, aby mu třeba nepřišili něco, za co nemůže ;)

              0 0
            • nooski  

              Ta první věta je naivita 4letého dítěte.

              0 1
              • gerrard  

                To je o svete v kterem zijes. Jestli chces zit v osklivem zlem svete, kde je kazdy potencialni svine nebo ve svete, kde je svini minimum a vetsina jsou normalni lidi bez postarnnich umyslu. To nema s naivitou nic spolecneho, to je vedoma volba. ;).

                6 0
                • Jenda  

                  občas se prodraží ale ve valný většině případů to běžný život usnadňuje

                  1 0
    • Smazaný účet  

      Spoj se s právníkem, stačí telefonicky, aby ti dal doporučení, protože PČR se o tuto výpověď bude opírat při dalším šetření a pokud bys pak šel ještě na výslech, tak by nebylo taktické mít v těch výpovědích rozpor. Konzultace s právníkem není kvůli zapírání nebo snad z obavy, že policie bude vyrábět důkazy proti, protože naprostá většina policajtů vyšetřujících nehody jsou normální lidi. SPíš člověk moc nepřemýšlí, jak ho všechno bolí a kváká pátý přes devátý. Je lepší, aby mu s tím někdo poradil. Při výslechu bych se právníkem neoháněl, abys nepůsobil pasivně agresivně.

      Jak tu někdo napsal, policie se bude ptát na okolnosti, které předcházely nehodě (viditelnost, rychlost, silnice, směr..) Těch otázek je nepřeberně. Také dojde na téma výbavy a budou se ptát po zdravotní dokumentaci. Tady záleží, jestli jsi to zavinil ty, nebo řidič. Od toho se budou odvíjet další kroky.

      3 0
      • Johny_r  

        Přesně tak. Bez právníka ani slovo, protože plácnout něco, co policie obrátí proti tobě je velice snadné (a nemusí v tom být zlý úmysl policajta) a ve své pozici taháš vždycky za kratší konec, protože jsi zraněný, ve stresu a v situaci, ve které jsi nejspíš v životě nebyl, zatímco policie vyslýchá každý den několik takových, jako jsi ty. Navíc jsi nejspíš šlušný člověk, který bude mít intuitivní potřebu omlouvat, co se stalo, což je zásadní chyba. Tobě to nepomůže, ale můžeš nechtěně poskytnout důkazy proti sobě (jako řidič, který za tmy přejel opilce ležícího na silnici, ale navykládal policii, že měl zamlžené sklo, tak ho asi neviděl…). Právník je tu od toho, aby tě s čistou hlavou ochránil před tebou samým.

        1 3
        • oberleutnant Weiss  

          Jojo, bez právníka ani slovo, protože i ti právníci musí být z něčeho živi…:-)

          1 0
          • Smazaný účet  

            No, pokud je dotyčný viník, je na místě si samozřejmě promluvit s právníkem. Obzvlášť u nás, kde je právní povědomí snad ještě horší než finanční gramotnost. :) Pokud jen rozštípal kolo a skončí to přestupkem, tak je těch pár kaček za právníka jen malou částkou, která se nebude rovnat nákupu kola, nebo pokutě. Pro ostatní případy – neznáme okolnosti – se to hodí z řady důvodů. Každý ale svého štěstí strůjcem. To jen tak k těm povídačkám o tom, že právníci musí mít, co žrát :))

            0 0
        • gerrard  

          https://hodoninsky.denik.cz/…0161128.html

          Ano takove suliny co s necim neustale musi vyjebavat miluju.

          0 0
          • JendaH  

            Není ten odkaz blbě? Jaký to má souvis?

            1 0
            • gerrard  

              Borec co se popravde prizna, ze mel zamlzene sklo a proto prejel leziciho ozralu a zenska co je ji lino si ocistit vsechna okynka a smete zenskou na prechodu co nevidi to je pro mne jedno a to same. Meli auto ve stavu, ze nemeli jet a stalo to dva lidi zivot. A tady se resi, ze jsou hloupi, kdyz se priznaji, jak to popravde bylo. Totalni absence schopnosti nest zodpovednost za sve ciny. Doporucuju dokument 13 minut https://www.csfd.cz/…nut/prehled/ jak se nekteri dokazou skvele vyrovnat s tim, ze zabili cloveka. Pro nektere hodnota lidskeho zivota nula.

              5 0
              • zdenal8  

                Asi tak. Nemá smysl si cokoliv vymýšlet, může být rád že žije.

                Policajtům říct pravdu co si pamatuju jak to bylo. Něco si vymýšlet je blbost, místo nehody mají zmapovaný, není to určitě první střet cyklisty a auta co řeší, takže si myslím že stejně poznají, kdy jim kecá a kdy říká pravdu.

                1 0
        • jIrI___  

          Ty jsi právník, viď? ;)

          1 1
    • hawrda  

      Není tohle druhy účastník?

      Srážka v 80km/h.

      Cyklista nedal přednost .

      No, hlavne ať jsi v cajku, vsichni děláme obcas chyby.

      0 0
      • keymaker  

        Tvl to musi byt mrda jak svina… :-(

        0 0
        • gerrard  

          Tak zase je to Dacia. :) Ale ten cyklista musí být terminátor.

          3 0
          • liborg1982  

            Taky si říkám, jestli tohle je následek střetu s cyklistou…

            0 0
            • Esi  

              skoro bych řekl že ne, cyklista by šel až do toho okna, ten blatník je promáčknutý v místech kam by snad cyklista ani nijak dopadnout nemohl. Přece jen sedí celkem vysoko a tady je to zmačkané už od kraje

              0 0
              • hawrda  

                Je to střet s cyklistou, foto je z FB ze skupiny Dacia, které jsem členem.

                Takhle jsem dopadl se střetem s cyklistou, jestli by měl někdo zájem, prodám na náhradní díly. — ve městě Rosice, Jihomoravský kraj.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  To asi bude od Kolina kus cesty, ne?

                  0 0
                  • hawrda  

                    Obcas vyjizdime každý mimo svůj rajón.

                    To, ze je někdo z Moravy, neznamená, ze nemůže mít nehodu u Kolína.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      A hned si zaplatil pretah auta zpet na Moravu. Ok, to beru.

                      V pripade, ze jeste neni ukoncena skodni udalost?

                      Ze pokud se dostanou do sporu, muze jit auto na prezkum?

                      To mi moc nesedi. A pocasi vypada mesic zpet – i kvety na strome :)

                      Ale nechtel bych byt kuzi ridice ani cyklisty.

                      0 0
                • Esi  

                  Tak to bych si netipnul, přijde mi ze je to zmačkané hrozne z kraje, čekal bych ze cyklista půjde až na spodek okna

                  0 0
            • Azmir  

              Kdyby to bylo se zvěří, je tam zase všude krev a srst.

              0 0
              • oberleutnant Weiss  

                Ne nutně. Ale ta věc za stěračem (baterka nebo co to je) skutečně nevypadá jako od zvěře…:-)

                0 0
              • liborg1982  

                Spíš, jak by to auto vypadalo po srážce s 200kg jelenem, když jej takto upraví cyklista?

                0 0
                • Azmir  

                  Moderní auta jsou takhle stavěná, aby při střetu s chodcem se plechy snadno promáčkly a absorbovaly co největší energii.

                  0 1
                • hawrda  

                  Co já vím, do jelenu raději nebourat.

                  Na druhou stranu, pro cyklistu jen dobre, do Dachny jako do perin.

                  0 0
                  • zdenal8  

                    No do těch zelenejch jelenů se žlutýma kolama určitě ne.

                    2 0
      • Beekeeper  

        Je to vůbec z toho místa? Kutnohorská, Červené Pečky. Mi to moc smysl nedává.

        0 0
      • Jakobo  

        Jo takhle to bylo mysleno. Zakladatel napsal, ze nedal prednost, ale takhle psane to ma stejny vyznam pro obe strany. Ja jsem pochopil, ze ridic nedal prednost a asi teda to bylo naopak. Mozna i par dalsich nepochopilo jak se mi zda z te rozpolcenosti nazoru.

        0 0
        • zdenek  

          Kdo komu nedal přednost je zásadní otázka, která z úvodního příspěvku vůbec nevyplývá. Pokud měl mít přednost cyklista, tak ještě může být snaha udělat z něj spoluviníka zjištěním přítomnosti alkoholu. Pokud nebyl v kritickém stavu, tak nejspíš absolvoval dechovou zkoušku. Jinak nemusí mít důvod k obavám.

          0 0
    • Micey  

      Hele mam lehce mimobeznou otazku, zakladateli vlakna samo drzim palce, ale poradit nedovedu.

      Nicmene, jak furt ctu ty hlasky jak bez pravnika ani slovo a tak.. jak to presne vlastne funguje? V takovyhle situaci, kdy lezim v nemocnici. Nebo treba vystrelim na nekoho, kdo se mi vloupa do baraku, v noci, volam policajty. Ty prijedou, zas poucka – bez pravnika ani slovo. A pak takovyto “volam svyho pravnika”. Mam kluka co me striha, co mi cepuje pivo, co mi opravuje auto, kolo, hodinky.. ale svyho pravnika nemam, no. Jak to je, to se mam s nejakym pravnikem (advokatem) predem dat dohromady kdyby neco, nebo mate v mobilu cisla na nejaky nonstop pravnicky sluzby, nebo jak? Mam dojem ze kdyz to clovek potrebuje, uz je asi pozde, zejo:)

      0 0
      • DDDD  

        Min. DAS má nějaký produkt, kde si právní pomoc můžeš předplatit. Jak to funguje netuším, občas někde vidim jejich reklamu. V rodině mám 2 advokáty, tak se případně starají ti :)

        0 0
        • mais  

          DAS je bezva služba – prodji si net – většinou poradí zaplaťte náklady na právniky jsou větší…

          0 0
      • liborg1982  

        „Odmítám vypovídat.“ Pak máš čas to řešit.

        1 0
        • Lišák  

          vystrelim na nekoho, kdo se mi vloupa do baraku, v noci, volam policajty.

          Policajti přijedou a Ty řekneš: „Odmítám vypovídat.“

          Takhle nějak?

          3 0
      • Kacko  

        Většina právníků nebo advokátů má nějakou specializaci. Je tak dobré najít toho co rozumí danému problému a je někde z okolí. Ideální je obrátit se na Českou advokátní komoru nebo využít služeb jako je DAS.

        Určitě doporučuju i autorovi se na právní pomoc obrátit, často stačí i poradenství.

        Jak píší ostatní udělá to velký rozdíl a pomůže vám to. Vůbec nevěřte těm co píší opak, to že vám někdo nedá přednost neznamená, že máte vše v kapse a při trvalých následcích vám je bude protistrana hradit.

        2 0
        • zdenal8  

          Jenže tady je to s tou předností zda se opačné, tak nemá nic v kapse ani s právníkem. Maximálně bude mít v kapse navíc fakturu za právníka a jestli k tomu patří i ta fotka ty Dácie, tak od pojišťovny fakturu za totální škodu (- cenu zbytku auta).

          0 0
          • DDDD  

            Tak tohle většinou kryje pojištění odpovědnosti, to už snad má dneska každej v rámci pojištění domácnosti. Jen to chce zvednout limity plnění, ale tady asi i ten základ pokryje totálku Rumuna…

            0 0
      • gerrard  

        Prosimte u vetsiny beznych dopravnich nehod pravnika fakt nepotrebujes. Dokonce tam ani nepotrebujes policajty pokud nepotkas blba. Kdy ma smysl chtit pravnika nebo odmitnout vypovidat, tak v situacich ohledne zavaznych trestnych cinu (vcetne dopravnich nehod se zranenim nebo umrtim) nebo v okamziku kdy nevis o co jde. A nemusis to udelat nejak proklamativne, ale jenom se omluvis, ze se na ted necitis.

        0 1
        • Kacko  

          U dopravní nehody auto + auto to nepotřebuješ protože jsou to plechy.

          Když srazí auto tebe, nejde jen o plechy a hrozí trvalé následky, tak stojíš ty proti své pojišťovně a proti pojišťovně řidiče. Nikdo ti případné následky nedube chtít platit.

          A minimálně hodina poradenství s advokátem, které vyjde nejhůř na pár tisíc (někdy je zdarma) ti pomůže se v situaci zorientovat a mít jistotu, že po roce když ti doktor trvalé následky uzná nebudeš zklamaný.

          Já se třeba rozsekal sám v zahraničí, mám zákonné zdravotní plus jsem měl připojištění na rizikové sporty. Ty pojišťovny se mezi sebou hádali kdo co zaplatí. V jednu chvíli to vypadalo, že část budu muset platit já atp. Nakonec jsem zaplatil 3 tisíce za poradu a to mi ušetřilo 15tisíc co po mě chtěli.

          Bohužel jsem se neporadil hned a tak jsem si nepohlidal aby v lékařské zprávě bylo vše, včetně vykloubenych palců. Dali tam jen zlomeniny atp. V moment kdy mě pouštěli z nemocnice jsem prostě tohle neřešil.

          Paradoxně ty palce mě zlobí nejvíc a přestože po roce doktor trvalé následky uznal, tak nemám na nic nárok protože to nebylo v původní zprávě. Přestože ty vykloubené prsty mám na videu z nehody atp.

          Ta hodina s advokátem mě dost věcí naučila, vysvětlila atp. Určitě se to v té situaci hodí. Není třeba hned řešit soudy.

          2 0
        • DDDD  

          Jak se prosím pozná, že to není blb. Naprosto běžná praxe je nehoda bez PČR, viník na místě vše uzná a následně tvrdí opak. Mnohdy je dokazování složitý a poškozený si opravu může zaplatit max sám. Stejně tak, když tam bude PČR a potkáš idiota, který nehodu odmítá nahlásit na pojišťovnu, tak ti nezbyde než si opravu zacálovat sám a čekat/tlačit na protistranu, aby to udělala. Oboje osobní zkušenost, oba případy ihned po nehodě plno keců jak je to mrzí a že všechno rychle vyřeší. Druhý den ignorace.

          3 0
          • virtualcop  

            Tohle je bohužel pravda (potvrzená čím dál častějš, a od lidí, co v tom přímo dělaj – policajti, pojišťováci, servismani…).

            Já bych byl samozřejmě rád, pokud by svět fungoval na základě čestnosti, spravedlnosti a férovosti i jednotlivců, třeba i pri „banálních“ nehodách, kde se ničej jen plechy a škoda není tak vysoká. Jenže bohužel – posledních pár let všichni (co s tím mají co společného) potvrzují, že férově a čestně se dokáže dnes chovat jen minimum lidí (jsou schopni přijmout následek či svojí „vinu“) a postavit se k tomu čelem (vyřídit něco, zaplatit, aktivně se do věci zapojit a přiznat svoji vinu a následně nést následky).

            Bohužel trend poslední doby je takovej, že i „slušní lidé“ z pohledu optiky práva (žádne problémy, žádní „vybodovaní“ a problémoví řidiči s mnoha záznamy) se v případě nehody, kde je vinna defakto jasná, snaží dnes v celém procesu svoji vinnu zpochybnit, zlehčit, používat obvyklé obstrukční a zdržovací taktiky a někdy i hrotit situaci tak, že v konečném výsledku to je víc starostí i peněz, než při dobré domluvě a vzájemné „spolupráci“ všech zúčastněných.

            Bohužel – setkání s opravdu „slušným“ viníkem nehody, který sklopí uši, řekne si „jsem vocas, posral jsem to, půjdu tomu čelem…“ je dnes spíše raritou, než obvyklostí…

            2 1
            • DDDD  

              Tak ona tomu nahrává i dost mizerná legislativa. Naprosto nechápu, když mám protokol od policie, proč pojišťovna neplní a čeká na nahlášení nehody viníkem.

              Stejně tak je absurdní vyplňovat nějakej cár papíru, teda formulář o nehodě, který vlastně nic neznamená.

              Naopak legislativa neřeší pijavice jako lovce nehod, kde se jim v nějakým nátlaku dost lidi v šoku upíše.

              Pak se prostě PČR nemůže divit, že je voláš k banalitám (teda škodám do 100k). S jejich protokolem o nehodě už uděláš mnohem víc jak s nějakým umaštěným formulářem.

              Ale Kupka radši bude řešit cyklisty a jejich 1,5m, než by dělal něco užitečného

              2 1
              • krabica  

                Pokud viník nenahlásí nehodu, můžeš to na jeho pojišťovně nahlásit i ty.

                0 0
                • mais  

                  to je bezva, někdo mi udělá škodu a já si mám náhradu vyběhat…myslím, že v tu chvíli by měl být i čas poškozeného, co tomu věnuje placen sazbou jeho průměrné mzdy a hned by byl problém vyřešen.

                  1 0
                  • krabica  

                    V dnešní době je to na pár minut. Co holt naděláš, když narazíš na idiota…

                    0 0
                  • zdenal8  

                    No i pokud si poškozený, tak se stejně musíš na tu pojišťovnu přihlásit. Oni se ti sami neozvou aby řešili škodu.

                    1 0
                • DDDD  

                  Nevím jak dnes, před 2 lety to musel udělat viník. Bez jeho nahlášení pojišťovna neplnila. Já to samozřejmě na svoji nahlásil. A pochybuju, že je to dnes jinak

                  0 0
                  • Vrci  

                    Je to jinak, pouze pokud viník uzná svoji vinu na tom prohlášení s obrázkem od pojišťovny (EU formulář) nebo pokud ho za viníka označí policie. Některé pojišťovny nabízí i vyřízení nezaviněné neshody, kdy předáš všechno svojí pojišťovně, to to proplati servisu a pak to vytáhne z pojišťovny viníka nebo ČKP. Dobrý v případě, že tvůj servis není smluvním servisem pojišťovny viníka.

                    0 0
                    • DDDD  

                      Před 2 lety to rozhodně jak píšeš nefungovalo. Máš osobní zkušenost, že při nesoučinnosti viníka to tak funguje, nebo jen vaříš z vody?

                      0 0
                      • krabica  

                        Třeba tu jsou postupy u Kooperativy, v podstatě je jedno, kdo z těch dvou to nahlásí…

                        1 0
                      • Mikikuba  

                        Mam stejnou zkusennost. Vinik musel nahlasit.

                        0 0
                      • Vrci  

                        Je práce u autorizovaného servisu a dealera aut se zkouškami vázaného zprostředkovatele pojištění dostatečná osobní zkušenost? Pokud ano, tak ji mám. Pokud ne, tak nemohu sloužit :-(

                        0 0
          • mr.nikdo  

            To jsou aspon lhari.

            Nekdo mi popisoval situaci, pani pred nim naprala auto na parkovisti. Rika ji – tak jdeme resit.

            Podivala se, pokrcila rameny… To je dnes po 3.

            A odjela.

            1 0
            • Esi  

              Skočil bych do auta jel za ni a zavolal policajty, toto už je ujet od nehody

              1 0
              • mais  

                Jenže tohle je skoro běžná situace – řada lidí tě ještě seřve, co si dovoluješ se ozvat… super zážitek je, když ti někdo orve dveřma dveře a chceš to s ním řešit a on ti jen zamumlá „se nepo*er“ nasedne a odjede.

                1 0
                • xtonda  

                  Pokud ten odřený parkoval jako druhý a nenechal tam dost místa, tak logicky jeho problém.

                  0 1
                  • mais  

                    mimochodem víš o tom, že šířka parkovacích míst je i dneska podle cca 35 let staré normy? takže bez ohleduplnosti na 90 procentech správně zaparkovaných aut v kolmém státní s dnešními auty máš šanci orvat sousedovi auto, zvlášť pokud vedle sebe stojí kompakty a větší auta.

                    1 0
                    • xtonda  

                      To je zase problém těch co si kupují obří krávy a nacpou se s tím někam kde na to není místo.

                      2 1
                      • krabica  

                        Hlavně by normy měly reflektovat zvětšování aut. Třeba Oktávka se rozšířila za 4 generace o cca. 10cm…

                        1 0
                        • Jáchym 1  

                          To je jeden úhel pohledu,a já ho schvalují,ale zároveň vídím i to,že se touto úpravou zruší cca 10 míst ze 100.

                          Bydlím 35 let v Brně Bohunicích.Za tu dobu se zde žádné nové byty nestavěly,ale parkovacích míst se vytvořilo XXX a stejně to nestačí.

                          0 0
                          • krabica  

                            Tam to znám, radši se odstěhuj. :-) Už jsem na toto téma někde tady diskutoval a řešit to lze, ale nikomu se to nechce platit… :-D

                            0 0
                            • krabica  

                              Stejně se, s nástupem elektroaut, blíží doba, kdy vlastnictví auta a jeho parkování ve městě, bude spíš luxusním výdobytkem…

                              2 0
                              • tomxxx  

                                Ja jsem zvědav jak se to bude řešit. Ještě před 5lety se dělaly zasuvky v garážích, teď se kvůli bezpečnosti přestalo.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Jak by jste to chtěli řešit? U nás se staví bytovka a parkovací stání 500t podzemní garaz 800t.

                                  To ze si někdo nárokuje i 4 parkovací místa u jednoho panelákové bytu?

                                  V Německu byly v rezidenčních čtvrtích všechna místa přesně na jméno.

                                  0 0
                                  • ladys  

                                    Trochu mimo…

                                    Hasiči nechtějí povolovat nabíjení

                                    0 0
                                    • DDDD  

                                      Hasiči můžou max motat hadice. Jejich legislativci zaspali dobu a zase tak moc do toho kecat nemůžou. Naopak mají už pár let řeči o tom, jak už mají připravenou novou právní úpravu.

                                      Spíš bude brzo problém, že nebude kde tu elektriku brát.

                                      0 3
                                      • ladys  

                                        Víš o tom úplné hovno…

                                        1 0
                                        • DDDD  

                                          Asi jo, těch 300+ postavených nabíječek v rámci našeho korporátu je málo. Víc jak polovina v podzemních garážích. Tuhle trapnou diskuzi jsme vedli před 2 lety, kde jsme zjišťovali možnosti a omezí. Takže jo, vím o tom hovno :)

                                          Mimochodem, postavit si 22kW je sranda, ale že je skoro stejně snadný postavit i 100kW+ je trochu děsivý. Takže kde máš ty hasiče? Pořád motaj hadice a realita jim trochu utíká.

                                          1 1
                                          • ladys  

                                            Podle ředitele korporatu PRE je tam problém a nestaví je. To je informace z minulého týdne. Na podrobnosti jsem se neptal, ale chystala se změna vyhlášky řešící technické parametry budov. Pokud jste to řešili, tak by jsi měl vědět, že pro každý objekt se to řeší zvlášť… Bez PBŘ a souhlasu HZS si ani neprdnes…

                                            No je to hrozná sranda, někdo to rok projektuje,pak tam někdo postaví trafostanici zakabekuje a někdo tam práskne boxík… I podle nízkých čísel nainstalovaných nabíječek to není taková sranda. A kolik Vás na tom pracuje? To bude asi dost ztrátové…

                                            0 0
                                            • DDDD  

                                              Tak když už tu píšeš ty moudra. PBŘ je ti úplně ukradený, nabíječky PBŘ neřeší a nijak se instalací nemění.

                                              Vyhláška se chystá několik let, ale to je tak všechno. Nic se reálně neděje.

                                              Nám to dělají vytendrované firmy, nemáme to na kšeft, interní použití.

                                              Problémy muže mít PRE různý, bez bližšího detailu je to o ničem.

                                              0 0
                                              • DDDD  

                                                Edit, vliv na PBŘ má, napojuje se na centrál/totál stop, který PBŘ řeší.

                                                0 0
                                          • mais  

                                            A proto třeba Jaguar dává teď doporučení, aby jejich BEV byla parkována mimo budovy na bezpečných místech – je nějakej problém s ESS a moc neví co s tím, ale jinak samozřejmě hasiči jsou trubky.. ti „pitomci“ jak si o nich nejspíš budou akorát ti, co budou řešit problém, co vy nedomyslíte…

                                            1 0
                                            • DDDD  

                                              Jasně, Jaguar je super autorita. Sakra díky za info.

                                              Hasičům v tomhle ujel vlak o několik let, takže jo, jejich legislativci jsou fakt trubky.

                                              Mimochodem, nedávno Na Bělehradské v podzemní garáži dostupné jen autovýtahem jeden BEV hořel a žádná katastrofa, jak tu pár lidí předpovídá, nebyla.

                                              Riziko není ani tak nabíječka, ale samotný BEV, ať už volně stojící nebo na nabíječce.

                                              0 0
                                              • mais  

                                                Ano nabíječka není nic než řízená zásuvka, v lepším případě s nějakým IGBT – problém je častá naprostá absence funkční bezpečnosti BEV podle ISO 26262 – aneb řada věcí se udělala rychleji, než legislativa, nicméně hasičům vlak neujel. – Jaguár je toho nejspíš jen důkazem, že podcenili něco nebo nedomysleli něco v kroku HARA podle ISO 26262

                                                A hořela na Bělehradské trakční baterka, nebo hořelo něco mimo jako třeba vozidlový rozvod napájený z 12V? Ono třeba v případě průniku požáru zvenku podle i základní ECE 100 musí baterka BEV odolat dvacet minut asi 20 cm (ten údaj si nepamatuju – odhaduju podle světlé výšky vozidla) nad kaluží hořícího benzínu. Pokud chceš nadávat na to, jak hasiči zaspali, tak si pročti předpisy IATA o přepravě, skladování a manipulaci s Li bateriemi.

                                                Ohledně hasičů – ono se jako bezvadně prosazuje, že potřebuješ zátopnou káď na baterku, že by měla být součástí hasicí patrona s hasivem xy, když proti je našeptávač nejmenovaný „populárizátor a propagovatel elektromobility“ působicí v ČR, co říká, že to není potřeba, že stačí dát zábranu proti směru větru…

                                                0 0
                                                • DDDD  

                                                  Co hořelo přesně nevím, jen jsem to zaznamenal. Za mě nejhorší varianta, BEV v podzemí a pouze autovýtah.

                                                  Hele mě je vlastně jedno co kdo zaspal, jen reaguju na to, že je hroznej problém udělat v garážích dobíjecí stanice. Dneska je to brutálně snadný, pokud máš dost kapacity, tak jen instaluješ na nabíječky, kabeláže, nějaký rozvaděč a napojíš na MAR budovy. Nikoho se nemusíš ptát, nevyžaduje to ani ohlášku (řešení v rámci ČR na několika budovách tj. Dotaz šel na různý stavební úřady a stejná odpověď). Takže bláboly, jak to hasiči zakazují mě celkem baví. Bavíme se pořád o garážích.

                                                  Problém není o dobíjení, ale jak jsem psal, o samotném parkování. Dneska reguluješ LPG a CNG, ale BEV si do baráku pustíš a legislativa to neřeší.

                                                  To co má Jaguár má obdobně i Porsche a asi to bude podobný i u ostatních. V principu půjde jen o klasické vycouváni z případné žaloby, klasicky my na to upozornili…

                                                  0 0
                                                  • mais  

                                                    dokud nehoří trakční baterka je to stejný, jako benzínový/nafotvý auto, kterýmu hoří 12V – takže tvoje irelevantní obava.

                                                    Problém v dobíjení je – pro BEV je nejrizikovější fáze dobíjení – ale to neva, jsi uživatel, baterkám nemusíš rozumět..

                                                    0 0
                                                  • DDDD  

                                                    Zajímavý, že najednou víš, co hořelo :)

                                                    Rizikový pro BEV je dobíjení pouze teoreticky, nejrizikovější je poškozená baterka. Projdi si celosvětové statistiky, kdy opravdu BEV začal hořet, ne jen poučku na papíře…

                                                    0 0
                                                  • mais  

                                                    stačí 13 letá zkušenost s baterkama NMC, LTO, LiFePO a jejich vývojem do dynamických i statických aplikacích, abych o tom mohl něco psát na bike foru?

                                                    0 0
                                                  • ladys  

                                                    Tím že to tam nainstalujete můžete změnit požární třídu objektu a že neřešíte jak se bude požár zdolávat a jak to auto dostanou ven je celkem prdel. Pokud to neřešilo opůvodní PBŘ.

                                                    S HZS to očividně neřešíte, děláte na to vůbec nějaký projekt? To by se měl alespoň projektant dotázat.

                                                    0 0
                        • tomxxx  

                          Spíš by taky lidi měli reflektovak, kde bydlej, a kde budou parkovat. Kdo si koupí GSL a parkuje hlavně na ulici v přeplněném centu, je jednoduše pyca.

                          0 0
                        • Esi  

                          Hlavně oktávka se rozšířila o 10cm ale za tu dobu se její uživatele rozšířili v lepším případě minimálně o další 10cm

                          0 0
                        • oberleutnant Weiss  

                          No jo, normy. Ale – přibývá lidí, přibývá aut, ovšem toho místa nějak ne a ne přibývat. Tohle jenom normy nevyřeší…

                          1 0
                        • orm  

                          Reflektuji, ale pak pri rekonstrukci ulice zmizi par mist a brno autem se z toho na webu muze podelat.

                          0 2
    • Tomi.B  

      téma nečekaně narůstá tak to vezmu takto:Já si nic nepamatuji nedokážu si vybavit co jak kdo kde! nikdy jsem takovou situaci nezažil netuším co mám očekávat. Z toho malá co sem se dozvěděl od sestřička je že jsem nedostal přednost údajně a bum vrtulníkem do HK.

      2 0
      • vrazdit  

        No pěkně teda… Hlavně se co nejlépe uzdrav, zbytek se nějak vyřeší…

        5 0
      • DDDD  

        Vzhledem ke stavu stačí odmítnout vypovídat a počkat na šetření nehody PČR. Na právníka je času dost, spis se uzavře až po ukončení léčby.

        Jestli si poškozený (píšeš, že si nedostal přednost), tak řidiče nejspíš obviní z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti a konzultace s právníkem bude potřebovat spíš on. Ale to je v týhle chvíli jen spekulace a je nesmysl to teď řešit.

        4 0
        • Esi  

          Tak zrovna v tomhle případě bych se poradil s právníkem i jako poškozený abych vyrazil z pojišťovny co nejvíc peněz, podle fotky s tou zevní fixaci to bude na dlouho.

          0 3
          • DDDD  

            Ano, ale ne teď z nemocnice. Na tohle má čas příštího min. půl roku.

            A pokud jde o to vytřískat co nejvíc, nejdřív musí být viník nějak určen a pravomocně potrestán ( soud, zastavení trestního stíhání…) . Pokud to bude řešit trestně právní soud, tak ten většinou nemajetkovou újmu neřeší a odkáže tě na občansko právní spor. Majetkovou újmu mu bude plnit jeho pojišťovna.

            0 0
            • ladys  

              Pokud by měl čekat na pravomocný rozsudek, tak to může trvat roky. To už by měla dříve plnit pojišťovna a to i nemajetkovou újmu, obsahuje to každé pov. ručení. Na občanskou právní spor vůbec nemusí dojít, pokud nebude požadovat plnění nad rámec pojistného…

              0 0
          • ladys  

            Co dostane od pojišťovny je pevně dané.

            2 1
      • iron.hide  

        Prajem rychle uzdravenie bez nasledkov

        2 0
      • Jakobo  

        To uhli taky nic nevydrzi :-)

        Take preji rychle uzdraveni!

        2 0
        • Vrci  

          Tím uhlím myslíš uhličitan vápenatý v kostech?

          0 1
      • Ales007  

        Hodně štěstí a brzké uzdravení, chlape! Měl jsem před rokem téměř na den přesně taky nehodu s osobákem, ale proti Tobě jsem dopadl ještě hodně dobře :-(

        2 0
      • Mikikuba  

        Máš zlomenou stehenní kost? a tohle je závěs teprve?Je to špatně vidět.

        0 0
    • rumik  

      Hlavně doufám že jsi nezastavil někde na škopek…

      1 0
      • jIrI___  

        To někdo, kdo jezdí na silničce, fakt dělá? Tady v okolí je to spíše výsada cyklostezkových bikerů, sportovci dávají spíše expresko a dortík.

        5 1
        • Radek Broz  

          Jestli ještě někdy vkročíš do Itálie, upálej tě.

          https://www.youtube.com/…/8SDiqKM3UlI

          2 0
        • mais  

          Dneska jsem jel kolem mini pivovaru a všude samá silnička nechceš mi tvrdit že jeli do pivovaru na kafíčko a dortík že ne?

          1 0
          • Lišák  

            Ty seš tady novej? :-)

            1 0
          • Nachtlauf  

            To jako vážně se žiletkáři picnou a pak valej dál? A nepijou tam jen nealko?

            Udivuje mě to, taky jsem vždycky zažil nalitý jen lidi na cyklostezkách.

            0 3
            • Lišák  

              Dát pivo na žízeň a picnout se je trošku rozdíl. :-)

              0 0
              • Nachtlauf  

                No, soudím podle sebe = piju zcela minimálně párkrát v roce a na slunci a při fyzické únavě mi opravdu stačí 1 desítka a už ji cejtím v hlavě. Pro mě 1 alko-pivo není „na žízeň“. Leda na vandru, a to jdu pěšky a sám mimo silnice.

                1 0
                • Lišák  

                  To je právě ono. Protože piješ naprosto minimálně, tak cítíš jednu desítku. Znám jednoho, co standardně nepije a když si občas dá dvojku vína, tak se mu plete jazyk.

                  0 0
                  • Nachtlauf  

                    A proto se divím – standardní žiletkář je pro mě člověk, co chrtí kiláky a na pivo jde bez kola, protože při švihu prostě alkohol v hlavě mít nechce.

                    6 0
                    • Lišák  

                      Asi ne každý. Můj bývalý kolega, bohužel už po smrti, jezdil Moravský pohár, často na bedně, jezdil i závody v Rakousku. Když jsem jeli spolu, tak se to bez piva neobešlo nikdy.

                      0 0
                      • Nachtlauf  

                        Chápu, že takový člověk se „vyskytne“, ale hromadný „výskyt“ pivopičů na silničkách? Vždyť je to v provozu a „vo kejhák“.

                        Ale asi jsem i ve svých 44 letech furt ještě naivní, co se týká zodpovědnosti u lidí, kteří sportují v tak nepřátelském prostředí jako jsou silnice.

                        Ps.: Já taky jezdím na silnicích, ale z 99% v noci.

                        0 0
                        • mais  

                          Hele k tématu – tady kolega- doufám, že se brzo uzdraví a bez následků měl smůlu. Co mám známé chirurgy a dělají i pohotovosti, tak říkají, že tak třetina lidí co je od bouraček je pod vlivem a jsou to stavy, že v deset ráno vozí lidi, co nemají zbytkáč, ale už ráno chlastali, takže si nedělám iluze, že to vypadá mezi cyklisty jinak, zejména když vidím, jak jsou tady všude kolem obalené hospody koly

                          1 1
                          • Nachtlauf  

                            Dost smutný. :( V mém chápání tenhle sport s alkoholem nejde dohromady. Že to v době před našimi dědy viděli cyklisté s tím pitím jinak, to chápu, ale dneska je to pro mě nepochopitelný ris­k.

                            2 1
                            • BikerM  

                              Dost smutny?? Jakoze si nekdo da svih treba 120 km, nekde na kilcu da dve pivka a hezky se vyjede domu.. Je smutny? :)

                              0 0
                              • mais  

                                Dokud nikomu nic neuděláš, tak je to tvoje věc, když někomu něco uděláš, nebo se k něčemu připleteš, tak holt musíš zatnout zuby a přijmout minimálně spoluvinu, pač jsi po dvou pivech na to neměl lézt

                                2 1
                                • ladys  

                                  Dvě desítky, to nemá na nic vliv. Pokud již člověk není urvaný ze samotné jízdy, pak je to blbě. Stačí se kouknout jaké jsou limity alkoholu jinde…

                                  1 3
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    1 2
                                  • mais  

                                    Jasně v ůrzných máš limit alkoholu nenulovej, ale podstupuješ riziko, že když se k něčemu připleteš (i nezaviněně), tak je alkohol přitěžující okolnost, jinými slovy se stáváš často spoluviníkem, pojišťovna krátí plnění, pokud něco způsobiš prodlužuje se trest atd (takže když už vyprávíš A, že je limit nenulovej, tak musíš říct, že je k tomu taky to B, co ti píšu) – defacto to samé, co jsem napsal o stavu v čr – dokud se k ničemu nepřimotáš je to jen tvoje věc, když se k něčemu přimotáš, tak holt musíš s alkoholem zatnout zuby a přijmout zodpovědnost…

                                    2 1
                                    • Barak  

                                      To je taková urban legend. Pokud máš alkohol, dojde k nehodě, za kterou nemůžeš, automaticky to neznamená, že jsi kvuli alkoholu viník. Samozřejmě dostaneš flastr za chlast, nikoliv ale za nehodu.

                                      0 1
                                      • mais  

                                        Ok – je to urban legend, že jsi to slyšel, že je to urban legend, nebo je to urban legend, že Ty – Brak z BF, jsi ochoten garantovat vlastními penězi, že pokud někomu v takovém případě zkrátí pojišťovna plnění, že to doplatíš?

                                        Když jsem to řešil teoreticky se svým právníkem, tak jsem dostal radu: „myslím, že za ty případné komplikace ta sklenička nestojí“

                                        1 0
                                      • Vrci  

                                        Můžeš dostat i spoluvinu vyjádřenou v procentech. Asi to nedude víc než 50 % , ale mít na triku 30 % ze škody na masce, světlu a oknu třeba z Q7 nebo Ska od MB bych opravdu nechtěl.

                                        0 0
                                      • Barak  

                                        Jsou pron tebe vyjádření soudu a platny zákon jako dostatečný důkaz?

                                        Michas 2 věci dohromady. Jedná věc je určení, kdo je viník nehody. Druhá je pojistné plnění, kde te pojišťovna kvůli chlastu zkrouhne na plneni bez ohledu na to, jestli jsi viník nebo ne.

                                        0 0
                                        • mais  

                                          Ne mě zajímá reálný postih (tedy to, co bolí a tam se v případu sčítá to, co právo (vina atd) a zároveň i nákladovost incidentu – to co tě to bude reálně stát (tedy pojistky atp)) – je třeba si reálně přiznat, že pro většinu lidí je mnohem větší postih finanční újma než nějaké zákony, pokud nejdou natvrdo za katr nebo nejsou profesní řidiči a přijdou o noty.

                                          0 0
                                          • Barak  

                                            To je v pořádku, každého věc. Jen jsem reagoval na to, co jsi napsal:

                                            tak je alkohol přitěžující okolnost, jinými slovy se stáváš často spoluviníkem,

                                            Tohle prostě není pravda zbhlediska zákona.

                                            Kazdopadne, s temi naklady, realne financne zahucis mnohem vic, urci-li te soud jako vinika. Takže kromě samotneho trestu od soudu je to dost důležité i kvůli plnění od pojišťovny. Jak za povinné ručení, tak za havarijní. Nedej bože, kdy zničit ještě pár zaparkovanych aut např.:-)

                                            0 0
                                    • ladys  

                                      Bavíme se o dvou pivech(desítkách nebo Plzeň), tam není co řešit ani v ČR… Kdo dá pět, tak má smolíka pokud se něco stane.

                                      0 0
                                      • mais  

                                        hele to je kus od kusu jsou lidi, co dvě desítky položí, Plzeň má tuším 4,4 procenta alkoholu to je 40 ml na dvě piva – to máš reálně 2 velký panáky nějaký 40 procentní lihoviny, když to do sebe naklopíš rychle do rozpumpovanýho těla, tak já už bych třeba do toho nešel – ale každej jsme holt jinej

                                        1 1
                                        • ladys  

                                          Desítka má okolo 4 procent , to měla kdysi i Plzeň. Porovnávat vypití dvou piv a kopnutí dvou panáků je jinej sport… Rozpumpovaný si fakt pivko nedávám, v průběhu intervalového tréninku by mne to popravilo. Ale představ si, že se organizují akce, kdy musíš na startu běhu kopnout panáka a pivo :D

                                          0 2
                                          • mais  

                                            Kvůli tomu jsem si tu plzeň našel a má těch 4,4 procenta, dřív měla myslím 4,8 nebo 5,2 – netuším. Dvě piva a dva panáci jsou to samé, záleží, jak rychle to do sebe nakopeš.

                                            O těch akcích vím, u nás se kdysi dělaloatour de koupák, spočívalo to v tom, že byla trasa asi deseti koupališť a závodníci na každém museli dát pivo, celkem to bylo asi 50 km – a jezdilo se to po silnici a za provozu, rozhodně nic chválihodnýho…

                                            0 1
                                            • J1RKA  

                                              Tak u nas 60nakole, 5km beh a v cili 1,5l piva v petce :D utnul to bohuzel covid, byl to dobrej zavod.

                                              0 2
                              • Nachtlauf  

                                To „smutný“ platilo na tu informaci o lékařích a 1/3 lidí z nehod, co mají nějaké promile při příjezdu na chirurgii.

                                A ano, i když tu asi na*eru x lidí – když na 120 km švihu dá žiletkář před posledními 20 km někde v hospodě 2 normální alko-piva a pak ještě vleze na silnici do provozu a „vyjede to“, tak je nezodpovědný a je smutný, že to tak dělá.

                                3 2
                                • kubad  

                                  a teď si představ že ve většině civilizované evropy je to legální

                                  1 0
                                  • DDDD  

                                    I tak, kde je to legální to nese svoje rizika.

                                    1 0
                                  • Nachtlauf  

                                    Myslíš, že nevím, že to je ve spoustě zemí v nízkých množstvích alk. v krvi legální?

                                    Legálnost nízké hladiny chlastu za řídítky / někde i za volantem / je klasická ukázka lobbingu vinařských/pi­vovarnických apod. skupin u poslanců.

                                    To, že je to do nějaké úrovně alk. v krvi někde legální, není absolutně argument pro to, že to je správné nebo rozumné.

                                    A pokud bych měl kývnout na legálnost u nás v ČR – pak pouze mimo silnice. Na silnici netolerovat ani desetinku promile.

                                    A ne – nikdy jsem pod vlivem neřídil, ani auto, ani kolo.

                                    1 2
                                    • kubad  

                                      píšeš jako bys nevěděl, tak určitě víš že hladina alkoholu do 0,3 promile dokonce zlepšuje reakce

                                      tím nijak za alkohol za volantem nelobuju.

                                      člověk by měl vědět co s ním alkohol dělá a podle toho se chovat, tím bych to uzavřel.

                                      2 2
                                    • ladys  

                                      Sice to nejsi schopný na 0,1 změřit, i kalibrovaný měřící přístroj má větší toleranci. Bydlím na jihu Čech, a žádný problém s cyklisty jsem nezaznamenal a to si pivko určitě dají.

                                      Někdy je člověk jak v autě nebo na kole vlivem jiných věcí podstatně nebezpečnější než po dvou pivech. Na to stačí manželka :D

                                      1 0
                                      • mais  

                                        Jo kdyby si začal měřit v Třeboni alkohol u cyklistů – zlikviduješ tam turistiku

                                        0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    1 2
                            • mais  

                              Realita – co myslíš, že se děje když jsou reklamy takovéto: „mapa stezek – Moravské vinařské stezky – Cyklisté vítáni“

                              nebo co tohle: http://www.podorlickapivnicyklostezka.cz/

                              nebo tohle: https://www.e15.cz/…vary-1382111

                              za mě je naprosto systematicky vytvářena a komercí podporována „alkoholová cykloturistika“ samozřejmě, nemusíš si dát nic, můžeš si dát jedno malé, nebo nealkoholické…ale buďme realisty, o co jde při splouvání řek většině křiklounů a o co jde řadě lidí, co v bandě vyrazí na takovéhle stezky..

                              1 0
                              • Nachtlauf  

                                Jak jsem psal výš – na cyklostezkách jsem to viděl, ale u silničkářů bych to nečekal, protože silnice s auty je prostě nebezpečnou zónou.

                                1 1
                                • Flip1111  

                                  Cyklostezky jsou často nebezpečnější než silnice 1. třídy…malé děli, psi, bruslari, důchodci na silných strojích, opilí lide :), nepřehledné úseky, absence jakýchkoli pravidel…

                                  3 1
            • mais  

              Vím já? dokud jsem pivo pil, tak jsem si dával na kole tak max třetinku, prostě mi pak nejely nohy, ale já jsem nikdy žiletkář nebyl, neb jsem si na silnici na kole připadal, připadám a vždy budu připadat jako holub na střelnici

              2 0
      • BikerM  

        A kdyby se zastavil, ale nehodu nezpusobil tak co? Nerejpu, jen se ptam.

        0 0
        • rumik  

          Tak za ním bouračka nejde, ale bude mu razantně krácena pojistka či odškodnění. Některá pojišťovna je schopna zkrátit celou.

          3 0
    • Nachtlauf  

      Přeju rychlé uzdravení a co nejmenší obtíže s řešením nehody.

      Ať ti to zase brzy jezdí ;)

      2 0
    • rasto  

      ahoj, přidávám se s přáním pro brzké uzdravení!

      jestli je viník řidič auta, náklady na léčbu a vyspravení/ náhradu kola Ti půjde z jeho povinného ručení. určitě zkontaktuj právníka. pojišťovny rády započítávají amortizaci (ačkoliv Ústavní soud rozhodl o neoprávněnosti amortizace). pouze právník Ti zaručí, že dostaneš 100% nákladů zpět. i něco navíc, na co by Tě nenapadlo se ptát. např. na zdravotní újmu. není žádná ostuda či vydřidušství poptat peníze, na které máš nárok.

      já mám perfektní zkušenosti s Dr. Vopravilem: https://www.atriumgroup.cz/kontakt.php. odměna právníkovi jde přímo z nákladů pojišťovny, bez dopadu na Tvoji náhradu.

      --

      kdybys byl víkem Ty – píšu spíše pro ostatní, ani to není žádná tragédie (pro materiální škody): zasanovalo by se z pojištění odpovědnosti. ta je obvykle součástí pojištění domácnosti

      1 0
      • mr.nikdo  

        Jdou na to fikane.

        Porovnaji cenu noveho kola, podobneho kola na bazaru a opravy :)

        0 0
      • zdenek  

        Pojišťovna má stanovené odměny pro právní zastoupení podle počtu provedených úkonů. Pokud to právníkovi stačilo, tak jsi měl štěstí při výběru. Běžnější je odměna v procentech pojistného plnění. Což ale pořád může být výhodnější než jednat s pojišťovnou bez zastoupení.

        0 0
    • Tomi.B  

      Pokud někdo stále pochybuje o správnosti nošení kýble na hlavě… kluci holky berte si je!

      9 0
      • Lišák  

        Jeden bajkfórista tady vždycky píše, že při srážce s autem, je ten kousek polystyrenu naprostá zbytečnost. Já si to nemyslím.

        1 1
      • adam320  

        A jak jsi na tom? Bude to bea nasledku?

        1 0
      • Japhy  

        Občas když vidím nějakého obvykle postaršího žiletkáře s čepičku s celuloidovým štítkem, říkám si jestli nejde o rafinovanou formu eutanazie. Mít to rychlý a milosrdný.

        1 0
        • Breakpain  

          Je to jeho volba, je dospely ;)… timhle rozhodnutim zabije maximalne sebe, takze v tom nevidim problem ;).

          1 2
          • mais  

            pokud se nesrazí s motorkou, kabrioletem, nebo řidič v zoufalé snaze se mu případně vyhnout nestrhne vozidlo do pangejtu, pak je to často jen o tom je/není tam strom…

            1 0
          • Nachtlauf  

            Pokud tímhle rozhodnutím sám sobě přivodí těžký úraz lebky a mozku, tak to není „bez problému“ a „jeho volba“ – operace, která být nemusela, rodinní příslušníci, kteří se musí o takového člověka starat ještě třeba X desítek let, možná i kvůli tomu budou muset změnit nebo rezignovat na zaměstnání, aby se mohli postarat, vynaložené náklady na péči, zátěž i pro soc. systém.

            Nepočítám emocionální újmu a trauma rodinných příslušníků jak v případě smrti, tak těžkého postižení.

            Tedy v mém chápání, nechci-li své blízké vystavit takovému scénáři a těžkým životním rozhodnutím, tak pro to při tom ježdění na kole (na silnici samo o sobě je to bohužel tady u nás už tak dost velký risk) musím udělat max. pro to, aby případná kolize dopadla pokud možno bez následků.

            Dodám svou vlastní zkušenost s přilbou: 40 km/h v mírném sjezdu, nečekaně srna zleva. Náraz do boku zvířete a přemet. Dopad na záda a zátylek, reflex.vesta a přilba to pobraly. Nemít přilbu, byl by to čistý pád na týlní kost na asfalt a o možných následcích moc nepochybuji.

            0 0
            • Japhy  

              No, bez blembáku by to pravděpodobně bylo šetrné, rychlé a bez trvalých následků. Třeba to tak chtěj.

              0 0
              • Nachtlauf  

                No, to by ale „muselo vyjít“ na smrťák – vůči ostatním v rodině imho dost sobecký přístup. Ale to nikdy nevíš, jestli neskončíš „jen“ jako slintající postižená troska krmená kašemi a přebalovaná pro neschopnost dojít si na wc. A lebka a nárazy do ní jsou hodně ošemetná věc. Navíc – pokud se nezabiješ fakt hned, tak záchranáři i lékaři na sále udělají maximum pro to, aby tě udrželi při životě. Neřeknou si: Ten bude mít těžké postižení, nechme ho radši exitovat…

                0 0
            • Breakpain  

              Ja to ale beru z meho uhlu pohledu

              • dotycneho neznam
              • nepatri do rodiny

              ⇒ tedy to ze ovlivni svuj zivot a zivoty svych blizkych je jeho volba, kterou neresim.

              Ja sam jezdim & padam v helme a chranicich, pac nechci slintat nekde na prosteradle. Jen naznacuji, ze pokud nekdo bude a nevozil prilbu, bylo to jeho rozhodnuti.

              5 0
              • Esi  

                Ono hladně jak budeš nutit ty babky co jedou na staré ukrajině 500m do krámu pro rohlíky po rovině. babička jezdila na kole po vesnici do 84 let, do krámu, na hřbitov a podobně, pěšky to pro ní bylo daleko, na kole jezdila celý život. takový „cyklista“ jede po rovině rychlostí 12km/h možná i 15km/h ale z pohledu zákona je to cyklista jako každý jiný a nějak si neumím představit že si budou na hlavu dávat helmu. Celé je to nesmysl aby starší 18 let měli povinně helmu, není snad potřeba někoho zachraňovat proti jeho vůli. JEzdím v podstatě jen v helmě, občas v rakousku když je to 2 hodiny stále do kopce kde se ploužíš rychlostí 8km/h tak jí teda připnu na batoh a na mětském přibližovadle na kterém jezdím k tátovi tak si na ty 4 km taky teda helmu neberu

                1 1
                • vaclaw  

                  Nojo, jenže já ze zásady cyklisty bez helmy nezdravim. Takže až tě někde potkám bez helmy, tak počítej s tím, že na tebe nemávnu…

                  1 0
                  • Esi  

                    Nějak nečekám že mě v teplákách nebo kraťasech na kole na kterém jezdila máma na 2 stupeň základní školy v roce 1962, bude nějaký cyklista zdravit, tak že to asi přežiju :)

                    1 0
                  • jmaselnik  

                    tak to je peklo člověče, to ty stařenky a dědečkové neunesou :-)

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Tak tomu rikam problem :)

                    2 0
            • bara2  

              Tak každopádně by se nic z toho nestalo, kdyby do něho nějaký ocas v autě nenapálil.

              0 1
              • gerrard  

                :) Nemyslím si, že ta srna o které píše jela autem.

                2 0
              • jIrI___  

                Přesně, srny za volant prostě nepatří.

                4 0
                • vaclaw  

                  Já naopak říkám stop ostrakizace srn za volantem. Nechte srny řídit… Je suis srna…

                  1 0
              • vaclaw  

                Jenže se stalo. Prostě tyhle věci se můžou stát, i když se snažíš sebevíc. Ale např. většina silničkářů co potkávám jsou zřejmě odpůrci denního svícení a rádi jako Němci útočí ze slunce případně ze stínu a pak dost chápu, že je vcelku snadný někoho takovýho přehlídnout.

                0 0
                • iron.hide  

                  a casto su aj celi v ciernom :)

                  cely v ciernom som sice na kole i ja, ale jazdim skoro stale len v lese :)

                  0 0
                  • J1RKA  

                    vozim reflexni ponozky :D ale jak pises, snazim se silnicim vyhejbat

                    0 0
        • melda  

          Přesně takhle jezdím od mládí a nikdy žádnej problém.

          0 0
          • Japhy  

            V pořádku, jsme dospělí. To že tomu nerozumím neznamená že bych na tom chtěl něco měnit a někomu něco nařizovat. Když už teda něco tak třeba pětadvacet na holou rodičům za technický stav kol dětí.

            1 0
            • XNeo  

              Jj dětský kola každej rok na technickou. :)

              0 0
              • Japhy  

                A to zas ne, jen když vidím děti u nás na čemsi co asi kdysi měl být pumptrack a chybí jim třeba lanko k přední brzdě, to bych se vzteknul. Já byl červivej i když jsem ještě jezdil s partou z vejšky na cyklodovolený a po večerech jsem jejich dětem šteloval véčka a hazky, protože jsem se na to nemohl koukat.

                2 0
                • Cabasekxxx  

                  Jo. Někdy je to otřesný na čem jsou rodiče schopný nechat jezdit svoje ratolesti. Někdy je mi těch dětí upřímně líto.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.