Nehoda na silničce - několik postřehů

162 nepřečtených
  • Pepa81

    Ahoj, rád bych s Vámi sdílel několik postřehů z mojí včerejší nehody na silničce, kdy mě na rovné silnici zezadu nabralo auto (bylo to docela překvapení – jedu po rovné cestě, najednou rána a letím vzduchem). Odnesly to obě zlomené kosti v levém zápěstí a vypadá to na operaci:

    1. Přilba – Přilba je naprostý základ a bez ní bych na kolo nesedl ani na polní cestě. Myslím že to tak máme všichni. Nicméně první otázka od operátorky na lince záchranné služby byl právě dotaz, zda jsem měl přilbu. Jinak by snad zavěsila :-)
    2. Alkohol – Nadýchal jsem 0,0 . Nicméně i když jsem byl v této situaci naprosto jednoznačně poškozeným a měl bych předtím malé pivko (což jsem v minulosti čas od času dělával), tak by se vše naprosto obrátilo. Fakt si rozmyslete, jestli před vyjížďkou / v průběhu vyjížďky pít alkohol…
    3. Zařízení s detekcí nehody (hodinky, mobil, počítač) – měl jsem na sobě hodinky Garmin Fenix 7X PRO a detekce nehod zafungovala naprosto bezchybně – manželka obdržela sms ohledně nehody a mé přesné polohy a následně i moje potvrzení že jsem „vpořádku“. Vážně výborná věc a moc doporučuji. Naproti tomu telefon Samsung nenahlásil nic (asi proto, že je přeci jen v zadní kapse lépe chráněný)
    4. Osvětlení – na silničcce mám VŽDY zapnutou zadní blikačku (radar Garmin), ale i přední blikačku s módem denního blikání (Lezyne). Mně to tentokrát bylo k ničemu ale opravdu je důležité být viděn zezadu i zepředu a to i za slunného dne
    5. Kvalitní výbava – Ačkoliv jsem sedřený ze všech stran, hodně toho zachytil dres od Kalase, helma MET a tretry Shimano XC7
    6. Nabitý mobil – mám starší mobil s horší baterkou. Ve chvíli nehody jsem měl okolo 20%, což se ukázalo zoufale málo – telefonáty ze záchranky, od Policie, od manželky… V nemocnici jsem strávil skoro 3 hodiny a docela jsem měl strach že telefon lehne.
    7. Všem a všude stačila elektronická občanka v mobilu. Nicméně kdyby se mobil poškodil, tak by nebylo co ukazovat :-)

    Toť mé postřehy, třeba to někomu pomůže. Přeji mnoho šťastných a bezpečných kilometrů !

    33 0
    • firon  

      Blahopřeji k přežití nehody. Vzhledem k českým řidičům bych s trochou nadsázky zařadil další bod:

      8. koupě MTB nebo gravelu a přesun do lesa a na polní cesty. I když i tady narazíte na blbečky na čtyřkolkách.

      8 3
      • FOSA  

        Spíš na e-kolech, posledně to měl borec čipnuté a odhadem musel jet tak 50–60 km/h a to do kopce, takže slušnej oddíl :-D Toho když potkáš na úzkém trailu, tak je to taky na smrťák.

        1 5
        • va-bo  

          Jakou šlapal kadenci dokopce při té rychlosti, 120?

          0 0
          • Singlespeed  

            Řekl bych, že nešlapal, jen mačkal akcelerační páčku.

            0 0
            • miki  

              Jak se jezdí na e-kole bez šlapání do kopce a mačká tlačítko. To mě zajímá.

              0 0
              • Vrci  

                Sedíš, neslapeš a mačká prstem tlačítko nebo páčku. U kol s nábojovým motorem běžná věc.

                0 0
              • Singlespeed  

                Přečipuješ a osadíš akcelerační páčku. Běžně dostupná úprava, udělají ti to třeba v Akumo.cz.

                0 0
                • J1RKA  

                  u nas uz jsou 3 tyhle kousky VARG EX 80HP normalne stim jezdi uplne vsude, jeto stejne tichy jako kolo, kdyz stim jedes pomalejc

                  0 1
                • miki  

                  díky to jsem ani netušil že to jde, tohle musím před ženou utajit.

                  0 0
      • Pepa81  

        Jo, se silnickou koncim ????

        0 0
        • yorg  

          Potvrzuji. Není nad vlastní zkušenost.

          U mne stačilo, že mě před nějakými 15 až 20 lety 2 x krátce po sobě sfoukl kamion do příkopu. Oba případy jsem naštěstí přežil jen s pošramoceným egem a pár menšími odřeninami a lehce odřeným kolem.

          Jednou mě jen tak předjížděl a nějak neodhadl odstup a sfoukl mě proud vzduchu, podruhé mě předjížděl a do protisměru se mu ukázalo auto a tak jen „přirazil ke krajnici“ a drcnul mi plachtou do ramene. Co na tom, že tam někdo jel. A že by zastavil a podíval se co se stalo? Jel dál. Jo a pro doplnění, oba případy byly na okreskách s minimálním provozem.

          Po tom druhém případu trvalo několik let než jsem znovu na kolo sednul.

          3 0
    • jonti  

      Mě by nejvíc zajímalo na jakém místě a proč tě přehlédl? Nevidět cyklistu se zadním světlem je zvláštní. I když někdo to klidně pošle i do stojícího autobusu.

      Přeji rychlé uzdravení.

      0 0
      • esmo  

        Slunce v očích, koukání do telefonu … takových důvodů by se bohužel našlo :(

        0 0
      • Pepa81  

        Mnichovo Hradiště náměstí- rovná cesta. Mně tvrdil že mě viděl, proti jelo auto a myslel si že se při předjíždění vejde. Policistům tvrdil, že mě prehledl

        1 0
        • esmo  

          Slušný hovado…

          5 0
        • donMilan  

          náhrada škody na kole a na zdraví ?

          0 0
          • Pepa81  

            Upřímně jsem ještě neřešil, vrátil jsem se z nemocnice v 19 hod. Ale pozvou si mě policajti na výslech, takže to určitě budeme řešit. Kolo má kupodivu jen 3 oděrky (sedlo, ramínko prehazovacky, omotavky beranu), jinak vypadá dobře, až se divím. Spíš to odnesl dres a hodinky

            0 0
            • Vrci  

              Zkontroluj nebo nech zkontrolovat zadní výplet a nezapomeň, že životnost helmy je jeden pád. Koukni na odřeniny na brýlích a pokud jsi šel na zápěstí, tak koukni i na rukavice.

              Co se týče bolestného máš nárok jak že své úrazové pojistky, tak z jeho povinného.

              Až budeš u policie, nezapomeň, že jsi v pozici svědek/poškozený a narozdíl od pachatele se na Tebe pohlíží hůře v případě změn a úprav výpovědi. Pouze obviněný může v rámci obhajoby lhát.

              12 0
          • rasto  

            sepiš VEŠKEROU škodu. dodřené tretry, potrhané kalhoty, ponožky, dres, rukavice. pžípadně hazka, sedlo, omotávky, berany. určitě budeš mít ze zadního 8. (opravitelnou?). nemáš hnutý/ prasklý rám?

            veškerá škoda bude hrazena z povinného ručení viníka.

            měl bys dostat 100% náhrady nových součástek. žádná amortizace se nekoná (na to je ústavní nález). jestli se bude pojišťovna viníka cukat, určitě si sežeň právníka (vymáhání škody při nehodách).

            určitě Ti z ručení bude sanováno i bolestné. už jen kvůli tomu bych si vzal právníka – vymůže Ti více, než kdybys jednal na vlastní pěst. je placený z povinného ručení. neměj žádné výčitky vůči pojišťovně, oni taky nemají, když se Tě budou snažit odrbat.

            přeji Ti brzké uzdravení! na kolo nezanevři, šlo o náhodný exces.

            12 0
        • plzakj  

          1.5m…

          0 0
        • milan.v  

          Takže kecy…

          0 0
      • Breakpain  

        Stal jsem na STOPce v aute. Najednou rana a nabouralo me jine auto. Vysvetleni “ja se omlouvam, psal jsem smsky” ;)

        0 0
        • Donuts  

          Stojím v křižovatce a čekám na odbočení do leva, najednou stojím o par metrů dál. Z Transita vyleze chlap a říká „Ty vole, takhle naložený to auto vůbec nebrzdí.“ Vezl skoro celou paletu cementu.

          11 0
          • Eastwood  

            :DD to je jak z filmu

            1 0
          • MatS  

            Stojím v autě na křižovatce, i když je zelená, tak to stojí páč fronta aut a najednou rána zezadu. Vystoupil mladej floutek a řve na mně, že proč nejedu, když mám zelenou. Málem dostal do tlamy.

            Nakonec se zjistilo, že neměl zaplacené povinné ručení a měl tak ještě opletačky s policií.

            2 0
            • kejda  

              Jedu si takhle ve škodovce v levém, pomaličku, dva pruhy, a najednou pravý pruh zpomaluje a mezi auty kličkuje chlap, do sekundy jsem ho měl skoro na kapotě, pak přes levý blatník, vznesl se a dopadl těsně před autobus ČSAD…(ne*gr plachtil 4 patra) :).

              Nakonec utekl ze špitálu a zmizel někde na východě. Ani jsem ho nemusel žalovat, měl jsem akorát ohnuté zrcátko.

              Trauma? Absolutně žádné…

              0 1
            • Kouba_2005  

              Přijíždím ke křižovatce, kde zrovna na semaforu skáče zelená, tak tedy nebrzdím s tím, že tu stojící frontu plynule dojedu. Nějakej zaprděnej strejde předemnou stále ne a ne se rozjet … a najednou rána. No … vystoupil jsem, řvu na něj proč nejede …a málem jsem dostal ještě do tlamy :-D

              2 1
        • rasto  

          brácha měl kámoše na praze 4, na dopravním inspektorátu. stojí borec v koloně na Letné. najednou to do něj zezadu napere frajer. borec vystoupí, jde za nedobržděncem. ten: „proč jste couval, nabořil jste mi předek“. přivolaní policajti nepořešili, tvrzení proti tvrzení.

          vozím v autě raději kameru. přední stačí i na tyto případy.

          0 0
      • mr.nikdo  

        Po tom, co auto jelo za mnou asi 700 m, jsem odbocoval vlevo. Stal jsem u středové čáry a pouštěl jsem proti jedoucí auta.

        To auto za mnou stalo dost dlouho. Ale 92 let, noha na spojce, zařazeny kvalt… Zničeho nic plný plyn, pan se rozjel a nabral mne. Seskocil jsem z kola a borec měl plný plyn a spojku.

        Když vylezl, tak měl 2 berle a sotva o nich stál.

        0 1
    • Smejči  

      Nemusí být ani auto. Minulý týden – chodec jdoucí po krajnici vpravo. Jedu 50km/h, naštěstí mám ruce v dobré pozici, prsty na brzdách. Vidím ho ze zatáčky 20m dopředu, jedu do prostředka silnice, abych ho objel, on se nerozhlídl a začal rychle přecházet na druhou stranu, strhávám do doleva ke krajnici a zároveň křičím „***** stůj, stůj, stůj“ a brzdím. No týpek to stihl doběhnout ke krajnici, kde to do něj narvu. Naštěstí už jsem to dost zbrzdil, ale stejně jsem ho srazil. Jemu se nic krom lehké odřeniny nic nestalo, mě taky ne a pak se znovu narodil, když jsem okoukl kolo a tomu se zázrakem taky nic nestalo. Takže v 5 vteřinách jsem mu brutálně vynadal, pak ještě poskytl první pomoc a doprovodil ho roztřeseného domů, bo bydlel nedalo.

      4 0
      • Singlespeed  

        Klasická špatná předvídavost. V podobných případech okamžitě snižuji rychlost a předpokládám, že tam ten tupan vleze.

        9 5
        • LM  

          Já jsem jednou hodil pěknou tlamu, když mi při odbočování zkřížil cestu neosvětlený cyklista, který byl, když jsem se rozhlížel, zrovna „schovanej“ ve stínu stromu u pouliční lampy. Rozhlídnu se, nikde nic, tak jsem si najel do protisměru a prudce zahnul doprava a najednou mi tam zprava něco vjelo :-/

          0 0
        • becis  

          To bych víc brzdil než se projel na kole :)

          0 0
        • Smejči  

          To je blbost. Kdyz cloveka objizdis ve vzdalenosti 3m, tak to staci. Proste se nerozhledl.

          3 2
      • UHU  

        to máš štěstí na takového chodce…

        0 0
      • Melvin  

        Já nedávno jel po cyklostezce (respektive cestě v obytné zóně) a předjíždím babu na koloběžce. Jak kdybych něco tušil, tak jsem ji schválně objížděl s co největším odstupem a ještě jsem raději trochu přibrzdil. A jak už jsem byl skoro vedle ní, tak to najednou strhla doleva a narazila do mě z boku. Vůbec se neohlédla, neukázala, že bude odbočovat. Na uších obrovské sluchátka a k tomu kapuci na hlavě. Naštěstí jsem to v pohodě ustál a ani nespadl na rozdíl od ní. Naštěstí se jí nic nestalo, ale snad si alespoň odnesla poučení.

        5 0
        • va-bo  

          Kdo taky mohl tušit, že tam pojedeš na kole :-)

          3 0
        • Kouba_2005  

          Ještě že seš tak prosíravej! :-)

          2 0
        • Ynzha  

          bych jí ty sluchátka narval do huby na štorc. Absolutně nechápu lidi, co se při pohybu venku dobrovolně připraví o jeden z nejdůležitějších smyslů pro přežití.

          8 1
        • dědek mohy  

          Kdybys nepřibrzdil, tak bys byl dávno před ní ;)

          0 2
          • Melvin  

            Kdybych jel rychleji, tak by zase třeba zatočila dříve a naopak bych to do ní napálil já. Prostě na kdyby se nehraje.

            0 0
          • cibi  

            oprava překlepu- přez ní.

            0 0
        • Esi  

          Ja jsem takhle jel po cyklostezce za bruslařkou se sluchátkách asi 100m ani zvonek nepomohl, kdyz jsem si načetl její krok tak jsem vyrazil ona zavrávorala a udělala krok na druhou stranu, uhnul jsem az na trávu ale i tak myslim ze tu kérku od roztočeného Kratose mela na te noze asi dlouho, ony jsme to ustáli a kromě spáleniny od moji přední gumy se nic nestalo. Zastavil jsem jestli je v pohodě, byla to docela sympatická holčina, omlouvala se a konstatovala ze ta kerka ji bude připomínat ze je kráva a staci ji jen jedno sluchátko :-) byl to docela slušný šlic

          0 0
    • Flip1111  

      Přeju rychle uzdravení a hlavně bez následků. Ignorantovi co tě srazil přeju pořádný flastr a papíry dlouho v čistírně, protože srazit cyklistu když vidím že mám protisměr a poslat to tam je nějvětší prasárna co může být. Já byl na silnici sražen 2× vždy nedání přednosti od řidiče a vždy ve městě.

      Potvrzuju tu přilbu, je to spolu s alkoholem první otázka, i když hlava není vůbec zasažena.

      Jinak hezky sepsáno, ono je to hlavně o štěstí, nobo neštěstí jak ta nehoda proběhne, ale i zdánlivé drobnosti mohou pomoci.

      Možná jednu věc bych doplnil, a to je šok po nehodě. Pokud je to taková vážná nehoda a člověk byl třeba i bezvědomí, i jednoduché věci, jako zavolat si záchranku jsou v šoku složité. Třeba mě trvalo snad minuty než jsem odemknul telefon :)

      7 0
    • hatchet  

      Z těchto důvodů jsem na silnici přestal jezdit a už jen na mtb do lesa.

      Na silnici jsem vyrostl, silnici miluju, ale poslední roky jsem se vracel víc vystresovany provozem než spokojený ze super švihu. A to mi za to nestojí. Ať jsi brzy fit.

      4 1
      • Pepa81  

        Moc děkuji za prani a mám to stejně- ackoli silnicku miluji tak s ní končím

        0 0
        • Hagner  

          V lese tě sejme jelen ;-) Si nevybereš :-D

          0 0
        • ladys  

          To jsou takové prvotní úvahy. Na biku stejně budeš muset po silnici a riziko úrazu je podstatně vyšší. To by člověk nemohl vylézt z baráku.

          8 0
          • LM  

            Ale prd. Na biku jedu nejkratší cestou k lesu nebo poli a ještě různejma „terén zkratkama“. A riziko úrazu v terénu závisí jen na mém odhadu a skillu. Tam jsem ještě nikdy nehodil tlamu z cizího zavinění :-)

            1 0
            • mart910  

              jojo staci blby klacek co se blbe namota do predniho kola a mas o srandu vystarano, viz. nedavny prispevek v galerii :)

              4 0
            • ladys  

              Ne každý má vhodný terén za barákem, spíš to tak většina nemá. Dost lidí je i v tom terénu zmrzačeno kamarády… Skill končí, když se štěstí unaví..

              0 0
              • Lišák  

                Nechceš snad říct, že na silnici v provozu je cyklista ve větším bezpečí, než v terénu? Že ne?

                1 0
                • orm  

                  Tak zalezi v jakem terenu, ne? V lese na lesnich pesinkach nebo lesnich asfaltkach asi ne, ale silnice vs. bikepark, tak tam bych si uz nebyl tak jisty. Ja rozhodne znam vice lidi, kteri se zranili v terenu nez na silnici.

                  2 0
                • jIrI___  

                  Před mnoha a mnoha lety pro mě byla představa pádu a zranění někde uprostřed lesů důvodem, proč jsem začal preferovat silnice. A zůstalo mi tak doteď, jsem zcela přesvědčený o tom, že na vedlejších silnicích, polňačkách apod. je jízda bezpečnější než jízda v terénu. Samozřejmě pokud se někdo na kole začne motat po silnicích 1. třídy, v okolí průmyslových zón při střídání směn apod., tak se poměr rizikovosti obrací :)

                  3 5
                  • J1RKA  

                    pochopil jsem to tak, ze Gravel vyzene lidi ze silnice

                    0 0
                  • ladys  

                    Nechápu ty mínusy, je to prostě fakt. Jezdím dost místy, kde týden nikdo neprojde a místy není ani signál.

                    0 1
                • ladys  

                  Když jsem se rozbil na silnici, tak to bylo na biku… Přemýšlet o tom, že tě někdo srazí na silnici, to nemůžeš sednout ani do auta. Musíš věřit ostatním, že nepřejedou do protisměru.

                  0 0
          • Breakpain  

            X let uz jedu v rezimu

            • silnicka bez brzd na valcich s prezutyma trenazerovyma plastema
            • EN \ DH transportuju autem az k lesu a tam se dojebu vlastni vinou pouze

            Trochu smutny, ale jezdeni po silnici mi nechybi, uz nemam moral nato cekat, kdy me nekdo tukne po Praze.

            A venovat tomu hodku, abych se vymotal z Prahy a zase se vratil me taky prestalo bavit.

            1 2
      • Melvin  

        Tak si kup gravel.

        1 0
    • Cabasekxxx  

      Tak hlavně ať se dáš co nejdřív do cajku a jsi zpět v sedle. Jinak neboj, slečna ze záchranky by nezavěsila :-) Je to informativní otázka, pro posádku auta aby věděla co může čekat, případně pro další postup ve vyšetřeních během a po převozu. Ptají se prostě automaticky i když třeba voláš sám jako poškozený. Je to najetej postup a oni jedou podle něj :-)

      5 0
    • mr.nikdo  

      Letos pozoruji jeden nešvar.

      Auto predjizdi, na úrovni cyklisty si všimne, že je 50 cm od něj. Tak se lekne a udělá vlnu, aby měl 1,5 m. A zadek se co? Přiblíží cyklistovi.

      0 6
      • Kouba_2005  

        Ale no tak, cos měl z fyziky? Ano, jsou auta (i autobusy), která mají řiditelnou zadní nápravu a tím pádem vybočují, ale těch potkáváš možná tak promile z celkového počtu. Aby se k tobě zadek kolem projíždějícího auta přiblížil, tak by musel driftovat.

        3 0
      • liborg1982  

        To musí být hoooodně dlouhý zadek.

        0 0
    • brizak  

      Za mě je radar jednoduše vyhazování peněz. Naopak tu helmu tesat do kamene. Minulý léto jsem to rozhodil na přejezdu. Bylo po dešti, jel jsem cca 40, hlídal si, abych jel kolmo na koleje a najednou jsem letěl vzduchem. Skončil jsem teda jen pomlácenej a odřenej, byť jsem překlouzal protisměrem do protějšího pangejtu. Naštěstí nic proti nejelo. Ale první dopad byl na levý rameno, hlava pokračovala dál a zastavila jí silnice. Když jsem slyšel ten zvuk, co udělala helma, tak se mi, při představě, co by to udělalo s nekrytou hlavou, regulérně zvednul žaludek. Každopádně přeju rychlé zotavení.

      3 8
      • ladys  

        Radar je na silnici top věc, kdo si myslí něco jiného, neváží si vlastního života… I báby to vozí na nákup.

        12 7
        • kejda  

          A sakra. Která babka třeba ze Strážnice ho má na kole, se kterým jezdí už 50 let do práce dříve a dnes v důchodu na nákup?

          0 0
          • ladys  

            Každá bába nejezdí na 50 let starém kole. A vůbec nic to nemá společné s tím, že používají radar přidělaný vzadu na košíku. Tak si dej pivko a buď v klidu.

            0 5
        • Melvin  

          Radar bohužel nevyřeší, že za volantem sedí debil. V čem ti pomůže, že ty o něm víš, on tě vidí, ale pak tě stejně vezme na kreditku. Další věc, se kterou se často setkávám, kterou radar nevyřeší je jízda v protisměru. Jedeš po úzké cestě a najednou týpek v protisměru začne předjíždět traktor či kamion a zabere celý tvůj pruh. Vždyť i autor měl radar a bylo mu to prd platné. Samozřejmě je to lepší než nic a další krok k tomu být vidět.

          4 0
          • Kurt  

            Ale to přece od radaru nikdo nečeká.

            0 0
            • Melvin  

              Jasně jen mě občas připadá, že to lidi berou jako záruku bezpečí. Ti řidiči tě většinou vidí, ale prostě cyklistu ignorují. To samé, když člověk jede na kruháči. Taky mu tam běžně vletí auto protože si myslí že to stihne a když mu to nevyjde, tak co, mu se nic nestane. To samé křižovatky.

              0 0
              • Kurt  

                Jasně, najdou se i ti, kteří si myslí, že se jim nemůže nic stát, když mají helmu. Ale rozumnému je naprosto jasné, že ani helma ani radar nezaručují nesmrtelnost. Jinak s tím, co píšeš, souhlasím, snad s dodatkem, že ta cesta nemusí být ani úzká, ale stačí spěchající trotl v zatáčce.

                0 0
                • psbiker  

                  To jsou takové kouzelné zaječí pacičky, které uživatelům pomůžou k lepší pohodě, pocitu sucha a bezpečí :)

                  0 0
          • HonzaRez  

            Ještě lepší jsou dva žvatlající borci (nebo děti) na úzké cyklostezce, kteří jedouce vedle sebe najedou do nepřehledné zatáčky…

            1 0
          • ladys  

            99% debilů pochopí, že se něco děje. Když tam začne něco blikat. Do zatáčky nebo sjezdu najedu tak, aby mne nemohl předjet. Co se týká lidí v protisměru, tak mám vepředu blikačku na záblesky. Není to žádná vypalovačka, ale jsem vidět. Věc s kterou se často setkáváš, se nesetkávám vůbec. Na okreskách je vidět, že řidiči na to reagují, pokud si řežou zatáčku.

            1 5
            • ladys  

              Tak koukám, že z jednoho procenta je již hlásíte :)

              1 0
      • Espen  

        Tak to se pleteš. Radar je nejlepší věc co můžeš pořídit. Díky němu mám daleko větší přehled. Víš o autě za sebou, když vidíš auto naproti, dokážeš i odhadnout, jestli se budou míjet na tvé úrovni a uhnout ke kraji.

        10 2
        • Esi  

          Nebo najet na střed aby se na tvé úrovni míjet nemohli

          2 1
          • Espen  

            To ve městě dělám. Na okresce, kde jedou auta rychleji, to neriskuji, abych najizdel na střed :-).

            0 1
          • BikerM  

            Tohle me uz mockrat taky napadlo, ale nemam na to odvahu. Dnes me predjizdela dve auta v zavesu, prvni nevim zda blikalo, ale uhlo ode me dostatecne daleko, vsak sirka silnice a prehlednost to i umoznovala.. Ovsem v druhem ridic neotocil volantem ani o pid a projel sakra blizko a ve slusne rychlosti. Predstava, ze vjedu do stredu, abych auto zablokoval a zaroven trefim na takoveho ****** jako dnes, ktery sedel v druhem aute za volantem.. nemam na to odvahu. Ja uhybam nejblize k pangejtu, co asfalt dovoli. Za me je radar skvela vec a na silnicku a gravela uz bez nej nevyjizdim.

            0 0
            • ladys  

              Také jsem se snažil uhýbat, ale je to chyba. Chráníš sebe i ostatní. Traktor taky nejede příkopem.

              1 2
              • Melvin  

                Já naopak, když vidím, že za mnou jede auto, tak nemám problém uhnout, když je místo a na krajnici není tam bordel. Na úzké cestě, když za mnou jede kamion a je zrovna třeba autobusová zastávka, tak tam zajedu přibrzdím a ukážu mu ať jede. Často pak i poděkují. To najíždění na střed akorát tak řidiče nasere a spíš budou na cyklisty nadávat. Ale každý na to má jiný úhel pohledu.

                4 1
                • psbiker  

                  Tak snaha by měla být nepřekážet, ale i vyhnout se nebezpečným situacím. Předjíždějící řidič počká, buď to pochopí nebo ne, to je zcela vedlejší.

                  0 0
                • Esi  

                  Najíždět trochu na střed pruhu má smysl když jede auto proti aby se auto za tebou nesnažilo tě oprasit na kreditku. Jinak samozřejmě uhýbám ať nepřekážím

                  7 0
                • ladys  

                  To se bavíme o úplně jiných situacích.

                  0 0
            • Jenda  

              zrovna jsem dneska nad tím přemýšlel – předjížděla mě 3 auta za sebou a sice všechna s rozumným odstupem ale před zatáčkou – první dvě v pohodě, ta měla času a místa dost, to třetí ale jelo na autopilota za nima, přece když dvě předjedou, já nebudu čekat, ale ten už mě předjížděl tak, že kdyby něco jelo v proti, tak tam nevidí a nevejdem se :-/

              0 0
              • Esi  

                Vejdete, auto na silnici a ty do škarpy. Me takhle před zatáčkou předjížděl kloubový ikarus, bude to hezkých 30 let, aby si někdo nemyslel ze je to fenomén posledni doby. Škarpa nebyla moc měkká tak ze jsem to nějakym zázrakem ustál, měl jsem celý levý rukáv černý od boku toho autobusu jak se o mě otřel. Normálně se na ferovku zařadil o 2m dřív než byl predemnou.

                1 0
          • J1RKA  

            asi bych nato nemel koule

            0 0
          • jIrI___  

            Ideální je to zvláště v letních vedrech, když cyklista chce dostat osvěžující sprchu ze stěračů.

            0 2
            • J1RKA  

              prosimte, na jakou vzdalenost to chytne motorku, spis nekde v zatackach, dik

              0 0
              • jIrI___  

                Přibližující se objekt radar registruje ve chvíli, kdy jde vidět. Takže v ostrých zatáčkách to může být třeba 10 m, na rovině 200 m. V obou případech motorku dříve uslyšíš. To je obecně problém radaru, na zatáčkovitém úseku je jeho funkčnost značně omezena. Najdi si vlákno přímo k radaru, je to tam všechno rozpitvané do detailu.

                0 1
                • J1RKA  

                  uplne vpoho, tohle mi naprosto staci.

                  0 0
                  • TJiri  

                    Radar „vidí“ věci, které se k němu přibližují. Vidí i „skrz“ stromy, keře. V zatáčce je „problém“ s tím, že auto jeden jinam – ne k radaru. Ale v realitě toto problém opravdu není.

                    0 0
      • orm  

        Jak psali ostatni, tak radar je dobra vec, ikdyz treba auto slysis drive nez ho detekuje radar. Radar ti ale ukaze kolik aut za tebou je a jak rychle se priblizuji. Spolehat se jen na radar je blbost, ale jako pomocnik je to super. Samozrejme pokud do tebe napali ridic ze zadu, tak ti nepomuze nic.

        2 0
        • skaj  

          Ja jsem teda nevykonny salat, ale rekl bych, ze ve vetsine pripadu, kvuli svoji rychlosti a aero hluku, auto mnohem drive vidim na radaru nez slysim za sebou. IMHO to bude urcite 90:10 ve prospech radaru, spis vic.

          3 1
          • LM  

            Tohle na řemíncích přilby trochu pomáhá proti hluku proudícího vzduchu kolem uší ;-).

            Hledej na Ali „Cycling wind noise reducer“.

            1 0
          • jIrI___  

            Záleží, jak rychle člověk jezdí :). Já jsem lemra, průměrnou rychlost mívám obvykle kolem 22 km/h, takže u mě je ten poměr opačný. V 80 % slyším auto dříve než ho zaregistruje radar. Dlouhodobým testováním jsem došel k tomu, že sluch mi přestává sloužit kolem 31 km/h, při těchto rychlostech už radar v rychlosti reakce vyhrává :)

            1 2
            • J1RKA  

              a to jezdis predpokladam prevazne sam

              0 0
              • jIrI___  

                Výhradně sám. Zastávám názor, že cyklistika je individuální sport.

                2 3
            • ladys  

              Nehraje v tom roli náhodou ještě vítr? Ten hodně zvyšuje aerodynamický hluk…

              1 1
      • becis  

        Tvrdit že je radar vyhazování peněz je nějvětší hloupost co jsem snad na BF slyšel a že už jich tu bylo spousta. S radarem mě objektivně auta objíždějí větším obloukem a více zpomalí. O tom že o těch autech vím mnohem dříve ani nemluvě, což mi dovoluje jet po prostředku silnice a nemusím brát štěrk u krajnice.

        Hovořím z čerstvé zkušenosti, jel jsem minulý pátek 200km a na posledních 50 km se mi radar vybil, což dělalo z konce vyjížďky oprvud nepříjemnou zkušenost.

        8 2
      • dědek mohy  

        Vutbec nechci rozporovat užitečnost přilby, ta je nesporná. Ale v mnoha případech, kdy se člověk praští přilbou o zem by to holou hlavou neudělal. V dávné minulosti, kdy se přilba nosila jen při hokeji, na kole měli borci max. čepičky ( a já šátek – nejsem Pantani =)), jsem padal hodně krát. A nikdy se nebouchl hlavou o zem. V současnosti padám minimálně, jsem jen cykloturista, ale přilbou štrejchnu o zem snad v půlce případů.

        Ono se tělo tak nějak umí chránit, ale ta přilba tu konturu hlavy o spoustu cm zvětší.

        Samozřejmě je spousta situací, kdy ta přilba opravdu pomůže, jen nějak podezřele často slýchám a vídám hlášku, že přilba někomu zachránila život

        1 11
        • peo  

          Pěkná blbost. Ono když člověk nemá přilbu, tak si při pádu rukama instinktivně chrání hlavu. Takže to odnese jiná část těla.

          Když přilbu má, tak se většinou rukama snaží zmírnit pád. Tyhle studie tady byly tak před 20 lety, kdy se vedly vášnivé debaty že místo přilby stačí čepička :-D

          1 1
          • J1RKA  

            Mel.jsem prilbu a i tak to odnesla jina cast tela, pac asi to tak je, ze chranis hlavu

            0 0
            • psbiker  

              Kdo nedokáže zcela automaticky při pádu rukama chránit hlavu, měl by volit jiné sporty, jenom přilba to samozřejmě nezachrání. Hlavně při kolizích s autem se na ni nedá ani v nejmenším spolehnout, je třeba především předejít srážce. Výrobce Giro: „Cyklisté by se však neměli spoléhat na cyklistické přilby, že jim poskytnou ochranu proti nárazům s osobními automobily, nákladními automobily nebo jinými velkými, těžkými a často rychlými silničními vozidly.“ „Nenavrhujeme helmy speciálně, abychom snížili šance nebo závažnost zranění, pokud nárazy zahrnují auto.“

              https://www.forbes.com/…-maker-giro/

              0 2
              • ladys  

                Kdo tohle napíše je dle mého názoru deb… Kdo nedokáže zcela automaticky při pádu rukama chránit hlavu, měl by volit jiné sporty.

                2 2
                • LM  

                  Neviděl bych to tak negativně. Dělal jsem bojové sporty, kde jsem se naučil bezpečně padat a na kole mi to pak hodně pomohlo omezit zranění :-)

                  1 0
                  • ladys  

                    Při pádu pustíš řídítka a skočíš z kola:) V 60km/h.

                    0 0
                • psbiker  

                  Když budeš padat jako pytel brambor, tak tě žádná přilba před zrakvením a recyklací neochrání, tak to myslím. Nakonec na bok jsem spadnul dost tvrdě na ledu několikrát, vždy to odnesla ruka, čepička netknutá :)

                  2 1
                  • ladys  

                    Asi hlavička ťuknutá vícekrát.

                    0 1
                    • psbiker  

                      Tohle do slušné diskuse nepatří. Nereaguji a ty se zařiď pro své dobro podobně.

                      2 0
                  • Barak  

                    Jsou situace, kdy už dvě tři vteřiny předem víš, že držkopád jen neodvratný. Pak máš trochu čas, řešit dopad. Pak se stane, že vůbec nevíš, co se stalo a ležíš. Nemáš čas na nic. Když mě sejmulo auto, jel jsem 50 km/hod. a ani jsem před sebe instinktivně nestihl dát ruce. Ty tvoje moudra od klávesnice jsou akorát k pobavení

                    1 0
                    • psbiker  

                      Nojo musí mě sejmout auto, abych mohl psát ‚moudra‘. Na tohle nehodlám reagovat.

                      0 0
                      • Barak  

                        Nemusí tě sejmout auto. Stačí jakákoliv jiná situace, která způsobí, že náraz přijde téměř okamžitě a nemáš šanci cokoliv udělat.

                        0 0
                        • Esi  

                          Ono bohatě stačí když se v lese málo sehneš a chytíš větev, občas je to rána jako prase

                          2 0
                        • psbiker  

                          To už je lepší. Když vjedeš v rychlosti v zatáčce na led, je to okamžité, když se ti mechanicky zablokuje přední kolo, je to okamžité. Reakce je taky okamžitá a podvědomá, rozmýšlet ji znamená nakonec nestihnout nic udělat. Kdo to nezvládá, kolo nebude pro něho to pravé. Ovšem proti sejmutí autem v rychlosti neuděláš nic, ani tvoje ochranné prostředky většinou nepomůžou, nejsou na to stavěné. Může pomoct pouze štěstí, ale už se tu opakuju.

                          0 1
                          • Barak  

                            Reakce je podvědomá, ale musíš mít čas zareagovat. Když se ti zablokuje kolo a metr od tebe je strom, do kterého to napálíš za půl vteřiny, nestihneš dát před ksicht ani ruce. Pak se ti helma bude celkem hodit.

                            1 0
                            • psbiker  

                              No já jsem ani nesměřoval do stromu, ale spíš přes řídítka rovnou po hlavě do asfaltu. Kupodivu mi museli spravovat pouze ručičky, jak jsem to mohl stihnout?

                              0 0
                              • Esi  

                                Štěstí + pad přes řídítka patří k těm pomalejsim

                                0 0
                              • Barak  

                                Mel jsi kliku, ze byl cas zareagovat a stihl jsi tam podvedome strcit ruce. Ne vzdycky ten cas je, to se ti snazim vysvetlit.:-)

                                No nic, ten nazor o zbytecnosti helmy tady jedes roky. Uprimne ti preju, abys nebyl okolnostmi nucen ho prehodnotit.

                                1 0
                                • psbiker  

                                  „No nic, ten nazor o zbytecnosti helmy tady jedes roky.“ Takhle to asi vyznít nemělo, můj názor je, že se její efekt na základě některých nechvalně známých studií se špatnou metodikou přeceňuje. To pak vidíš článek, kde je fotka nějakého malého skočku v lese a pod ním rozbité zbytky přilby nebohého bikera – to někde opravdu před časem proběhlo. Ale jo, prý přilba za rok mohla zachránit 9 lidí. (‚24 cyklistů zahynulo vlastní blbostí bez toho zda měli přilbu nebo ne‘, Singlespeed dle Besipu). S tím bych souhlasil, že nějaké životy zachrání. Ale že je jízda na kole tak nebezpečná, že nemůžu bez ní jet ani pro rohlíky, s tím pochopitelně ne. Kdo jezdí tak, že pravidelně lítá do podrostu a tam dělá kotrmelce, ten si ochranné prostředky pochopitelně vezme. Tak jsi to doufám nemyslel, že říkám, že pro takové je přilba zbytečná? TdF se jezdí opřílbeně teprve od 2003 a za celou historii 4 úmrtí, z toho 2 havárie, kde by možná pomohla a možná vzhledem k rychlosti nárazu ne. Tož tak.

                                  0 1
                                  • Azmir  

                                    Většina lidí si helmou chrání to nejdůležitější, co mají. Ale je pravda, že u některých jedinců není co chránit a tam souhlasím, že takoví ji vozit nemusí.

                                    0 0
                                    • psbiker  

                                      Obvyklá hláška fanatiků helmy s úmyslem urazit či zesměšnit, ale bez argumentů, no.

                                      2 0
                              • dědek mohy  

                                Když to vezmu tvoji optikou, tak na kole nemáš co dělat, jelikož jsi nešikovný když ti museli spravovat ručičky. Když jsem letěl přes řidítka na asfalt při sjezdu z Lysé (čili rychlost opravdu vysoká), tak v té rychlosti jsem vůbec nezaznamenal jak, ale ze zranění byla rekonstrukce jasná. Ladný parakotoul ( odřená ruka, rameno, trochu bok a koleno). Spravovat nemuseli nic, normálně jsem s poněkud bolavým kolenem odjel domů.

                                Podle tvé logiky by to tedy tak mělo být vždy, a jelikož sis ty ublížil, tak bys asi radši neměl sedat na kolo.

                                1 4
                                • psbiker  

                                  No pravda, ten parakotoul se budu muset naučit lépe, ale nic zlomeného nebylo, pouze tržné rány.

                                  0 0
                                • Singlespeed  

                                  Základ je nejezdit z kopce jako prase, raději pod své možnosti. Pak by poněkud bolavé koleno bylo zcela nebolavé :-) . Spousta podobných nehod způsobených nesprávným způsobem jízdy (příliš vysokou rychlostí apod.) plní statistiky a zaměstnává naprosto zbytečně HS nebo IZS. Podle toho taky vypadají statistiky, kdy 2/3 všech PČR evidovaných nehod s účastí cyklistů zaviní právě sami cyklisté.

                                  0 0
                            • Esi  

                              Aby to trvalo půl vteřiny to by jsi musel jet ale hodně pomalu, spíš to bude 0,1–0,2 vteřiny, průměrná reakční doba zdravého člověka je 0,6–0,8 s. Závodníky Moto GP a F1 bych nepočital

                              1 0
                              • psbiker  

                                Kolem 0.2s je jednoduchá vědomá reakce na podnět, např. start z bloků na signál. Ty podvědomé bych čekal rychlejší kolem 0.1s, reflexy přes mozeček a mozkový kmen – napnutí svalů, přitáhnutí hlavy k hrudníku, připažení, předpaření (ruce jdou automaticky nahoru specificky pro cyklopády) nebo naopak instinktivní rozhození paží pro tlumení dopadu, pokrčení kolen a boků.

                                0 1
                                • Esi  

                                  https://cs.m.wikipedia.org/…n%C3%AD_doba

                                  Reakční doba je samozřejmě individuální, ale je něco jiného když sprinter čeká na startovní výstřel a něco jiného než když ti podklouzne z nenadaní přední kolo. Potom je to trochu o náhodě, zkušený jezdec bmx který má napadáno bude mít asi lepší reakce než někdo kdo lehne 2× za sezonu mnohdy ani to ne

                                  1 0
                                  • psbiker  

                                    Je to i o tréningu i ty reflexy. Starší jedinci co si teď koupí nějaké to éčko samozřejmě tyhle reflexy moc natrénovat nemohli, to se pak ta přílba hodí. I tak se stárnutím se to vše oslabuje a zpomaluje, to se pak taky blbě padá. Lepší je potom začít jezdit raději pod své možnosti.

                                    1 0
                    • gersa  

                      Můj poslední pád byl v zatáčce na kanálu. Ustřelilo mi přední kolo a já si to uvědomil až když mi hlava rizla o zem. Nestihl jsem vůbec nic, vůbec žádná reakce, ani řídítka jsem nestihl pustit… Odnesla to klíční kost, kdybych byl bez přilby, tak těžko říct

                      0 0
                      • Melvin  

                        Též si vzpomínám jak jsem jsem vjel na mokrý dřevěný mostek a nechápal jsem jak rychle jsem ležel na zemi.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Já chtěl onehdá pěšky přejít mokrou trošku šikmou lávku přes Huntavu a najednou jsem letěl do vody ani nevím jak. Příště raději s přilbou a páteřákem i do lesa na vycházku :-) .

                          1 1
                          • Melvin  

                            Tak běžně se pohybuješ po svých 25 km/h a víc :-) Jinak to bylo i tím, že jsem to jel na zimáku, kde jsem měl jen performance verzi plášťů. To samé platí i o botech. Chce to kvalitní podrážku, i když nic není 100%.

                            0 0
                    • J1RKA  

                      2–3 vteriny, tvl, za tu dobu v F1 stacej vymenit vsechny 4 kola, nicmene reakcni doba zavodnika bejva pod 0,4 sec

                      0 1
        • ladys  

          Tak to chceš jako naznačit, že se praštíš do hlavy z důvodu, že máš helmu :D Otázka, co udělá hlava, když sebou jebneš na bok v zatáčce? Jebne o zem. Byl jsem u nehod, kdy cyklista po nehodě měl vše léčitelné, ale hlava bez helmy-krvácení do mozku… Ano při posledních dvou pádech mi minimálně jednou zachránila život. I kdyby to znamenalo 10% zvýšení přežití, tak je helma dobrá věc. A nemusím řešit spálenou plešku…

          5 0
          • Esi  

            Přesně, tátovi po jednom pádu zbyly z helmy jen řemínky, helma zmačkaná jelo kdyby jsi ji dal do míchačky na beton s lopatou makadamu. Doktor na neurologii mu říkal ze kdyby neměl helmu tak mu ušetřil práci a pridelal ji patologům, nakonec i pres helmu těžký otřes mozku a léčeni cca pul roku, borec v aute ujel a nikdy ho nenašli.

            0 0
    • BikerM  

      Tyjo, hlavne at si celej a bez nasledku! Preji brzke zotaveni!

      Hodne smutne cteni. :(

      0 0
    • kejda  

      Paráda, jak jsi to dokázal všechno popsat, včetně značek, jednotlivých komponentů a vybavení. Asi půjdu do Kalase a Met helmy, najednou nějak té mojí Uvex helmě nevěřím…

      0 11
    • Georrge  

      Takovy hezky priklad pro vsechy kteri nevozi helmu, protoze oni prece bourat nebudou. Pred lety se nam na skole stal podobny pripad, kdy spravce jel na kole a zezadu ho nabralo auto. Jestli mel blikacku nevim (tipuju ze ne), ale helmu nemel a nerozchodil to. Nekolik mesicu byl v komatu, pak umrel. Vozte na kole helmy, vzdy a vsude (cestu pro rohliky nevyjimaje).

      1 1
      • psbiker  

        Dostuduj si „anecdotal evidence“ :)

        1 1
      • Singlespeed  

        Dle dostupných zdrojů (PČR, Besip) by přilba minulý rok pravděpodobně zachránila 8–9 životů cyklistů. Zodpovědná a opatrná jízda cyklisty by určitě zachránila 24 životů (24 cyklistů zahynulo vlastní blbostí bez toho zda měli přilbu nebo ne).

        4 0
    • ememem1  

      bud rad ze zijes, mne sa v posldenom case specialne v zjazdoch stava ze auta idu za mnou snad meter, keby som sa natiahol z akehokolvek dovodu pri rychlosti cez 50 a dole kopcom neni sanca, ani by si nevsimol jak cezo mna presiel.

      jo a prilbu potvrdzujem. raz som hlavou buchol ani ne pri 20km/h a to do plastu a keby som ju nemal, tak uz len slintam blekocem a serem v dakom ustave.potesitelne je zistenie, ze to neboli, omdles okamzite, som po tejto skusenosti taky kludnejsi.

      0 0
      • VojtaXY  

        Byl pad ikdyz uz temer stojis muze byt nebezpecny. Takovy pad na hranu, treba obrubnik nebo na tycku, treba od nejake znacky/lampy do blbeho mista muze byt dost nebezpecny.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.