• krk

    Zdravím. Rád bych znál Váš názor za co vyměnit Specialized Pitch. Rád bych něco víc freeridovějšího s větším zdvihem, abych si víc užil rozbité sjezdy, ale zas aby se na tom dalo jezdit po rovině i do kopců a nemuselo se tlačit. Kandidáti jsou :

    Lapierre Froggy/Spicy

    Giant ReignX

    Santacruz Nomad

    Devinci Frantik

    Případné další návrhy velmi ocením.

    Díky.

    0 0
    • krk  

      Teď se dívám ještě na Giant Faith : http://www2.giant-bicycles.com/…/4329/39247/

      0 0
      • mr.antik  

        A co Reign X?

        0 0
      • pitos  

        Ten nový Faith nevypadá špatně a kdybych dnes volil bike na FR od Giantu tak by to před Reignem X určitě ten Faith vyhrál.

        Jinak osobně se mi líbí ten Frantik a z tvého výběru by to a si vyhrál.

        Na Froggym jsem se už projížděl a nějak mě to kolo nenadchlo,nesedí mi ale to je pouze můj pocit.

        Zvažoval bych určitě i SX Trail a protože Six už není tak ten nový Shore od Norca.

        Ono ale hodně záleží na co ten bike opravdu chceš,v jakých lokalitách se vyskytuješ a kde se budeš dále chtít pohybovat.Pitch znám docela dobře a na FR to opravdu moc není tak aby sis nepořídil nové kolo co natom bude podobně.Volil bych prostě opravdové FR kolo,dal dva převodníky,myslel na dostatečně dlouhou sedlovku a pokud nebude vážit extrémně moc tak s tím v pohodě vyjedeš na každý kopec a přesuny budou taky v pohodě.Tak to dnes vidím já.

        0 0
        • krk  

          Díky za názor, naprosto souhlasím, než dělat kompromisy a měnit pitche se 150 mm za něco se 160mm, tak už poctivý freeridový stroj.

          K tomu, kde se pohybuju…prostě chci z Visalají na Lysou po červené od svodidel nahoru vyjet, ne tlačit a stejně tak po červené ke Zbujovi dolů… :-)

          Moje největší obava je, že to kolo do kopce neutáhnu, příp. se bude zvedat předek, nebo co já vím, to by mě štvalo moc, protože na pitchovi vyjedu skoro vše a baví mě i výjezdy, nejen dolů. No a dolů to prostě lepší než pitch být musí.

          0 0
          • pitos  

            každý to bude mít trošku jinak, záleží na prioritách a také fyzičce.Osobně mám dnes bike který váží k 17kg(po zimní výměně vidlice přibere na 17 určitě) a dovedu si představit tak max o 1kg těžší stroj abych ho ještě s přehledem utáhl kde budu chtít.Třeba před koupi Sixe jsem měl obavu že už 16kg může být problém.

            Také záleží zda to chceš jen a pouze na toulání po horách a nebo k tomu začneš navštěvovat různé tratě a parky.

            A problém se zvedáním předního kola není ve zdvihu ale geometrii.Mě se třeba předek nehne ani při nejprudším stoupání co jsem ochoten vyjíždět,kdysi jsem jezdil na HT se 100mm a musel jsem pracovat s těžištěm v každém prudším kopci.

            0 0
            • krk  

              Jasně, na toho Shora se v sobotu v Brně podívám.

              0 0
          • tomfree  

            Ono je utáhnout do kopce věc jedna a užít si jízdu druhá,pokud se budeš dřít na tu Lysou na 17kg bestii,tak nahoře budeš down a jízda dolů bude vypadat podle toho,osobně si myslím,že takové ty kompromisy aby to umělo vše jsou k ničemu,ale pokud chceš jezdivé kolo,tak z toho výběru bych bral frogy.

            0 0
            • Jenda  

              to je blbost – zalezi spis jak rychle mas ambice to vyjet, pokud to ma i nejaky omezeni na tlumici aby se ti to min houpalo pri silovym slapani do kopce tak ta hmotnost kola az zas tak moc nevadi

              0 0
            • pitos  

              nemohu souhlasit třeba už jen proto že na tu Lysou jezdím docela často a že bych měl nějaký problém jsem nepozoroval.Když jsem to jezdil na 15kg biku tak mě to vyšlo zhruba nastejno.

              Vem si také třeba takového Dana(ten s tím psem co je v Beskydech jako doma)ten na svém Shorovi nemá žádný problém a co natom dokopce dá…to se musí vidět

              0 0
              • tomfree  

                Asi víš jaké tempo mi vyhovuje do kopce,a pokud se vleču,tak mě to fakt nebaví a Dana bych tady vůbec netahal,jelikož jeho výkonnost je na ůplně jiném levlu.

                0 0
              • MlokCZ  

                Zcela souhlasím, že je to o tempu a pokud je jezdec schopný jet volné pohodové tempo směrem nahoru na těžškém kole, tak s tím nebude žádný problém.

                Pokud ale není nějaká extra dobrá fyzička, tak se v náročnějších výjezdech v horách (a zrovna v Beskydech je takových spousta, to ale výš určitě víš lépe než já) s těžkým kolem velmi snadno dostáváš do situace, že výjezd jedeš nejpomaleji co to jde, abys ho vůbec vyjel a přesto jedeš vysokou intenzitu. A tohle je přesně situace, kdy se lehčí jezdivější kolo projeví hodně a s tím těžším už nemůžeš dělat nic, abys to jel nahoru na pohodu a pak nebyl unavený na sjezd.

                Mně třeba na tohle stačí červená z Bílého Kříže na Bumbálku, z mojeho pohledu moc pěkná trasa, ale také už na mě dost náročná.

                Dost z těch výjezdů už jsou pro mě na hraně i na Stereu, které je hodně jezdivé a váhově relativně nízko. I tak dva výjezdy z toho hřebene jsem nedal (ten delší prudčí z Konečné a pak úplně poslední výjezd před chatou těsně před Bumbálkou, teď mi vypadl název té chaty).

                Samozřejmě by šlo některé další části výjezdů kousek potlačit navíc, ale to už by zase nebylo ono.

                Je mi jasné, že někdo výkonnější dokáže dát třeba i na těžším kole s vyšším zdvihem i ten výjezd z Konečné (z naší party ho dal jediný, který je o třídu výkonější než všichni ostatní a to navíc jel na HT, což na tenhle výjezd, který je jen dlouhý a prudký ale není technický bude na HT asi lepší).

                0 0
                • krk  

                  Ten výjezd z Konečné se dá hezky objet doleva po běžkařské značce. :-) Je to taky do kopce, ale ne taková hrůza.

                  0 0
                  • jimiAJ7  

                    :) krajecstvi…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To už jsem před časem také zjistil, ale když jsme tam byli jsem to netušil. Nevím už jestli jsem neměl tenkrát v gpsce mapu Polska nebo jen nějakou špatnou, ta cesta z leva se nám na první pohled zdála, že by tam nemusel vést, tak jsme jeli poctivě po červené.

                    A bylo zajímavé koukat jak to ten kamarád vyjel, v tom úplném závěru jsem mu už moc nevěřil, že to dá (když to jel v kuse celé). On to ale celé dal.

                    0 0
                • pitos  

                  Jistě,pokud budeš na takových kolech co jsou určeny hlavně na jízdu dolů chtít vyšlapat za každou cenu všechny kopce co se ti postaví do cesty tak se dost nadřeš.S takovým kolem se prostě i více tlačí a to je právě o těch prioritách kdy ti záleží více na jízdě dolů než nahoru a občasné tlačení nebo jízda volnějším tempem do kopce prostě vůbec nevadí protože víš že až si dáš na vrcholu svačinu a trošku odpočineš tak si to dolů můžeš vychutnat naplno:)

                  0 0
                  • goofy  

                    Goofy

                    Este teda poznamenam k tomu, co tu uz padlo.. Pokud pujde Pitch z domu, a bude zase jenom jedno kolo, tak dle me bude ten hore uz docela dost velka krava, pokud bude Pitch zustavat, tak smele do neho.. Ono si pak clovek sice vic vychutna ty bikeparky a podobne, ale na jezdeni uz to ma hodne cypatou geometrii a bude to fakt jenom o vyjezdu a sjezdu.. Cili tazatel by si mel hlavne uvedomit, co vlastne chce jezdit.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Jasně. Pokud ale jde konkrétně o ten hřeben, tak bych to nenazýval vyjetím všeho za každou cenu. Tam kdybych chtěl znatelněji šetřit síly tím, že se nebudu snažit vyjíždět prudší náročnější výjezdy, tak se z toho hřebene po červené stane jedno velké tlačení a jezdit se nebude skoro nic (i bez vyšších zdvihů a těžších kol jsme měli v partě slabší kousky, co tlačili toho opravdu hodně z toho hřebene). Tam je prudší skoro každý výjezd.

                    A hlavně to není trasa, která je o tom, že vyjedeš jeden pořádný kopec s možností volby náročnosti výjezdu, ale je to pořád houpavě nahoru/dolu.

                    Jiná věc jsou trasy typu Lysá, kde si můžeš vybrat obtížnost výjezdu dle chuti, tedy i takový, který není tak náročný (tím myslím až k extrému vyjetí po asfaltu, což pak lze vyjet na pohodu i na hodně těžkém kole + slabší fyzička).

                    A tady pak lze i zařadit tu pauzu na vrcholu, kterou zmiňuješ.

                    Je ale jasné, že každý si musí sám ujasnit co ho baví více a co preferuje. Mně třeba ty výjezdy baví stejně jako ty sjezdy hodně a nerad více tlačím (a dle toho mám adekvátně vybrané kolo).

                    0 0
                    • McBlacky  

                      trasa co píšeš je docela těžká, dávají si na ní i jezdci na HT. Dát všechno znamená pořádně si naložit.

                      0 0
                    • pitos  

                      Ta část hřebene je celkem náročná a i když tam je plno pěkných míst tak tam často nejezdím.Je tady plno jiných hřebenů kde se to takto hodně nehoupe a dá se jet v pohodě skoro na jakémkoli biku.Výběr je celkem velký a i s těžkým bikem se dají volit vhodné trasy.Třeba celý hřeben od Prašivé po B Kříž nebo směr Polomy je dobře jetelný i na FR kole.Na všechny velké kopce existuje x možnosti jak nahoru a každý si může vybrat co pro něho a kolo bude nejvhodnější.

                      Prostě na část hřebene co popisuješ ty nebude jezdit(pokud tedy nato nebude mít fyzičku)a bude jezdit jinde kde to takto náročné do kopce nebude.Já v tom problém nevidím.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak jasně, není problém vybírat trasy vhodné pro dané kolo a daného jezdce. Ale už se musí připustit, že kolo pak omezuje výběr některých tras, i přesto, že jednolivé úseky jsou na daném typu kola jetelné, což může být trošku na obtíž, když jedeš někam, kde to neznáš.

                        Já třeba za sebe můžu říct, že tahle trasa byla to nejlepší, co jsme v Beskydech jeli, když jsme tam na 14 dní byli. A jako jedinou trasu jsme ji jeli za ten pobyt 2× stejně.

                        0 0
            • krk  

              Vím, že tady froggy, tuším windblow, hodně chválil, mě štvou s těma cenama, dát za základní model 62 tis. a pak do toho dalších aspoň 20 vrazit, se mi moc nechce. A na podzim ve slevě žádné nejsou, protože jich dělají málo.

              Kompromisy dělat nechci – na to mám pitche, ale po Beskydech dolů prostě nestíhá.

              Zatím vede Frantik a Shore, těsně za nima je Faith.

              0 0
              • tomfree  

                Právě na něm jsem mněl možnost se svolením Patrika jezdit a přišlo mi opravdu perfektní.

                0 0
              • KRAJIC  

                Přikloním se ke klukům co tě spíše odrazují od FR typu kola. Pokud jak píšeš nemáš koule na skoky a nejsi typ co se za každou cenu nehecuje do těžkých věcí protože ***** musí,jinak večer neusne, tak bych asi šel jinou cestou. Místo zdvihů bych se v tvém případě zaměřil spíš na geometrii a snažil se najít jezdivé kolo, kde si dolekopcom užiješ díky jeho hravosti a ne, že těžká místa projedeš jak mátoha na vysokozdvihé svini. Řídil bych se tím jak tom jde bunnyhop tzn. jak lehce to dáš na zadní, jak to točí atd. Osobně hodnotím překonání nerovnosti dobře provedeným přeskokem mnohem více než kdybych to projel bez akce jen s důvěrou ve zdvihy.

                0 0
                • krk  

                  Souhlasím, celkem dost jsem si utříbil myšlenky, i díky všem Vašim názorům. A vypadá to na toho Nomada.

                  0 0
    • eukalipt  

      rekl bych ze pokud na tom chces jezdit i do kopce a netlacit tak SX i Demo jsou mimo hru, na vetsich zdvizich je Spesl Enduro a da se na tom jezdit nahoru dolu , vsude.Nomad je taky zajimavej rekl bych ze s endurem sou to podobny biky. I kdyz ja na Pitchi jezdim i hodne rozbity cesty a skoky v BP nejsou problem , dropiky kolem metru atd…

      0 0
      • krk  

        Pitch je určitě výborné kolo, ale chci prostě víc zdvihu pod zadkem i ve předu, tak do těch 180 mm. O Enduru jsem uvažoval už před Pitchem, nakonec jsem rád, že jsem ho nevzal. U toho SXka by mi asi vadila krátká sedlová trubka.

        0 0
      • goofy  

        Enduro je prakticky Pitch na jinych tlumicich..

        0 0
        • Mr.Duck  

          Já mám za to že je krapet kratší a divočejší, ne? Ten 2010 kousek už vypadá uplně jinak zase, řek bych že to bude hravější jak pitch, i když na pitchi sem ujel všeho všudy 10m, tak nemůžu soudit.

          0 0
      • Attila  

        na SX se dá jezdit i do kopce. Neodsejpá to tolik jako na enduru ale zas je to výrazně lepší z kopce.

        0 0
    • goofy  

      Z toho vyberu co tu mas, bych sel klidne do Froggy. Je to na sve zdvihy celkem hodne jezdive. Jinak bych se pak poohlizel po Sixu, nebo treba tom SX Trailu. Ale kdyz mas ve vyberu Nomada, tak by spatna rozhodne nemusela byt Uzzi VPX… A kasli na 180 vepredu a ber Vana :-)

      0 0
      • krk  

        Froggynu jsem moc chtěl tu 2009 316 zelenou, bohužel už ji nemají ani v centrálním skladu ve Francii a jak jsem psal, bílé kolo prostě nechci. Proč Vana, místo třeba Totema ?

        0 0
        • goofy  

          Otazka je, jestli chces cele kolo, nebo si ho skladat… Jinak treba takovy SX Trail je k dispozici i v cerne, Froggy ve zlutozelene, ze jo ;-)

          K Vanovi: kvuli chodu? Pokud te opravdu ty dva centaky zdvihu spasi, tak ber Totema. Ted jsem se dival, ze uz tam snad montujou i tu HS expanzi, jestli jsem to dobre z tech jejich blabolu pochopil..

          0 0
          • fousek  

            Totem ma HS expanzi odjakziva (krome IS verze), akorat marketing a ja, jsme si toho z pocatku nevsimli:-). Zkousel sem Vana 09 a mel o kapinku horsi chod nez muj Totem soloair:-) a ted o vikendu jsem mel v ruce Floata 32 10 a teda citlivosti byl na urovni Marzocchi z roku 08–09 a neni to poprve co me necitlivost u foxek zarazila.

            0 0
            • krk  

              A můžu se zeptat, jak jsi spokojený s Tvým Reignem X?

              Jezdivost, dojezd, výjezdy…je mi jasné, že dolů bude asi super.

              0 0
              • Jenda  

                odpovim za Fouska jaky jsem z nej mel pocit na extrem bike mostu – nevim jak je na to s dolekopcom jezdenim ale na tom reginu x dokaze po rovine prohanet i horsi chrty a sekunduje fakt hodne dobrejm zenskejm – nakolik je to kolem a nakolik jezdcem nedokazu posoudit:-)

                0 0
              • fousek  

                Dalo by se rict ze jediny co me limituje je vaha pri velkejch stojkach, tam uz je to proste znat, ale zatim sem nenasel kopec kterej bych vyjel na GT a na Reignovy ne.

                Jinak se mi nezda ze by na nem neslo jezdit svizne v jakymkoliv terenu. Zatim max. dojezd sem mel 114 km, max. vyjezd cca 35–40%. V lete sem s nim byl na tejden prejezd Svicarskejch alp a ze bych s nim brzdil ostatni se rict neda. I kamos co jezdi na HT byl prekvapenej jak to kolo jede (myslim ze ma Zaskara).

                Co se tyce dolekopcom, tak sem s nim rychlejsi nez s Bighitem 06.

                To novy Xko je navic asi o 1/2 kila lehci, takze pokud by se kapku resila vaha, tak verim tomu ze by se pod 15kg dalo dostat.

                Ale rika Pitos, z aktualni nabidky Giantu bych vzal Faith, protoze zdvihu neni nikdy dost a nerek bych ze ten Faith pojede o moc hur nez muj ReignX.

                Jinak pokud by si mel strach ze to nepojede dostatecne rychle, tak Nomad je hodne peknej universal, kterej jde za pedalem jeste lip nez Xko a je znatelne lehci (i nez to novy), ma tuzsi zadni stavbu, akorat ma mensi zdvih a rek bych ze Xko je i citlivejsi a ma mensi pedal kickback.

                0 0
          • krk  

            Problém je v tom, že třeba rám Froggy stojí nějakých skoro 40k., tedy se vyplatí vzít celé kolo, sundat z něj komponenty a dostavit podle sebe. Na kolik vyjde rám SXka jsem nezjišťoval…

            0 0
      • JSt  

        uz delsi dobu sleduju tve zasvecene rady ohledne fullu vsech typu. od borca, co ma pevnaka pusobi rady typu „tak by spatna rozhodne nemusela byt Uzzi VPX“ usmevne ;-)

        0 0
    • Kubas.1  

      Za mně Froggy nebo SX Trail ;-)

      0 0
    • kali222  

      ted jsme mel moznost svezt se na reignu X 09 s totemem :), do ted jsem mel nomada, ale stareho. reign X se mi zdal trosku hravejsi na stejnem „kopecku“-nekoukal jsem zpetne na geometrii abych si to porovnal :), ale spis bych tam videl na nej toho vana36. ten totem se mi zdal uz. moc by me zajimal ten froggy, ale enduro si uz kupovat urcite nebudu :))

      0 0
      • krk  

        Froggy 318 mají na stánku Zama k zapůjčení.

        0 0
    • Bzukáč  

      Já jsem jezdil Santu nomáda je to parádní stroj a dá se s ním vyjet spoustu věcí,i když yvedání předku bylo.To já neřeším rád si při procházce odpočinu,je to spíš o fizičce a geometrii kola.

      0 0
      • krk  

        Nomád je určitě výborný, asi kdybych neměl pitche, ale nomáda, tak bych dneska nic neřešil, je tam ale jen 1 cm rozdílu zdvihu navíc proti pitchovi (je jasné, že přepákování je někde jinde) tak aby ta změna byla trochu poznat + jak psal pitos, nedělat kompromisy.

        0 0
        • fousek  

          NO moh bys vyzkouset Driver 8, toho tu nikdo nezminuje, ale Hanz rika ze i V10 docela jede, tak by to mohlo bejt to pravy

          0 0
          • krk  

            Zkoušel jsem VP free od Jimiho, bylo to, jako přesednout z dřevěné židle do polstrovaného křesla, na mě možná i trochu moc. Bral bych Bulleta, ale nechci jednočep.

            0 0
            • goofy  

              Zalezi kolik chces investovat.. Momantalne se stracim v tom, co vlastne chces :-)

              Jinak jak uz jsem psal: nova Uzzi VP Cenu u nas ale nevim, ale bude se pohybovat jak ten Svaty kriz.. A Max Cursor je aspon trochu rozumny dovozce

              0 0
              • krk  

                Nemám jasného favotita (proto se Vás všech tady ptám na názor).

                Rád bych, kdyby se to do těch 70k vlezlo. Samozřejmě počítám s možností poslání z venku.

                Uzzi se mi taky líbí a je jedna z možných.

                0 0
                • goofy  

                  Tak ted uz jenom otazka, jak moc chces jezdit aji do kopce a po hrebenech, a jak moc to chces na DH, freeride, parky a tak.. :-) Kola jako Six, Reign X budou takovy univerzaly, se kteryma se da hodne slusne vyblbnout.. Ale pokud si budes nechavat i Pitche, tak to budou dva kola hodne blizko sebe.. Zase takove kola jako Driver 8 uz jsou celkem jednoznacne smerovane stroje, a delsi jizda na nich uz bude celkem narocna..

                  0 0
                  • krk  

                    Pitch bude muset z domu(to by asi neprošlo). Do parků se já asi nikdy nevypravím, nemám na to koule, ani techniku.

                    Chtěl bych prostě kolo, které bude schopno nahoru ještě vyjet – na rychlosti mi nezáleží, ale dolů si to užiju víc, než na pitchovi.

                    Žádné polety, max. nějaký dropík, prostě sjezdy rozbitým terénem, jako je ten kamenitý úsek pod sjezdovkou z Lysé, nebo z Lysé po červené ke Zbujovi, Travný a tak.

                    Po debatě na sportlifu ( a co jsem zjistil, že na Uzzi fakt nemám prachy) to zatím vypadá, vzhledem k mému typu ježdění na rám Lapierre Froggy + dostavit podle sebe, nebo rám nového Nomada, který má mít vpp druhé generace a prý se to hodně povedlo.

                    0 0
                    • pitos  

                      Tak na to co popisuješ bude stačit něco jezdivějšího a FR kolo by bylo zbytečné.Třeba ten Froggy nebo Nomad bude dostačující.

                      0 0
                    • Tušnak  

                      tak na to co popisuješ si myslím, že ideál je ten ReignX, nebo Nomád.

                      Podle mě je zbytečné mít předymenzované kolo, na kterém nevyužiješ jeho potenciál. Pokud sám víš, že máš určitý limit, přes který nepůjdeš, tak bych nešel do vyloženě FR kol, zvláště pak pokud to FR kolo nebudeš využívat v parcích a budeš na kopec šlapat po svých a nebudeš využívat lanovky, tak ve výjezdu budeš trávit více času než sjezdem.

                      Víc než na milimetry pod zadkem bych se díval na geometrii kola a typ zadní stavby.

                      0 0
                      • krk  

                        A podle Vás obou, pomůžu si Froggy, nebo Nomadem oproti pitchovi? Abych pak nebyl ********, že jsem měl vzít něco víc FR…

                        0 0
                        • tomfree  

                          Ono u nomáda není jenom ten 1cm zdvihu,respektive 3cm u frogy,ty kola mají úplně jiný průběh než ten spešl,a ještě mezi nomáde a frogy je dost rozdíl,takže bych si je určitě projel.

                          0 0
                        • Tušnak  

                          musím souhlasit s Tomfreem, ten hlavní rozdíl bude v průběhu zadní stavby!

                          Pomůžeš si určitě a hlavně pokud to budeš mít jako jediné kolo, tak nevidím důvod jít dočistokrevné FR mašiny, když stejně FR jezdit nebudeš, podle toho co tady píšeš. To bys pak to kolo zabil a bylo by nevyužité. Potenciál dole kopcom a hlavně ve vzduchu bys nevyužil a do kopce by jses zbytečně trápil.

                          0 0
                        • Kubas.1  

                          Já měl vždycky za to, že Zesty je AM, Spicy EN, a Froggy FR… a teď mi tu připadá, že o Froggy mluvíte spíš jako o enduru :-)

                          btw Lapierre má na něho moc pěkný video :-)

                          0 0
                        • fousek  

                          Muj ReignX vazi to samy co Froggy 518 bez pedalu, ale ma tezsi ram, otazka je jestli ty 3kg ma Froggy s tlumicem nebo bez. Pokud s tlumakem tak by sel Froggy postavit tesne pod 15kg s Totemem, coz by podle me byla docela slusna zbran.

                          0 0
                    • goofy  

                      Tak ani s jednim asi neudelas chybu.. VPP do kopce pojede paradne (Froggy je na svuj zdvih prej pomerne raketa, ale nejel jsem). Pokud ti system VPP sedi, tak bych klidne do toho sel. Co se tyce otazky, zda si pomuzes, tak urcite. Kola maji klidnejsi geosku, vetsinou progresivnejsi chod zadni stavby, vetsi zdvihy.. Vsechno to je ale o vyladeni.. Napriklad hanz neda dopustit na Blura LT, a na Nomada 1 celkem nadaval..

                      btw: na kolik u nas teda vyjde Uzzina VP?

                      0 0
    • Genius79  

      Santa Cruz Nomad paradni stroj, to sami Giant. Scott Ransom, Kona Stinky, Scott Voltage FR, Specialized Enduro, Mondraker, Rocky Mountain..

      0 0
      • goofy  

        Porovnavat Nomada se Stinkynou je celkem odvaha…

        0 0
        • Kubas.1  

          Co Nomad, ten by to snad ještě nějak ustál, ale co to Enduro od spešlu? :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            No myslim že u 2010 už by to i šlo, teda od pohledu to vypadá celkem z kopce, naživo sem ho neviděl, ale prej to tak vcelku fakt je, leč to mám z druhý ruky.

            0 0
            • Kubas.1  

              …ze sportlifu

              0 0
              • Mr.Duck  

                no, na webu spešlu mi přišel hezčí teda, víc z kopce, ale přesvědčil si mě :-)

                0 0
                • Kubas.1  

                  Mně právě taky na těch prvních fotkách připadal uplně parádní, ale jak sem to viděla naživo, tak mě to nějak přešlo… :-)

                  0 0
          • goofy  

            Vidis, tak daleko uz jsem to ani nedocetl :-)

            0 0
      • fousek  

        Hehe Stinkinu srovnavat s Nomadem, to chce hodne predstavivosti, jak z hlediska funkce pruzeni tak vahy (cca 3–4kg rozdil) a hlavne pouziti.

        0 0
    • blaska.vita  

      Já osobně bych volil SPICY nebo NOMAD. Froggy mám, a ono to opravdu jede, jen si nejsem jistý jestli bych jí bral jako jediné kolo. Je to už opravdu FR kolo. Postavit se dá na slušné váze. Spicy a Nomád jsou pro tebe mnohom vhodnější. Se 160mm si už užiješ ve sjezdu a zároveň jsou obě tyhle kola celkem lehké. Nezbývá než zvážit pořizovací náklady.

      0 0
      • prst  

        Dovolim si nesouhlasit, stejne jako s KRAJICEM vyse. Moje zkusenost obecne je, ze kdyz si koupim presne to co potrebuju, bez rezerv, tak mi to funguje, ale nedovoli me to se dal rozvijet. To ze ma ted KRK pocit, ze na skoky nema kule a ze do bikeparku se nikdy nevypravi, je mozne, ale ono se ani neni co divit, kdyz jezdi Pitche.

        Kdyz vezme napr. Forgyho, tak treba za par mesicu zjisti, ze skoky ho bavi – proste to kolo bude mit limity nekde uplne jinde a pusti ho dal. Kdyz se mu to stane s Nomadem, tak bude za rok nadavat, ze nema dalsich 70 litru na kolo co by chtel.

        0 0
        • mr.antik  

          A na co je teda Pitch? Myslim že bikepark by zvládnout měl, jen to nebude na velký dropy a bude trošku drncat…

          0 0
          • Radari  

            presne tak . narval bych tam tluste pneumatiky + dobre gripy taky udelaji hodne … a pak talase 36 = hotovo

            0 0
            • jimiAJ7  

              tohle vubec neni ono, o pneumatikach to neni a uz vubec ne o gripech, zadni stavba je proste tupa, a neni citliva tezko se dostava do zdvihu je to enduro kolo tak na hreben na sjezdy a tezsi fr to neni.

              0 0
              • Radari  

                No podle toho co pise si myslim ze "tezsi freeride " jezdit nebude …

                0 0
                • jimiAJ7  

                  no mozna to tak vypada, jezdim s nim vim jak jezdi, a co bych chtel jezdit, a na to pitch bohuzel nestaci..

                  0 0
                  • Radari  

                    tak jestli tobe nestiha stim santou , tak to se nedivim :)

                    sakra ja si snad kvuli vam budu muset taky koupit nove kolo !

                    0 0
        • Jenda  

          otazka je jestli ho FR kolo posune kam chce?:-)

          0 0
        • KRAJIC  

          Rozvíjení schopností a posouvání hranic je z 80% v hlavě a ne v kole. Navíc jsem právě doporučil typ kola, na kterém ty hranice a schopnosti posune lépe – co tě donutí v terénu manipulovat s kolem – vyvážené a hravé kolo se zdvihovým omezením nebo těžká svině s nekonečným zdvihem, s kterou musíš bunnyhop připravovat pů hodiny předem abys to odlepil od země? Dost často se můžeš dočíst v reportech co píšou kluci z tripů v Kanadě, jak jsou v prdeli z toho co tam předvádějí místní staříci na téměř XC kolech na trailech s obtížností v ČR se nevyskytující. Je to jeden z dalších českých fenoménů, že každý bohatší synek jezdí po lese za barákem na FR nebo DH kole s dvoukorunkou a skáče úplně trapné věci co jdou zaletět v klidu na HT – právě takoví kluci se spíš nezlepší – čest vyjímkám.

          0 0
          • fousek  

            Akorat ta dlouhozdvihova svine te podrzi, kdyz nedoletis na dopad, HT te nakopne takovym zpusobem ze si to dost mozna ani nebudes pamatovat. Ta tezka svine ti kde co odpusti, na HT se zrakvis. Ano temer vse se da zajet na lehkym kole s malejma zdvihama, ale dokaze to jen par lidi. S tou tezkou mrchou to muze zajet temer kazdej, sice ne ciste, ale nerozbije si hubu na prvnim nedoskocenym skoku.

            Jeste kdyz sem mel Scotta tak me nenapadlo nektery veci davat, koupil sem si Bighita a najednou to slo a zjistil sem ze to jde i na Scottu.

            Samo kdo zacina na bikrosce a zvladne to, tak pak uz ho nic neprekvapi, protoze to kolo zadnou chybu neodpusti. Bohuzel zacinat treba v 20 letech na bikrosce uz dost dobre nejde, protoze clovek uz neni tak gumovej a vic se boji nez za mlada.

            0 0
            • KRAJIC  

              Osobně jsem se ke skákání dostal až někdy kolem 30. Nejsem žádný šampión , ale na 50cm zídku vyskočím(výš ani *****) a nějaké x metrové skoky v lese na dvojácích nebo sestupácích dávám. Stálo mě to hodně materiálu, strachu,sil o flustraci ani nemluvím – všechno na HT – jde jen o to jak moc se do toho vzduchu chceš dostat nebo co chceš překonat a hlavně nikdy se sebou nesmíš být moc spokojený. Prostě v každém sportu nebo hobby bys měl začínat od píky – můj názor. Pokud vůbec nevíš jak dopad odpružit vlastním tělem, tak je to sebevražda i na zdvihu 500mm.

              0 0
              • fousek  

                no prave ze pokud mas kvalitni odpruzeni tak neni, ver mi, delam to uz tak radu let:-) a to sem mel jen 190mm, ted momentalne 170mm

                0 0
    • krk  

      Děkuji Vám všem, velmi mi pomohlo pročíst si Vaše názory a ujasnit si jaké kolo a na co potřebuju.

      Závěr: na 99% Nomad 2010.

      Ještě jednou díky.

      0 0
      • goofy  

        Muzu vedet odkud budes brat toho Nomada? Pac kdyz se divam na stranky dovozce u nas, tak vychazi stejne jak ta Uzzina, ale je mi jasne, ze asi budes cerpat odjinud ;-)

        Jo jinak z Ostrovu se dal sehnat za pekny peniz IH 6point, to jenom, abych ti jeste rozsiril obzor :-)

        0 0
        • krk  

          Bude mi to shánět kamoš, obchoduje s Kanadou, Anglií a tak, mám na to celou zimu, takže nespěchám a uvidím, od našeho dovozce určitě ne…

          0 0
    • Radari  

      Me pripada jak to tady ctu , ze nakonec bude ten pitch akorat .)

      Z kopce to jede dobre a do kopce taky . Dropiky do 1 metru taky jdou .

      Pokud nejezdis do bajkparku tak nechapu.

      Nestacilo by hodit do predku vetsi vydlicu . Viz toto forum :

      http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…

      Ps : ale je pravda ze jsem trochu zaujaty .

      0 0
      • krk  

        Jak už jsem psal, vůbec si nemyslím, že je pitch špatné kolo.

        (mám ho rád, líbí se mi – i proto jsem rozhodnutí o jeho nástupci stále odkládal) A i 80% tras, co na něm jezdím v pohodě zvládá. Jde mi o to,najít kolo, se kterým bude i těch zbylých 20 % větší zábava, ale ( protože to bude moje jediné) musí se na něm dát i těch 80% „běžných“.

        Je to jako s bundou z nejvyššího goretexu – většinu zimy přežiješ i v bundě bez membrán, pak ale přijde den, kdy jsi na horách, je hnusně jak cyp a jsi rád, že tam ten gore je.

        Začít do pitche cpát prachy, jako vidle, brzdy, tlumič a nevím co všechno, když se zadní stavbou stejně nic neudělám (a abych si nakonec řekl, že si radši koupím kolo nové) se mi nechce. Stačí, že jsem investoval do DHX Air4 tlumiče a až potom jsme zjistili, že tam skrz ten ******** ventil nejde dát…

        0 0
        • Jenda  

          jo jo jakmile clovek zacne upgradovat kolo dostava se do uzasny spiraly kdy je mu jasny ze stejne uz by bylo lepsi novy ale porad je mu to lito kdyz do toho staryho vrazil tolik penez. Vystoupit z toho a rict dost chci novy je pak problem (hlavne obhajit pred manzelkou:-)

          0 0
        • fousek  

          Jj, myslim ze Nomad je dobra volba, vubec bych se nedivil, kdyby byl lepsi ve vsech smerech, jak ve sjezdech, tak ve vyjezdech a dost mozna bude i lehci

          0 0
          • mr.antik  

            Dokážeš nějak porovnat Nomáda a ReignX?

            0 0
            • fousek  

              Uz sem to nekde psal, Nomad je jezdivejsi, tuzsi zadni stavba a kapku progresivnejsi. ReignX je citlivejsi a jde vic do zdvihu. Porovnaval jsem Nomada09 a myho ReignaX08. A Nomad vyjde cca o 1kg lehci

              0 0
        • pitos  

          Že do té stavby nejde dát DHX air mě tedy překvapilo,protože jsem uvažoval že ho tam Lucii časem koupím.Myslel jsem že nebude problém ale když jsem se teď nato mrknul pořádně tak to vidím.

          No nic,tak alespoň dostane 160ku dopředu:)

          Ještě mě napadlo…DHX coil by tam asi vejít měl,co?

          0 0
          • jimiAJ7  

            vleze se tam dhx coil,dhx air, van, jen na tom dhx ale DHX air 4!!!!!!! se tam nevleze z duvodu toho ze na boku je ventilek a ten proste prekazi vahadlu zadni stavby!

            0 0
    • krk  

      zvolil jsem tedy… Giant reign X 2010

      http://bike-forum.cz/…il-8356.html

      0 0
      • Ondrais  

        Ahoj, mohl by jsi trochu popsat novou zkušenost?

        Jinak gratuluji, kolo vypadá parádně! ;-)

        Já totiž řeším podobnou věc co ty na začátku s tím rozdílem, že to bude můj první full.

        Koukám po něčem na lehčí FR na čem by se ale dalo taky jezdit a občas něco vyjet. Raději mam jízdu z kopce a tlačení se nebránim, ale mam chatu v Brdech, kde jsou bezvadný FR úseky ke kterým je ale potřeba dojet někdy třeba 15km.

        Můj nej favorit byl dlouho Spešl SX-trail, ale ta cena :-/.

        Zkoušel jsem asi 2h Enduro a Pitch Pro. Na Enduro jsem vyrazil ztuhlej po zimě a v dost nehezkém počasí ( déšť, chladno ). Enduro mě nadchlo svou robustností, bytelností a jízdou v terénu ale to co jsem zažil na Pitch pro bylo nebe a dudy. Pitch byl úžasně jezdivej a přišel mi i tak trochu obratnější, krásně se na něm šlapalo do kopce, což o Enduru nemohu vubec říct a víc jsem si na něm dovoloval, ale jak jsem psal, na Enduru to byla první jízda po zimě vubec a ještě to počasí, nevim jestli to na to třeba nemělo vliv. Bohužel v tom Pitchovi ( testovací kolo ) jsem cítil nějaký vůle, a celkově na mě to kolo působilo o dost jednodušeji, nicméně ten pocit jezdivosti mě u něj neskutečně nadchnul, že jsem pro něj víceméně rozhodlej jako kolo které se dá použít uplně na vše, snad jen kromě BP a těžších FR což zatím nejezdím ( není s čím ).

        Nevím co mohlo způsobit tak velkej rozdíl v jezdivosti těchto dvou kol. Pláště byly stejný, že by teda váha? nebo geometrie? nevím…

        Srdce mi říká že chci sjíždět svahy které by mě doposud nikdy nenapdaly a chci lítat vzduchem. Prakticky to zkouším kdykoliv vidím příležitost na mém HT ale končí to většinou spadlým řetězem což mi neskutečně irituje. :-)

        Raději se zabiju sám někde v lese než čekat na nějakýho vola na silnici s autem :-)

        Hledám tedy něco s napínákem řetězu a možností vysunout sedlo do alespoň nějaký pro šlapání přijatelný polohy. Zdvihy ani moc neřeším ale s Pitche bych si při dopadech asi nebyl uplně nejjistější :-( Asi ideál by bylo dát na Pitche nějakou vzduchovou vidli třeba 160mm ale to už je investice a posouvá cenu někam kde si myslím lze koupit jiné kolo s lepším celkovým naladěním.

        Hodně mi teď padlo do oka Giant Reign2 s Foxkou vpředu a cenou. Jenže nemá napínák a bojim se aby to nebylo celkově málo.

        Ještě víc se mi líbí Giant Faith 1. Kolo které by asi dokázalo nahradit SX-trail ale něco mi při pohledu říká, že to na šlapání asi moc nebude.

        Nechci se zbytečně utopit v čistokrevném FR/DH, chci taky občas jezdit, zrovna tak jako navštívit nějakej BP a jezdit na postavených FR tratích v Brdech. Raději ale máknu při šlapání a spolehnout se na kolo než si rozbít hubu při sebemenší chybě.

        nějaký zkušenosti, rady…? :-)

        Třeba ohledně toho Giant Faith 1 ?

        taky nejsem moc moudrej z těch úhlů geometrie atp..

        díky moc za pomoc!

        0 0
        • goofy  

          nerekls kolik do toho chces vrazit ;-)

          0 0
        • krk  

          Ahoj. Nevím, jak vypadá terén v Brdech a taky nevím, jestli jsem ten nejlepší poradce…ale… já jsem byl s Pitchem maximálně spokojený, dokud jsem nezačal jezdit trošku víc z kopce dolů v Beskydech, kde pro mě bylo 150 mm vzadu málo. Mluvím o ježdění, ne skocích.

          Na hřebenovky a přejezdy i v Beskydech byl Pitch naprosto dostačující.

          Napínák neřeš, ten se dá vždycky dokoupit, doporučuju i dvojplacku dopředu a věc, bez které si už nedokážu předtavit jízdu – teleskopickou sedlovku.

          Ohledně jezdivosti…dokud byly na Pitchovi původní pláště, dalo se s ním lítat i po asfaltu, sám ale časem zjistíš, že potřebuješ přezout – čili jiné ráfky, náboje, butyl duše Maxis Minion 2,5 a tím to kolo hodně ztěžkne, zato tě ve sjezdech více podrží.

          Je zkrátka nutné počítat s tím, že do toho kola investovat budeš muset.

          Reigna 2 si teď pořídil kamarád a je nadšen – oproti Pitchovi – lepší ráfky, z mého pohledu lepší systém zavěšení zadní stavby (virtual), lehčí, jezdivější.

          Já bych Ti až do minulého týdne doporučil Reign X – ale mrkni do rubriky foto – kola a komp, co se mi stalo…

          Faith jsem měl možnost krátce projet a přišel mi téměř stejný s Reignem X.

          Když jsem řešil Reigna, chtěl jsem kompromis na kterém by se dalo jezdit z kopce dolů, ale i v kopečcích okolo Opavy, takže jsem dost řešil váhu, hlavně kol. Po 5 defektech na zadním a jedním na předním se zkurv… Nobby Nicama jsem tam stejně dal Kendy Nevegal, a je po váhové výhodě, ale dokud neprasklo to zasr… vahadlo, byl jsem s tím kolem naprosto spokojen. Z kopce super – pořád nad mými sjezdovými schopnostmi, po hřebeni taky v pohodě a dokud tam nebyly ty těžké pláště, tak se i nahoru dalo. Teď hold víc tlačím.

          Takže, pokud budu věřit, že jsem měl jen smůlu a nejedná se o konstrukční, ale pouze o výrobní vadu – prostě pech, doporučuju vzít Reign X.

          Snad Ti to trochu pomůže.

          0 0
          • Ondrais  

            jj, díky moc za rady. Ty Brdy jsou v podstatě takové nižší Beskydy. Asi před 2 týdny jsem sjížděl s HT Radhošť lesem dolů směrem k Dolní Bečvě, no to byla lahůdka.. :-D

            Ten Reign x vypadá dobře. Volil bych kvuli ceně „x 2“. Nevím moc co ty vidlice Marzocchi 55R jsou zač. Snad to nebude moc zlý.

            Ikdyž mi přád vrtá hlavou ještě ten Faith.

            Podívám se jestli je možnost je někde vyzkoušet.

            To vahadlo je smůla, snad to byla jen vada kusu, nerad bych řešil tyto problémy, ikdyž věci jsou od toho aby se používali a bezporuchový je vždy jen to co se nepoužívá.

            0 0
            • goofy  

              No 55R neni zaden zazrak, ale ty novejsi modely se uz prej trochu zlepsily, a pro zacatek poslouzi. Jeste bych se treba mrknul na Norco Six. Vicemene stejna kategorie jak ten Reign X a taky pekne hrave kolo

              http://123kolo.cz/…urple-m.html

              0 0
            • krk  

              O Faithu jsem taky uvažoval – moc se mi líbil, ale nebyl k dostání samostatný rám a po (uznávám, že krátkém) svezení mně to přišlo s Xkem se 170 mm Lyrikem téměř – ne-li úplně stejné.

              0 0
            • KRAJIC  

              A co IQ6 od RACE BIKE? Z popisu stylu ježdění by to mohlo být odpovídající.

              0 0
              • Ondrais  

                Tak jsem dnes pořídil letošní Enduro comp. Snad mi to bude na občasném fr v bp stačit. Jinak je to krásně jezdivý a budu to používat i jako denní kolo do města. Už se nemůžu dočkat na pořádnej kopec! :-) kdyby měl někdo tip co popř. upgradnout, budu rád za každou poznámku. (jestli třeba pořídit jinej tlumič aby líp zvládal dropy atp.. )

                díky všem za rady ;-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.