přijde doba kdy se asi na kole už šlapat moc nebude http://www.youtube.com/watch…
přijde doba kdy se asi na kole už šlapat moc nebude http://www.youtube.com/watch…
Tak tohle už vypadá použitelně, sice hodně dělá skill toho jezdce, ale i tak je vidět, že to neváží 50kg, fakt se mi to líbí.
By si ten týpek měl raději zapnout helmu.
moc hezký… a asi taky nechutně drahý
No někdo začínal s kolama (L&K) a pak se dal na auta, Audi to bere opačně :-D
Kola automobilek jsou super PR artikl. Kolik pak to má dojezd na baterky v zimě? Kolik stojí nová sada aku? a celé kolo ? LOL zelenomozcí optimisté jsou zase na tripu… :o)
Nikdy ale pořádně opravdu do cyklo-světa zásadně nezasáhly. Je to většinou laboratoř nebo reklama. Produkt s dobrý poměrem cena výkon nikdy to nebyl. Často automobilky pouze kupovaly a řešili design laku. Votec-Porshe , Author-ŠA , atd…
Tohle možná je hezká reklama na jejich designové studio a tím to končí. dost možná to bude mula pro technologie které využijí u Ducati . Ano VW koupilo výrobce motocyklů.
Jinač zkuste si sehnat technické parametry které mají splňovat elektro kola. Možná se budete divit, že většina jich je černota a v té konfigurai, které se tady prodávají. Jsou to snechválená vozidla pro veřejné komunikace. Viz takový detail jako „páka“ nebo rukověť plynu.
Náhodou v tomhle případě je vidět, že když máš peníze a zázemí tak se s tím vývojem dá hezky pohnout, a nad cenou bych nepolemizoval, to v tomhle případě není podstatné, jde o technologie a provedení, což je v tomhle případě podle těch videí na špičkové úrovni.
S čím pohnout? Nevidím žádný revoluční produkt.Carbon? Kotouče? Computer v představci? nic nového. Nečekaně kupodivu je dobré provedení , pokud by se dotoho pustilo Porshe bude to ještě lepší.
Ano není tad tím potřeba polemizovat. To že uděláš něco „kosmickou“ technologii neznamená, že to bude pro X>80% trhu k něčemu dobrý.
Tyhle kydy o tom jak s něčím pohnout už slýchávám cca 20let a problém baterie nikomu nepodařilo vyřešit ani v kosmickém průmyslu . Viz problémy satelitů a sond.
Kolo za cca 300000,– až 500000,– s dojezdem pod 100km které by legislativně bylo elektro scooter( papíry, STK, značka) za ideálních podmínek není komerčně životaschopný produkt . Pokud po xxx nabíjecích cyklech je potřeba vyměnit sada aku a ta pokud vezmu poměr z elektro aut stojí cca 80% zbytkové ceny vozu v ten moment je smíchu. Né náhodou se zjistilo že procentuálně kdo si pořídil fullelektro nebo plugin hybrid tak se k tomu už nevrátil.
Tak tohle je bohužel fakt, který ti nevyvrátím, akumulátory jsou v podstatě největší problém dnešní doby, energie je všude kolem dost, ale uchovat ji je problém. Je až s podivem, že ten stav trvá tak dlouho, jeden by až začal věřit na konspirační teorie o skupování technologií a patentů naftařskýma korporacema:) Na tom kole se mi hlavně líbí to subtilní provedení, už to nevypadá že to váží jako malý skůtr, a že je to použitelné i pro aktivnější ježdění než jen přímo vpřed.
neni to o konspiracnich teprii…jsou silnejsi aku, ale technologi vyroby(neni dovod to valit ve velikych serii kdyz soucastna zabehla linka staci:)) je proste draha a pak by aku byl 3× drazsi nez to kolo…
Pokud bych tedy uvažovala o podobném kolu, tak by to tedy nebylo legislativně kolo, ale motorka na kterou bych musela platit povinné ručení a mít poznávačku?? To si tedy neumím představit kolo s poznávačkou a přijde mi to jako absurdní. To už podle mě má větší smysl si klasické kolo přestavět na elektrokolo. Prodavač, který to u nás dělá mi vysvětloval, že kolo po přestavbě nepodléhá žádné legislativě a tam prý může nahodit výkon jaký budu chtít narozdíl od klasického elektrokola. Co je na tom pravdy?
Když ti to ekolo prodavač odčipuje přes omezení 25 / 250, tak to legislativně kolo už prostě nebude. A problém to bude tvůj a ne jeho, když tě náhodou chytnou (třeba změří rychlost) na veřejné komunikaci při silniční kontrole, nebo budeš zapletená v nějaké nehodě. Nevím jak to posuzujou teď policajti v praxi, podle mě to můžou brát jako řízení bez platné SPZ / bez STK a za to je teď už brutální pálka.
V terénu mimo komunikace to bude jiná věc, tak by problém být myslím neměl.
Ona slečna chtěla jen ukázat tu svou stránku o pojištění. Myslím, že na nějakou legislativu ti se*e
No jo, nezkušenost :)
tech.poznámka: přece i na ebiku, který splňuje limit pro asistenci do 25km/h, můžeš jet nad 25km/h. Takže o tom to není.
Musím uznat, že i když hanstup asi jen spamuje, že to je první spam, který docela dává smysl. Taky bych rád věděl, jaké jsou možnosti legalizace ebiku, který překračuje ty parametry pro provoz na veřejných komunikacích a nejde tedy o elektrokolo, abych po nich mohl jezdit.
OK, ale o rychlosti to není, je to právě o výbavě ekola.
I s autem můžeš jet jen 25 a pořád je to auto, na který musíš mít řidičák + musí splnit podmínky zákona pro provoz na veřejných komunikacích atd …
Naopak i na obyč kole můžu jet v obci přes 50, je to prohřešek na pokutu, ale „malou“ pokutu, která mě nezabije.
Odčipovaný ekolo už nebude legislativně kolo ale motorový vozidlo, a pokud pojedeš viditelně rychle nebo ti to změří, tak na sebe upozorníš a policie může začít zkoumat, na čem to vlastně jedeš. A tohle po posledních legislativních úpravách už může být prohřešek za docela bolavý peníze – stačí se podívat na ty pálky v zákoně.
Jaká je ale aktuální praxe vůbec nevím. Ono to bude i o počtu těch ekol na cestách.
Mám takový dojem, že kolo (bicykl) je v kategorii, na kterou se max.rychlost nevztahuje, protože je bez motoru a není povinně vybaven rychloměrem a všechna rychlostní omezení jsou uvedena pro motorová vozidla, která musejí mít rychloměr. Tudíž nemůžeš dostat pokutu, protože ofiko nevíš jak rychle jedeš. Jak to je pro elektrokola netuším, to by se musela standardizovat jejich výbava a tudíž je postavit na úroveň motorových vozidel.
Maximální rychlost se, ale vztahuje na všechny účastníky provozu bez ohledu na typ dopravního prostředku.
Náklady a práce na to aby občan dodržoval přepisy jsou na něm, to neplést s „presumpcí neviny“ .
Maximální rychlost je pro všechna vozidla omezená pouze v obci. Mimo obec platí omezení pouze pro motorová vozidla.
Možnosti legalizace ebiku = individuální stavba/přestavba vozidla
http://portal.gov.cz/…25/4023.html
Upřímně je to naprostý ekonomický nesmysl, protože schvalování vyjde nastejno co to „kolo“ a elektro scootery a motorky už tu sou. Spousta motorkářů řeší předpisově podobný problém a tak hodně motore zůstane jen na výstavy protože finnačně a časem to prostě za to povolovat nestojí.
No tohle by byla hodně klopotná cesta :)
Kdo chce opici musí mít na banány :)
Já si ho postavil a já si ho taky schválím.
Ná vše u motorových vozidel schvaluje stavitel\výrobce
Navazuji na starší příspěvek, dá se tomuhle ještě říkat „kolo“, co myslíte? Vypadá to spíš jako kroska.
lehká reklama pro Tufo – obuto do XC4
nevím proč by si měl člověk koupit takový nesmysl s takovým omezením, řekl bych že na to video to tak 3× nabíjeli to už si můžeš rovnou pořídit toto obratnost stejná dojezd vlastně neomezený :)
proč by si to měl kupovat? dyť to není ani na prodej…
No tak jasně je to jen taková PR kravina, ale tohle je už opravdu úplně k ničemu
Tak tohle je běžná věc že se automobilky snaží nějak propagovat než výrobou aut.
taková elektro gravel silnička by se mi líbila víc
kktina
Já vůbec nechápu, proč se tomu říká elektrokolo, je to stejná blbost jako sojový maso :) Prostě je to novej výrobek, s jinou funkcí a k jinýmu účelu. Ale dobrý to je, o tom žádná.
Video pěkné ,jen nesnáším když si někdo na hlavu narve helmu jen na okrasu a nechá si kolem ksichtu lítat popruhy s přezkou.
za prvé si to asi zaplatil POC a za druhý je to přece Kůůůl
Tak to je absolutni parada tohleto!
Mne se to zamlouva, planuju taky poridit :-)
V anglii se vede zajimava diskuze o tom, ze e-bike je vlastne motorka a tim padem nema na mtb trailech co delat. S tim souvisi zakaz v trail centrech. V nekterych mistech v USA uz maji ebiky zakaz.
Ta sama absurdni nesmyslna hysterie panovala i kolem snowboardu… Taky jsi s nima nesmel na vleky a sjezdovky…
Joo to si taky pamatuju:D
Což nebude dobré srovnání nebo SNB jezdí snad na elektriku ?
Srovnání sedí, za obojím je strach z něčeho nového, co se brzy stane úplně běžným.
Nikoliv SNB se pohybuje dolu stejně jako sjezdové lyže nebo když pojedete po prdely stejným „motorem“. O dopředný pohyb se stará gravitace… …u e-kol se o pohyb nestará jen lidská síla ale elektřina. Proto rozdíl, protože je tam jiný zdroj energie, je tam jiný motor.
To se mýlíš, argumenrace tenkrát okolo SNB byla úplně stejná. Jina dynamika v oblouku, prudké změny směru, posedávání po sjezdovce, vyjíždění boulí, ničení stopy na vleku. Moc dobře si to pamatuji.
Trailu pokud je dobře postavený e-bike neublíží a nebezpečný kvůli tychlosti můžeš být i bez motoru.
Je ale pravda, že takové paskvily jako to Audi dělají jenom zle. Kdyby se to drželo v mezích 250w motoru, jak je to v legislativě, je klid.
Asi tak.
Ehmmmm. Že ty jsi chtěl napsat „ťychosti“ ;-)
ne ne chtěl jsem jak se na BF sluší a patří napsat „richlosťy“ :-)
A to budou každý kolo házet na rtg?
Ištván nám už ukázal, že elektro kolo nepoznaj ani cyklo komisaři …
Vcelku se nedivým mají jiný právní systém takže tam mohou zakázat ebiky stejně jako třeba jedno-kolky nebo koloběžky.
O tom to neni. Jde o definici singletrailu jako takoveho. Kvuli bezpecnosti maji chodci zakazany vstup a je to definovane jako jednosmerna cesta pro nemotorove stroje. V cesku snad zatim zadne poradne trail centrum neni, no mozna rychleby by se tal dali oznacit. Nevim na zaklade jake smlouvy uzivaji les a jak vlastne to maji definovane. Ale urcite nemaji souhlas k pochybu motorovych vozidel na stezkach.
Jeste jedna zajimavost. V UK neni omezena jizda na kole pod vlivem alkoholu. Cyklista = chodec, muze jezdit na chodniku, bez svetel a byt nasracky dle libosti. To ovsem neplati pro e-bike jako motorove kolo.
Jo Britové ukazují, že jsou prostě jinde, zdá se, že si udržují zdravý rozum.
Jinak vyzkousel sem sem tento Specialized. Je to zajimavy pojezd, no za 5000 liber to je trosku neohrabane, ale jede samo, to jo. Par let vyvoje to jeste bude chtit k dokonalosti.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Brutální elektrokolo, český vývojář. Přál bych vám se na tom projet, je to masakr.
Ano brutální, takový domado křáp se opravdu jen tak nevidí.
Hlavně jak to podávají jako „převratnou“ novinku… … přitom https://youtu.be/QjsK91kB2vE
Jinak super video s vlastnoručním záznamem opakovaného dopravního přestupku za plného provozu hmmm .
To je právě na hovn. Ať všichni tihle vrtalové dělaj do motorek, e- kolo má být kolo s asistencí, ne kroska s pedály. Od té doby co má žena elektriku tak se konečně spolu projedeme a nezdržuje, podíváme se i tam, kam by jinak nikdy sama nedojela. Nikoho neohrožuje jezdí normálně jako ostatní. Pokud za chvili kvúli těmhle magorům nikam nebude moct, tak máme po ježdění a kolo dá do garáže.
Brečíte hezky,ale vysvětlujte tomu vesnickému kutilovi a tunerovi případně virtuálnímu nicku Bardis. Rozhodně lidé co ekola nemusí s vaším problémem nemáme problém.
Takových je plný internet. Ale když už teda nábojový motor, tak i dopředu… :D
Peknej krap. Na co to jako je? Na blbnuti nekde mimo silnic? Se projed na nejakem pitbiku, ktere v bazarech sezenes pod 30 000 a pak sem znovu napis co je vetsi prdel. Tohle stejne není kolo, když na to musíš met ridicak a přitom 125ccm enduro schvalene pro jezdeni na silnici bude stat jako prumerne karbonove kolo a bude to met lepsi brzdy, ma to svetla, blinkry, pohodlne sedlo. Tady na tom strepu sedi skroucenej jak idiot. S tim fakt diru do světa neudela lol..
No tak to je totalni motorka. Skolem to ma spolecne jen tlumice, coz asi nebude ideal vzhledem k vaze.
Ale libi se mi ten napad.
Já takovým lidem fandím.Lecos dokáží postavit,nic je nazaskočí,poradí si s kde čím.Furt lepší jak trotl co si koupí kolo a neví vůbec nic,ano to nejzákladnější seřízeníSám jsem si postavil motorové kolo ale na spalovák a tím postavil myslím že jsem nepoužil tu sadu ale šel si svojí cestou.Elektrika pro mě není zatím zajímavá i když přemýšlím nad něčím jako elektrokoloběžka s předním kolem 26–28" a zadním malým.
Ano fandit někomu kdo vymýšlí něco nového lepšího. Ale průkopniky slepých uliček ani domácí kutili co hnácají z žigula Ferari není logický důvod podporovat…
E-koloběžka s 26" kolem byla k dostání na asijských shopec-h
Jak koukám,na tebe není zas logický důvod reagovat......
Ono je i těžký reagovat na to nadšení z takového průměru a podprůměru. Nevím proč fandit někomu kdo objedná na aliexpresu anebo alibabě stavebnici pohonu pro e-kolo…
Psalo seto už mnohokrát, ale z adorace průměru ve společnosti nic dobrého není nebylo a nebude.
typicky, modeláři nebo bastlíři ti třeba poraděj, jak repasovat akupack nebo kde sehnat nejlevnější náhradu. čistě komerční cestou bychom se stali objeti konzumu a bezmezně věřili prodejcům všechny kecy.
Sice to není nějaký vývoj, ale to snad nikdo ani netvrdí…
Modeláře beru protože ti často vytvářejí to co koupit hotové nejde a nešlo. Jenže držme se těch dvou videjí a co je na tom k fandění ?
Budeme tu brzo jásat z toho že někdo umí zanýtovat řetěz?
Nezdá se mi že by rám toho žlutého kola byla nějaká sériovka.Nemluvím o nějaké skládačce,kdy nakoupíš díly a složíš to jen dohromady ale že si potřebné díly dokážeš vymyslet a vyrobit nebo upravit sériové k jinému účelu.
Mě by připadalo docela zajímavý něco jako elektroskůtr na bázi jízdního kola – neodpružený, bez zbytečné kapotáže, na např. 26" kolech, MTB brzdy (řekl bych kotouče, možná mechanické kvůli bezúdržbovosti)…s odnímatelnou baterkou s reálným dojezdem cca 50 km, což považuju za bohaté pro většinu lidí, pohybujících se po městě.
U elektrokola je legislativně vyžadováno, aby to mělo kliky a fungovalo pouze na principu dopomoci, nebo to může mít čistě elektrický pohon a postačí omezení na 25 km/h a 250W (nebo jak to je)? 250W by ale bez šlapání patrně nestačilo na žádnej prudší kopec, co?
Elektro scootery jsou normálně dostupné na trhu a schválené. Ano je potřeba nato řidičák a mají být homologované. Za cca 60000,– jde sehnat solidni motorka a to neni tak daleko od různých Ghost, Cube a jiných MTB s emotorem.
E-kola má všechny podmínky dohromady
Heh ja furt nechapu jak muze prumerne karbonove kolo stat stejne jako to moto za 60 000 jak pises. Když si clovek veme kolik na tom motu je materialu, soucastek apod.. To je ta vyroba toho karbonu tak draha nebo co..
Motorka za 60 je levnej odpad, kolo za 60 je už použitelný
Motorka která se konstrukčně dostává na uroveň kola za 60 stojí kolem 250
Ja ale nemyslel nove motorky. Me chces rict, ze se neda koupit malo jezdena, zachovala masina za 60 000?
Mi chceš říct že se nedá koupit málo ježděný karbon za 30?
Ja srovnavam kolo a motorku za stejny peníze. Takze ještě lepsi a pro vetsinu lidi ještě nepochopitelnější srovnani je nova motorka za 300 000 a nove kolo za 300 000. Takova motorka uz ma moderni elektroniku. Ruzne režimy, nastaveni podvozku a mohl bych pokracovat do aleluja. Zatímco to kole je furt jen hromadka karbonu.. Ja se tady nechcu hadat, jen me to prijde proste jako dobrej ulet, asi jako vetsine lidem..
Já ti nevim, máš to jako auto za 6 mega a auto za 60 mega, obě jedou přes 300, obě maj 0–100 pod 3s, obě maj chytrý el. systémy, jen prostě je to úplně jinde.
Jde o to, že motorka za 300, dejme tomu zlevnili nám Yamu R6, Je to obyč supersport nižší třídy (ach zlatá R1 žejo).
Takže obyčnej al. rám s promyšlenou geometrii, nějaký levnější brzdy od aisinu, 600 motůrek, ůplně obyč ráfky, plechovou nádrž… jo největší vychytávka je ŘJ a ABS :)
Kolo za 300, to asi nebudou obyčejný záplety že ne? Tam by to mohla být už slušná gramařina, navíc vyvážená dotažená do detailu, ne jak remarx za 400,–, Možná keramická ložiska, od ocele nižší tření, větší tvrdost… , nějaká Dura sada by se na kole by se asi taky našla, zkus si rozebrat tiagru a 105, tak asi stejný rozdíl je mezi 105 a Durou, tam ta cena je vidět.. dalo by se pokračovat. Je jasný že mezi kolem za 100 a kolem za 300 bude menší rozdíl, než mezi kolem za 60 a za 100, ale od určitýho bodu, každý gram, každý nápad stojí tisíce, ne koruny.
A motorka za 300 je pořád low end
No, jaksi taky nesouhlasim s Yurou, ze kolo za 300k a motorka za 300k jsou stejne kategorie. Nicmene, napsat, ze o R6 motoru „moturek“ a ze je to to low-end supersport, no nevim. Asi chapu co tim chces rict, ale nejak me ta forma provokuje. Ale mozna o to slo, aby se zvyraznila myslenka :-)
Jsem plechovkář, jak to není R1, nebo R7 tak je to low end :)
(ale jinak se omlouvám motorkářům, já bych se na r6 buď zabil nebo pokakal)
Me u tebe spise prekvapilo ze jsi neuvedl jako priklad CBR600 a Farose :-)
Od dob co mé auto má srdce od Yamahy? :)
Hlavně Honda neni „motůrek“ přece :D
Jenze kolu za 300 neodpovida moto za 300, ale moto za mega a vic. Takze taky ulet…
Ale ja beru to vase, ze muzes porovnávat jen top model kola s top modelem motorky. Stále me nikdo ale neodpovedel co je na te hromádce karbonu a par komponentech tak drahého? Asi znacka co…
i z číny je dražší jak hliník. navíc záleží jak carbon na sebe.. tyjo dyť je google, tak by si mohl zjistit že není carbonový vlákno, jako carbonový vlákno, navíc záleží na konstrukci (kolik vrstev, jaký materiíál, jak ho křížit, kde ho křížit...... )
Al slitinu jen vyleješ, nebo vykováš, carbon je kakání.. vyvakuovat, vypéct, správně vrstvit.......
Blbě řeknu, je to jak lívenec z prášku a livanec ze surovin
Tak jak tak je to furt jen hromadka karbonu. Za co se teda plati ta smesna castka, když i ty nejdrazsi ramy placaji dohromady cinani? Proste platis znacku.. Kdezto když se podivas na tu novou R6tku tak tu cenu dovedes pochopit. No u toho kola to nepobere 99,9999% lidi. :DD
Prosím? vyvsětli?
Je rozdíl mezi carbonem a cerbonem, záleží i jak ho vrstvíš, čím ho pojíš, jaký typ carbonu vrstvíš.. Že vezmeš základní carbonovou tkaninu a omotáš jí dokola, ještě neznamená, že bude mít stejné vlastnosti, jak ta samá tkanina a budeš jí křížit, nebo typ pojiva co použiješ… Carbon může být pružný, ale může být i pevný.
Například u aut jako Zonda, jak se jmenuje ten přibuzlej fiat? The Ferarri? tam jde o tuhost v krutu, takže pružný šasi (pružnost je výhoda carbonu) není moc žádoucí, ale vhodně nevrhnutý postupem dosáhneš vynikajících vlastností. Miluju automobilku Lotus, ale Alu rám Elise, nešahá ani po kotníky monokoku od McLarena P1 (carbonu samozřejmě).
Made in China tu byla vždy a vždy bude a ačkoliv díky režimu co tam panuje, musí 51% fabriky patřit číně, ještě neznamená že dvě stejný věci jsou stejný. Řikám to jako majitel činských produktů, ale origo akumulátor do Motoroly xt1030 mi vydržel víc, jak jeho originální protějšěk z ebay od prodejce z Honk kongu :)
Mohl bych pokračovat akumulátorama do foťáku, přebalenou Motorolou v3×x… není vše zlato co se třpití, ačkoliv někdy má člověk smůlu, někdy štěstí :)
Stejne ty vyrobni naklady neodpovidaji konecne cene. Platis proste hlavne znacku..
ne
Yuro, kolik by teda podle tebe mely ty kola stat? Me prijde, ze treba i tech motorek se beztak proda a vyrobi radove mnohem vice nez tech kol. A to tam zdaleka neni tak moc vyrobcu – 4 japonske , 3 italske a par jinych znacek. No a marze u motorek jsou taky mnohem nizsi nez u kol. Co ja treba vim, tak dealer motorek miva max 10%. Kezto prodejce kol neco mezi 20–30% ? Jinak, ja bych byl samozrejme nadseny, kdyby to kolo co chcu stalo misto 100+ tak 20–40.
Tak rozdil mezi kolem za 20–40 a kolem za 100 je znatelnej, ale rozdil mezi kolem za 100–150 a za 250–300t?
Ukaz nejdrazsi kolo? Ale podle me mas pravdu. Taky je povaha lidi (asi i Ja) pro ktrere vetsi cena znamena lepsi a to muze byt spatne. Proste udelas park kol za 300, on se nekdo chytne.
Potkat ho nekde na svihu, by me ani nenapadlo. Ram na zakazku udela velkou cenu. Je to kolo pro ty nejlepsi.
„ale rozdil mezi kolem za 100–150 a za 250–300t“ je znatelnej.
Znatelnej rozdil tam je v cene to kazdopadne. :))
Stejně jako mezi kolama za 20–40 a 100 tisíc.
Placas hrozne nesmysly. Kazdej pozna rozdil mezi hlinikem na tiagre se shitovejma kolama vs karbon na ultegre(dure) s lepsima kolama. U tech kol za 100 vs 250t bude rozdil kde? Tak mozna ve wattmetru, jinak bys poznal uplne hovno, kdybys nevedel na cem sedíš.
Neplácá, dyť si řikal o Saganovi, že na kole za 100 jezdí jak na kole za 300, řekl jsem ti že jezdí na kole za 250 a ty to ignoruješ? Proč, srovnej jeho spešla s authorem za 100, ať si nehrajem na značky…
Krom toho Colnago za 100 je na ultegře a Colnago za 300 je na Duře a už když koukneš i na záplety, je jasný že to kolo je jinde. Dej si na svoje kolo záplety co váží 2kg pár bez plášťů, pak tam nahoď záplety co váží 1,1kg, porovnej cenu, ale porovnej i průměrnou rychlost na 100km.
Pak se zamysli a řekni si, když je rozdíl skoro 6km/h, kolik asi dělá 10g na závodech s délkou 1000–3000km? Každej gram je znát, každej gram může dělat setinku na 1km, minutu na 100km, 10 minut na závod?
Rozdil mezi kolem za 20 a za 100t je kurevskej, Rozdil mezi kolem za 150 a za 300 kurevskej není tecka,
Colnago za 100 a za 300 poznáš i ty i já, možná ne na první šlápnutí, ale na 100 km určitě.
Co mi ta cena navic prinese?
Vůbec ale vůbec nic, proto nikdo na tour de france nejel na kole dražším než 5 000,– kč vč dph
No mas ve stredu wattmetr a kola budou lepsi, ale to je tak asi všechno..
Je zajimave jak se vzdycky na diskuzich celkem pravidelne vyskytuje takove to diveni typu: „jak to ze kdyz neco stoji dvakrat tolik, tak ze to neni dvakrat tak lepsi“. A vetsinou dotycni lamentuji nad vyrobci-zlodeji, ze neco prodavaji prilis draze.
Proste ta krivka zavislosti ceny a uzitku neni prima, ale neprima umera. Na zacatku roste vice, ale cim vice se vyrobce dostava na vysokou, nebo spickovou uroven, tim jsou naklady mnohonasobne vyssi.
Priklad pro polopaticke pochopeni:
Z toho vyplyva, ze v tech sferach nad 200k uz kazdy usetreny gram stoji tisice a tisice.
Beztak to asi kazdy chape, akorat ja nechapu proc se tohle porad resi?
Nesmíš ostatní soudit podle sebe. Pak docházíš k podobně pitomým závěrům. Aneb když to nepozná lama, nepozná to nikdo.
Přesně jako hospodský kecy typu „to je vůl, že dal za kolo 130 tisíc. Já na svý Ukrajině taky jezdím…“
No a ted si vezmi jaky je rozdil u motorek mezi seriovym supersportem Honda CBR1000 (fireblade) a RC213V-s (silnicni verze motoGP stroje). Fireblade stoji 430–500k, kdezto RC213V stoji 5M. Takze desetkrat vice. Pritom ale vykon snad ani nema vyssi. A lehci taky skoro neni. Ok, je to specialni zavodni stroj, ale takhle by ses zase mohl divat na ty kola, ktere jsou nad 200k.
Prosimte nesrovnávej nesrovnatelne. Bz jsi posadil Lorenza na fireblade tak ho bude Vale predjizdet o kolo lol. Kdezto Sagana bys posadil na kolo za 150t nebo i za mnohem min a jezdil by uplne stejne jako na nejakem reklamnim nesmyslu za 300t.
Najdi si colnago za 100 a zopakuj to
Co mam zopakovat?
Proč Sagan nejel Tour de France, ani MTB v Riu na kole za 100
Pro upřesnění, jeho spešl z Ria, bez úprav, stojí v základu 235 000,– … on na základu nejel :)
A jinak, proč teda Sagan nejezdí na kole za 100, ale za 300?
Pánové a víte že jste na bike-foru? A takže silniční kola a nadopovaný kuřata jsou tady spoutě lidí a obzláště těm kteří potřebují e-kolo jaksi uzadele ? Si jak jak na rockovým fóru rozbírat folkovou muziku…
Čím konkrétně jsou špičková kola podle tvého názoru „nesmyslná“?
Vším.
prodejní marže u aut jsou uplně jinde než u ko…navíc tam je je v ceně i nějaké to clo
Motor 250W má i Spešl Levo, vytáhne tě to v klidu kam potřebuješ, to není o výkonu motorů ale o kapacitách akumulátorů a řídící elektronice.
Tak ta idea byla taková, sednout ráno na „něco jako kolo“, přejet přes půl prahy do práce, večer zase domů, možná si cestou ještě někam popojet třeba za sportem nebo za přáteli. Celkový nájezd může být cca 30 km, někdy víc, ale může tam být relativně prudký kopeček. Minimalistický levný dopravní prostředek do města (a zároveň bez fyzické námahy).
Bez námahy OK, ale bez šlapání to nepůjde, když nešlapeš, nejede, tedy alespoň by to tak mělo být