Na jakym biku do Indie - poradte

43 nepřečtených
  • sil

    Zdravim,
    kolega z prace dosel s takovou zajimavou myslenkou a to ze pristi rok pojede na biku do Indie (a mozna jeste dale). Momentalne je ve fazi vyberu vhodneho kola – chce jej tento rok proverit aby si byl jisty ze vydrzi tu cestu.

    Kriteria jsou nasledujici
    samozrejme kvalitni ram, musi to udrzet ruzne nosice na brasny apod.
    jake vybaveni, Sram nebo Shimano? Jake sebou brat nahradni dily
    davat tam nejakou odpruzenou vidlu nebo radsi pevnou?
    na co se jeste zamerit – rafky, draty, brzdy,..
    predpokladana delka cesty – 10.000 km, povrch prevazne pisecny a prasny

    Co byste doporucili na takovou akci?

    Predem dik za rady, M.

    0 0
    • RomanH  

      Hodne stesti :o)

      ja jsem byl na biku v Pakistanu. ALU ram, kompletni vybava LX 99, SPD, elastomerova odpr. vidlice, EXU nosice. Doporucoval bych ale CrMo nezeslabovany ram (v pripade potreby Ti jej po ceste kdykoliv svari), podobne i nosic. Jinak 10tkm neni az tolik. Neberte si moc zbytecnosti (mimo veci na opravu kola), vse ostatni bez problemu koupite po ceste. Pokud povezete rozumny naklad, staci dvojkove spice (urcite si jich ale vemte dost ssebou – das je do ritek).

      0 0
      • hribik A1  

        hehe, a o tom dedkovi co na starom zelenom hrdzavom favorite presiel z ostravy (ci odkial, proste z cz) do vladivostoku a naspet ( t. j. 22000 km po ruskych tankocestach ) si tiez pocul?

        0 0
    • McBlacky  

      vzal bych nějakou ocel. pokud vidli odpruženou tak nějakou hodně blbu vzdornou bez zbytečných hejblátek optimální na tohle mi prijdou marzocchi mx.

      náboje bych spíš vzal konusy a párkrát na ně mrknul po cestě, ráfky nějaký ne gramařský, dráty 2,0.

      0 0
    • RUMcajs  

      No, Lucie a Michal toho dost najeli na Author Traction :-)

      0 0
    • jecnak  

      Kolobezku. Na kole tam dneska jezdi kazdej zobak.

      0 0
      • nadrazak 2  

        Rám ocel,vidle možná pevná,vše bytelné a jednoduché,ráfky remerx panther 36d,dráty dt 2mm,kliky na 4-hr.,pneu obyč rubeny,brzdy „v“,8-mi kolo.

        0 0
        • jecnak  

          Na kolobezce?

          0 0
        • Manas  

          No ta bude! :-P

          0 0
        • mr.antik  

          obyč rubeny nebrat! až to píchnte, tak se hodně špatně sundávaj a nandávaj. Správným výběrem pláště ušetří třeba 10 procent sil,a to se už vyplatí…

          0 0
          • Karbic  

            já mám na starym kole obyč rubenu už řadu let a tisíc kilometrů, ale ještě jsem je ani jednou nepíchnul a vůbec se nesjely, takže jediněj problem s nima je, že už za ty léta zpuchřely… (jsou akorát dost těžký, protože to je poctivej kus gumy, ale je fakt, že teď už dělaj zase jiný a s těma nemám zkušenosti8-)

            0 0
            • mr.antik  

              tak to byly asi poctivý, já jednu kdysi zkoušel a puchřela asi po roce

              0 0
          • excite  

            A 10% z 10 000 km je 1 000 km jestli se nepletu :-)

            0 0
          • djano  

            K plastom : na jednom rocniku fatranskeho maratonu (cesta) sme mali prezentaciu s jednym z absolventov Hodvabnej cesty aj s povodnym bicyklom (treking), ktory rozpraval ze zvolili Rubeny a prakticky po Turecko iba lepili defekty. Tam im prisli Micheliny a bolo po probleme. Inak podla neho mal bicykel+jazdec(cca 80kg)+batozina az do 160kg. Urcite sa to niekde da vyhladat. Len neviem ci isli aj cez Indiu, mam pocit ze tam bolo Mongolsko a Cina.

            0 0
    • kolda  

      na základě mých zkušeností – sice pouze v rámci Evropy, ale několik cest po Balkánu – jak bylo uvedeno výše, co nejjednodušší, nejbytelnější vybavení, eliminovat věci, co si sám neopravíš na minimum – pevná vídla, V-čka, silné dráty atd. Doporučuju nějaké obyč pláště – na tyto cesty si pochvaloval myslím J.Vlasák ty nejlevnější rubeny – sice těžký,ale vydrží vše.

      a doporučil bych co nejobyčejnější a „nejlevnější“ vzhled kola – zbytečně nedráždit. ideální je, když bude vypadat jako místní cyklisti :))

      0 0
    • tulda  

      Známej jezdil 1,5 roku po Novym Zélandu na kole, který koupil v českym bazaru za 3,5 tisíce. Měnil jen pláště a řetězy. Takže doporučuju koupit „šit“, ať to něco vydrží :-)

      0 0
    • Lego  

      Na jak dlouho tu cestu plánujete? Jenom jsem zvědavý…a jak to řešíte se zaměstnavatelem?

      0 0
    • Lego  

      Ještě jsem zvědavý, jaký představec budeš volit, jestli sportovnější nebo nějaký vyšší, něco jako u trackingových kol…Plánuji cestu o prázdninách po Slovensku

      0 0
      • hribik A1  

        no tak pozor! nie ze by slovensko nebola strasna p*del ale celkom porovnavat s indiou ho predsa len nemusis … my tu mame aj cesty (znie to sice divne ale je to pravda – aspon po zilinu, dalej neviem, dalej nejazdim)

        0 0
    • Mamut  

      Taketo lehocipedy uz 1.5 roka jazdia po Latinskej Amerike. Zatial presli z Yuacatanu do Bolivie.

      www.10dragons.com/…um/photo.php?…

      Ramy – karbonovy laminat. To ked ti praskne, tak si to opravis sam. Doslova

      www.10dragons.com/…um/photo.php?…

      Na pohyblive susciastky som bol hlavny konzultant, az rozhodovac a pokial viem, tak zatial slape vsetko. Rafky Remerx, naboje Author, salter XT. Zvysok vcelku lacny prazsky vyber.

      0 0
      • Dolomitenman  

        Taky vlastním lehociped a chtěl bych se zeptat, jestli je někde možné sehnat teflonovou hadici, která klade podstatně menší odpor řetězu. Předem díky.

        0 0
        • pepek  

          Zkus Tribon Brno. mají všelijaké, ale z teflonu to bude asi trubka, ne hadice (Nebo jsi myslel silikonovou hadici-pak Rubena Hronov (Náchod)

          0 0
        • www.10dragons.com  

          nekde z ostravy jsme kupovali jakousi obdobu teflonu a je to ok… uz rok a pul. Jinak jsou to trubky pro zdravotnictvi. Neni vsechno teflon, co se trpyti (-:

          0 0
      • www.10dragons.com  

        Konkretne ram je „normalni“ laminat a jedno kolo s jednou vrstvou karbonu na efekt(-:. Nase oprava ramu drzi uz pres rok. Laminat je ok, ten maj vsude, kde maj lode a dily na auta (=vsude). Jinak dobry je taky cokoliv ze zeleza, pac to svari taky vsude. Cokoliv jinyho bych si uz asi nebral, pac se to zcela jiste po… Napr. jeden z tech rafku Remerx, predni, prasknul po 7500km (paradoxne na stejnem kole mam jeste prvni pneu od rubeny a to je to 20", co se ojizdi vic) a ten tu svarit moc neumej (hlinik a cosi), nastesti se dal koupit novej. Jinak naboje ok, super jsou draty (naky za 2kc), pac ten neprask ani jeden (zatim), brasny od sportarsenalu taky vcelku ok (s pomoci univerzalni stribrne pasky), „expedicni“ nosic od nich je sunt, ty uz jsme svarovali asi 8×, vzdycky prasknou u toho uchytu u kola, neni to chytre udelany, lepsi jsou nosice, co maj (ten dolni) uchyt prisroubovanej k telu nosice(nevim jak to lip popsat). Jinak obecne – na cestu jenom to, co se da jednoduse vymenit/opravit kdekoliv, nebo to, co se urcite nerozbije (coz neni nic (((-: )

        0 0
    • smith22  

      Na velbloudovi.

      0 0
      • hribik A1  

        ked tak na kravach (krava ma v indii univerzalnu prednost v cestnej premavke, co mnohi ocenia) alebo potom keby sa dalo tak..... na tankoch

        0 0
        • Karbic  

          s tankmi na Budapešť ;-) …za jízdu na krávě by ho hned zavřeli, to je jako bys jed čokoládovýho Jéžíše… 8-)

          0 0
    • jihra  

      Kdysi jsem kdesi četl o nějakém borcovi, který chtěl projet Kavkaz na kole. Taky předtím testoval různá kola a rámy, ale stále nebyl spokojen. Nakonec prý zajel do Ferony, nakoupil si pořádné trubky, svařil si rám – a vyrazil. Asi to přežil ve zdraví, když o tom pak psal. Tak asi tak.

      0 0
      • pepek  

        To asi není dobrá metoda. Ve Feroně asi neseženeš Cr-Mo. Když na tom přejel Kavkaz, tak na dobrým kole by asi přejel Himálaj.

        0 0
    • Black knives  

      Mluvil jsem s lidmi,co dojeli do Nepálu,a zpátky na kolech.Kdybych měl něco takového sestavit,docela bych z toho měl těžké spaní,a to jsem servisman.Rám CrMo,vidle taky,válečky do hlavového.Opís­kovat,natřít ručně,štětkou na černo.Sedlo něco jako Brooks,kůže.Vy­drží.Nezeslabo­vané řídítka,pokud možno,i s před­stavcem CrMo.Na řazení mít štěstí na staré páčkové sis XT..Sedmikolo,šrou­bovací-levné-všude mají.R-Panther,2mm nerez špice,a shánět náboj,co něco snese,býval takový jeden Point.Pedály platformy.Trojtác na klínek-železné zuby.Vše,aby šlo opravit,nebo u místních vyměnit.Kolo bude těžké,ale brašny taky něco váží.Kdyby jel po Evropě,je to o 180st vše jinak,ale v písku,brody řekama,tlačení v šutrech..To kolo musí být hnusné na pohled,ale tank,co vydrží.

      0 0
      • kmínek  

        nojak bylo řečeno nic extra špičkového…ale hlavně co se týče vidlice..radši pevnou ale pokud tak nejakou levnou pružina /elastomer..není narocna na udrzbu a vydrží všechno…rozhodně nebrat žadné Xt nebo xtr a vůbec věci které se během chvilky rozhodí a je třeba pořád něco kutit…hlavně pevné a bytelné..i když bude hnusné a těžke…

        0 0
        • djano  

          No ja by som povedal, ze to XT vydrzi dost – neviem ako naboje a prevodniky, ale ostatneho by som sa nebal.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.