• Janes

    Vzhledem k tomu, že se nám nějak rozjela diskuse v Mistově vláknu, zakládám toto, abychom ho zbytečně nedráždili :-)

    0 0
    • Janes  

      Japhy 23.11.2021 22:54

      Modřín je vcelku tuctovka, ale taková třešeň… Z američanský třešně mám korpus na kombo a už se musím po půlroce dokopat ho dát do laku. Pokusné odřezky mě vyloženě nadchly. Popílit, do hráně a za pár let si s tím pohrát.

      1 0

      mais 24.11.2021 09:42

      Co je v tom kombu?

      0 0

      Japhy 24.11.2021 11:31

      Lampička 3W/15W, nějaký samodomo co jsem pořídil jako šasi za pár peněz, podle zapojení asi kopie Blackheart BH-15 (2 × 12AX7, 2 x EL84). První moje celolampa, ale na clean a trochu nasranější crunch naprosto vyhovuje, metalový dž dž neprovozuju a na bluesrockové samotářské onanie po hmatníku bohatě stačí. Jen se dokopat do dílny a dát ho do laku.

      2 0

      mais 24.11.2021 12:41

      Hezké hezké :) taky mám něco podobného – ven 30W celolampu a na blbnutí doma nejjednodušší zapojení 1×12AX7 a 1× EL84, člověk se k takovému zvuku musí prohrát, naučit se na kytaru pořádně a pak přijde na to, že mu stačí slabá celolampa (čím jednodušší tím lepší) s jedním kanálem, slušným reprákem a max pružinovým reverbem a když se chce rozmáchnout tak s kvákadlem. Pak kvalitní kytara na volume poťák(y) treble bleed najednou jde zahrát cokoli.

      0 0

      Japhy 24.11.2021 12:50

      No, v elektrice jsem prvnička, ale mám víc než čtvrt století (fuj, to to letí) praxi z jiných nástrojů. Vcelku přímočaře a zatím s minimálními náklady si jdu za zvukem co mám v hlavě že by se mi zamlouval. Kytara, kompresor, dvě tři krabky na nakopnutí (každá se hodí na něco jiného), přikořenit maličko reverbem a poslat do gainem přikrmeného komba. Předimenzovaný pedalboard půjde do skříně a opráším zase samodomo z odřezků na 5 krabiček. Když s tím člověk neleze pravidelně mezi lidi, na nějaké muzikantské kalbičky to bohatě stačí, beztak jsme převážně jen kotlíkáři s přesahem žánrů.

      0 0

      mais 24.11.2021 13:11

      Můžu napsat jen svoje zkušenosti – kompresor mám daleko ve skříni – jako někdy jo, ale ne a to co rád hraju – lampa komprimuje sama, jakmile dostane papat :).

      Dvě tři krabky k nakopnutí – pokud chceš čistej booster ok, pokud ne, tak doporučuju kup si něco profláklého – třeba Bluesbreaker (nenní drahý), doplň kytaru o treblebleed obvod (dej si na volume poťák paralelně do linky kondík – hodnoty se dají dohledat), dej to na deset a nastav si na zkreslovadle zkreslenej zvuk, co se Ti líbí – a pak začni ubírat a používat tónové clony a pokud budeš mít rozumnou kytaru s rozumnými snímači, tak najdeš tolik barev zvuku, že dost možná na krabky zanevřeš (používám pokud to jde kombinaci zkreslení z Lanýže VC30 + booster LPB1 a pokud není v kombu zkreslení, tak dle nálady Bluesbreakera nebo dvacetiletou TS9 – a tam už ani není přepínač) – nebo si místo toho koupíš další kytaru – sám mám Strata a ES335). Reverb mám buď skutečnou pružinu, nebo krabku TC skysurfer (mám radši pružinu s tou umím i delay ala Miserlou a delší stejně nepoužívám), možná bych doma našel nějaké tremolo (když nemám fender kombo, ale v zásadě mě nechyto – ale znáš to…vintage a člověk to tak nějak chce osahat), historicky nějaké echo, pak mám volume pedal – na kravnutí ala Pink Floyd a pak má oblíbená kvákadla. A samozřejmě D gripy od pana Janíčka, když už GD sharp se nedělaj :). Jo a ještě jedno kouzlo, mám v hlavním kombu Creamback

      0 0

      Janes 24.11.2021 13:29

      Moje nejoblíbenější krabka :-), nepřepínám, pořád v modu distortion :-).

      https://www.youtube.com/watch

      Ale je to jako se vším, kámošovi metalíkovi se ten zvukmoc líbil, tedy dokud hrál na mojeho Epíka 339…pak na to vzal svýho metlovýho Ibaneze…a nebylo to ono…

      0 0

      mais 24.11.2021 13:36

      Jojo přesně takovej zvuk jsem čekal, že budeš chtít. Mně ty krabky přijdou všechny na jedno brdo :D – takže ať si každý koupí dle své preference – blues jsem kupoval, jen že na Tubescreameru přestal jít ovladač a mají tam nějaké podivné mikrospínače, co jsem uměl sehnat jen za cenu toho blues.. Obecně je běžné – co funguje s jednou kytarou, to nefunguje s druhou (aspoň u mých) a to mě na tom strašně baví…ono je to stejné jako se pokoušet od Personal Jesus od Depešáků na stranu nebo se snažit zahrát Miserlou na ES335, jako ne že by to úplně nešlo, akorát jsi v té chvíli ve fázi jo je to skoro jako… navíc ut ES335 používám i jako akustiku – duté tělo je akorát hlasitost na večerní brnkání, aby už to byl pro hráče zážitek a ještě to nebudilo děti :)

      0 0

      Janes 24.11.2021 13:53

      Já si to zamiloval z videjka tohohle borce, super bluesmana. Bylo to „must have“. :-)

      https://www.youtube.com/watch

      0 0

      Japhy 24.11.2021 13:33

      Asi bychom se měli přesunout jinam, co?

      Mám a dle nálady střídám skládačku Tele (původně Squirt Affinity, ale z toho zbylo už jen tělo a kobylka) a starou fokusku LP. Čínský kopie právě bossáckého BD-2 (BB jsem měl půjčený a charakterem byl hodně podobný), klon Klona a klasika TS808, v sestupném pořadí momentální oblíbenosti. Reverb je nějaká digitální čína, ale zatím mě vyloženě neuráží.Beztak je to o tom vyladit si všechny články řetězce (kolik gainu krabka a kolik kombo, jak krabkama říznout vejšky a co už nechat na cloně v kytaře, jak nakroutit korekce na kombu) a zbytek je jen v rukou.

      Trsátka souhlas (ovšem na akustiku nedám dopustit na tuhle umělou skoroželvu ) a reprák v kombu mám nějaký náhodně zakoupený 10" Celestion z éry železné lady.

      0 0

      Janes 24.11.2021 13:39

      Doufám ve velkorysost Mistra, že nás tu chvíli nechá pokecat…za tu kuksu?

      0 0

      Janes 24.11.2021 13:19

      beztak jsme převážně jen kotlíkáři s přesahem žánrů.

      To teda kua podepíšu :-)

      Jinak já mám předchůdce tohohle komba, a spokojenost veliká. Doma v paneláku 1W, na chatě 15W, až veverky padaj ze stromů :-)

      https://www.thomann.de/…_super12.htm

      0 0

      mais 24.11.2021 13:29

      Co říkáš na tenhle? https://www.thomann.de/…elestion.htm

      0 0

      Janes 24.11.2021 13:34

      Fakt nevím, já jsem opravdu jenom kotlíkář s přesahem, co ale vždycky hrál bigbít :-).

      H&B je privátní značka Thomanna, Celestion je legenda.

      0 0

      Nitroglycerin 24.11.2021 14:00

      Se k vám s dovolením vmísím. Tak jsem kotlík s přesahem, po letech kupuju slušnou elektroakustiku a rád bych k ní JEDNU krabičku obsahující looper, bicí automat a hrst efektů. Jelikož se ten přesah směrem třeba k D. Gilmourovi zvětšuje, velmi pravděpodobně bude elektroakustiku následovat ještě nějaká levnější elektrika.

      Je to výhradně na domácí hraní přes sluchátka a aktivní repro, koupi menšího kytarového komba nevylučuju.

      Původně jsem chtěl pro začátek k akustice jen looper ale když jsem ve výběru virtuálně postupně šel od BOSSe RC-1 na RC-5 až RC-10R, tak jsem si řekl „sakra, kolem 6–8 tisíc se dá už koupit slušný multiefekt, ne“. Chtěl bych aby to mělo slušný looper, hodně rytmických presetů s bicím automatem a pak hromadu efektů na blbnutí.

      Tj. co byste mi radili v této relaci koupit abych si pak nenadával, že jsem měl tisícovku přihodit? Je to sice opravdu výhradně na domácí hraní ale chci si udělat radost, no:-)

      Mám pár kandidátů, poslouží asi dobře všechny typy:

      MOOER G-150

      ZOOM G3Xn

      MOOER G-200

      HOTONE Ampero One

      ZOOM G5n

      BOSS ME-80

      HOTONE Ampero

      0 0

      mais 24.11.2021 14:17

      První je, co chceš dosáhnout – fakt elektroakustiku, nebo i elektriku?

      K Elektroakustice si kup looper od Bosse s bubeníkem a neřeš efekty, aby jsi si je doma užil, tak ji těžko přeřveš.

      Pokud elektrika na domácí a maloklubový hraní

      Nenám nikoho, kdo by to dal k nějaké spokojenosti (i když někdo mi tu psal, jak je jeho multiefekt super) – najdeš nakonec jeden dva použitelné presety do sluchátek, jinak s tím budeš pořád jen kroutit a když se to jednou bude líbit, tak to budeš příště překrucovat (a že těch možností překroutit je):

      Za mě na to ideální sestava:

      https://www.muziker.cz/…cotch-blonde – hlavně ať to ladí a u levných kytar neřeš ptákoviny jako moře snímačů, tremolo atd… snímače kdyžtak vyměníš a elektriku taky – tele je geniálně jednoduchý a pokud nechceš vetší zkreslení, je dokonale univerzání a proleze každou případnou kapelou.

      https://www.thomann.de/…elestion.htm – na doma bomba nejjednodušší, co může být – případně můžeš kouknout na TUBE 15 to už je plnohodnotný jednokanál do klubu.

      reverb – https://www.muziker.cz/…urfer-reverb?…

      K tomu nějaké zkreslení – Třeba základní overdrive od Bosse (asi OD2 – pro začátek je lepší overdrive, není tak chlupaté = nemaskuje chyby), nebo bazarovku Bluesbreakera od Marshallu (ten má i mod čistý boost)

      Budeš v tom sice s kytarou za nějakých deset, ale je to konfigurace, co ti dlouhodobě vydrží a dá se s tím odehrát prakticky cokoli, navíc čím méně točítek tím lépe…aspoň si míň pokaňháš zvuk

      0 0

      Janes 24.11.2021 14:26

      Jenom videjko k tý kvalitě za cenu. Navíc, mám pocit, že Strat je na učení lepší, než Tele..

      https://www.youtube.com/watch

      0 0

      mais 24.11.2021 14:32

      Na učení je pro někoho kratší menzura lepší a to nemá ani jedno – fender používá obecně delší menzuru – hůř taháš struny kvůli napětí a zvuk je přímější, navíc na stratu spousta lidí válčí s tremolem a dle hesla, co není to se nerozbije. Jediný rozdíl je v subjektivitě držení těla, že tele je fakt fošna – ale pořád milionkrát lepší než jumbo akustika a na to se učí mraky lidí.

      0 0

      Janes 24.11.2021 14:52

      Mám krátký prsty a proto mám Epíka :-), ale Fender hlodá, hlodá…

      A páka se dá odšroubovat .-)

      0 0

      mais 24.11.2021 14:57

      Jo dá, ale celé tremolo krafe do lazení, já ho používám jen tek, že ho přimačknu rukou a dělám vibrato nahoru. Jinak ohledně šířky hmatníku se bát nemusíš, taky mám krátký prsty a jo nehraju přes pět pražců, ale normálně e na druhém pražci a g na pátém dám a co víc třeba? spíš počítej s tím, že do sedmého pražce na fenderu nic moc nevytáhneš, což je zase fuk, potože tam potřebuješ průraznost a ne kudrlinky

      1 0

      Japhy 24.11.2021 14:36

      Souhlas, k akustice bohatě looper, u efektů máš omezené možnosti, kromě nějakého decentního delaye nebo reverbu možná s mírou trochu tremola nebo chorusu. Můžeš nezávazně zkusit ZOOM G1on (plasťák s modrými čudly, ne ten G1four co se pořád prodává). Vyjde tě po bazarech na pětikilo, zvukový procesor to má velice slušný a uvidíš jestli je to správná cesta.

      0 0

      Nitroglycerin 24.11.2021 16:03

      Dík za názory. Určitě je primární elektroakustika + looper. To bude minimálně 90 % mé aktivity.

      Ale jak jsem uvažoval výš, slušnější looper od BOSSE s bubeníkem je RC-5 a to jsme skoro na 5 tisících. Tak jestli místo RC-5 rovnou nekoupit nějaký multiefekt, který ten slušnější looper bude v sobě mít taky a časem bych ho využil případně k elektrice. Neřeším úplně, jestli to bude stát 5 nebo 7 tisíc.

      0 0

      mais 24.11.2021 17:45

      Tak ono je otázka, jak moc tě looper chytne – dost lidí to vzdá, protože obsluhovat to a dostat se ke kloudnému výsledku není otázka dvaceti minut.

      Multiefekt samozřejmě nějak funguje – ale čím použiješ kvalitnější kytaru a čím použiješ kvalitnější zesilovač, tím víc pocítíš, že je to ta nejslabší součástka řetězce a přijdeš na to, že tě to v použití docela limituje – zvlášť pokud chceš pracovat s živým nástrojem, tak chemie simulace (a nic jiného to není) tě brzo bude limitovat – blbé je, když si na vymoženosti simulace a mulťáku zvykneš a pak se rozhodneš přejít na kvalitní nástroj a lampový zesilovač – budeš se učit hrát znova – cesta, jak tomu předejít je jediná – začít lampovým zesilovačem a jednotlivýma krabičkama (pokud zjistíš, že je potřebuješ)- Kdybych na to měl před lety prachy šel bych do lampáče rovnou – takhle jsem si prošel nějakým Crate tranzistorákem pak k němu ZOOM 505 nebo co to tenkrát bylo – hurá dělalo to kde co… pak jsem upgradoval na hybrid TF 200 – s elektronkou na zkreslení, jako lepší ale… pak jsem měl Korg AX1500g (tenkrát to stálo nové 11000 – já to sehnal jeté po pár letech za 3500) jako jo, ale… jednoho krásného dne jsem sehnal vyhovující lampáč za slušné prachy a ano, to je ono bez „ale“

      A pokud se nemýlím psal jsi něco o inspiraci Gilmourem – tam budeš velmi plakat – spoustu věcí udělal pře Hiwatty – což byly spolu s plexinou 50 extrémně jednoduchý zesáky, co udělali jen to, co jsi do nich poslal, nakomprimovaly to a dobově to „zašpinily“ (ten důvod, proč to kde kdo chce), takže krystalická čistota simulace tě pravděpodobně bude přivádět k šílenství, protože krom toho, že nejsi Gilmour, tě bude limitovat i technika, že třeba žádoucí rezonanci kytary (to krásné živé na muzise) oseká implicitně nastavená noise gate

      0 0

      Janes 24.11.2021 17:58

      Pokud si chceš hrát na Gilmoura (elektro), tak nezbytná výbava je tohle (vlastním a v kombinaci s nějakým nakopávadlem to dělá šílený věci :-) )

      https://kytary.cz/…ff/HN209415/

      https://www.youtube.com/watch

      https://www.youtube.com/watch

      0 0

      mais 24.11.2021 18:06

      Jo, ale na to musíš mít zesík, co tu krmní dá :D to nezvládne ani každá 12AX7 – ta už musí být vybraná, natož tranzistorák, tak chudák zabliká a vyrobí gulu a multiefekt, pokud ho zařadí za tohle to jen zodpovědně ořeže

      0 0

      Janes 24.11.2021 18:12

      Nevím, Laney to snáší bez vytáček :-) A často to mám s tím Keeleym před ním, za už nic, jen v pre- ampu Chorus, někdy. A trochu reverbu z komba..

      Dávat něco za Big Muff mi nepříjde jako dobrý nápad, už takhle je to věda něco nakroutit.

      0 0

      mais 24.11.2021 20:35

      Jo, páč je to lampáč – pokud myslíš toho v odkazu a Laney i v originálu má často v preampu JJ lampy (kdysi Tesla Rožnov, dneska myslím bratia na Slovensku – reálně to nejlepší, co se dá sehnat a mají dokonce selekci vstupní 12AX7 v nabídce)

      1 0

      Nitroglycerin 24.11.2021 18:17

      To už na mně chlapci mluvíte trochu cizí řečí.

      Mluvil jsem celou dobu o domácím brnkání a ne o vystupování ve sportovních halách:-). Na to tak „trochu“ nemám schopnosti a ani ambice. OK, poslechnu a začnu jen s RC-5.

      Ještě mne napadlo to vzít na domácí hraní úplně z jiného soudku a zkusit si minimálně na krámě LAG HYVIBE 10/20/30 Na videích to vypadá zajímavě.

      Ale trochu se bojím životnosti a opravitelnosti. Ale asi se na Anděl zajdu podívat.

      0 0

      Janes 24.11.2021 20:29

      https://www.youtube.com/watch

      https://www.youtube.com/watch

      https://www.youtube.com/watch

      https://www.youtube.com/watch

      Na zamotání hlavy :-)

      0 0

      Nitroglycerin 24.11.2021 20:35

      Nn, tohle určitě ne. Pravděpodobně půjdu do něčeho od Furcha, Taylora, nebo eventuálně něco z Gold řady od Cortu.

      Pořád mám blíž k těm kotlíkům. Léta jsem jezdil na Folkový prázdniny do Telče, dělal jsem tam pořadatele – poskoka. Trhání lístků, rovnání židlí, obstarání Coly pro Plíhala a tak:-)

      0 0

      Janes 24.11.2021 20:43

      Akustickýho Furcha mám už dlouho, mohu doporučit.

      0 0

      mais 24.11.2021 20:38

      No však my taky nediskutujeme o hraní v halách, z mé strany to ber třeba jako trochu předání 20 let + zkušeností, aby jsi nešel to nejdražší a nejtrnitější cestou, co by tě třeba odradila, zvlášť když na trhu jsou cenově dostupné funkční věci, co na amatérské i poloprofi úrovni udělají moře parády

      0 0

      Nitroglycerin 24.11.2021 21:06

      Jasný, chápu. Aby to neznělo blbě – o peníze mi úplně nejde. Spíš jsem nechtěl postupně nakupovat looper RC-5 a pak časem další krabičky, když by mi mohl posloužit „skoro stejně“ rovnou jeden mulťák s looperem za srovnatelný peníz. Jak jste sami poznali, nemám s tím vůbec žádné praktické zkušenosti, proto jsem se ptal. Jsou-li tedy multiefekty i pro domácí hraní k ničemu (pro koho se to tedy vyrábí???), půjdu cestou looperu a časem třeba budu dokupovat další kousky.

      0 0

      mais 24.11.2021 21:20

      za mě to třeba bylo fajn, že jsem si vyzkoušel moře efektů, abych zjistil, že nic víc než dobré zkreslení, reverb, možná trochu echo a tremolo pro mě nemá smysl – respektive baví mě kvákadlo a to stejně žádnej multiefekt rozumě neumí.

      Fajn je třeba když ho dáš úplně mimo řetězec a potřebuješ třeba live na 30 s v jedné písničce něco udělat, tak je to levné řešení, protože jste to tam ve studiu dali – pak je k tomu dobrý mít bypas loop přepínač (nekazí to zvuk, když to nepoužíváš)

      dost lidí to používá na cvičení, ale ono je to dvojsečné, jasně sluchátka, jasně dost věcí se tam naučíš, ale pozor nevyprecizuješ je – dost věcí se v tom schová – za mě barvi si zvuk čím chceš, ale cvičí se na čistej nebo max zkreslením teplej zvuk, aby jsi slyše přehmaty, nedohmaty, drnčení, přezvuky atd…to ty efekty krásně maskujou a vystřízlivění je pak velmi bolestivý – navíc nemáš pak ty návyky na tlumen a precizování = ve výsledku se to musíš na tu kytaru přeučit, což je těžší, než se naučit na první dobrou, navíc obvykle mají ty efekty nic moc dynamiku, což třeba na metal nevadí, ale pokud kombinuješ techniku vybrnkávání prsty x trsátko případně kombinace, pak přejdeš rovnou na trasátko atd, to se na tom nedá cvičit, aby to pak bylo poslouchatelné – třeba tyhle věci cvičím jedině na akustice, protože to je fakt o dost preciznosti a jedině akustika v tom neodpustí ani ťuk, aby všechny tóny měly barvu, tvar a formu, jak chci – ono hraní na kytaru je dost o myšlení, kde jsi, kam se zvukem chceš a jakou cestou půjdeš – ono jasně spousta lidí chce hrát hlavně rychle a technicky, ale ono u kytary je to dost o tom najít ten správnej sweet point, zvuk atd… za mě je mistr téhle disciplíny Keith Richards – má poctivej zvuk na zesíku a vše dělá rukama a kytarama – i proto jich má tolik a houfně přelazuje na open G, open D – schválně si to zkus a jakmile to pochopíš i blbá Diana bude znít jak od Stones.

      Když se ale podíváš na trochu druhý pól přístupu, kde nějaký multiefekt může mít smysl je EDGE z U2 – v nějaké písničce jsem to počítal a měl tam 4 nebo pět druhů delayů – to máš buď delay station, nebo pět krabiček – v tu chvíli má multiefekt smysl.

      1 0

      Japhy 24.11.2021 20:44

      I skladník si může přečíst Vergilia v originále. Nikdo zde diskutující asi ambice ani schopnosti na vyprodávání sportovních hal nemá. Ale garantuju ti, že simulační chemii a ošizené převodníky poznáš i při obývákovém drnkání. Proto jsem doporučoval mulťák za pětikilo na vyzkoušení jestli je to to pravé. Protože mulťák svádí k tomu, že se budeš opájet nepřebernými zvuky, furt s něčím laborovat a nebudeš hrát. Looper doporučuju hlavně jako okamžitou zpětnou vazbu jak ti to hraje. Podehrávat si doprovody, dozpívávat vokály aby vše sedělo na klik, to už je vyšší dívčí a normálně to doma lidi drtěj jako další dovednost.

      0 0

      Nitroglycerin 24.11.2021 21:07

      ok:)

      0 0

      0 1
      • Janes  

        Janes 24.11.2021 18:08

        Ještě ke Gilmourovi :-)

        https://www.youtube.com/watch

        0 0

        Murray 24.11.2021 18:45

        Hezká diskuze, to já už nejakej rok lechtam hlavu Engl Fireball 100W a bednu Orange 2×12 celestion, no před par lety jsem koupil na domácí cvičení a nahrávání ten výše zmíněný Mooer GE200, chtěl jsem to hlavně na nahrávání aby to umělo impulsy response simulaci a taky přidávat vlastní impulzy, mužů pak relativně kvalitně nahrávat muziku bez repra a simulace a nebo relativně v dobrý kvalitě cvičit do sluchátek, je to trochu low end ale poměr cena výkon celkem dobrý na doma

        0 0

        mais 24.11.2021 20:45

        Otázka je, co z toho chceš táhnout za zvuk a jak máš zvuk postavenej. Stejně jako impulzy, to je teď tuze velká móda, chápu proč se dělají atd, ale sám preferuju good vibrations od aparátu – nějak se mi s tou akustickou zpětnou vazbou hraje přirozeněji

        0 0

        Murray 24.11.2021 21:03

        Já zatím taky při živým hraní, je to úplně jinej pocit za zády mít poradnej aparat

        to se ale s impulzy nevylučuje, dneska už spousta velkých moderních rock/metal kapel nahrává s impulzy a živě do publika jde venkovní produkce z kemperů nebo IR simulací ( aktuálně napr. novinka quad cortex), pak to mají kytaristi většinou rozdělený signál, půlka jde do kompletní simulace do PA a půlka jde za zada do aparátu

        1 0

        0 0
        • Janes  

          Tak bohužel, odkazy nefungujou, zájemce si je bude muset najít v původním vláknu mistra Onuce – Psychologu, poraď.

          0 0
        • Japhy  

          Tak já trošku navážu. Nedělá mi problém se sluchátky nahrávat, hledat v nahrávce nějaké detaily, poslouchat abych nerušil, ale cvičit mi s nima prostě nejde, nebaví mě to. Buď si počkám až bude prázdný barák a lidská hodina pro sousedy nebo si drnkám nasucho na gauči, maximálně s baterkovým chrchlátkem (Blackstar Fly). Nějaká technická cvičeníčka a prstoklady jdou nasucho úplně na pohodu, dokonce si myslím že jsou líp slyšet chyby. Maličkej mechanickej metronom, seriál a multitasking.

          1 0
          • Murray  

            Já už jsem na sluchátka megazvyklej ale protože 90% času nahrávam no, a taky hraju většinou jen highgain zvuk tak abych to slyšel, ty IR simulace jsou proste super, ale je pravda ze se tam toho schová hodně , není na to cvičit party na sucho bez efektu a zkreslení, kde je slyšet naprosto všechno

            1 0
            • Janes  

              Možná, když už jsme tady nakousli ty krabičky, mohly bychom ty svoje nějak zrecenzovat a doporučit?

              Já moc zkušeností nemám, ale dlouhým přebíráním a posloucháním na Youtubu (doporučuji), jsem si jich pár pořídil, a co jsem chtěl, to mám a neprodám :-).

              Jak už jsem psal, moje krabka č. 1 Keeley Red Dirt Mini (dělá se i ve větší verzi – https://www.thomann.de/…verdrive.htm?…

              https://www.youtube.com/watch?….

              Oceňuji na ní velmi čistý, ostrý, ale čitelný zvuk zkreslení, je to vysloveně rockový zvuk, jak pila, na metlu to asi to pravý ořechový nebude. Výhoda, 4 předvolitelné stupně zkreslení (Overdrive, Boost & Distortion) .

              Další zkreslovadlo mám tc electronic MojoMojo https://www.thomann.de/…mojomojo.htm?…

              Je to něco úplně jiného, nez Red Dirt, jak už název napovídá, je to pomůcka pro bluesmany klasičtějšího ražení, zvuk je opravdu takový „blátivý“, zahuhlaný, ale stylový. Umím si to představit jako jedinou krabku pro starý, melancholický bluesový chlápky :-).

              https://www.youtube.com/watch?…

              0 0
              • Janes  

                Ještě jsem našel srovnávačku Malýho a Velkýho Dirta :-)

                https://www.youtube.com/watch?…

                0 0
              • Japhy  

                Mno, na elektriku hraju třetím rokem, ale mám kolem sebe naštěstí dost dobrých duší od kterých si můžu půjčit a vyzkoušet originály. A elektriku mám jako doplněk, takže se snažím jít po maximálním poměru cena/výkon. Místo Electro Harmonix Big Muff mám Mosky Mini Muff , nejsem úplně typ na fuzzy, ale občas se hodí ho mít. Místo Tube Screameru taky kopii od Mosky . Klon Klona, tam jsem bohužel originál na půjčení nesehnal, taky vzhledem k ceně není divu. Ale co mě baví a je můj dlouhodobě nejoblíbenější overdrive je kopie Boss BD-2, prodává se to jako Valeton BD-10 , je to levný, je to mrňavý, má to čudl Fat/Normal a prostě na tom snad ani nejde nakroutit hnusnej zvuk. Přišel mi charakterem hodně podobný Marshall Bluesbreakeru, který jsem měl půjčený a usoudil jsme že mít dva skoro stejné overdrivy je blbost.

                Kompresor mám ElectroHarmonix Soul Preacher . Je super, ale trochu u něj bouju se šumem a než si spáchám TB lištu a pořídím noise gate tak asi bude v šuplíku, místo něj mám Rowin Comp , neurazí, nenadchne, je to prostě dočasné řešení. Delay + Reverb krabku mám Ammoon Pockverb , umí toho hodně, ale kromě základního průzkumu jsem to nechal nastavené na pružinu, vcelku krátký decentní dozvuk a bohatě mi to stačí. Tyhle všechny krabičky byly vedeny snahou rychle zaplnit pedalboard a už dva kytaristi s dlouholetou praxí mi řekli ať se v tom nevrtám a hraju, že to dohromady funguje za ty prachy perfektně. Tož tak činím a prostě si jen hraju.

                Na dobro mám specifickou krabku Fishman Aura model Jerry Douglas, stále jedno z nejuspokoji­vějších řešení snímání, funguje jen s jedním konkrétním snímačem od Fishmana, zato parádně. Čistý boost TC Electronic Spark Mini a reverb co jsem popisoval k elektrice.

                Spálil jsem se s looperem Ammoon Pock Loop, komplikované ovládání a šumí, ten půjde do světa. Ještě pošlu do světa Valeton Autowah a Rowin Slowhand. Ani jedna krabka mi nepřirostla k srdci. A mít je v pedalboardu jen do počtu že se jednou za uherák užijí se mi nechce. Jak jsem se už zmiňoval – kompresor (někdy ani ten ne), slušný overdrive co si rozumí se snímači a kombem a špetka reverbu. Hotovo dvacet, zbytek je v prackách.

                Takže podtrženo sečteno, vůbec se nebojte číny za pětikilo, youtube je plný recenzí a poslat o dům dál je můžete vždycky.

                1 0
                • Janes  

                  Když už jsme u toho Youtubu… dávám do placu Maťo Mišíka…neuěvřitelná studnice vědomostí,a hezky česky…

                  https://www.youtube.com/…Misik/videos

                  No a ještě mojeho oblíbence Pavla Marcela, cokoliv, co dělá pro Kytary CZ

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  I kytary umí moooc pěkně :-)

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  0 0
                  • gemini  

                    Oba chlapi skvělí…a ještě bych přidal Matěje Belka s jeho HRR…zejména pak „Kumšt“, kterej dělá ve spolupráci s Petrem Šťastným je top…:-)

                    1 0
                    • Janes  

                      Za mě ještě Honza Šobr, i když ten se nějak vytratil, jeho umění hry je neuvěřitelný, i když to není bigbíťák .-)

                      https://www.youtube.com/results?…

                      0 0
                      • Japhy  

                        Tyjo, hned na tom prvním videu naprosto luxusní práce. Přesně tohle mě baví poslouchat a snažit se (na elektriku) hrát. Tohohle kytaristu vůbec neznám, dík za tip.

                        0 0
                        • Janes  

                          Co vím, tak hrál ve 100 zvířat. když jsem s ním viděl první test kytary, nevěděl jsem , jestli si mám raději zlámat prsty, nebo hodit kytary z okna…

                          Nejvic se mi jeho hra líbí na těch lubovkách, to je …

                          0 0
                          • Japhy  

                            Už dlouho neobdivuju hbitost prstů (to se dá s trochou nadání v jemé motorice vcelku spolehlivě nadrtit), ale způsob jakým daný muzikant harmonicky a melodicky přemýšlí. I to se dá do určité míry nadrtit, ale člověk poslouchá právě ty co z té určité míry vyčnívají. Dneska třeba na mě vybaflo jedno sólíčko Dereka Truckse s Allmany (ten s tím SG).

                            0 0
    • gemini  

      Parádní vlákno, dávám do oblíbených:-) Jinak taky bych přispěl svoji troškou do mlýna…Já na kytaru začal hrát před 3 lety z důvodu nemoci – do té doby jsem nedržel žádný nástroj v ruce. A teď si nedovedu představit den, kdy bych nevzal kytaru alespoň na 1–2 hodiny do ruky. Blbý je, že kombinace koníčků kytara + kolo leze dost do peněz, zvlášť když člověk má silně vyvinutou slabou vůli a krom záliby v hraní má i potřebu nástroje sbírat:-)

      1 0
      • wilda81  

        Peníze jsou jedna věc, ale hlavně KAM to dávat? Já teda nesbírám nástroje, ale repráků mám požehnaně a u nástrojů to je počítám podobné :)

        0 0
        • Japhy  

          No, já během lockdownu úspěšně expandoval na půdu a koncem léta pořídil (resp. na jaře koupil a koncem léta dostal klíče) pozemek s boudou ze které chci udělat metodou sekyrkové polívky letní byt, zašívárnu a útočiště pro muzikantské kalbičky. Takže budu moct tahat futrály sem a tam jak kočka koťata.

          A s penězmama, chce to přemýšlet a hned nekupovat impulzivně co se kde vyskytne. Mám dva nástroje fakt za raketu (řekněme jako dvě slušný celopéra). Ale jeden jsem kupoval letos a druhej třináct let zpátky. Takže přepočteno na měsíc je to v rozpočtu naprosto postradatelná částka a na rozdíl od bajků v tom ty peníze furt ± jsou.

          0 0
          • gemini  

            „Mám dva nástroje fakt za raketu (řekněme jako dvě slušný celopéra)“ – pochlub se:-)

            0 0
            • Japhy  

              Tak když už se tu v galerii stejně pindíky (bajky) poměřují (a já tam mám pořád tu samou tříbrnou plečku s trojtácem a Epiconem), proč vlastně ne.

              Smrk/palisandr se zlatou poklicí je koupené od Tootera Mereditha cca 13 let zpátky (to jsem měl odpornou sumu peněz z dobře prodanýho bytu), to čcherné celojavorové od Karla Začala (to jsem se takhle v lednu ukliknul a už to nešlo stornovat – verze pro družku). Zbytek je mně velice pohodlné postupně po dílech skládané tele a čerstvá akvizice Fokus LP, zatím jsem je hráčsky nepřerostl, tak co už.

              0 0
        • TK75  

          Jo to je otázka…už rok se stěhujeme z bytu do baráku, ale bubny a podobný vzpomínky zatím zůstávají na starém místě.....myslím že manželka ani nepočítá s tím, že s nima opět zaberu půlku pokoje :-)

          Přiznávám…měl jsem je v ložnici no

          1 0
          • Janes  

            Jak doma, tak na chatě mám aparát v ložnici :-).

            0 0
          • gemini  

            Na bubny hraje brácha a vždycky, když ho manželka na návštěvě při společným jamování slyší, tak je ráda, že u nás je to „jen“ kytara:-)

            0 0
            • TK75  

              Bubeník je nejvíc diskriminovanej…když v mládí začne, sousedi si stěžujou a musí hledat kde svou vášeň provozovat

              V garáži je zima, ve sklepě zas vlhko… navíc musí svoje miláčky nechat na místě a doma hrát třeba na kanape

              Navíc je pak v kapele jedinej co má nejvíc práce, když táhne svoje náčiní na koncert…sice jenom díky němu má kapela odpich, ale protože neskládá, tak je brán jako nahraditelný

              0 0
              • gemini  

                Je to tak:-)

                0 0
              • Japhy  

                A ještě k tomu je polovička muzikantských bigbíťáckých vtipů o něm (a druhá půlka o basákovi). Asi jako to v klasice odskáčou violisti a v bluegrassu banjisti.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Infidel  

                Navíc ani většinou na pódiu není vidět… :-(

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Danhill  

      Taky se sem přidám a děkuji za parádní vlákno :-) .. Sic už neaktivní bývalý muzikant, ale rád si tady počtu na co kdo hrajete, jak si kdo řeší zvuk, kde a v čem hraje .. a i když nehraju už několik let, tak prsty mě kolikrát svrbí.. Když jsem jel s kamarádem do Prahy (kytary.cz) vybírat novou basu, nevydržel jsem a přivezl jsem si obyč akustiku za pár korun k ohni a na to domácí brnkání.. kamarádi jsou taky bejvalý muzikanti a když jsou v létě grilovačky na zahradách, tak si po nějakým masíčku, pivku a kořalce vezmeme kytary a ještě něco zabrnkáme :-)) (cca tři akustiky + akustická basa) .. dali jsme Alice in chains, Pearl Jam, nějaké Smashing Pumpkins, nějaký jam na konci a končilo se většinou za světla :-)))

      Mrzí mě, že jsem to všechno z momentálního zklamání k muzice prodal :-/ .. Vlastně celou dobu mě provázela 100Wattová hlava Marshalla JCM 900, k tomu bedna ESH 4×12 s Greenbackama, do toho jsem zapojil buď Jaguára (dva humbuckery) nebo Strata (u kobylky minihumbucker Seymor Duncan).. – u strata jsem si nechával předelat komplet elektriku, přidat zadní pružiny a prošla rozsáhlou rekonstrukcí .. na podlaze co si pamatuju dlouho zůstal fuzz Fender Blender, Delay DD5 od Bosse, Chorus elektroharmonix Smoll Clone upravenej Tondou Salvou (Salvations mods), kvákadlo Vox (taky upravený Tondou Slavou) + pedálová ladička a víc mě toho nenapadá :-))

      Díky kluci, že jsem tahle zavzpomínal, ať to hraje a klidně se taky pochlubte na co hrajete, jak ladíte atd ..

      2 0
      • Val  

        Co to bylo momentalni zklamani, ze se zkuseny hudebnik zbavi svych nastroju?

        0 0
        • Japhy  

          Jako znám pár muzikantů co to nějakou dobu pověsili na hřebík, ale přesněji spíš zredukovali inventář a nejmilovanější kousek kopli třeba pod postel. Tomu se nedá celoživotně utéct, každýho začnou po čase svrbět prsty. Já si teprve v lockdownu uvědomil jak je to pro mě důležitá věc a sociální kontakty. Až jsme se nakonec s absťákem plížili s futrály přískoky přes pole ke kamarádovi na chalupu.

          0 0
      • gemini  

        Alice a Pearl Jam jsou pro mě akusticky top. Roster byl snad první song, kterej jsem uměl na kytaru jakž takž zahrát. Ač spíš tíhnu k rockové hudbě a elektrickým kytarám, tak má pro mě akustika neskutečný kouzlo a proto je můj nejhýčkanější nástroj celomahagonovej Taylor. Druhá akustika je 18 let starej obouchanej Taylor. Z elektriky trápím Stratocastery od Fendera ( Mexico i USA ) a nedávno jsem pořídil z druhé ruky Gibsona Classic s P90 snímačema. Aparát mám jen digitál ( Boss Katana 100W ) + mulťák od Line6. Hodně teď blbnu s Digitech Trio, což je looper, kterej podle zahrané sekvence generuje i bubny a basu – taková kapesní kapela. Je to celkem zábava na cvičení solíček do podkladu a není to fakt blbý.

        2 0
        • Janes  

          Nádhera, a ta P90ka mě moc láká. To je tak zajímavej snímač, že jsem i přemýšlel za výměnu mýho krkovýho hambáče za něj…

          0 0
          • gemini  

            Původní majitel origo P90 nahradil krkovým P90 od R.M.Pickups a kobylkovým Dimarzio Superdistorsion. Zvukově paráda.

            1 0
    • Murray  

      No tak já hraju na kytaru cca 20 let, vždycky to byly rockový žánry, rock/hardrock/me­tal/heavy/

      V zásadě rozlišují 2 typy kytaristů, jedni ladí zvuk, kupuji krabičky, prodávají krabičky, zkoušejí hlavy boxy a ženou se za ideálním zvukem, kterej někdy neexistuje – však to znáte, vždycky to muže znít lip :-)

      No a pak druhá skupina, který zapojí kabel do aparátu a proste neřeší to a hrajou – to jsem zřejmě já a vůbec toho nelituju :-)

      Začínal jsem na různých tranzistorovych kombech, pak jsem nějakou dobu hrál na lampove kombo Marshall JCM2000 Tsl602 – hlava hrála super, ale repra byly na metal zoufalý, sice to byly Celestiony ale nějaká rada Wolverine, takže jsme to řešil externím boxem s Celestion V30, to už hrálo slušně dohromady

      V současnosti hraju na hlavu Engl Fireball 100w (lampy 4× Ecc83 + 4×6L6) s boxem Orange 2×12, ten box jsme volil hlavně abych se na koncerty vešel pohodlně do osobního auta, no a jinak ta hlava má prostě nekompromisní zvuk s kterým se nedá moc dělat – na všechny korekce to hraje víceméně stejně a to mi vyhovuje, jelikož je potřeba zvuk ještě přikreslit:D používám před hlavu Bad Monkey, ještě před to Boss Chromatic Tuner TU-3, v efektovy smyčce mám Ibanez Digital Delay na sóla a takhle jednoduše hraju už několik let, hlavně to je všechno v rukách že jo :-)

      No a nástroje mám jednu low end Ibanez el. kytaru, jeden unikat mahagonovy B.C.Rich Warlock NJ Série v takový zeleno pavucinovy úpravě ( viz příloha) – s vyměněny HB za Dimarzio The Tone Zone, a pak sedmistrunou kytaru LTD H1007 (mahagonovy tělo, krk javor, snímače Seymore Duncan)

      No a jak jsem psal, koketuju hodně s IR simulacema a pokud se zase rozjede hraní v trochu větší míře, vidím celou moji sestavu zřejmě na tuto krabku:

      Neural Dsp – quad cortex, neber to mít skvelej zvuk s něčím co se vejde do kapsy :-)

      https://www.thomann.de/…d_cortex.htm?…

      1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • satch  

        no tak s tím nickem, ještě abys nehrál tak dlouho :.)

        1 0
        • Murray  

          No když si člověk přečte hraju 20let tak to zní dost hrozivě, ale je to od 16, takže jsem pořad mladej kluk :-)

          No jo, a nejhorší na tom je ze tenkrát už hráli Maideni 25 let :D

          0 0
          • satch  

            hlavně při nahrávání number of the beast jim bylo tak kolem 25let :-)

            0 0
            • Murray  

              Si pamatuji jak před téma 20ti lety na gymplu když jsme na maidenech ujížděli se spolužáci smáli, co to je za totální starý vykopávky

              0 0
              • satch  

                tak ono jsem teď s bráchou řešili, že když nahráli Wicker man, tak to byli starci, ale ono tam Dickinsonovi je asi 42 :-)

                Jenže oni jsou rozpoznatelní…

                0 0
                • Murray  

                  No přesně to je v prdeli :D tenkrát jsem myslel ze to jsou regulérně důchodci

                  0 0
                  • Janes  

                    Kucí, tak já se pochlubím…na Maidnech jsem byl v roce 1985 v Budapešti. když jsem s tím pak machroval po hospodách, tak kámošům padala brada :-)

                    3 0
                    • Murray  

                      Tak to respekt !!! Mne padá ještě teď :D

                      0 0
                      • Janes  

                        Byla to docela náhoda, vraceli jsme se s bráchou ze čtrnáctidenního vandru po pobřeží Chorvatska (první a poslední devizák) a stavili jsme se cestou domů v naší oblíbené Budapešti. Hned před nádražím nás do očí praštil obrovský poutač. Že prej zejtra Maidni na stadionu MTK. Vybaveni spacáky jsme přechrupli jsme na Margaretině ostrově a druhej den hrrrr na něěě. :-)

                        Bylo v týhle době, ale o rok později, turné se stejným názvem, nebo mají blbě datum oni, nebo já sklerózu :-)

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        0 0
        • Murray  

          Btw s “Nickem” bych si opravdu rad zahrál, zatim jsem ho viděl na živo jen 2× a jeho palicka přistála v radě přede mnou… :-)

          0 0
    • Murray  

      Ty jo zatím s těma odkazama jste všichni trochu mimo můj žánr…. Co třeba něco takového?

      https://youtu.be/MesxR4FtSSk

      0 0
    • gemini  

      …a vaši top kytaristi? Koho řadíte mezi vaše – řekněme – top 3?

      U mě je to asi:

      1. John Frusciante
      2. Wes Borland
      3. Michal Pavlíček
      0 0
      • Janes  
        1. Radim Hladík
        2. Radim Hladík
        3. Radim Hladík
        1 0
        • Jáchym 1  

          Jo jo,byl jsem na něm v Metro Music Baru v Brně.Super zážitek.Stál jsem cca 2m od něj.Ten PAN muzikant si to fakt užíval a my všichni taky.

          Asi jeden z jeho posledních koncertů.

          0 0
          • Murray  

            Si pamatuju jak jsem ho jednou požádal jako mladej kluk o trsatko a on se trochu zdráhal mi ho dát a pak jeho manželka říká: “a tak mu ho teda dej když ho tak chce” a dal mi ho:D

            0 0
            • Janes  

              Mám s ním taky pěkný zážitek, cirka 15 let zpátky hrál s Hutkou u nás na Divadelní pouti v parku. procházím se mezi stany, ve kterých byly stage, a vidím u jednoho auta, jak se o haubnu opírá osamělý Radim. Neváhal jsem a dal se s ním do řeči, byl nesmírně milej a takovej klidnej, vyrovnanej, vůbec se nechoval jako nějaká „hvězda“. Byl moc potěšenej, že jsem jeho fanda s kompletní discografií a pamětník starého M Efektu. Kecali jsme spolu určitě přes 20 minut…pak dorazil Hutka a jeli.

              PS: O Hutku jsem neměl zájem :-)

              0 0
          • Japhy  

            Já si ho pamatuju na malém koncertě u nás na maloměstě, pan hostinský si udělal drobnou radost a za hospodou si uspořádal koncert Blue Effectu. Byli jsme tam s malou o dost dřív jen tak na pivku, pánové už měli postaveno a nazvučeno a jen spokojeně na sluníčku chytali lelky, Mistr dokonce udělal dcerce na pískovišti bábovičku, neuvěřitelně pohodový pán. Vždycky mě fascinovalo jaký dokáže hrát těžký vály a být u toho pořád tak vysmátej. A jak takový vysmátý stařík dokáže „zazlobit“, třeba některé Na kloboučku jsou už docela tvrdá muzika a Hladík tam mezi sveřepými šakaly vypadá jako kdyby jen zabloudil cestou z krmení holubů v parku. :-)

            0 0
            • Janes  

              Mě se líbilo, jak v jednom rozhovoru přiznal, že doma cvičí v koupelně, sednul si na okraj vany a jel :-)

              0 0
            • Jáchym 1  

              Ano,se vší úctou,,usměvavý stařík,,ale prsty mu běhaly pekelnou rychlostí mladíka.

              0 0
            • HonzaP9  

              Jojo, osobní zkušenost nemám, ale vždycky na mě tak působil. O to víc mě mrzelo, jakým způsobem o něm nedávno na Beatu mluvil Semelka…

              0 0
              • Janes  

                Jak?

                0 0
                • HonzaP9  

                  Slušně řečeno nehezky. Jak Radim za posledních nejmíň dvacet let nic nového neudělal, nechtěl nic měnit, jak největší úspěchy Efektu zařídil on (Semelka) a tak. O poslední sestavě Blue Efektu mluvil hodně pohrdlivě.

                  Jako já to fakticky nerozporuju, to bych tam tehdy musel být s nima, ale vůči člověku, který se k tomu už nemůže nijak vyjádřit to bylo minimálně neuctivé.

                  1 0
                  • Jáchym 1  

                    On měl,,problém,,i s Ol­dou Veselým.

                    0 0
                    • Janes  

                      Asi taky důvod, že se vrátil do Brna…a M Efekt přišel o skladatele, Černý racek mohl být jejich.

                      0 0
                      • Jáchym 1  

                        Asi to tak mělo být :-)

                        0 0
                        • Janes  

                          Asi jo, bylo to vlastně takové zdvojení dva klávesáci a navíc s tak podobnými hlasy, to nemohlo vydržet dlouho. Olda pak aspoň dělal svojí muziku a musím říct, že minimálně Sluneční hodiny jsou super. Mám je na vinylu, stejně jako Křídlení.

                          0 0
                          • Jáchym 1  

                            Jo jo,svatá pravda.Je to tzv.rodinné stříbro českýho bigbeatu.To se neoposlouchá.Má to parametry světových kapel.

                            1 0
        • Betaron  

          Se zájmem jsem pročetl zdejší muzikantský koutek. Netušil jsem, že mezi bajkery je tolik muzikantů.

          Na koncertě Blue Efekt s Radimem Hladíkem jsem byl v roce 1973. Před začátkem vystoupení jsem koupil za 10 Kčs velký plakát 80×58cm. Plakát s tehdejšími muzikanty mám v dílně pověšený 48 let. Zub času se však na něm již podepsal.

          1 0
      • satch  

        pro mě to je spíš pocitové. Takže dřív bych řekl asi Satriani, Vai a Johnson. Teď je mi to dost jedno :-D

        teď bych řekl, že každý má svoje, důležité je umět oslovit… Nějakou brutální techniku má každej druhej, ale správně to použít, aby to zaujalo je věc druhá

        0 0
        • satch  

          teď mě na nějakým videu přišel Petrucci, že celkem rozumně mluvil, když něco vysvětloval, stejně i Gilbert…

          ale třeba ještě Van Halen byl kdysi před ostatníma docela napřed…

          jej, a ještě Andy Timmons :-)

          0 0
      • Johny_r  

        1–2 – Tommy Emmanuel, Karel Plíhal

        3 – těch je moc.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Nitroglycerin  

        Řazení vysloveně podle emocí:

        1. David Gilmour
        2. Martin Barre
        3. Mark Knopfler
        0 0
      • wishpull  

        3 je strašně málo, Máte tady samý velký jména a super hráče, všechny mám rád, já bych ještě doplpnil svoje miláčky:

        Santana, G, Moore, R.Blackmore, J . Page, Clapton, Jeff Beck, Toni Iommi, Neil Young, Angus Young,

        Steve Morse, Joe Walsh, Ted Turner, Andi Powel, SRV, Brian May, Mickey Moody, Frank Zappa …

        z našich potom třeba M. Morávek, Radko Andrejs, V. Běhavý( neskutečně originální hra), Kubeš, Vašek Veselý, Petr Roškaňuk a Jirka Kříž. a ještě mnoho dalších

        0 0
        • Janes  

          Koukám fanda Odyssey a Žlutýho psa :-) a „sto Říhů“ alias Klásek Kubeš – legenda.

          A rozhodně se nesluší zapomínat ani na Pavla Skálu z Marsyas. https://www.casopismuzikus.cz/…-pavla-skaly

          0 0
          • wishpull  

            Na Pavla jsem trestuhodně zapoměl, taky Plzeňák, neskutečnej feeling, jednu dobu můj nej.

            0 0
          • wishpull  

            Dík za odkaz na ,perfektní počtení, něktreré názory mám hodně podobné, třeba miluju Abbey Road, Unpluged, LZII,

            nemám zapojený gramec a chtěl bych poslouchat ty LP, . MUZIKUS jsem několik let odbíral, když jsem měl aktivní kytarové období, pak jsem se dal na kolo, přesatl cvičit a hraju jen ze setrvačnosti,

            0 0
          • wishpull  

            Žlutej pes určitě 1,2, s přimhouřením i 3 deska, pak už jsem to nesledoval, bez Kulicha o ničem.

            Ještě jsem zapomněl B Zatloukala

            1 0
      • Japhy  

        Tak byly by jich vyšší desítky, ale jestli tři co se mi drží na špici odjaktěživa tak Mark Knopfler, Garry Moore, Radim Hladík. Z kotlíkářů jednoznačně Tony Rice, Brian Sutton a David Grier.

        0 0
      • HonzaP9  
        1. David Gilmour
        2. Jimmy Page
        3. Brian May

        Z domácích určitě Pavlíček, Hladík, Plíhal…

        0 0
        • Lance  

          A co slash. Hammet

          0 0
          • Janes  

            Hele, takovejch metalíků a nikdo si nevzpomene na Dodo Doležala…

            0 0
            • Lance  

              A janda z olympicu

              0 0
            • Murray  

              Já vám nevím, já na celou metalovou českou scénu jsem trochu nějak alergickej, prostě to zní typicky česky , ta českost z toho čiší, je to nezaměnitelný, já vím ze to není jednoduchý složit tak aby to znělo dobře…

              Pravda Křížek, Doležal, to jsou takový asi Top věci z ty český scény, ale… abych jen nehanil, v podstatě jsem na tom vyrůstal

              0 0
              • Janes  

                Nová generace dorůstá Pavel Marcel si je zve na testovačky.

                https://youtu.be/t805uADu7Lg

                https://youtu.be/puSdFB5KfaE

                0 0
                • Murray  

                  Jako obrovskej respekt, jsou to skvělý muzikanti

                  Ad to první video: od 2:20 už to mydlí zase pořad dokola, typische tschechiche riife… ale já jsem proste trochu zaujatej já vím… btw ale líbí se mi, ze nehraje na aparát ale čisté na krabku Neural DSP, jak jsem zmiňoval výše

                  0 0
                  • Janes  

                    Hele, já metalu zase tak moc nerozumím, moje krevní skupina je Pavel Marcel, ale na ty kluky jsem fakt koukal se spadlou bradou.

                    Když už pro mě, tak tohle video:-)

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    0 0
                    • satch  

                      hlavně ten druhej vystřihnul komplet Vaie a má kolik, tak 18 :-) ale Marcel říkal, že je dobrej :-D

                      0 0
          • HonzaP9  

            Jako jooo, ale nevyhledávám je. To už mám spíš chuť zmínit jméno Tommy Shaw, ale nepředpokládám, že by tady někdo věděl, kdo to je.

            Ale když se nad tím tak zamyslím, tak jak to tady byl samej Gilmour a Pavlíček, tak jsem úplně zapomněl na dvě jiný dost podstatný jména – Metheny a Scofield.

            0 0
            • Japhy  

              No, limit tří jmen je neúprosný. A to se tu třeba ještě neobjevil nikdo přes klasiku, flamenco, gypsy jazz nebo kántry. Zajímalo by mě kolik by tak člověk dokázal vyjmenoval kytarových velikánů jen tak z hlavy. Když si vezmu jenom výčet žánrů co poslouchám, tak bych to viděl pohodlně tak někam ke stovečce až dvěma.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Edwin  

        Kurt Ballou

        Ian MacKaye

        Kirk Hammett

        Honza Nedvěd :)

        0 0
        • Edwin  

          Přidám sem dotaz. Taky si jen tak brnkám doma na akustiku a před nedávnem jsem měnil struny a od té doby hned od natažení mi nezní tlustá E struna. Jen drnčí. Natáhl jsem ji znova, dotáhl mechaniku, kolíček, drážku vzal tuhou a pořád to samé. Ostatní struny zní parádně. Nemáte někdo tip, co to může být? Může být vadná struna z výroby?

          0 0
          • mr.nikdo  

            Je spravne na kobylce?

            Daval jsi stejny prumer strun?

            0 0
            • Edwin  

              Řekl bych, že ano :)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Kobylka je na druhe strane :).

                0 0
                • Nitroglycerin  

                  to nevadí:-).Nezdá se, že by se mu struny křížily cestou od nulťáku ke kobylce.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ale nemusi byt vubec na kameni kobylky a tim padem drnci vsude?

                    Protoze neni ve spravne vysce?…

                    0 0
                    • Nitroglycerin  

                      Netuším. Ale podle té nahrávky se mi zdá, že to nedrnčí. Spíš je struna nějaká přidušená, resp. se od ní špatně přenáší vibrace. Jak už tu někdo navrhoval, zkusil bych nejdříve natáhnout nějakou jinou klidně hranou strunu. Nebo lépe koupit kusovku novou a zkusit. Pokud bude projev stejný, není to strunou a je potřeba hledat jinde, to je jasné. Na jedné fotce je ten nulťák docela odchlíplý ale rezonance se přenáší přes kobylku. Není tam nějaký problém? Z části odlepená?

                      Jinak se nejlíp asi obrátit na nějakého kytaráře v okolí.

                      1 0
                      • mr.nikdo  

                        To by delalo na vsech strunach – nultak. Nalepeny divne tedy je.

                        Kdyby byla struna vadna, tak ji vlastne nenaladi.

                        To, co popisuji, se mi nikdy nestalo. Naposledy 2 tydny zpet.

                        0 0
                        • Edwin  

                          Ten nulťák jsem večer sundal, přeleštil a nalepil správně. No a problém zůstal stejný.

                          Nezbyde než vyzkoušet jinou strunu.

                          0 0
                          • Edwin  

                            Ještě fotky kobylky. Opticky vše v pořádku.

                            0 0
                            • Nitroglycerin  

                              Vypadá krásně. Tak asi jen zkusit novou strunu a pak případně k nějakému profíkovi – kytarářovi

                              0 0
                            • mr.nikdo  

                              Na cele delce se struna neceho dotyka?

                              Pri lazeni to znelo celou dobu spatne?

                              0 0
                              • Japhy  

                                Do výměny strun to údajně nedělalo a dělá to v celém rozsahu hmatníku, takže rozhozeným dohmatem to nebude. Já pořád sázím na zmetkovitý oplet struny.

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Myslis, ze by to utlumilo?

                                  0 0
                                  • Japhy  

                                    Jo, buď drnčí nebo ohluchne. Ořech a kobylka vypadají podle fotek ok, jestli drnčí na jakémkoli pražci tak to dohmatem nebude ( drnčí obvykle jen prvních pár). Pokusné natáhnutí jiné kusovky je pořád nejlevnější a nejrychlejší další krok.

                                    1 0
                                    • Edwin  

                                      Máte nějakej tip na struny, když už to budu kupovat? Kytara tato: https://www.muziker.cz/…hone-aj-220s

                                      Vyloženě amatérský domácí brnkání, ale chci aby to hezky znělo. Cena až tak nerozhoduje.

                                      0 0
                                      • Japhy  

                                        No, jestli je to na občasný domácí brnkání tak 0.11 nebo 0.12 spíš než 0.13 aby to tolik nebolelo, fosfor bronz aby to trochu cinkalo, nějaký čištění po hraní (Fast Fret třeba) aby to trochu vydrželo. Značka podle preference a ceny – GHS, dAdarka, Ernie Ball.

                                        Neexistují nejlepší struny stejně jako neexistují nejjlepší pláště na bajk.

                                        1 0
                                        • Concorde  

                                          Fosfor bronz má spíš teplejší zvuk, 80/20 bude zvonivější, průraznější. 0.13 bych určitě nedával, do začátku spíš ty 0.11, budou se líp mačkat

                                          0 0
                                        • Janes  

                                          Já si nemůžu stěžovat na Elixíry :-)

                                          0 0
                                          • Japhy  

                                            Mně přijdou elixíry trošku hluchý už ve chvíli kdy je natáhnu, nezkamarádili jsme se, nemá to ty američanský vejšky. To radši za stejný peníze vyměním obyčejný levný dráty. Ale na nástroj na který se hraje nepravidelně a nárazově tom může být fajn.

                                            0 0
                                            • gemini  

                                              Elixiry mi ve stejné tloušťce připadají trochu tvrdší, než struny ostatních značek. Já si celkem oblíbil struny Martin – za rozumný peníze fajn struny. A na elektriku mi Elixiry nesedly vůbec – tam používám Ernie Ball.

                                              0 0
                                            • Janes  

                                              To bude asi tím, že já ten twang a cink právě nemusím, jsem bigbít :-)

                                              0 0
                                      • Nitroglycerin  

                                        Používám Elixíry Nanoweb PB extra light, tj. 010, velká spokojenost

                                        1 0
                          • Japhy  

                            Škvíra u ořechu by ničemu neměla vadit a nemyslím že by měl být nezbytně nutně přilepený, stačí když drží na tření. Sedlový plátek kobylky se taky nelepí.

                            0 0
                          • Edwin  

                            Tak jo, problém vyřešila opravdu nová struna. Nasazeno a v pohodě to hraje.

                            Děkuji všem za pomoc ;)

                            0 0
                            • Nitroglycerin  

                              Hurá, společným úsilím asi 10 lidí problém vyřešen. Tak bychom rádi nějakou nahrávku, ne? :-)

                              0 0
                              • Edwin  

                                Asi jsem zapomněl zmínit, že mě to sice baví, ale nemám pro to absolutně žádný vlohy. Hraju asi jako když Mr. Bean kreslil Whistlerovu matku :) Takže pokud se někdy potkáme na nějakým večírku, kde se hodně pije, tak ve 3 ráno možná něco zabrnkám :D

                                0 0
                                • Nitroglycerin  

                                  OK, škoda. Na takové večírky už bohužel (bohudík?) nechodím. A kdybych náhodou přišel, do tří hodin ráno nemám šanci vydržet vzhůru. Už to není jako zamlada

                                  0 0
                                  • Japhy  

                                    Na kamarádově chalupě kde se pořádají jam sessiony s vybranou společností mě vždycky pohltí kolem 1 v noci magické křeslo. Vždycky si chci jen s pivkem chvíli poslechnout jask hrajou ostatní a usnu. Všichni už dostali instrukce mě vzbudit, ale občas se na mě vykašlou a já přijdu o ty nejzajímavější momenty kdy se všichni vyřádí na rychlých věcech a začne se nad ránem dít něco hudebně zajímavého. :-/

                                    0 0
                            • Japhy  

                              No neříkal jsem to? ;-) Hlavně že tak.

                              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Murray  

            Drnci o co? Prohlidni to poradne, často to drnci o 1. pražec třeba

            0 0
            • Edwin  

              Právě, že objektivně nemá o co drnčet. Koukal mi na to i kámoš kytarista a taky na nic nepřišel.

              0 0
          • Concorde  

            Párkrát se mi už stalo, že po natažení struna nezněla. Dal jsem jinou sadu a pohoda, občas se prostě najde zmetek. Zkontroluj vinutí, jestli není uvolněné (většinou s tím šlo trochu „posouvat“ po jádře). Tak či tak bych dal novou sadu nebo koupil kusovku

            0 0
      • grafik  

        Tak samozřejmě Murrayův parťák Adrian Smith : )

        Hetfield

        Třetího jmenovat nebudu, protože by mi bylo líto ostatních.

        0 0
        • Murray  

          Jako Adrian Smith musím zpětné říct nahrál asi hodnotnější sóla dle mě než Dave Murray, jsou takový dynamičtější a mají větší hlavu a patu a melodicnost, Murray má z obecnyho pohledu podobný sóla, ale většinu tam vyplňuje legatama a pentatonikama

          Adrian typicky Wasted Years, autorsky song i sólo uprostřed legendární

          0 0
      • wilda81  
        • Tom Morello
        • Frank Zappa
        • Dave Lister
        1 0
    • HonzaRez  

      Díky za pěkné vlákno, Janezi…

      Já už jsem to před časem dostal rovnou mezi oči, že se mnou nikdo nechce nic mít, ale pořád ještě to nechci vzdát.

      Nenašel by se někdo na melodický metal?

      0 0
      • Janes  

        Není zač, furt lepší, než dokola řešit e-kola …to je stejně neřešitelné :-). Ty seš ale klávesák, ne?

        Tam jsem obdivoval asi jiný lidi, mými idoly v mládí byli Lord, Emerson, Wakeman a pod.

        0 0
        • HonzaRez  

          Jsem stlačovač kláves, jak říkají zkušení borci. Ale těm mistrům uvedeným výše bych se těžko vyrovnal, i kdyby měli vypnutý klimpr…

          Vidím tu spoustu zkušených kytaristů, i když třeba jsou do jiných žánrů, třeba by se usmálo štěstí a sedlo by i na mě..

          0 0
          • Janes  

            A znáš jméno Józef Skrzek?

            0 0
            • marquiz  

              Tak já jo. I jeho dobrou kapelu SBB. Jerzi Piotrowsky, Apostolis Antimos. Byl jsem na jejich koncertě. Na tehdejší dobu to bylo neskutečné zažít takovou kapelu. A výbava, aparatura a MUZIKA! Z dnešní doby či malinko nedávné, uznávám Douga Aldricha, ve Whitesnake seděl perfektně. Uff – Ritchie Blackmore – tehdy king mezi kytaristy. Stále laboroval s Maršály i Straty… To byl ten nejlepší stratocasterovský zvuk, ta barva i sustain, styl. Byl divoch, ale taky se uměl s kytarovým zvukem mazlit a měl svůj typický kytarový rukopis, který byl nenapodobitelný. Byl můj vzor.. ale to je dlouhá historie…

              1 0
              • TK75  

                SBB měl rád tatík…si pamatuju tu desku co měl, byla to zajímavá hudba, si to doteď pamatuju:-)

                A Chris & Cosey Techno Primitive https://youtu.be/vT6zjsMAY_o

                To jen z tak nostalgie, že jsi mi to připomněl :-)

                1 0
          • Murray  

            Tak mi jako hrajeme melodickej metal a v podstatě už bez klavesaka, ale léta jsme s nim hráli, ale teď hrajeme s backing tracky ( samply), a dost nám to vyhovuje, čím min lidi v kapele tím lepší na organizaci, no kdybys byl něco jako Jens Johannson, a bydlel v jižních Čechách :-)

            0 0
            • Janes  

              Je to Votrok :-)

              0 0
            • HonzaRez  

              Jens Johannson je pan Mistr podobně jako ti výše uvedení, takže srovnávat se je zbytečné. Zrovna Stratovarius je pro mě asi to nejlepší v této muzice, jeden čas jsem taky zkoušel hrát pár jejich skladbiček, ale to byl nejspíš vrchol mých schopností, se střídavými úspěchy…

              A do Jižních Čech to mám fakt daleko.

              0 0
    • Japhy  

      Venerologie. Jediné místo, kde nesbalím holku na to, že mám kapelu.

      0 0
    • mastihuba  

      Zajimave vlakno. Umel by nekdo laikovi vysvetlit proc vetsina zvukaru to ma na malym venkovskym podiu spis prezvuceny a na poslech az neprijemny.? Jedinej Roman Dragoun si to posledne sam obesesel dokola a poslechl si jak mu ty bedny hraji aby se to dalo normálně poslouchat.

      0 0
      • vt  

        Za ty leta je uz vetsina hluchejch.

        0 0
      • Murray  

        Malý venkovský podium je obecně problém, záleží vždy na žánru, já mám zkušenosti převážně s hard/heavy a pokud muzikanti nebudou spolupracovat, tak to zvukař nikdy nenazvuci dobře, totiž kytarový aparátu na podiu většinou mají takovou sílu, ze zvukar už to z beden ani nemusí zvucit a to samy bicí, napr. náš bubeník je proste zvyklej do toho řezat a to problém, kolikrát ti pak zvukař řekne, ze vršky ( činely) vůbec nezvuci protože to nemá cenu…. no a takhle se všichni přidávají a přidávají (většina heavy kytaristu razí teorii, ze lampy potichu nehrajou – a ono to tak u některých aparátů i je), takže zvukař pak bezmocně kouká a nezbyde mu nic jinyho, než dotahovat na vyšší level zpěv, kopaky, samply basu až se to nedá poslouchat :-)

        2 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • mr.nikdo  

      Ted v byte hraji pres tohle (kdo zna) :)

      0 0
      • Japhy  

        A to jsem si myslel že Blackstar Fly je to nejmenší šidítko co se dá ke gaučovému preludování pořídit. Moc pěkný.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Jojo.

          Na 9V baterku. Od cisteho po crunch. Dobre na uceni prace s Volume knob :).

          Kytaru budu vytahovat asi dnes :D, tak treba prihodim foto.

          0 0
          • Janes  

            Já mám na domází, ale i převozné venkovní blbnutí tohle busking combo

            https://www.music-city.cz/…ic-am0080879?…

            Má to bicmana i vstup na mikrofon, taková kapesní kapelka :-)

            https://www.youtube.com/watch?…

            A když bych to uměl, jako tenhle týpek, mohl bych si s tím i vydělávat..žel…

            0 0
            • Murray  

              Taky jsem přemýšlel na potichy domácí hraní, ze pořídim jedno z mnoha mini modelingovejch komb ale nakonec jsme se rozhodl prave pro multieffekt se IR simulaci, má totiž výstup na sluchátka a říkal jsem si, ze když nebudu chtít hrát do sluchátek, mužů místo nich zapojit třeba repracky od počítače a bude to znít stejně jako kdybych hrál na mini kombo

              0 0
              • Janes  

                To jo, jenže já to plánoval i k ohni a na různé sejšny. Má to 3 úrovně, takže doma 0,5W a tichoučko :-). Nevozím k tomu krabky, protože základní efekty to má ještě navíc k tomu přednastavení zesiků. Fakt hračka na dlouhé večery. Jenom to má jednu vadu, furt kroutím čudlama, místo abych hrál :-)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Takhle u nasich mam hybrida. Vox Adcosi50VT.

                  1 lampa v koncaku, multiefekt. Potakem pak stahujes cele kombo. Ma to hrat stejne, ale tlumenne. V byte neni kam dat.

                  Mam i maly Vox – pidi zesilovac jen na sluchatka.

                  To nahore se radiu vyrovna :).

                  Ale o hrani se uz daaavno neda mluvit :D

                  0 0
                • Japhy  

                  A to je přesně ono proč se vyhýbám multiefektům, protože se příliš dobře znám. :-) Malý simulační kombíčko i multiefekt jsem preventivně půjčil kamarádovi a doufám že se bude ještě dlouho rozhodovat co pořídí vlastního.

                  0 0
              • satch  

                a kterej to je, ten efekt se simulací? Momentálně mám do sluchátek jen Vox AmPlug…

                0 0
                • Murray  

                  Před lety jsem koupil jako horkou novinku Mooer GE200, samozřejmě co se tyče IR simulace není to Top masina, v ty době jich zas tolik nebylo, ale poměr ceny výkon není spatnej, některý efekty jsou na tom dost zoufalý, já to používám primárně na nahrávání DEMO nahravek a domácí mix, na to to bohatě dostačuje, IR simulace je průměrná, a můžeš si tam uploadovat vlastní impulzy, což je super, jinak teda Mooer dělá třeba Mooer RADAR – čistě IR simulator s par preampama – ten je co se tyče impulzů o level jinde

                  Btw propagátor ShenZen krabicek nejsem :-)

                  0 0
                  • Murray  

                    Nehraje to špatně

                    https://youtu.be/NJe5UpUupRI

                    Bacha spousty videí jsou skryta sponzorovaná propagace, třeba Mooer Ge 200 vs. Kemper profiler je na yt dost videí, přitom tohle srovnání je podle mě nonsense

                    0 0
                  • satch  

                    dík. Jinak pro tebe něco na čtení

                    https://www.databazeknih.cz/…oflik-474069

                    akorát z české verze vykuchali fotky, protože byly problémy s právama. Tak jinak asi originál bude lepší

                    (nepřijde mi to špatný (zatím) )

                    0 0
                    • Murray  

                      Je pravda ze to jsem ještě nečetl, až mne to dovolí děti, určitě to přijde na radu

                      Ď

                      0 0
                  • vt  

                    Za mne je GE200 na domaci hrani uplne super. Dneska bych asi koupil neco bez pedalu, ale sem moc spokojenej.

                    0 0
    • Concorde  

      Já se musím pochlubit splněnym snem. :-) Custom Plus

      3 0
      • mastihuba  

        Tvl. Kloboucek jestli je to na kolene. Když vidim co je potřeba přípravků v profi výrobě, tak kazdej kdo s tim bojuje doma ma muj obdiv

        0 0
        • satch  

          To nebude na koleně :)

          0 0
          • mastihuba  

            aha gibson :DDD kua onehda jsem se bavil s člověkem co po odpolednech doma vyrábí akustickou kytaru, tak když jsem viděl tu zmínku tak mi to přišlo skoro normální že si to fanda vyrobí doma :D

            0 0
            • satch  

              Jo, brácha byl kdysi na brigádě s klukem, co dělal u Furcha. A ten si stavěl kytary ze zbytků, co byly vyřazený kvůli různým kazům, a taky to pak hrálo brutálně :)

              0 0
              • mastihuba  

                Nevím na kolik byl rozdíl ve složení, ale jednu dobu dělali takovou obycejnejsi levnější kytaru, která hrála hodně nahlas aby to bylo slyšet i v uřvané hospodě nebo u táboráku. Tak jestli to nebylo z té kolekce. :)

                0 0
            • mr.nikdo  

              Na elektriku koupis i sety (na vyrobu).

              Akustika je horsi :D

              0 0
              • Japhy  

                No, jednu lap steelku jsem si vysochal komplet, ale zasloužila by si lepší snímače aby se dala provozovat poněkud seriosně a ne jen jako cvičná maketa. A pak jsem pořídil jednoho Strata (jak se prodávaj v krabici i s kombem, kabelem a trsátkem), vyfrézoval do něj díru a spáchal elektrické banjo. Ale to je bohužel dávno v propadlišti dě­jin.

                Teď mám choutky na tele s rezonátorama, ale když vidím ten seznam důležitějších věcí, vidím to tak za 3 roky nejdřív. Stačilo by o malinkej ždibec přerostlý standardní tělo.

                Do akustiky bych se asi nepouštěl, je potřeba docela dost speciálního vercajku a nechci otravovat přátele na telefonu s každou blbostí, to jim radši časem dám vydělat..

                1 0
                • mr.nikdo  

                  Tak tak :).

                  Mit dilnu, tak si mozna tele/strata spichnu :). Vanocni darek by byl super :D.

                  0 0
                  • Japhy  

                    Dílnu mít, čas nemít. :-/

                    Na tom tricone teleti mě láká hlavně to že to ještě asi nikdo nezkoušel, s Googlem jsem nepochodil. Plechový teleta se dělaj (Miles Guitars), rezofoniky s plným tělem taky , namíchat piezo a magnet je dneska taky sranda za pár korun. Krk mám osvědčenej z číny za pár korun, tělo si vyfrézuju a rezonátory i odlitek téčka na kobylku maj na Alíkovi též. Jinak krky od tohohle výrobce doporučuju, proti tomu co byl na Squirtu Affinity původně rozdíl o parník. Povrchovka, kvalita dříví, začištění pražců. On už to teda Squirt úplně není. Jiný krk, snímače, mechaniky, kameny, struny skrz tělo, kostěný ořech a začlo to ¨ještě pořád za přijatelný peníz docela hrát. :-)

                    0 0
                    • Janes  

                      Tak, kdyby ses toho telátka chtěl zbavit, asi bych se ho ujal :-) krk je ale docela macatej :-)

                      0 0
                        • Japhy  

                          Já se celých nástrojů trochu bojím, je to sázka do loterie. Doprava, prakticky jisté celní řízení. Ale risk je zisk, určitě by to potom šlo poléčit (srovnání pražců, výměna zásadních komponent), proč ne.

                          Zbavit se ho nechci, vysochej si. :-) Affinity maj v akci i pod 4k a je to slušný základ na vylepšení. Jo a krk je slušně macatá baseballka, ale sedí mi.

                          1 0
                          • Janes  

                            OK, na to prdím, stejně je to o pocitu. Jel jsem si koupit do Kytar akustickou bluesovku, měl jsem předvybranou nějakou Sigmu, v záloze Gretschku. Vzal jsem do ruky Sigmu a neseděla, pak mi přinesl tu Gretschku, jenom jsem jí vzal do ruky a přejel přes struny a už jsem mu jí podával se slovy: Beru!…a spokojenost dodnes.

                            Jinak já mám raději plošší, či spíše užší krky, mám krátký prsty.

                            0 0
                            • Janes  

                              Pěkný videjko o profilech krku…

                              https://www.youtube.com/watch?…

                              0 0
                              • Japhy  

                                No, do ruky mi padne skoro cokoliv, mám kytary 42,5 a 43,5 mm, tlusté i tenké C D i U. Co ale pro mě bylo překvapení byla nedávno u kamaráda akustika Recording King RD-328. Zvukově velice překvapila, ale profil Thin V, pro mě konečná. To se i blbě drželo při vyndavání z futrálu, nechápu jak to někdo může naopak vyhledávat. A ještě to doprasili tou vlnkou na hlavě. Vcelku věrně opajcujou D-28 a pak to zabijou takovým detailem.

                                0 0
                                • Janes  

                                  No, mě se vždycky blbě hrálo na klasický španěly, tak jsem si ještě na přelomu 70–80tek koupil věc nevídanou, dreadnoughta české výroby za celých 755 Kč (zhruba dvojnásobek základních španělek) a tak se mi ty úzký krky nějak zadřely pod kůži. Na Furchovi mám širokej krk (44–5) a přijde mi to někdy jako fošna, hlavně na bariky, ale zvuk má super.

                                  0 0
                    • mr.nikdo  

                      Moc pekna zabava!

                      0 0
      • Japhy  

        Super, gratulace.

        Teď už jen lehce doladit detaily. :-D

        1 0
        • mr.nikdo  

          Bozi :D

          0 0
        • Concorde  

          Hehe, vtipné. Nicméně jsem trochu pedant a jelikož je to 30let stará kytara, tak chci udržovat původní stav (třebaže by to byla snadno vratná úprava).

          Ještě plánuju nějaké levnější Studio a tam bych se toho už nebál, na to mám nachystané i elektrické mechaniky :))

          0 0
      • Janes  

        Jedním slovem…boží…

        1 0
      • gemini  

        Nádhera neskutečná…

        1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Nitroglycerin  

        Tak jsem si taky udělal předčasně Vánoce a koupil si elektroakustiku TAYLOR 414ce-R V-Class Bracing… radost na to hrát:-)

        1 0
      • marquiz  

        Já jsem taky na Gibsny. Prvního LP mám od r. 1981, druhého LP Custom od r.2002 Ještě Fender Strat, ale ten je do počtu. Singly na rock nejsou. Dělám si na nich veškerý servis. Na Custom jsem dal mosazný nulťák, mám však nachystaný i titanový, ale zatím je v šuplíku. A jinak 4 maršály s bednami ( lampáče klasiky ) Kempera s příslušenstvím, teď nový Fractal FM3 Honím zvuk přes dva marše do sterea. Zní to perfektně, (hraji několik desetiletí ). Používám maršálovské placené rigy.

        1 0
    • DaD  

      Mě vždy rozseká toto. Top sluchátka a je mazec. Z LP je to samozřejmě o parník jinde. https://youtu.be/E9Iau_oik-E?…

      0 0
    • Murray  

      Jo kdybyste někdo věděl o zpěvákovi do metal kapely, dejte vědět, dík :-)

      Lokalita: jižní Čechy

      Styl: moderní melod. metal (Amaranthe, In Flames atd….)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Johny_r  

      Ahoj muzikanti,

      na BF je všechno (a všichni), takže se ptám, jestli by tu nebyl nějakej zpěvák do sboru. Věk 18–45 let, ideálně tenor, ale bas beru rozhodně taky. Zkušenosti vítány. Místo působení – Praha, repertoár je acappella všehochuť, ale především moderní úpravy. Něco pro představu tady:

      https://youtu.be/a0U5KvwvO2I

      www.antifona.cz

      Kdyžtak pošli SZ.

      Dík ;)

      0 0
    • Japhy  

      Dovolil bych si přesadit poslední z off topic příspěvků z vlákna ke kolu Lidl anžto mi připadá docela nosný.

      mais:

      V kytaře to buď je, nebo není, buď má v sobě rezonanci a drží lazení nebo ne, je úplně putna, co má naplácnuto na hlavě, nebo za samolepku v těle. Když se povede dřevo, z něj udělanej sendvič a je někdo, kdo to umí říznout, tak při srovnání kytar, když schováš kdo kterou dělal, tak i ty největší fajšmekři, často nevyberou ty svoji oslňovanou a adorovanou značku.

      Na levných kytarách se šetří především na laku, materiálu pražců, ladicích mechanickách, kobylkách a dalším příslušenství u elektrik snímače. Jenže to se dá relativně snadno a levně nahradit,

      0 0
      • Japhy  

        Mno, k tomu snad jen že ďábel se skrývá v detailu a samotné dobré dříví ještě skoro nic neznamená. Chce to mít zmáklé všechny konstrukční detaily a studovat a oměřovat vše co se vám přimotá do rukou. Kamarád se už přes třicet let snaží pochopit pány Lloyda Loara a C. F. Martina a doufám, že ještě tak dalších minimálně třicet let to bude ladit a pak že najde někoho, komu to předat. Třeba výkres Gibson F-5 okótovaný na desetiny milimetrů podle jednoho konkrétního kusu, ten bych si s chutí pověsil v pracovně jako dekoraci. Ale zas tak důvěrný kamarád na důvěrné materiály asi nejsem. Žasnu nad jeho sbírkou hoblíčků z nichž nejmenší má záběr jak nehet na malíčku, žasnul jsem jak z běžné devadesátkové D-28 vyrobil zvukově jen probráním žeber za jedno odpoledne nefalšovanou scalloped vintážní HD-28. No a ve srovnání s tím Číňan, který si jde do fabriky jen odbouchat svou dvanáctku šichtu. Jako jo, dá se koupit za pár korun slušný polotovar a doma ho dosochat a dotunit. Mně třeba hned bylo jasný, že na 4 šrouby by v krku měly bejt jen 4 díry a že přeložený kus šmirglu tam nemá co dělat. To se dá za jeden fajn večer v dílně na pohodu předělat. Ale pak je dobrý vědět, že jsou tady lidi, co jsou v tomhle oboru o parník jinde.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
      • gemini  

        Námět k diskuzi: jakej máte názor na modelery, procesory a digitální aparáty – jako třeba Kemper, Fractal, Line6 Helix a podobně?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Japhy  

          Kemper už je defakto „průmyslový standard“, ještě aby za ty prachy ne. Pro profíky asi ke zvážení a pro hobíky je podle mě pořád funkčně lepší (a levnější) malá kvalitní lampa. Dygytálních hraček si „užívám“ dost v práci, hraní si chci užít pokud možno co nejméně komplokovaně a analogově. Až budu mít možnost, rád si na to zahraju, ale zatím mě víc baví ty rudý voči maršálů. Jednoprsťák Říha je sice magor, ale v tomhle s ním souhlas.

          1 0
    • Nitroglycerin  

      Mám laický dotaz na zkušenější a opět se vracím k multiefektu: pořád jsem se nevzdal myšlenky na něco jako třeba NUX MG 30. Ale mj. bych chtěl na domácí poklidné akustické hraní docílit toho, že si zahraju akord, pedálem nebo spínačem (ctrl?) si zvuk/akord podržím a do něj si hraju sólo. Klasická ukázka jak by to vypadá, když to „pan někdo“ umí je např. zde :-)

      Je to nějaká specialita nebo naopak naprostá samozřejmost u každého podobného multiefektu? Díky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Murray  

      Zkusím to i tady… jsme zoufalí, hledáme zpěváka, máme už i placený inzeráty a když se někdo vyloupne, buď neumí zpívat a nebo to je zas nespolehlivej člověk…

      Kdybyste náhodou někdo o někom věděl, naše lokalita jižní Čechy, budu vděčnej!!

      Demo ukázka naší budoucí muziky zde

      https://youtu.be/e0N0ZWD_0oY

      Btw: vše co tam je slyšet nevidělo živou aparaturu :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.