Může mi prosím někdo vysvětlit představec?

4 nepřečtené
  • adrianW

    Ahoj, klidně se mi vysmějte, ale prosím prosím, vysvětlete mi někdo jak funguje představec. Hodil jsem dneska příšernej držkopád na silnici a krom toho že mi to hejblo psychikou tak mi to hejblo i řídítkama.. takže jsem udělal to co jsem dělal v těchto situacích celý život.. povolil ten šroub nahoře nad představcem a ty dva vertikalni nad rámem na představci (asi nedokážu lépe popsat) pohýbal tím a pokusil se srovnat přední kolo s řídítky. Pořád mi to bohužel přijde nějaké křivé ale to se holt pokusím jeste srovnat poradne v klidu. O co mi jde a na co se skutecne ptám je: jaké šrouby mam povolovat a utahovat při této manipulaci? Pri zbeznem probehnuti internetu jsem zjistil ze predstavec zdá se má jakousi duležitou funkci? některé šrouby je důležité neutáhnout moc atp, ze pry to snad nejak tlakuje celou tu predni konstrukci? Někdo říká že se vubec nema hýbat tím horním šroubem nad představcema má se manipulovat jen těma dvěma vertikálníma.. jsem z toho zkrátka uplnej jelen a potřeboval bych nějaké jednoduché vysvětlení toho co má být jak utaženo, čeho jsem se v této situaci vubec nemel dotýkat a tak.. těch sroubu je tam zkratka moc a ja nevim jaky je rozdil mezi tim hornim horizontalnim a tema dvema vertikalnima pod nim.. domnival jsem se ze delaji to same, ale nejspis ne.

    0 0
    • IndyCZ  

      Ten horní šroub ve víčku utahuje hlavové složení. Ty dva šrouby na představci utahují představec. Abys utáhl hlavové složení, musíš přirozeně šrouby povolit. Poté dotáhnout hlavové složení tím šroubem ve víčku. Po utažení pak dotáhnout představec 2 šrouby (ale nemusí být vždycky 2). Ano, představec má důležitou funkci, protože to drží pohromadě. Kdybys tím horním šroubem nehýbal, tak nic neutáhneš. K něčemu tam přece být musí, jinak by tam nebyl – takže když ti někdo tvrdí, že se s ním nemá hýbat, radši už se ho na nic neptej. Neutáhnout moc nemáš žádný šroub, utahuj ho podle doporučeného momentu, ale v tomto případě asi měl někdo na mysli právě ten horní šroubek, kterým se seřizuje hlavové složení.

      Podle tohoto to pochopíš, i kdybys neuměl anglicky https://youtu.be/ZK5u5ioZU8M?…

      Popř. je na internetu spousta dalších videí https://www.youtube.com/results?…

      0 0
    • Sunshine 29  

      Ty vertikální šrouby povolíš, srovnáš řídítka a utáhneš. Ten vrchní utahuje hlavové složení (měl by být utažen zlehka). Utahuje se s povoleným představcem (vertikální šrouby).

      Povolené hlávko má vůli – zmáčkni přední brzdu, druhou ruku dej pod představec nad hlavovou trubku a zahýbej kolem v ose dopředu-dozadu. Pokud ucítís pohyb, cvakání, je potřeba utáhnout. Jinak neřeš.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Šroubem ve víčku se vymezuje vůle ložiska, tzn., že se musí dotahovat s citem – ložisko nesmí být volné (při zatažené přední brzdě tu vůli cítíš jako cvakání při předozadním pohybu kolem) ani přetažené (časem by se v drahách udělaly důlky a kolo by jelo rovně i v zatáčce). Teprve toto nastavení (které se provádí s povolenými bočními šrouby) se po následném srovnání řídítek zaaretuje bočními šrouby.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.