• Simonix

    Dobrý den,

    chtěl bych znát Váš názor, kterému z následujících kol byste dali přednost. Osobně mi přijde zajímavý ten Author (bez flame, prosím;-)) za ty peníze, ale zajímá mě Váš názor. Kritériem je cena a to 25 – 26 tis.

    GT

    Superior

    Trek

    Author

    „Focus“http://k­ola.ramala.cz/fo­cus-black-forest-29r-2–0–2012–54cm-l-33827.html

    Pokud jsem nějaké nezmínil a myslíte, že by bylo lepší než můj výběr tak sem s tím. Díky za tipy

    0 0
    • MlokCZ  

      Ani jedno. Vzal bych buď Radona

      http://www.bike-discount.de/…9er-6–0.html

      pokud tedy nepotřebuješ 22" velikost, ty už letos nejsou a nebudou. A jeslti potřebuješ 20" velikost, tak to chce rychle, nižší model už není ani ve 20", takže mají posledních pár rámů.

      A případně si nechat něco postavit od místních stavěčů. To bude také o třídu lepší než ty sériovky.

      0 0
      • Simonix  

        Díky za radu, pokusím se přes známého z DE dostat k tomu Radonu. Máte zkušenosti s nákupem přes net, nebo je lepší tam zajet? Pokud by se nepovedlo, zkusím v mém okolí najít někoho, kdy by byl schopný kolo postavit. Přeci jen je lepší, když toho člověka osobně znám…

        Další otázka:

        Měřím 195cm a nevím jak velký rám si koupit. Bylo mi známým řečeno, že by si v mém případě, nekupoval víc jak vel. 19. V ideálním případě bych to samozřejmě zkusil, ale pokud tu možnost mít nebudu?

        0 0
        • Polka  

          19 bude mala. 21 nebo i vetsi, zalezi na co to chces.

          0 0
        • MlokCZ  

          195cm a 19" rám? Naprostá kravina.

          Kamarád 187–188cm a 87–88cm délka nohou + průměrná délka rukou na danou výšku bral ZR Race 29er 5.0 ve 20" velikost a sednul mu přesně akorát.

          Na 195cm to bude téměř jistě na 22" velikost.

          Naopak pokud máš na danou výšku hodně dlouhé ruce, tak by i ta 22" velikost mohla být trošku krátká.

          Takže máš smůlu, protože 22" velikosti už nejsou.

          0 0
          • MlokCZ  

            22" velikost a krátká beru konkrétně pro ten Radon a jeho 635mm délku, ne obecně (některé jiné značky jsou o něco delší).

            0 0
    • Hnoj  

      V týhle ceně se daj sestavit docela hezký kola.

      Z těhle sériovek stojí za uvažování snad jedině ten author. Bolí mě, že tohle říkám…

      0 0
      • Simonix  

        Buď v pohodě, dnes jsem zjistil, že tenhle typ už nemají.

        0 0
      • kukin  

        nevím co všichni mají proti Authoru.Já mám instinct 29 2010 a supr.Stejně ty seriovky jsou všechno Thaiwan a jestli tam někdo nalepí Author nebo něco jiného…Když ti sundám tu nálepku tak nepoznáš na čem jedeš!

        0 0
    • tom hart  

      tak já jsem si ted koupil tu Cobii a jsem maximálně spokojenej.myslím že co se týká geometrie tak ve 29 Trek patří ke špičce.

      0 0
    • jeffino  

      bud přihoď nějakou tisícovku na x-cala, nebo si nech postavit něco od místních „bike bilderů“…a nebo pokud ti stačí kratší geo, tak řešení ala mlok:-)

      0 0
      • shanex  

        A kdo je např. místní bike bilder? aji by mě to stavění zajímalo,

        0 0
        • Hnoj  

          Majkee, Scalar a tak trošku i já. Nabídka nebezpečně narůstá :-)))

          0 0
          • Smazaný účet  

            konkurence je zdravá :D

            0 0
          • shanex  

            Aha, no zajímalo by mně, co by se dalo poskládat do 35k kč, na rámu scott scale 29..Psal jsem do jednoho obchodu, ale nějak mi neodpověděli, a jinak nikoho neznám..

            0 0
          • shanex  

            No a dalo by se něco slušného poskládat do 35k na rámu scott scale 29. Psal jsem do jednoho shopu, ale nějak mi neodpovědeli,a nikoho, kdo sklada neznam.

            0 0
            • Hnoj  

              Problém bude v rámu scott, samostatně se bude shánět dost špatně :-(

              0 0
              • MlokCZ  

                Slušná cena a všechny velikosti skladem (i když jen po jednom kousku)

                http://www.bikediscount.com/ItemDetail.aspx…

                0 0
                • Hnoj  

                  Uf, 450 euro za ALU rám bych teda nedal ani náhodou…

                  0 0
                  • flyman  

                    Za 570 EUR bych byl už malinko dál:

                    Rám CRR 29 – velikost XXL – 22

                    Barva Ferrari red – Červená

                    Loga White – Bílá

                    Airbrush Neosazená komponenta

                    Hlavové složení Tange ZS 22

                    Vidlice Suntour Epicon RLD 29, 100mm, White

                    Kliky Neosazená komponenta

                    Řidítka Neosazená komponenta

                    Představec Neosazená komponenta

                    Sedlovka Neosazená komponenta

                    Sedlová objímka RB

                    CRR 29 RÁM

                    14301 Kč

                    4 kg*

                    Jen mě zaráží, že nevidím v nabídce XLko :-(

                    0 0
                  • oddie  

                    Máš nějakou levnější alternativu stejné kvality?

                    0 0
                    • Hnoj  

                      To bych si raději nechal svařit ocelák, na 99% bych se vešel do 10K.

                      0 0
                      • oddie  

                        Za 10 už by to zrovna moc úspora nebyla, a co váha toho oceláka?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Bude o hodně těžší. O téhle variantě jsem před rokem a půl také chvíli uvažoval.

                          A nebude to jediný problém. Asi těžko za tyhle prachy u oceláku na míru udělá třeba lomenou sedlovou trubku jako má ten Scale 29. A bez toho nelze mít současně krátkou zadní stavbu (oproti jiným 29tkám) a současně dost místa pro přesmykač a zadní plášť.

                          Tuhle výhodu lomené sedlové trubky naopak nemá na trhu skoro žádný rám. Má to třeba ještě Stump. 29 (která má zadní stavbu ještě kratší o pár mm).

                          Jiné značky, které mají stavbu kolem těch 440mm to řeší aspoň direct mount přesmykem, který potřebuje o pár mm místa méně, ale i tak to pořád vychází s místem hůře.

                          0 0
                          • delfyn  

                            no pokud nedáváš 2,35 pláště tak to s tím místem není tak špatný, viděl bych to jako výhodu pokud by byla vzpěra 430mm

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              I na Radonu se 442mm zadní stavbou, kde tomu dost pomohli direct mount přesmykem to není s místem žádný zázrak, pláště NN 2,25 a RaR 2,25 (oba vzadu, originál tam byl NN, měněno za RaR).

                              0 0
                              • delfyn  

                                tak to blejskni, já tam mám cca2cm a myslím že to bohatě stačí, na silničce mám cca 2mm:)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Není to moje kolo, takže pro focení ho po ruce nemám. Na stránkách bike-discount je to ale celkem vidět

                                  http://www3.bike-discount.de/…29er-5–0.jpg

                                  Nejde ani tak o místo mezi pláštěm a sedlovou trubkou, tam je to ok. Ale hlavně o ten přesmykač. S tou direct mount verzí to celkem jde, kdyby tam nebyla, tak je to o hodně horší.

                                  Na fotkách v profilu se mi nezdá, že bys měl všude 2cm. Chceš říct, že mezi pláštěm a lankem a pláštěm a přesmykačem není v žádném místě méně než 2cm?

                                  K tomu připočti, že se vozí i objemnější pláště než vozíš ty.

                                  0 0
                                  • delfyn  

                                    to lanko od přesmyku jde do boku a ty crossmarky jsou plnohodnotné 2,1 ne jak jiné. V bahně jsem niky problém neměl

                                    0 0
                    • shanex  

                      A co Rám MTB 29 MRX ELITE?? Jakej je?A co váha 1780, je to těžké nebo ne?.

                      0 0
                      • alinceb  

                        1780g na 28er těžké není, otázkou ale je, v jaké je to velikosti a jak moc výrobce kecá…;)

                        0 0
                        • shanex  

                          Tot otázka :-)

                          0 0
                          • alinceb  

                            Můžu ti s klidem říct, že kecá…;) Já sem se před nákupem rámu ujišťoval u prodejce, jaká je váha, ten mi tvrdil, že navážil 1,81kg, ale ve finále mi váha včera ukázala 1905g…:(

                            0 0
                            • shanex  

                              super,,takže 2 kila, pro jistotu :-)

                              0 0
                              • alinceb  

                                To zas asi ne…jakou chceš velikost? Mám teď na stojanu tu Meridu Twenty-Nine Lite 1800D ve velikosti 21" a ta má těch 1905g (podobná váha jako u konkurence jako RB, Apache apod.). MRX na tom bude asi hodně podobně…;)

                                0 0
                                • shanex  

                                  Tak jelikož mám 191 cm,,tak asi taky 21"

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Já to stavim pro švagra 189/95kg. Tak jak to je teď na fotce, bych to ale mohl vozit i já. Jen bych možná snesl kratší forbec a přímou sedlovku (mám 182cm)…:)

                                    0 0
                      • oddie  

                        Má dost dlouhou zadní stavbu, na můj vkus.

                        0 0
                • maajkee  

                  Slušná cena?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Víš o jiném rámu stejné geometrie a hmotnosti za lepší cenu?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Loni se dal jen o trošku dráž (než ten Scale) koupit Stump 29.

                      Letos je ale už cenově dost mimo (i když vezmu že se dá sehnat možná o něco levněji než v tom odkazu)

                      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

                      0 0
                    • maajkee  

                      Tak geometrie je individální záležitost, to bych neřešil a co se týče hmotnosti Tak třeba Spyder Flet 29 je ještě lehčí a za poloviční cenu.

                      Nicméně jen říkám to, že 12 tisíc za alu rám mi příjde prostě dost a né slušná cena.

                      0 0
                      • Polka  

                        Na to ti budou kontrovat, ze Spyder prece neni Scott :) Taky tu cenu nechapu.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ale prd, značka nejezdí, o tu nejde.

                          0 0
                          • Polka  

                            To ale bylo mysleno tak, ze znacka Scott musi mit tu geometrii, zpracovani, tuhost, lak a proste vsechno urcite lepsi. Ja si to prave nemyslim, v tech ramech krome geometrie zadny velky rozdily nebudou, u Scotta proste platis zbytecne jen za nazev.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ani tohle ale tady nikdo netvrdí. Třeba ohledně té tuhosti jsem napsal, že by to bylo zajímé srovnat, ne že bude Scott na tom lépe.

                              Naopak klidně nějaký těžký superlevný rám může být na tom co se týká tuhosti o hodně lépe než tan Scale.

                              Sám tuhost nemůžu hodnotit, ty další rámy jsem nejel a menší rozdíl v tuhosti bych ani nepoznal.

                              Pro Scale tu ale aspoň mám měření tuhosti a dopadnul průměrně. Při té hmotnosti rámu docela dobré. Tuhost x hmotnost jasně vyhrál v tom testu Felt, u toho se ale musí už vzít v úvahu, že to byl jediný karbonový rám v testu a jako jediný bike z testu byl mimo cenový limit 1500 euro, asi tam byl zařazen jen pro zajímavost.

                              Zajímavé, že nejhorší tuhost měl v testu Stump. 29, ale nebylo to zase s extra rozdílem a osobně bych ho kvůli tomu určitě nevyřadil při výběru při kupování.

                              Chybí ale srovnání s nějakými hodně levnými rámy, takový v testu nebyl žádný.

                              Co se týká zpracování a laku, nemůžu srovnat konkrétně (což by bylo třeba). Z mnoha rámů, co jsem měl v ruce, tak na Scalu 29 považuju za nejlepší lak, co jsem kdy na rámu viděl. Vždy jsem měl raději dobře provedenou anodizaci, že vydržela vždy více než lak. Scale je první rám, kde se lak vyrovnal anodizaci.

                              A zpracování opravdu dobré, včetně toho že koupený samotný rám došel s ofrézovaným středem i úchyty na zadní brzdu.

                              Tím vůbec netvrdím nic o zpracování těch levných rámů, když jsem je neměl v ruce.

                              Geometrii si každý může srovnat a vybrat, tam je to jednoduché (tedy pokud se u některých těch levných rámů vůbec k té geometrii dostane).

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Máš ten rám převážený? Reálná hmotnost by mi zajímala, našel jsem rozporuplné zdroje a k tomu jsem vůbec nenašel celou geometrii (jen pár údajů, kde důležité rozměry chybí).

                        Konkrétně tady jedna hmotnost + část geometrie

                        http://www.cyklostore.cz/…t-29er-7226/

                        a tady jiný údaj hmotnosti bez geometrie:

                        http://www.global-sport.cz/…yder-flet-29

                        V obou odkazech navíc i jiné velikosti. Pokud to jsou jiné rámy, tak ten lehčí stojí o hodně více než polovinu.

                        A pak by bylo zajímavé srovnat i další vlasnosti jako tuhost, zpracování, kvalita laku.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Přesnou geo mám v katalogu od individualbiku, mrknu na to v dílně a napíšu. Cenu dokážu udělat lepší než na cyklostoru.

                          Co se kvality laku týče, tak mi příjde jako standart, nic extra a nic špatnýho. Navíc lze objednat zcela individální design, třeba jen celobarevný s fotkou svýho xichtu na hlavovce :D

                          Budu ten rám v dohledný době objednávat, protože mě dost zajímá, jestli by se na tom dalo stavět. A asi budu i testovat, takže poznatky pak sdělím.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak katalog 2012 už jsem nakonec našel. Na stránky individualbiku jsem šel jako první, ale tohle mi nejdříve odradilo v dalším hledání (to, že se připravuje katalog 2011):

                            http://www.individualbike.cz/…nich-kol.php

                            take jsem se už nepodíval do sekce download. A on tam přitom je aktuální katalog.

                            A tady přímo z toho aktuálního katalogu v příloze. Tedy platí ta vyšší hmotnost 1890g (a ještě otázka co reálná). Geometrie stejně neúplná i v katalogu.

                            I ten o něco dražší Bulls je pořád těžší (1699g udávaná).

                            Tohle tedy těžko srovnávat se Scalem, i když jako ekonomičtější variantu proč ne (tedy kdyby aspoň byla k mání geometrie komplet).

                            Co tam máš dál? :-)

                            0 0
                            • maajkee  

                              No tak co ta už zmiňovaná Merida za pár korun, má taky prohnutou sedlovou trubku a hmotnost taky příznivá :)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Mohla by mít ještě trošku kratší zadní stavbu, ale jinak je za ty prachy opravdu pěkná, hlavně pokud sedí ta hmotnost.

                                0 0
              • shanex  

                Aha,no já se dival a fakt není moc ke koupení. A co jiný kvalitní rám, 29ka.

                0 0
      • shanex  

        A můžu poprosit, jestli by mi nekdo, kdo tu skládá kola, nenapsal nějakou konfiguraci i s cenama..29ka, ne karbon,HT, limit by byl 35 000..mam 191 cm, 100 kg. Sám to nezvládnu,

        0 0
        • alinceb  

          Napiš maila a pošlu ti propočtové konfigurace, které sem si sepisoval…mám to excelu…;)

          0 0
        • alinceb  

          Napiš maila a pošlu ti propočtové konfigurace, které sem si sepisoval…mám to excelu…;)

          0 0
    • WEGO  

      Bud postavit jak ti tu radí a nebo za mě ten focus… viděl jsem ho naživo v krámě, přesně v téhle barevné kombinaci a je to kurevská nádhera za ty prachy

      0 0
    • Simonix  

      Rozhodl jsem se trochu ušetřit a pravděpodobně pořídím:

      MAXBIKE

      Za rok najedu tak 1500km, terén/silnice v poměru 50/50, žádná velká divočina. Jaký je Váš názor na vidlici, je možné ji vyměnit za příplatek za RS RECON GOLD 29", má to cenu? A co pláště?

      Rád bych znal váš názor na tuto značku a osazení. Díky

      0 0
      • Azmir  

        Podle me to nema cenu, raidon funguje jakš takš a když bych to měnil tak už raději rovnou za rebu

        0 0
        • maajkee  

          ? Raidon a Recon Gold je uplně jiná liga, Recon gold je v podstatě Reba akorát soloair, chodí mnohem líp jak Raidon a v neposlední řadě je asi o půl kila lehčí, takže ano, rozhodně má cenu připlatit si za Recona Gold.

          Nemluvím o olejovým mazání Golda oproti vazelíně u Raidona.

          JInak celý to kolo je ale tragédie, obyč alu rám, bude těžkej jak prase. Hmotnost bude s pedálama ve většé velikosti určitě 14kg+ což je fakt těžkej ingot

          0 0
          • Azmir  

            Myslel jsem to spíš tak, že to tady podle mě moc nemá cenu, nevím jak to vidiíš ty, to už za ten příplatek co dá za recona, který není zrovna malý to bych to raději koupil bez vidle a pak tam rovnou hodil rebu nebo hledal úplně jiné kolo.

            0 0
      • alinceb  

        Skládat!

        Merida Twenty-Nine Lite 1800D + '12 Epicon X2 + Shimano Deore/SLX 9sp + rozumné ruční záplety nebo třeba Shimano WH-MT55 + nějaká rozumná bižu

        a budeš v pohodě do 25tis. s váhou kolem 13kg. Stavím na stejném rámu a vidli, ale s lepšíma kolama, sadou a bižu a jsem na 33tis…;)

        0 0
        • alinceb  

          Tak sem narazil na trhlinu v plánu – Epicon 29er se dělá jen s pevnou (nebo sem ho s RU nikde nenašel). Narychlo sem to naházel do tabulky ve 2 verzích – obě na Deore/SLX DynaSys …;)

          Kdybys sehnal levnější sadu, tak bys mohl být i níž…;)

          0 0
          • Simonix  

            Skládat nechci, nemyslím, že by se mi to vyplatilo. Sám to nezvládnu a v té tvé tabulce není započítaná práce, která bude začínat minimálně na 2k.

            Nejsem závodník, prostě běžný uživatel, který chce znát argument, proč ne MAXBIKE, bez flame, prostě pádný argument. Jasně, váha je celkem vysoká, ale v téhle cenové hladině myslím standart.

            0 0
            • flyman  

              No vidíš. A já bych zrovna skládal. Alespoň máš na kole to co chšeš a nečeká tě brzká investice. Písni tu klukům na mail, za kolik ti to složej, ale myslím že to závratná cena není a tam kde ty píšeš, bude končit.

              0 0
            • alinceb  

              Protože je to seskládané skoro z toho nejlevnějšího, co se dá na 29er navěsit. Napiš maajkeemu, co ti za tyhle peníze dokáže poskládat. Nebo spíš za těch 25k by to bylo lepší…

              Teď sem u něj zadával stavbu 26" biku pro kamarádku s limitem 16tis. a imho se to hodně povedlo. Kolo ti normálně poskládá na míru a dostaneš na něj standardní záruku 2 roky a fakturu jako z e-shopu…;)

              0 0
              • maajkee  

                Maajkee je momentálně značně vytížen a nestačej mu výrobní kapacity :) Takže pokud někdo píše a náhodou mu rychle neodpovím, tak musí chvíli vydržet.

                0 0
            • Polka  

              Tak je snad normalni, ze za svy penize chces dostat co nejvic, coz ten maxbike urcite neni. Za ty prachy ti tady kluci poskladaji lepsi bike. Navic na 29eru s vahou kolem 14kg by ses opravdu dost nadrel.

              0 0
            • Hnoj  

              Zkus mi napsat na mejla, zkusím něco nacenit, tak ze soutěžě :-)

              0 0
    • Greni(y)  

      Přesně toto kolo by mi mělo dorazit někdy příští týden. Myslím si že to nebude nic špatného. A za tu cenu sem nic lepšího nenašel.

      0 0
    • d.majc  

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      mám 14 dní stumpjumper comp 29 a musím říct – úžasné kolo. Před tím jsem měl Author Revolt 26" a mohl jsem srovnávat:

      • asfalt – bezkonkurenčně rychlejší na všech sklonech kromě prudkéhostoupání, jak se rozjede je jako „tank“
      • lehký terén – opět velice rychlé, např. třeba u polní cesty bychřekl, že zde je ten rozdíl ještě větší (alespoň pocitově)
      • prudké stoupání asfalt – když se dostanu na rychlost kolem 10km/h anižší – potom je už znatelně akčnější a rychlejší 26-tka
      • prudké stoupání v terénu – lepší bezkonkurenčně 26-tka

      Když to ale shrnu, tak jsem rád, že jsem se rozhodl pro 29-tku od specialized. Kolo super sedne a je velice lehké. Poměr cena / hmotnost NEMÁ KONKURENCI V DANÉ CENĚ

      0 0
      • alinceb  

        aaaaaaaah :D kolik váží ten tvůj spešlí zázrak? Pokud máš Carve Comp, tak tipuju tak 13,5kg…Za ty prachy budu hravě o kilo lehčí…;)

        0 0
        • d.majc  

          Já jen radil, protože měl cenový strop do 26 tis. Pokud jsi dobře četl tak já si koupil stumpjumper 29 a s pedály jsem na 10kg po změně vidle za DT

          0 0
        • d.majc  

          Poskládej za 45 tis 29"-tku s celkovou váhou do 10kg… já jsem spokojenej

          0 0
          • alinceb  

            Nechce se mi to počítat, ale rozhodně to nebude nereálné. Každopádně ten Carve je hrozný ingot a rozhodně nebrat jen kvůli samolepce na rámu, který je asi jediný díl, který na tom kole za něco stojí…

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak. Carve je ingot, za ty prachy mizerně osazený a geometrii má taky jinou než Stumpu 29.

              Carve rozhodně nebrat a to ani kvůli rámu.

              0 0
              • Butters  

                Je ta geometrie Carve je hodně špatná? Plánuju stavbu 29 a rámy Stump nebo Carve se mi zdají jako dobrá varianta (a taky jako jedny z mála jakžtakž sehnatelý). Myslím si, že Carve bude oproti Stumpu pevnější a bytelnější, navíc Carve má oproti SJ 2011 tapered hlavu (SJ 2012 už taky, ale tam už se mi moc nelíbí ta cena). Měřím 192, vážím 90–95, roční nájezd 15000, 50% terén (spíš lehčí – sem tam kořen, kamen, žádný divoký sjezdy nebo skoky), za rok cca 10 maratonů. Průměrná životnost rámu, než někde praskne, je u mě asi tak rok (poslední to zvládnul dokonce za 3 měsíce), všechny to byly SUPy, Vyšší hmotnost Carvu mě netrápí (počítám, že bude lehce nad 2 kg), ale rozhodující je pro mě výdrž.

                0 0
      • maajkee  

        Sakra to je ale propaganda, psychika dělá hodně no :)

        0 0
        • noviisek  

          Psychika je mocná čarodějka :D Já nahodil teď pevnou a kolo se mi zdá rychlejší, tomu se nedivím, ale že mi to přijde v terénu okolo HK pohodlnější je opravdu zvláštní :D

          0 0
          • Kubiczech  

            Já teď drandil na alu 29" s pevnou karbonkou a na hladké cesty v hradeckých lesích bych si to taky představit uměl.

            0 0
            • Polka  

              Uz to z vas pomalu leze :) Za chvilu to bude sama pevna a jak k tomu pak ti servisaci odpruzenech prijdou.

              0 0
      • Smazaný účet  

        No konečně někdo, kdo mi potvrdil to prudší stoupání.

        Tady svorně uživatelé velkých obručí tvrdí, že je to lepší než 26"…

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud máš hodně těžká kola, tak při malé rychlosti (prudké stoupání) se jedé nejméně plynule a je to nejdále rovnoměrnému pohybu a nejblíže zrychlování a více se projeví větší rotační hmotnost. To samé pokud vozíš srovnatelný plášť, tak je o něco těžší.

          Já třeba tohle pozorovat ani nemůžu, protože na 29tce nemám větší rotační hmotnost než jsem měl na 26tce (kola mám sice o 100g těžší, ale zase jsem na 26tce vozil UST verze RaR a teď vozím snake skin verzi, takže ve výsledku jsem dokonce pár gramů rotační hmotnosti dal na 29tce dolu).

          A v těch nejprudších výjezdech je delší stavba 29tky výhoda. A když je to navíc rozbité, tak se přidá výhoda snažšího přejezdu překážek, což zejména v malé rychlosti je znát hodně (u 26tky ta malá rychlost někdy ani nestačila na přejetí té překážky a zásek).

          0 0
        • d.majc  

          Je to těžký, každý má svůj názor… Já Stumpjumpera HT 29 s kar. vidlí DT swiss celkem 10kg jinak vše origo – pláště s-worsk / srovnával s origo Author Revolt 26" model 2010 12kg – pláště maxiss crossmark kevlar.

          Určitě neporadím jak „ostřílený profík“. Jezdím jen cca 200–350km týdně podle času a začal jsem pořádně loni vč.zimních příprav. Ale po srovnání těchto výše uvedených 29/26 musím říct, že v prudkém stoupání opravdu je 26-tka akčnější a rychlejší. U 29" musí přijít rychlost, kdy větší kola začnou být výhodou a pomuůžeš jí jen dolů na váze – což jsem pocítil s výměnou vidlea a prý je to hodně poznat u kol (zatím jsem neřešil…), protože tam roztáčíš tu hmotu. Ale celkově už bych do 26 zpátky nešel – je aj lepší ve sjezdech a to jezdím jak „********“ :-)

          0 0
      • Mark-H14  

        No nezbývá mi než souhlasit. Mám ve stoupání podobný pocit oproti původnímu kolu, které bylo celopevné, ocelové, ale na 1,5" slikách. Na Stmpjumperovi prostě rychleji šaltruji nahoru. Tam kde jsem se na 26" postavil a trochu zabral, byl kopec ten tam a na stumpovi se zatím trápím.

        Mám vše origo a bez pedálů jsem zvážil 10,8kg. S Hnojem, Bikeartem a Mlokem řeším výměnu kol za lehčí asi o 500g.

        Nenalhávám si, že to bude super přínos, ale psychika třeba udělá své.

        Kolik stála a jaká to je přesně ta vidle DT?

        0 0
        • oddie  

          Já co jsem tak prohlížel lehčí kola na 29, mám z nich docela obavu, třeba 24 drátů mi přijde pocitově fakt málo.

          0 0
          • Mark-H14  

            Nabídka od Hnoje i z Bikeartu má 32 plochých drátů. Váha 1585g a 1510g.

            Viz vlákno http://www.bike-forum.cz/…5-tisic.html#…

            0 0
          • šlapatko  

            Lehké kola jsou málo tuhé.Osobně do kol se zeslabovanými dráty nejdu.

            Jde to hlavně poznat při jízdě po hraně, nebo při výjezdu s koleje.29ka se nepříjemně žvejká.

            Zapletl jsem si levné kola na Author nábojích,ráfky Remerx Masterdisc, dráty nerez 2mm.

            Tuhost s koly American Classic je neporovnatelná.Váha je mimo, ale tuhost kol to dožene.

            Jinak AC s upínáky 1770g

            Author + Remerx 2480g :-)

            ***** váhu, nejsem závodník!

            0 0
            • oddie  

              To bych mohl taky někdy zkusit zvážit :) náby X9, dráty 2mm a ráfky Ritchey Girder…

              0 0
            • Polka  

              No, to imho nebyla dobra volba. Chtelo by to aspon nejaky rozumny kompromis, 2.5 kg je na kola fakt moc, to musi byt na 29 strasne poznat, navic ty zas tak tezkej nejses. Uplest neco kolem 1.9 – 2kg by prece nebyl problem.

              0 0
              • šlapatko  

                Problém to není, ale rodiný rospočet je menší a menší.Navíc vyžaduju bezůdržbovost a dlouhou životnost.Odleh­čování mě většinou vytrestá.

                Supík jede dobře i s takovýma mackama.Kola jsou dost tuhé, trošku se jim nechce v kopcích.Nejvíce to bude fyzičkou:-)Mám zasebou antibiotika a pořád jsem nějaký zdechlý.

                Příští týden pořizuju přívěsný vozík croozer, taky proto ta bytelnost:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Podle toho jak tu někteří přeceňují vliv hmotnosti kol, tak se s těmi 2,5kg koly co jezdíš se snad ani nemůže rozjet :-)

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Vždycky jsem byl jiný :-)

                    Jezdit se dá a dobře.Tohle forum udělá jinak spokojenému cyklistovi bordel v hlavě.

                    Honí se tady jen váha a ego.

                    O tom cyklistika není.

                    Taky jsem párkrát podlehl a většinou to bylo v můj neprospěch:-)

                    0 0
        • d.majc  

          DT swiss XRR 470 – 29" model 2011 za 6.500,–Kč. Váha do 600g. Jaká velikost, že máš 10,8? Já mám 17-tku. Jinak létá to dobře i do kopců – netrápím se s tím, jen v prudkých byla 26 akčnější.

          Zajímala by mě ta výměna kol co píšeš. Pokud to bude 500g tak to poznat bude – zvláště na 29 kolech dolů 500g poznáš víc než kdybys třeba jezdil stále s plnou flaškou vody 1kg a pak ji sundal.

          0 0
          • MlokCZ  

            500g na kolech nemůže být poznat více než 1kg na nerotačních částech.

            A poznámka zvláště na 29 kolech je také nereálná, protože na velikosti kol vůbec nezáleží (co se týká poloměrů, tak jde vždy pouze o to, zda je hmotnost až na obvodu nebo v jakém poměru vzdálenosti od středu vůči poloměru; na absolutním čísle poloměru kola nijak nezáleží), jde pouze o jejich hmotnost. Už to tu bylo jasně vyřešené v historii, je to dané tím, že větší kola při stejné rychlosti jízdy soustavy jezdec + kolo mají menší úhlovou rychlost než menší kola.

            Na velikosti kol tedy záleží pouze nepřímo tím, že srovnatelná 29 kola jsou těžší než 26tková. A pak budou méně tuhá.

            Pokud by to bylo 500g čistě na obvodu kola (což při výměně kol rozhodně není), tak v situacích kde se čistě zrychluje by to bylo nastejno s tím 1kg nerotační hmotnosti.

            Ušetření 500g na kolech bude zhruba odpovídat 500–900g ušetřených na neratačních částech. Ten interval proto, že to bude dle situace jak moc se bude blížit ke zrychlování nebo k rovnoměrnému pohybu.

            Tedy jezdec může mít pocit jakýkoliv, ovšem fyziku obejít nemůže. Pokud bude mít pocit, že je to znát více než 1kg láhev, tak to nebude mít s realitou nic společného a je to jen jeho placebo.

            0 0
            • maajkee  

              500g na kolech nemůže být poznat více než 1kg na nerotačních částech

              A já myslím, že jo, když si dám o půl kila lehčí kola, tak to prostě poznám, příjde mi, že kolo mnohem lépe jede a hlavně se celkově zvýší živost.

              Když si dám ale 750ml vody v láhvi na rám, nebo když mám flašku prázdnou, tak to nepoznám vůbec.

              0 0
              • Hnoj  

                To cca souhlasí.

                0 0
              • MlokCZ  

                Tohle je přesně případ, kdy si každý může myslet dle pocitů co chce, ale fyzika je tady zcela jednoznačná a není to případ typu valivý odpor plášťů který by nešel jednuše spočítat a kde je potřeba měřit.

                To jen dokazuje zcestnost takových pocitů.

                Stejně bych chtěl někdy vidět jak kdo co pozná ve slepém testu ohledně hmotnosti. Já třeba 250g čistě na obvodu (tedy pláště) pocitově poznat nedokážu, aby to bylo s jistotou a ne jen na hranici placeba, že se mi rozdíl někdy trošku zdá.

                U láhve je problém postupné změny. Pro srovnání by bylo zajímavé jet výjezd s plnou láhví a v tom výjezdu tu láhev vzít a zahodit, aby došlo k náhlé změně s okamžitým srovnáním.

                I tak je to na hranici rozlišitelnosti u 1l láhve. těsně přes 1% rozdílu potřebného výkonu v kopci pro 75kg jezdce a 12kg kolo.

                Pro 100kg jezdce to bude už těsně pod 1%.

                Co se týká živosti, teď řeším jiné vlivy než na potřebný výkon jezdce, tak tam u kol nějaké budou (které nejsou u hmotnosti jinde, třeba u láhve). Třeba předním kolem otáčíš při zatáčení, kdežto s hmotností v láhvi nikoliv, takže tady rozdíl nějaký bude.

                Není to ale nic co by se týkalo potřebného výkonu jezdce pro jízdu.

                Jinak ale co se týká hravosti kola, tak já 1kg láhev už vnímám, třeba při zvedání kola ke skoku. Jasně to vnímám akorát od toho 1kg. 0,5kg už je na hranici rozlišitelnosti.

                0 0
              • MlokCZ  

                A mnohem lépe znamená na průměrné rychosti kolik?

                0 0
                • maajkee  

                  Nevim, já si jízdu vyloženě spíš jen užívám a nevěnuju se všelijakým měřením. I kdyby to byla čistě psychika, tak ale díky psychice se jede prostě lépe a dokážu ujet mnohem delší vyjížďky a víc mě bavěj než když mám pocit, že mi kolo nejede a s lehčíma kolama mám prostě pocit, že to jede líp. Psychika byla vždycky mocnejší než fyzika, to je třeba si uvědomit!

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tvojí psychiku ti nikdo nebere. Ta ale nemá co dělat v debatě, jestli konkrétní součástka jede lépe oproti jiné.

                    Tvoje pocity jsou opravdu velmi často oproti realitě dost zcestné a to tě nechci přitom vůbec nijak urážet.

                    Teď beru např. na jednu stranu, že lehčí kola ti přijdou, že tě hrozně zrychlí. A oproti tomu na 29tce i když jsi jel i takovou co měla lehčí kola než měla jiná 26tka, že to vůbec nejede.

                    Pak se stačí podívat třeba na profíku. Tam je to u těch nejlepších výkonostně poměrně vyrovnané a jak je vidět dle výsledků, tak je jedno kdo jede na 26, 27,5, 29. Vyhrávají střídavě všechny rozměry kol. A nějaké drobné rozdíly v hmotnosti kol mít také budou (i mezi stejnými velikostmi).

                    Tohle je jen potvrzení v praxi, že tam žádné znatelnější rozdíly jak ta jednotlivá kola jedou prostě nejsou.

                    Ovšem podle toho co tady více lidí píše o rozdílech jak hmotnosti kol, tak různých velikostí kol, tak to pak vypadá, že na delší trati díky tomu se bude trácet/získávat desítky minut neli dokonce hodiny…

                    A psychika je čistě indivduální záležitost a nijak nesouvisí s tím jak opravdu dané kolo jede. Souvisí pouze s tím jak to může ovlivnit jaký podá výkon jezdec.

                    Jsem rád, že na to takhle netrpím jako ty. Jeden příklad:

                    Pro mě již opravdu náročná trasa na Ještěď, kterou vždy jezdíme když jsme v Jizerkách. Má to kolem 100km s převýšením 2500–2700km.

                    Tuhle trasu jsem odjel už na mnoha různých kolech a pláštích. Jel jsem ji na HT s RaR, na chrtím 100mm fullu s NN/RaR, na 150mm s NN/RaR, na 150mm s HD trail/HD pace.

                    A kola včetně plášťů byla také dost různě těžká a dost velkými rozdíly.

                    Zvlášť oproti těm HD.

                    Nejpomalejší varianta s HD + 150mm full jede pocitově (ale i měřitelně objektivně) o něco pomaleji. Přeci jen za nejpomalejší pláště + nejvyšší hmotnost (jako kola, tak celek) + zdvih se to nasčítá už docela dost.

                    Na všech těch kolech jsem tu trasu odjel a nikdy nebyl nějaký extrémní rozdíl v tom, že bych v nějaké variantě s ní měl výrazně větší problém.

                    Jen s těmi HD jsem měl nejhorší průměr, ale zase to nebylo o tolik. Dalo by to zhruba 20 minut na celé trase, která byla 7h+ čistého času jízdy.

                    Kdybych měl tak mocnou psychiku jako ty, tak bych snad musel s těmi HD na té trase umřít :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      No vidíš a mě dost často příjdou uplně zbytečný tvoje výpočty. A o tom život je. Pro mě vždycky byl a bude důležitější pocit než čísla. Čisla můžou bejt jaký chtěj, mně se prostě jede buď dobře nebo špatně.

                      A o tom jsou i recenze kol, vždycky je to subjektivní záležitost jezdce.

                      A rozhodně nejsem sám, komu se jede lépe s lehčíma kolama, s pláštěma s jemným vzorkem, komu se po silnici jede mnohem lépe s dost nahuštěnýma pláštěma, komu se jede líp na 26ce než na 29ce. Komu se jede líp na HT než na fulloj a jsou jim taky uplně jedno výpočty a čísla.

                      Nicméně já to to neberu a tvých znalostí si cením, ale z mého pohledu to s těma číslama až moc přeháníš.

                      Takže když já ti neberu tvoje čísla, ty mi neber moje dojmy a neoznačuj je prosím za zcestné.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak jednoduchý příklad. Budeme mít dva batohy, jeden bude mít 8kg a druhý 9kg.

                        Někdo bude tvrdit, že mu pocitově ten 9kg přijde lehčí. Jemu to tak přijde, takže to tak prostě je a pocit není zcestný?

                        A není to žádný přehnaný příklad. Když je budeš zkoušet třeba po více měsících, tak se tohle může klidně stát komukoliv včetně mně.

                        Za zcestné je označovat budu, pokud budou v jasném rozporu s realitou/fy­zikálními zákony.

                        Urážet tě samozřejmě nechci ani v nejmenší.

                        Já mám také někdy zcela zcestné pocity (naprosto nekorespondují s realitou), to se stane občas jistě každému protože ten pocit ovlivňuje i spousta jiných faktorů, které nemají s tím co se srovnává nic společného a je obtížné až nemožné to od sebe odlišit. Já si to ale dokážu přiznat, že ty pocity zcestné být někdy mohou.

                        U těch vlivů třeba aktuální stav organismu, špatná dlouhodobá paměť na pocit (pří přímém srovnání těsně po sobě něco můžeš správně rozlišit, když to zkusíš po několika měsících můžeš mít naprosto jiný pocit, který bude naprosto mimo).

                        Každý ať se rozhoduje dle čeho chce, třeba klidně pouze podle pocitu, to je v pořádku, je to každého volba.

                        Pokud ovšem někdo z pocitů bude tvrdit závěry, které odporují fyzice (ať už tam kde to jde jednoduše spočítat nebo tam kde jsou k dispozici měření nebo jiná objektivní srovnání která jsou k mání), tak se proti tomu vždy budu ohrazovat a označovat takové pocity za zcestné.

                        Srovnání HT x fullu, velikost kol a podobná jsou čistě o tom, co kdo preferuje za vlasnosti, u toho nikdy nic nemám proti tomu, že někdo napíše, že jemu se jezdí lépe na tom či onom.

                        Jinak jsi to hodně posunul od původního srovnání. To, že lehčí kola jedou lépe o tom není pochyb, takže i pocit, že jedou lépe odpovídá realitě.

                        Tahle debata ale začala něčím jiným a to, že 0,5kg na kolech udělá větší rozdíl než 1kg na nerotačních částech ohledně toho jako kolo jede (tedy potřebného výkonu jezdce pro stejnou rychlost).

                        A tohle už fyzice odporuje a pokud někdo takový pocit má, tak prostě zcestný je a označovat ho tak vždy budu.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Ty se ale pořád oháníš tou fyzikou a realitou, ale jak jsem řekl, psychika vždy byla a je mocnější, ta má mnohem větší vliv jak se komu na čem jede. Když někdo k psychice potřebuje podklady tak ok, já je ale nepotřebuju. Vybírám si kola, komponetny dle praxe, dle zkušeností a né podle čísel. V tom je prostě mezi námi obrovský rozdíl. Pro mě nemá fyzika a realita naprosto význam, pokud se mi pojede blbě. Žádný čísla mě nepřesvědčej o tom, že se mi má jet dobře, což u tebe narozdíl od mě asi funguje.

                          A když budu mít pocit, že můj 9kg batoh je lehčí než tvůj 8kg batoh, tak je to pro mě prostě rozhodující, že radši povezu ten těžší batoh, čísla mi jsou jednou.

                          Takže žádný pocit není zcestný.

                          A ano, já tvrdím a tvrdit budu a budu to doporučovat a hlásat, že půl kila rozdíl na kolech člověk pozná víc, než 1kg na celém kole. Tak to prostě cítím a vidím, tak to tak budu říkat.

                          Když má někdo jinej pocit, tak ať si ho říká.

                          0 0
                          • maajkee  

                            A třeba příklad z mé praxe, dvě vyjížďky, přesně po týdnu, mezi tím nic. První vyjížďka na stejném kole, cannonu, kola cmax st, pláště bezduše michelin wildrock´r 2.1 hmotnost pláště cca 610g + cca 120ml tmelu, naprostý trápení, průměr kolem 20km/h, po 30km totálně vyřízenej. Týden po té, stejné kolo, kola black jack (cca o 150g těžší v páru) + pláště race king kevlar 2.2 hmotnost 570g + duše ultralight cca 100g, tedy hmotnostně skoro to samé, jen o pár gramů těžší.

                            Jelo si mi totálně dobře, 35 km, průměrka 25 km/h a po jízdě v pohodě.

                            Tlaky v plášti podobné. Rozdíl v průměrce 5km/h, což je myslím fakt dost, trasa skoro stejná.

                            Takže z toho mi prostě vychází, že na RK pláštích jsem prostě o hodně rychlejší, je to hlavně o pocitu, o psychice, ale je to prostě tak i když 5km/h rozdíl na průměrce je pro tebe naprosto zcestný.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Díky za ten příklad. To je typická ukázka toho, jak jsou pak ostatním ty tvoje pocity naprosto k ničemu.

                              Na těch 5km/h navíc na průměru budeš potřebovat už jen obrovský rozdíl ve výkonu kvůli aerodynamice (a to opravdu obrovský v řádu 40–50% výkonu potřebného navíc).

                              Nárůst valivého odporu jen kvůli té změně rychlosti je pro stejný plášť dalších 25% (roste lineárně).

                              Ve výsledku to bude rozdíl klidně až ke 100W potřebný pro nárůst té rychlosti.

                              Potřebný výkon pro překonání valivého odporu při těch 25km/h průměru bude znatelně menší než ten nárůst potřebného výkonu pro ten rozdíl rychlostí.

                              Typická ukázka toho, jak aktuální stav organismu do toho promluvil řádově mnohem více než nějaké rozdíly konkrétních komponent.

                              A přesně proto je zcestné z toho dělat ty závěry o tom plášti, o tom tahle celá debata přesně je.

                              K tomu snadno můžu přidat svůj případ, který do demonstruje ještě lépe. Stejné kolo (se vším všudy), stejná trasa, týden po sobě. Jednou průměr 16km/h, jednou průměr 19km/h. Při tom větším průměru dojíždím na pohodu a cítím se dobře, při tom nižším průměru dojíždím ko.

                              Tohle je přesně to, co je nutné pro srovnání vlastnosti kolo eliminovat. A pokud toho někdo není schopný a to aspoň ty největší výkyvy, tak jeho srovnání kol budou vždy zcela mimo.

                              V tohle velmi pomáhá tepák a dobrá znalost svého těla. Pro ten uveden příklad toho průměru 16km/h jsem dle tepů, znalosti svého těla hned na začátku vyjížďky poznal, že já jsem zcela v prdeli ten den.

                              Při tvojem přístupu bych z toho ovšem okamžitě měl udělat závěr, že to stejné stejně osazené kolo jede rychleji než to stejné kolo stejně osazené :-)

                              Dle mojeho pocitu to tak přeci jasně bylo, tak to tak určitě platí…

                              Já se ale nebojím přiznat, že problém byl můj zcela zcestný pocit (pro srovnání s realitou jak dané kolo jede, jinak byl ten pocit v pořádku, říkal že jsem byl daný den v prdeli).

                              0 0
                              • maajkee  

                                Já jsem to podával uplně jinak. Že ten rozdíl vzniknul díky tomu, že plášť s menším jemnějším vzorkem mi navodil velmi doboru psychiku a proto se mi jelo rychleji. Takže s racekingama nejedu rychleji kvůli měřením, ale kvůli psychice a pocitu, proto je pro mě důležitější než čísla, chápeš ty mě vůbec? :)

                                Zrovna tak se mi psychicky špatně jezdilo na 29" kolách, takže jsem je prostě prodal a nesnažil jsem se to obhájit, že podle čísel by se mi na tom nemělo jezdit špatně.

                                S tepákem jsme chvíli jezdil, ale to je akorát stresující, na kole jezdím abych měl hlavně radost z jízdy.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Chápu to dobře. Ono je to propojené vždy u každého. I u mě.

                                  Ty příklady co jsem uváděl, tak jsou také ovlivněné i psychikou. Když se cítím hůř, tak to také bude mít určitý následný vliv na to, že přišlápnu někde menším výkonem. A když se cítím dobře, tak to někde napálím více.

                                  A když nemáš žádnou kontrolu ani aspoň dle tepáku, tak sám nemůžeš vědět kolik z toho dělá jen ten vliv psychiky (že prostě si více přišlápneš) a ten vliv, že daný den dokážeš podat vyšší výkon na který bys jindy vůbec neměl.

                                  Ani tepák mi tohle nedokáže přesně odlišit, to by se musel vozit watmetr.

                                  Pro někoho dalšího je taková informace ohledně dané komponenty naprosto k ničemu ve všech těchto případech.

                                  A když je to jen čistě vlivem psychiky, tak to považuju za nejvíce zcestnou informaci.

                                  To je totiž informace typu. Plášť A je rychlejší než plášť B (i když vlastně s pláštěm A jsem do toho dupal co to šlo a s pláštěm B jsem to hodně flákal a nesnažil se vůbec jet).

                                  Třeba ta 29tka, to je zase něco jiného. Když tobě nevyhovola, je zcela v pořádku, že ji nejezdíš a raději jezdíš 26tku. Ovšem nijak to nesouvisí s tím, že nějaký vliv typu hmotnost/velikost kol má nějaké obecně reálné dopady např. na rychlost.

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              A ještě jeden příklad, ten je zase pro jiná kola.

                              Stejnou trasu jsem zajel párkrát i na 150mm fullu s NN/RaR s lepším průměrem než na celopevňáku (teď beru ještě i 26tkový, ať je to pro stejná kola) rychleji než na celopevñáku s RaR/RaR (vše bylo UST verze, tedy ty stejné) a po dojetí byl více v pohodě.

                              A trasa neobsahovala žádné větší množství více rozbitých pasáží, kde bych mohl zrychlit díky odpružení.

                              A full navíc o 3kg těžší a trasa byla trochu kopcovitá.

                              A pocit jsem v daném případě měl, že mi to na fullu jede fakt dobře.

                              Samozřejmě to tak bylo pouze někdy a daný den jsem na tom na celopevňáku byl mizerně.

                              A nebo zase někdy naopak. Na celopevňáku mám pocit, že to proti tomu fullu letí o několik tříd a přitom dovezu průměr téměř stejný.

                              Kdybych tu o těch kolech psal dle těch pocitů nebo i jen těch konkrétních průměrů v daný jeden konkrétní den, tak to budou naprosté nesmysly.

                              Proto tu upřímně píšu, že objektivně menší rozdíly mezi plášti jen tak zhodnotit nedokážu ani když si beru na pomoc tepák x rychlost. Takhle jdou poznat jen větší rozdíly.

                              A musím si na srovnání plášťů brát objektivnější metodu (např. ten vícekrát opakovaný dojezd v totožném sjezdu do protikopce či rychlost v přesně stjeném místě sjezdu), abych tu nepsal právě ty nesmyslné závěry dle pocitů.

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            Mně čísla taky nepřesvědčí, že se mi jede dobře, o tom to není.

                            Když se necitím dobře, tak se necítím dobře a jede se mi blbě a to, že jedu třeba stejnou rychlostí mi nijak pocitově nepomůže. Pocitově se mi jede blbě a přijde mi že je to mnohem pomalejší i když není.

                            Objektivní měření/výpočty nemají měnit pocit (to ani nemohou), slouží k tomu, že ukáží, že je to jen jedcem a ne danou komponentou/vlas­tností kola a nebo naopak potvrdí, že se daná komponenta/vlas­tnost kola opravdu liší a o kolik.

                            Pro někoho dalšího jsou pocity někoho jiného dost k ničemu (a jedno čí to jsou pocity, když nejsou přímo jeho). To že u jednoho díky pocitu podá lepší výkon už u druhého nebude (někdy se to stát může, ale taky může mít pocit zcela opačný a výsledek naprosto opačný pokud jde o vliv na výkon jezdce).

                            Pokud někdo hledá např. rychlejší pláště, tak hledá rychlejší pláště, aby např. byl reálně na závodu rychlejší. A to, že někomu jinému přinesou lepší pocit ho nezrychlí.

                            Pak si tu pak akorát přečte, že jeden tvrdí, že plášť A je rychlejší než plášť B. Pak přijde druhý, který tvrdí přesný opak. A akorát vznikne hádka a nikdo se z toho nic zajímavého nedozví.

                            Je pravda, že zrovna u měření u plášťů to také není tak jasné, protože měření tam ukazuje pouze něco (je pouze pro určité podmínky, na jiném povrchu to může být trošku jinak, zahrnuje pouze rovnoměrnou jízdu, atd.), takže tady to ani měření úplně nezachrání (i když pořád lepší než něčí pocit).

                            Co se týká rotační x nerotační hmotnost a vliv na potřebný výkon, tam je to mnohem jednodušší a ty výpočty platit budou bez omezení. Jediné co nelze jednoduše spočítat jak moc v dané situaci se pohyb blíží rovnoměrnému a jak moc zrychlenému.

                            Vždy to ale bude v tom intervalu do dvojnásobku hmotnosti (tedy že hmotnost na obvodu kola se může projevit maximálně jako dvojnásobek nerotační hmotnosti) pro vliv na nutný výkon jezdce potřebný aby jel stjeně rychle (nebo naopak při stejném výkonu vliv na rychlost).

                            U vlastností, kde je velký rozdíl a shoduje se to s realitou, tak tam i ten pocit odpovídá pro 99% jezdců. Jakmile je rozdíl vlastností malý, tak tu pak kdokoliv tvrdí dle pocitů naprosto cokoliv a to s naprosto protichůdnými názory.

                            Proto jsou ty pocity k ničemu, pokud srovnávají dva různí jezdci mezi sebou. Pocity jsou důležité pro daného jednoho jezdce když si srovnává vlastnosti/kom­ponenty pro sebe.

                            Za mě bych to uzavřel do jedné věty.

                            Pokud jde o pocit, tak si to musí každý vykoušet sám a pocit je nepřenosný.

                            0 0
                            • Hnoj  

                              Chlapy, nechcete si to raději vyříkat na ICQ? Víte, jak dlouho se potom to téma načítá? :-D

                              0 0
                              • maajkee  

                                No já zas tak dlouhý příspěvky nemám :D I když už skoro poloviční jak Mlok :)

                                0 0
                            • PatrikL  

                              akurát som chcel napísať nech pridávaš „tl;dr:“ na koniec, ale ako vidím na konci tohto príspevku nejaký náznak 1–2 riadkového zhrnutia je :)

                              0 0
                            • maajkee  

                              Já myslím, že pocit je přínosný a sám jsem rád když mi někdo sdělí jeho pocity. Většinou se to taky potvrdí, když ty pocity má více lidí.

                              Pro mě je směrodatnější když mi Jarda nebo Honza řekne, plášť A je fakt rychlej, jezdil jsem plášť B (kterj já třeba znám) a plášť A jede fakt líp, líp drží, než když mi tady třeba Mlok vyhodí tabulku se spoustou čísel kde se dočtu že ten plᚍ A jeden v podstatě stejně jako ten plášť B.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Pokud to odpovídá realitě a rozdíl je větší, tak se na tom většina shodne i pocitově.

                                Při malých rozdílech (a tam je to důležité, protože to není na první pohled jasné), jak už jsem psal, tak ani omylem. Tady to stejně je tak, že Jarda řekne, co jsi napsal, jenže Honza bude tvrdit pravý opak.

                                Ještě jsem tu nezažil nikdy, aby se tak u plášťů stejné kategorie nestalo (pro pláště zcela různých kategorií, tam je jasné, že se tu jistě všichni shodnou, že např. FF je rychlejší než třeba HD, tam ale ani není třeba se ptát, tam je to jasné rovnou).

                                Diskuze byla ale určitě přínosná. Ujistila mi v tom, jak moc jsou ty informace (ohledně vlastností které objektivně nějaké jsou typu rychlost, tedy které nezávisí jen čistě na vkusu každého soudruha), které tu všichni dle pocitů píšou k ničemu. Je to ještě daleko horší než jsem si před tímto vláknem myslel.

                                Aspoň si to více uvědomuji i u sebe, že bych měl být na ty informace pouze dle pocitů ještě stkritnější než jsem a ověřovat je důlkadněji a být opatrnější v jakýchkoliv závěrech z toho.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Být tebou bych to právě zas tak nehrotil :)

                                  To je prostě život, Jarda a Pepa řeknou, že s Luckou je naprosto báječnej sex, přitom se pak s ní vyspí Milan a řekne jim, že horší sex nezažil. Všechno je to hlavně o psychice a zkušenostech :)

                                  0 0
                                  • noviisek  

                                    „Sex ve dvou je povinnost, ale ve třech je to zábava“ Proto Jarda s Pepou tvrdí, že je naprosto báječnej:)

                                    0 0
                              • Polka  

                                No Mlok ma holt pravdu, ze na pocitech nelze objektivne sdelovat zkusenosti s koly a komponenty. Vsechno je to pak subjektivni, jako cele BF a clovek si to vzdy vse musi odzkouset, aby ziskal zkusenost vlastni s tim ze se dostavi bud stejny nebo jiny pocit :)

                                0 0
              • Polka  

                Taky souhlas.

                0 0
          • Mark-H14  

            Já mám také 17,5" a prostě bez pedálů váží 10,81kg. S pedály Look Quartz 280g to je necelých 11,1kg. Pokud se konečně rozhoupu a koupím ta kola tak by váha bez pedálů mohla být podle výpletu 10,3kg / 10,2kg. S pedály 10,6 / 10,5 kg. Rebu si zatím určitě nechám, vždyť mám poprvé v životě odpruženou vidli. Nicméně docela často vzpomínám na pevného oceláka.

            0 0
          • Mark-H14  

            Tak co? Myslím, že musíš být pod 10kg, když máš také 17,5" a pevnou vidli jsi ušetřil přes 1kg. Respektive s pedály jsi asi fakt +/- 10kg. Až vyměníš kola ashodíš dalších 0,5kg, tak celkových 9,5 kg už bude super.

            0 0
    • kam  

      Jezdím SUP TEAM a být tebou, šel bych do letošního SUPa 929. Můžu ti dát kotakt za 26 500 kč. Já jsem maximálně spokojený, je to bezpečný a rychlý bike.

      0 0
    • maajkee  

      Do 25ti tisíc se nechá sehnat tenhle novej Apache Hawk 29 Je to celkem pěkně osazený. Kdybys měl zájem tak přes mail.

      0 0
      • Simonix  

        Poslal jsme ti mail. Díky za reakci

        0 0
      • Simonix  

        Sbíral jsem info o značce Apache a narazil jsem na zajímavý shop, kde se dá toto kolo sehnat za 24k. Tu cenu zde ovšem nenajdete, avizují slevy na loňské i letošní modely ve výši 10 – 50% a cena mi byla sdělena telefonicky. Přijde mi to jako velice zajímavá nabídka, co říkáte? ;-)

        0 0
        • oddie  

          Jo, s tím osazením za tuhle cenu je to docela zajímavé. Mně by vyhovovala i ta geometrie.

          0 0
    • shanex  

      Zdravíčko, mám nabídku na totok kolo. Rám specialized stumpjumper ht 29, osazení X.9, kola red power XL 29er, brzdy avid elixir CR, vidlice RST F1RST Platinum SRL. Všechno to vypadá super, až na tu vidlici. Cena 35 000. Myslíte, že to stojí za to, ikdyž je tam tato vidle?A ostatní výbava? Díky za reakce..

      0 0
      • shanex  

        Popřípadě místo toho rámu tam může být rám scott scale 29

        0 0
      • shanex  

        Hodně se mi líbí i rám mrx 29 elite a rb crr 29. Stojí za to si vůbec připlatit těch 5000 za ten rám od spešlu, oproti těmhle dvou rámům? Chtěl bych tu cenu trošku stlačit dolů, protože místo té vidle rst tam budu dávat rebu s pevnou osou a to už by mě vyšlo přes 40 000, což už je pálka pro mně. Ale zase nechcu cenu tlačit dolů na úkor kvality rámu. Co vy na to pls

        0 0
    • KarY.1  

      Čau, vím že toto jen nepatří,ale prodávám svou 29 hardtail Superior team 29 , velikost 21,5 , tak se mrkni na kolo a dej mi vědět. Email je roman.KarY@seznam.cz

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.