• snowflake

    Ahoj, rád bych poprosil o vaše názory.

    Kamarád si chce koupit 29ku. Bude to jeho první lepší kolo, měří cca 180cm, váží 95kg (půjde brzy dolů tak na 85kg).

    Je spíš orientovaný na XC než AM – chce lítat hodně km po Benešovsku a rád by i trochu pohodlnost (tak nejspíše volba padne na fulla). Rozpočet má cca 45–60 tis.

    Jako první mě napadly 2012 Giant Anthem X 29er 1 nebo 2 . Které byste spíš doporučili s přihlédnutím k cenám a proč?

    Je to víceménně dilema:

    (Reba+Monarch+3×10) vs. (Fox RL Evolution+Fox RP2-BV+2×10)?

    Případně nějakou jinou 29ku jako Cube AMS 29 (kdyby byl dostupný), ale nejsem si jistý, kolik ubere 120mm zdvih na jezdivosti.

    Předem mockrát díky za názory.

    Anketa: Jakou 29ku doporučujete? (Prosím i o zdůvodnění)

    3x
    18%
    0 0
    • xcbike  

      http://www.stevensbikes.cz/…fluent-es-29

      s možnou slevou bych to viděl kolem 55k

      0 0
    • MlokCZ  

      U fulla bych si při té výšce 29tku dobře rozmyslel. Pokud si vyzkouší, že mu to tak bude sedět více, tak proč ne.

      Pohodlí už u fulla není třeba dohánět většími koly, takže tam v tomhle ohledu už není 29tka takový přínos jako třeba u celopevňáku.

      U fullu pak bude větší rozdíl hmotností 26×29, více se projeví třeba delší zadní stavba (u fulla se nejde dostat tak nízko jako u HTčka).

      A také je třeba si ohlídat výšku řídítek, pokud by chtěl lehce sportovnější posed. S narůstajícím zdvihem jsou automaticky řídítka o něco výše a pro 180cm (zvlášť kdyby měl spíše kratší nohy), tak na 29" fullu nemusí jít dostat řídítka dostatečně dolu jak by třeba chtěl.

      Opět to chce vyzkoušet, třeba to problém vůbec nebude (já mám spíše delší nohy a hodně krátké ruce a trup a problém bych s tím neměl, ale jsem právě hodně atypických proporcí).

      Další věcí je výběr třeba plášťů. Kdyby chtěl někdy jezdit plnohodnotné UST, tak na 29" má smůlu.

      0 0
      • snowflake  

        Tak on ten full není skálopevná podmínka, jen mi přišlo, že když nehodlá závodit, ale byl by rád, když bude moct s námi vjet i na nějakej ten singltrek nebo něco drsnějšího, tak aby to „pohodlně projel“.

        Plnohodnotné UST asi nehrozí. Hmotnost je důležitá. Myslíš, že ten karbon u toho mnou výše postnutýho Vertexu je pro 95kg člověka vhodnej?

        0 0
    • Ivan  

      Pokud by měl kamarád možnost vyzkoušet karbonového Gianta XTC composite 29, velmi doporučuji, aby to udělal. Kolo na tomhle rámu mám dva měsíce a jsem zcela unešen. Je to můj čtvrtý hardtail (první karbon), mimo to mám dva fully a mohu prohlásit, že na efektivnějším kole jsem dosud nejezdil. Mám ho stavěného celkem ekonomicky, 10.5 kila. Obratností za šestadvacítkami nijak zvlášť nezaostává, v terénu je příjemně stabilní a na šotolině nebo asfaltu naprostá raketa.

      0 0
      • snowflake  

        Díky za tip. Máš na mysli konkrétně toto?

        Myslíš, že je karbonový rám vhodný pro 95kg člověka? Jezdí tady někdo karbon při takové váze?

        0 0
        • maajkee  

          Karbon je mnohdy pevnější než hliník a zrovna třeba Giant má 5let záruku myslim, takže to bych neřešil. 95kg není zas tak moc, to musí vydržet jakýkoliv rám.

          0 0
          • snowflake  

            Oki, takže postavme proti sobě:

            hliník.full Giant 29 2

            a

            HT karbon Giant 29 1

            Znovu je to dilema mezi komponenty:

            • Reba vs Fox
            • přední kotouč 180 vs 160 mm

            Jak byste volili? Předem díky .)

            0 0
            • maajkee  

              Kotouč při ceně kola rozhodně není argument, myslím že i každej rozumnej prodejce ti tam na požádání dá kotouč jaký chceš.

              Každopádně srovnáváš full vs ht to už je z podstaty samo o sobě nesmyslný.

              Co se týče RS VS FOX, tak RS bude rozhodně levnější na servis, chodit bude asi líp ta foxka.

              0 0
        • Ivan  

          Jo, to je ono. Jen musím zopakovat, že můj Giant je stavěný na tomhle rámu velmi vstřícným kolařem, takže za příznivou cenu jsem se dostal na váhu modelu 29 XTC composite 0, ne-li nižší, který je ovšem papírově o 20 tisíc dražší. Hodně dělají kola, tovární osazení té XTC jedničky není nic moc, a ani tomu celkem základnímu Sramu jsem nepřišel na chuť, mám to celé v XT/SLX. Jak Miche píše níže, že z hliníkového rámu je zklamaný, karbon je v tomto případě naprosto jinej level. A pravda je, že potenciální nové kolo je potřeba vyzkoušet na známé trase. Vstřícný obchodník by měl nabídnout i optimalizaci posedu. Ten můj to tak udělal (Petr Kokeš, Rideko) a patří mu za to dík.

          0 0
      • miche  

        Závidím … já jsem z Gianta 29er XTC1 (hlína) zklamanej, jízdní vlastnosti a geometrie super, ale zadní stavba není dobře udělaná, vibrace až do sedla při přibržďování jsem nevyřešil (ani můj servisák). Nepomohla výměna brzd (původně Juicy 3 – katastrofa i na předku), destiček ani kotouče. Mám ročník 2010, potkal jsem na závodech borca co měl stejný kolo ročník 2011 a to samý … Škoda, jinak bych byl nadšenej taky :-(

        0 0
    • Hynas  

      Když má kamarád možnost, vzal bych v 29 rovnou full.

      Možnostmi svého využití je to (podle mého názoru) jako nejuniverználnější záležitost (spíš bych zvolil alu full před karbon HT).

      Navíc u giandu anthemu se bavíme o vyváženém a výkonném kole s fungujícím odpružením a slušnou výbavou. Kilo dvě navíc proti HT verzi jezdec nastotisíckrát ocení v tvrdším a složitějším terénu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A v kadým stoupáku to taky ocení, ty kila navíc?

        0 0
        • Polka  

          Musis na to mit mentalne ;-)

          0 0
        • Hynas  

          Všechno je něco za něco, jestli chce lehké kolo, pak musí zainvestovat více. Požadavek byl však s cenovým stropem, já doporučuju z vlastní zkušenosti – nárůst hmotnosti díky full koncepci v komplexním měřítku např. 100km vyjížďky se projeví v pohodlnější a svižnější jízdě (tebou zmiňovaný problém při stoupání já neregistruju, jedu a jsem schopen se držet na hladkém povrchu i podobně trénovaným na HT, v těžkém terénu má pak full (u mě včetně bezduší) každopádně navrch i přes hmotnostní handicap).

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jsem fullem nepolíbený, ale poznal jsem, co dokáže kilo dolů u 29er HT…

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Kolik váží teď ten tvůj spešl?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Mám jen osobní váhu, po odečtu 11,6 kg …

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nevážils Treka před tuningem?

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    To ne, ale teď jsem na stejné váze co ty + tam mám ještě docela těžké pláště. (RK 2,0 a ten MK 2,2). Si myslím, že těch 12,6kg to mohlo mít.

                    0 0
                • Jetson  

                  No typycho já su vůl. Vůbec mne nenapadlo vlézt s kolem na váhu a pak to odečíst. Jak imbecil jsem to tam furt šteloval a stavěl do těžiště abych to jen přidržoval.:-D

                  0 0
                  • oddie  

                    Já to vážím závěsnou, z Číny za pár dolarů :)

                    0 0
                    • Jetson  

                      Z číny už neberu, nebaví mne kvůli pár USD věčné dohady s poštou o poplatek za jejich „služby celní deklarace“.

                      0 0
            • Hynas  

              Oceňuju, žes přiznal, že žádnou zkušenost s 29 fullem nemáš.

              Doporučuju vyzkoušet (značku kola se zkušenostma s konstrukcí skutečně funkčních rámů) a pak možná rád oželíš kilový náskok.

              0 0
              • Advid  

                Asi tak. Chápu řešení váhy u lidí, co váží jako 60 kilo i s postelí. Ale tohle vlákno je o hledání kola pro někoho, kdo plánuje vážit 85 kg. Záleží sice na tom, jestli s kolem chce skákat atp., ale má jít o XC a tam se moc neskáče (teda aspoň já neskáču, protože to špatně končí :D).

                0 0
              • kubad  

                myslíš tu firmu co neumí udělat funkční pružení a furt to nějak maskuje super udělátkama?

                0 0
                • Hynas  

                  Teď si nejsem vůbec jistý…kterou ale myslíš ty? Postačí nápověda prvního a posledního písmenka (a když tak i počet znaků).

                  0 0
        • MlokCZ  

          Hmotnost navíc se dá ještě zkousnout, i když větší nárůst už je na dlouhých trasách znát (a v tom co vybírá, když to bude 29" full x 29" HT x 26" full a vše za stejné prachy, tak rozdíly hmotnosti budou už hodně velké) a při hraní si s kolem v terénu taky.

          Ale ta hravost 29" fulla pro ne až tak velkou postavu je už prostě v háji.

          Hodně vysoký jezdec to má ještě vcelku ok, jak potřebuje (potřebuje hodně dlouhý rám, ke kterému ta dlouhá zadní stavba je v celku ok).

          Kromě obratnosti, která se mi na 29" fullech nelíbila vůbec už na žádném (na mojich 182cm + kratší ruce, tedy potřeba kratšího rámu, kde se více projeví k tomu dlouhá zadní stavba), tak co bylo nejhorší, tak skoky. Zvedat 29" fully na zadní (při mojich proporcích) je opravdu peklo.

          S tímhle už nejsem spokojený ani na 29" celopevňáku se 440mm zadní stavbou. Tam mi to ale skoro vůbec nevadí, protože na celopevňáku stejně nerad skáču, takže obecně vůbec stavění na zadní tam výběrem toho co jezdím omezuju.

          0 0
          • Polka  

            Zase ta zadni stavba :) Tohle je opet dukazem, ze u tebe je to rozhodne v rukach a nohach. Druhej by se nad tim vubec nepozastavoval a razil by to po zadnim jak se mu zachce (to nemluvim primo o sobe, zase tak to neprozivam, ale skocim si rad).

            0 0
            • MlokCZ  

              To jistě, proto se hodně řeší zrovna vlastnost jak jde full na zadní i u 26 fullu, kde ani takhle dlouhé zadní stavby neexistují…

              Přesto se to tam řeší a jsou v tom i tam dost velké rozdíly.

              Zvedáš vůbec někdy kolo pořádně na zadní? Nebo jen čistě prasoskokuješ za pedály? To je sakra rozdíl.

              A zkoušel jsi více zvedat na zadní fulla s ne úplně malým zdvihem?

              A to jsi vysoký, takže tahle debata se tě vůbec netýká.

              Aby se týkala, tak bych chtěl vidět jak hladce zvedáš přední kolo (pořádně, tzn. třeba 20cm a výrazně více) se zadní stavbou třeba 470mm a více.

              To by pak zhruba odpovídalo tomu, jak se to chová pro menší postavu.

              Prostě teď píšeš k něčemu o čem nemáš vůbec ani tušení…

              0 0
              • Polka  

                Jasne, jezdim asi jen tak virtualne, co od tebe taky cekat za odpoved :) Jako vykrucujes se pekne tim ze to odklanis na zadni stavbu 470mm, ale v prispevku jsi psal, ze mas problem uz jen i na tom scottovi se 440, k tomu smerovala taky ma reakce. Pokud nedas predni min. 20cm vysoko na jakymkoliv kole, tak fakt neni problem v tom kole ;-) U staryho supa se 465mm jsem s chozenim na zadni taky nemel problem, to jsou porad konkretni zkusenosti, ktery ti vyvraci tvy osobni zkusenosti, za ktery nemozou dany kola, ale ty jako jezdec. A to je opet merito veci o ktere jsem tady psal v souvislosti s tebou nekolikrat. Bohuzel to asi beres jen jako utok na tvou osobu misto aby ses nad tim fakt zamyslel.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na 29" Scalu celopevňáku zvednu přední jakkoliv vysoko (tedy až bych se překlopil dozadu), o nějakých 20cm není třeba vůbec diskutovat. Máš zajímavý chápání toho co jsem psal.

                  Nepsal jsem nic o problém že to nejde, psal jsem, že s tím chováním nejsem už spokojený.

                  Tzn. že jde na zadní hůře a musí se tomu pomoct výrazně více a to i přesto, že to je celopevňák (bez odpružení se zvedá kola vždy snáze).

                  Na 29" fullu s ještě výrazně delší stavbou to začíná být pro takové proporce jako mám já pěkně na h…o.

                  Opět to neznamená, že přední kolo nejde zvednout ani že nejde skočit. Výsledný skok je ale znatelně nižší, úsilí o hodně větší. Ve sjezdu, kde se pak skáče trošku více je to pak naprosto o ničem.

                  S fullem pak hodně roste chuť na skákání.

                  470mm není žádné vykrucování, to je zhruba odpovídající délka stavby pro tvojí výšku, abys měl představu jak to funguje pro menšího jezdce (při kratší rukou jako mám já to bude ještě pořád málo a ani to nejspíš nebude opdpovídat).

                  Až to zkusíš dlouhodobě na aspoň 100mm fullu nebo lépe 120mm fullu (ten má tazatel ve výběru a o 100–120mm fulla tu jde pro jeho 180cm) se 470mm+, tak se můžeš vyjadřovat dle praxe k danému problému tazatele jestli 29" fulla pro jeho 180cm.

                  Ty prostě asi nikdy nepochopíš, že dlouhá zadní stavba pro menší jezdce je nevhodná a u fullu je to pak ještě výraznější (délka stavby narůstů, více se skáče a oběvují situace kde to vadí)

                  Já oproti tomu připouštím, že u vysokého jezdce může být i vhodná. Přitom ale zase já přesně nemůžu tušit jak moc dlouhá je akorát pro jezdce ke 2m.

                  Stejně tak ty nikdy nebudeš moc vyzkoušet jaké to je pro jezdce se 180cm a méně.

                  Tvoje zkušenosti nic nevyvrací, protože nemáš 180cm a žádné adekvátní zkušenosti mít nikdy nebudeš (stejně jako já nebudu mít pro postavy ke 2m).

                  0 0
                  • Polka  

                    Jses proste elaboratni exot, neni co dodat. A jak jinak taky chapat:

                    „Zvedat 29“ fully na zadní (při mojich proporcích) je opravdu peklo. S tímhle už nejsem spokojený ani na 29" celopevňáku se 440mm zadní stavbou.

                    0 0
              • Hynas  

                Můžu, prosím, dotaz?

                V jaké XC jízdní situaci je nutno zvedat přední kolo 20cm a výrazně více?

                0 0
                • maajkee  

                  Třeba když je přes cestu strom?

                  0 0
                  • Hynas  

                    Může být. Co např. ještě?

                    Bavíme o technickém zvednutí předního kola a následné dotáhnutí překážky zadním nebo o skákání např. při bunnyhopu?

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Tak pokud se jede v terénu tak každou chvíli, překážka jakákoliv, přírodní schod, kámen, kořen, strom na cestě, obrubník, …

                  Samotná překážka může být o něco nižší než samotné zvednutí předního kola, takže nic tak vzácného.

                  A bavím se o obojem. Tedy jak samostatné zvednutí předního a pak zadního při malé rychlosti třeba ve výjezdu, ale také v prudém sjezdu v malé rychlosti (ve velké by se asi téměř vždy skákalo).

                  Přímo u skoku, kde nejdříve zvedáš přední a dotahuješ zadní, tam pak přední samozřejmě musíš zvednout mnohem více pokud má být celý skok vysoký 20cm.

                  A skok vysoký 20cm je třeba i jen na poměrně malou překážku, třeba 15cm. Asi každý bude chtít mít ne tak úplně malou rezervu a hlavně jistotu (tzn. maximální skok, který dá už bez jistoty je o hodně vyšší).

                  Nejsem žádný extra technik a dle toho považuju svoje ježdění pořád za jasné XC (ti co tady jezdí už jasné EN jsou technicky na tom lépe než já a jezdí i výrazně těžší věci).

                  Taky u skoků ve větší rychlosti přes nebo na překážku dám jen určitou výšku, 20cm překážka je tak hraniční a i tu ne vždy se rozhodnu skočit (to je třeba čistý skok 25–30cm a na ten se vždy necítím).

                  Na svojich fullech to ještě většinou dávám (jak píšu, tak ale ani tam se na to vždy cítím).

                  Na 29" fullu bych nedával s jistotou ani 10cm překážky (když je třeba celý skok) o kolik se mi hůře zvedají 29" fully kvůli geometrii.

                  A není jedna překážka jako více krátce po sobě jdoudích překážek. Tady myslím třeba i jen pomalý výjezd, kde se jen zvedá přední a pak zadní (tedy situaci kde je to nejjednodušší).

                  Mám na to např. před barákem tréninkové schody (20cm schod, cca 2–3m dlouhé, že se tam vejde celé kolo a je jich spoustu za sebou).

                  Na svojem 26" fullu, kde mi jde kolo velmi dobře pro moje proporce na zadní je dávám vždy, ale i tam už ty poslední schody nejsou taková sranda jak to je souvislá makačka a každý další je o něco těžší.

                  Pak jsou další situace, které jezdím docela často. Prudký sjezd (tím myslím 25%+) a v něm cokoliv co nutí zvednout přední kolo (v tomto případě to nemusí být ani moc vysoko, protože je to mnohem větší v takovém sklonu směrem dolu), např. větší strouha, kterou nejde na hulváta projet.

                  Teď jsem nedávno přesně tohle jel, sklon byl dle tracklogu 30% a přišlo v něm asi 5 hlubších strouh asi 30cm dlouhých ve směru jízdy (šířka přes celou cestu). Projet na hulváta to opravdu už nešlo.

                  Zvedat přední více do vzduchu (rychlost byla velmi malá, takže o to více se přední muselo zvednout) při takovém sklonu a váze na předním kole nebyla pro mě už úplně sranda ani na mojem 26" fullu s krátkou zadní stavbou, ale pořád to bylo s jistotou projeté.

                  Na 29" fullu bych to už ne vždy vůbec dal, o jistotě nemůže být žádná řeč.

                  Je možné, že někdo říká XC něčemu, kde ani moc opravdu v terénu nejezdí a pak skoro neskáče a takové věci neřeší a pak geometrie je mnohem méně podstatná.

                  Začalo to ale souvislostí zvedání předního kola x délka zadní stavby x jezdec 180cm.

                  Jakým stylem jezdí a jestli vůbec a jak moc skáče nebo zvedá přední si tazatel už ujasní sám a dle toho rozhodne jak moc je to pro něj důležité.

                  0 0
                  • Hynas  

                    OK, beru.

                    0 0
                  • Polka  

                    Je to nedulezity, protoze to stejne zalezi na jezdci, takze opet netreba to tady dalekosahle pitvat.

                    0 0
                    • hctr  

                      Ja teda proti mlokovi nic nemam, ale z jeho reakci mi prijde, ze je vedec a vsecko zkouma jen podle tabulek a cisel, tak samo valive odpory plastu a jedno s druhym. Znam spoustu lidi, ze kdyby jsi jim pod sebe dal to nejkratsi kolo nezvednou ho ani tech 20cm a naopak plno lidi, by to neresila a i s dlouhou zadni stavbou by si v pohode poradila, vsecko je si myslim o zvyku moje prvni jizda na29vitce byla hodne podobna, na zadni se kolu vubec nechtelo a po tydnu jezdeni s tim uz nebyl zadny problem.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Nojo no, Mlok je divnej na bike-foru dává příspěvky o tom který plášť má lepší lepší valivý odpor o průběhu pružení a zkušenosti s kolem.

                        Místo aby tu tlačil reklamu na svůj džob, vykládal vtipy, měl kecy o autech, o *********, o tetování a vykládal mladým, že jsou moc mladí a starým, že jsou moc staří.

                        Prostě hotový vědátor.

                        0 0
                      • Polka  

                        Ja nevim co je. Ty cisla jsou imho dobre pouzitelna zejmena v odpruzeni. Zbytek bezny uzivatel musi poznat sam na vlastni pest a nebo to nemusi vubec resit a naucit se zachazet s jakymkoliv kolem. Proste trosku lidstejsiho pristupu a navrat k The Real MTB…

                        0 0
                        • newbie  

                          jo. kdyby nebylo lidí jako Mlok, kteří to maj potřebu zkoumat a řešit, jezdili bychom doteď na tom „real MTB“, co máš na obrázku

                          0 0
    • maajkee  

      A proč to musí být zrovna 29" MTB? :)

      0 0
      • snowflake  

        Protože ho chce a i já bych řekl, že na jeho objemovější ježdění mu sedne.

        Otázka efektivně vynaložených peněz je ale druhá věc a proto jsem mu původně i já doporučoval raději 26ku.

        0 0
    • Hynas  

      Jinak co bych doporučil za sebe s osobní zkušeností (± cenová relace) je http://www.trek-bikes.cz/…y-100-al-pro

      Důvody: výborná geometrie, schopné odpružení, pevné osy vpředu vzadu, slušná výbava, snadná konverze kol na bezduše, výběr velikostí (včetně CRM při koupi), pro mě líbivý design, doživotní záruka na rám.

      Cena se dá (věřím tomu) ukecat na nižší. Případně uvažovat o nižším modelu s ± horší výbavou.

      0 0
    • Advid  

      Mám Spešla Stupmjumpera FSR 29 a bral bych ho znovu. Popř. Cambera 29. Cena odpovídá a jsem s ním maximálně spokojený. A nějakou hmotnost do kopců neřeším, i když mám o deset kilo míň, než kolik chce tvůj kamarád dosáhnout. Beru to tak, že je to tank, který skoro všechno vyjede i sjede a kilo sem, kilo tam je mi jedno. Najeto na něm mám 2500km a měřím 187 cm.

      Jediné, co by někdo mohl namítnout je to, že jsem dlouhodobě nevyzkoušel jiné systémy pružení. Jen jsem si před koupí projel pár kol na TestFestu.

      0 0
      • maajkee  

        Tak ono to je taky o tom jestli člověk jezdí sám nebo s partou, která na něj musí pak pořád čekat, protože mu to do kopce nejede :)

        0 0
        • Advid  

          Jezdím většinou sám. Ale když s někým, nemám pocit, že by se na mě muselo čekat. :) Jasně, pokud by měli všichni na chlup stejnou kondici, tak by se čekalo. Ale nikdy nemají všichni stejnou kondici.

          Takže tvůj komentář považuji za čistě hypotetický. :)

          0 0
          • maajkee  

            Já jsem nepsal ale o tobě, ale o člověku ;)

            0 0
            • Advid  

              To já taky. Myšleno tak, že vždy u kohoikoliv nezáleží jen na váze kola, ale na kondici jeho a ostatních a argument o čekání je tedy mimo, pokud neznáš tyto údaje. Ale nechci to nějak extra rozpitvávat. Myslím, že si rozumíme.

              Jo a jsem taky člověk. :)

              0 0
            • Hynas  

              Ale reagoval jsi konkrétně na jeho jasnou reakci (ohledně hmotnosti v kopcích…), takže jsi napsal alibisticky „člověk“, ale zcela určitě myslel jeho osobu. Moc se nevymlouvej. :o)

              0 0
              • maajkee  

                Vůbec, když už, tak jsem to spíš myslel na toho kdo shání to kolo aby o tom zauvažoval. Když člověk jezdí sám, tak je vlastně v podstatě uplně jedno jak jezdí rychle a může si defakto koupit kolo jaký chce.

                Když nějak pravidelně jezdí s určitou partou, který jezdí na určitým typu kola, tak je pak celkem dobrý držet se v nějakých mezích aby s nima udržel krok, pokud teda nemá fyzičku vyšší než ostatní a je mu jedno na čem jede.

                0 0
                • Hynas  

                  Takže když náhodou budu mít fyzičku (a za mě i výhodu v berličce 29 fullu) vyšší než ostatní, tak v případě společného výletu pro mě bude výkonnější kolo negativem, protože na ostatní budu muset čekat? Pak bych měl i vybírat kolo tak, abych zapadl výkonnostně k ostatním (abych nemusel čekat já ani oni)?

                  Neberu ti tvůj názor, ale tohle mi připadá na hlavu…nechtěl bych se přizpůsobovat jiným, když na kole určité třídy se mně osobně jezdí skvěle; ať se přizpůsobí oni, když nedokážou držet krok. Ono zpomalit se dá vždycky.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ne, překrucuješ. Spíš jsme to myslel tak, že když třeba vím, že jsme spíš pomalejší a ostatní na mě čekaj i když jezdím na 9kg HT, že když s nima budu chtít i dál jezdit, že si asi nekoupím 14kg 29" full.

                    Ale jak říkám, tohle má každej jinak, jen to byla taková připomínka o čem je třeba dobrý taky uvažovat.

                    0 0
                    • Hynas  

                      Ne, nepřekrucuju. Jen opisuju z druhé strany to, co jsi napsal sám.

                      Nicméně, pokud vezmeme v úvahu společné jízdy s kamarády (obecně v průměrném terénu, tj. kombinace = asfalt, šotolina, kořeny, bahno, šutry, kopce, sjezdy, roviny, zvlněný terén) a oni na mě musí čekat i když jezdím na 9kg HT, pak věřím, že i tebou zmíněný 14kg 29 full (podle mě XC full 100/100 lze cenově ustát i ve 12kg podání) to čekání na mě určitě zkrátí.

                      0 0
                      • maajkee  

                        :) OK, tak tomu věř.

                        0 0
                        • Hynas  

                          Mám odzkoušeno, ale ještě se zeptám.

                          Když na mě skupinka tedy musí čekat při mé neměnné fyzičce i na 9kg HT…o jakém kole s jakými parametry bych měl uvažovat, aby na mě tedy tolik čekat nemuseli? Protože zjevně 9kg HT asi pro společně absolvovaný terén nebude to pravé…

                          0 0
                        • Hynas  

                          Mám odzkoušeno, ale ještě se zeptám.

                          Když na mě skupinka tedy musí čekat při mé neměnné fyzičce i na 9kg HT…o jakém kole s jakými parametry bych měl uvažovat, aby na mě tedy tolik čekat nemuseli? Protože zjevně 9kg HT asi pro společně absolvovaný terén nebude to pravé…

                          0 0
                          • maajkee  

                            Nechme to radši už být :)

                            0 0
                            • Hynas  

                              Rád nechám, ale rád bych tvou reakci tak, abychom tuto slovní přestřelku skončili nějakým vážným závěrem.

                              Já si za svým stojím, ty reaguješ stylem „spíš jsem myslel…“.

                              Takže jaké kolo mi pomůže držet krok s ostatními, když 9kg HT není to pravé (a pomiňme elektrokolo…)? Jaké bude optimálnější (stále se bavíme o XC ježdění)?

                              0 0
    • tonik666  

      V situaci tvého kamaráda bych si 29 bych si nekoupil. Není tak velký, vůči němu byla 26 moc malá, a nutně potřeboval 29. Přis stejném rozpočtu bude mít 29 výrazně měkčí a těžší kola než 26. Těžší kola bych neviděl jako tak velký problém, je to přece hlavně v nohou, ale že jsou měkká by mi vadilo.

      btw jezdím jak 29, tak 26.

      0 0
    • Danikklotz  

      Napíšu svou zkušenost…Pár kol už jsem taky projezdil. v současnosti jezdím Yeti 575 (150mm) a Singular SWIFT 29(celopevný kolo)- viz profil. Měřím 180cm a mám 82kg

      Pokud vezmu tvé info, že je spíše na Xc než AM, tak bych se jednoznačně přiklonil k 29 fullu, případně 29 hardtailu třeba v karbonu. Pokud zvolí jemu příjemnou geometrii, tak je na ten jeho účel 29 naprosto v pohodě, já jezdím Mko se zahnutou sedlovkou a 90m představcem a úplně v pohodě, ale taky moc neskáču. Rychleby jsem s tím taky objel (tajemný, NE Wales:))ale požitek nic moc…

      S tímto rozpočtem máš například RB IQ 29 v plné palbě XT vybavení. Mimochodem si toto kolo dost chválí, stejně jako Anthema 29 a jeho Maestro.

      Ale s prominutím – vyser na všechny kecy v tomto fóru a jděte to projet. Ideálně si půjčte dvě kola najednou a jezděte stejné úseky na různých kolech (kopce, zatáčky, dolů…), dejte si nějakej asfalt, …

      A rozhodněte podle toho…ačkoli jsou některé info v pořádku – délka zadní stavby na reaktivitu, …tak je to vždy o jezdci a toho nikdo kromě tebe nezná a ani ty nevíš, co mu sedne.

      Takže JDĚTE VEN :))))

      hodně zdaru při výběru…

      dan

      0 0
    • snowflake  

      Děkuji všem za dosavadní názory.

      Ze všeho mi vyplývá, že by měl učinit konečný výběr mezi 29" Gianty HT XTC a Anthemem X1.

      Pohodlí – Pokud by se například chtěl kromě klasického XC pojezdit i něco drsnějšího (jako např. Rychlebské singltreky), bylo by to na HT docela nepohodlné. Takže univerzálnost jde za Anthemem.

      Ovladatelnost – Geometrie mi vyplývá jasně lepší u XTC, které má pro mě celkem nepochopitelně o dost kratší zadní stavbu 439,4 (vs. 461,8 u Anthema), což mu dává určitě náskok v ovladatelnosti.

      Jezdivost – Díky nižší hmotnosti a toho, že je to HT, má XTC navrch. Na druhou stranu si nemyslím, že by na stále přijatelně lehkém Anthemu X neujel podobné vzdálenosti. Krájet vteřiny nikde rozhodně nebude.

      Ať už vybere jakékoliv, jakou velikost byste mu doporučili? Já nejspíš raději menší M. Co vy na to?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.