montážní stojany - plochá rámová trubka

60 nepřečtených
  • Bike-o-Noor

    Už je to tu zase…

    Ano, Lidl naskladnil své Crivity, nicméně mne leká uváděný rozsah průměru rámů, které lze upínat. I když by rozhodující měla být tloušťka. Na svém Revoltovi (Author tedy) mám šířku „štangle“ skutečně na hraně. A navíc jsem shlédl typické Hunterovo video ve stylu no, za ty prachy… Jistě, spousta z vás x-krát uváděla, že to heblo má doma roku k plné spokojenosti, já si ale raději pár stokorun připlatím, abych se pak zbatečně nerozčiloval. Našel jsem tedy nějaké alternativ a jejich paramtry by mi snad mohly lépe vyhovovat. Máte prosím někdo zkušenosti?

    Lidl shop

    snad přiměřenější parametry

    jen lepší design?

    a nějaké perličky:

    od pohledu nepoužitelné

    nejen Číňani umějí kopčit

    0 0
    • lubosalbi  

      Vem Lidl pokud ti tam vleze trubka, aby to mělo význam připlatit, tak to nejsou stokoruny, ale tisíce.

      0 0
    • Mr.Duck  

      A můžu se zeptat proč je důležité jestli se tam vejde trubka rámu? Možná je to jinak u silničních kol ale na mtb nevidím důvod to chytat za rám, vždy za sedlovky.

      0 0
      • milan.v  

        Přesně…

        0 0
        • jecnak  

          +1

          0 0
          • Petr L2  

            Takže pokud máte teleskopku, v klidu kolo upínáte za tu pohyblivou část jo?

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jo.

              0 0
              • kejda  

                No jo, ale na to je potřeba stabilní a pevný stojan. Upnout 15 kg enduro za sedlovku do toho bláta z Lidlu, tak to v tom úchytu bude lítat jak prase. Tam je stabilita úplně jinde.

                0 0
      • novas752  

        I u silnic je jednoznačně preferovaná sedlovka. Možná i víc než na mtb.

        Ale svoje kolo si třeba na většinu lehčích prací chytám za rám, těžiště je akorat před vzpěrou sedlové trubky a do toho místa se tam hezky dá kolo upnout. Ale jak se jde dělat něco silou tak jde za sedlovku no.

        0 0
        • Hrabex1  

          Asi to myslel tak, ze u silnicniho kola jsou ty moznosti uchyceni za sedlovku omezenejsi. Treba ja pouzivam podsedlovou tasticku a tesne nad upnutim sedlovky zase blikacku, takze mi to vyjde jen tak tak. Kdyby to nevyslo, tu tasticku bych kvuli tomu neodepinal a chytal bych to za sedlovou trubku (Idealne v mistech, kde je uvnitr zasunuta sedlovka).

          0 0
          • yorg  

            Stejně tak. Mimo podsedlovku a blikačku tam je i blatník a zámek na kolo. A sundávat všechno je nesmysl.

            A aby to nebylo tak jednoduché tak pod trubkou jdou ještě 3 lanka. Nějak si s tím musí člověk poradit.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Co třeba trochu vytáhnout sedlovku a pak to za čerstvě obnažený kus můžeš chytit.

              0 0
              • yorg  

                Ty čelisti neměří 5 cm. Já mám ale vyřešeno. Stačil kousek dřeva s vyfrézovanou drážkou pod trubku. A lanka chodí jak mají a držák drží.

                Psal jsem to spíše jen proto, že za sedlovku to není vždy to nejschůdnější řešení. Ne každé kolo je stejné.

                0 0
              • Hrabex1  

                porad posouvat sedlovku neni idealni, zvlast, kdyz je karbonova.

                0 0
          • Mr.Duck  

            Spíš jsem to myslel tak že na silničkách nedělám :)

            0 0
          • novas752  

            Právě proto mám rád bezobjímkové blikačky na gumičku. A z podsedlovky stačí odepnout pásek.

            0 0
    • Slavik  

      Mám lidl a chytám za rám i za sedlovku, vždy podle pocitu vyváženosti. Ano, to je ten rozdíl stojanů za 600 a za 5000.

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      Já jsem vždycky montoval v ruce a na zemi. Čili nemám zlušenosti a proto jsem to založil. Ale uvádím, že z dostupných informací jsem vstřebal co se dalo, Hunter to na videu má taktéž za sedlovku. Ale zřejmě to dost padá – rameno se nedá zafixovat úplně na pevno. Což může být slabina všech levných stojanů…

      0 0
      • Mr.Duck  

        To si dokážu představit jako problém. I v mém feedback když vyndám zadní kolo a vepředu mám dh kolo s dh gumou tak se mu moc nechce držet :)

        Nicméně se tomu vyhýbám pokud mohu, ale to bude i pracovní deformace a kola na kterých dělám, nebudu tu dělat pedanta že tím zničíš rám :)

        0 0
        • Bike-o-Noor  

          Jo. Takže použitelné?

          0 0
          • Slavik  

            Je to použitelné, ale Lídl stojan má:

            Pro

            • skvělý výkon = Kvalita/Cena
            • skládací, je lehce přenositelný, uskladnitelný
            • pro domácí použití (servis kol v rodině)

            Proti

            • horší stabilita dána přenositelností, nemá stabilní základnu
            • není pro servisování 25 kol denně
            0 0
    • gerrard  

      Nekolik roku jsem se jebal s Lidl stojanem, protoze sem byl Olda Setrny a nechtel sem dat za stojan vic. Loni pred vanoci sem nasrany v afektu koupil Elite stojan. Ted si pokazde brblu, ze sem to mel udelat uz davno a usetril bych si za ty roky hromadu nervu. Jestli ty penize mas tak si kup neco lepsiho nebudes toho litovat.

      0 0
      • Bike-o-Noor  

        Ano, díky moc za zkušenosti.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Před asi 2–3 roky jsem to také řešil.Úplně to samé-viz.výše-raději jsem si připlatil a koupil https://www.kupkolo.cz/…lite_z90977/ /u jiného prodejce ve slevě a vůbec nelituji.I když tady na foru se našlo dost chytráků,"že to je drahé,zbytečné,.a bla bla bla..........Mě plně vyhovuje,je to varianta bez kompromisů a pokaždé plně funkční a spolehlivý.Ser­visuji pět kol celoročně a jiný stojan bych nechtěl.

        0 0
        • scota  

          O i ten nižší model Sport mechanik je docela v pohodě a je dost stabilní. Objímky jsou plastové ale drží.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Skvělá volba ;-)

          0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
        • skillzthatkillz  

          Pane Bože… To je drahé a hlavně úplně zbytečné

          0 0
          • Slavik  

            Tak zbytečný to není, ale na domácí servis pěti kol ročně to drahý je. Ale třeba si to může dovolit…

            0 0
          • Smazaný účet  

            …vždyť si kup co chceš

            0 0
            • skillzthatkillz  

              Chlapi , to bylo brané jako vtip. Reagoval jsem na na větu, že někteří psali , že je to drahé, zbytečné a bla bla bla

              0 0
              • Bike-o-Noor  

                No jasné. Nevím jak vy, ale já stejně žiju dost na dluh. Vůbec nemyslím na to, co bude v důchodu. Ještě musím uživit 2 prciny na školách. Asi to sem nepatří, ale za kolosrandu utrácím tak, jak nikdy v ničem…až na pár pil kdysi. Tam jsem si to mohl alespoň okecat, že je to na výdělek. Ale cyklohobby je jen cyklohobby (i když dost vážně brané)…

                0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • vt  

        Presne. Ono to vetsinou pisou i v navodu u stojanu i kolu.

        0 0
      • lubosalbi  

        Chytám vždy za rámovku, protože je kolo vyvážený, člověk u toho musí trochu myslet, a když je potřeba něco silou povolit nebo utáhnout, tak si kolo prostě ze stojanu vyndám.

        0 0
      • kejda  

        Pokud jsou úchyty pogumované, trojúhelníkového tvaru a delší, tak trubku nepromáčknou. Chytám tak běžně karbonové rámy.

        0 0
    • va-bo  

      V dílně mám stojan vlastní výroby, většinou chytám kola za sedlovku, tam problém není. Někdy to ale nejde. Na cesty jsem koupil skládací SuperB – viz obrázek, ale ten má při uchycení za sedlovku nevýhodu, že bike není svisle , ale mírně šikmo, spodek biku směrem od stojanu.

      0 0
    • Johny_r  

      Mám Force stojan, který vypadá, až na tvar nějaký páčky, úplně stejně jako ten Lidlovskej, akorát stál o půlku víc (bohužel Lidl je zrovna neměl). Bude to stejnej výrobce. Kvalita je dost strašná a ještě horší je výstupní kontrola (první přišel rozlámanej a u druhýho chyběl nějakej šroub). Jinak je ale pro občasný použití OK. Zatím jsem ho vytáhl jen párkrát. Mám upřímnou obavu o ty plastový objímky, který držej váhu celýho kola „v torzi“, ale zatím žijou. Budu doufat. Aby byl stojan nějak citelně lepší, počítej s násobky ceny. Stojany do 2000 (a spíš tak do 4000) jsou všehny stejnej sh..

      Pokud jde o uchycení kola, chytám ho za horní rámovou trubku (takovej ten trojůhelník nad tlumičem umístěným horizontálně) a utahuju s citem. Trubka je v tom místě plochá, takže se úplně neschová do čelistí, ale drží dostatečně a vypadnutí nehrozí. Důvod je ten, že v tomhle místě je kolo víceméně vyvážený. Když ho chytnu za sedlovku, tak je tam obrovská torzní síla – kolo přepadává dopředu a celou tu váhu drží ta horní plastová objímka. Aby bylo kolo víceméně rovně, musím ho nasadit s předkem nahoru a pak to nechat zkroutit. Považoval bych za zázrak, kdyby to neruplo.

      Nakonec bych přidal spíš dotaz na zkušenější. Jak je to s věšením za teleskopku? Za vnější trubku asi ok (pokud jí nezmačkám), jenže tý mi netrčí z rámu dost. Co ale za vysunutou vnitřní? Když si představím vnitřní konstrukci (v mém případě Crankbrothers Highline 3) je ve vnitřní trubce samotná cartridge, která je v místě zámku pro sedlo chycená k vnější trubce mrňavým šroubkem. Doraz na samotné vnitřní trubce tam, pokud vím, není, protože trubka se tímhle směrem vytahuje ven, takže když bych pověsil kolo za tu vnitřní trubku, bude celá váha kola viset na tom mrňavým pojistným šroubku, resp. cartridgi. To mi nepřijde jako moc dobrej nápad. Co myslíte?

      0 0
      • va-bo  

        Pokud chytám za teleskopku (často), tak na výsuvnou část navlíknu starej rozříznutej gumovej grip , tím se trochu vyrovnají průměry s převlečnou maticí teleskopky. Pak to chytnu za převlečnou matici a ten grip. Pozor ale na otáčení biku při montáži, aby se nepovolovala převlečná matice.

        0 0
      • knihomol  

        Věšet kolo za teleskopku (zvláště za tu vnitřní trubku) mi přijde prasárna nejvyššího kalibru. Já to zásadně nedělám. Možná i díky tomu jsem s teleskopkou neměl nikdy poblém, přestože mám údajně (dle názorů zde na b-f) nejporuchovější teleskop – RS Reverb první generace. Přesně jak píšeš – teleskop je konstruován na zatížení směrem dolů (sed na sedle), nikoliv na vis.

        0 0
        • va-bo  

          To by platilo, pokud by byl částečně zasunutej. Pokud je zcela vysunutej, je tam mechanický doraz (futro pod převlečnou maticí). Nemá se co poškodit, zvlášť pokud je to upnuto za převlečnou matici. Pak je to stejně jako u pevné sedlovky.

          0 0
        • va-bo  

          Abychom se nedohadovali teoreticky, tak takhle nějak.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Chytat kolo za teleskop je úplně běžná praxe. Samozřejmě si hlídám čistotu uchycení aby tam nebyl bordel a sedlovka musí být kompletně vysunutá. To co jí drží aby se neprotáčela ji drží i proti vysunutí dál snad u všech designů. Snese to hodně, ale na nějaké zarostlé středy to asi není ideální. Pokud nemusím nenechávám to tak přes noc ale jen při práci.

        0 0
        • Johny_r  

          Já teda nevím, ale proti protáčení, kde není nijak velká zátěž, protože sedlem se primárně netočí, jí drží lišty v drážkách dlouhé několik cm, pokud jí to samé má držet proti vysunutí, tak je to jen pár mm hrany na kratší straně. Radši budu dál chytat za rám v těžišti.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Hele jak to delas je mi uplne jedno, rikam jen ze to tak dela vice mene kazdy profesionalni mechanik, ty sedlovky jsou navrzene tak aby to zvladly a pocita se s tim.

            Ram s tim naopak nijak nepocita a ackoliv sam jsem to nikdy nezazil (protoze jsem to nikdy nemel potrebu riskovat), slysel jsem uz o mnoha znicenych ramech od stojanu. Jeste jsem neslysel o znicene sedlovce kvuli uchyceni za ni.

            Jak s tou informaci nalozis je na tobe, dokud nebudes chytat do stojanu moje kolo tak je mi to jedno :D

            0 0
            • Petr L2  

              Ty sedlovky jsou navržené na rázy a tlak z vrchu, nejsou rozhodně navržené aby odolávaly tahu a krutu a mechanikovi, který by mě chytil kolo za teleskopku bych přerazil ruce.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Ja zas mechanikovi co by mi to chytil za ram.

                Ty sedlovky jsou navrzene aby jsi je mohl do stojanu chytit. Rikam, delej si to jak chces ale neco si o tom zjisti. Ja mam ty informace nejen z internetu, ale i primo z ust lidi z RockShox, cemuz davam vetsi vahu nez tomu ze tobe se to nelibi :)

                A prerazil bys ruce i Sram mechanikovi co to chyta do sveraku? :)

                0 0
                • Johny_r  

                  Já si teda neumím moc představit, že bych stojanem zničil rám. Plastová pogumovaná čelist to nemůže zmáčknout tak, aby tu hliníkovou trubku zničila, teda pokud nejsem idiot a utahuju to tak, aby to drželo, ale ne víc, což je tak nějak obecný pravidlo, který většinou funguje. Nevím jak karbon, ale ten nemám.

                  Já to chytám za rám především proto, že to mám chycený v těžišti a nevytvářím na stojanu nějaký skrutný síly, který by nemusel vydržet. Když to chytím za sedlovku, tak kolo prostě nelze pověsit rovně. Kdybych měl stojan za bůra, tak by to možná bylo jinak, ale stejně nevidím důvod, proč tahat za sedlovku visící na plastovejch ližinách, když to můžu chytnout za pevnou svařenou trubku. Zatím na ní není ani náznak opotřebení stojanem, tak pochybuju, že se to změní.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Jde o to ze ta sedlovka je delana na to aby unesla celou tvoji vahu, v terenu, v maximalne roztazene poloze kdy bushing overlap je mensi nez jakykoliv clamp na stojanu. Tudiz jedine riziko je poskrabani te vnitrni trubky kteremu se da lehce predejit, nehlede na to ze i kdyby z nejakeho duvodu k poskozeni doslo, na temer vsech sedlovkach to neni dulezity tesnici povrch. Ale kdyby, mel jsem v servisu stovky sedlovek a ani jedna nenesla zadny naznak poskozeni od stojanu.

                    Samozrejme ze kdyz jsi opatrny, ram to taky prezije, ale ta svarena trubka je mnohem slabsi nez ta v sedlovce, a neni vubec navrzena na nejake uchyceni. U nejakych ocelovych kol je to samozrejme mensi problem nez u lehkych hlinikovych nebo karbonovych, kazdopadne potencial pro nejake poskozeni je mnohonasobne vyssi u ramu nez u uchyceni za sedlovku.

                    Ale jak rikam, presvedcovat nikoho nepotrebuju jen ty reci ze by nekdo lamal ruce kompetentnim mechanikum a pak si chytil kolo do stojanu za ram jsou trochu mimo misu :)

                    0 0
    • jirik2003  

      Používám několik let tento https://www.bauhaus.cz/…jan-25344738

      0 0
    • Smazaný účet  

      Koukal jsem na tvoje kolo a je to alu ram.

      Takze bych sel do montazniho stojanu s rozperkou do sedlovy trubky.

      0 0
      • Bike-o-Noor  

        Ahoj.

        To máš sice pravdu, ale zároveň mi to připomíná, že není od věci doplit svůj profil:

        Takže totok.

        Jinak prosím odkaz na tvůj tip, jestli máš.

        A díky!

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.