Metrický tlumič (Metric Shock)

21 nepřečtených
  • žvejk

    Zdravím, asi jste zaznamenaly, že zas přišli s novinkou tzv. metrickými tlumiči.

    Otázka zní, zda se tento tlumič dá nahradit klasickým? A jak se bude chovat…

    Do kola kde je již namontován výrobcem Rock Shox Deluxe RL, 190×40mm

    bych chtěl tlumič s dálkovým ovládáním a na tři polohy, ten ale rock shox nedělá… A Fox ani DT Swiss metrické tlumiče ještě nedělají,

    snad jen pro OM montáže.

    0 0
    • scret  

      a ptas se teda jen zenskych tady na foru?:)

      Jinak jak jsem pochopil, tak na metricke rozmery se postupne bude prechazet, zrejme z duvodu, aby se kola byznysu tocila dal:) Takze staci vyckat:)

      0 0
    • žvejk  

      za hrubku se omlouvám… ;)

      nechci čekat, když chci kolo teď a ne za dva roky…

      0 0
    • kubad  

      a ptáš se vlastně na co teda?

      190mm je standardní délka dokonce metrická :D otázka je co se stane pokud dáš tlumič s delším zdvihem, pravděpodobně to někde narazí.

      0 0
      • žvejk  

        Ano délka 190 je standart ale ku zdvihu 40 ne. Samozřejmě že to může narazit, ale to tady asi nevykoumáme…

        Spíš mě zajíma jestli to nějak negativně neovlivní chod, když tam dám např 184×44 nebo 190×50

        Za předpokladu, že to nebude nikde drhnou a nikde narážet.

        0 0
        • kubad  

          pokud dáš něco jiného než 190mm změniš geometrii

          pokud dáš 190mm s jiným zdvihem (větším, bude to víc chodit a asi někde narazí do si musíš ověřit sám, teoreticky by měl jít zdvih tlumiče omezit

          0 0
    • Concorde  

      Napadá mě vzít 190×50mm a snížit 10mm spacerem

      0 0
      • Honik  

        Presne, snizit zdvih jde bez problemu…

        0 0
        • Sistematicx  

          Např? Nedávno jsem menil tlumic abych dostal vetši zdvih. Daval jsem RS Monarch misto 200×51 pouzil 200×57. Z duvodu bezpecnosti prave abych si zaricul ze to nikde neklepne o sebe jsem chtel zdvih tl. 55. Takze volano do k dovozci a do dalsich dvouch servisu na RS a vsude se tak nejak shodli ze to nejde jen tak lehce aniz by to nestalo pomalu cenu novyho tlumice.

          Nejlevnejsi reseni je dat excentrickou vlozku do jednoho oka.

          Docela by me zajimalo jak to jednoduse jde? Pro klidny spani bych porad chtel ten 200*57 dostat na 55.

          0 0
          • Smazaný účet  

            na mtbr se to někde řešilo. Tvrdili, že tlumič 200/57 a 200/51 je stejnej, jen má nějak udělaný doraz (což je možný, mě 200/51 nejde na doraz ale končí asi 7mm před koncem pístnice, 200/57 jede až na doraz). Když jsem ho rozdělával, žádný spacer jsem ale nikde neviděl. Tak nevím, možná kus od kusu.

            0 0
            • Pedro404  

              Co sem googlil, tak prej u Monarchu to tak neni, 200/51 je 190/51 s delším tělem.

              0 0
              • Honik  

                Tyto tlumiče jsou rozdílné, 200/57 a 200/51 může být stejný.

                0 0
          • Concorde  

            Da se vlozka do olejove casti mezi bushing assembly a samotny segment shimstacku. Je k tomu potreba tlumak komplet rozebrat, ale jde to.

            0 0
            • Honik  

              Myslím si, že tímto bys dosáhl zkrácení celkové délky tlumiče, ale nejsem si jist, zda by to dělalo dobrotu, neb by tam byla výrazně zmenšena negativní komora.

              Ale možná sem to jen špatně pochopil…

              0 0
              • Concorde  

                Jasne, funguje to pro 200×51, moje chyba. Negativka se zvetsi, ne zmensi, ale to jde vyvlozkovat. Pro 190 by se dal doraz primo do vzduchove komory, ale je pak treba doladit progresivitu

                0 0
                • Honik  

                  No myslím, že ikdyž se to vyvložkuje, poměr mezi pozitvní a negativní komorou se zvětší, a tím se změní charakteristika v první cca 1/3 zdvihu…

                  Ale jen teoretizuji a kreslim si to na papire, tuto upravu jsem ještě nezkoušel…

                  0 0
          • Honik  

            Jde dát vložka, která to vymezí, je to tak originálně třeba i na Specialized Enduro kolech, dávají tlumič o délce 216 mm a redukují zdvih na 57 pomocí plastové vložky o tlouštce 6mm. Já tak přítelkyni upravil tlumič na 200×53.

            U některých firem to jde udělat i opačně (z 200×51 na 200×57), ale u foxu to například nejde, ti tam mají vyšší matici. Ta by se musela vyměnit.

            Jednoduše to jde udělat, ale tlumič se musí celý rozebrat. Což pro mě je jednoduché, ale pro někoho, kdo do toho nedělá, to je asi těžší, takže „jednoduše“ mělo být v uvozovkách.

            0 0
            • Sistematicx  

              Kdyz vezmu rozkres na monarch debon air tak komora 51 a 57 ma jinej spare parts kod. A je mam domabtak ty komory a tela jsou jinak dlouhy. Pustnice nevim a zbytek, nerozdelaval jsem. Treba aspire mi rekl borec ze to bude rozdilny a bikelive po debate co chcu rikal ze vnitrek je jinej. Nejsnadnejsi mi prislo tam nacpat vlozky a defakto ho ke konci udelat hodne progresivni.

              0 0
              • Honik  

                Z 57 jde udelat 51, coz neznamena, ze jde i opacne a ze je to oficiálni dle výrobce…

                0 0
            • žvejk  

              Tak pokud by to šlo tou vložkou, už by to neměl být takový problém. Ale stejně bych udělal z 190×50 jen 190×44.

              Pokud by to někde nenaráželo, neměl by být problém, kdyby mělo zadní kolo zdvih místo 100mm nějakých 110mm ne?

              0 0
              • Honik  

                To je potreba zmerit na ramu, ale jinak to problem nebude…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.