MAZÁNÍ LOŽISEK VODÍCˇICH KOLEČEK SRAM 9

58 nepřečtených
  • bisaci

    Zdarec,

    je hnusně a tak jsem se pustil do kompletní očisty svého EPICA. Vyndal jsem ulepená vodící kolečka, která samozřejmě v sezoně čistím, ale takhle se k nim dostanu lépe. Odmastil jsem vyčistil a teď řeším. Mám nebo nemám se pokusit vyjmout prachovku z teho pidiložiska a domazat jej? Dělal jste to někdo?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Urcite kontrola a vycisteni stoji za trochu snahy. Idealne hodit do tepleho acetonu do ultrazvucky…domazat a zadelat.

      0 0
      •  

        Vůbec nerozebírat,nikdy nemáš jistotu,že ta krytka bude držet,jedině kdyby se to ložisko netočilo hladce, risknul bych to ale jinak určitě ne.

        0 0
        • pepek  

          Ale jdi ty brebto. Jde to lehce, jen si musíš předtím umýt ruce.

          0 0
          •  

            ale je to naprostý nesmysl,nejvíc mne pobavil ten teplý aceton,ten tak akorát rozpustí tu plastovou kladku.

            0 0
        • gazman  

          Tak to je zas odborná rada jak cyp:-DD

          0 0
          •  

            Kdyby tvé vzdělání mělo alespoň nepatrně technický charakter tak bys to pochopil:)

            0 0
            • gazman  

              :-DD

              0 0
            • RomanH  

              Pekne jedes, dej tomu stavicku :-)

              Jen na okraj, od te doby, co kazde nove lozisko hned naperu prislusnou vazelinou, vydrzi mnohem dele. Staci nemit v rukach nasrany a pouzit jehlu nebu drobny „jehlovy“ sroubovak.

              0 0
              • gazman  

                Tak tak, dělám to taky téměř u všech nových lágrů, i jsem testoval, co kam dávat, na přepákování jsem namazal lágry na pravé straně jednou a na levé druhou vazelínou a pak porovnal, která tam vydrží déle a tak podobně, mám to vychytané, proto mi to plakání toho hošana co si říká vsudenakole přišlo tak srandovní. Udělal jsem takto těch lágrů určitě desítky.

                0 0
              •  

                Pokud je v ložisku kvalitní mazivo a je dobře utěsněné,ten tuk se nemá kde ztratit,jakmile v ložisku vznikne vůle,kolem těsnění začne vnikat voda a jiné nečistoty, je s ložiskem ámen.Nějaké domazání může na chvíli pomoct ale né na dlouho

                0 0
                • RomanH  

                  A kde beres tu jistotu, ze zrovna to Tvoje lozisko je dostatecne namazane ? Na podzim jsem bral zaraz v jednom ksefte 4 NSK do naboju, a bylo to 50:50. Nez to rozdelas, tak to nikdy nezjistis.

                  0 0
                  •  

                    No jestli Zastáváš názor že ten prostor mezi valivými elementy a těsněním musí být plný (což je nesmysl)tak budiž.

                    0 0
                    • pepek  

                      Ano, přesně tento názor je správně.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak v tom případě jsou všichni designéři v automotiv hlupáci, protože se tohle zrovna dělá u sloupku řízení.

                      0 0
                      • 01carbon  

                        No jenomze v tomto ma pravdu. Plneni lozisek plastickym mazivem pro zadni stavbu, tlumic, hlavove ulozeni (kde se to jenom pootaci) a pro loziska, ktera se skutecne toci kladky hazky, loziska naboju, stred.. je ruzne. Pro ty loziska ktere se opravdu toci rychhleji je plneni asi 1/3 max 1/2 objemu. To ze se ma pouzit spravne mazivo je zakladni predpoklad.

                        0 0
                    • Zdyn  

                      U ložisek, která jsou použitá na kole klidně může být celý prostor vyplněný mazivem. Přebytečné mazivo se vytlačí po zamáčknutí těsnění a případně po pár otočeních.

                      Všechna ložiska na kole totož pracují při malých otáčkách, Takže nehrozí nějaké přehřívání z důvodu přílišného množství maziva. To je ten důvod, proč standardně jsou ložiska plněná mazivem jen přiměřeně. Ta ložiska jsou většinou dělána na otáčky v řádech 1000/min a tam už je množství maziva důležitý parametr.

                      0 0
                      • gazman  

                        +1. Tak je to spravne.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Treba na kolobutach jsem jedno v desti vymyl loziska docista. Pak jsme je naplnil docela hustou silikonovou vazelinou co to slo.....a brusle nejezdily. Po delsim jezdeni byly citit zahrate loziska a vazelina se fest tlacila ven:)

                        0 0
            • Smazaný účet  

              Kdybys neměl chromé ruce, tak by jsi to pochopil taky.

              0 0
    • bisaci  

      Hele jde o tohle. Narozdíl od ložisek třeba středu, tak tady ta krytka vypadá fakt tak betálně, že pokud se budu o něco snažit, tak to vypadá že ji zničím. Univerzální rady typu – no jasně když to máš dole, promaž to – jsou zde tak trochu na nic. Spíš jestli jste to někdo už zkoušel a jak jste dopadli.. Ale za reakce dík.

      PS aceton ohřívat nebudu, fakt ne. Vše čistím cyklos… a naprostá spokojenost

      0 0
      •  

        Z fotky mi připadá ta jedna kladka prasklá nebo ne?

        0 0
        • bisaci  

          Sakra, je prasklá :-(

          0 0
          •  

            A máš po starosti koupíš nové,nejlépe jinou značku než SRAM a je to:)

            0 0
            • bisaci  

              Tak teď trochu nerozumím, když mám SRAM přehazku, tak jakou jinou? Třeba Aerozin? Jak poznám že budou kompaktibilní?

              0 0
              •  

                Já to tak napsal proto, že na sram kladky jsem tady moc chválu neslyšel, někomu to dokonce taky prasklo.Nové kladky by měly mít stejný počet zubů a stejnou šířku,můžeš použít třeba bbb,dělají se 10ti i 11cti zubové a šířka jde doladit podložkami které jsou přiloženy.stojí cca 220kč.Ale není to žádný zázrak co se týče toho plastu, vydržely mi ale i tak cca 11 tis.teď mám shimano xt byly v akci za 200,tak uvidím, zatím spokojenost.Do duralových už bych už nešel,byly hlučnější a opotřebovávaly se stejně jako plast.

                0 0
                • bisaci  

                  OK mrknu i po jinech. BBB nechci, měl jsem od nich brzdové destičky a spokojen jsem nebyl. A je fakt originál SRAM stojí 700

                  0 0
              • Vilém  

                Hlavne si tam nekupuj nejake tuningove, duralove.

                0 0
      • pepek  

        Vyloupni to tenkou jehlou na šití na vnějším průměru, prostříkej to odmaštovačem na brzdy. Nech to uschnout, natlač vazelínu, zatlač krytky, fertig. Nic nehrozí.

        0 0
        •  

          Stejně ta kladka po cca 10ti-15ti tisících umře na opotřebenost toho plastu.

          0 0
          • Singlespeed  

            Vyobrazené kladky Sram umřou po pár tisících, cca po dvou-třech (jsou z málo odolného plastu). Dle stavu na obrázku jsou jen velmi málo jeté, téměř zánovní, takže nějaké rozdělávání ložisek s velkou pravděpodobností význam mít nebude.

            0 0
        • bisaci  

          Tak s ohledem na to, že jedna je opravdu prasklá jsem v klidu zkusil. Prachovky jdou skutečně bez problémů ven. Tak jsem ložisla vymyl, namazal a paráda. Než se ta kladka úplně rozpadne bgudu mít koupený nový.. Díky za náměty

          0 0
    • chyna.cz  

      rozebráno několik kladek shimano, nastříkáno teflonovým olejem a pohoda. nikdy nic neprasklo, nerozbylo se a nic podobného. sram mě čeká teď, ale nevidím důvod, proč to nerozebrat a nepročistit.

      0 0
      • lazza  

        Nebude do lozisek vhodnejsi spis vazelina? Olej je dost ridkej..

        0 0
        • chyna.cz  

          shimano ještě nebylo ložiskový, ale byla v tom nějaká keramika, takže vazelína asi nee.

          0 0
        • allrose  

          s vazelínou to bylo zatuhlý a skákalo to po nich a v mrazu přimrzaly…radě­ji olej

          0 0
    • Rychlej turista  

      Sjedu a vyhodím, žádný problém jsem v tom nikdy nehledal :-)

      0 0
    • gazman  

      Normálně to vytáhni třeba jehlou, jestli to těsnění lehce ohneš, což se může stát, tak to zas narovnej a finito. Vytáhni těsnění z obou stran, něčím to vypláchni (obyč benál do auta třeba) a profoukni stlačeným luftem. Naser tam novou vazelinu a zadekluj to.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.