Vážím 80 kg a jezdím spíše turisticky – cyklostezky, polní a lesní cesty. Kolik kilometrů by tak mohly tyhle pláště vydržet? Dík
Vážím 80 kg a jezdím spíše turisticky – cyklostezky, polní a lesní cesty. Kolik kilometrů by tak mohly tyhle pláště vydržet? Dík
Sezónu, jako většina plášťů dneska…:-D
Někdo dá za sezónu 500 km a jiný 5000 km, já cca 1500 km.
Tak treba pochopis, ze tva otazka je „trosku“ o nicem.
přední tak 2×tolik co zadní
Může v polovině životnosti pláště přehodit :-)
Jj to muže určitě to ocení :)
mně by zajímalo rozdíl mezi tímto EXO a EXO 3C. lepší výdrž(rychlost) nebo grip?
Bez ničeho je to dvousměs, 3C je trojsměs. Teoreticky trojsměs je lepší ve všem, ale normální člověk to nepozná.
Záleží jaká 3C. MaxxSpeed má tvrdší směs na středu než dojsměs = jede trošku líp na asfaltu. MaxxTerra má zase mékčí boky = trošku líp drží na vlhkym a tak.
Odolnější než EXO je EXO+, dale pak DoubleDown a DH casing, ale xc pláště se dělají snad jen v tom EXU nebo úplně bez.
Tak ono záleží na tom jak jezdíš, jak brzdíš, po jakém povrchu, jestli je hodně kamení nebo naopak písek a v neposlední řadě taky jak jsi schopen poznat že je ten plášť ojetý a nějak tě to limituje. Jsou lidi kteří na RaceKing ve verzi s black chilli najezdí 600km a tvrdí že už to není a ono a poznají rozdíl, já na stejném plášti na zadním kole najezdím v pohodě 5000km a v ničem mě to nelimituje, jezdím bezduše, poměrně malé tlaky a tím že u nás je to ve většině písčité tak nepociťuju že by ten plášť nějak klouzal ve výjezdech a podobně, tam je to spíš o tlaku a technice než o tom jestli má dezen 5mm nebo 3mm. Samozřejmě ten plášť neojedu na hladko to zase takový extrémista nejsem, ono taky čím více je tem pláť jetý tím více skrz něj prolíná tmel, tlak držéí bez problémů, stačí dofouknout tak jedou za 14 dní.
Tím jsem chtěl říct že na tvůj dotaz není v podstatě možné odpovědět, ale pokud se chystáš na okruh kolem ČR bez servisu, tak na rozdíl od řetězu to ten plášť zvládne, pokud ho někde neřízneš.
Když jsem dříve jezdil jiné pláště (s duší), tak jsem po čase začal častěji píchat a vyřešila to až výměna pláště. U těch současných bezdušáků bych je právě nechtěl natolik ojet, že by tmel už případné drobné defekty neudržel. Tím chci říct, že v mém případě se příliš neobávám, že by mne ojetý plášť limitoval v technice jízdy, ale spíše chci snížit riziko defektu.
Pokud to neni úplná šlupka tak to tmel bezproblému drží i když je místo vzorku už skoro semislick
Semi-slick je to už nové :-) ale chápu, jak jste to myslel.
A naopak RaceKing poušti tmel už jako nový, ale tlak to drží dolevam tak 1× za 3 měsíce na 5 000km žádný defekt který bych zaznamenal
To je právě ten papír, s pořádnýma pláštěma se to nestane.
No jo jenže poradne pláště na XC kole vozit nechceš. Víc než 700g plast bych nechtěl a i když je RK papír, tmel to propouští brutálně, tak defekt který bych musel řešit jsem neměl a to když jsem měnil drát, tak jsem našel uvnitř 5 trnů z akatu, tak ze takové mikro defekty ten tmel řeší i u papiru
Na nájezdu se hodně projeví množství sjezdů, tedy kde jak brzdíš. Na rovinkách jsem měl 4000 km. Když ze vzorku začne mizet to zahloubení, tak se zhoršuje grip ve stoupání i brzdná schopnost, a je trochu problém s knotama, který mi pak opakovaně do pár set km vypadávaly, takže to pak chce díry podlepovat záplatou. Ten poslední jsem po pár stech km říznul podélně přímo na středu, takže guma byla na 5cm necelý milimetr rozšklebená. Nakonec vydržel až do konce, ale dost jsem se bál, aby se někde neroztrhnul uplně. Co se týče gripu, tak mě na těch pláštích asi nejvíc limituje přední kolo v náklonu.
Rekony Race se teď dělá jen v EXO/TR případně EXO/TR/SK s hnědejma bokama, myslim že jen dvojsměs. Na předním jsem měl bez Exo ochrany boků, ale teď na jaře jsem ho už nesehnal. Předpokládám, že Maxxis tu Exo ochranu trochu odlehčil a ten bez Exo odstranil z nabídky.
Nechci zakladat dalsi tema – dali byste na HT 2× Rekon Race 2,25 nebo Race jen dozadu a dopredu Rekon 2,25?
Plášť s výrazným šípovým vzorkem nebo dokonce souvislou linií prostřední špuntu dopředu, naopak plášť s příčnými liniemi špuntů dozadu . Vepředu proto aby to drželo směr, vzadu pro to aby to mělo záběr. Existovaly i pláště který například měly směr otočení podle toho jestli ho chcete dát dopředu nebo dozadu tudíž byly univerzální.
Samozřejmě bude záležet i na využití , protože pokud jde někomu agresivní pojetí , tak chce aby mu to primárně drželo až pak by třeba řešil záběr a valivý odpor. U XC to bude zase přesně naopak protože jde primárně o čas/vzdálenost.
Chci to mit na Grand Canyon 8. Vyuziti prevazne XC a spise vyjimecne nejake traily.
Nechci aby bylo kolo moc pomale na XC i asfaltu.
Otazke je, jestli ma vubec smysl menit Schwalbe Wicked Will Super Race 2.4 za ty Rekony Race 2,25 nebo neco podobneho.
Pokud by to bylo dost podobne, asi nema smysl prodavat WW SR, kupovat Rekony a predelavat to.
Tohle je už o tom kdo čemu fandí já jsem osobně zastáncem lehkých úzkých plášťů který jsou hodně nafoukaný tady je zase velké množství borců co budou jezdit na bezduše snad atmosferickým tlakem a příšerně velké balóny.
Já bych osobně bych to asi za ty Rekon Race (ne jen Recon) vyměnil. Pokud nebude primární účel trail , ale spíš takový celodenní XC všehochuť.
Wicked bych si nechal na přední kolo a dozadu dal 2,4 Rekon Race
WW je na xc zbytečně hrubý vzorek. Dal bych tam 2,4" Rekon dopředu a 2,35" Rekon Race dozadu.
Nebo tak…myslel jsem že zas aby ušetřil, vzhledem k tomu že předek ho nijak nezpomaluje, tak grip se hodí
Jistě, odjezdit ty WW vepředu je taky možnost, zase taková kotva to taky není.
a 2.25 Rekon Race v zadu a 2.4 WW ve predu by taky slo, ne?
edit: nevim jestli uz neni 2,25 a 2,4 moc rozdil…
Širší jsou pohodlnější a mají lepší grip, na HT bych dozadu užší než vepředu fakt nechtěl.
A tohle už to smrdí fakt velkým rozdílem mezi přednim a zadnim což neni zrovna ideální – s předním si můžeš dovolit hodně, ale zadní furt někam ustřeluje, takže musíš jet pomaleji/opatrněji kvůli tomu zadnímu a pak ten agresivnější přední taháš zbytečně…
Té šířky se neboj, na asfaltu dělá hodně spíš vzorek a použitá směs. Užší plášť jede významně lépe akorát ve vyšších rychlostech kvůli aerodynamice, okolo 30km/h a více. A to hlavní jsou samozřejmě nohy, já nemám problém jet po asfaltu dost svižně ani s obutím Dissector/Rekon 2,4" (což je teda odhaduju furt o chlup rychlejší než Wicked/Wicked)..
Tj, ale potom je otazka, jestli je ma vubec smysl menit. Ja bych to asi prekousnul, pac mam jeste Gravela na rychlejsi litani, ale obcas na tom jezdi pritelkyne, tak at se zbytecne nedre po cyklo nebo v lehcim terenu.
Máš nechat ženský grevl :-D
To ma berany a moc uzky plaste. :D
Jinak bych to tak samo resil, kdyz jedem spolu.
O WW se píše že je to stejná kategorie jako Rekon nebo GC..když jsem v zimě hledal o fous agresivnější předek než GC tak to všude ve srovnání bylo nemlich to stejný
Nebo to vidíš jinak?
Já jsem na tom nejel ale tipoval bych to o trochu pomalejší.
vozil jsem recon race 2,25 pouze na zadku a ten plášt je úžasně rychlej na jakémkoli povrchu, do mokra samosebou jen s velkou opatrností.
Ja mel prave Rekon Race 2.25 na fullu v zadu a ve predu Forekastera. Jenze tam jsem to v zadu menil, az se sjel.
Tak nevim, mozna nejvic dava smysl nechat ve predu WW a do zadu dat Rekon Race 2,35.
Klidně dej 2,35 je to stejně hrozná užovka.
Ja mam Rekon Race 29 × 2,25 na rafku 25mm a plast ma skoro 58mm. K tematu: je to pohodlny, relativne rychly plast. Docela nachylny na defekty na zadnim kole. Mliko drzi dobre, ale predni po 2letech a 6tisicich km prochcava pres behoun. Zadni ma cca 3500 a ten neprosakuje.
2,35 má lehce přes 60 mm. 3500 km na zadku? Dyt to nemá skoro žádný vzorek od novoty, jak na tom můžeš najet 3500 :D
Prvni sem hystericky vyhazoval po 2240 km a ten druhy ma fakt 3550, 50/50 teren/asfec. Ale uznavam, ze vzorku uz tam moc neni :-)
Vracim se k tomuto tematu z duvodu koupe novych kol. Kupuji XR1700 a ty maji jen 25mm sirku rafku. Nebo uz na to Rekon 2,4WT moc?
a jezdit už budeš sám?
klidně to tam dej, 30mm ráfek by ale bylo lepší
Nikdo te nenuti odpovidat, pokud te to obtezuje, nedelej to. ;-)
odpověď tam máš, fakt je ti 40?
Se zbytecnym sarkasmem, taky jsem takove veci delal ve 20ti, kdyz zminujes vek. A uz tohle tema koncim, to sem nepatri a jindy odpovidas normalne.
Nebude to úplně ideální ale pjde to. Osobně bych radši širší ráfky spíš ke 30. WT je ofiko na 30–35mm.
Prave to sem se taky docetl a take recenzi, ze se ten plast tak dobre nevyuzije po krajich.
Nevyužije no, běhoun bude v průřezu kulatější, krajní figury budou víc trčet do stran = bude to vyžadovat větší náklon kola aby se dostaly do záběru. S širšim ráfkem by to fungovalo lépe.
pokud chceš vozit 2,4" nekupuj kola s vnitřní šířkou 25mm
ale otázka je jaké vozíš tlaky a jestli to vůbec poznáš, na to je nejlepší vyzkoušet
na pneu se ptáš, ale kola koupíš sám?
Já to tak jezdím a funguje to OK. Jestli ale kupuješ i kola, nechápu proč nevezmeš širší.
Ted je mam na dvou kolech vedle sebe na haku a na 25mm, kde je vozim uz tri roky, ma Rekon lepsi tvar nez na sirsim rafku.
máš WT verzi o které píše?
WT tires are optimized for rims 30 to 35 mm
Ano, mam WT verzi. Jina u Rekonu neni.
Klidně je tam dej, bude to na pohodu. Vozil jsem je i na 19 mm ráfku a žádný problém.
O duši bych vůbec neuvažoval, jestli tam je páska kup ventilky a na duše zapomeň, je rok 2024.
Kola sem sehnal za rozumnou cenu ojety a plast uz mam.
Kdybych kupoval novy, tak bych to smeroval k tem 30mm samozrejme.
Na kolech co kupuji uz jsou Ikony 2,2, ale jeden je prorizlej. Kdyby ne, zkusil bych ty.
a pneu Rekon 2,4WT už teda máš nebo proč se ptáš?
pokud jo vyzkoušej,
Mam, ale chtel jsem to rozseknout nejak driv, at uz objednam TPU duse, pripadne plast(ikon), at to nemusim 5× prehazovat.
Take nebyla pointa jen tohle, ale jestli tam nemuze byt jiny problem, nez jizdni vlastnosti, ktere stejne nevim jestli dokazu posoudit. Zas tak markantni rozdil to asi nebude.
s duší jak píšeš bude rozdíl ještě menší, jezdit na tom pujde, vyzkoušej a pak se rozhodni
Asi to bude nejlepsi. Ono to totiz ma spojitost jeste s TPU dusema, kde Pirelli dela 1,8–2,2 a pak 2,2–2,6. Takze to nemuzu koupit a nahodit uz na nich. Pac ted nevim tim padem, co koupit. Vim, ze ta sirsi je na obe varianty co zminuji, ale nechci mit zbytecne tu sirsi, pokud to nebude nutne.
To jen FYI, proc sem se snazil to nejak rozseknout dopredu.
chápu, tak to zkus s obyč duší :D a pak objednej , ale máš kola na bezduše tak bych osobně duše neřešil
Přesně tak, duše – bezduše je mnohem větší rozdíl než WT – „ne-WT“
To me je jasne, jen se me s tim nechce parat a nemam moc kde.
Jak jsem psal, me slo spis hlavne o to, aby tam nebyl nakej vetsi problem. Kdyz to prezenu, ze by se to mohlo zouvat, apod..
O trosku horsi jizdni vlastnosti stejne asi ani nepoznam, pokud by to nebyl nejaky extrem.
Jeste taky muzu koupit druhej Ikon 2.2 a nechat tam ty. Ale tam uz to asi oproti Rekonu 2.4 znat pujde.
ta 2,4 dopředu je OK a s duší mezi 25 a 30mm ráfkem fakt moc nepoznáš, a klidně ho tam dej, problém to fakt není.