• pepovnik

    Chci se zeptat jestli nemá někdo zkušenost s brzdami Magura MT5. Téma jsem nenašel tak snad jsem zbytečně nezakládal.Díky

    0 0
    • Elwing  

      Ráda bych ti něco řekla, ale mám je už přes měsíc objednané u dovozce a nejsou schopni mi je dodat :-)

      0 0
    • jonti  

      Tak to rychle zruš a kup je od někoho, kdo je ma na kole a nechce je.

      0 0
      • Elwing  

        proč? jsou špatný?

        0 0
        • jonti  

          Kecam, spletl jsem si je s MTS, co maji stejnou paku, ale jen dva pistky. Ty moc nebrzdi. Stejne mam ale podezreni, ze v testech vychazeji dobre jen diky delsi pacce a kdyz brzdis bliz stredu riditek, tak to neni uplne ono.

          0 0
          • Elwing  

            Delší páku chci právě zkusit, ta na saintech je sice pěkná, ale její chod mi na mé malé ruce moc nevyhovoval.

            0 0
    • RUSH  

      MT5 nevím, ale MTS mám na bajku. Dle mého brzdí dobře, jediný problém, který jsem měl na začátku byly vibrace kotouče (vpředu i vzadu). Vepředu jsem to nějak zajel a doseřídil, vzadu si mi to stále nedařilo, až jsem pak zkusil vyměnit kotouč za méně zubatý a od té doby to brzdí taky dobře. Používám destičky Koolstop (červené). Pomáhá sražení hrany na destičkách (pilníkem) a občas odmastit.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Já mám MT2, brzdí ok, jsou lehounké, trochu houbovité, ale je to nejnižší model. MT5 už budou lepší.

        Vibrace byly značné hlavně v nižších rychlostech, podle rad na zahraničních fórech jsem pilníkem obrousil hrany destiček přesně jak píšeš, teď už je to ok.

        U destiček s označením V3 se objevují pazvuky (šustění-kov na kov, nikoli kvílení), je to dáno směsí z Číny, buď si musím zvyknout nebo koupit jiné destičky.

        0 0
    • Elwing  

      Tak jo, měla jsem je objednané od začátku května ale dneska dorazily :-))

      Po víkendu bude recenze ;-)

      0 0
      • Hef  

        taky sem si na ně dělal zálusk.. napiš potom recenzi jak to chodí :-)

        0 0
        • Elwing  

          Vypadá to, že mi poslali už nový model. Těším se na to, snad to nebude průšvih :-)

          0 0
      • darkmagic  

        Najdu někde tvoji recenzi?

        0 0
          • Hef  

            tak vidim že magury nebrat to me mrzi celkem :/

            0 0
            • DaD  

              Bohužel si na ně musím taky stěžovat.MT6 ježděné letošní sezónu.Zadní také neustále zavzdušněná.Dělal jsem to snad po každém závodě a nic.Zpracování nic moc a páka zadní dost vrzala.Ten jejich carbotecture,nebo jak se tomu jejich materiálu brzdy nadává je taky pěkná prašivka.Sice je to lehoučké ale utáhování momentem nula,nula,nic je fakt na nic:)Prasklá objímka páky mi přišla na Scalpelu už od výrobce.

              Na druhou stranu brzdí fakt skvěle.

              0 0
              • Hef  

                njn ale otazkou je jestli to fakt je taková hustárna za ty prachy. U brzdy zatakové penize bych čekal dokonalost a ne že s tim je něco v nepořádku :D

                0 0
                • DaD  

                  Určitě nestojí.Nervy na startu jestli dojedu kvůli brzdě je k nezaplacení­.Příště hned nasadím XT bude klid.

                  0 0
    • Hef  

      kdes to objednávala btw?

      0 0
      • Elwing  

        U dovozce – Pells.

        0 0
        • Hef  

          To sem tak nejak cekal :-) mno pockam co napises ja jsou a potom budu spekulovat dal :-))

          0 0
    • kesu  

      Takže přikládám finální recenzi po dvou dnech ježdění DH s mejma 100kg.

      plusy:

      • rozhodně brzdnej účinek, je to fakt kotva. Brzdí líp než Saint, GustavM, Guide atd. Srovnání s Hope V4 dodám asi docela brzo:-)
      • hmotnost, pár bez adaptérů, šroubů a kotoučů váží pár 510g, tedy oproti Saintu s opletenou hadicí úspora 200g. Jsou lehčí než XT.
      • nehřejí se, vozím je s 203mm Ventidiskem a je to k neutahání, konečně brzda, za kterou jde minimální silou vzít a okamžitě dosáhnout maximálního účinku
      • slušná cena
      • příjemnej chod, není to houba
      • na rozdíl od veškerých Shiman (Saint m810, m820, SLX, XT, Deore vyzkoušeno), se nezavzdušňují ani když dlouho visí za přední kolo
      • perfektní tvar páky

      mínusy:

      • páka je z odpudivýho plastu, do kterýho něco našroubovat a nestrhnout to je boj, stejně tak objímka. Zatímco šrouby jsou snad z bláta, plnící šroub na páce je plastovej!!
      • pro někoho horší dávkovatelnost
      • pořádně to naplnit mi trvalo celou sezonu, je nutný mít dva originální!! plnící šrouby, plnit to odspodu nahoru a pak zpět, celý proces opakovat pětkrát (minimálně). Dolu dát stříkačku a nahoru taky, ale pouze spodní díl. Co je podstatný je, že během tlačení kapaliny se musí jak s třmenem tak pákou ve všech osách hýbat a otáčet. Protože ti idioti nedali odvzdušňováky do nejvyšších bodů. Takže v páce zůstává bublina a projeví se to až po zahřátí propadnutím páky. Podotýkám, že dát páku do úhlu 5 stupňů jako je v manuálu nepomáhá..
      • řekl bych, že mají malou expanzku, protože při zahřátí se trošku protáhne chod páky. Saint m810 to dělal taky, ale tady je to markantnější.

      Ve výsledku jdou Sainty do rezervy a Magury zůstanou na DH kole, protože to fakt brzdí pekelně. Ale 100% výrobek to není.V poměru cena výkon to jde.

      0 0
    • doubleingram  

      Zlomili jsme plastovy telo brzdy (packa je ok) u MT5 a Magura s Pellsem ukoncila znenadani spolupraci. Dala by se pouzit jina brzdova paka (napr XT) spolu s MT5 trmenem? Priapne napady na vyreseni.

      Predem diky.

      0 0
    • Martinc5  

      Nová MT5 páka na prodej v Německu za 25 eur.

      https://www.ebay-kleinanzeigen.de/…371-217-4819?…

      0 0
    • doubleingram  

      Diky moc vsem.

      0 0
    • logoman  

      Nevite kdo k nam dovazi maguru? Mam brzdu ktera se uz po druhe posrala, ale je to vic jak 2 roky a koloshop mi pry nepomuze, ze o 5 lete zaruce nic nevedi …

      https://www.magura.com/…f-guarantee/

      0 0
      • krabica  

        Asi to budeš muset poslat do Němec…

        0 0
        • logoman  

          Njn, to zaplatim vic za postu nez ma ten kram hodnotu, divny, ze se to casto stane po jezdeni v rychlebech na tech starych kamenitych trailech, asi to nema rado natrasani :-D …

          0 0
          • krabica  

            Mně se teď po jednom kolečku na Rychlebech změnil chod zadní brzdy, musel jsem doladit polohu páky imbusem a je to takové měkčí, jak kdyby se to zavzdušnilo. Stejně mám v plánu rozpojení brzdy, takže budu odvzdušňovat a zabiju 2 mouchy jednou ranou. Rychleby jsou na Magury zlo… :-D

            0 0
            • logoman  

              A co mas za brzdy, taky magury? Jako prijde mi ze nejzlatejsi brzdy co jsem mel jsou stary elixiry 3 :-D … Jeste ted je pouzivam jako zalozni kdyz se magury pokazi.

              0 0
              • krabica  

                Jo MT Trail Sport, odvzdušním ten zadek a uvidím. Mohlo se stát, že jsem je uvařil, mám nekontrolovatelné nutkání přibržďovat zadní… :-D

                0 0
      • wilda81  

        neni to bartonicek?

        edit: asi ne, jsem si spletl s formuli

        0 0
        • kubad  

          bartoniček má Magury v nabídce, jestli je dovozce netuším,

          0 0
      • kubad  

        napiš přímo do magury, poslat to pujde v obálce za relativně pár korun

        0 0
        • krabica  

          Zkusil bych třeba www.zaslat.cz, nebo podobnou službu, může to vyjít lépe…

          0 0
          • knihomol  

            Dřív byl dovozce Pells. Teď nevím, kdo to dělá. Já bych objednal díly na Magury https://www.bike-discount.de/en/magura

            Osobně mám Magura Louise Bat na 10 starém kole a jsou funkční (jen občas musím odvzdušnit, páč lehce sákne na páce) a teď na dalším kole mám Magura MT5 a jsou 2 roky ježděné a bez jakéhokoliv zásahu (nepočítám výměnu destiček a občasné vyčištění) fungují naprosto výborně.

            0 0
            • Baba-Ji  

              Axit bike z Náchoda má taky docela široký sortiment od Magury

              0 0
        • logoman  

          Napsal jsem jim, ale nikdo se neozval … Jako zatim to jsou nejshitovejsi brzdy co jsem mel, 1× za sezonu se pokazi.

          0 0
          • kubad  

            vítej ve světě Magura – super brzdy když fungují :D

            0 0
            • kesu  

              To už roky neplatí… Od MT s nima neni problém.

              0 0
          • kesu  

            pořád lepší než avid, ten dal vždy jedny desky. Podle mého smůla na kus, drží nám doma 4 páry už roky..

            0 0
            • logoman  

              Mne se vzdycky na stridacku pokazi zadni a pak predni. Oboji jsem posilal na reklamaci. Naopak stary elixiry 3 vytahnu ze sklepa a hned funguji.

              0 0
              • kesu  

                a odkud to teče?

                0 0
                • logoman  

                  Prave, ze vubec nevim, nikde zadnou mastnotu nevidim …

                  0 0
                  • kesu  

                    AHA!

                    jak jsi to plnil a čím?

                    0 0
                    • logoman  

                      Já je neplnil, jen posílal na servis. Mas nejaky tip?

                      0 0
                      • kesu  

                        Hele jestli si to neplnil sám, tak to musíš udělat. Většina servisů to prostě neumí, protože návod na webu přímo od Magury je k ničemu a nejde !! to pomocí toho naplnit.

                        Potřebuješ 2 plníc šrouby z okroužkem, to je jediná možnost, jak to naplnit pořádně. Pak dáš klasicky jednu stříkačku nahoru a jednu dolu. Během plnění klepej na třmen (jako u Avidu) a tlač kapalinu tam a zpět. Stačí dvakrát. Pak nahoře zmáčkni páku (a hlavně tam pořád nech tu stříkačku s olejem, pokud možno to nedotáhi jako blbec, protože to urveš) a drž páku zmáčklou. Třeba gumičkou. A pak během té zamáčklé páky odšroubuj plnící šroub dole a zavři. Pak sundej gumičku a pořád nech nahoře hadičku se stříkačkou s olejem. Odmasti a dej desky. Zmáčky a namačkej desky kam mají jít. A pak teprve sundej ten vršek. Jinak si zavzdušníš třmen a dělá to hovadiny.

                        Odkud seš?

                        prosím přes SZ

                        0 0
                        • kubad  

                          Jj tak tak odvzdusnovaci tanecky Hula Hula ještě :)

                          0 0
                          • Baba-Ji  

                            a to vše za přesně stanovené teploty, rosného bodu, povětrnosti a geomagnetizmu země panující v dané lokalitě v danou hodinu

                            …jinak ku*va neodvzdušníš!

                            …nebudu to dělaat… více zde http://milujipraci.cz

                            0 0
                            • kesu  

                              furt lepší než avid…

                              0 0
                              • Baba-Ji  

                                čéče, náhodou se ke mně dostali SRAM Code, není to sice úplně Avid, ale je to jedna rodina :D. Byl jsem zpočátku skeptický, ale i zvědavý.

                                Jediné co mně na těch brzdách vadí je, že jim na konci chybí trochu progrese v síle, ale dle všeho co sjem se dočet by to zpravila RSC páka, která má lepší přepákování, mimo jiné. Každopádně, i ten SRAM/Avid už dneska mají blbec-proof odvzdušňování, které je za pár minut hotové se 100 % výsledkem. Bez jakéhokoliv laborování, dávání si pozor na každý závan větru a hlavně, hlavně s čistýma třmenama bez jediné uniklé kapky brzdovky ;). Prostě 21. století ;)

                                0 0
                              • Baba-Ji  

                                až Magura udělá jednoduché a fakt funkční odvzdušňování, kdy brzda vydrží dýl než měsíc nezavzdušněná, budou to jedny z nejlepších brzd.

                                0 0
                                • kesu  

                                  Stačí to jenom umět (a mít ty dva šrouby), pak je to stejný jako u shimana.

                                  :)

                                  0 0
                                  • Baba-Ji  

                                    není, u Shimana nebudeš mít celý třmen od brzdovky, minimálně ;)

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      Maguře fandím a věřím, že ty brzdy jsou dost dobré. Ale jak čtu tyhle peripetie, tak jsem hodně rád, že jsem se tehdy rozhodl pro Sainty a ne Magury… :-)

                                      0 0
                                      • DJRabbitcz  

                                        Tak to máme oba stejné. Sainty spokojenost nemůžu si na nic stěžovat při mých 100 kg

                                        0 0
    • Jiří999  

      Ahoj,

      Nové jsem si koupit MT 5 jelikož mám krátké prsty tak se chci zeptat. Jde to nějak natlakovat tak aby mě to bralo hned nebo to mám ještě stále zavzdušněné? Brzdy brzdí když za to pořádně zmačknu tak páku dam až k řiditkum.

      Díky za rady.

      0 0
      • knihomol  

        Podle mě zavzdušněné. Já jsem odvzdušňoval a páka zabírá velmi brzy, maximální silou jsem schopen páku zmáčknout tak do půli vzdálenosti (od výchozí pozice ke gripu). Ke gripu se nedostanu ani náhodou.

        0 0
      • Baba-Ji  

        tak good luck s odvzdušňováním :D

        0 0
    • logoman  

      .

      0 0
    • acidb  

      Jakou používáte odvzdušňovací sadu? Mám někde bublinu v zadní brzdě, při dlouhém brždění se mně úplně propadne páka, za studena je zase ok. Našel jsem si magura service kit, jaké jsou s ním zkušenosti?

      Ve vláknu jsem četl, že je nutné mít dva originální plnící šrouby.

      0 0
    • Ondrejst  

      Presne ten aj ja používam a spokojnost.

      Do páky striekačka na priamo.

      0 0
    • Chudlick  

      Jelikož jsem debil(spěchal sem), povedlo se mi vyměnit a zalomit šroub z páky do třmenu. Netuší někdo, jak to vypadá uvnitř třmenu? Jestli se skrz pístky dá dostat dovnitř těla, abych případné zbytky odvrtaného plastošroubku mohl nějak dostat ven? A jestli ty pístky jdou pak vložit zpět nějak rozumně?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Muzes vzit nejaky maly Torx, poradne nazhavit a pichnout do toho zbytku sroubku. Zachranoval jsem takle kolegu co mu to prasklo v pace. Jen pocitej s tim ze ten torx muze teplem ztratit pevnost pro budouci pouziti.

        0 0
        • Chudlick  

          Vyzkouším, každopádně přes to tělo toho třmenu od pístku se tam asi nedostanu, netušíš?

          0 0
          • kubad  

            pokud je tělo z jednoho kusu ne, je tam jen tenká propojovací dírka

            0 0
        • Chudlick  

          Tak jsem šroubek pomalu odvrtal menším a pak větším vrtackem, minikartackem vyčistil, profouknul, asi 10× prohnal kapalinu tam a zpátky a funguje, nikde nic neteče. Max. v oběhu bude sem tam kousíček toho plastíku, tak po nějaké jízdě opět vyměním kapalinu…co by se mohlo horšího stát?

          0 0
    • palomjr  

      Co sa tyka odvzdusnenia, jednoznacne strcit priamo do packy original striekacku. Ked sa pouzije neoriginal striekacka tak 95 pripadov zo 100 to nebude dobre tesnit a len Vas to bude stat nervy.

      Sada sa da kupit aj u www.magurabrake.sk treba im napisat, maju tiez striekacky aj samostatne drobne diely ako ten zaslepovaci srobik na odvzdusnovaci port, packy, platnicky a podobne.

      0 0
      • kubad  

        už te reklamy nech.

        0 0
        • vojtechposmourny  

          Jj, to je hrozný promo :-)

          0 0
          • krabica  

            A jako protiváhu dám český eshop, kde mají taky docela široký sortiment dílů na Maguru. :-)

            https://magura-shop.cz/cs/

            0 0
            • MatS  

              Pekny eshop, jen by mne zajimaly zkusenosti, jestli tam uz nekdo neco kupoval, potazmo reklamoval. Provozuje to typek (fyzicka osoba) z Prahy. A otazkou je, zda se jedna o ofiko distribucni kanal.

              0 0
              • krabica  

                Kupoval jsem kotouče, plnicí šroub a nebyl problém, víc neporadím.

                0 0
              • Chudlick  

                Zatím jsem od pána nic nekupoval, nicméně komunikoval jsem s ním nový třmen(viz. můj fail výše) a to bylo naprosto v pořádku. Dokonce mi i nabídl se stavit u něj doma o svátku, abych mohl jezdit. Díly/komponenty bere přímo od Magury z DE. Rozhodně bych se toho nebál…

                0 0
            • filous  

              Počkej, počkej, nekaž tady slovackovi business!! To se přece nedělá ;-)

              0 0
    • palomjr  

      V páčke je konicky otvor, zavit sluzi len pre zaslepovaci srobik ktory sa ma utiahnut momentom 0,5 Nm.

      Kto sa tam snazi zasrobovat odvzdusnovaci srobik tak ten kratucky zavit strhne alebo mu to bude minimalne prisávať bublinky (asi len Kesu to dokaze s 20 rocnou skusenostou s citom a navyse mu jeho kombinacia tesni).

      Vsetci ludia bez nadprirodzenych schopnosti tam maju strkat striekacku.

      Teraz k pointe – originalna striekacka tam pasuje tak, ze si schopny robit jemny podtlak alebo tlak bez toho aby si prisaval bublinky.

      Ked tam napasujes inu striekacku (random z lekarne) tak v mnohych pripadoch takto dobre tesnit nebude (nepytaj sa ma preco, nerobil som si este doktorat zo striekackologie, zrejme to suvisi s vyrobnymi standardami, toleranciami v tomto segmente dizajnu a vyroby).

      Primarne z tohoto faktu pramenia problemy s odvzdusnovanim Magura, ktore ludia uvadzaju na forach.

      Je to samozrejme „maslo“ komunikacneho oddelenia Magura ze v tomto nespravili jasno ovsem je to fakt o ktorom je dobré vediet.

      A přitom taková blbost…

      Originalna striekacka ma oznacenie Item number: 0431894 / EAN: 4055184022719

      (oznacenie sa moze v case menit ale momentalne ma taketo)

      0 0
      • MatS  

        A kolik stoji tato originalni zazracna strikacka? Jen abych se pobavil.

        Jinak to prisavani vzduchu u strikacky v pace a tim zpusobene zavzdusneni nedava smysl. Kdyz budu tahat olej nahoru do strikacky, tak bych ten vzduch stejne odsal strikackou. Kdyz necham vytekat olej dolu samospadem, tak tam nevznika dostatecny tlak, aby se tam dostal vzduch. A ver, ze strikacka z lekarny ma taky konickej sosak a pasovala do dirky jak prdel na hrnec.

        0 0
      • kesu  

        odvzdusnovaci sroubek ma okrouzek, tesni to bez problemu. Utahnout to chce jako clovek, ne metrovym trhakem:))

        0 0
    • palomjr  

      “ Jinak to prisavani vzduchu u strikacky v pace a tim zpusobene zavzdusneni nedava smysl.…”

      No ked prisavas tak za prve nevies spravit potrebny podtlak a za druhe si nasycujes kvapalinu bublinkami, ked dostatocne dlho nepockas aby sa vyzrazali a zopakujes preplachnutie, vstreknes si ich naspat do systemu a potom sa mozes stale udivovat preco nemas dostatocne dobry vysledok.

      0 0
      • adam320  

        Zdnej podtlak. Tou strikackou zespodu tlacis, ta horni se naplni sama, pokud ti nebude vadit olej na zemi tak tam ani zasnou steikacku mit nzmusis, proste to potece na zem. Na konci dvakrat cvrnknes do packy, zakapnes ten otvor a mas hotovo. Vsichni tady z toho delate buh vi jaky raketovy inzenyrstvi, pritom jde o uplnou kravinu

        0 0
      • MatS  

        Jezis nejsem pako, abych si bublinky v oleji poslal znovu do systemu. Nedelam to poprve. Proc myslis, ze jsem se s tim hral skoro dve hodiny. Pokazdy cekat, nez se vzduch v oleji dostane ven.

        Stale si nenapsal, kolik je doporucena cena te strikacky. Odpovim si sam. Cca 2,5 eura (bike24.de)

        0 0
    • Sulka  

      Zdravicko. Vim prosim nekdo, jaky je rozdil mezi MT5 a eckovejma MT5? Krom vzhledu a zdeleni, ze ecka jsou optimalizovane pro ebajky? Diky

      https://www.magura.com/…tdetailpage/?…

      https://www.magura.com/…tdetailpage/?…

      0 0
      • krabica  

        Hlavní je rozdíl v brzdových destičkách, jinak má MT5e podle všeho kovovou objímku, MT5 plastovou. Změnu vzhledu dělá pouze jiný potisk a barva krytek pístků. MT5 má v krytkách ozdobné šedé kroužky, které lze vyjmout, pak budou třmeny celé černé.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.