Magura Gustav nebo jine podobne ucine brzdy????

29 nepřečtených
  • raf007

    Ahoj,

    vim, ze tu moc tandemistu neni, ale treba nejaky borci co jezdi hodne z kopce poradi.

    dnes jsme na tandemu zkouseli nove brzdy Hope mono M4 a byla to tedy dost bida, vpodstate v prvnim vetsim kopci jsme je uvarili. Vepredu i vzadu mam Magura Ventidisc 203mm.

    V minulosti jsme vyzkouseli Avid BB7 ( nic moc nebrzdily ), Magura Louise 2009 coz bylo docela fajn ( varili o dost pozdeji nez ted ty Hope) ale stejne bych chtel neco na co se da o trochu vic spolehnout. Posledni co me napada je Magura Gustav. Mate s nimi nekdo zkusenost? Je to opravdu takova pecka jak pisou v ruznych recenzich? Slysel jsem neco o poruchovosti, tak nevim? Nebo neco lepsiho?

    Dik

    0 0
    • Nimrod  

      vozil jsem je, jsou to doopravdy takové kotvy, nedají se snad uvařit, jsou přenádherně jedovaté :-) tekly starší modely, ty nové prý netečou. ale co pamatuji, dávaly na to nějakou záruku či co. já s nima měl pak pár dalších problémů, ale ty při normální jízdě odpadají, takže za mě je moc moc doporučuji :-)

      0 0
    • Evilcleaner  

      ahoj, zabýváme se výrobou tandemů (resp jejim skládáním) už docela dlouho. snažili jsme se v minulosti o jakýsi přechod na kotoučové brzdy, ale po poněkud neuspokojivých výsledcích jsme se vrátili zpátky k ráfkovým magurám HS-33, což je nejvýhodnější řešení v poměru k finanční stránce. jestliže jsi v situaci, kdy nemusíš řešit tolik finance tak bych se rohodoval právě mezi gustavy a novými sainty.

      0 0
      • Nimrod  

        k ráfkovým magurám? proboha proč?

        0 0
        • Evilcleaner  

          protože se nehřejí. protože jsou nejúčinější cestou jak zastavit tandem. jelikož nenámáhají výplet (je to sakra rozdíl brzdit 80kg nebo 160 a většinu si odnese právě přední kolo) z toho pramení i fakt že to více ruinuje futra ve vidlici. je toho opravdu hodně na co člověk nepřijde dokud to nemá v ruce.

          HS-33, teda kromě instalace, jsou velmi spolehlivé, pracují na uzavřeném hydr. systému takže pomocí stavěcího kolečka jde jednoduše nastavit vzdálenost špalku od ráfku, výměna brzdových botek je otázkou chvilky. jediná jejich nevýhoda spočívá v nutnosti je občas rozebrat a vyčistit. (po jisté době se začne přidrhávat pístek vzdálenější páce ale je to záležitost tak jednou za dva roky)

          0 0
          • Nimrod  

            už tomu rozumím :-) jinak sám jsem hs33 měl na kole, takže vím, co to je zač a já je na kole už nikdy nechci :-)

            0 0
      • raf007  

        Jo to jsem jeste zapomnel napsat, ze prvni verze byla na rafkovych brzdach, brzdilo to docela dobre, jen nam pri jednom delsim sjezdu v alpach explodovala od rafku duse a vzalo to i patku plaste. Docela zazitek, takze za me, na tandem rafkove brzdy radeji ne.

        0 0
        • Evilcleaner  

          jj to je pravda, holt stalo se ti i pár lidem na normálním kole při nějakém sjezdu v alpách. nicméně to zatížení musí být už extrémní a kotouče by člověk v těchto situacích dávno uvařil.

          0 0
          • romachain  

            Já jsem teda na biku na předním kole rozpálil ráfek v Moravským Krasu tak, že mi bouchla duše (naštěstí nezničila plášť). Na tandemu máme BB7 a vzadu navíc podpůrný véčko a na kotoučích 203/185 to brzdí spolehlivě. Máme v plné polní (tandem, jezdci, nákladní vozík s věcma na dva týdny) cca 250kg a přes Alpy to brzdilo pořád dostatečně. Akorát jedinej problém byl jednou že se asi tak rozpálilo brzdový lanko, že se trochu přitavilo do bovdenu, ale slo to v pohodě rozhejbat a jelo se dál. Hydry bych na tandem zatí nechtěl právě ze strachu z uvaření, na mechanikách není co uvařit:-)

            0 0
            • raf007  

              Ty jo, 250kg. To my jsme tak max 160 celkem. Ja nevim, me ty BB7 prislo, ze nebrzdi, nastup pomaly, nez jsem opravdu zastavil, tak jsem si pripadal jak kdyz brzdim vlak ( ne ze bych to nekdy zkousel :-)

              0 0
              • romachain  

                Já jsem s tím fakt byl spokojenej, když ještě občas pomůže to zadní véčko, tak pohoda… V Brně můžu půjčit na otestování:-)

                0 0
                • kubad  

                  Rozdil bude v rychlostech vy jste pohodovy turisti, ti nahore poradni chrti. Proto ty problemy s brzdama

                  0 0
        • StuntJ  

          no ty vole,to musí být peklo … ASi to bude chtít pořádné sjezdové brzdy … či jak jsem tu u někoho viděl kombinaci ráfkovek s hydrama.

          0 0
    • kubad  

      Třeba Hope Tech V2 s odvetranym 200mm diskem ?

      M4 nejsou moc odolne proti přehřati :-(

      0 0
      • raf007  

        Ty V2 jsou myslis odolnejsi proti prehrivani oproti tem Gustavum? Tam jsou myslim potreba spesl kotouce?

        0 0
        • kubad  

          Ano V2 maji spesl kotouce s cca 2× sirsi brznou plochou nez klasicke Hope a pak jeste existuje odvetrana verze podobne jak u aut kde je jeste lepsi chlazeni. Zitra ti sem dam odkazy.

          0 0
          • romann1  

            Co tam dát keramické kotouče???

            0 0
            • kubad  

              :-)

              No ja o žádných nevim, ty jo?

              0 0
              • Twisp  

                Ceradure ?

                0 0
                • kubad  

                  To je hlinik s keramickym potahem nevim jestli by to nebylo horsi :-)

                  0 0
                • raf007  

                  No tak vypadalo by to jiste luxusne, ale tyhle lehky kravinky si necham na HT.

                  0 0
            • kubad  

              :-)

              No ja o žádných nevim, ty jo?

              0 0
              • PKQ  

                Ceradure nebo jak se to jmenuje je dělá ne?

                0 0
          • StuntJ  

            Dvojitý kotouč s vnitřním chlazením …

            http://www.bikez.cz/…o-v2-vented/

            0 0
          • raf007  

            Diky moc.

            0 0
    • raf007  

      Dnes me jeste napadly Formula the One, mate nekdo zkusenost jak jsou na tom s prehrivanim???

      Dik

      0 0
      • kesu  

        ja bych vzal radsi gustav M jelikoz maji vyrazne tezsi trmen.Prehrejvani je stejnak dany jen mnozstvim materialu na trmenu a kotouci..

        0 0
    • raf007  

      Dekuji vsem za rady, obzvlaste pak jednomu ¨BFkari¨, diky kteremu bude v dohledne dobe nove brzdove reseni.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce