lze sehnat starší ale opravdu pojízdný trek do 5t?

32 nepřečtených
  • madlicka

    Co myslíte, dá se sehnat starší trek do 5t – pojízdný? S pevnou vidlicí, rám 21. Manžel má víceméně jediný požadavek – ne MTB plášť, takže to může být i kroska s užším pláštěm. Jde mi v podstatě o to, jestli by někomu stálo za to dát kolo za takovou cenu předtím dopořádku.

    Kdysi jsem si s vydatnou pomocí kamaráda přizpůsobovala favorita a komponenty se bez lakovny vyšplhaly na 3,5 t. Na přestavění si sama netroufám, jsem výrazně netechnický typ – bohužel – a ten Favorit mě pak pořád zlobil, i když jsem opakovaně zaplatila za seřízení.

    Inzerátů na trek za 2–3 tisíce je na bazarech dost, ale mám trochu obavu, že dopadneme jak já tehdy s tím Favoritem, tzn. že bude śpatně přehazovat, nové kliky drhnout a podobně.

    Co myslíte?

    Využití kola by mělo být asfalt a cyklostezky – dojíždění do práce a s dětmi do školy, v létě dovolená, časem možná na těźko (odhad ročního nájezdu do 1000km)

    Díky

    0 0
    • Bruca  

      za osmičku teď mají nový v intersportu v akci ;-)

      osazení nic moc, ale to je stejně spotřebka, a až se ojede, dá se něco lepšího

      0 0
    • Pavell007  

      Koukni třeba i na Authora, tam se dají nove sehnat za 7–8 tisíc predlonske a lonske modely na Altus nebo Acera, coz bude ok. Bazar za 5tisic znamena bud pomerne nove kolo co sezenes kolem tech 10–12 tisíc-nebo prave tech 7–8 tisíc nejaky vyprodej, cili si nepomuzes, no nebo teda nejake vyrazne lepsi, ale taky daleko starsi, coz muze byt loterie…

      0 0
      • madlicka  

        Děkuju za odpověď.

        Já bych moc ráda, aby přesedl z auta na kolo. Tudíž to musí být příjemný zážitek. A když si vzpomenu, jak jsem se na tom favoritu asi čtyři roky trápila, bylo by skvělý mít padnoucí rám, funkční šaltr a brzdy.Takže pořád jedním okem koukám po starých kolech, jako mám sama (krossovou Meridu) nebo které měli známí do města zalevno z bazaru – GTčka, Amulety, Supy apod.. I na BF je plno fotek moc pěkných kol „do hospody“, které si někdo postavil za pár šupů, Tohle chce ale zkušenosti, které nemám – amatérka jako já si něco vymění za lepší a ono to pak nesedí, nebo to špatně smontuje a díl zničí, případně i špatně koupí.

        Zkusím svého oblíbeného Tyrše, zdali by neměli staršího Authora se slevou. Na stránkách jsem nenašla nic, ale třeba by na krámě něco vymysleli.

        Trekové authory mají tchán s tchyní – staré asi 20 let a měla jsem je půjčené, šlo to. A mám velmi pozitivní čerstvé zkušenosti s Authorama pro děti – jak 16kama tak 20kama

        0 0
        • Pavell007  

          https://www.cyklocentrum.cz/…stratos-2013#…

          tak třeba tohle by mohlo být ok. S pevnou vidlicí se uz tezko sezene, holt se clovek musí smířit s tim, ze tam bude zakladni pruzinovka, nebo udelat up/down grade-cili tomu věnovat další usili. Ale pokud jde o obcasne nenarocne vylety, tak tohle postaci, vidlice není z tech nejtěžších. Ma to pomerne lehke slusne rafky, postačující gumy, alivio acera posluzi dostatecne, akorát by si kolecko zaslouzilo az manzel nastavi posez, tak vymenit ten nastavitelny predstavec za nejaky light sik :) Ono to muze dat az 250gr uspory a kolo bude elegantnejsi.

          0 0
          • madlicka  

            Děkuju moc za tip a zhodnocení Stratose, to jsem potřebovala slyšet. Kdybychom měnili vidlici, vyhodnotili bychom asi i změnu představce, až ho uvidíme.

            Mám zdvih 60 jako ten Stratos, ale vidlici stále zamčenou, buď tahám vozík nebo tyč a to houpáni mi ubírá na jiź tak nevalné rychlosti. "-) Sice za cca rok nejmladší odpojím, jenže: 1) naše holky nejsou žádné malé bajkerky – máme dvě dvacítky, jednoho autora s pevnou a Hotrock s odpruženou, která funguje hlavně jako závaží 2) možná časem začneme zase jezdit natěžko :-)

            0 0
    • Fran-tic  

      http://www.decathlon.cz/…ban-100.html#…

      s otevrenou pusou na tohle cucim :)

      0 0
      • madlicka  

        cyklokroska pod sedmičku? Tip pěkný! Ovšem ne náhodou je to na všech pobočkách vyprodané :-T

        0 0
        • popokatepetl  

          to musí jít na dračku 1×7 s megarangem

          0 0
        • Erknold  

          Teď mají vše vyprodané, jelikož jim to ještě neposlali z Francie (myšleno Taiwanu) :) Musíme počkat na začátek sezóny a pak budou polňačky plné krosek z Decathlonu :)

          0 0
        • Erknold  

          Teď mají vše vyprodané, jelikož jim to ještě neposlali z Francie (myšleno Taiwanu) :) Musíme počkat na začátek sezóny a pak budou polňačky plné krosek z Decathlonu :)

          0 0
      • jIrI___  

        Dokonce s momentálně moderní jednoplackou.

        0 0
        • Martin  

          no nekupto :)

          přemýšlím, jestli bych se jako fosil neměl jít zabít – kam se podívám, tam je jednoplacka a já pořád trapně drhnu tři na bajku a dvě na štěrkoletu :(

          0 0
          • madlicka  

            No nevím, zda by mne manžel za jednoplacku pochválil, v létě jedeme s dětma na dovolenou do krušných. Ale je fakt, že za den ujedeme tak nejvíc 30 a rychlost do kopce nebude závratná.

            0 0
            • Martin  

              pro závodníky, pozéry a eliťáky je jednopřevodník asi OK, ale pro nás netrénované lemry je dvojplacka požehnáním :)

              0 0
              • novas752  

                1×11 nebo 12 možná. Pochybuju, že by byli z 1×7 megarange nadšení. :)

                0 0
                • Martin  

                  trendsetteři asi jo :)

                  já jsem si na štěrkolet slavnostně nabastlil desítkovou kazetu 13–30 a s 50/34 snad konečně vyjedu i menší kopec :D

                  0 0
              • jIrI___  

                Mám stejně slabý motor :). Dvojplacka naprosté minimum i na mírně zvlněný terén kolem Ostravy.

                0 0
            • novas752  

              Tady si můžeš naklikat velikosti a počet převodů a průměr kola a zjistíš jak rychle/pomalu můžete šlapat (pro naprostého laika ber průměrnou kadenci /otáčky nohou za minutu/ okolo 60, trochu vyježděnější cyklisti maj většinou 75–85). Do kopce by to minimum mělo být okolo 6–7km/h, nejhůř 9. Maximum při kadenci okolo 60 podle toho jak rychle chcete jezdit (např. já potřebuju aspoň okolo 50km/h při 100rpm, protože šlapu i z kopce).

              0 0
              • madlicka  

                Dík za link. Tak jsem tam Triba nacvakala, při kadenci 60 nejtěžší převod 24,4kmh nejlehčí 9,3. Při kadenci 80 32,5kmh na nejtěžší, 12,5 na nejtěžší.

                Já mám na Meridě při kadenci 60 33.2kmh na nejtěžším a 5,3 na nejlehčím, kadence 80 určitě nejsem schopná :-)

                No ať je to jak chce, za žádnou cenu nechce berany, na to má prý silničku.

                0 0
          • les  

            S trendama to mám podobně. Dokonce ani vizáž ala Conor McGregor nemám :)

            0 0
      • Namtos  

        Ale ten jednopřevodník 48z to na Šumavu nic moc:)

        A to řazení pokud jsem dobře pochopil je jen ten SIS od shimana u představce nebo i na pákách. A ta váha 11,3kg to je taky docela dost – možná maj těžkej ten zvonek, přední a zadní světlo ve výbavě :)

        0 0
        • Martin  

          řekl bych, že páky jsou jen brzdové :)

          0 0
    • Luk02  

      Levny kola dobre dela Leader Fox…

      0 0
    • Kelly01  

      Ve sklepě mám Author z roku 2003, ujeto tak 300km pořizovačka cca 12000?, už si nepamatuji.. Ani velikost rámu.. Musel bych se tam podívat :). Jestli to je prodejný za 5 litrů to nevím, jestli jo tak ho nafotím a hodím do bazaru..

      0 0
      • madlicka  

        Děkuju za nabídku. Velikost rámu je důležitá, taky zda má pevnou vidlu, ale zatím to nejvíc vypadá na Author Stratos ze 2013 co sem dával Pavell007 – váží 12,9 a možná bychom dali lehkou pevnou vildlici, což by mohlo kolo ještě odlehčit.

        0 0
    • madlicka  

      tak Vám jdu ještě jednou poděkovat za rady a napsat, jak to dopadlo. Je to totiž úplně jinak :-) Rozpočet o trochu víc než dvojnásobný ale je to příjemný a elegantní kolo, manžel jezdí do práce denně a auto stojí :-) Poprosili jsme Scalara o stavbu a tady je výsledek:

      rám Force Midas cross 20" černý

      vidlice Force Trek 28" Alu černá matná

      kliky Force Ten 3+ 24/32/44 (myslím, že je velmi rád, źe nemá tu trendy jednoplacku :-)

      a osazené Aliviem

      Dnes jsme koupili hezkou černou matnou helmu :-)

      Takźe můj dotaz zní – jaký nosič a blatník, abych tu krásu nepokazila? :-)

      0 0
      • oddie  

        Jo jo, Scalar tahle kola umí :)

        0 0
      • novas752  

        Docela pěkný promyšlený nosiče dělá Topeak, blatníky taky + ještě SKS.

        0 0
      • iiki  

        Blatníky nejlépe se vzpěrami, šířka (41 mm jsou docela úzký, funkce dostatečná) dle plášťů, barva dle vkusu, třeba tyto, nebo tyto. SKS jsou taky dobrý, jenom dražší.

        Nosič – jaké bude využití? (co bude vozit – jakou sestavu brašen, jak velkou zátěž).

        Třeba Sport arsenal , výhoda je, že se k nim daj napasovat i jejich brašny, nevýhoda u nich je, že nejsou výškově stavitelný – občas je to vadí protože jsou pak (záleží na rámu, resp. na poloze montážních závitů) nízko (málo mista pro blatník). Lze použít i jiné nosiče výškově stavitelné (Longus , Ibera , nebo jiné), ovšem pak bacha, aby se daly použít s brašnami.

        Já mám nosič + "brašna ":http://bike4u.cz/…mmuter-13334?… a k tomu 2× "SA 508 ":http://www.saeshop.cz/…-art508.html#foto ale staré provedení úchytů, to nové je lépe stavitelné, ale silné háky a s Iberou by to nefungovalo.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.