• FoggyGoggy

    zdravím

    Silně mi začíná vadit pevná sedlovka, a nechce se mi investovat moc do tý sedlovky na bazarech jsou funkční teleskopy od 3k a víš, ale to je pro mě moc, ještě když se budu na ní učit servisovat. nevíte kde by se dala sehnat použitá sedlovka se 120 a víš zdvihu průměrem30,9, nejlíp s páčkou do 1000kč ? (nemusí být v top stavu ale aby se nepropadala a neměla vakl )

    Děkuji .

    0 0
    • FoggyGoggy  

      nikdo nic ? :-)

      0 0
    • adam320  

      Ja bych bazar neresil, radsi zkusit nejakou levnejsi novou co bude v zaruce. Doma mame uz 2 kusy zmineny Brand-x. Naprosta spokojenost. Nemam tomu co vytknout, za ty penize je to parada

      Za cca 140€ se da koupit Crankbrothers a nebo muzes zkusit zariskovat a za 105€ koupit Neatt(cena vcetne lanka a ovladani). Zkusennost nemam, od Neatt mam helmu na vyjizdky mimo teren a nytovacku na retez, oboje Ok za ty penize, dal jsem sanci i jejich botam.Ciste ze zvedavosti(30€) a je to katastrofa, na chozeni po meste tak maximalne

      0 0
    • palo7  

      Bez vaklu nekoupíš kolikrát ani novou. Když se chceš učit servisovat, tak si kup nefunkční. To je taky jediná možnost do 1000Kč

      0 0
      • PENE  

        Na levnych sedlovkach stejne neni co servisovat. Maji uzavrenou patronu, takze je to jako u spodnich nohou vidlice. Rozdelat, vycistit, namazat a slozit

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tak. Bohuzel vetsinou v nich prave odchazi ta patrona a s tim nic neudelas, vymenit ji bude tipuju pres litr u temer vsech sedlovek..

          Nevim jak u vas, tady se da obcas sehnat nefunkcni reverb zadarmo nebo par dolaru, a staci ho rebuildnout, pokud ma novejsi IFP tak ani neni potreba nic menit, jen spravne slozit a kdyz se k tomu nechovas jak prase, tak to funguje lip nez jakakoliv sedlovka s patronou.

          0 0
    • mirorek2  

      Víš dobrá páčka stojí litr a někdy i výš.

      Servisní sada! na reverba 1990,– to se pak blbě prodává sedlovka ve funkčním stavu, to si ji spíš necháš a vrzneš to na druhé kolo…

      0 0
    • Pléša  

      Fakt nechci dělat reklamu, ale mám od Force, stála lehce přes 2300,–. Koupil jsem jí spíš na zkoušku, potřeboval jsem vnější vedení, že ty prachy kdyžtak oželím, ale po půl roce prostě nemůžu najít chybu. Funguje a vakl je minimální, rozhodně srovnatelný se sedlovkama, co stojí 3× tolik. Zdvih je do 100 mm, ale mě prostě stačí.

      0 0
    • Georrge  

      Ja nedavno koupil nekompletniho reverba za 890 a rikal jsem si jak jsem dobre koupil :) vedel jsem ze chybi packa a zamek sedla, ale packu jsem stejne chtel pouzit svoji. Doma jsem zjistil ze chybi jeste jehla pistu a kdyz jsem se koukl na ceny nahradnich dilu tak mi doslo, ze jsem moc vyhodne nekoupil. K tomu tlumicovy olej, nejake ty tesneni a spesl naradi (ktere se mi tedy povedlo vyrobit). Priste kdyz uz bazar, tak at aspon funguje :D

      0 0
    • Stavel  

      Asi nejlevnější 30,9:

      https://www.aliexpress.com/…1508662.html?…

      0 0
      • Motyll  

        Dobrá kovadlina :)

        0 0
        • pocestny  

          Podle fotek této sedlovky i páčky je to identický výrobek jako teleskop Force dropper. Předtím jsem měl cosik od Trans-X, měla 750g. V této cenové relaci je to úplně normální hmotnost. Spíš by mě zajímalo, kdo to koupí od číňana za 110 USD, když ta Force je v česku za mírně vyšší cenu (bývala za 2500 Kč, teď je asi za 3000 Kč) se zárukou.

          0 0
      • scortis  

        Doporučil bych klidně tuhle

        https://www.aliexpress.com/…8737661.html

        cena cca 2k, o moc levněji už nic nekoupíš

        0 0
    • embi  

      Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

      https://www.hansuv.net/…t-levne-veci

      0 0
    • magadafagada  

      zkusím tady, abych nezakládal nové téma, netušíte někdo, jaký je rozdíl u výrobců mezi sedlovkami s různým průměrem? respektive jak je to se spodní trubkou(tloušťka stěny…) při např. průměru 30,9 a 31,6 u stejné sedlovky? horní píst se používá stejný nebo je různý průměr?

      0 0
    • Motyll  

      Oživím téma teleskopky.

      V hledáčku mám:

      REVERB Stealth 1X

      REVERB Stealth Plunger

      KS LEV

      Je to pro kluka < 40 kg, na XC závody. Kolo je HT. Co byste zvolili?

      0 0
      • K2  

        Hlasuju pro KS – jednodušší vedení bez hydrauliky. Kvalita asi srovnatelná

        0 0
      • Mr.Duck  

        Za mě reverb 1×. Plunger je mizerný, ks jsou dobrý sedlovky ale reverb mi vyhovuje hladkým chodem a prakticky žádnou údržbou, jen jednou za 2 roky servis na hodinku I s pivem. Lanko mi přijde že v zimě moc rádo zamrzne. Na commuteru mi kvůli tomu teď nechodí sedlovka :(

        0 0
        • Motyll  

          Zima není na pořadu dne, to se jezdí na zimáku bez teleskopu :)

          0 0
        • K2  

          Je složité hodnotit různé modely sedlovek…

          Já jsem jezdil KS cca 6 let bez jakékoliv údržby a pak servis, protože přestala chodit poslední 1cm nahoru. Po servisu zase plná funkčnost. Pokud máš bovden v celku, tak se tam nemá kde dostat bordel. Při servisu stačí pročistit nebo vyměnit

          Teď mám RS, servisuju preventivně co 2 roky a teď už byl servis 2× nutnost. Jednou se sekla po blátivém víkendu a teď mi začala v zimě zatuhávat.

          Až si budu sedlovku kupovat znova, půjdu do KS, nebo zkusím OneUp

          1 0
          • Mr.Duck  

            S tím bowdenem to není úplně pravda. V kuse je téměř na všech kolech, podle mě se to tam dostává hlavně od páčky kde není kromě koncovky bowdenu žádné zatěsnění. Vidím to každou zimu v shopu skoro denně že někomu zarezne lanko u sedlovky. Hydrauliku stačí správně odvzdušnit jednou. Znám dost mechaniků co to neumí, ale to není chyba materiálu :)

            0 0
            • HT Adam  

              Nestačí stříknout čas od času do bowdenu třeba teflonový olej nebo silikon?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Kdyz vytahnes lanko tak to muze pomoct, ale z moji zkusenosti to pak spis lepi bordel a vydrzi tak tyden prachu/bahna a lepsi je rovnou bowden vymenit kdyz uz to mam rozpojene. V obou pripadech je to vic udrzby nez hydraulika..

                0 0
                • Lišák  

                  Mně spíš připadne, že zatuhne ten mechanismus, ke kterému je lanko připojeno. Na FS jsem po hodině jezdění v mrazu měl sedlovku bez aretace a lanko volné. Druhý den naprosto v pohodě (parkuju ve vytápěné dílně). Lanko nepřidrhává, chodí hladce.

                  Naproti tomu na HT jsem ani po 2 hodinách v mrazu neměl se sedlovkou problém. Řekl bych, že záleží, čím je mechanismus namazán.

                  Obě kola jsem celý rok používal obdobně v obdobných podmínkách. Moc nevěřím, že bych na FS měl lanko zarezlé a na HT ne.

                  0 0
            • doubleingram  

              Hydrauliku už bych nikdy nechtěl, Reverb se pořád sral co se týká ovládání, jinak fungoval v pohodě

              1 1
              • scortis  

                Nemám s tím žádný zkušenosti, ale hydraulický ovládání tak jednoduchý věci jako sedlovky mi přijde jako zbytečně komplikovaná věc. Je zas pravda že oproti lanku je to bezúdržbový, ale když už něco jinýho než lanko tak mi přijde skvělá ta elektrika (AXS) akorát to dost stojí no.

                0 0
            • Atilla  

              Asi máš moc velký vzorek lidí. Neznám nikoho komu by zamrzlo/zarezlo lanko. Ale problémy se starým reverbem měl v zimě každý. Teď už to tady nikdo nevozí, takže je klid:)

              2 0
              • Mr.Duck  

                A jezdite v zime? :)

                Tady prakticky kazdou vyjizdku v zime nekdo z party resi zatuhly lanko nebo mechanismus sedlovky, nekdy i tak ze se otoci a jedou zpet do mesta. Reverb obcas nekdo taky resi, ale zatim vzdy se to vyresilo nastavenim vetsi rychlosti vraceni(vetsina lidi se divi ze co to je za kroutitko…), a pak po jizde jednim poradnym odvzdusnenim.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Bohuzel si to ani nevymyslim, ale co mi porad vrta hlavou je, proc je to problem u sedlovek a ne razeni. Jedine vysvetleni mam, ze konec u packy sedlovky neni moc izolovany, a oba konce bowdenu jsou nahoru, tak ze by se tam drzela voda, zatimco u prehazky konci dole a zaroven je packa razeni tak nejak uzavrena..

                  Ale ano, mam i velky vzorek lidi, nebavim se s lidma co nejezdi :( Ale zaroven mne ale prekvapuje ze to u vas neni bezny problem. Neni rarita, ze prijdou 2 do shopu ze vyrazili spolu na kolo, a nez dojeli ke kopci, obe sedlovky/ovladani byly ko.

                  Ja mam spis podezreni, ze za predpokladu kompetentniho mechanika je spolehlivost hydrauliky lepsi, ale prave kvuli nachylnosti na spravny servis – „dokonale“ odvzdusneni lidi povazuji lanko za jednodussi na servis, a tak i perceptualne spolehlivejsi. Proto ze co si opravis sam nad tim muzes mavnout rukou a zapomenout oproti ceste do servisu..

                  Konec koncu i u brzd byl mnoho let nejvetsi argument mechanickych kotoucovek ten, ze si to jednoduse opravis. Spolehlivejsi ale nejsou a nebyly, hydrauliky se lidi bali a mnozi dodnes boji, pritom u brzd je to nesrovnatelne lepsi moznost pro 99% lidi.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jezdím kazdou zimu už skoro 15let. Podzim a zima toho většinou najezdím nejvíc. Děláme novoroční vyjížďky ať je třeba –20. Možná je to tím nezablit celé lanko a Bowden olejem co může zmrznout. A nebo je to tím, že v partě co jezdí děláme 3 servis, takže kola mají všichni v cajku. A steré reverby s tím měli problém ať si to odvzdušňil jak jsi chtěl. Olej zhoust a nechtělo to protékat u páčky.

                    0 0
    • Motyll  

      Nějaká zkušenost?

      Byla mi doporučena…. https://eshop.madefortrails.cz/…5-p1640-4413

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.