lehké XC-trail pláště 27,5 v šířce 2,3-2,4?

22 nepřečtených
  • Le Corbusier

    ahoj, potřebuji pro holku nějaké rychlejší-lehké pláště s větším objemem. Nemáte prosím nėkdo nějaký typ? Koupil jsem Maxxis Ikon š. myslim 2,35 které měli mít 600g a měli oba shodně 770:(.

    0 0
    • milan.v  

      Tip na typ?

      Ano, podíval bych se do stávajících vláken k výběru plášťů, jsou tam mraky tipů… ;o)

      0 0
    • Tomcat  

      Stránky výrobce píšou, že 2,35 má těch 700 něco.

      2,35 na 600g je podle mě marná snaha. Není moc důvodů bát se 2,25 a tak lehkou pneu a v 2,35 není moc důvodů vůbec dělat pri dodržení nějaké odolnosti

      0 0
    • l-e-t-o  

      Já jsem ženě dal na kolo dopředu Continental MKII v šíři 2,4 RaceSport verzi, dozadu Contika Xking taky Racesport a je velmi spokojena s tím jak to jede a drží

      0 0
      • Le Corbusier  

        díky. kde ty Contíky prosím kupuješ? kde mají komplet sortiment?

        0 0
        • ufoncz  

          Xking RaceSport už se nějakou dobu nevyrábí = koupíš docela starou gumu, která už někde byla vůhvíjak skladována. A na zadek je to skoro nepoužitelnej papírák do terénu (prostě 580 g na takovej balón ani jinak snad nejde), na předku se to bez duše, případně insertu buď žvejká, nebo je to nabombený a nemá to grip. S insertem i duší už to ztrácí onu výhodu v hmotnosti. Takže v srpnu 2022 bezpředmět­ná rada.

          0 0
        • l-e-t-o  

          Měl jsem je doma nějakou dobu, takže to úplně neporadím kde je koupit teď:)

          0 0
    • novas752  

      Podobně široké pláště o moc lehčí neseženeš. A když ano, budou s tim jen starosti kvůli mizerné odolnosti i pod holkou.

      2 0
    • Le Corbusier  

      asi moc pod 700g to nepůjde. Obecně kategorie 27,5 není moc XC a když už, tak do šířky 2,25. A šířka je navíc napříč výrobci naprosto relativní. Osobně mě právě překvapilo, že třeba Evie Richards ve svěťáku vozí pláště Bontrager v šířce 2,35. I když 29…viz článek na Mtbs. No a to mė právě přivedlo na tuto blbost shánět něco podobného ve 27,5.

      jdu se podívat na ty Contíky, záložní mě napadají Schwalbe v š 2,25 s horšímo­dolností jsou kolem 680g.

      0 0
      • novas752  

        Běžně se tam dnes vozí pláště 2,3–2,4" a kvůli dostatečné odolnosti lehké taky nejsou, doby kdy na závodech bylo vše ve jménu hmotnosti skončily.

        0 0
        • Le Corbusier  

          aha, tak to jsou pro mě novinky. Myslel jsem že jsou pořád z papíru a marně je hledám po eshopech. díky. U mě už váha nehraje roli, ale chtěl jsem něco lehkého dopřát dítěti…

          1 0
          • Tomcat  

            Bohužel ne 27,5 je spíš nutnost pro malé. Taky sem staromilec a zastánce fyzicky ale XC se posunulo k tam kde začínalo v devadesátých DH. A ne 29 a 27,5 fakt nejedou vždy líp

            Užší neznámena o tolik míň odolný a původnímu XC se blíži spíš pojetí gravelu. Zatímco krátké okruhy přes kopec uphill a downhill mají blíž kombinaci CX a enduro

            Dobré užší pláště také odvedou svou , bych se nebál.

            1 0
            • novas752  

              Spíš kde v devadesátých končilo DH.

              A nevím co má enduro společného s krátkýma okruhama přes kopec a cyklokrosem.

              Užší pláště odvedou ale jsou méně pohodlné a v terénu si s nima přeci jen úplně to samé dovolit nemůžeš, rozdíl tam trochu je.

              1 0
              • Tomcat  

                No to bych zase neřekl , moc dvojáku a gapů tam není. Hlavně i v DH se šlapalo i z kopce a to s 32z by moc nešlo. A 50 cm drop/schod je schopný eliminovat skoro třičtvrtě startovního XC pole nemluvě

                Máte společného to, že chtějí aby tratě nebyly roztahané, pokud možno na kratším úseku , co nejvíc divácky atraktivní. Skoro prostě jezdce ideálně zavřít do nějakých bikeparku a uzavřených trailů kde je okruh nebude mít ani 2 km.

                Kola se tomu samozřejmě přizpůsobují a snaha třeba o co nejlehčí pláště tak neni tak výrazná. stejně nemusí sedět úplně současné zpřevodování 11 × 12 x něco. nebo že nebyly potřeba teleskopy.

                Úzký pláště nejsou pohodlné to je normálka, to není chyba to je účel. Nemyslím si že jsou tak důležité kořenové a kamenité pasáže, aby tam člověk nahnal nějaký hrozně moc čas. Na nabombený plášti naopak třeba naježené čas v úseku který bude stoupat. A kde pozná že spíš se čtvrt kila na jednom kole méně.

                Jenže to je o trati, kterou dotyčný člověk pojede paradoxně se může stát , že tady mu na některé tratě budou lidi doporučovat gravel. A zase na jiné tratě mu budou doporučovat skoro trailových xcéčko. Což je někdy logistický ekonomický časový nesmysl , protože člověk si musí vybrat jedno kolo. A původní mtb právě bylo o univerzálnosti.

                1 0
      • TK75  

        Oni i ty 27,5" rychlé pneu na grevl, kterých je celkem dost na výběr v rozměru 2 až 2,2 , váží podobně…třeba Teravail Sparwood 27,5×2,2 váha 665g https://www.bike24.com/p2379852.html

        Nebo Rutland https://www.bike24.com/p2380136.html

        Nemyslím si ale, že nějaké 2,1" nebo 2,2" budou znatelně rychlejší než ten tvůj 2,3 Ikon :-)

        0 0
    • rb  

      Jezdím toto

      Váhu už si nepamatuju,ale bude dohledatelná ve vlákně pro gramhoniče.

      0 0
      • Tomcat  

        To he střelba od boku už 2,25 ma pres 650g a on hleda 2,30+

        0 0
    • ufoncz  

      Kolem 600 g mají například tyto objemnější gumy na XC:

      • Wolfpack Speed 2.4 (málo známej, ale velice kvalitní univerzál od chlápka, co navrhoval gumy ve Schwalbe, Spešlu atd.)
      • Maxxis Ikon 2.2 (má sice 55–56 mm na čířku, ale je to docela vysokej a objem tedy lepší než u některých plášťů 2,3)
      • Schwalbe G-One 2.35 (tady myslím dokonce kolem 500 g, neměl jsem, ale je to velice specifická guma)
      • Race King RaceSport 2.2 (má dokonce míň, s Cross Kingem 2.3 na předku to zhruba ten průměr pod 600 g hodí a RK je taky docela vysokej, takže ten objem a pohodlí tam je)
      • Tufo XCxx TR 2.25 (Tufo je hodně poctivý a ty pláště označený 2.25 mají na širším ráfku klidně přes 60 mm přes boky. Otázka je, který varianty ještě pro 650B seženeš)
      2 0
      • antuch  

        Jeste bych pridal prvni generaci michelin force xc 2,25…ty byly sirsi a s vahou kolem 640 g…

        0 0
    • Le Corbusier  

      díky moc všem. dost mi to pomohlo. nějak už se tím prokoušu ale vypadá to, že to má řešení.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.