Lapierre X-CONTROL 210 vs. Giant Anthem X

43 nepřečtených
  • Kohout

    Zdar, jak pomalu stárnu a začína mě z kola bolet hřbet, nazrál čas podívat se po nějakém tom fullu v ceně 30.000–35000,– Kč je zdvihem kolem 100 mm pro pohodové ježdění. Nejezdím v žádném brutálním terénu, píše polňacky, lesní cesty atd., takže těch 100 mm zvihu je myslím tak akorát. Jezdím vyjížďky 50–100 km na pohodu.

    Docela se mi líbí Lapierre X-CONTROL 210 a Giant Anthem X3. Oboje je to VPP o kterém jsem slyšel, že má docela velký pedal kick, ale to se asi týká vyšších zdvihů. U 100 mm zdvihu by to mělo být OK.

    Co vy na to? Zatím vede o fous Lapierre…

    0 0
    • mr.antik  

      tak to je těžký rozhodování – oboje má něco lepší, něco horší. Nevím jaký ceny máš, ale já bych vzal Gianta někde ve slevě a za ušetřený peníze časem třeba poladil vidlici, která asi nebude stíhat zadku…

      http://www.e-kola.cz/…them-x3-p877

      0 0
    • Horyna  

      Tak já mám anthema X2 a maximální spokojenost. Je to raketa. Pokud bych se rozhodoval mezi těmahle kolema a neměl možnost se projet, tak bych asi taky byl pro toho Lapierra. Prodejci Giantu maj většinou k dispozici testbiky, jak je na tom lapierre nevím. Ani s jedním ale asi neuděláš chybu. 

      0 0
      • Kohout  

        Jak to ty vidis s tim pedal kickem? Kdyz jedes na lehle prevody do kopce pres prekazku, kope to do pedalu? Diky.

        0 0
        • mr.antik  

          kope :-)

          0 0
        • Horyna  

          Tak to nevím o čem je řeč. Nic takovýho nepozoruju. Není pedal kick nějak trialovej trik?  

          0 0
          • mr.antik  

            To, že to jede jako raketa je daný tím, že to tahá za řetěz, pří prohoupnutí na překážce to způsobí to, že ti to „přetahuje“ pedál zpátky. Stačí najít vhodnou překážku, nejlépe nějkaý hupík ve stoupání a nejlíp se to pozná na lehkých převodech. Na středním talíři už je to neznatelný.

            0 0
        • makak  

          Malá úvaha: možná to kope, ale já to nějak nevnímám.  A když to nějak nevnímám tak to asi nebude nic zásadního. Do kopce, na kašpara, v terénu jezdím hodně.

          … tak to by mohla být odpvěď …

           
          0 0
          • McBlacky  

            na zdvihu 100mm je totiž nesmysl to řešit. při jízdě do kopce na malou pilu je pohyb zatížené zadní stavby maximálně 4cm a na těch to není poznat.

            0 0
        • *Petr*3  

          Mám 210 a vždycky říkám, že mi tam ten pedálkik asi „zapomněli namontovat“. Jinak u toho 100 zdvihu tam opravdu není nic cítit, jezdil jsem na LAPIERRE ZESTY kde je zdvih 140mm a tam už je to trochu poznat, ale že by to tahalo nohy zpět, tak to ne.

          0 0
    • ceo  

      Je ten LaPierre skutečně VPP?

       

      Když se dívám sem nebo sem, tak spodní vahadlo je v klidové pozici zcela nahoru a nemá při zatížení již kam jít… Spíše mě to připadá jako kyvka s osou posunutou dozadu a nahoru oproti běžným kyvkám. VPP od Giantu nebo SC vypadají jinak, tam spodní vahadlo má kam chodit…

       

      V reálu jsem LP neviděl, takže se mohu mýlit.

      0 0
      • mr.antik  

        ne, normálně se to pohybuje :-)

        0 0
      • BB  

        Máš pravdu, nemůže to být VPP, protože to je systém patentovaný firmou Santa Cruz a pokud si dobře pamatuji, tak licenci prodali pouze firmě Intense. Fígl spočívá ve směru otáčení horní kyvky, která se točí proti směru otáčení kyvky spodní. Všechny ostatní systémy Maestro, DW link, Equilink, Quad link,… jsou duální závěsy, kde obě kyvky se točí stejným směrem.

        0 0
        • dodydody  

          Naprosto přesně …a proto je Lampík také VPP jen u něj choděj ty vahadla obráceně.

          0 0
    • popik  

      Tady bych asi byl pro Lapierre – lepší vidlice, brzdy, osazení. Otázka je rám a tlumič. V poslední době se mi líbí i design. Jeden známý na něm jezdí maratony a to celkem obstojně.

      0 0
      • popik  

        ještě dodatek – nejsem asi úplně „nezaujatý“

        0 0
    • Hejdik  

      Za mě lapiere

      0 0
      • RomulusP  

        Za mě Anthem,Lapík není špatný,ale trošku jiný,myslí,že tyhle kola se nedají regulérně porovnávat..každé je kapánek jiné

        0 0
        • RoKo  

          mohl by jsi to rozvest?

          0 0
        • Darkson  

          to mě taky zajímá. můžeš to rozvést?

          0 0
          • RomulusP  

            Také jsem s erozhodoval jakého fulla.Dneska je to těžké,jednomu aby se z těch kategoií zamotala hlava,ale když uvažoval rozumně kde jezdím,kde se u nás dá jezdit,zvolil jsem chrtího fulla.Opravdu se mi nechtělo tahat zbytečný kila navíc.Nevím co si představuje zakladatel tohodle vlákna,ale já su s Anthemem naprosto spoky!

            Oba biky jsou skutečně závoďáci,o tom není pochyb,Lapík je trošku pohodlnější při běžné jízdě,ale do kopce dost tahá řetěz čímž blokuje do jisté míry zadní stavbu,alespoň to mi tvrdili konzul­tanti,se kterými jsem to rozebíral.Antík má naprosto bezkonkurenční vychytanej systém Maestro.Lapík má trošku vyšší předek,tak je trošku pohodlnější co se týká posezu,to jsem u Antíka vyřešil vlaštovkama.

            Asi jsem to s těmi rozdíly trochu přehnal,obě kola jsou stavěná na rychlost,nicméně v náročném testu britského MBR suveréně vyhrál Anthem X!To mě nakonec přesvědčilo.A ne­lituji,je to raketa,hlavně do kopce.Pokud se chce víc pohoupat,tak je vhodnější Trance,to je bez diskuze,ale já se také chci dostat odněkud někam a ne jen jezdit okolo komína.

            0 0
            • RomulusP  

              P.S. V divočinách si vážně nelibuju,ale v pohodě jsem i na tomhle fulla dal bikepark či „přesuny“ po červený,to mi stačí,skákat ze 2 metrů nemusím :-)

              Jak tu někdo píše podemnou,zdvihy ti stačí i okolo 100mm,skutečně je to ale na tom co od kola kdo očekává,co skutečně jezdí nebo jezdit chce.Mě se díky němu naprosto „zpohodlněly“ mé toulky krajinou,kdy mě záda,ruce,zadek nebolí,resp. až po 100 najetých km…

              0 0
              • MlokCZ  

                On je ale vtip v tom, že pokud se nechrtí někde na čele závodu (tím myslím především časté dupání ze sedla, kde se hlavně ten rozdíl zdvihů projeví), tak při dobrém výběru vyžšího zdvihu je rozdíl při pohodové jízdě jak to jede hrozně malý (u mě třeba neměřitelný), nejvíce stejně dělají pláště (a ty ať si každý vybere dle svojí potřeby). A váha také nemusí narůst vůbec o moc, třeba jen o 0,5kg. Přitom ale rozdíl v chování v terénu je opravdu velký. A vůbec nejde jen o těžké terény, ale právě v lehčích terénech třeba na rovině je to znát také hodně a to v situacích, kde na vyšším zdvihu se v pohodě dá pořád šlapat v sedle, kdežto na nižším zdvihu už je třeba jít ze sedla.

                O tom, co se dá na kterém kole sjet to není, zručný jezdec dá některý bikepark i na HT. Na vyšším zdvihu se mi neliší co sjezdu od nižšího zdvihu skoro vůbec.

                Ten zdvih si samozřejmě musí ujasnit každý sám, jen bych doporučoval určitě ty vyšší zdvihy zkusit.

                A nevím jak dlouho máš fulla, ale velmi často je to také o tom, že s prvním fullem je nadšený každý i když začne na 100mm (já jsem také kdysi byl) a to, že těch 100mm měl rovnou přeskočit pozná až po delší době. Samozřejmě to neplatí úplně pro každého a někomu i dlouhodobě těch 100mm sedne.

                0 0
                • RomulusP  

                  Máš pravdu ve více věcech..určitě pláště,budu také zkoušet jiné než tam mám,ty určitě dělají hodně,pak máš pravdu,že jsem zaujatej prvním (když nepočítám testovací víkendy na jiných) fullem.Neříkám nikdy,ale zatím mi dává přesně to co potřebuji či od biku očekávám.I nadále vše okolo fullů sleduju,určitě si budu chtít dále zkoušet (třeba na Testujfestu od Vela) jak jde vývoj dopředu.Např. novej Trance je také o něčem jiném :-)

                  0 0
    • BB  

      Pokud chceš fulla na pohodový ježdění, tak zdvih 100 mm není to pravé ořechové. Lappiere neznám, ale Anthem je spíše závodní, než pohodový full. Podával bych se na něco se zdvihem okolo 140 mm ±. Od Gianta spíše Trance.

      0 0
      • MaPa  

        To ale záleží na preferencích uživatele. Já na pohodový ježdění mám taky zdvihy 100/100 a stačí. Dokonce s tím jezdím i to techničtějších pasáží kde naopak vítám lepší ovladatelnost vzhledem k nižšímu středu. Vyšší zdvihy začínají být znát při rozbitějších pasážích, kdy se prostě dá jet rychlejc a víc si to tak užít, asi i jezdit větší „prasárny“ protože to za tebe víc veme, ale to už je na zakladateli threadu jestli to má vyzkoušený když už na začátku dává na výběr z nízkejch zdvihů.

        Ad zakladatel: Líbí se mi víc Lapierre, navíc pokud se nic zásadního nezměnilo je ta stavba progresivnější což se u tak nízkýho zdvihu hodí.

        0 0
        • MlokCZ  

          Na vyšším zdvihu být střed vůbec výše nemusí. Tohle se mnohem více liší konkrétní kolo od kola než od zdvihu. Tedy on na vyšším zdvihu střed o něco výše skoro vždy je, ale většinou je to pouze o tolik o kolik je na tom vyšším zdvihu větší sag. Konkrétní příklad: letošní Stereo má střed o 7mm níže než spojnice os nábojů. AMS Pro o 12mm níže. Tedy Stereo má střed pouze o 5mm výše. Sag ovšem má tak o 1cm větší, tedy dokonce má ve výsledku střed níže. Je ale jasné, že u většího zdvihu je pak větší šance si škrtnou pedálem o zem/překážku a je na to třeba dávat větší pozor.

          A do výjezdů to je u vyššího zdvihu v případě Talasu také s geometrií lepší. Po snížení vidlice je na tom ten vyšší zdvih lépe (nižší zdvihy tuhle možnost nemají, Talas se zdvihy typu 70/90/110mm není).

          0 0
          • MaPa  

            Ano, nechci ale aby to vypadalo tak černobíle. Osobně jsem zkusil i Ibise, proto jsem to dal za BB-ho a zatím bych neměnil, byť je Ibis daleko univerzálnější a dál. Proto píšu že záleží na tom co každému vyhovuje, nedá se říct že něco je pravé ořechové. Což ty také netvrdíš, jen to vidíš z jiného úhlu.

            Nižší střed jsem nezmínil v souvislosti s nižším zdvihem ale prostě s rámem který jezdím. Skutečně nelze dát rovnítko mezi vyšší zdvih a vyšší střed.

            Navržená kola jsou v cenové kategorii kdy Talas asi nehrozí. To jen na okraj.

            0 0
    • rasto  

      moc do fullu nevidim, ale casem me to taky ceka :-)

      osobne preferuji s tlumicem pod dlouhou trubkou, napr. http://www.superior.cz/…am/bike.html?…. prijde mi to jako mene narocna varianta na udrzbu (min vahadel = mene lozisek?) a i vahove obstojnejsi. a navic, slysel jsem na tento typ osazeni tlumice chvalu.

      zkousel jsi zmapovat? proc preferujes s tlumicem vedlo sedlovky? ma lepsi vlastnosti?

      D za odpoved.

      0 0
    • Twister  

      Můj názor z pohledu ht-čkáře s 80mm zdvihu a mechanickými Avidy: Lapierre jsem zkoušel na Test Festu a v tu chvíli jsem se do něj zamiloval. Hodně slušně jede hore, vůbec se nehoupe a při tom luxusně žehlí, jakési tahání za řetěz jsem pozoroval jen velmi lehce při točení na malé placce. Z kopce je to maximální jistota a ovladatelnost. Formule mi skvěle padly do ruky, dokonale čitelné, ne jako kousavá Shimana a Avidy. Vidle maximálně komfortní a při tom kultivovaná. Ten den jsem protočil veškerou produkci fullů od GF + Cube AMS, takže jsem měl s čím srovnávat a Lapierre byl spolu GF hi-fi jasně nejlepší. Sedal jsem na něj jako na poslední kolo, už dost prošitej, ale na tomhle biku jsem se zase cítil naprosto jistě. Nemůžu srovnávat s Anthemem, jelikož jsem na něm nejel, ale pro mě osobně je jasná volba Lapierre.

      0 0
    • atrex  

      Taky přichází v úvahu tenhle Radon. Je za 999 Eur, takže s poštovným, patkou a pumpou na tlumiče to dá něco pod 1100 EUR, tj. necelých 28 tisíc

      0 0
    • Pytlik  

      Lapierre mi prisel pocitove nejakej kratkej, koupil jsem Anthema…

      Nevybirej od PC a bez si to zkusit.

      0 0
    • Dzany  

      Hele ja ti poradim za sebe. Vyzkousej si Anthema X1,2 nebo Trance X1,X2 a uvidis, Vyhoda Maestra od Giantu, ne v porovnani s Lapierem, ale oproti jinejm fullum je, ze jdes, co je odzkouseny a 100 % funguje. Maestro se chova jako HT, ale zehli fakt teren a ty to na vykonu nepoznas. Ba naopak nesmirne ti pomaha. 100mm vpredu i vzadu bohate staci. S kamaradem mame oba Anthemy X1 a chrochtame si spokojenosti. Ja ti doporucuji Anthema X1, jeste letosni model. Lapierre ma hodne podobny system odpruzeni, ne-li stejny, ale problem je, ze nema takove zastoupeni jako Giant, uz proto bych, do nej nesel, mel bych z toho strach, i kdyz to vychvaluji. Pokud bys chtel vyzkouset, neni nic lepsiho nez si pujcit testovaci kolo.

      0 0
    • Xardas  

      Ahoj, ja se rozhodoval stejně jako ty mezi Lapierrem a Giantem. Dal sem přednost Lapierru. Příspěvků je tady již dost, nakonec vyber si kolo na kterem se budeš cítit lépe. Přesto bych ještě dodal jednu výhodu u Lapierru o proti Giantu. Lapierre má více tuhou stavbu o proti Giantu, má menší a masivnější vahadla → jsou tam menší vůle.

      0 0
      • Veprovak  

        jen mala technicka… reagujes na 2 roky starou diskuzi :) ale ja jsem shodou okolnosti resil stejnou hadanku a mam co? Anthema :)

        0 0
        • Fana.A  

          Taky jsem se rozhodoval před dvěma léty a rozhodl Testfest. A mám co? Mám Lapiho 410.

          0 0
    • rock  

      Tady u těchhle archivních dilemat by mne strašně zajímalo, jak se tazatel nakonec rozhod a jak je s tou volbou spokojený. Chtělo by to, aby po nějaké době ten dotyčný to vlákno vyhrabal a uzavřel to nějakým zhodnocením. No nic, jen idea …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.