• ota

    tak se mi zadařilo.říkám si, zkotroluji ložiska zadní stavby, zda tam není voda či nějaký problém.na pravé straně vše OK, leč na levé na vahadle jsem vytočil Al šroub i s jakousi ocelovou závitovou vložkou(strojaři prominou)Prý to u jiných kol nebývá,nevím.Zřejmě je to myšleno tak , že má „odejít“ raději Al šroub než zadní stavba či vahadlo tlumiče,tj.nejspíš to chrání vnitřní závit, nevím.. Každopádně to říkám jako upozornění pro extremně zvědavé.řešení zatím až tak definitivní nemám.Že bych si nejradši kopnul do pr*ele snad ani nemusím říkat, i když nešikovný jinak na kolo nebývám a myslel jsem si, že do tohohle vlézt bude hračka..

    0 0
    • ota  

      šroub s Alu podložkou

      0 0
    • tomfree  

      To co jsi vytočil je vložka typu heli-coil a používá se pro namáhané spoje,ta vložka tam mněla zůstat,a vyšroubovat se mněl jen ten šroub,ale asi ho někdo natřel lepidlem,což byla chyba,podle šroubu sehnat novou a dát zpět.

      0 0
      • assassin  

        no myslim ze v tomto pripade (z druhe strany je normos zavit) jde spi o opravu strzeneho zavitu…

        ale dobry.. napsali sme to skoro ve stejnou chvili:)

        0 0
        • ota  

          nene ty závity vypadají stejně na obou stranách vahadla.

          0 0
          • assassin  

            jo tak to sem to spatne pochopil… v tom pripade je to jak pise tomfree .. a je tam ta vlozka kvuli tomu aby se casem neznicil ten zavit dural/dural…

            0 0
          • assassin  

            takze rada je tu zaseklou vlozku z toho sroubu dostat nasilim… jde koupit, vetsinou ji mivaji lepe vybavene auto/motoservisy… opravuji se takhle strzene zavity (na uatech pomerne casta zalezitost)

            0 0
        • ota  

          tož mi to nedalo, mrknul jsem znovu na druhou stranu a tam to je fakt užší, ten závit..ani se tomu nechce věřit, že to vyšlo z továrny ven s tímhletím k vůli pitomému vahadlu,no nic..no ještě pohrabu ve fotkách, co jsem vyfotil hned po koupi, jestli to tam uvidím ,takhle to vypadá že jsem to způsobil já, ani se totiž nechce věřit, že to je od výrobce.

          mohlo mě to trknout hned, protože při pohledu zhora je jasně vidět,že v prodloužení závitu dovnitř kola je na pravé straně závit od barvy a na levé svítí hliník. foto „zdavého“ závitu..od barvy

          0 0
          • kubad  

            ta závitová vložka není problém – naopak to je lepší než závit v čistém hliníku. To že se vyšroubovala, je blbé musíš tam dát novou:-(

            0 0
          • ota  

            a levá strana s opravovaným závitem.je vidět že závit je prořízlý až do konce, při podrobnější prohlídce je vidět že i materiálu oka je nepatrně méně

            0 0
            • assassin  

              no jak rika kubad, ta vlozka funguje OK, ale je mozny ze to uz nekdo opravoval…

              0 0
          • assassin  

            hele rozhodne si na tom nic nezkazil ty… to ze se vlozka vytocila s cepem se holt stane.. to ze na jedne strane je a na druhe ne je zvlastni… dost mozna to helicoilem opravili ve vyrobe/ nebo servisu po tom co to strhli.. nebo to nesvrtali v ose…

            ale urcite je to s tou vlozkou funkcni.. takze pokud nechces resit naky reklamace tak bych to asi nechal… preci jen kdyz si postavi hlavu tak ti muzou rict ze sis tam ten helicoil vyrezal sam…

            ostatne neni to francouzsky? mam francouzsky auto.. a tak by me tahle ficura neprekvapila ani z vyroby…

            0 0
            • kubad  

              asi tak pokud se mu chce řešit reklamaci určitě uspěje, ale jednodušší a ve finále i levnější bude koupit tu vložku novou na závitové lepidlo našroubovat a jezdit :-)

              0 0
              • ota  

                jj, už na tom začínám pracovat, jsou tu blízko železárny s dílnou, kde tohle řeší pořád.každopádně chlapci díky za názory.

                0 0
                • yetti  

                  Helicoil vlozky jsou k dostani treba u Fabory (www.fabory.com) a je na to sice specialni nastroj na zavadeni, ale jde to natocit i bez nej. Kazdopadne si s tim kazdej zkusenej zamecnik poradi.

                  0 0
            • ota  

              už jsem právě čekal kdo začne něco o žabožroutech:)

              0 0
              • assassin  

                hele ja to nemyslel zle… to je proste konstatovani skutecnosti, oni proste takhle fungujou…a cim vic hand made a mensi serie, tim casteji se najde naka mala odlisnost od ostatnich… tchajwanska produkce na plne robotizovane vyrobni lince bude na tohle nejlepsi…

                ja bych klidne lapiera bral, ikdybch vedel o nakejch takovejhle mouchach… v podstate to nicemu nevadi…

                0 0
                • ota  

                  nene,já to řekl v žertu,jinak bych tam klidně smajlíka nedal.pořád proti nim nic nemám, kolečko je to fakt super,není to nic závažného, stát se může,to je jasné.vykulený jsem byl, ale řešení je.spíš jsem zpanikařil že budu bez kola:)žiletka je taky fajn a mám ještě CRX, ale za ten rok jsme k sobě tak nějak srostli :)

                  0 0
    • jecnak  

      Tak to je ale problem vyrobce. Opravdu se jedna o zavitou vlozku. Vysroubovanim srouby bys ji vytocit nemel. Zkusil bych reklamaci ramu.

      0 0
    • iceman  

      no já už svýho taky rozdělával, ale tohle jsem tam teda neměl! takže smůla na špatný kus…:-(

      0 0
    • Michell  

      Ahoj, vím co to je. U mě v zadní stavbě (Cube v mém profilu) je to taky. Taky jsem to rozebral a taky jsem to tam nemohl vrátit zpátky. Je to tam proto, aby se ten šroubek samovolně nepovoloval. U mě to tam navíc ještě bylo zalepené locktightem . Řešení je jediné – jít do servisu, protože doma s tím nic neuděláš – leda to zkurvíš úplně. Co já vím, tak se tam musí dát ÚPLNĚ NOVÁ ta „pružinka“, jinak to fungovat nebude. Asi jsem tě nepotěšil, ale aspoň už víš, že to nemáš sám otvírat.

      0 0
      • Michell  

        Vlastně já kolo v profilu nemám, sorry :) je to model HPA.

        0 0
        • MlokCZ  

          O jaké kolo prosím tě konkrétně se jedná (a jaký ročník) a u kterých čepů? Ať vím, co mě případně čeká. Zatím jsem pouze sundaval tlumič z AMS 125ky, tam v pohodě a teď ze Sterea také a také snad bez problémů (Stereo mám teď bez tlumiče, takže ještě nevím, jestli ho tam dostanu zpět, ale doufám, že bezproblémů ano). Jiný čepy jsem zatím nerozebíral.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak z fotek z tvojich stránek už vidím, že je to Sting akorát nevím jestli 06 nebo 07 model a který to tedy byl čep.

            0 0
            • Michell  

              Je to ten čep na rameni spodku zadní stavby – těsně u zadního kola. Model kola je 2006. Tlumič už jsem taky měl sundaný, tam to je úplně v pohodě.

              0 0
              • MlokCZ  

                Dík za info, tenhle čep bude pravděpodobně stejný jak u Sterea, tak u 125ky, takže vim na co si dávat pozor (ten snad nebudu muset ani rozebírat, sám si měnit ložiska nebudu a taky ty ložiska to bude až za dlouho, když vim, co některým lidem vydržela km a stále jsou ok; mě se to navíc rozkládá zátěž na dvě kola, takže o to víc let to bude).

                0 0
                • Michell  

                  Hehe, to jsem si myslel taky.. ale jak to ve fabrice montovali, tak tu jednu stranu špatně zalepili, takže to po tak 500 km začalo vrzat a v záběru v tom cvakalo. Po správné montáži již 100% ok. Ale tohle bys poznal asi záhy, jesli se to už neobjevilo, tak myslím, že jsi v pohodě. :o)) Pěkné ježdění.

                  0 0
            • Michell  

              Je to model 2006 a konkrétně čep na na zadní stavbě (ten těsně u zadního kola). Tlumič už jsem měl sundaný, tam je to všecko v pohodě – jenom se tam musí narvat trošku silou :o))

              0 0
    • Macik  

      No vážně hezký. Já na to doma taky mrknu a dám vědět, jak to vypadá u mýho rámu.

      0 0
      • ota  

        raději to nech, ale kdyby náhodoj , fakt dej bacha, původní „pružinu“ už zpět nedáš

        0 0
        • Macik  

          no tak se mi zdá, že to na jedný straně je s tou vložkou. Tak mám pocit, že až bude potřeba měnit ložiska, tak to dám vyměnit do Zama… Vrtat do toho zatím nebudu.

          0 0
        • spity  

          zkus rozdělat i to spodní vahadlo na stejný straně jestli to tam je taky samozřejmě hlavně opatrně pak budeme vědět že je to správně

          0 0
          • ota  

            do toho nejdu,stačí mi to řešit jednou.ale už mnoho lidí mě přesvědčilo, že to není problém.nezdá se mi že by to někde dali úmyslně a někde ne.komu to svěřím se rozhodnu do týdne, stejně teď nemám kdy

            0 0
    • Palo TT  

      No ked som to pochopil spravne, tak v tom cape nie je vobec jedna dlha oska na ktorej by boli umistnene obe loziska. Pri takomto standardnom riesenie by tieto problemy neboli. Dizajn zase raz predbehol ucelovost :( Mam pocit, ze to konstrukteri v LP pekne zvrzali.

      0 0
      • Palo TT  

        Ta fotka su capy z Giantu NRS. Ale budem musiet aj moj Trance pozriet, lebo ma podobne riesenie (ale tam asi inu moznost konstrukteri nemali – je tam sedlova trubka).

        0 0
      • dutchman  

        Palo, tlmic je chyteny na jednej oske, Ota ma problem so zavitom na vahadle.

        0 0
        • dutchman  

          A este jeden detail

          0 0
          • Palo TT  

            Horny cap zadnej stavby nad tlmicom – Presne o tom hovorim, namiesto jednoduchej osky usetrili par gramov a dali tam nejake special sroby, ktore sa srobuju do specialnej vlozky v rame. Fuj. Ale skor ten Trance ma teraz trapi, ako to ma vymyslene…

            0 0
            • dutchman  

              Ano, v tom mas pravdu. Ak sa to urve, budem hladat riesenie, zatial sa drzim strategie, ze cim menej sa v tom sparam, tym dlhsie to vydrzi ;-)

              0 0
            • Palo TT  

              Na zda sa, ze odporucanu pravidelnu kontrola dotiahnutia lozisk treba dodrziavat. forums.mtbr.com/show­thread.php?t=358778

              Na NRSku sa mi stalo, ze po cca. 1 roku sa mi povolil srob co drzal lozisko v HorstLinku (a to bol dotiahnuty a zalepeny od vyroby).

              Na NRSko som si potom spravil na sroby co dotahuju loziska znacku zvislo k zemi (nalepka, fixka alebo zarez pilnikom) – mohol som to, ze sa srob neuvolnil, kontrolovat rychlo opticky. Na Trance som to pozabudol. Budem musiet tuto tradiciu obnovit…

              0 0
          • Palo TT  

            Otazne je, ci boli pri rozoberani povolene tie sroby, co zadnu stavbu drzia okolo lozisk horneho capu. Ak neboli, mohol tlak zadnej stavby pomoct k tomu, ze sa to vysrobovalo aj s tou vlozkou. V kazdom pripade je to bezdovodne zlozite riesenie capu.

            0 0
            • ota  

              tak abych ty objímky ložisek nepovolil, to by mě nenapadlo, je jasné, že bych tu zadní stavbu mohl klidně polámat:)

              0 0
              • spity  

                tak jak to vlastně dopadlo už si to nějak zadělal nebo jsi dojezdil

                0 0
            • dutchman  

              Ano, to je mozne. Ked budem nabuduce s Matusom, opytam sa ho aky tam ma byt postup uvolnovania.

              Ale v kazdom pripade, vsetky moderne veci su robene viac na design a hmotnost ako na neskorsiu opravitelnost a vymenitelnost…

              0 0
    • Belial  

      Mně to taky připadá jako už opravované. Zašel bych do prodejny kde prodávají Lapierry a nechal si to ukázat. Každý výrobce vyrábí kola kvůli zisku, tak na co by tam dával vložku, která by to zbytečně celé prodražovala. Ale můžu se mýlit.

      0 0
    • kolobrnda  

      bud v klidu. ja jsem ho tak prohanel, ze jsem ztratil nekde v terenu sroub ze zadni stavby u klik .. jinak jsem ho odvez do servisu a objednal se novej.. zadara jeste v zaruce … a ted je uz vse oka .. poradne se utesnil … jinak v zamu jsou v pohode …

      0 0
    • PePu  

      Po zběžném pohledu na vahadlo mého kola potvrzuji taktéž přítomnost oné vložky jen na jedné straně (kde nejsou kliky). Že by bylo namáhání vahadla v tomto místě až tak nesymetrické? Nebo vyrobili/dostali žabožrouti vadnou várku vahadel?

      0 0
    • tachmude  

      Zdarec.Mám možnost sehnat tyhle jakoby pružinky.Jen změř jaký má závit ten šroub.Jestli znáš někoho kdo jezdí přes Opavu tak se můžeme domluvit na určitém dnu a místě a já Ti to dám.Jen budeš potřebovat k našroubování ( té jakoby pružinky ) kulatinku se zářezem, kterou vložíš do jakoby pružinky a zašroubuješ.V nej­horším kulatinku Ti dodám taky.

      0 0
      • ota  

        díky moc za nabídku, už mi tu kluci z okolí nabídli, že to udělají

        0 0
        • ota  

          tak musím říct, že stále problém vyřešen nemám.Vypadalo to že to nebude problém a že lidí v okolí, co si s tím budou vědět rady najdu, mnozí se s pomocí nabídli.jenže kupovat ty sady helicoil a pod- to nechci.kdyby někdo věděl o dílně-a nemusí být bezprostředně tady,dojedu kdekoliv- která by se toho se všímvšudy zhostila,budu rád za tip.Nejraději bych opravdu řešil věc tak, že jim nechám kolo a práci svěřil jim, bez schánění něčeho, čemu nerozumím(typy závitů atd.) Samozřejmě plně respektuju ceny a podmínky u těchto odborníků.Ne že by ta silnička nebyla fajn ale už fakt sníh leze z hor:) Za tipy díky!

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.