• Poiroo

    Na záčátku píšu, že mi nejde o typy (integrovane, semi. atd.) ale o provedení, co se kvality týče. Při hledání složení ZS56/ZS44 jsem narazil na to, že můžete mít za 400 Kč nebo za 2700 (nebavím se o angle setech), což j skoro 7× tolik za de facto 2 misky a 2 ložiska. Když jsem chtěl objednat CaneCreek Fourty (2100Kč) tak mi bylo několika lidmi řečeno, že brzo vyrezne a že kdyžtak Hellbender o stejné značky. Moje otázka tedy je: je v kvalitě složení vůbec rozdíl? Chápu, že tam hraje roli značka, ale nikde jinde nevidím 7mi násobný rozdíl v ceně u podobných komponentů. Ložisko považuju za lehce vyměnitelnou část, ale co misky?

    0 0
    • novas752  

      Kvalita ložisek, kvalita dodatečného zatěsnění.

      Když jsme u toho CC, 40 má ocelová ložiska a jednobřité zatěsnění, 110 (za cca 4500, takže 10×) má dvoubřité zatěsnění a nerezová ložiska. Ložiska jsou vzájemně kompatibilní – koupíš 40, až spodní ložisko odejde tak tam dáš ložisko ze 110.

      No a u spousty jiných komponentů se ceny liší i mnohem více – vidlice za 1000 nebo 40 000. Výplety za 2000 nebo 150000, náboj za 500 nebo 15000, přehazka za 150 nebo 50 000.

      0 0
    • Poiroo  

      Chápu to tedy správně, že misky je v podstatě jedno jaké a roli hraje jen ložisko? Když budu konkrétní, tak jsem řešil tato 3 hlavka:

      1. Mortop HI122 (750Kč)
      2. Acros AZX (1300)
      3. CaneCreek Hellbender (2600 Kč)

      Všechny by měli mít zapouzdřené ložisko. Ok, u toho posledního je tedy dvojlamela a nerez (dík za info, to chápu potom cenu) ale jinak je to stejné?

      Co se těch cen týče ja měl na mysli jednoduché komponenty podobného typu, kde se jedná o provedení (brzdové kotouče, sedlové objímky apod. ). U složitých mechanizmů (nebo konstrukčně náročných jako výplety) to samozřejmě smysl dává.

      0 0
      • krabica  

        Osobně už beru jen zatěsněná hlávka a spodní ložisko nerezové, obyč mi po 1 sezoně vždycky vyrezne.

        0 0
        • Poiroo  

          Mám trochu problém dohledat jestli se jedná o nerez ( nikdo to neuvádí) ja se teda domníval, že každé ložisko je nerez (myšleno u složení třeba nad 500kč)

          0 0
      • novas752  

        Hlavní roli hraje ložisko, ale provedení misek neni úplně vedlejší – např. většina levnějších hlávek je zatěsněná dost pofiderně nebo vůbec nijak – vida a birdel jde rovnou na ložisko.

        No vždyť, třeba ty náboje. Přední nába jsou 2 ložiska stejně jako hkávko. Jsou náboje za 300, jsou náboje za 10 000.

        0 0
    • michomin  

      Chceš kupovat, nebo si jen pokecat?

      2 0
      • Poiroo  

        Chci zjistit rozdíly abych se mohl rozhodnout které koupit

        0 0
        • Slavik  

          A rozhoduješ se, zda chceš před manželkou obhájit CaneCreek nebo před sama sebou Mortop, jak ušetřit? :-)

          0 0
          • Poiroo  

            Co to je proboha za otázky? Jde mi o to, jestli když koupim hlávko za 2000 dostanu lepší kvalitu než když koupím za 800. To byl celý ten příběh

            0 0
    • šlapatko  

      Zrovna Mortop beru jako jedno z lepších hlávek. Za posledních 10 let mám teprve druhé. Sračky nevyhledávám, ale občas není na zbyt. Ročně najedu na biku cca 2500km. Střídám více kol.

      0 0
    • Lachtis  

      Moje zkusenost je taka, ze driv jsem menil loziska v hlavku kazdy rok a bylo putna, zda tam bylo japonske, tatarske ci madarske :-). Zkratka kazdy rok zatuhlo, zrezlo a muselo jit nove.

      Pak jsem si rekl, ze tohle fakt ne. Takze vzdy pri koupi noveho loziska vydloubnu prachovku, naplnim vazelinu na max, kolikrat tam je prd nic, a zase zavru. Do toho na povrch loziska a pod nakydam taky dostatek vazeliny, ktera zabrani dalsimu pruniku vody k lozisku. A svete div se, uz mam takhle loziska druhym rokem a jsou naprosto ok. Ani bordelu v hlavku nemam tolik, jak bych cekal. Jednou za cas, cca pul rok, tento postup opakuji.

      2 0
      • Kaire  

        Minimálně na zimu to chce z venku zaplácat nějakou hodně hustou vazelínou, taky to tak dělám.

        2 0
        • Lachtis  

          Presne tak, ja to tak delam celorocne a jak jsem psal, loziska drzi druhym rokem a timhle daji klidne i dalsi dve sezony, verim…

          0 0
      • Atilla  

        Přesně ,úplně zbytečné kupovat předražená super zatěsněná hlávka, voda se do nich dostane tak jako, tak a jen hůře vytéká ven. 100× lepší je jednou za půl roku když dělám servis vidle vyčistit a namazat i hlávko a mám klid.

        2 0
    • MirosPikos  

      Vozím hlavový MAX1 a po roce naprosto v pohodě. Důležitý je třeba do řádně namazat a pak do toho zbytečně nechodit wapkou. A kdyby snad ano, tak vyfoukat nebo jinak vysušit.

      0 0
    • jack  

      Myslíte,že je někdo schopen udělat ty misky z titanu???

      0 0
    • jack  

      Moje chyba napsal jsem to špatně – šlo mi o to, že nyní je to skoro všechno integrované – takže jsem samozřejmě myslel ložisko – prostě vzít svá ložiska z hlavka a nahradit titanovými.

      0 0
      • Atilla  

        A proč? Nedává to žádný smysl, když je Ti měkčí než ocel.

        0 0
      • novas752  

        Nemělo by to žádný přínos oproti těm nerezovým. Bylo by to trochu lehčí, to je celé. A například Canecreak dělá superlehká AER ložiska která mají vnější kroužek hliníkový. Samozřejmě to moc nevydrží.

        0 0
      • pepek  

        A tos někde viděl? Titan má kupodivu tu vlastnost, že se zadírá i při křivém pohledu. Tak by mně zajímalo, jak to titanové ložisko funguje.

        0 0
        • šlapatko  

          Přesně, titan se blbě měří i posuvkou.

          0 0
          • Zdyn  

            Tím máš na mysli co? Zrovna nerez má se zadíráním větší problémy než titan.

            0 0
      • Zdyn  

        Jak psali níže, tak z Titanu se ložiska nedělají (oběžné dráhy ani kuličky), protože nelze dosáhnout potřebné tvrdosti (normálními cenově dostupnými metodami).

        0 0
    • roud  

      Tady ten pán prý dělá slušná ložiska: https://chrisking.com/…ing-headsets

      otázka je jesli jeho cena nepřesahuje cenu kola :D

      0 0
      • Nimrod  

        mám nepřímé srovnání. chris kinga jsem vozil 2010–2012 na trialu a 2014–2021 na „cx“. cane creek reserve (prakticky 110) 2012–2021 na frantovi. výsledek je ten, že cane creek je jak nový, chris kingu lehce drhne spodní ložisko, ale možná by stačilo ho lépe vyčistit (něčím vystříkat) a namazat. já ho jen otřel kam jsem dosáhl hadrem a namazal. tím chci říct, že obě hlávka jsou naprosto skvělá, byť cane creek možná o fous lepší, byť to hlávko na cx dostává asi zabrat podstatně víc díky pevný vidlici (ale určitě vidělo míň bordelu už jen proto, že jsem vozil dlouhý blatníky)

        0 0
        • roud  

          Zajímavé ale myslím že toho Kinga bude stačit vyčistit a namazat a bude další roky sloužit :)

          0 0
          • Nimrod  

            jestli se k tomu někdy dokopu, tak ho vystříkám wd40 (nic jinýho mi nenapadá) a pak namažu :-)

            0 0
            • novas752  

              To spíš čistič brzd.

              0 0
              • Nimrod  

                bojím se, aby nebyl až moc agresivní… sic tam narvu mazání od ck, ale jak se dá otevřít jen jedna strana ložiska, tak nevím, jak moc rychle se dostaně všude

                0 0
                • novas752  

                  ? Vystříkáš, necháš to otevřené několik minut vyschnout (je-li komopresor, vyfoukáš vzduchem), nacpeš vazelínou a zavřeš.

                  WD40 v tom ložisku zůstane a akorát rozpustí i novou vazelínu.

                  0 0
                • kubad  

                  Návod

                  Service of Bearings

                  Chris King sealed bearings have

                  removable snap rings that hold the

                  rubber seals in place.

                  Carefully, using a small screwdriver,

                  pick, or penknife, remove the snap

                  ring by inserting tool into split of

                  snap ring. Gently work one end of

                  the snap ring toward bearing center

                  until it is out of its groove. Follow the

                  ring around with the tool until the

                  snap ring is completely dislodged.

                  Lift and remove exposed rubber

                  seal to access the interior of the

                  bearing.

                  Thoroughly flush the bearing with a

                  light spray lubricant (e.g., WD-40™)

                  and blow dry.

                  Some solvents, synthetic lubricants, and

                  greases with high-pressure additives

                  may attack and damage seals and other

                  nonmetallic materials. Minimize exposure

                  to these substances and thoroughly dry

                  bearing assy after cleaning.....

                  2 0
                • Vilém  

                  Ze by sezral kulicky a drahy? :)

                  0 0
    • jecnak  

      Canecreek 40 mi přijde jako rozumný základ. Proti levným FSA má aspoň na miskách těsnění + nahoře labirint. Navíc je docela napakovaný vazelínou už z výroby. Na rozdíl od několika FSA montovaných z fabriky se mi zatím ještě Canecreky 40 a lepší odpravit nepodařilo. Nejvíc mají kolem 40000km na CX/zimáku.

      1 1
      • novas752  

        Fsa stojí za prd. Nejen hlávka.

        0 0
        • jecnak  

          Proto je Trek dava i na top modely. Nepochopis.

          0 0
          • novas752  

            Zdaleka nejen Trek. Akorát ti je teda z výroby ani nenamažou, ložiska tam jsou nasucho pokud to někdo nerozebral a nedomazal při montáži z krabice.

            0 0
      • krabica  

        Spodní ložisko 40 jsem odpravil za sezonu, nějak se do něj dostala voda… Sice bylo pořádně omatlané vazelínou, ale zjevně nevhodnou Juice Lubes Bearing, teď už používám Motorex 2000 a nerezové ložiska, tak doufám v nesmrtelnost… :-D

        0 1
        • theedge  

          Ktery hlavka jsou nerezovy mimo CC 110 ?

          Taky koukam po novym. Potrebuju integrovany 41 – 52.

          0 0
          • ganjabiker  

            Hellbender jsou nerez.

            0 0
          • novas752  

            I CC 70 mají nerezová. A pasují i do 40.

            0 0
            • theedge  

              Jojo to je ten Hellbender 70 – asi půdu do toho. Přijde mi to jako zlatá střední cesta-

              Jinak teď jsem tam měl FSA Orbit a vydrželo mi 3 roky na enduru. Ale každeu zimu rozborka, vystříkat čističem brzd a naplnit Motorex 2000. Ložiska jsem ještě před usazením opaplal vazelínou aby se k nim voda dostávala co nejhůř.

              Ložiska samotný pořád chodí celkem ok, ale po stažení hlavy je na otáčení řidítek cítit že už to uplně hladkej chod není.

              0 0
    • Mr.Duck  

      Mam docela dlouhodobe srovnani FSA, CC40 a CC70.

      FSA mam 6 let na DH, stovky dni v BP a na zavodech a rekl bych ze loziska menim tak po sezone, s tim ze tak v pulce sezony swapnu horni a dolni (obe 1 1/8). Po 5 letech bylo vylitane tak ze nedrzelo bez vule, kompresni krouzek se vychodil a zacal zrat krk vidlice. Funkcni, ale zadny zazrak to neni. 3/5 rekl bych

      CC40 jsem mel na DH i EN a menil jsem spodni lozisko tak po 2 letech rekneme 5 dni v tydnu v lete, 3 v zime. Funguje doted, prezilo par vidlic i ramu s minimalni udrzbou. 4/5

      CC70 mam teprv dva roky, ale uz jsem s nim znicil CSU na Lyriku, Zebu, dva ramy, a porad jsou v nem puvodni loziska a jedina udrzba je ze ho vycistim kdyz menim vidli nebo ram :) Pri prvnim rozebrani ze spodniho loziska vyskocilo horni tesneni, ale na kontaminaci ani zivotnost to zda se nema vliv. Dal jsem ho zpet, od te doby na tom jezdim a nevim o tom. 5/5 za me, funguje jak bych si predstavoval – nainstaluju a neresim.

      3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.